8v poika jää ilman lahjoja

vieras
Joulu ei ole se aika jolloin annetaan opetuksia ja rangaistuksia...joulu on lasten juhla...ja kieltämättä sun lapsesi on sen ikäinen että se muistaa tuommoisen koko lopun ikäänsä...eikä ollenkaan hyvässä merkityksessä. Sä olet kyllä aika hirviö äidiksi jos noin teet.

Todella toivon ettei ole totta avaus...ketjua en jaksanut ees selata.

hemuli
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joulu ei ole se aika jolloin annetaan opetuksia ja rangaistuksia...joulu on lasten juhla...ja kieltämättä sun lapsesi on sen ikäinen että se muistaa tuommoisen koko lopun ikäänsä...eikä ollenkaan hyvässä merkityksessä. Sä olet kyllä aika hirviö äidiksi jos noin teet.

Todella toivon ettei ole totta avaus...ketjua en jaksanut ees selata.
Miks et lue kunnolla..molemmat lapset saavat lahjansa.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
"8v poika jää ilman lahjoja
tarkoituksella, jotta oppii että leukojen loksutuksella ja ainaisella vastaan laittamisella on seurauksia ja ne on tässä tapauksessa se, että lahjat jää saamatta tänä jouluna.
Siskonsa tulee samaan muutamia paketteja"

Ai, se muuttu jossain vaiheessa? Tää on sun eka viesti, mistä saa ihan toisen kuvan.
Tais suutuspäissään kirjoitaa alussa. Sitä on tehnyt moni muukin.

Gluteus maximus
Minusta rangaistus on ihan oikea. Kyllä 8v pitää jo tietää, että varoituksista seuraa rangaistus ja jos tosiaan ei usko varoituksista huolimatta niin sitten olkoon ilman lahjoja!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tuplis2:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Katoin sit sun profiilista, että sulla on kaksoset. Eli annat kaksossisarella lahjan, mutta pojan jätät ilman. Voisitko mitenkään enää enenpää korostaa sitä, että tämä toinen lapsi ei sulle kelpaa? |O
Itse asiassa, totuus on aivan toisenlainen kaksosteni kohdalla ja suhteestani heihin.
Poikani on saanut aina kaiken, syntymästään asti, meillä on pojan kanssa ollut parhaimmat välit, olen tehnyt töitä sen eteen, että saisin tyttäreni kanssa samat välit kuin mikä minulla on poikani kanssa, poikani on minulle läheisempi ollut vauvasta asti, tyttö on edelleen etäisempi minulle. Nämä kaikki sattuneet johtuu ihan syntymästä asti jossa tapahtui jotain joka jätti sisääni aukon ja jota kovasti yritän kuroa kiinni.
Poikani on saanut paljon ja helposti, tyttäreeni nähden joten jos poikani nyt yhden kerran jää ilman jotain, se on pientä siihen nähden mitä tyttäreni on saanut tai ei ole saanut.
Tämä kuulostaa selittelyltä.
Mikä kuulostaa selittelyltä?
Sinä joka et tiedä elämästäni yhtään mitään, miten voit sanoa noin?

Se, kun sain kuulla että odotan kaksosia, oli shokki, koska suvuissamme ei ole kaksosia enkä itse tai mieheni ole kaksonen.
Odotus meni alussa hyvin, sitten alkoi tuo b vauva aiheuttaa huolta, b=tuo sisko, loppuraskauskauden sai olla pelko perseessä selviääkö vauvat vai ei, 36+5 ihan normaali käynti äippäpolilla, mutta se päivä muuttuikin lasteni syntymäpäiväksi, edessä oli käynnistys, minun raskausmyrkytyksen ja b vauva heikkojen sydänäänten vuoksi, käynnistys ei tuottanut tulosta, sektioon, ensin syntyi a = poika jonka sain heti nähdä, sitten vuorossa b = tyttö, häntä ei edes näytetty minulle, vaan vietiin kiireellä jatkohoitoon, sain nähdä tyttöni vasta aikojen päästä, tyttö joka oli ihan vieras, ensimmäinen tunne, tuo ei ole minun lapseni, lapsi oli niin turvoksissa, kasvoista ei tunnistanut minun lapsekseni, itse olin kipeä ja sain pojan heti vierihoitoon, isästä tuli tyttärelleni rakkaampi, isän tyttö ja äidin poika.
Osastolle saavuimme minä, poika ja mies. Tyttäremme oli keskolassa, lukuisten ongelmien vuoksi.
Tyttäreni pääsi osastolle vasta 4 päivän ikäisenä, hän oli minulle kamalan vieras ja se johtui siitä ensikuvasta. Toisilla se kenties ilmenee huolena, mutta itse en osannut sitä ilmaista niin, koska ensivaikutelma ja kaikki ongelmat jo raskausaikana oli niin pinnalla.
Olisin päässyt kotiin, poikani ja minä, mutta jäimme odottelemaan tyttöäni, kotiuduimme reilun viikon jälkeen siitä kun vauvat oli syntyneet.
Kotona ongelmat jatkui, poika oli minun vauvani ja tyttö isänsä vauva.
Olin aina raskausaikana ajatellut, että jos saan kaksoset, ne on oltava tyttö ja poika koska on kiva tehdä tytön kanssa tyttöjen juttuja, mutta kaikki ei aina mene kuin suunnittelee.
Poikani on saanut kaiken helposti, tyttäreni töitä tehden.
Itselleni se tekee edelleen pahaa, tiedän että pitää tehdä töitä sen eteen että saisimme välimme korjattua, mutta se vaatii aikaa, aikaa ja aikaa.
Pojalla ja minulla on hyvät välit, poikani ja tyttöni saa kehuja minulta, saa pieniä lahjoja onnistumisistaan, mutta edelleen se kitka meidän välillä on siis tytön ja minun.
Olemme saaneet ammattiapua ongelmaan, se tosin oli molempien mielestä tosi höhlää eli siitä terapiasta olimme tytön kanssa yhtä mieltä.
On meillä niitä iloisiakin hetkiä tytön kanssa, mutta poikani kanssa enemmän.
Se on ikävää, mutta toivon koko sydämmestäni, että saan vielä joskus välit tyttäreni kanssa samanlaisiksi kuin poikani kanssa.

