Äidit jotka loksauttaa teidän suut auki?

Alkuperäinen kirjoittaja Pöhkö:
:/ Jopas oli tämäkin ketju melkosta luettavaa.

Se tämän lukemisen jälkeen tuli mieleen että miksi syyllistää toisia ja toisten tapoja tuntematta?


Siis kysehän oli, että mikä saa sun suut loksahtamaan auki eli mikä sua kummastuttaa. Monesti omahan se syy on että joku asia hämmästyttää, kun sellaiseen ei ole tottunut. En mä ainakaan ihan heti silloin ketään syyllistä kun ällistyn. Vasta kun olen sitä asiaa enemmin pohtinut, voi alkaa joko syyllistämään tai vaikkapa arvostamaankin.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Mantu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mantu:
äidit, jotka menevät töihin lapsen ollessa alle 1,5v ja raskivat antaa lapsensa vieraalle hoitoon!
Pakko kai se on mennä jos haluaa asuntolainansa maksaa ettei mene asunto alta??!! ei sitä kotonaololla rahaa saa...se kotih.tuki on niin pieni että oksat pois!!enempi saa kaikki työttömät kotona makaavat!!Ja se on niin väärin :(
ihan sama! Mutta minulta loksahtaa suu auki moisesta!
Minä ainakin tulen mieluummin toimeen vähemmällä ja nautin itse omista lapsistani. Tietenkin olen järjestänyt raha-asiani niin ennenkuin olemme lapsia alkaneet suunnittelemaan että meillä on myös vara antaa lasten olla kotona äidin parhaassa hoidossa..
No huh huh, mua todellakin ihmetyttää nää "superäidit", jotka arvostelee muita ihmisiä siitä kun menevät töihin ja laittavat lapset hoitoon. "Oma äiti on paras hoitaja"-lässytykset menee kyllä ihan yli tässä taas. Ensinnäkään se lapsi ei ole siellä hoidossa 24/7, eikä se lapsi siitä hajoa jos ei ole oma äiti vieressä koko aikaa. Ei ihmekään että naisten asema työelämässä on niin paska kun naiset itse ajattelevat näin että heidän paikkansa on kotona lasten kanssa.
Entä ne perheet joilla ei ole varaa olla kotona vuositolkulla? Ei kaikkea voi elämässä suunnitella vuosiksi eteenpäin, tilanteet muuttuvat, raha-asiat ja ihmissuhteet. Entä jos mieheltä menee työ alta? Tai tulee ero?
Miettikää oikeesti vähän ennen kuin rupeatte muita arvostelemaan tollasista asioista, joista teillä ei ole mitään hajua.
 
vieras ja tavattoman huvittunut
No niin...PikkuA katsos kun sehän se täsä onki. Joka ikinen näköjään luulee että koska itsellä asiat on noin niin eihän toisilla voi olla näin tai nuin..pitää olla juuri noin. Ja tosiaan..elämä ja tilanteet muuttuu, ihmiset muuttuu. Kai tää ketju on sit lohtu niille äideille jotka tarvii välttis jonku jota arvostella että tuntis ittensä jotenki arvokkaammaks ja paremmaks. Totuus vain on se että eipä kukaan meistä ole sanomaan toiselle että, "sinä teet tämän ja tuon väärin". Kyllä ne omat lapset sitten aikanaan sen meille kertoo. Kaikki varmasti yrittävät parhaansa, on vain olemassa eri arvoja, perinteitä ja metodeja. Ja se onkin minusta kaikkein jännin juttu ylipäätänsä ihmissuhteissa että KAIKKI mitä muut tekevät, niitä on varaa arvostella mutta auta armias jos se sana osuu omaan nilkkaan. Jösses. Antakkeepa ensin arvosana ittellenne rehdisti ennenku alatte luettelemaan toisten maata kaatavia virheitä. Voin taata että jokaisella on joku pieni luuranko siellä kasvatuslorupussissaan joka tekee epätäydelliseksi. Pitäisi vain opetella ymmärtämään mitä lause "inhimillisyys" tarkoittaa.
 
