Äidit jotka loksauttaa teidän suut auki?

maisa
Äiti paikallisbussissa n. 4-5 vuotiaan kanssa: päästänhän me ilmaiseksi, vaikka meillä jäikin nyt rattaat kotiin?! ja kuski päästi..voi elämä, eihän tuon ikäinen mitään rattaita enää edes käytä?!
 
tilt
perhe hampurilaispaikan jonossa: pikkutyttö nostelee hameenhelmoja korviin ja alla ei pikkuhousuja...sama jatkuu pöydässä ja tyttö kaivelee pimpsaansa samalla kun syö ja vanhemmat EI reagoi asiaan millään tavalla!!!! siis ihan karmeaa katsottavaa!! Jos olisin ollut kyseisen paikan työntekijä olisin käynyt poistamassa perheen ravintolasta, jos eivät olisi saaneet lapselle housuja jalkaan!!!!
 
voihan
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mä ostan varmaan joka kauppa kerralla sen röökiaskin, karkkia tähän taloon kannetaan vaan viikonlopuksi kun lauantai on se karkkipäivä.huutakoot napero karkin perään miten paljon lystää. ei se tupakka mun karkkia ole vaan sen suklaapatukan ostan itsellenikin vain lauantaiksi.
V.ittu mitä hurskastelua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lumi-Marja:
Alkuperäinen kirjoittaja tää perinteinen:
Äidit jotka kiroilevat lapselleen...ja tietysti nää maha pystyssä tupakoivat...
peesi

Sit nämä ääneen arvostelija, et minä en ainakaan osta tuollaisia halpiskenkiä tai tuollaista haalaria, aivan karseeta...siis kuinka joku voi pukee lapsensa tuollaiseen... Minä siinä kääntelin kaupassa jotain muuta kuin reimatec haalaria ostomielessä ja toinen kailottaa tuota lapsilleen. Tämä "hienosta" perheestä oleva näytti kieltä mun muksuille ja menihän siinä omillani vähän mieli maahan, kun heidän äitinsä ei ostanutkaan "sitä ainutta oikeaa" haalaria vaan halvan, jolla voi surutta rypeä kotipihan rapakoissa. Alessa hinta 7?, joten tulipa ostettua.

Poika kysy autossa, että ollaanko me huonoja ihmisiä, kun se toinen täti sanoi niin. Sanoin pojalle, että ei olla eikä ihmisyyttä voi mitata vaatteen kalliudella. Hän on sen verran iso, että ymmärsi mitä tarkoitan. Pikkuneiti ei vielä tajunnut koko asiaa vaan onnellisena ihaili uusia lenkkareitaan, joiisa oli nättiä kukkia ja kimmaltava perhonen.
Hyi että onpa ollu keskenkasvusia vanhempia liikkeellä, mennä vielä lapsen kuulleen tuommosta sanomaan... :O
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ?!?:
Se, että äiti passaa aikuisia poikiaan... Vaikka poika seisoisi metrin päässä kahvinkeittimestä, niin äiti tulee kaatamaan lisää kahvia kun lusikalla mukin reunaa kilkuttaa :headwall:
:D Reps :D

lusikalla mukin reunaa kilkuttaa..... tän haluaisin nähdä :D nauran varmaan loppuillan.....
Tervetuloa anoppilaan!! Minä en tuollaista palvelua anna.
 
sairasta
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja kastemato aamuauringon alla:
äiti joka jaksaa itkettää lasta, eikä suostu ostamaan edes sitä pienen pientä tikkaria, vaikka itselle on tupakkaa ja kaljaa kärryssä
Oikeesti pitäs vai ostaa pienen pieni tikkari, kun toinen itkee :eek:
Tuskin siitä pienen pienestä tikkarista pilallekaan menee. Monilla äideillä on vain oma päähänpinttymä ja pakkomielle siitä, että ei anneta yhtään mitään. Vaikka itselle olisi kärrit täynnä herkkuja. Lapsia itketetään karkkihyllyn edessä kun halutaan näyttää koko kansalle, kuinka meillä ei lapset saa tikkariakaan periksi koskaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sairasta:
[
Tuskin siitä pienen pienestä tikkarista pilallekaan menee. Monilla äideillä on vain oma päähänpinttymä ja pakkomielle siitä, että ei anneta yhtään mitään. Vaikka itselle olisi kärrit täynnä herkkuja. Lapsia itketetään karkkihyllyn edessä kun halutaan näyttää koko kansalle, kuinka meillä ei lapset saa tikkariakaan periksi koskaan.
Ei meillä ainakaan vain näyttämisen halusta ole lapsia karkkihyllyllä itketetty. Jos on sovittu, ettei tänään osteta karkkia, sitä ei ole sitten ostettu.

