70-luvun lapset!

Alkuperäinen kirjoittaja viiviliina:
Kiitos kuvasta, viiviliina! :flower: Hyvä, ettei itku päässyt kun oon tätä menopeliä monta vuotta muistellut mutta kuvaakaan en ole nähnyt kun en ole tiennyt millä nimellä etsiä. Nyt kun vielä löydän jonkun joka omastaan luopuu tai kirpparilla onni potkasee.

Alkuperäinen kirjoittaja kangasajuruoho:
Ja Fazerin raitatoffeet. :p

Paitsi että niihin juuttui aina se paperi ärsyttävästi kiinni. :|
Ne oli niin hyviä! :p Ja Maija-karkit, nam! Samantapaisia on nyt ne lehmäkarkit mutta ei tietenkään yhtä hyviä kuin ne alkuperäiset Maijat.

aurinkoinen
jambo-suklaapatukka, sellainen jonka sisällä oli vihreä/keltaine/punainen marmeladiraita. Pillmehut kolmiotetrapurkeissa, oranssi Poni-pyörä, pontsot ( räikeät väsiyhdistelmät kuten vihreä-keltainen).Ne merkkarit, ne merkkarit... Isoja, mustia ja salmiakkia!

muistyatteko pinna-jaatelon, appelsiinin makuinen tosi makea mehujaa. entas zoo-limppari, etiketteina oli eksoottisia elaimia joita kerailtiin. ja lastenohjelmat oli kylla jotain jarkkya. pelle hermanni oli ainoa kiva, sunnuntai-aamuisin tuli aina se orkesteri/musiikkiohjelma, jossa oli muistaakseni unkarilainen juontaja. kylla se vaan oli tylsa ohjelma, muuta parempaakaan kun ei ollut kahdella kanavalla tarjolla, niin katsottava oli. muistaako kukaan?

Meil on pojulla tuommonen "kurpitsamopo". Oikeeta nimeä en miekään tiedä ja viime vuoden puolella laitoin valmistajalle Plastolle sänhköpostia asiasta, mutta heiltä ei tullut minkään sortin vastausta takaisin... :(

Miul on tallessa vielä omat Monchichit ja ollaan niitä lisää osteltu kirpparilta. Miul on viel semmoi Monchichin tivoli-peli :D Pyramidin muotoiset trippimehut muistan kans ja vaikka mitä muista tässä ketjussa mainittuja asioitaq

Monchhichi ja sieni jakkarat oli IHANIA! Niitä ei mulla pienenä ollut, mutta nyt oon hankkinut kirpparilta :D

Meillä oli lastenhuoneessa aivan tumman vihreät disney verhot. Seinällä Smurffi seinävaate. Ja mulla oli smurffi lippis. Henkselit oli yleisiä, sellaset jotka kiinnitettiin nousuihin nipsuilla. Ja Smurffi limsaa oli, etiketti irrotettiin sitten kun pullo oli juotu, vedessä liottamalla. Saunan jälkeen katottiin Bill Cosby Showta.

Joskus puristettiin koko tuubipurkka kerralla suuhun. Eipä tainnut kunnolla saada edes suuta kiinni kun sit söi
:D

Muistatteko muuten viikonloppu aamuisin kun tuli lasten ohjelmia, niin sen alku tunnarin? Siinä sellanen pienoisjuna meni läpi eri maisemien ja välillä aina töräytteli savua ilmaan.

Ja Roope-Ankan kolikko karkit karkkipussissa. Purkkajäätelö oli hyvää. Jäätelön tikusta kuorittiin paperi, jonka sisällä oli purkka. Kaverin äidin työpaikalta käytiin koulun jälkeen usein kinuamassa rahaa ja käytiin ostamassa niitä.

Kettukarkki
Ihan pakko vielä lisätä kun tuli mieleen: Kuka muistaa Taiteluplaneetta Galagtikan? Ja lastenohjelma Pätkiksen, jossa tuli ainakin Aku Ankkaa ja Kelju K. Kojoottia. Mikä ihme on sen sarjiksen nimi, jossa ne seikkaili!?!? Entä Anu ja Antti sarjakuvat?

vieras
KIITOS =)
Tämä oli kyllä paras ketju pitkään aikaan.. Aivan ihania muistoja palaa mieleen!
Tosin en jaksanut ihan kaikkea lukea enkä siis tiedä onko täällä jo mainittu se sellainen superlon heppa..
Ja toinen: linkissä on kuva laukusta joka kulki -70 luvulla mukanani eväslaukkuna seurakunnan kerhossa. Muistaakos tai tunnistaako kukaan tällaista..?

http://www.aijaa.com/v.php?i=1816644.jpg

Sinikka
Alkuperäinen kirjoittaja Milla Makia:
muistyatteko pinna-jaatelon, appelsiinin makuinen tosi makea mehujaa. entas zoo-limppari, etiketteina oli eksoottisia elaimia joita kerailtiin. ja lastenohjelmat oli kylla jotain jarkkya. pelle hermanni oli ainoa kiva, sunnuntai-aamuisin tuli aina se orkesteri/musiikkiohjelma, jossa oli muistaakseni unkarilainen juontaja. kylla se vaan oli tylsa ohjelma, muuta parempaakaan kun ei ollut kahdella kanavalla tarjolla, niin katsottava oli. muistaako kukaan?
Musiikkiohjelma oli muistaakseni nimeltään Viuluviikarit musiikkimaassa. Muita lastenohjelmia olivat mm. Heikko Peikko ja Noppa =)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kiti Kuikka:
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
Alkuperäinen kirjoittaja kräm:
Alkuperäinen kirjoittaja äiskä:
On tainnu mennä jo se muisti, kun ihan outoja asioita meikäläiselle..mikä on esim.monchichi?
Siis kääk, mulla tosiaan taitaa olla se vade, kun tuo kuvakaan ei edes näytä tutulta :eek:
Mulla oli tollanen.Oli kauan aikaa hukuksissa ja olin tosi suruissani ku siskon tommonen ei ollu hävinny.Sit piiiiitkän ajan päästä se mun löytykin äitin sinapinkeltaisenruskeen datsunin kuskin penkin alta.Voi sitä onnen päivää :)
Mihin olen hävittänyt omani?

Alkuperäinen kirjoittaja TitsuLiina:
Entäs muistaako kukaan sitä Patu-karkkia,sellainen musta salmiakki patukka,jossa ihanaa salmiakkijauhoa sisällä? :p
Voi että,tää on ihan mahtava ketju,tullut mieleen niin paljon jo unohtunutta....
Muistan! :p

Niitä ostettiin perjantaisin ärrältä ja sitten kaverille yökylään ja illalla katsottiin Dallas tai Dynastia patuja massuttaen. (vesilasi vieressä)

Yhteistyössä