oooo
Äiti, jonka lapsi sanoi, että äiti oli sanonut, että ovat niin rikkaita, ettei lapsen tarvitse koskaan mennä töihin. (Ja tää rikkaus on ihan totta. Lapsen puhekin luultavasti, koska oli jo 11 v ja tosiaan rahaa riittää ihan oikeasti noin paljon. Mutta ettei silti töihin tarvitsisi mennä...)
 
vieras
Äidit ( ja isät ) jotka surutta varastavat synnytyslaitokselta ja neuvolasta. Täällä oli kerran kysely, jossa moni niin tehnyt ilmoittautui, ja vielä kehuskeli teoillaan. Piti ihan oikeutettuna, jopa itsestäänselvänä! Tämä Suomessa, mukamas sivistyneessä maassa.
 
miukumauku
Opiskellessani AMK:ssa luennolle tuli äiti (kurssikaveri) vauvansa kanssa. Vauva huusi pää punaisena. Äiti sanoi että hyshys eikä tehnyt elettäkään poistuakseen luokasta itkuahuutavan lapsensa kanssa :eek:

Luennoitsija ei pystynyt puhumaan huudon yli, eikä kukaan kuullut mitään.
Tunnin aihe oli: Nämä asiat tulevat tenttiin.

Koulu ei ole lastentarha!
 
näin täällä
mua ärsyttää eräs kaverini jonka 5vuotiaalla tytöllä on edelleen kellontarkka päivärytmi, siis syödään ja nukutaan ihan sillä kellonlyömällä, mihinkään ei voi lähteä jo päikkärit tai ruokailu siirtyvät vaikka vain puolellatunnilla.huvittavinta on että tämä kaverini ihmettelee miksi kukaan ei lähde hänen kanssaan ikinä ostoksille tai leikkipuistoon tai eläinpuistoon..johtuisko kenties siitä että siitä tulis aiavan mieletön järjestely jos ollaan kotoa pois parikin tuntia, päivärytmihän tällä 5veellä menis aivan sekasin ja kaikkien muiden lasten tarttis toimia tämän yhden 5vuotiaan rytmillä. itselläkin on vauva aikoina ollut tiettyjä rytmejä mutta ei ne nyt niin tiukkoja ole ollut että jokin meno täytyisi siirtää.
 
diidaa
Alkuperäinen kirjoittaja ei:
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Alkuperäinen kirjoittaja kolisee:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
No muutama päivä sitten katselin Itäkeskuksessa vähän ihmeissäni yhtä äitiä, joka istui kahvilassa viereisessä pöydässä. Jutteli jokun kaverinsa kanssa ja vieressä vauva huusi vaunuissa loputtoman pitkän ajan, äiti välillä vähän hytkytti vaunua mutta ei ottanut syliin, ei oikeastaan vilkaissutkaan vaunuihin vaan jatkoi paasaamistaan ja kahvila raikui vauvan huudosta :(
jaa,että koliikkivauvan kanssa pitää pysyy vaan kotona,häh??
mutta ei tarvitse antaa itkeä, pitää katsoa mikä hätä on, ottaa syliin, sehän kuuluu ihan basic vauvan tarpeisiin että vastataan hänen itkuunsa
sulllahan ei ole koliikkivauvaa???kun et taida nyt ymmärtää..
no haloojaa taas!

ei se koliikki vauva 24/7 huuda!
Saattaapa melkein huutakin... :/
Koliikki on määritelty että vauva aloittaa päivästä toiseen tiettyyn kellonaikaan itkujakson josta vauva ei rauhoitu ennenkuin tunnit kuluvat. Huuto ei katkea! SENSIJAAN Itkuinen vauva joka päivässä itkee paljon ei tarkoita koliikkis, syynä voi olla silloin jo muutakin jos 24/7 itkee yhtenään.
Joo, nämä 24/7 itkevät vauva ovat usein allergisia tai refluksikkoja. Tarvitsevat syliä ja ennen kaikkea asiantuntevan lääkärin hoitoa yms. jotta voivat paremmin.
 