 
sairasta
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja sairasta:
[
Tuskin siitä pienen pienestä tikkarista pilallekaan menee. Monilla äideillä on vain oma päähänpinttymä ja pakkomielle siitä, että ei anneta yhtään mitään. Vaikka itselle olisi kärrit täynnä herkkuja. Lapsia itketetään karkkihyllyn edessä kun halutaan näyttää koko kansalle, kuinka meillä ei lapset saa tikkariakaan periksi koskaan.
Ei meillä ainakaan vain näyttämisen halusta ole lapsia karkkihyllyllä itketetty. Jos on sovittu, ettei tänään osteta karkkia, sitä ei ole sitten ostettu.
Kyse ei ollut siitä, vaan jos vanhemmilla on itselleen tupakkaa, kaljaa tai naposteltavaa ostoskärryissä ja lapselle ei voida ostaa yhtä pientä tikkaria kaupasta vaan huudatetaan. Onhan se aika itsekästä, oli se sitten miten ennaltasovittu juttu tahansa. Vanhempien päähänpinttymä ja periaate se on yksinomaan, aivankuin lapsi muka jotenkin menisi pilalle pienestä tikkarista :)


 
Alkuperäinen kirjoittaja sairasta:
Kyse ei ollut siitä, vaan jos vanhemmilla on itselleen tupakkaa, kaljaa tai naposteltavaa ostoskärryissä ja lapselle ei voida ostaa yhtä pientä tikkaria kaupasta vaan huudatetaan. Onhan se aika itsekästä, oli se sitten miten ennaltasovittu juttu tahansa. Vanhempien päähänpinttymä ja periaate se on yksinomaan, aivankuin lapsi muka jotenkin menisi pilalle pienestä tikkarista :)
Miksi lapselle pitäis ostaa karkkia, jos vanhempi ostaa röksää? Itse on ollut niin typerä, että moisen addiktion on itselleen kehittänyt, miksi pitäisi lapsi vielä lihottaa päivittäisellä suklaalla? Satunnaisista suklaista ei ole tosin kukaan pilalle mene.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Aminohappo:
Alkuperäinen kirjoittaja ???Kysysitkös.....:
Niin..Entäpä jos sillä kyseiselle äidillä oli todella tiukkaa ,ja rahat vähissä ??Ei varmaan pitäs mennä arvostelemaan ennenku tietää todellisen syyn.....

Minullehan ei kuulu kenenkään rahatilanne. Tässä maailmassa harvemmin mitään saa ilmaiseksi. Tänne ei kuitenkaan sattumalta tulla, joten miksi tulla ollenkaan jos ei ole valmis maksamaan.

Toinen asia mikä täällä on useammin tullut ilmi, on se että köyhät ei valita vaan maksaa mukisematta ja rikkaat sitten taas valittaa, että onpa kallista?



tää on muuten totta...
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja sairasta:
Kyse ei ollut siitä, vaan jos vanhemmilla on itselleen tupakkaa, kaljaa tai naposteltavaa ostoskärryissä ja lapselle ei voida ostaa yhtä pientä tikkaria kaupasta vaan huudatetaan. Onhan se aika itsekästä, oli se sitten miten ennaltasovittu juttu tahansa. Vanhempien päähänpinttymä ja periaate se on yksinomaan, aivankuin lapsi muka jotenkin menisi pilalle pienestä tikkarista :)
Miksi lapselle pitäis ostaa karkkia, jos vanhempi ostaa röksää? Itse on ollut niin typerä, että moisen addiktion on itselleen kehittänyt, miksi pitäisi lapsi vielä lihottaa päivittäisellä suklaalla? Satunnaisista suklaista ei ole tosin kukaan pilalle mene.
Että itsellä on omat elämäntavat epäterveelliset ja siihen kuuluu tupakka ja karkki mutta lapselle ei tikkaria arkena, ettei vain lihoa vahingossa. Suu vasta loksahtaakin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja .:
[
Että itsellä on omat elämäntavat epäterveelliset ja siihen kuuluu tupakka ja karkki mutta lapselle ei tikkaria arkena, ettei vain lihoa vahingossa. Suu vasta loksahtaakin.
Siinäpä vasta suu loksahtaisikin, jos lapselle joka päivä karkkia annettaisiin, kuinka vanhemmat opettaa lapselleen epäterveellisiä tapoja. Mutta eihän tällä palstalla, mikään ole koskaan yksinkertaista :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja kahvipannu porisee:
Vappuna irtokarkkiosastolla, eräs poika söi karkkia niistä laatikoista suoraan suuhun, mutta sitten osa oli pahoja ja sylki takasin laatikkoon...
Äiti seiso vierssä ja sano tuu pois , mennään jo.

