Äidit jotka loksauttaa teidän suut auki?

Alkuperäinen kirjoittaja öh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Äidit tai isät, ei sillä väliä. Aggressiivisen oloiset ja ylisuojelevat. Lapsi ei saa leikkiä hiekassa kun se on likaista ja pitää olla pipo päässä +20 asteessa ilman fiksua syytä.
mun mielestä lapsella täytyy olla päähine vaikka ois + 50 astetta. auringonpistos on ikävä juttu..
Mä olen tästä samaa mieltä. Mein muksulla on kyllä lippis päässä auringossa ja muutenkin ulkoillessa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ???Kysysitkös.....:
Niin..Entäpä jos sillä kyseiselle äidillä oli todella tiukkaa ,ja rahat vähissä ??Ei varmaan pitäs mennä arvostelemaan ennenku tietää todellisen syyn.....
No juu, mutta vaikka olis miten sairas tai köyhä, niin ei voi olettaa, että pääsee ilmaiseksi. :/
 
tässä taannoin tuli taas vastaan eräs tapaus jossa todella äiti oli hysteerisen ylisuojeleva!:
tämä äiti oli aamulla lukenu että jossain oli 4-vuotias hukkunu mummolan rantaan (todella ikävä tapaus oikeesti kylläkin ) niin tää kyseinen äiti oli ottanu kaikki lapset sisälle ja laittanu kaikki ulko-ovet lukkoon ja myös väliovet ettei vaan HEIDÄN lapset vaan meni ja hukkuis!! :eek: siis tää on meidän naapuri ja tässä ei vesistöä eikä edes isoa ojaa löydy varmaan 5km säteellä!! lapset siis oli päivän sisällä ettei ne vaan mee ja huku! olipa sekavasti kirjotettu mutta koitakaa ottaa selvää mitä ajan takaa tällä... :D
 
ei
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Alkuperäinen kirjoittaja kolisee:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
No muutama päivä sitten katselin Itäkeskuksessa vähän ihmeissäni yhtä äitiä, joka istui kahvilassa viereisessä pöydässä. Jutteli jokun kaverinsa kanssa ja vieressä vauva huusi vaunuissa loputtoman pitkän ajan, äiti välillä vähän hytkytti vaunua mutta ei ottanut syliin, ei oikeastaan vilkaissutkaan vaunuihin vaan jatkoi paasaamistaan ja kahvila raikui vauvan huudosta :(
jaa,että koliikkivauvan kanssa pitää pysyy vaan kotona,häh??
mutta ei tarvitse antaa itkeä, pitää katsoa mikä hätä on, ottaa syliin, sehän kuuluu ihan basic vauvan tarpeisiin että vastataan hänen itkuunsa
sulllahan ei ole koliikkivauvaa???kun et taida nyt ymmärtää..
no haloojaa taas!

ei se koliikki vauva 24/7 huuda!
Saattaapa melkein huutakin... :/
Koliikki on määritelty että vauva aloittaa päivästä toiseen tiettyyn kellonaikaan itkujakson josta vauva ei rauhoitu ennenkuin tunnit kuluvat. Huuto ei katkea! SENSIJAAN Itkuinen vauva joka päivässä itkee paljon ei tarkoita koliikkis, syynä voi olla silloin jo muutakin jos 24/7 itkee yhtenään.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kolisee:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
No muutama päivä sitten katselin Itäkeskuksessa vähän ihmeissäni yhtä äitiä, joka istui kahvilassa viereisessä pöydässä. Jutteli jokun kaverinsa kanssa ja vieressä vauva huusi vaunuissa loputtoman pitkän ajan, äiti välillä vähän hytkytti vaunua mutta ei ottanut syliin, ei oikeastaan vilkaissutkaan vaunuihin vaan jatkoi paasaamistaan ja kahvila raikui vauvan huudosta :(
jaa,että koliikkivauvan kanssa pitää pysyy vaan kotona,häh??
mutta ei tarvitse antaa itkeä, pitää katsoa mikä hätä on, ottaa syliin, sehän kuuluu ihan basic vauvan tarpeisiin että vastataan hänen itkuunsa
sulllahan ei ole koliikkivauvaa???kun et taida nyt ymmärtää..
no haloojaa taas!

ei se koliikki vauva 24/7 huuda!

