Äidit jotka loksauttaa teidän suut auki?

Oma lukunsa on ne, joiden lapsilla on todella kauheasti uusia ja hienoja leluja, harrastetaan ratsastusta ja muuta kallista, lasten merkkivaatteita on kaapit pullollaan ja on pelit ja vehkeet. Ja äiti kulkee vuonaa 1993 lukion päättäjäisiin ostamassaan paitapuserossa ilman meikkiä ja muutenkin hutaistun näköisenä. Argh!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Entisen mieheni äidin veljen lapsilla oli metka meininki. Näiden lasten äiti kysäisi minulta kyläillessämme heillä, että haluaisinko paukun. Ilmoitin haluavani. Äiti teki minulle paukkua curacaosta ja heidän 8-vuotias tyttärensä ilmoitti haluavansa paukun myös. Perheen äiti kaatoi tätä curacaota täyden n. 3 dl:n lasillisen tytölleen. Perheessä oli myös muutama alle 15-vuotias poika. Heillä oli bänditreenit pihan navetassa. Menimme mieheni kanssa kuuntelemaan soittoa ja näillä kaikilla pojilla oli olutpullo kourassa.

Aivan järkyttävää touhua. Olin niin ällistynyt, etten saanut sanaa suustani.
???? Voiko tämä olla edes totta?? 8-vuotiaalle paukku??? Mitä he***ttiä???
On tämä täysin totta. Tapahtui joskus 90-luvun alussa pienellä maaseutupaikkakunnalla. Erikoisinta minusta oli se, etteivät mieheni vanhemmat puuttuneet asiaan mitenkään. Pyörittelivät vain silmiään.

Mikset sinä itse tehnyt asialle mitään??
Nykyisin toki puuttuisinkin.
Mutta olin juuri sukuun tullut teini enkä järkytykseltäni saanut suutani auki. Anopilleni asiaa ihmettelin ja totesin, että noin ei touhu saisi kyllä jatkua. Anoppi oli puhunut veljelleen ja veljen vaimolle jo aikaisemmin samasta asiasta, mutta ilman mitään tulosta. Asia jäi sitten siihen.
Asia on jäänyt kyllä vaivaamaan mieltä. En enää silloisen kihlattuni kanssa tekemisissä ole, joten en tiedä, mitä perheessä on sittemmin tapahtunut.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Entisen mieheni äidin veljen lapsilla oli metka meininki. Näiden lasten äiti kysäisi minulta kyläillessämme heillä, että haluaisinko paukun. Ilmoitin haluavani. Äiti teki minulle paukkua curacaosta ja heidän 8-vuotias tyttärensä ilmoitti haluavansa paukun myös. Perheen äiti kaatoi tätä curacaota täyden n. 3 dl:n lasillisen tytölleen. Perheessä oli myös muutama alle 15-vuotias poika. Heillä oli bänditreenit pihan navetassa. Menimme mieheni kanssa kuuntelemaan soittoa ja näillä kaikilla pojilla oli olutpullo kourassa.

Aivan järkyttävää touhua. Olin niin ällistynyt, etten saanut sanaa suustani.
???? Voiko tämä olla edes totta?? 8-vuotiaalle paukku??? Mitä he***ttiä???
On tämä täysin totta. Tapahtui joskus 90-luvun alussa pienellä maaseutupaikkakunnalla. Erikoisinta minusta oli se, etteivät mieheni vanhemmat puuttuneet asiaan mitenkään. Pyörittelivät vain silmiään.

Mikset sinä itse tehnyt asialle mitään??
Nykyisin toki puuttuisinkin.
Mutta olin juuri sukuun tullut teini enkä järkytykseltäni saanut suutani auki. Anopilleni asiaa ihmettelin ja totesin, että noin ei touhu saisi kyllä jatkua. Anoppi oli puhunut veljelleen ja veljen vaimolle jo aikaisemmin samasta asiasta, mutta ilman mitään tulosta. Asia jäi sitten siihen.
Asia on jäänyt kyllä vaivaamaan mieltä. En enää silloisen kihlattuni kanssa tekemisissä ole, joten en tiedä, mitä perheessä on sittemmin tapahtunut.
Aivan kauheeta!
 
tämmönen
Alkuperäinen kirjoittaja Oggi ja sen torakka:
No...kävin tossa torstaina sellossa,karkkikaupassa käytiin...siellä sit sellainen n.3 v huusi ja itki,pettynyt oli rassukka.Äiti sanoi ei me nyt osteta mitään,katellaan vaan...