Poika oli 4-5v ja jätin karkit siihen paikaan ja valmis pussukka kärryihin.
Tosta tuli mieleen kerran kaupassa leipäosastolla oli semmosissa koreissa maistiaisia eri leivistä. Siinä oli sit hollilla yks perhe (äiti,isä ja kaks lasta,isompi ehkä noin 5-6 ja pienempi istu kärryissä kai jotain 1-2) ja tää isompi poika siinä maisteli sit isänsä kanssa leipiä sillai,et haukkas palan jostain ja tuikkas lopun palan takas siihen koriin! Eikä isä tai äiti sanonu mitään,vaikka kyllä näkivät mitä sälli teki. Mä en sitte sen jälkee oo pahemmi maistiaisia kokeillu sillä leipäosastolla..

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sairasta:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja kastemato aamuauringon alla:
äiti joka jaksaa itkettää lasta, eikä suostu ostamaan edes sitä pienen pientä tikkaria, vaikka itselle on tupakkaa ja kaljaa kärryssä
Oikeesti pitäs vai ostaa pienen pieni tikkari, kun toinen itkee :eek:
Tuskin siitä pienen pienestä tikkarista pilallekaan menee. Monilla äideillä on vain oma päähänpinttymä ja pakkomielle siitä, että ei anneta yhtään mitään. Vaikka itselle olisi kärrit täynnä herkkuja. Lapsia itketetään karkkihyllyn edessä kun halutaan näyttää koko kansalle, kuinka meillä ei lapset saa tikkariakaan periksi koskaan.
Mun mielestä on sairasta opettaa lapselle, että kaupassa saa tahdon perille itkemällä! Sitä virhettä en ole tehnyt, eikä meillä ole 1-2 n yrityskerran jälkeen itkettykään. Uskovat nätisti, kun sanotaan, että nyt ei osteta. Jos ostaa huutavalle tikkarin saa satavarmasti ostaa joka kerran jotain. Ihan riippumatta siitä mitä vanhempien kärryissä nyt sattuu oleen.
Ja onhan vanhemmat voineet ostaa herkkuja lapsilleen esim. ruuan jälkeen syötäväksi, meillä ainakin yksikin tikkari voi sitten pilata muuten huonosti syövän lapsen ruokahalun.
 
tosi on
Alkuperäinen kirjoittaja d u m b o:
Äiti soitti päiväkotiin ja kysyi: Mitä mä teen, kun en saa taaperoni pois potalta ja olen jo töistäkin myöhässä. :kieh:
Päiväkodissa äiti houkuttelee 4-5-vuotiastaan pois lähes tunnin. "viitsisitkö nyt ****** kulta tulla sieltä", "viitsisitkö nyt pukea..."... lopulta tarhantäti ottaa ja pukee lapsen.
 
Perheelle laitetaan kutsu LASTEN PIHA "juhliin" (ei synttäreitä eikä virallisia juhlia vain että on suvun lapset yhdessä riehumassa ulkona, ja tämä selvisi kutsussa) ja äiti pukee lapsensa (3v) niin hienoisiin vaatteiseen että, ja kokoajan kieltää lasta että et leiki hiekassa, et juokse ettet kaadu, et mene uimaan lasten altaaseen, et ite paista nakkia tikun nenässä ettei vaatteet savustu.......
Lapsi istui itkuisena penkillä kokopäivän ja katsoi kun kymmenet muut lapset riehuivat, leikkivät, uivat....
Muut lapset 2-8v.

Täälläkin oli muutama ihana hellepäivä ja kaupassa oli äiti vauvansa kanssa ja vauvalla toppavetimet ja huopa vaunuissa, vaunujen päällä vielä sadesuoja.

Ja onhan niitä paljon muitakin....
 
vieras
Äiti laittoi n.vuoden ikäisen lapsensa isojen lapsien keinuun itsekseen keinumaan,no,tietäähän,miten siinä sitten kävi,lapsi muksahti selälleen maahan ja rupesi itkemään...
 
Pehmoäidit, jotka selkeesti pelkää sanoa vastaan omalle lapselle, sellaset ihmetyttää.