kia
Alkuperäinen kirjoittaja näin täällä:
mua ärsyttää eräs kaverini jonka 5vuotiaalla tytöllä on edelleen kellontarkka päivärytmi, siis syödään ja nukutaan ihan sillä kellonlyömällä, mihinkään ei voi lähteä jo päikkärit tai ruokailu siirtyvät vaikka vain puolellatunnilla.huvittavinta on että tämä kaverini ihmettelee miksi kukaan ei lähde hänen kanssaan ikinä ostoksille tai leikkipuistoon tai eläinpuistoon..johtuisko kenties siitä että siitä tulis aiavan mieletön järjestely jos ollaan kotoa pois parikin tuntia, päivärytmihän tällä 5veellä menis aivan sekasin ja kaikkien muiden lasten tarttis toimia tämän yhden 5vuotiaan rytmillä. itselläkin on vauva aikoina ollut tiettyjä rytmejä mutta ei ne nyt niin tiukkoja ole ollut että jokin meno täytyisi siirtää.
Näitä minäkin ihmettelen. Mun mielestä siinä äidin pää vaatii niitä rutiineja pysyäkseen kasassa. Ei lapsen etu, missään nimessä. Ei se elämä välttämättä lopu lasten saamiseen, mutta näillä ihmisillä se muuttuu kellokaulassa kulkemiseksi ja rutiinien noudattamiseksi.
 
Olipas hauska ketju!Hyvässä ja pahassa! =)
Mulla menee oikeesti kaikki energia mukuloitten kanssa kulkiessani niihin omiin mukuloihin etten jaksa muita äitejä arvostella. Joskus joku "kohtaus kaupassa" ehkä saa hämmästymään,mutta paremmin mietittyäni asiaa,käsitän että noi "pienen hetken-tilanteet" on kuitenkin juurikin niitä HETKIÄ eli pari sekuntia tai minuuttia perheen vuorokaudesta! ;)
Mulla on viis mukulaa ja jos joku tekis analyysin meitin perhetilanteesta pelkän kassajono-käyttäytymisen takia niin..huh huh! :LOL: tai sen takia,että kun saan kärrättyä mukulat autoon ja ne viis kassillista survottua meitin farkun perään,pistän ovet kiinni autosta ja poltan ihan rauhassa röökin siinä auton vieressä!Ja siellä ostoskärryissä on todennäkösesti sitä oluttakin ollut! :LOL: Miten hemmetissä joillakin on aikaa tai viitteliäisyyttä tuijotella toisten ostoskärryjen antimia,lasten vaatetusta ja käyttäytymistä,vanhempien vaatetusta jne.jne. :eek: Noh,kukin eläköön elämänsä kuten tahtoo..vaikka sitten niitten muitten äitien ostoksia kyyläämällä! :LOL:

Joku kertoi,että suun saa loksahtamaan kuuden lapsen äiti joka käy ostoksilla hymyssä suin ja mukulat käyttäytyy hyvin jne.!!PEESI! ;) Mulle on ihan painajaista noi kauppareissut ja olen just se pää punasena huutava äiti siellä kassajonossa!! :LOL: ..........mikä ei sitten taas kerro mitään siittä miten mää käyttäydyn kotona!! =)

Emmää vaan ymmärrä miks pitää ihmisiä (kai äiditki on ihmisiä vielä?)syyllistää joistain pikku-jutuista,mitä näkee juurikin kauppajonossa tai kadulla? :headwall:

Lähinnä tää ketju nauratti,kun toiset ihan tosissaan on syyllistämässä toisia jostain minuutin välähdyksestä elämässä!!! :LOL:
 
