Adoptiota harkitsevien/alkutaipaleella olevien oma topic.

Esse: N27/M26, lapsettomuustausta, viimeinen ICSI syksyllä 08, adoptioneuvonta alkaa hoidon jälkeen, Kotimaan adoptio.

inkkarityttö: N31/M32, Lapsettomuustausta, Lautakunnan jonossa, Kolumbia

Johanna72: N36/M39, Lapsettomuustausta, 4.neuvonta 9/08, Kv-adoptio (Thaimaa?)

Kansku 30v/35v, kolme biolasta, ensimmäinen neuvonta 09/08. (kohdemaana Kiina?)

Kimppa: N33/M33. 2 biolasta. Haaveillaan kolmannesta lapsesta ja harkitaan adoptiota. Kohdemaa Kiina, mutta avoimia myös muille mistä voi adptoida ilman lapsettomuustaustaa.

LevotonTulppaani: N33/M38, Lapsettomuustausta, 1v9kk adolapsi Suomi, uusi prosessi alkamassa 27.8.2008

lumitytti: N29/M32, Lapsettomuutta, Adoptioinfo 9/08, Kv-adoptio (sisarusadoptio, Etiopia, Kolumbia?)

Merikeiju: N25/M27. Lapsettomuustausta. 1. neuvonta 19.9. Kv-adoptio. Etiopia, Kolumbia, Thaimaa. aika avoimia ollaan kohdemaasta..

Onnia: N37/M39, Lapsettomuustausta, 1.neuvonta 9/08, Kv-adoptio (Venäjä, Kiina, Thaimaa?)

piitu pipari: kohta 31 v., 2 biolasta, taustalla ei lapsettomuutta ja odottaa pääsyä adoptioneuvontaan. Kohdemaa Kolumbia.

 
Kivaa, taas uusia tilannekatsauksia. On niin mielenkiintoista seurata, missä vaiheessa itse kukin on.

Itse tässä olen ihan intona tästä adoptioprosessista. Mukavaa, kun vihdoin asialle on tehty jotain ainaisen vohkumisen sijasta. Mähän olen haaveillut adoptiosta jo kymmenen vuotta. Kiinnostus iski, kun olin ulkomailla au pairina. Tosin silloin olin niin nuori, ettei perheen perustaminen ollut kovin ajankohtaista. Mutta nyt sitten yhdessä ukkokullan kanssa! Ihanaa, että sekin on täysillä tässä mukana! :heart:
 
Moi taas. Täällähän on jo porukkaa. Toi lista on tosi hyvä!
Listataanpa minutkin:
Onneliina, lapsettomuustausta, miehellä yksi lapsi. N25/M25. Adoptioneuvontajonossa 5/2008 lähtien, jono yli vuoden. Kv-adoptio, sisarukset. Kolumbia.

Huolestuttaa kyllä vähän, kun katsoo tota listaa, niin suositulta vaikuttaa toi Kolumbia ja sisarusadoptio myös. Ja me päästään neuvontaankin vasta vuoden päästä. Ilmoittauduin adoptiovalmennuskurssille, joka alkaa tammikuussa. Sitä odotan kovasti, sitten mekin päästään alkuun.
 
Äksypöksy: N31/M27, 2- ja 4-vuotiaat biolapset, kolmas lapsi toiveissa adoptoida, kv-adoptio, ei hajuakaan maasta.

Nyt kuulkaa ihmiset vauvakuume on huipussaan! Naapuriin syntyi niin ihana pikkuinen tyttö, ettette usko. Jostain kumman syystä ei silti tee mieli itse ruveta sellaista tekemään. Olen ollut aika huono raskaana olemaan, fysiikka meinaa pettää. Saa nähdä pettääkö tässä adoptiotouhussa sitten pää. :whistle:
 
Kimppa
Alkuperäinen kirjoittaja äksypöksy:
Äksypöksy: N31/M27, 2- ja 4-vuotiaat biolapset, kolmas lapsi toiveissa adoptoida, kv-adoptio, ei hajuakaan maasta.