Ja meillä ei ole ikinä käynyt joulupukki, meillä tonttu jättää lahjasäkin eteiseen sillä välin kun olemme yhdessä joulusaunassa.
Meillä ei ikinä ole lapset saaneet risuja, kumpikaan eikä tule ikinä saamaankaan.
Ja meillä molemmat lapset saa paketit tänä jouluna myös äidiltä, vaikka joskus hermoja kiristää ja tulee kirjoitettua mitä juuri sillä hetkellä tuntuu, kun ei uskota mitään, tehdään mitä halutaan, mutta ei sitä mitä pyydetään.
Mutta SINÄ olet kuitenkin se aikuinen! Enemmän siitä terapiasta olisi ollut sinulle ja sinun suhtautumiseesi tyttäreesi apua, kuin kahdeksanvuotiaalle pienelle ihmiselle. Tuolla suosimistekniikalla et ainakaan ikinä saa välejäsi tyttäreesi kuntoon! Millä tavlaa poikasi on aina saanut kaikki helpomalla? Kerro joku esimerkki?

mieti
Onko se mikään ihme että lapset kiukuttelee?!Aikuiset uhkailee ja kiristää jo hyvissä ajoin ennen joulua;jos et sitä, jos et tätä..niin et saa lahjoja.Olkaa kiltisti,tontut katselee ja muistiin kirjoittaa...yms.!!!!Lapsilla tajuton paine päällä koko ajan!!entäs kunaatto koittaa ja joulupukki(jos te tyhmät vanhemmat semmoisen hankitte...)saapuu ihmetellään kun lapsi pelkää pukkia,juoksee karkuun eikä suostu valokuvaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Herätkää.....eikö riitä valehtelu joulupukista,tontuista...

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
"8v poika jää ilman lahjoja
tarkoituksella, jotta oppii että leukojen loksutuksella ja ainaisella vastaan laittamisella on seurauksia ja ne on tässä tapauksessa se, että lahjat jää saamatta tänä jouluna.
Siskonsa tulee samaan muutamia paketteja"

Ai, se muuttu jossain vaiheessa? Tää on sun eka viesti, mistä saa ihan toisen kuvan.

Justhan se sano et kiukkusena sanoo vähän kaikenlaista, mikä on täysin totta.

Alkuperäinen kirjoittaja hei haloo:
Siskonsa tulee samaan muutamia paketteja
Hän oppii sen, että hänestä ei välitetä, häntä ei rakasteta. Hän oppii ettei aikuisiin, edes omiin vanhempiin, voi luottaa.

Kun koulussa kysytään kuka sai mitäkin lahjoja, lapsesi sanoo, ettei saanut mitään. vai sanooko? kertooko, että sisko sai, äitija isi sai, minä en, koska olen kiukutellut, inttänyt vastaan jne. - tapauksia, joita hän ei edes muista ja toimijntaa, mitä hän voi tehdä vain tutuille turvallisille aikuisille, omille vanhemmilleen, luottaen samalla että vaikka käyttäytyykin huonosti, vanhemmat eivät hylkää vaan rakastavat silti.

ja nyt vanhemmat kertovat JOULUAATTONA, etteivät oikeasti välitä lapsestaan.
Lahjoillako se rakkaus osoitetaan?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rötväles:
Hän oppii sen, että hänestä ei välitetä, häntä ei rakasteta. Hän oppii ettei aikuisiin, edes omiin vanhempiin, voi luottaa.

