Joo, lapsilla pitää olla pettymyksiä... Mutta onkohan jouluaatto vähän väärä aika tuottaa TAHALLAAN pettymys?
Niin teillä lahjan antamattomuudella sen sijaan osoitetaan jotain, eikö?Alkuperäinen kirjoittaja tuplis2:Mille sisaruksille, ei mulla ole kuin kaksi lasta.Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:No miksi sitten sen sisaruksille annat lahjoja? tajuatko edes mitä lahja tarkottaa?Alkuperäinen kirjoittaja tuplis2:Olen sitten paha äiti, mutta nyt ainakin on niin hermot kireellä ton pojan kanssa, ettei tosikaan. Lahjat on kyllä jo ostettu, mutta saako ne samaan aikaan kun muut, siitä en mene takuuseen, ehkä saa vasta seuraavana päivänä.
Ja vaikka itse äitinä en lahjoja pojalle antaisikaan, niin kummit ja mummit pitävät siitä puolesta huolen, joten turha surra. Ja toisaalta, eihän ne lahjat ole tärkein vaan muuten se joulu vaan. Kun ainakin tuntuu täällä siltä että lahja on se tärkein, ei musta ja siihen olen yrittänyt lapsia opettaa myöskin. Lapsilla oli just äsken synttärit ja niitä lahjoja tuli ihan tarpeeksi, silloin, miksi pitäis hukuttaa lahjoihin vielä joulunakin?
Pojalla on kaksoissisko, ei muita lapsia.
Tiedän, mikä on lahja, lahjalla/lahjoilla moni ostaa lapsen rakkauden, meillä rakkaus lapseen näytetään muuten, ei lahjoja antamalla, koska lahja ei ole se tärkein, vaan kaikki muu, ystävyys, muistaminen muuten kuin lahjoilla.
Lahja voi olla jotain muutakin kuin materiaalista, lahja voi olla yhdessä olemista, yhdessä tekemistä.
Miksi näin julkisesti kerrot täällä tämän??Alkuperäinen kirjoittaja tuplis2:Mille sisaruksille, ei mulla ole kuin kaksi lasta.Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:No miksi sitten sen sisaruksille annat lahjoja? tajuatko edes mitä lahja tarkottaa?Alkuperäinen kirjoittaja tuplis2:Olen sitten paha äiti, mutta nyt ainakin on niin hermot kireellä ton pojan kanssa, ettei tosikaan. Lahjat on kyllä jo ostettu, mutta saako ne samaan aikaan kun muut, siitä en mene takuuseen, ehkä saa vasta seuraavana päivänä.
Ja vaikka itse äitinä en lahjoja pojalle antaisikaan, niin kummit ja mummit pitävät siitä puolesta huolen, joten turha surra. Ja toisaalta, eihän ne lahjat ole tärkein vaan muuten se joulu vaan. Kun ainakin tuntuu täällä siltä että lahja on se tärkein, ei musta ja siihen olen yrittänyt lapsia opettaa myöskin. Lapsilla oli just äsken synttärit ja niitä lahjoja tuli ihan tarpeeksi, silloin, miksi pitäis hukuttaa lahjoihin vielä joulunakin?
Pojalla on kaksoissisko, ei muita lapsia.
Tiedän, mikä on lahja, lahjalla/lahjoilla moni ostaa lapsen rakkauden, meillä rakkaus lapseen näytetään muuten, ei lahjoja antamalla, koska lahja ei ole se tärkein, vaan kaikki muu, ystävyys, muistaminen muuten kuin lahjoilla.
Lahja voi olla jotain muutakin kuin materiaalista, lahja voi olla yhdessä olemista, yhdessä tekemistä.
Mä olen sitä ikäpolvea jotka sai kuulla aina sen laulun että pukki tuo risuja jne. Kyllä muuten oltiin kiltisti sen jälkeen. En tiedä kuka sen sitten oikeesti toteutti ja tuskin ap:kaan toteuttaa eli älkääs mammat TAAS keuhkotko tyhjästä. Teillä on tainnut ola tosi tylsä päivä :hug:Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:Nii eli lahja ei ole lahja, vaan osoitus/palkinto/rangaistus siitä, millainen olet?Alkuperäinen kirjoittaja Namelli:Mutta eikö kukaan muista että jos ei ole ollut kilttinä niin pukki tuo risuja ?? Mä tavallaan ymmärrän ap:ta. Jos muu ei auta niin kovat otteet käyttöön !!
Kyllä mä rangaistukset ymärrän, mutta että pilata toisen jouluAlkuperäinen kirjoittaja Namelli:Mutta eikö kukaan muista että jos ei ole ollut kilttinä niin pukki tuo risuja ?? Mä tavallaan ymmärrän ap:ta. Jos muu ei auta niin kovat otteet käyttöön !!
Jestas mitä jaskaaAlkuperäinen kirjoittaja leijona76:Kovat otteet pikkasen väärässä kohtaa. Tuolla pojalle vaan kerrotaan että hän ei kelpaa, varmasti tuntuu että on huono koska ei saa lahjoja ja taatusti kukaan muukaan perheessä ei ole ollut aina kunnolla.Alkuperäinen kirjoittaja Namelli:Mutta eikö kukaan muista että jos ei ole ollut kilttinä niin pukki tuo risuja ?? Mä tavallaan ymmärrän ap:ta. Jos muu ei auta niin kovat otteet käyttöön !!
Tuo ei ole sama asia, kuin ap:n tarkoitus jättää poika ilman lahjoja kokonaan, rangaistuksena "leukojen louskuttelusta".Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mun mielestä lasta ei tarvitse hukuttaa lahjoihin kuten ap sanoi.
