8v poika jää ilman lahjoja

no joo
Minun siskon tyttö sai aikoinaan ensiksi pukilta vain risukimpun, sitten vähän myöhemmin pukki kuitenkin kävi hakemassa ne miljuuna lahjaa jotka siskoni oli ostanut. En kyllä ymmärrä, että mikä tuonkin tapauksen tarkoitus oli...

Kyllä mä ostasin piiloon jotakin, sitten kyl kiität ittees kun niin oot tehny ku näät miten surulliseks toinen tulee ja aiheuttaa sulle itelles hirmu pahan mielen. Joulu on kerran vuodessa ja paketit kuuluu perinteeseen, oli siellä sitten itse tehtyä tai ostettua.
Mä en vois tehä noin lapselleni.

huhhuh
en usko, että voitat tuolla keinolla mitään... tuo on aika törkeää äidiltä, vaikka kuinka lapsi testaakin vanhempiaan... tiedätkö, sellaisia ne lapset on ja vanhempien tulisi silti olla vanhempia, eikä kostaa jouluna lahjatta jättämisellä! Toivottavasti poikasi saa edes joltain sukulaiselta lahjoja, jos äiti on todella noin sydämetön..... jää aika kurja muisto lapsuuden joulusta pojallesi.. pakko kysyä, oletko joskus itse jäänyt ilman lahjoja jouluna, kun noin haluat pojallesi tehdä?

Alkuperäinen kirjoittaja tuplis2:
tarkoituksella, jotta oppii että leukojen loksutuksella ja ainaisella vastaan laittamisella on seurauksia ja ne on tässä tapauksessa se, että lahjat jää saamatta tänä jouluna.
Siskonsa tulee samaan muutamia paketteja
toivottavasti tämä on provo.

jos ei, niin lapsesi tulee muistamaan vielä aikuisenakin joulun,jolloin ei saanut yhden yhtäkään lahjaa. 8 v on vielä aivan kakara, liian pieni rangaistavaksi tällä tavalla. hän ei opi tästä mitään muuta kuin sen, että hänet hyväksytään vain kilttinä ja samaa mieltä olevana, taipuisana. Hän oppii sen, että hänestä ei välitetä, häntä ei rakasteta. Hän oppii ettei aikuisiin, edes omiin vanhempiin, voi luottaa.

Kun koulussa kysytään kuka sai mitäkin lahjoja, lapsesi sanoo, ettei saanut mitään. vai sanooko? kertooko, että sisko sai, äitija isi sai, minä en, koska olen kiukutellut, inttänyt vastaan jne. - tapauksia, joita hän ei edes muista ja toimijntaa, mitä hän voi tehdä vain tutuille turvallisille aikuisille, omille vanhemmilleen, luottaen samalla että vaikka käyttäytyykin huonosti, vanhemmat eivät hylkää vaan rakastavat silti.

ja nyt vanhemmat kertovat JOULUAATTONA, etteivät oikeasti välitä lapsestaan.

Tämän joululahjan lapsesi tulee aina ja ikuisesti muistamaan. Ei suinkaan opettavana tarinana, vaan katkeruudella, syvällä pettymyksellä.

Eräs nainen, äiti, kertoi, miten hän oli saanut yhtenä jouluna joululahjaksi lapsena - risuja. Koska oli ollut tuhma kuluneena vuotena. Risukimpun. Vaikka äiti oli jo aikuinen, vaikkahän ymmärsi että oikeampi syy taisi olla se, ettei perheellä ollut rahaa ostaa lahjoja, risukimppu oli tymistyttävänä ja katkerana lapsuusmuistona edelleenkin. Hänellä oli todella huonot välit jo iäkkääseen äitiinsä, joka kyllä ulospäin muille oli tosi kiva täti, mutta kohdellut aika huonosti omiaan, etenkin tätä yhtä lasta.

no joo
Kyllä itsellänikin aina menee välillä pinna lasten hermoiluun ja sanon, että tontut kurkkii ikkunan takana ja ei varmasti saa yhtään lahjaa jos ei ole kilttinä. Sitten kuitenkin selitän lapsille, että varmasti ne tontut vielä käy uudelleen katsomassa, ja jos näkevät, että et tee tuollaista enää, niin kertovat sitten pukille hyviä uutisia.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja provo:
elkääs ihmiset säikähtäkö, tää on taas näitä provoja. Eihän tuommoista äitiä olekaan....
Todella toivon että tämä on provo. Poika muistaa varmasti koko loppuelämän että äiti rankaisi lahjattomuudella. Poika tuskin uskoo joulupukkiin ja jos vielä uskoo, eipä enään tämän jälkeen.

Kaamee äiti jos tämä on totta

Entäs jos se lapsi joulun jälkeen ajattelee että hänen on käyttäydyttävä KOKO seuraava vuosi moitteettomasti tai ei tule ensi vuonnakaan joululahjoja? Aikamoinen homma lapselle.. Kuinka paljon se sitä myöhemmin miettii että mitä uskaltaa tehdä...

Aika karua! Itte en koskaan alkais tollaseen.