Jep jep...mitä järkeä on viedä lasta karkkikauppaan vaan katselemaan??
jos äiti kävi katselemassa karkkikaupan antimia, esim. jotain koristetta tai erikoista lahjaa varten...
 
?!?
Se, että äiti passaa aikuisia poikiaan... Vaikka poika seisoisi metrin päässä kahvinkeittimestä, niin äiti tulee kaatamaan lisää kahvia kun lusikalla mukin reunaa kilkuttaa :headwall:
 
äitipuoli
Alkuperäinen kirjoittaja miritsu:
äiti joka on upeissa muotiluomuksisa,hintavat kauniit vaatteet ja viimesen päälle tällätty....
vieressä kulkee liuta naperoita rikkinäisissä ryysyissä.
upea äiti pälpättää upeaan uuteen kännykkäänsä ja ostaa kaupasta kaljaa ja lapset kulkee ryysyineen kiltisti perässä...

kysympä vaan,onko tämä oikein?
Oletko ajatellut, että siinä menee ns. äitipuoli miehensä ex-liiton lasten kanssa, lapset ovat oman äitinsä vaatettamia ja viikonlopputapaamisella ja jostain syystä äitipuolen kanssa kaupassa.

Olen itse joskus miettinyt sitä tuon tyyppistä kontrastia, kun miehen lapset tuli meille tapaamiselle - tästä on vuosia aikaa - ja olivat aikamoisia ryysyläisiä, me itse ok kamppeissa, ja yhteisellä lapsella niinikään normivaatteet.

 
?!?
Alkuperäinen kirjoittaja äitipuoli:
[Oletko ajatellut, että siinä menee ns. äitipuoli miehensä ex-liiton lasten kanssa, lapset ovat oman äitinsä vaatettamia ja viikonlopputapaamisella ja jostain syystä äitipuolen kanssa kaupassa.

olivat aikamoisia ryysyläisiä, me itse ok kamppeissa, ja yhteisellä lapsella niinikään normivaatteet.
Olisikohan isukin pitänyt ostaa lapsille vähän parempaa vaatetta sitten ylle??? Kuuluu myös isälle se vaatetuspuoli... Ja miksei äitipuolellekin!
 
Alkuperäinen kirjoittaja äitipuoli:
Alkuperäinen kirjoittaja miritsu:
äiti joka on upeissa muotiluomuksisa,hintavat kauniit vaatteet ja viimesen päälle tällätty....
vieressä kulkee liuta naperoita rikkinäisissä ryysyissä.
upea äiti pälpättää upeaan uuteen kännykkäänsä ja ostaa kaupasta kaljaa ja lapset kulkee ryysyineen kiltisti perässä...

kysympä vaan,onko tämä oikein?
Oletko ajatellut, että siinä menee ns. äitipuoli miehensä ex-liiton lasten kanssa, lapset ovat oman äitinsä vaatettamia ja viikonlopputapaamisella ja jostain syystä äitipuolen kanssa kaupassa.

Olen itse joskus miettinyt sitä tuon tyyppistä kontrastia, kun miehen lapset tuli meille tapaamiselle - tästä on vuosia aikaa - ja olivat aikamoisia ryysyläisiä, me itse ok kamppeissa, ja yhteisellä lapsella niinikään normivaatteet.
juu muuten vois ollakkin noin....mutta asutaan pienessä kylässä ja kaikki tietää ja tuntee toistensa lapset.
oon vähän ymmärtänyt rivien välistä et kaikki ei muutenkaan oo kunnossa,lapset käyttäytyvät kun kasvit.kulkevat kaikki jonossa äitinsä perässä eivätkä puhu mitään,äiti on kyllä todella puhelias ja räiskyvä.
 
komentaja äiti
Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:
Varmaan eniten ärsyttää tämmönen lasten kanssa "neuvotteleminen" yleisillä paikoilla kun ei kehdata komentaa.

Ja auta armias sitten kun komennat, tai ylipäätään rajaat. Minkä mekkalan saat niskaasi muilta kanssakulkijoilta !

Esimerkkinä tämä aamupäivä.
4 v. n kanssa oli kuljettu tovi matkaa, muksu meni fillarilla. Hölmöili, ajoi sik-sakkia ja siten tukki muilta kulkijoilta pyörätien.
Tietää oikean reunan, silti...
Ylämessä odotti, että minä työnnän. Olisi koko mäki pitänyt työntää.
Toisinaan karkaa, menee jossain vaan....

Ja nyt, hölmöili suojatietä ylittäessään, ei sentään auton alle jäänyt.