Nyt kuulkaa ihmiset vauvakuume on huipussaan! Naapuriin syntyi niin ihana pikkuinen tyttö, ettette usko. Jostain kumman syystä ei silti tee mieli itse ruveta sellaista tekemään. Olen ollut aika huono raskaana olemaan, fysiikka meinaa pettää. Saa nähdä pettääkö tässä adoptiotouhussa sitten pää. :whistle:
Sama mulla, en haluaisi olla enää raskaana. Selkä reistaa ja ikääkin olisi taas lisää (= lisää riskejä ) jos hankkiutuisin tyyliin neljän, viiden vuoden päästä raskaaksi.. Saa tosiaan nähdä, kestäisikö pää a-prosessin jos siihen lähtisimme. Mutta keikun nyt täällä mukana adoptiosta "haaveilevana" kuitenkin. Jättäydyn pois jos päätöksemme selkeytyy siihen, ettei enää hankittaisi lisää lapsia.. Vielä ei ainakaan tunnu siltä, mutta ihan tähän perään ei kolmatta haluttaisi. Sen verran rankkaa on välillä kahden pienen kanssa.
 
Kimppa
Esse: N27/M26, lapsettomuustausta, viimeinen ICSI syksyllä 08, adoptioneuvonta alkaa hoidon jälkeen, Kotimaan adoptio.

inkkarityttö: N31/M32, Lapsettomuustausta, Lautakunnan jonossa, Kolumbia

Johanna72: N36/M39, Lapsettomuustausta, 4.neuvonta 9/08, Kv-adoptio (Thaimaa?)

Kansku 30v/35v, kolme biolasta, ensimmäinen neuvonta 09/08. (kohdemaana Kiina?)

Kimppa: N33/M33. 2 biolasta. Haaveillaan kolmannesta lapsesta ja harkitaan adoptiota. Kohdemaa Kiina, mutta avoimia myös muille mistä voi adptoida ilman lapsettomuustaustaa.

LevotonTulppaani: N33/M38, Lapsettomuustausta, 1v9kk adolapsi Suomi, uusi prosessi alkamassa 27.8.2008

lumitytti: N29/M32, Lapsettomuutta, Adoptioinfo 9/08, Kv-adoptio (sisarusadoptio, Etiopia, Kolumbia?)

Merikeiju: N25/M27. Lapsettomuustausta. 1. neuvonta 19.9. Kv-adoptio. Etiopia, Kolumbia, Thaimaa. aika avoimia ollaan kohdemaasta..

Onneliina, lapsettomuustausta, miehellä yksi lapsi. N25/M25. Adoptioneuvontajonossa 5/2008 lähtien, jono yli vuoden. Kv-adoptio, sisarukset. Kolumbia.

Onnia: N37/M39, Lapsettomuustausta, 1.neuvonta 9/08, Kv-adoptio (Venäjä, Kiina, Thaimaa?)

piitu pipari: kohta 31 v., 2 biolasta, taustalla ei lapsettomuutta ja odottaa pääsyä adoptioneuvontaan. Kohdemaa Kolumbia.

Äksypöksy: N31/M27, 2- ja 4-vuotiaat biolapset, kolmas lapsi toiveissa adoptoida, kv-adoptio, ei hajuakaan maasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äksypöksy:
Äksypöksy: N31/M27, 2- ja 4-vuotiaat biolapset, kolmas lapsi toiveissa adoptoida, kv-adoptio, ei hajuakaan maasta.

Nyt kuulkaa ihmiset vauvakuume on huipussaan! Naapuriin syntyi niin ihana pikkuinen tyttö, ettette usko. Jostain kumman syystä ei silti tee mieli itse ruveta sellaista tekemään. Olen ollut aika huono raskaana olemaan, fysiikka meinaa pettää. Saa nähdä pettääkö tässä adoptiotouhussa sitten pää. :whistle:
Äksypöksy, minulla ihan sama tilanne! En vain halua enää olla raskaana tai synnyttää, mutta adoptoida voisin vaikka kuinka monta pientä... Fysiikka mulla kyllä kestäisi raskauden ym. mutta pää ei. :(

Tsemppiä teille adoptioprosessiin! :flower:
 
