guge
Koitat vain parannella omatuntoasi? No itseppähän kerjäsit, lapsesi muistaa tämän aina.
ps. kerran kokenut
ps. kerran kokenut
Kukaan aikuinenkaan ei onnistu KOKO VUOTTA käyttäytymään niin moitteettomasti, että olisi ANSAINNUT sen enempää rakkautta kuin lahjojakaan - käytöksen perusteella siis.Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:Entäs jos se lapsi joulun jälkeen ajattelee että hänen on käyttäydyttävä KOKO seuraava vuosi moitteettomasti tai ei tule ensi vuonnakaan joululahjoja? Aikamoinen homma lapselle.. Kuinka paljon se sitä myöhemmin miettii että mitä uskaltaa tehdä...
Aika karua! Itte en koskaan alkais tollaseen.
Toikin on mun mielestä rankkaa,että annat lahjat vasta myöhemmin.Jouluaatto on pilalla joka tapauksessa lapseltasi.Alkuperäinen kirjoittaja tuplis2:Olen sitten paha äiti, mutta nyt ainakin on niin hermot kireellä ton pojan kanssa, ettei tosikaan. Lahjat on kyllä jo ostettu, mutta saako ne samaan aikaan kun muut, siitä en mene takuuseen, ehkä saa vasta seuraavana päivänä.
Ja vaikka itse äitinä en lahjoja pojalle antaisikaan, niin kummit ja mummit pitävät siitä puolesta huolen, joten turha surra. Ja toisaalta, eihän ne lahjat ole tärkein vaan muuten se joulu vaan. Kun ainakin tuntuu täällä siltä että lahja on se tärkein, ei musta ja siihen olen yrittänyt lapsia opettaa myöskin. Lapsilla oli just äsken synttärit ja niitä lahjoja tuli ihan tarpeeksi, silloin, miksi pitäis hukuttaa lahjoihin vielä joulunakin?
siis juuri näin se EI ole jouluPALKINTO vaan jouluLAHJA. niitä ei siis tarvii ansiata |O |OAlkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:Mä en edes uhkaile joululahjoilla. Musta se vaan ei ole oikein ja meillä lapset tietää, että vaikka ne tekis mitä pahuutta, niin lahjat on heille silti.
Lahja=ei ansaittu, tajuutteko?
Sitten kummakaan ei kuuluisi saada lahjoja.Alkuperäinen kirjoittaja tuplis2:Olen sitten paha äiti, mutta nyt ainakin on niin hermot kireellä ton pojan kanssa, ettei tosikaan. Lahjat on kyllä jo ostettu, mutta saako ne samaan aikaan kun muut, siitä en mene takuuseen, ehkä saa vasta seuraavana päivänä.
Ja vaikka itse äitinä en lahjoja pojalle antaisikaan, niin kummit ja mummit pitävät siitä puolesta huolen, joten turha surra. Ja toisaalta, eihän ne lahjat ole tärkein vaan muuten se joulu vaan. Kun ainakin tuntuu täällä siltä että lahja on se tärkein, ei musta ja siihen olen yrittänyt lapsia opettaa myöskin. Lapsilla oli just äsken synttärit ja niitä lahjoja tuli ihan tarpeeksi, silloin, miksi pitäis hukuttaa lahjoihin vielä joulunakin?
Sanoppa tuo 8-vuotiaalle, joka ei saa yhtään lahjaa äidiltään, vaikka muut saa.Alkuperäinen kirjoittaja tuplis2:Ja toisaalta, eihän ne lahjat ole tärkein vaan muuten se joulu vaan.
Nimenomaan! Mutta poika vois aatella että tällaista häneltä odotetaan.Alkuperäinen kirjoittaja hei haloo:Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:Entäs jos se lapsi joulun jälkeen ajattelee että hänen on käyttäydyttävä KOKO seuraava vuosi moitteettomasti tai ei tule ensi vuonnakaan joululahjoja? Aikamoinen homma lapselle.. Kuinka paljon se sitä myöhemmin miettii että mitä uskaltaa tehdä...
Aika karua! Itte en koskaan alkais tollaseen.
Kukaan aikuinenkaan ei onnistu KOKO VUOTTA käyttäytymään niin moitteettomasti, että olisi ANSAINNUT sen enempää rakkautta kuin lahjojakaan - käytöksen perusteella siis.
Jos vanhemmat vaatii lapseltaan noinkin mahdotonta, pitäisi sitten oma käytös olla samanlaista. Täysin moitteetonta. Onkohan ollut? Ei koskaan väsyneenäkään hermostuta, aina on aikaa lapselle, aina ymmärtää mistä on kysymys ja kuuntelee... jne jne... on hyväntuulinen, ystävällinen, kiltti, tekee lempiruokaa, jn ejne.
PEESI!Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:Katoin sit sun profiilista, että sulla on kaksoset. Eli annat kaksossisarella lahjan, mutta pojan jätät ilman. Voisitko mitenkään enää enenpää korostaa sitä, että tämä toinen lapsi ei sulle kelpaa? |O
Risua sietäs sunkin perseelle läväyttää jos näin onAlkuperäinen kirjoittaja Namelli:Mutta eikö kukaan muista että jos ei ole ollut kilttinä niin pukki tuo risuja ?? Mä tavallaan ymmärrän ap:ta. Jos muu ei auta niin kovat otteet käyttöön !!
Nii eli lahja ei ole lahja, vaan osoitus/palkinto/rangaistus siitä, millainen olet?Alkuperäinen kirjoittaja Namelli:Mutta eikö kukaan muista että jos ei ole ollut kilttinä niin pukki tuo risuja ?? Mä tavallaan ymmärrän ap:ta. Jos muu ei auta niin kovat otteet käyttöön !!
Antaa tulla vaanAlkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:Risua sietäs sunkin perseelle läväyttää jos näin onAlkuperäinen kirjoittaja Namelli:Mutta eikö kukaan muista että jos ei ole ollut kilttinä niin pukki tuo risuja ?? Mä tavallaan ymmärrän ap:ta. Jos muu ei auta niin kovat otteet käyttöön !!
No ei se pukki meille lahjoja tuo vaan mä ne ostan joten ei se meidän lapselle risujakaan kuskaa.Alkuperäinen kirjoittaja Namelli:Mutta eikö kukaan muista että jos ei ole ollut kilttinä niin pukki tuo risuja ?? Mä tavallaan ymmärrän ap:ta. Jos muu ei auta niin kovat otteet käyttöön !!
Mille sisaruksille, ei mulla ole kuin kaksi lasta.Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:No miksi sitten sen sisaruksille annat lahjoja? tajuatko edes mitä lahja tarkottaa?Alkuperäinen kirjoittaja tuplis2:Olen sitten paha äiti, mutta nyt ainakin on niin hermot kireellä ton pojan kanssa, ettei tosikaan. Lahjat on kyllä jo ostettu, mutta saako ne samaan aikaan kun muut, siitä en mene takuuseen, ehkä saa vasta seuraavana päivänä.
Kovat otteet pikkasen väärässä kohtaa. Tuolla pojalle vaan kerrotaan että hän ei kelpaa, varmasti tuntuu että on huono koska ei saa lahjoja ja taatusti kukaan muukaan perheessä ei ole ollut aina kunnolla.Alkuperäinen kirjoittaja Namelli:Mutta eikö kukaan muista että jos ei ole ollut kilttinä niin pukki tuo risuja ?? Mä tavallaan ymmärrän ap:ta. Jos muu ei auta niin kovat otteet käyttöön !!