Äidit jotka loksauttaa teidän suut auki?

No huivi tai lippis, mut sattu tässä ekalla helleviikolla tänä kesänä: mulla oli sortsit ja toppi päällä ja vastaan tuli perhe joiden n. vuosikkaalla oli toppahaalari+trikookypärämyssy ja toppahattu, siis sellannen oikee toppahattu jota mie pidän lapsilal kun on 20 astetta pakkasta :eek:
 
äiti joka maha pystyssä vetää kessua kuin jokin korsteeni
äiti joka jaksaa elää kellon mukaan minuutti aikataulua tyyliin: nyt meillä syödään, nyt meillä nukutaan jne.
äiti joka jaksaa itkettää lasta, eikä suostu ostamaan edes sitä pienen pientä tikkaria, vaikka itselle on tupakkaa ja kaljaa kärryssä
 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja kastemato aamuauringon alla:
äiti joka jaksaa itkettää lasta, eikä suostu ostamaan edes sitä pienen pientä tikkaria, vaikka itselle on tupakkaa ja kaljaa kärryssä
Oikeesti pitäs vai ostaa pienen pieni tikkari, kun toinen itkee :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja tää perinteinen:
Äidit jotka kiroilevat lapselleen...ja tietysti nää maha pystyssä tupakoivat...
peesi

Sit nämä ääneen arvostelija, et minä en ainakaan osta tuollaisia halpiskenkiä tai tuollaista haalaria, aivan karseeta...siis kuinka joku voi pukee lapsensa tuollaiseen... Minä siinä kääntelin kaupassa jotain muuta kuin reimatec haalaria ostomielessä ja toinen kailottaa tuota lapsilleen. Tämä "hienosta" perheestä oleva näytti kieltä mun muksuille ja menihän siinä omillani vähän mieli maahan, kun heidän äitinsä ei ostanutkaan "sitä ainutta oikeaa" haalaria vaan halvan, jolla voi surutta rypeä kotipihan rapakoissa. Alessa hinta 7?, joten tulipa ostettua.

Poika kysy autossa, että ollaanko me huonoja ihmisiä, kun se toinen täti sanoi niin. Sanoin pojalle, että ei olla eikä ihmisyyttä voi mitata vaatteen kalliudella. Hän on sen verran iso, että ymmärsi mitä tarkoitan. Pikkuneiti ei vielä tajunnut koko asiaa vaan onnellisena ihaili uusia lenkkareitaan, joiisa oli nättiä kukkia ja kimmaltava perhonen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kastemato aamuauringon alla:
äiti joka maha pystyssä vetää kessua kuin jokin korsteeni
äiti joka jaksaa elää kellon mukaan minuutti aikataulua tyyliin: nyt meillä syödään, nyt meillä nukutaan jne.
äiti joka jaksaa itkettää lasta, eikä suostu ostamaan edes sitä pienen pientä tikkaria, vaikka itselle on tupakkaa ja kaljaa kärryssä

Joo toi on yks..jos on itelle varaa ostaa tupakkaa ni silloin on varaa myös ostaa lapselle se tikkari.
Mul on oikeesti muutaman kerra ollu ihan vitun tiukkaa mut oon sitte ite kärsiny.Oon ostanu pienimmän tupakka-askin ja lapselle sit se tikkarin tai makupalan tms.Mut lapsen ei tarvi kärsiä siitä et mulla rahat lopussa.Mun turhuuksista silloin vähennetään.

ja sit toi tosiaan...kello 13 syödään klo 14 päikkärit,hups nyt meni jo puoltuntia yli-koko päivä pilalla :headwall:
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja etpä sit kysyny???:
en tarkottanu et ois tarvinnu päästä sisään ilmatteexs tms...Mut aika kärkkäästi ilmasit asjan ,ilman et vaivaiduit kysymään.Tuskinpa todella oikeesti sairaan lapsen äiti sairaalasta veis lasta jos lapsen terveyden vaarantais ,mut tuskinpa myöskään äiti jolla terveet lapset ni keksis noin vakavasta aiheesta nyyhky tarinaa.
No mitä sitä kyselemään ja ihmettelemään. Hinta on mikä on eikä MYÖSKÄÄN alea tarvitse antaa. Eikä ollut kyse äidin "tarinasta" vaan siitä maksaako kaikki saman hinnan!
 