Vauvat on erilaisia,älä sä käy mulle kuule urputtaan.Mulla on kaks kolikkivauvaa ollu ja tiedän kyllä mistä puhun!!!!!!!!!
Olisko sun vauvoilla itkun takana jotain muuta kuin koliikki?! Harvoin kahta koliikkilasta yhteen perheeseen syntyy!!! Jos molemmat vauvasi on itkenyt 24/7 pitäiskö miettiä onko vika jossain muussa? Varsinkaan tuo sun puolustelema huudattaminen ei rauhoita pientä vauvaa, vaikka hetkellisesti itkuunsa tukahtuu ja tulee hiljaista voi vauvan jatkuva itkuisuus johtua siitä miten häntä kohtelet!!!


Juu,onko se ihme jos kahdella kuudesta on?? no,kai ne sitte itki sitä ku mä oon niin paska äiti.
Kenpä tietää!!

 
siinä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kolisee:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
No muutama päivä sitten katselin Itäkeskuksessa vähän ihmeissäni yhtä äitiä, joka istui kahvilassa viereisessä pöydässä. Jutteli jokun kaverinsa kanssa ja vieressä vauva huusi vaunuissa loputtoman pitkän ajan, äiti välillä vähän hytkytti vaunua mutta ei ottanut syliin, ei oikeastaan vilkaissutkaan vaunuihin vaan jatkoi paasaamistaan ja kahvila raikui vauvan huudosta :(
jaa,että koliikkivauvan kanssa pitää pysyy vaan kotona,häh??
mutta ei tarvitse antaa itkeä, pitää katsoa mikä hätä on, ottaa syliin, sehän kuuluu ihan basic vauvan tarpeisiin että vastataan hänen itkuunsa
sulllahan ei ole koliikkivauvaa???kun et taida nyt ymmärtää..
no haloojaa taas!

ei se koliikki vauva 24/7 huuda!

Vauvat on erilaisia,älä sä käy mulle kuule urputtaan.Mulla on kaks kolikkivauvaa ollu ja tiedän kyllä mistä puhun!!!!!!!!!
Olisko sun vauvoilla itkun takana jotain muuta kuin koliikki?! Harvoin kahta koliikkilasta yhteen perheeseen syntyy!!! Jos molemmat vauvasi on itkenyt 24/7 pitäiskö miettiä onko vika jossain muussa? Varsinkaan tuo sun puolustelema huudattaminen ei rauhoita pientä vauvaa, vaikka hetkellisesti itkuunsa tukahtuu ja tulee hiljaista voi vauvan jatkuva itkuisuus johtua siitä miten häntä kohtelet!!!


Juu,onko se ihme jos kahdella kuudesta on?? no,kai ne sitte itki sitä ku mä oon niin paska äiti.
Kenpä tietää!!
http://www.sairaslapsi.com/frame.cfm/cms/id=567/sprog=4/grp=2/menu=1/
 
Millipide
Minua kummastuttaa:
-Äiti, joka kutsuu 8-vuotiasta tytärtään saatanan lumpuksi tai huoraksi tai huutaa kaupassa 3-vuotiaalle että saatanan vammanen tule tänne :(
-Äiti, joka kehuu lastensa kuullen toisen ulkonäköä ja vähättelee toista.
-Äiti, jonka lapset syövät enemmän herkkuja kuin normaalia ruokaa.
-Ylihysteerisyys bakteerien ja hygieenian suhteen.
-eräs äiti tuttu haukkuu anoppiaan joka asiasta (mielestäni syyttä) ja viimeksi haukkui koska anoppi ei ollut tarjoutunut ostamaan heidän lapselle turvaistuinta. Mistään mitä anoppi tekee heille ei ole koskaan kiitollinen ja kohtelee tätä huonosti, mutta rahaa ottaisi kaksin käsin vastaan... minusta oksettavaa

 
helvetissä on erityinen paikka naisille...
Alkuperäinen kirjoittaja Mantu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mantu:
äidit, jotka menevät töihin lapsen ollessa alle 1,5v ja raskivat antaa lapsensa vieraalle hoitoon!
Pakko kai se on mennä jos haluaa asuntolainansa maksaa ettei mene asunto alta??!! ei sitä kotonaololla rahaa saa...se kotih.tuki on niin pieni että oksat pois!!enempi saa kaikki työttömät kotona makaavat!!Ja se on niin väärin :(
ihan sama! Mutta minulta loksahtaa suu auki moisesta!
Minä ainakin tulen mieluummin toimeen vähemmällä ja nautin itse omista lapsistani. Tietenkin olen järjestänyt raha-asiani niin ennenkuin olemme lapsia alkaneet suunnittelemaan että meillä on myös vara antaa lasten olla kotona äidin parhaassa hoidossa..
Sulla ja monella muulla äidillä tässä ketjussa on todella mahtava asenne toisia äitejä kohtaan. Naisten solidaarisuus on ihailtavaa :).
 