1. odotusaikana tupakoivat ja juovat äidit
2. "kaveriäidit"
3. äidit, joilla itsellään päällä aina hienot vaatteet ja lapset kulkee liian pienissä resuissa ryysyissä.
4. äidit, jotka juoksee baarissa kerran-pari/vko ja useinmiten vielä vihkisormus laukussa.
5. äidit, joittenka ulkonäön hoitamiseen menee niin paljon rahaa, että perheell ei ole varaa ostaa kunnon ruokaa, esim. hedelmiä koskaan
:|
 
mielikille
ihana kuulla sun asenteesta ja kauppareissuista.tuli kotoisa fiilis.

meillä kauppareissut kestävät joka lauantai aamu (silloin vähiten ihmisiä)1-2h ja se on painajaista. olen just se joka kiristää ja uhkailee. mut se on vaan hetki meidän elämästä ja ikävä kyllä se hetki jonka muutkin näkee :)
en jaksa ihmetellä enkä syyllistellä muita äitejä.
äiti joka suuni loksahtamaan: nämä minun ratkaisu on oikea ja muiden väärä tai huono-äidit. ja ne joiden suut joka asiasta loksahtavat.
 
Mielenkiintoista luettavaa....
Tulee vaan mieleen, että itsekin olen joskus kärkkäänä arvostellut toisten äitien tapaa toimia... kunnes onkin itselle tullut samanlainen tilanne ja huomannut ehkä käyttäytyväni täysin samalla tavalla. Vuosien mittaan on täytynyt monta mielipidettä muuttaa, kun ei sitä koskaan tiedä mitä itselle tulee eteen tai ei olekaan tiennyt toisten taustaa ennen arvostelua.
Monta virhettä on tullut itsekin tehtyä, ei ole aihetta ylpeilyyn. Parhaani olen kuitenkin yrittänyt lasten kanssa.
Löytyyhän toki äitejä, jotka saa leukani loksahtamaan auki käytöksellään. Ja tuleehän näitä tietysti arvosteltuakin.
 
Kylä suu loksahti auki kun näin odottavan äidin työntävän rattaissa alle 1v lasta pelkässä vaipassa rööki kädessä ja rattaiden juomatelineessä oli koffin avattu tölkki.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja :
Kylä suu loksahti auki kun näin odottavan äidin työntävän rattaissa alle 1v lasta pelkässä vaipassa rööki kädessä ja rattaiden juomatelineessä oli koffin avattu tölkki.
juupajuu..ja nyt perään todistelut....vattu en jaksa näitä!
 
minä taas
Alkuperäinen kirjoittaja KolmeKertaa:
Oma lukunsa on ne, joiden lapsilla on todella kauheasti uusia ja hienoja leluja, harrastetaan ratsastusta ja muuta kallista, lasten merkkivaatteita on kaapit pullollaan ja on pelit ja vehkeet. Ja äiti kulkee vuonaa 1993 lukion päättäjäisiin ostamassaan paitapuserossa ilman meikkiä ja muutenkin hutaistun näköisenä. Argh!
apua,ootko sä nähnyt mut jossain=(
 
Alkuperäinen kirjoittaja oooo:
Äiti, jonka lapsi sanoi, että äiti oli sanonut, että ovat niin rikkaita, ettei lapsen tarvitse koskaan mennä töihin. (Ja tää rikkaus on ihan totta. Lapsen puhekin luultavasti, koska oli jo 11 v ja tosiaan rahaa riittää ihan oikeasti noin paljon. Mutta ettei silti töihin tarvitsisi mennä...)
Kävisitkö itse töissä, jos ei olis pakko?

 
Äiti vaan
Äidit, jorka pitää harsoa vanujen aukon edessä.
Äidit, jotka imettää yli 1v lasta
Äidit, jota tekee niinkuin lapsi haluaa
Äidit, jotka kysyy mitä laitan lapselleni päälle
Äidit, jotka ei ymmärrä että imetys ei ole pyhäasia
 

Yhteistyössä