äiti joka on upeissa muotiluomuksisa,hintavat kauniit vaatteet ja viimesen päälle tällätty....
vieressä kulkee liuta naperoita rikkinäisissä ryysyissä.
upea äiti pälpättää upeaan uuteen kännykkäänsä ja ostaa kaupasta kaljaa ja lapset kulkee ryysyineen kiltisti perässä...

kysympä vaan,onko tämä oikein?
 
Alkuperäinen kirjoittaja miritsu:
äiti joka on upeissa muotiluomuksisa,hintavat kauniit vaatteet ja viimesen päälle tällätty....
vieressä kulkee liuta naperoita rikkinäisissä ryysyissä.
upea äiti pälpättää upeaan uuteen kännykkäänsä ja ostaa kaupasta kaljaa ja lapset kulkee ryysyineen kiltisti perässä...

kysympä vaan,onko tämä oikein?
Tähän on pakko vastata!!
Mulla on itellä aina viimisen päälle siistit vaatteet jne,mutta mun tytöllä ei.Mä oon sille ostanu hienoja vaatteita mut kun tuo kulkis vaa rikkinäisis likasis lempifarkuissaan ja tahrasis lempparipuseroissaan.
Meillä oli kauhee sota tästä keskiviikkona,heitin kaikki sen lempparipaskakuteet roskiin ku se oli koulussa...no sotahan jatkui sit to aamuna ku kouluun piti mennä niissä uusissa siisteissä vaatteissa.Melkeen myöhästy koulusta ku ei suostunu pukeutuu niihin.Mut loppumetreil ku sanoin että kouluun on mentävä ja meet sit vaikka ilman vaatteita ni johan puki ne päällensä.

 
Äidit jotka alituiseen muistuttavat lapselle, että kuinka paljosta he ovat luopuneet saadessaan tämän lapsen ja kuinka paljon uhranneet lapsen takia ja mitä kaikkea he ovat tehneet lapsen hyväksi. Lapsi siis kokee syyllisyyttä omasta olemassaolostaan. :headwall:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Oggi ja sen torakka:
No...kävin tossa torstaina sellossa,karkkikaupassa käytiin...siellä sit sellainen n.3 v huusi ja itki,pettynyt oli rassukka.Äiti sanoi ei me nyt osteta mitään,katellaan vaan...


Jep jep...mitä järkeä on viedä lasta karkkikauppaan vaan katselemaan??
Mun mielestä lasten täytyy oppia myös se, että joka kerta ei todellakaan osteta mitään,vaan voi mennä kauppaan ja lahteä pois ilman, että ostaa yhtään mitään.
Sitäpaitsi 3-vuotiaan ei tarvitsisi edes osata vaatia karkkikaupassa mitään, ei niin pienten tarvitse syödä karkkia,kuten ei tarvitsisi suurimman osan lapsista syödä,puhkeavat hampaat todella alttiita reikiintymään!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja miritsu:
äiti joka on upeissa muotiluomuksisa,hintavat kauniit vaatteet ja viimesen päälle tällätty....
vieressä kulkee liuta naperoita rikkinäisissä ryysyissä.
upea äiti pälpättää upeaan uuteen kännykkäänsä ja ostaa kaupasta kaljaa ja lapset kulkee ryysyineen kiltisti perässä...

kysympä vaan,onko tämä oikein?
Tällaista ikävä kyllä näkee suht useinkin. Mun kohdalla tuppaa käydä niin, et olen ostamassa itelle sitä uutta kesätakkia, mutta lapsille löydänkin vaikka mitä ja omat hankinnat jää ostamatta. Viimeks näin kävi eilen. Itte varmaan näytän mettästä revityltä, mutta lapsilla on kuitenkin ne kunnolliset vaatteet ja kaikki tarvittava. Ylihemmoteltuja ei heistä kuitenkaan tule, sillä ei viidelle ostella kaikkea mitä tarjolla on.