Tuosta yhdestä viestistä tuli kans mieleen että olen useamman kerran nähnyt bussissa tilanteen missä todella pieni vauva kirkuu tukehtumisen partaalla vaunuissa, mutta sitä ei viitsitä ottaa syliin vaikka äiti istuisi vaunujen vieressä. Hytkytetään vaan vaunuja. Sitä en oikeen ymmärrä, että miksi ei. Ite en kestäisi kuunnella itkua, kun ihan vieraana ihmisenäkin tekee mieli mennä sanomaan että lohduta nyt herranjumala sitä vauvaasi. Itse jäisin mieluummin vaikka bussista pois kuin kuuntelisin sitä hirvittävää henkiinjäämishuutoa, mitä vastasyntyneet vauvat huutaa, eihän ne tajua että nyt ollaan bussissa, äitin on vähän vaikea imettää/syöttää/vaihtaa vaippa/jne..
 
Alkuperäinen kirjoittaja taikatalvi-03:
Pehmoäidit, jotka selkeesti pelkää sanoa vastaan omalle lapselle, sellaset ihmetyttää.

Tuosta yhdestä viestistä tuli kans mieleen että olen useamman kerran nähnyt bussissa tilanteen missä todella pieni vauva kirkuu tukehtumisen partaalla vaunuissa, mutta sitä ei viitsitä ottaa syliin vaikka äiti istuisi vaunujen vieressä. Hytkytetään vaan vaunuja. Sitä en oikeen ymmärrä, että miksi ei. Ite en kestäisi kuunnella itkua, kun ihan vieraana ihmisenäkin tekee mieli mennä sanomaan että lohduta nyt herranjumala sitä vauvaasi. Itse jäisin mieluummin vaikka bussista pois kuin kuuntelisin sitä hirvittävää henkiinjäämishuutoa, mitä vastasyntyneet vauvat huutaa, eihän ne tajua että nyt ollaan bussissa, äitin on vähän vaikea imettää/syöttää/vaihtaa vaippa/jne..
Myönnän, että yleensä en ota lasta pois vaunuista, vaikka hän huutaa... Meillä huutaminen liittyy todella usein väsymykseen ja nukahtamiseen. Joskus lenkillä muksu alkaa karjua ja minä vaan kylmän viileästi työnnän vaunuja, kun tiedän, että lapsi kohta nukahtaa. Joskus ihmiset tuijottaa, mutta minkäpä sile voi... syliin ottaminen lohduttaa meidän lasta sen aikaa kun hän sylissä on, mutta heti kun vaunuihin laittaa, alkaa huuto. Siksi en ota syliin, vaan annan huutaa sen max. 5 min vaunuissa ennen kuin uni tulee :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja sairasta:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja sairasta:
[
Tuskin siitä pienen pienestä tikkarista pilallekaan menee. Monilla äideillä on vain oma päähänpinttymä ja pakkomielle siitä, että ei anneta yhtään mitään. Vaikka itselle olisi kärrit täynnä herkkuja. Lapsia itketetään karkkihyllyn edessä kun halutaan näyttää koko kansalle, kuinka meillä ei lapset saa tikkariakaan periksi koskaan.
Ei meillä ainakaan vain näyttämisen halusta ole lapsia karkkihyllyllä itketetty. Jos on sovittu, ettei tänään osteta karkkia, sitä ei ole sitten ostettu.
Kyse ei ollut siitä, vaan jos vanhemmilla on itselleen tupakkaa, kaljaa tai naposteltavaa ostoskärryissä ja lapselle ei voida ostaa yhtä pientä tikkaria kaupasta vaan huudatetaan. Onhan se aika itsekästä, oli se sitten miten ennaltasovittu juttu tahansa. Vanhempien päähänpinttymä ja periaate se on yksinomaan, aivankuin lapsi muka jotenkin menisi pilalle pienestä tikkarista :)




Eli siis sen takiako tupakoivien lasten hampaat on reikiintyneet jo ennen kouluikää, kun on pakko ostaa lapselle aina tikkari/vastaava kun itselle ostaa tupakkaa? Ei se tikkari paljoa lihota, mutta lapsen hampaat ei siitä tykkää.
 
sellaset äidit jotka katsoo sivusta kun esim. ensikertaa äiti pukee lapsensa ihan liian kuumaksi (tämä on todella yleistä, kun halutaan ettei lapsi palellu) ja lapsella on varmaan tukala. Aikuinen nainen eli äiti joka katsoo sivusta ei huomauta asiasta asiallisesti. Kuten lapsella tulee kuuma jos on noin paljon päällä. Niskasta tai rintakehästä voi kokeilla... niin edelleen.