Asioista on puhuttu, kerrattu, keskusteltu, ja silti aina välillä ollaan tässä hölmöilyssä ja niin tänäänkin kerrattiin ja komennettiin jne.

Ja huom. minä en juokse vieressä, lykin vauvan vaunuja, joten kummoista vauhtia en pääse perään ja ylämäessä työntäminen on oma lukunsa, kun toisella kädellä lykin vaunuja ja osa ostoksista on kädessä, tavarakoriin ei sovi.

Siksi kadun yli´tyksessäkin oli se vähältä piti tilanne, kun en vaunujeni kanssa voi revetä kahteen paikkaan.

Joten kun sitten ylitettiin semmosta valo-ohjattua suojatietä, vaihtui vihreä, minä menen yli, olen keskellä tietä, ipana jumittaa suojatien reunassa, vihreä vaihtui meille jo punaiseksi ja auto tulee. .. Mitä teen? jätänkö vauvan keskelle tietän? Tenavan? Tien keskikohdalla oli tilaa, jätin vaunut siihen, jarrut päälle etteivät luisu auton alle, kävin pukkaa ipanan eteenpäin kadun yli ja jäkätin "kirosanan " kera,
VOI HELVETIN KUUSTOISTA
olin revetä raivosta, kun just oltiin 2 km jauhettu samoja sääntöjä, ja edellinen risteys jus jauhettiin samaa ylittämiseen liittyvää...

tarkoitus oli ylittää katu ja pitää sitten puhuttelu aiheesta.
Mutta tien toisella puolella odotti mummo opastamassa "noin ei puhuta lapselle".
en ole teiniäiti, mutta vitutti niin, että "kiroilin" mummollekin.

Tai se kerta, kun tätä samaista mukulaa rajasin. En edes korottanut ääntäni, ipanasta sitä ääntä lähti senkin edestä. Huusi, koska pidin paikallani enkä päästänyt kuralätäkköön yms. tyhmäilyjä, mistä just olin kieltänyt, rauhallinen puhe ja paikallaan pitäminen ei auttanut, ipana reihui käsieni välissä' ja huusi.

Ja eikös siihen tule taas joku tanttaperse jäkättämään ja huutamaan, miten kiusaan ja kohtelen huonosti lasta!! ???? :O
 
äitipuoli
Alkuperäinen kirjoittaja ?!?:
Alkuperäinen kirjoittaja äitipuoli:
[Oletko ajatellut, että siinä menee ns. äitipuoli miehensä ex-liiton lasten kanssa, lapset ovat oman äitinsä vaatettamia ja viikonlopputapaamisella ja jostain syystä äitipuolen kanssa kaupassa.

olivat aikamoisia ryysyläisiä, me itse ok kamppeissa, ja yhteisellä lapsella niinikään normivaatteet.
Olisikohan isukin pitänyt ostaa lapsille vähän parempaa vaatetta sitten ylle??? Kuuluu myös isälle se vaatetuspuoli... Ja miksei äitipuolellekin!
Isä maksoi ajallaan ihan hyvät elarit.
Isä olisi ostanut, mummokin olisi ostanut, mutta lasten äiti ei huolinut. Hän palautti takaisin vaatteet. Tai jos jonkun ottikin, ei ne koskaan tapaamiselle lapsille päälle tulleet.

Tapaamiselle äiti laittoi lapsille ne kaikkein surkeimmat ryysyt siitä syystä, että inhosi heidän isää.

Ostettiin me lapsille meille etäkotiin omia vaatteita, mutta on aika iso taloudellinen lovi budjettiin elareiden lisäksi ostaa lähes täydellinen vaatekaappi kenkiä ja toppatakkeja myöten, kun käyttö oli kuitenkin hyvin vähäistä.

Ja hei, tämä on ihan totta, niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin. Kaikki äidit eivät oikeasti halua, että lapsi näyttää siistiltä. Tai omaisi hyviä tapoja.

 
komentaja äiti:

Joo, no tuo onkin sitten tosiaan se kääntöpuoli asiassa, ala siinä sitten kuria pitämään kun joku tilanteesta mitään tietämätön mursumamma könyää naama punasena paikalle, haukkuu kelvottomaksi äidiksi ja ilmoittaa että vikahan on luonnollisesti huonoissa vanhemmissa, joilta pitäisi ottaa lapset pois :D
 
se äitipuoli
Alkuperäinen kirjoittaja ?!?:
Alkuperäinen kirjoittaja äitipuoli:
[Oletko ajatellut, että siinä menee ns. äitipuoli miehensä ex-liiton lasten kanssa, lapset ovat oman äitinsä vaatettamia ja viikonlopputapaamisella ja jostain syystä äitipuolen kanssa kaupassa.

olivat aikamoisia ryysyläisiä, me itse ok kamppeissa, ja yhteisellä lapsella niinikään normivaatteet.
Olisikohan isukin pitänyt ostaa lapsille vähän parempaa vaatetta sitten ylle??? Kuuluu myös isälle se vaatetuspuoli... Ja miksei äitipuolellekin!