Kyllä sellaisenkin vanhemman kohdalla loksautan leuat auki, kun hankkii lapselle kaiken mitä ne haluaa. Koskaan ei sanota ei. Silläkin kustannuksella, että ostos on ruokarahoista pois. Tuttavan voisin laittaa esimerkiksi. Murkkuikäinen poika halusi kameran, äiti osti ja puri hammasta. Poika oli hetken tyytyväinen, mut kyllästyi ja halusi hienomman kameran. Äiti osti taas ja jätti pari laskua maksamatta, että sais ruokaa. Sit poika halus uuden kännykän, tietokoneen jne...äiti osti ja vlekaantui, alkoi tehdä kahta työtä, että poika saisi kaiken haluamansa. Nyt poika on jo aikuinen, asuu poissa kotoa ja äiti edelleen maksaa hänen ja oman elämänsä. Pojalla on kaikkea mahdollista ja äiti asuu nykyään alivuokralaisena, kun ei enää omaan ole varaa. Surullista.
 
Entisen mieheni äidin veljen lapsilla oli metka meininki. Näiden lasten äiti kysäisi minulta kyläillessämme heillä, että haluaisinko paukun. Ilmoitin haluavani. Äiti teki minulle paukkua curacaosta ja heidän 8-vuotias tyttärensä ilmoitti haluavansa paukun myös. Perheen äiti kaatoi tätä curacaota täyden n. 3 dl:n lasillisen tytölleen. Perheessä oli myös muutama alle 15-vuotias poika. Heillä oli bänditreenit pihan navetassa. Menimme mieheni kanssa kuuntelemaan soittoa ja näillä kaikilla pojilla oli olutpullo kourassa.

Aivan järkyttävää touhua. Olin niin ällistynyt, etten saanut sanaa suustani.
 
vieras
En nyt lähde arvostelemaan ketään, mutta minun leukani saa loksahtamaan äidit jotka:
- ostavat itsellensä aina joka kuussa jotain uutta ja kallista, lapset kulkevat vanhoissa kuteissa
- äidit jotka sauhuttelevat työnnellessään rattaita
- äidit jotka eivät kuuntele kun lapsella jotain asiaa
- äidit/isät jotka suosivat jotain lasta
- äidit ja isät jotka eivät jaksa leikkiä lapsensa kanssa vaika tämä kaipaisi huomiota

nämä nyt tuli ensimmäisenä mieleeni
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Entisen mieheni äidin veljen lapsilla oli metka meininki. Näiden lasten äiti kysäisi minulta kyläillessämme heillä, että haluaisinko paukun. Ilmoitin haluavani. Äiti teki minulle paukkua curacaosta ja heidän 8-vuotias tyttärensä ilmoitti haluavansa paukun myös. Perheen äiti kaatoi tätä curacaota täyden n. 3 dl:n lasillisen tytölleen. Perheessä oli myös muutama alle 15-vuotias poika. Heillä oli bänditreenit pihan navetassa. Menimme mieheni kanssa kuuntelemaan soittoa ja näillä kaikilla pojilla oli olutpullo kourassa.

