70-luvun lapset!

Alkuperäinen kirjoittaja kangasajuruoho:
Alkuperäinen kirjoittaja TitsuLiina:
Entäs muistaako kukaan sitä Patu-karkkia,sellainen musta salmiakki patukka,jossa ihanaa salmiakkijauhoa sisällä? :p
Voi että,tää on ihan mahtava ketju,tullut mieleen niin paljon jo unohtunutta....
Muistan! :p

Niitä ostettiin perjantaisin ärrältä ja sitten kaverille yökylään ja illalla katsottiin Dallas tai Dynastia patuja massuttaen. (vesilasi vieressä)
Dallas..........mun piti mennä nukkumaan kun se alkoi,äiti jäi sitä katsomaan ja mä sain kuitenkin "tanssia" sen alkumusiikin
:LOL: :LOL:

Kiitos Soraya noista linkeistä. Niin, elävästi noikin muisti nyt kun näki =) Voi niitä aikoja...

Tarra joulukalenterit oli kivoja, sellaset pehmotarra. Niitä oli ainakin Smurffeina. Sitte oli sellasia tavara joulukalentereita, joissa oli sellasta käsittämätöntä pientä tilpehööriä :LOL: Sinä jouluna olin kyllä aika pettynyt.

Sitten oli sellasta litteää purkkaa jossa tuli mukana tarra. Liimailin niitä sänkyyn. Ainakin tälläset tarrat muistan: yhdessä oli pelkkä teksti "Kuinka monta nolla on Pelle Miljoonan sukunimessä?" ja yhdessä mies jonka keskivartaloa peitti pilvi ja tekstinä oli "hämyhousu" :D
Muistaako kukaan syöneensä näitä omituisia purkkia?

Doctor Pepperiä oli myös. Muistan kun mainoksessa laulettiin ...toiset tykkää ja toiset ei! Mä en tykännyt ja mun veli taas tykkäsi :D

rapu joka synt.-70
Joo se oranssi Luikero oli karvainen mato jossa siima päässä ja sitä vedettiin sormien välistä silleen että se näytti oikeelta ötökältä, hih.

Tuo Plaston kurpitsamopo on myös mulla ollut, se on vieläkin vanhempien kotona, siitä on toinen sarvi vaan poikki.
Noita on tehty erivärisinä ja muistaakseni sen nimi on "Kuueläin".

Alkuperäinen kirjoittaja kangasajuruoho:
Anu ja Antti! :heart: (ja etenkin Koikkalainen)

Ja herra Huu! :heart:

Mutta luikero? Mikä luikero?
Se luikero oli oranssinen karvamato, jossa oli mukamas näkymätön siima ja sitä sitten vedettiin sormien ympäri. Liikkui itsekseen...Mulla meni se siima heti poikki ja kyllä harmitti. Sitten mulla oli piirustuslevyjä sellaisia kovamuovisia: villieläimet ja ihmishahmo. Kesällä pelattiin sellaista narujuttua: pallon sisällä oli aukko, josta meni ne narut läpi ja sitä sitten vedettiin kahvoista kaverille ja taas takaisin. En vaan muista sen nimeä ainakin sitä myytiin Esson tai Teboilin huoltsikoilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiitiäisen äiti:
Lp-levy purkka, Asterix ja Obelix jäätelö, Roope-ankan rahat.
Lasten ohjelmista Hinku ja Vinku tai olla Käytös kukkanen tai jotain sinne päin, Hello! Hello! where is the cat? kieliohjelma.
Lastenlaulu suosikkini oli Mustakissan tango.
Tässä se on - 70-luku kiteytettynä! :heart: :D

Ai vitsi,mä pysyttelen tässä herkkuteemassa,mutta kuka muistaa kymppikioskilta sellaisia irtokarkkeja jotka olivat sellaisia kovia,epämääräisen muotoisia möhkäleitä,pastellin sävyisiä ja aivan hirvittävän kirpeitä. :p Niitä tuli sitten syötyä lauantai-aamupäivällä ja jumatsuikka,kun piti mennä kotiin syömään ruokaa niin johan teki kutaa kitalaessa kuuma ruoka |O |O
:LOL: :LOL:

Sinikka
Alkuperäinen kirjoittaja Napasaara:
Kiitos Soraya noista linkeistä. Niin, elävästi noikin muisti nyt kun näki =) Voi niitä aikoja...

Tarra joulukalenterit oli kivoja, sellaset pehmotarra. Niitä oli ainakin Smurffeina. Sitte oli sellasia tavara joulukalentereita, joissa oli sellasta käsittämätöntä pientä tilpehööriä :LOL: Sinä jouluna olin kyllä aika pettynyt.

Sitten oli sellasta litteää purkkaa jossa tuli mukana tarra. Liimailin niitä sänkyyn. Ainakin tälläset tarrat muistan: yhdessä oli pelkkä teksti "Kuinka monta nolla on Pelle Miljoonan sukunimessä?" ja yhdessä mies jonka keskivartaloa peitti pilvi ja tekstinä oli "hämyhousu" :D
Muistaako kukaan syöneensä näitä omituisia purkkia?

Doctor Pepperiä oli myös. Muistan kun mainoksessa laulettiin ...toiset tykkää ja toiset ei! Mä en tykännyt ja mun veli taas tykkäsi :D
Minä kyllä muistan nuo purkat ja niiden omituiset tarrat =)

Kettukarkki
Ja vielä: Kuinka moni omistaa tällaiset?

http://www.aijaa.com/v.php?i=1816766.jpg

Pekka-paralla on kyllä molemmat kädetkin olemassa, mutta eivät nyt kuvaan löytyneet...