MIKSI ÄITIPUOLEN KUULUISI VAATETTAA TOISTEN LAPSIA? VAATETA ITSE NAAPURIN MUKULAT? !
SAMALLA SITTEN OMILLE EI RAHAT RIITÄ, niin meillä meinasi mennä

Sitäpaitsi en ymmärrä miksi tässä taas vaaditaan äitipuolelta vastuuta toisen lapsista, ja semmosta vastuuta, joka ei oikeasti äitipuolelle kuulu, mutta sitten toisaalta, kun käärii hihat, ja ottaa vastuuta, tulee haukkumiset: asia ei sulle kuulu, anna isin ja äidin hoitaa jne jne
ja nimenomaan tällä palstalla!
 
mie
Kerran näin marketissa äidin, jolla oli 6 lasta mukana, kaikki aika pieniä n. alle 10v. Yksi istui kärrissä, yksi oli liinassa, loput käveli ja laittoi ostoksia kärriin. Kaikki olivat kuin pieniä enkeleitä ja äiti oli levollisen ja hyväntuulisen oloinen. Ja mulla palaa hermo jo kahden lapsen kanssa :(

Toinen on eräs äiti, joka käy meidän perhekerhossa. Hänellä on 4 lasta, vuoden välein syntyneet ja vanhin on sen reilu 4v. Lapset on kilttejä kuin mitkä ja äitikin aina iloinen ja hyväntuulinen ja niin rento. Ei koskaan äyski lapsille eikä ole edes väsynyt. Voikun itsekin saavuttaisin tuollaisen olotilan joskus.
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja komentaja äiti:
Joten kun sitten ylitettiin semmosta valo-ohjattua suojatietä, vaihtui vihreä, minä menen yli, olen keskellä tietä, ipana jumittaa suojatien reunassa, vihreä vaihtui meille jo punaiseksi ja auto tulee. .. Mitä teen? jätänkö vauvan keskelle tietän? Tenavan? Tien keskikohdalla oli tilaa, jätin vaunut siihen, jarrut päälle etteivät luisu auton alle, kävin pukkaa ipanan eteenpäin kadun yli ja jäkätin "kirosanan " kera,
VOI HELVETIN KUUSTOISTA
olin revetä raivosta, kun just oltiin 2 km jauhettu samoja sääntöjä, ja edellinen risteys jus jauhettiin samaa ylittämiseen liittyvää...

tarkoitus oli ylittää katu ja pitää sitten puhuttelu aiheesta.
Mutta tien toisella puolella odotti mummo opastamassa "noin ei puhuta lapselle".
en ole teiniäiti, mutta vitutti niin, että "kiroilin" mummollekin.

Tai se kerta, kun tätä samaista mukulaa rajasin. En edes korottanut ääntäni, ipanasta sitä ääntä lähti senkin edestä. Huusi, koska pidin paikallani enkä päästänyt kuralätäkköön yms. tyhmäilyjä, mistä just olin kieltänyt, rauhallinen puhe ja paikallaan pitäminen ei auttanut, ipana reihui käsieni välissä' ja huusi.

Ja eikös siihen tule taas joku tanttaperse jäkättämään ja huutamaan, miten kiusaan ja kohtelen huonosti lasta!! ???? :O
Pätkäsin, kun oli niin pitkä. Minäkin olen ottanut itteeni, kun on tultu neuvomaan. Mutta jälkeenpäin oon tajunnut, että otin vain siksi itseeni, koska tiesin tehneeni tyhmästi tai väärin. Kyllä lasta voi komentaa häntä kunnioittaenkin ja ei ne kirosanat sen sanoman perillemenoa varmista. Kun vain aina olisi malttia kasvattaa lapsia hillitysti ja oikein arvoin.
 