Aivan järkyttävää touhua. Olin niin ällistynyt, etten saanut sanaa suustani.
???? Voiko tämä olla edes totta?? 8-vuotiaalle paukku??? Mitä he***ttiä???
 
nyt vituttaa
Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Entisen mieheni äidin veljen lapsilla oli metka meininki. Näiden lasten äiti kysäisi minulta kyläillessämme heillä, että haluaisinko paukun. Ilmoitin haluavani. Äiti teki minulle paukkua curacaosta ja heidän 8-vuotias tyttärensä ilmoitti haluavansa paukun myös. Perheen äiti kaatoi tätä curacaota täyden n. 3 dl:n lasillisen tytölleen. Perheessä oli myös muutama alle 15-vuotias poika. Heillä oli bänditreenit pihan navetassa. Menimme mieheni kanssa kuuntelemaan soittoa ja näillä kaikilla pojilla oli olutpullo kourassa.

Aivan järkyttävää touhua. Olin niin ällistynyt, etten saanut sanaa suustani.
no tuommoiseen olis pitänyt puuttua IHAN HETI vaikka oisit ollut kuin ällistynyt!! ihanko tosissaan sä annoit 8-vuotiaan juoda alkoholia etkä sanonut mitään?? tiiätkö että olt yhtä daiju ja idiootti kun toi paukkuja kaateleva äiti!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Entisen mieheni äidin veljen lapsilla oli metka meininki. Näiden lasten äiti kysäisi minulta kyläillessämme heillä, että haluaisinko paukun. Ilmoitin haluavani. Äiti teki minulle paukkua curacaosta ja heidän 8-vuotias tyttärensä ilmoitti haluavansa paukun myös. Perheen äiti kaatoi tätä curacaota täyden n. 3 dl:n lasillisen tytölleen. Perheessä oli myös muutama alle 15-vuotias poika. Heillä oli bänditreenit pihan navetassa. Menimme mieheni kanssa kuuntelemaan soittoa ja näillä kaikilla pojilla oli olutpullo kourassa.

Aivan järkyttävää touhua. Olin niin ällistynyt, etten saanut sanaa suustani.
???? Voiko tämä olla edes totta?? 8-vuotiaalle paukku??? Mitä he***ttiä???
On tämä täysin totta. Tapahtui joskus 90-luvun alussa pienellä maaseutupaikkakunnalla. Erikoisinta minusta oli se, etteivät mieheni vanhemmat puuttuneet asiaan mitenkään. Pyörittelivät vain silmiään.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kastemato aamuauringon alla:
äiti joka maha pystyssä vetää kessua kuin jokin korsteeni
äiti joka jaksaa elää kellon mukaan minuutti aikataulua tyyliin: nyt meillä syödään, nyt meillä nukutaan jne.
äiti joka jaksaa itkettää lasta, eikä suostu ostamaan edes sitä pienen pientä tikkaria, vaikka itselle on tupakkaa ja kaljaa kärryssä
mä ostan varmaan joka kauppa kerralla sen röökiaskin, karkkia tähän taloon kannetaan vaan viikonlopuksi kun lauantai on se karkkipäivä.huutakoot napero karkin perään miten paljon lystää. ei se tupakka mun karkkia ole vaan sen suklaapatukan ostan itsellenikin vain lauantaiksi.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Entisen mieheni äidin veljen lapsilla oli metka meininki. Näiden lasten äiti kysäisi minulta kyläillessämme heillä, että haluaisinko paukun. Ilmoitin haluavani. Äiti teki minulle paukkua curacaosta ja heidän 8-vuotias tyttärensä ilmoitti haluavansa paukun myös. Perheen äiti kaatoi tätä curacaota täyden n. 3 dl:n lasillisen tytölleen. Perheessä oli myös muutama alle 15-vuotias poika. Heillä oli bänditreenit pihan navetassa. Menimme mieheni kanssa kuuntelemaan soittoa ja näillä kaikilla pojilla oli olutpullo kourassa.

Aivan järkyttävää touhua. Olin niin ällistynyt, etten saanut sanaa suustani.
???? Voiko tämä olla edes totta?? 8-vuotiaalle paukku??? Mitä he***ttiä???
On tämä täysin totta. Tapahtui joskus 90-luvun alussa pienellä maaseutupaikkakunnalla. Erikoisinta minusta oli se, etteivät mieheni vanhemmat puuttuneet asiaan mitenkään. Pyörittelivät vain silmiään.