No niin sitten on PeLan retki takana ja näin se elämä nakkaa... Tuli aika tiukka ei toiselle kotimaiselle. Ja aviomies ei ole valmis kv-adoptioon... No ei se meidän matkaamme haitta, päädyimme valmennukseen päämääränä sijaisvanhemmuus. Joskus kun se oli adoption rinnalla vaihtoehtona molemmat oltiin tiukasti vastaan, mutta nyt se tuntuikin omalta vaihtoehdolta.
Joten minut voi listalta tiputtaa, käyn mielenkiinnolla kuitenkin täällä lukemassa miten teillä asiat etenee. Voimia odotukseen :heart: :heart:
 
Oho, levoton tulppaani. Onko todella noin selvää, että toista kotimaista ei saa? Miksei? Sijaisvanhemmuus on kyllä tosi hieno juttu sekin. Lähdette nyt siis sille tielle. Olisi kuitenkin kiva kuulla kuulumisia senkin matkan varrelta!
 
Sijaisvanhemmuus on kyllä hieno juttu! Kerrohan tosiaan kuulumisia matkan varrelta levoton tulppaani! Itsellä on ihan sama raskauden suhteen, Ei kiitos enää. Lapsen vielä tahtoisi, mutta ajatus raskaudesta ei kyllä innosta. Jos vaan asiat lähtevät toivotusti etenemään, mutta aika näyttää. Tämä muutaman vuoden odotuskin sopii niin hyvin meidän elämäntilanteeseen, ehtii omat muksut kasvaa!
 
Esse: N27/M26, lapsettomuustausta, viimeinen ICSI syksyllä 08, adoptioneuvonta alkaa hoidon jälkeen, Kotimaan adoptio.

inkkarityttö: N31/M32, Lapsettomuustausta, Lautakunnan jonossa, Kolumbia

Johanna72: N36/M39, Lapsettomuustausta, 4.neuvonta 9/08, Kv-adoptio (Thaimaa?)

Kansku 30v/35v, kolme biolasta, ensimmäinen neuvonta 09/08. (kohdemaana Kiina?)

Kimppa: N33/M33. 2 biolasta. Haaveillaan kolmannesta lapsesta ja harkitaan adoptiota. Kohdemaa Kiina, mutta avoimia myös muille mistä voi adptoida ilman lapsettomuustaustaa.

LevotonTulppaani: N33/M38, Lapsettomuustausta, 1v9kk adolapsi Suomi, uusi prosessi alkamassa 27.8.2008

lumitytti: N29/M32, Lapsettomuutta, Adoptioinfo 9/08, Kv-adoptio (sisarusadoptio, Etiopia, Kolumbia?)

Merikeiju: N25/M27. Lapsettomuustausta. 1. neuvonta 19.9. Kv-adoptio. Etiopia, Kolumbia, Thaimaa. aika avoimia ollaan kohdemaasta..

Onneliina, lapsettomuustausta, miehellä yksi lapsi. N25/M25. Adoptioneuvontajonossa 5/2008 lähtien, jono yli vuoden. Kv-adoptio, sisarukset. Kolumbia.

Onnia: N37/M39, Lapsettomuustausta, 1.neuvonta 9/08, Kv-adoptio (Venäjä, Kiina, Thaimaa?)

piitu pipari: kohta 31 v., 2 biolasta, taustalla ei lapsettomuutta ja odottaa pääsyä adoptioneuvontaan. Kohdemaa Kolumbia.

Äksypöksy: N31/M27, 2- ja 4-vuotiaat biolapset, kolmas lapsi toiveissa adoptoida, kv-adoptio, ei hajuakaan maasta.

Styranki: N30/M33, 1,5- ja 4-vuotiaat biolapset, 1. neuvonta oli 5/08, kv-adoptio, maasta ei vielä hajua.
 
Harmillista Levoton Tulppaani, ettei teidän adoptiosuunnitelmat onnistuneet. Mutta tuo sijaisvanhemmaksi alkaminen on hieno juttu. Kerro ihmeessä täällä kokemuksiasi siitä! Olen itsekin miettinyt sijaisvanhemmuutta siinä vaiheessa, kun omat lapset ovat jo isompia, jos lapsen paijaamisen tarve vaan jatkuu kolmenkin lapsen jälkeen. :)

Meillä sama homma kuin muillakin ketjun "lapsellisilla". Mua ei innosta enää ajatus raskaudesta, synnyttämisestä, imettämisestä. Lisäksi kuopuksen raskaus oli todellakin raskas, ja synnytys aika dramaattinen. Mielellään ottaisinkin vähän isomman lapsen kuin vauvan, mutta meilläkin kuopuksen ikä rajaa tulevan lapsen ikää. Onneksi taapero ehtii kasvaa jo 3-5 -vuotiaaksi ennen pikkusisaruksen tuloa.