Rouva
Mä oon ihan sokissa vieläkin, että piti tulla vielä kerta tänne siunaileen... :(

Miten joku, joka lastaan rakastaa, voi olla noin julma? En ymmärrä. Minä rukoilen pojallesi voimia tulla niin vahvaksi henkisesti, että hän selviää tuollaisesta mielipuoliselta vaikuttavasta kasvatustyylistä.

Olen sitten paha äiti, mutta nyt ainakin on niin hermot kireellä ton pojan kanssa, ettei tosikaan. Lahjat on kyllä jo ostettu, mutta saako ne samaan aikaan kun muut, siitä en mene takuuseen, ehkä saa vasta illemmalla. Ja vaikka itse äitinä en lahjoja pojalle antaisikaan, niin kummit ja mummit pitävät siitä puolesta huolen, joten turha surra. Ja toisaalta, eihän ne lahjat ole tärkein vaan muuten se joulu vaan. Kun ainakin tuntuu täällä siltä että lahja on se tärkein, ei musta ja siihen olen yrittänyt lapsia opettaa myöskin. Lapsilla oli just äsken synttärit ja niitä lahjoja tuli ihan tarpeeksi, silloin, miksi pitäis hukuttaa lahjoihin vielä joulunakin?

kinuski
EIKÄ? On meidänkin 8v poika välillä niin raivostuttava että on äidinrakkaus koetuksella, mutta en ikimaailmassa rankaisis noin. Joulu on lapsille se vuoden kohokohta, ne oottaa sitä niin innolla ja miten onnellisia ne onkaan kun se viimein koittaa. Ei kukaan, vähänkään lastaan rakastava vanhempi tee tollasta!!! Sori vaan, mutta mä oon henkeen ja vereen jouluihminen, ja eniten nautin siitä kun näen miten onnellisia nuo lapset ovat.

Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja tuplis2:
Olen sitten paha äiti, mutta nyt ainakin on niin hermot kireellä ton pojan kanssa, ettei tosikaan. Lahjat on kyllä jo ostettu, mutta saako ne samaan aikaan kun muut, siitä en mene takuuseen, ehkä saa vasta seuraavana päivänä.
Ja vaikka itse äitinä en lahjoja pojalle antaisikaan, niin kummit ja mummit pitävät siitä puolesta huolen, joten turha surra. Ja toisaalta, eihän ne lahjat ole tärkein vaan muuten se joulu vaan. Kun ainakin tuntuu täällä siltä että lahja on se tärkein, ei musta ja siihen olen yrittänyt lapsia opettaa myöskin. Lapsilla oli just äsken synttärit ja niitä lahjoja tuli ihan tarpeeksi, silloin, miksi pitäis hukuttaa lahjoihin vielä joulunakin?
No miksi sitten sen sisaruksille annat lahjoja? tajuatko edes mitä lahja tarkottaa?

Rouva
Alkuperäinen kirjoittaja hei haloo:
toivottavasti tämä on provo.

jos ei, niin lapsesi tulee muistamaan vielä aikuisenakin joulun,jolloin ei saanut yhden yhtäkään lahjaa. 8 v on vielä aivan kakara, liian pieni rangaistavaksi tällä tavalla. hän ei opi tästä mitään muuta kuin sen, että hänet hyväksytään vain kilttinä ja samaa mieltä olevana, taipuisana. Hän oppii sen, että hänestä ei välitetä, häntä ei rakasteta. Hän oppii ettei aikuisiin, edes omiin vanhempiin, voi luottaa.

Kun koulussa kysytään kuka sai mitäkin lahjoja, lapsesi sanoo, ettei saanut mitään. vai sanooko? kertooko, että sisko sai, äitija isi sai, minä en, koska olen kiukutellut, inttänyt vastaan jne. - tapauksia, joita hän ei edes muista ja toimijntaa, mitä hän voi tehdä vain tutuille turvallisille aikuisille, omille vanhemmilleen, luottaen samalla että vaikka käyttäytyykin huonosti, vanhemmat eivät hylkää vaan rakastavat silti.

ja nyt vanhemmat kertovat JOULUAATTONA, etteivät oikeasti välitä lapsestaan.

Tämän joululahjan lapsesi tulee aina ja ikuisesti muistamaan. Ei suinkaan opettavana tarinana, vaan katkeruudella, syvällä pettymyksellä.

Eräs nainen, äiti, kertoi, miten hän oli saanut yhtenä jouluna joululahjaksi lapsena - risuja. Koska oli ollut tuhma kuluneena vuotena. Risukimpun. Vaikka äiti oli jo aikuinen, vaikkahän ymmärsi että oikeampi syy taisi olla se, ettei perheellä ollut rahaa ostaa lahjoja, risukimppu oli tymistyttävänä ja katkerana lapsuusmuistona edelleenkin. Hänellä oli todella huonot välit jo iäkkääseen äitiinsä, joka kyllä ulospäin muille oli tosi kiva täti, mutta kohdellut aika huonosti omiaan, etenkin tätä yhtä lasta.
Hyvin kirjoitettu, joka sana! Peesi täydestä sydämestä.

Yhteistyössä