Alkuperäinen kirjoittaja Milla Makia:
muistyatteko pinna-jaatelon, appelsiinin makuinen tosi makea mehujaa. entas zoo-limppari, etiketteina oli eksoottisia elaimia joita kerailtiin. ja lastenohjelmat oli kylla jotain jarkkya. pelle hermanni oli ainoa kiva, sunnuntai-aamuisin tuli aina se orkesteri/musiikkiohjelma, jossa oli muistaakseni unkarilainen juontaja. kylla se vaan oli tylsa ohjelma, muuta parempaakaan kun ei ollut kahdella kanavalla tarjolla, niin katsottava oli. muistaako kukaan?
Taisi olla Viuluviikarit musiikkimaassa. Hemmetin tylsä mutta piti aina vaan katsoa. :D

taisi olla kyllä jo 80-luvun alkua kun Pikku Kakkosessa tuli sarja nimeltä Pekka ja Ransu. Pekka oli Pikku Kakkosen juontana myös. Muistan tunnusmusiikin vieläkin:
"Ei yksin kannata murjottaa kun reilun kaverin mukaan saa,
Kaksin meillä on hauskaa niin,
koskaan ei jouduta suutuksiin."

Alkuperäinen kirjoittaja Kamala Amalia:
Alkuperäinen kirjoittaja Milla Makia:
muistyatteko pinna-jaatelon, appelsiinin makuinen tosi makea mehujaa. entas zoo-limppari, etiketteina oli eksoottisia elaimia joita kerailtiin. ja lastenohjelmat oli kylla jotain jarkkya. pelle hermanni oli ainoa kiva, sunnuntai-aamuisin tuli aina se orkesteri/musiikkiohjelma, jossa oli muistaakseni unkarilainen juontaja. kylla se vaan oli tylsa ohjelma, muuta parempaakaan kun ei ollut kahdella kanavalla tarjolla, niin katsottava oli. muistaako kukaan?
Taisi olla Viuluviikarit musiikkimaassa. Hemmetin tylsä mutta piti aina vaan katsoa. :D
sehan se oli. voi naita kamalia lapsuusmuistoja =)

Kettukarkki
[quote="äitiliini -65 Kesällä pelattiin sellaista narujuttua: pallon sisällä oli aukko, josta meni ne narut läpi ja sitä sitten vedettiin kahvoista kaverille ja taas takaisin. En vaan muista sen nimeä ainakin sitä myytiin Esson tai Teboilin huoltsikoilla.
[/quote]

Muistan :D Ja sitten oli se muovinen hyppyjuttu, jossa oli pallo toisessa päässä, toisen pään silmukka laitettiin nilkkaan ja sitten hypittiin. Mulla oli muistaakseni keltainen :D

Sinikka
Muistaako kukaan (Sampo-yhtiön?) mainosta, jossa tummaihoinen mies nostaa kättä ja sanoo Zambo ja nauraa sitten? Itse pienenä pelkäsin kyseistä mainosta... Ja entäs lastenohjelma, jossa seikkailivat Matti ja Miisu-kissa?

öö
Alkuperäinen kirjoittaja Sinikka:
Muistaako kukaan (Sampo-yhtiön?) mainosta, jossa tummaihoinen mies nostaa kättä ja sanoo Zambo ja nauraa sitten? Itse pienenä pelkäsin kyseistä mainosta... Ja entäs lastenohjelma, jossa seikkailivat Matti ja Miisu-kissa?
Eihän se ollut Jambo (?)-suklaan mainos?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja TitsuLiina:
Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:
Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins:
Onko kenelläkään ollut tällaista? Mulla ei, mutta kaverilla oli =)
Mun API!!!! :heart: :heart:
Mullakin oli tollanen Api :heart: :heart: :heart:
Voi mulla on tuontapainen ollut, sillä oli tosin vaaleansiniset housut ja vaaleanpuna-valkoruutuinen paita. Ja naama oli vaaleampi :).

Sinikka
Alkuperäinen kirjoittaja öö:
Alkuperäinen kirjoittaja Sinikka:
Eihän se ollut Jambo (?)-suklaan mainos?
Voipi ollakin! En tarkkaan muista...

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kräm:
Alkuperäinen kirjoittaja Kettukarkki:
Lähes kaikkien edellä mainittujen lisäksi:

*Mehu, joka tehtiin jauheesta joka sekoitettiin veteen. Taisi olla väriltään vihreää ja niiiin kamalan hyvää.

*Pyörillä varustettu muovihevonen, jolla potkuteltiin eteenpäin. Se oli valkoinen jolla mustia pilkkuja ja punaiset kiinnipitokahvat.
Ai niin, tuo hevonenkin! :heart:
Tota mehua mä olen hetkellisessä mielenhäiriössä ja äidiltä salaa kaatanut pari kannullista parvekkeelta. Partsin allahan oli tietenkin saman talon lapsia sateenvarjojen kanssa mehusateessa ja "Meillä kaikilla oli niin mukavaa..." :LOL:
Mulla oli tuo hevonen, mutta tummanpunainen mustilla pilkuilla :).

Ihana ketju! :heart: Kivaa muistella ;) Minua pelotti Pikku Kakkosen Pelle Hermanni, sen muistan hyvin. Jalassa oli talvella huopikkaat (oli oikea talvi!) ja äitin beigestä vakosametista ompelema talvihaalari. Miten kummassa tuo haalri pysyi puhtaana?!? Ei taitaisi nykyäidit vaihtaa Reimatecejään vakosamettiin :D Talvihattu oli ihana valkoinen häntäkarvahattu, vau! Muistan kun ostin neljä-viisivuotiaana ekat irtokarkit kitskalta viidellä markalla ja meni maha ihan kuralle kun söin ne kaikki, oli meinaan iso pussi. Lätkäliigat ja tutti frutti-paperikäärekarkit oli suosikkejani.

Yhteistyössä