Meillä poitsu saa meiltä vanhemmilta yhden, korkeintaan kaksi lahjaa ja sitten laitetaan pieni summa rahaa tilille.
Itse asiassa, totuus on aivan toisenlainen kaksosteni kohdalla ja suhteestani heihin.Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:Katoin sit sun profiilista, että sulla on kaksoset. Eli annat kaksossisarella lahjan, mutta pojan jätät ilman. Voisitko mitenkään enää enenpää korostaa sitä, että tämä toinen lapsi ei sulle kelpaa? |O
no ei munkaan mielestä. mutta tää asia ei liity mitenkään enää aloitusviestiin, jossa oli tarkoitus jättää toinen lapsista kokonaan ilman lahjoja.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mun mielestä lasta ei tarvitse hukuttaa lahjoihin kuten ap sanoi.
Meillä poitsu saa meiltä vanhemmilta yhden, korkeintaan kaksi lahjaa ja sitten laitetaan pieni summa rahaa tilille.
Tämä kuulostaa selittelyltä.Alkuperäinen kirjoittaja tuplis2:Itse asiassa, totuus on aivan toisenlainen kaksosteni kohdalla ja suhteestani heihin.Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:Katoin sit sun profiilista, että sulla on kaksoset. Eli annat kaksossisarella lahjan, mutta pojan jätät ilman. Voisitko mitenkään enää enenpää korostaa sitä, että tämä toinen lapsi ei sulle kelpaa? |O
Poikani on saanut aina kaiken, syntymästään asti, meillä on pojan kanssa ollut parhaimmat välit, olen tehnyt töitä sen eteen, että saisin tyttäreni kanssa samat välit kuin mikä minulla on poikani kanssa, poikani on minulle läheisempi ollut vauvasta asti, tyttö on edelleen etäisempi minulle. Nämä kaikki sattuneet johtuu ihan syntymästä asti jossa tapahtui jotain joka jätti sisääni aukon ja jota kovasti yritän kuroa kiinni.
Poikani on saanut paljon ja helposti, tyttäreeni nähden joten jos poikani nyt yhden kerran jää ilman jotain, se on pientä siihen nähden mitä tyttäreni on saanut tai ei ole saanut.
Kuin niin? Millä mittarilla yksi jätetään ullkopuolelle sen mitä muut saavat?Alkuperäinen kirjoittaja Namelli:Jastas mitä jaskaaAlkuperäinen kirjoittaja leijona76:Kovat otteet pikkasen väärässä kohtaa. Tuolla pojalle vaan kerrotaan että hän ei kelpaa, varmasti tuntuu että on huono koska ei saa lahjoja ja taatusti kukaan muukaan perheessä ei ole ollut aina kunnolla.Alkuperäinen kirjoittaja Namelli:Mutta eikö kukaan muista että jos ei ole ollut kilttinä niin pukki tuo risuja ?? Mä tavallaan ymmärrän ap:ta. Jos muu ei auta niin kovat otteet käyttöön !!
Jaa teillä on sitten harrastettu tätä eriarvoisuus- peliä jo pitkin vuotta.. :headwall:Alkuperäinen kirjoittaja tuplis2:Itse asiassa, totuus on aivan toisenlainen kaksosteni kohdalla ja suhteestani heihin.Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:Katoin sit sun profiilista, että sulla on kaksoset. Eli annat kaksossisarella lahjan, mutta pojan jätät ilman. Voisitko mitenkään enää enenpää korostaa sitä, että tämä toinen lapsi ei sulle kelpaa? |O
Poikani on saanut aina kaiken, syntymästään asti, meillä on pojan kanssa ollut parhaimmat välit, olen tehnyt töitä sen eteen, että saisin tyttäreni kanssa samat välit kuin mikä minulla on poikani kanssa, poikani on minulle läheisempi ollut vauvasta asti, tyttö on edelleen etäisempi minulle. Nämä kaikki sattuneet johtuu ihan syntymästä asti jossa tapahtui jotain joka jätti sisääni aukon ja jota kovasti yritän kuroa kiinni.
Poikani on saanut paljon ja helposti, tyttäreeni nähden joten jos poikani nyt yhden kerran jää ilman jotain, se on pientä siihen nähden mitä tyttäreni on saanut tai ei ole saanut.
mutta miksi toinen kaksosista pitäis "hukuttaa" lahjoihin ja toinen ei sais saada mitään että oppii?Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mun mielestä lasta ei tarvitse hukuttaa lahjoihin kuten ap sanoi.
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:Kuin niin? Millä mittarilla yksi jätetään ullkopuolelle sen mitä muut saavat?Alkuperäinen kirjoittaja Namelli:Jastas mitä jaskaaAlkuperäinen kirjoittaja leijona76:Kovat otteet pikkasen väärässä kohtaa. Tuolla pojalle vaan kerrotaan että hän ei kelpaa, varmasti tuntuu että on huono koska ei saa lahjoja ja taatusti kukaan muukaan perheessä ei ole ollut aina kunnolla.Alkuperäinen kirjoittaja Namelli:Mutta eikö kukaan muista että jos ei ole ollut kilttinä niin pukki tuo risuja ?? Mä tavallaan ymmärrän ap:ta. Jos muu ei auta niin kovat otteet käyttöön !!
ensin siis olet kasvattanut näin, ja nyt rankaiset samaisesta käytöksestä.Alkuperäinen kirjoittaja tuplis2:Poikani on saanut paljon ja helposti