vieras
Poika hajotti lelullaan kaupassa valmiiksi pakattujen lihatuoteiden muoveja. Äiti ei ensin ollut huomaavinaan, sitten piipitti kerran, että et viitsis tehdä noin. Ja sama jatkui...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vihreemamballe:
Alkuperäinen kirjoittaja vihreemamba:
äidit jotka vievät lapsensa tuntemattomien hoitoon vain siksi et pääsee baariin!
Tiedätkö tällaisia? Mä tiedän yhden 14v iässä lapsen saaneen, joka kuskasi joka toinen vkl lasta hoitoon kaverinsa vanhemmille, että pääsi juhlimaan. Yks taas vie lapset hoitoon kaverinsa isälle, että pääsee baariin. Häneltä lapset jo kerran otettu huostaan, ikää äidillä 22v.
:eek: :'( |O :kieh: :snotty:
 
vieras ja ällistynyt
Taidan muuttaa nimimerkkini :vieras ja tavattoman huvittunut

Ei voi ku nauraa kun kattoo aikuisten naisten kahinaa keskenään.

Juup on kelejä pidelly...loppujen lopuksi ei voi ihmetellä miksi lapset käyttäytyvät niin tai näin tai noin jos äidit käyttäytyy jo pelkästään palstalla näin. *hirnuu*

Jatkakaa toki.^^
 
joopatjoo
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tupakkaa posket lommolla vetävät raskaana olevat.
Äidit, jotka vahtii kellon kanssa ettei rutiinit mene sekaisin. Nyt meillä nukutaan päiväunet, kun kello on puol yksi, ei kahdeltatoista eikä yhdeltä.Nyt meille ei enää klo 18 voi tulla kylään, kun pitää tehdä iltatoimia, eikä voida osallistua mihinkään, ettei vain mene rytmit sekaisin.
Kääk kun tulee niiiiiin mieleen yksi suolahtelainen äiti joka on vielä kaiken lisäksi niin uusavuton että.....
 
Alkuperäinen kirjoittaja joopatjoo:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tupakkaa posket lommolla vetävät raskaana olevat.
Äidit, jotka vahtii kellon kanssa ettei rutiinit mene sekaisin. Nyt meillä nukutaan päiväunet, kun kello on puol yksi, ei kahdeltatoista eikä yhdeltä.Nyt meille ei enää klo 18 voi tulla kylään, kun pitää tehdä iltatoimia, eikä voida osallistua mihinkään, ettei vain mene rytmit sekaisin.
Kääk kun tulee niiiiiin mieleen yksi suolahtelainen äiti joka on vielä kaiken lisäksi niin uusavuton että.....
:ashamed: Myönnän joskus tekeväni noin... Jos kavereita tulossa kylään ilman mitään sopimusta tms. niin käsken tulla enemmin seuraavana päivänä. No, nyt kuopuskin kyllä jo sen ikäinen ettei enää pienistä hätkähdä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja miiku84:
Alkuperäinen kirjoittaja shenda81:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kastemato aamuauringon alla:
äiti joka maha pystyssä vetää kessua kuin jokin korsteeni
äiti joka jaksaa elää kellon mukaan minuutti aikataulua tyyliin: nyt meillä syödään, nyt meillä nukutaan jne.
äiti joka jaksaa itkettää lasta, eikä suostu ostamaan edes sitä pienen pientä tikkaria, vaikka itselle on tupakkaa ja kaljaa kärryssä
mä ostan varmaan joka kauppa kerralla sen röökiaskin, karkkia tähän taloon kannetaan vaan viikonlopuksi kun lauantai on se karkkipäivä.huutakoot napero karkin perään miten paljon lystää. ei se tupakka mun karkkia ole vaan sen suklaapatukan ostan itsellenikin vain lauantaiksi.
samaa mieltä vaikka itse en poltakkaan..Meillä ei tytöllä ole karkkipäivä kuin viikonloppuisin.Vanhemmatkaan ei osta viikolla esim karkkia.Tyttö tosin vasta 7kk joten ongelmaa ei nyt ihan viel ole
siis tajusinko mä tuon oikein että 7kk ikäsellä on jo karkkipäivä???
:eek:

ja mua jaksaa kummastuttaa nää äidit joilla on asenne "kyllä äiditki saa bilettää" että suurinpiirtein joka viikonloppu pitää olla kännissä heilumassa.
Ei todellakaan meidän 7kk ole karkkipäivää.Eihän tuolla ole vielä hampaitakaan.Tarkoitin sitä että sitten kun on isompi niin silloin on karkkipäivä vaan lauantaisin ja muulloin ei namia syödä Piste.
 
kolmen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Mä en pidä äideistä jotka vievät lapsensa joka, tai lähes joka ainakin, viikonloppu hoitoon että pääsevät baariin.
Koskakohan sitä pääsis taas,nuorin on 4kk, mahdoton saada hoitoon enkä haluais antaa vielä

 
Alkuperäinen kirjoittaja cothis:
Äiti, joka syyttää lapsiaan elämänsä ja kehonsa pilaamisesta.
Äiti, joka leikkii bestistä äidin sijaan.
Äiti, joka pitää lastaan psykiatrina.
Äiti, joka selittää lapselle omasta seksielämästään, kun lapsi ei edes tiedä mitä se on.
Äiti, joka vertaa kaikkea omaan lapsuuteensa ja näin vähättelee lapsensa ongelmia.
mun äiti :ashamed:
 
Ex-kaupantäti
Alkuperäinen kirjoittaja muumuu:
Hyi yäk mie en enää ikinä ota kaupassa maistiaisia enkä osta irtiksiä :| :| :x
...sen kun tietää että joissain kaupoissa pudonneet irtokarkit nostetaan takaisin laariin, tai penskat käy käsillä niitä rääpimässä TAI koululaiset täyttävät pussinsa liian täyteen ja sitten likaisilla käsillä nostelevat irtokarkit takaisin karkkilaareihin. :p

Sori, asiasta poiketen. :D
 
Au
Minä poltan tupakkaa. Käyn aina ulkona tupakoimassa. Saatan polttaa jopa silloinkin, kun työnnän lastani rattailla. Enkä todellakaan ole ylpeä siitä, jos te, jotka tupakoivia äitejä sätitte täällä, luulette niin!!! Kadun sitä, että olen aikanani tupakoinnin aloittanut ja niin varmasti katuvat kaikki muutkin, olivat he äitejä tai ei.

Tässäkin asiassa tärkeintä joillekin tuntuu olevan vain se, etteikö tupakoivia äitejä hävetä tarpeeksi! Itseäni ei ehkä niin suoranaisesti hävetä tupakointi silloin kun olen lapseni kanssa ulkona, mutta valehtelisin, jos sanoisin ettei minua koskaan edes hieman nolottaisi tämä kauhean paha tapani. Mutta kuten aiemmin jo totesin, en todellakaan ole ylpeä siitä. Ja kyllä, tottakai minua huolestuttaa, että en ole tässä asiassa paras mahdollinen esimerkki lapselleni. Sen myös tiedän (kylläkin vain) omasta kokemuksestani, että vanhempien tavat eivät aina "periydy" lapsille. Omat vanhempani eivät polttaneet tupakkaa ja minua kyllä muistutettiin nuorena tupakan vaaroista. Vaan eipä se minua silloin estänyt. Lapseni isän vanhemmat ovat polttaneet kauan ja muistuttaneet myös häntä, ettei kenenkään tulisi ikinä aloittaa tupakan polttoa. Vaan niinpä on joskus aloittanut hänkin.

Monien ihmisten perheessä tupakan poltosta ei nosteta älytöntä meteleiä, polttivat vanhemmat sitten tai ei ja näiden kummankaan lapsista ei tule aikuisena näitä "kamalia sauhuttelijoita." Pointtini on siis se, että ei kaikki ole aina niin verrannollista toisiinsa. Itse toivon, että pääsisin pian tai edes joskus tupakasta eroon. Toivon myös, että löydän yllämainituista esimerkeistä, eli paasatako polttamisesta vai ei, sen hyvän ja oikean välimaaston, jolla voisin ehkäistä omalta osaltani sen, ettei lapseni sitten isompana alottaisi tätä inhottavaa, riippuvuutta aiheuttavaa tapaa. Kuitenkaan vanhemman esimerkit ja kiellot eivät aina tehoa, vaan vaikutusta tulee muualtakin. Ja kuten joku aikaisemmin jo mainitsi samasta asiasta, kun hänestä tulee täysi-ikäinen, en voi enää lain mukaan rajoittaa sitä, mitä hän saa tehdä ja mitä ei.