Välillä kyllä kylmää, koska siinä on aina se JOS. JOS se pikkusisarus tulee! JOS ne katsovat meidät tarpeeksi hyviksi vanhemmiksi, JOS joku antaa meille lapsen. No tähän asti neuvojat ovat kyllä pitäneet meitä ihan hyvinä kandidaatteina. :) Elän toivossa.
 
Minä uskon siihen, että meillekin löytyy lapsi, koska olemme miettineet myös sn-adoptiota. Mietin siis sitä, että milloinhan kriteerit kiristyvät eli että 2-lapsiset perheet eivät pääse enää jonoihin? Koko ajan ovat hakijaehdot kiristyneet ja monet maat lähteneet lapsellisten listoilta. Yksinhakijoiden tilannehan on jo nyt heikko.

Mutta tietysti voi omassa perheessä tapahtua jotakin, minkä jälkeen ei enää ole mahdollista adoptoida. Samalla tavalla minusta biolapsenkin kanssa on epävarmuus loppuun asti, en ole vielä raskaustestin jälkeen uskaltanut hyppiä innosta. Paitsi vähän :). Varovaisen optimistisesti siis tässäkin "raskaudessa".
 
Seelia77, just samanlainen olo, epävarmuus, että mitä tahansa voi tapahtua tässä vuosien aikana. Eli päivä kerrallaan....Hakijakriteerit voivat kiristyä, ja elämäntilanteet muuttua. Mutta sitten eletään tilanteen mukaan, minua mietityttää sadat hakemukset Kiinasta adoptioita haluaville, esim. joku pv voi tulla ilmoitus, ettei Kiina ota vastaan hakijoita ennenkuin jonot purettu, ym. Ja just elämäntilanteet, niitä kun ei paljo voi ennustaa vuosiksi eteenpäin, mitä tahansa voi sattua. Mutta eipä nuita etukäteen auta murehtia.
 
Meillä on jo nyt viimeinen neuvontakerta tiedossa, ja aloinkin miettiä, että eikös lääkärintodistus taas hommata uudelleen ja voiko lääkäriajan varata sen viimeisen kerran jälkeiselle viikolle. Vai pitääkö lääkärintodistus olla jonkin tietyn kotiselvitys hyväksytty päivämäärän jälkeen päivätty? Yksityiseltähän ajan saa nopeastikin, mutta halvempi olisi julkisella puolella kun meidän kunnassa se on mahdollista saada sieltä. Ajat vain monta kuukautta.
 
Kiitos tosiaan tosta ohjelmavinkistä, katsottiin se miehen kanssa. Ohjelma varmasti herätti keskustelua, mutta toivottavasti joku myös toimii sen pohjalta. Pitäisi varmaan mennä mukaan politiikkaan, että tuntisi tekevänsä jotain asian hyväksi. Kun tuntuu, että kaikki ovat samaa mieltä asiasta, mutta systeemi on niin monimutkainen, että siihen ei voi edes vaikuttaa. Itse olisin ihan valmis myös kotimaiseen adoptioon, jos vain tietäisi, että se ei ole mahdotonta.

Me mentiin muuten naimisiin, joten toivottavasti ollaan näin uskottavampia adoptioneuvojan mielestä, kunhan sinne päästään...
 
ilmoittaudun myös minä. Meillä ei adoptia vielä vuosiin ole käytännön tasolla ajankohtainen (jo iänkin puolesta minä 23/mies 26) mutta kun kovasti ajatukset sen ympärillä pyörii ja täälläkin useampaan otteeseen käynyt keskustelua lukemassa. Meillä on pian 7kk täyttävä ihana touhukas tytär ja toinenkin biolapsi haaveissa, ennen adoptiota.
 

Yhteistyössä