Mikset sinä itse tehnyt asialle mitään??
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Oggi ja sen torakka:
No...kävin tossa torstaina sellossa,karkkikaupassa käytiin...siellä sit sellainen n.3 v huusi ja itki,pettynyt oli rassukka.Äiti sanoi ei me nyt osteta mitään,katellaan vaan...


Jep jep...mitä järkeä on viedä lasta karkkikauppaan vaan katselemaan??
Mun mielestä lasten täytyy oppia myös se, että joka kerta ei todellakaan osteta mitään,vaan voi mennä kauppaan ja lahteä pois ilman, että ostaa yhtään mitään.
Sitäpaitsi 3-vuotiaan ei tarvitsisi edes osata vaatia karkkikaupassa mitään, ei niin pienten tarvitse syödä karkkia,kuten ei tarvitsisi suurimman osan lapsista syödä,puhkeavat hampaat todella alttiita reikiintymään!!!
ei aina tarviikaan saada jotain ostettua mut miks viedä nimenomaan karkkikauppaan vaan katselemaan..
 
Alkuperäinen kirjoittaja kastemato aamuauringon alla:
äiti joka maha pystyssä vetää kessua kuin jokin korsteeni
äiti joka jaksaa elää kellon mukaan minuutti aikataulua tyyliin: nyt meillä syödään, nyt meillä nukutaan jne.
äiti joka jaksaa itkettää lasta, eikä suostu ostamaan edes sitä pienen pientä tikkaria, vaikka itselle on tupakkaa ja kaljaa kärryssä
Just just,no en mä halua et lapsesta tulee mikään tonnikeiju,tosin ei meillä joka kauppareissulla kaljaakaan ole :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Oggi ja sen torakka:
No...kävin tossa torstaina sellossa,karkkikaupassa käytiin...siellä sit sellainen n.3 v huusi ja itki,pettynyt oli rassukka.Äiti sanoi ei me nyt osteta mitään,katellaan vaan...


Jep jep...mitä järkeä on viedä lasta karkkikauppaan vaan katselemaan??
Mun mielestä lasten täytyy oppia myös se, että joka kerta ei todellakaan osteta mitään,vaan voi mennä kauppaan ja lahteä pois ilman, että ostaa yhtään mitään.
Sitäpaitsi 3-vuotiaan ei tarvitsisi edes osata vaatia karkkikaupassa mitään, ei niin pienten tarvitse syödä karkkia,kuten ei tarvitsisi suurimman osan lapsista syödä,puhkeavat hampaat todella alttiita reikiintymään!!!
ei aina tarviikaan saada jotain ostettua mut miks viedä nimenomaan karkkikauppaan vaan katselemaan..
No jos mä nyt haluisin opettaa lapsel et kaikkee ei tarvi saada ni en mä sitä ekaks karkkikauppaan roudas.Esim jossain citymarketis ruokaostoksia tehdes se vois onistua,lapsi kattelis leluja ja vois sanoa et ei nyt.
Ja näin oon tehnykkin...mut en varta vasten lähe tuota viemää mihkää 15 neliön kojuun joka täynnä houkutuksia.

 
no
kauhistuttaa vanhemmat jotka käyvät valtataistelua keskenään lapsen hyvinvoinnin kautta.

eli ,en syötä kun ei oo mun vuoro .en vaihda vaippaa,kun ei oo mun vuoro..

lopulta tää lapsi on syömättä ja juomatta ,märällä vaipalla.

JA kun tulevat kylään,lapsi syö syö ja syö pöydän antimia kuin ei ois ruokaa nähnytkään.ikään kuin varastoon.
äiti kertoo,et ei oo syönyt mitään tänään,kun isä ei oo antanut ruokaa ..lapsi 1v7kk..ja eletään iltapäivää.

ja toinen vauva tulossa.

 

Yhteistyössä