Jos poltan yhden tupakan silloin, kun olen lapseni kanssa ulkona, en viitsi tuhlata juurikaan aikaa siihen, että mietin mitä muut ajattelevat tupakoimisestani. Pienet ovat ongelmat mielestäni heillä, joilla on aikaa miettiä, miten joku kehtaa tehdä jotakin, joka kuitenkin suomen laissa on sallittua. Mainittakoon myös, että käyn 3-6 kertaa vuodessa terassilla/baarissa/kuppilassa, näen silloin tällöin kavereitani ja otan joskus muuten vain omaa aikaa. En siltikään koe olevani sen huonompi kuin kukaan muukaan tässä maailmassa. On hellyyttävää nähdä, kun lapseni menee jompaan kumpaan mummolaan käymään, tai tässä tapauksessa, jos hänet viedään sinne hoitoon, miten hän kiljuu ilosta ja nauraa nähdessään mummon ja papan ja kuinka iloinen hän taas on nähdessään meidät, kun haemme hänet kotiin. Ja tiedoksi myös, että en osaa tehdä kaikkea muutakaan aina täysin oikein, kuten komentaa tarpeeksi tai vähemmän lastani, pukea häntä aina oikein ulos yms. En ole huono enkä täydellinen äiti, vaan jotain siltä väliltä. Kuitenki koen olevani paras mahdollinen juuri omalle vekaralleni, vaikka poltan tai otankin joskus omaa aikaa.
Ja polttamisestani vielä sen verran, etten polta pitäessäni lastani sylissä, enkä ihan hänen vieressäkään vaan otan hänestä muutaman metrin välimatkan sillä välin kun hän tutkii pihamme ihmeellisyyksiä, enkä polta puistoissa, yms missä lapsia on paljon ympärillä.

Tällä tylsän pitkällä kirjoituksellani halusin lähinnä vain omalta osaltani valottaa oman ja ehkä muidenkin tupakoivien äitien ja miksei isienkin oloa ja näkökulmaa tähän asiaan. Tarkoitus ei siis ole puolustaa tupakoivia ihmisä/vanhempia, kerroin vain minun kantani.
 
kuokkis
Niinkuin nyt tassakin ketjussa tullut karkkipaiva-asia pistaa sapen kiehumaan... taalla aidit hurskastelevat etta se karkkipaiva on vaan ja ainoastaan silloin ja silloin ja jos vaikka kylassa tarjotaan karkkia niin meidan lapset ei niihin koske koska se on periaate. Ja paskat tommosille periaatteille. Meidan lapsilla ei oo karkkipaivaa mutta ei ne silti mussuta makeeta joka paiva eivatka oleta etta kaupassa kaydassa aina saa jotain karkkia mukaan.

Toisekseen sitten tuo tupakanpolttajien panettelu joka kaanteessa. Jos se (aidin) tupakointi tosiaan on se suurin synti niin silloin on nain ajattelevan syyta miettia etta mika on mennyt vikaan kun oma ajatusmaailma on nain suppea...
Hurskastelevaan savyyn voin lisata etten itse polta mutta tuttavapiirissa on monta niin tekevaa kaikin puolin hyvaa ja arvostettavaa aitia-ihmista (tai miksei isaakin)
 
Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
Alkuperäinen kirjoittaja cothis:
Äiti, joka syyttää lapsiaan elämänsä ja kehonsa pilaamisesta.
Äiti, joka leikkii bestistä äidin sijaan.
Äiti, joka pitää lastaan psykiatrina.
Äiti, joka selittää lapselle omasta seksielämästään, kun lapsi ei edes tiedä mitä se on.
Äiti, joka vertaa kaikkea omaan lapsuuteensa ja näin vähättelee lapsensa ongelmia.
mun äiti :ashamed:
Jep, mun kans :hug:
 

Yhteistyössä