Kun koulussa kysytään kuka sai mitäkin lahjoja, lapsesi sanoo, ettei saanut mitään. vai sanooko? kertooko, että sisko sai, äitija isi sai, minä en, koska olen kiukutellut, inttänyt vastaan jne. - tapauksia, joita hän ei edes muista ja toimijntaa, mitä hän voi tehdä vain tutuille turvallisille aikuisille, omille vanhemmilleen, luottaen samalla että vaikka käyttäytyykin huonosti, vanhemmat eivät hylkää vaan rakastavat silti.

No ei tietenkään, mutta miltähän pienestä pojasta tuntuu, kun itse ei saa lahjoja ja sisko kuitenkin saa?

Hra HUU
Alkuperäinen kirjoittaja Rötväles:

Ei vain lahjoilla mutta joulu on monille lapsille tärkeä!!!Opetettu jo kohdussa...suunnilleen...

mm
Käytättekö te tosiaan joululahjoja kasvatuskonstina?
Minusta joulu on lasten juhla, ihan sama onko ollut superkiltisti koko vuoden vai ei, lasten juhlana joulua pidän ja lapsille lahjoja annan vaikka olisi kuinka tuhmia olleet.
Julmaa ja liian raakaa tuollainen lahjoitta jättäminen. Et hyvää joulua vaan!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tuplis2 harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja ld:
Mitäs opettelisitte lukemaan
Ja meillä molemmat lapset saa paketit tänä jouluna myös äidiltä
ja arvaa miltä toisesta pojasta tuntuu kun äiti suosii toista!!!
Mikä on toinen poika?
Mulla on 1 tyttö ja 1 poika
Isoin ongelma sinulle tuntuu olevan, kun kakikki ei muista lapsiesi sukupuolta tai määrää oikein. Keskity asiaan! Olet julma poikaasi kohtaan, jos aiot toteuttaa uhkauksesi.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Aivan itkettää lapsesi puolesta. Kaveritkin varmasti kysyy mitä paketista löytyi :( Todella surullista.
Pleikka, vaikka poika sai sen jo etukäteen niin musta se
on iso lahja. Ja tytär sai korviksen, siis rieän korvaansa.
Tosin olen huomannu et kirjoitan mä täällä mitä vaan, niin mut haukutaan.

vieras
Aivan itkettää lapsesi puolesta. Kaveritkin varmasti kysyy mitä paketista löytyi :( Todella surullista.
Siis onko poika saanut jo etukäteen lahjan, jonka aiot sitten ottaa pois???? Nyt en ymmärrä..

minulla itsellä on tuon ikäinen lapsi joka on äärimmäisen jukuripää,,tekee just niin kuin haluu,ei räävi suutaan mutta huutaa vastaan,tömistää jalkoja,pitää mykkäkouluja ja muuta tollasta normaalia uhmakasta käytöstä..

nyt kysyn äitinä äidiltä pystytkö itse olemaan joka saamarin päivä ilonen,kuunnella muuta perhettäsi hymyssä suin,olemaan pelkkä auringonpaiste ihan joka päivä 24h vrk????
et pysty,koska nyt olet suuttunut lapsellesi sen käytöksestä joka sua ei miellytä,se on ok,mutta onko lapsi oppinut tässä iässä kaiken?
toinen on ollut maailmassa vasta 8vuotta joista tajunnut puhetta 5-6v oppinut ymmärtämään sen merkityksen samoihin aikoihin,,,,ei lapselta tarvii odottaa täysin puhdasta suoritusta mistään,ne opettelee vasta elämään ja toimimaan..

jos jätät lapsesi lahjatta sen takia että vaadit lastasi patomaan pahan mielen sisäänsä,et anna sen purkaa sitä siellä missä kuuluu eli kotona,,niin sinussa se vika on ei lapsessa..
tiedän kyllä miltä tuntuu kun hermot menee lapseen mutta tämä sinun rangaistus on väärä..todella väärä...itsekäs oikeestaan,,sinä saat itse siitä mieli hyvää kun pilaat lapsen joulun,,et vain tätä vaan kaikki ne seuraavat 80 joulua......häpee ihminen!!!!!

Olet julma äiti, vaikket tuota toteuttaisikaan. Kauheeta edes ajatella niin.
Kiitos, eli teen niin tai näin, olen julma. Joten ihan sama mitä teen.
Molemmat lapset saavat 2 pakettia minulta, toiset ovat jo saaneet etukäteen joten jouluaatto kun tulee, niin lapset saavat vielä yhdet paketit minulta.

Siis onko poika saanut jo etukäteen lahjan, jonka aiot sitten ottaa pois???? Nyt en ymmärrä..
En ole ottamassa lahjaa pois, kuka sellaista väittää? En minä ainakaan.
Poika sai lahjan, jota ei kukaan ole pois ottamassa

Yhteistyössä