Marja
Alkuperäinen kirjoittaja se äitipuoli :
Alkuperäinen kirjoittaja ?!?:
Alkuperäinen kirjoittaja äitipuoli:
[Oletko ajatellut, että siinä menee ns. äitipuoli miehensä ex-liiton lasten kanssa, lapset ovat oman äitinsä vaatettamia ja viikonlopputapaamisella ja jostain syystä äitipuolen kanssa kaupassa.

olivat aikamoisia ryysyläisiä, me itse ok kamppeissa, ja yhteisellä lapsella niinikään normivaatteet.
Olisikohan isukin pitänyt ostaa lapsille vähän parempaa vaatetta sitten ylle??? Kuuluu myös isälle se vaatetuspuoli... Ja miksei äitipuolellekin!

MIKSI ÄITIPUOLEN KUULUISI VAATETTAA TOISTEN LAPSIA? VAATETA ITSE NAAPURIN MUKULAT? !
SAMALLA SITTEN OMILLE EI RAHAT RIITÄ, niin meillä meinasi mennä

Sitäpaitsi en ymmärrä miksi tässä taas vaaditaan äitipuolelta vastuuta toisen lapsista, ja semmosta vastuuta, joka ei oikeasti äitipuolelle kuulu, mutta sitten toisaalta, kun käärii hihat, ja ottaa vastuuta, tulee haukkumiset: asia ei sulle kuulu, anna isin ja äidin hoitaa jne jne
ja nimenomaan tällä palstalla!
Toivottavasti olet provo tai et ainakaan kenenkään rassukan äitipuoli!
 
Tiinukka
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tupakoivat raskaana olevat naiset ja naiset jotka tekee tasaisesti 3 vuoden välein lapsia ettei vaan vahingossakaan tarvii mennä töihin.
Eiköhän se käy työstä jos kolmen vuoden välein saat vauvan? En mä ainakaan tee lapsia sen takia ettei tarvitse töihin mennä vaan lapsien takia ja kuka minun lapsilleni olisi parempi hoitaja kuin minä, äiti.
 
HepsuP
Alkuperäinen kirjoittaja miritsu:
äiti joka on upeissa muotiluomuksisa,hintavat kauniit vaatteet ja viimesen päälle tällätty....
vieressä kulkee liuta naperoita rikkinäisissä ryysyissä.
upea äiti pälpättää upeaan uuteen kännykkäänsä ja ostaa kaupasta kaljaa ja lapset kulkee ryysyineen kiltisti perässä...

kysympä vaan,onko tämä oikein?
Mun on pakko vastata tähän, kun meillä se on vähän niinku toisinpäin. Meillä on muksuilla aina siistit ja ehjät vaatteet + puhtaat naamat ja kädet kun lähetään käymään vaikka vaan lähikaupassa..mutta äidillä ei, voi voi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Naurukohtaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava omaskakas:
Alkuperäinen kirjoittaja Naurukohtaus:
Entäs ne äidit kenen kakarat kulkee Burberryissä ja Reimateceissä ja niillä äideillä itellään on jorpakon takaa revästyt kuteet ja naama ku norsun vee? :xmas:
Missä sä oot nähnyt minut ja lapset? :saint:
Espoossa hyvinkin usein B)
Kesällä 2006 viimeeksi siis :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja öh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Äidit tai isät, ei sillä väliä. Aggressiivisen oloiset ja ylisuojelevat. Lapsi ei saa leikkiä hiekassa kun se on likaista ja pitää olla pipo päässä +20 asteessa ilman fiksua syytä.
mun mielestä lapsella täytyy olla päähine vaikka ois + 50 astetta. auringonpistos on ikävä juttu..
Päähine ja pipo on hieman eri asia. Päähine voi olla vaikka ohut huivi. Ilman muuta jonkun sortin lippis, huivi, tms. on järkevää pitää päässä.
 
monni
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tupakoivat raskaana olevat naiset ja naiset jotka tekee tasaisesti 3 vuoden välein lapsia ettei vaan vahingossakaan tarvii mennä töihin.
pakko kommentoida. Minulla on neljä lasta, jotka ovat syntyneet n. 2 vuoden välein. Melkoisen monta kertaa olen saanut niellä itkua, kun tutut ja tuntemattomat vihjailee työtävieroksuvaksi. Tämän viimeisen ja sitä edellisen välissä olin töissä vuoden päivät, mutta eihän se ollut mitään, kun olin "vaan" pph... Ja niin, ei tuo ole edes pahinta, mutta kun jotkut minun sukulaisistani ovat sitä mieltä, että mies pistää minut paksuksi, etten pääsisi sinne töihin. Elikkäs ikäänkuin olisin vankina omassa kodissa... joo, nyt meni tilitykseksi, mutta pointti oli se, että ei kaikki, joilla useampia lapsia parin-kolmen vuoden ikäerolla ole mitään lusmuilijoita!
 

Yhteistyössä