Ihmettelen että jaksetaan kitistä kun jotkut äidit "mokaa" jossain noinkin luonnollisessa mutta itse ei saa suutansa auki auttaakseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmäfanaatikko:
Alkuperäinen kirjoittaja taikatalvi-03:
Pehmoäidit, jotka selkeesti pelkää sanoa vastaan omalle lapselle, sellaset ihmetyttää.

Tuosta yhdestä viestistä tuli kans mieleen että olen useamman kerran nähnyt bussissa tilanteen missä todella pieni vauva kirkuu tukehtumisen partaalla vaunuissa, mutta sitä ei viitsitä ottaa syliin vaikka äiti istuisi vaunujen vieressä. Hytkytetään vaan vaunuja. Sitä en oikeen ymmärrä, että miksi ei. Ite en kestäisi kuunnella itkua, kun ihan vieraana ihmisenäkin tekee mieli mennä sanomaan että lohduta nyt herranjumala sitä vauvaasi. Itse jäisin mieluummin vaikka bussista pois kuin kuuntelisin sitä hirvittävää henkiinjäämishuutoa, mitä vastasyntyneet vauvat huutaa, eihän ne tajua että nyt ollaan bussissa, äitin on vähän vaikea imettää/syöttää/vaihtaa vaippa/jne..
Myönnän, että yleensä en ota lasta pois vaunuista, vaikka hän huutaa... Meillä huutaminen liittyy todella usein väsymykseen ja nukahtamiseen. Joskus lenkillä muksu alkaa karjua ja minä vaan kylmän viileästi työnnän vaunuja, kun tiedän, että lapsi kohta nukahtaa. Joskus ihmiset tuijottaa, mutta minkäpä sile voi... syliin ottaminen lohduttaa meidän lasta sen aikaa kun hän sylissä on, mutta heti kun vaunuihin laittaa, alkaa huuto. Siksi en ota syliin, vaan annan huutaa sen max. 5 min vaunuissa ennen kuin uni tulee :ashamed:



Mä itsekin tajusin tuon vasta kuopuksen synnyttyä. Pojat olivat helppoja vauvoja, mutta kuopus sai mun silmät avautumaan. Monesti kun oli jotain muuta häslinkiä, kuten koupoissa juoksentelua, hän ei malttanut nukahtaa. Kun se väsymys meni yli, oli ihan sama ottaako syliin, syöttääkö vai mitä, se vain siirsi huutoa. Paras oli antaa vähän aikaa huutaa vaunuissa itsenä uneen ja arvatkaa vain sainko ihmettelyä osakseni.
 
JUU
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Oggi ja sen torakka:
No...kävin tossa torstaina sellossa,karkkikaupassa käytiin...siellä sit sellainen n.3 v huusi ja itki,pettynyt oli rassukka.Äiti sanoi ei me nyt osteta mitään,katellaan vaan...


Jep jep...mitä järkeä on viedä lasta karkkikauppaan vaan katselemaan??
Mun mielestä lasten täytyy oppia myös se, että joka kerta ei todellakaan osteta mitään,vaan voi mennä kauppaan ja lahteä pois ilman, että ostaa yhtään mitään.
Sitäpaitsi 3-vuotiaan ei tarvitsisi edes osata vaatia karkkikaupassa mitään, ei niin pienten tarvitse syödä karkkia,kuten ei tarvitsisi suurimman osan lapsista syödä,puhkeavat hampaat todella alttiita reikiintymään!!!
Tuota... miksi ihmiset käyvät kaupassa eivätkä osta mitään? Minun mielestäni kaupassa käydään silloin kun TARVITAAN jotain ja sitten mennään ja ostetaan.
 
huutaneen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
No muutama päivä sitten katselin Itäkeskuksessa vähän ihmeissäni yhtä äitiä, joka istui kahvilassa viereisessä pöydässä. Jutteli jokun kaverinsa kanssa ja vieressä vauva huusi vaunuissa loputtoman pitkän ajan, äiti välillä vähän hytkytti vaunua mutta ei ottanut syliin, ei oikeastaan vilkaissutkaan vaunuihin vaan jatkoi paasaamistaan ja kahvila raikui vauvan huudosta :(
meilläkin huudettiin noin ja kun muutenkin sai sylissä pitää kotona koko ajan ja tiesi ettei sekään aina auttanut, niin ehkä olisin toiminut samoin
 

Yhteistyössä