nn
Täti Vihreää, Ruskeaa ja Violettia olen aina jouluisin odottanut telkkarista vaan eipä ole tullut.
Mulla oli tallainen, ja tais olla ihan muutama naita. Olin ihan unohtanut koko jutun Olen syntynyt 1970 Ja meilla oli Ford Taunus vm 1967 kun olin pieni, upea auto jossa ei ollu turvavoita, ainakaan takana. Evaaksi syotiin me lapset auton takapenkilla lenkkimakkaraa ja ruisleivan palasta, paalle juotiin keltaista jaffaaAlkuperäinen kirjoittaja kräm;10367883:
joo,muista nämä,mulla ne olivat ponin mallisia.Muistan kun tehtiin jonkinlaista "kipsivelliä", joka kaadettiin sitten kumisiin muotteihin ja jätettiin kovettumaan yön yli(vähintään). Näistä tuli sitten sellaisia kipsisiä eläinhahmoja(muistaakseni siilejä), joita sitten vielä maalattiin. Nämä oli ehkä n. 10-15 korkeita, jalustalla olevia eläinhahmoja ja jostain askartelukaupasta tai vastaavasta näitä kai haettiin. Muistuuko kellekään mieleen?
Mulla oli kans hevosia.joo,muista nämä,mulla ne olivat ponin mallisia.
Joo.. mulle tuli jippo-lehti silloin ja pienestä lähikaupasta ostettiin kans noita tikkareita ja merkkareita ym.Mulla oli kurpitsamopo
Jippo-lehti oli mukava, muistatteko kun siinä oli joku lelu aina mukana?
Ja ne pienet punaiset ja vihreät tikkarit oli hyviä, soikeat joiden yläosassa oli puolikuun muotoinen syvennys.
Minulle tulee mieleeni:
-"mankka" (magnetofoni) ja C-kasetit, hirveät kirkasväriset muovitelineet näille kaseteille
- poolopuserot, usein ruskeat, joissa meni rinnan yli pari kirkasväristä, leveätä vaakaraitaa; tiukahkot mutta lahkeidensuusta leveät farkut, joiden takataskusta sojotti suuri kirkasvärinen kampa. Ja lookia täydensi piparkakkureunainen, muovikehyksinen käsipeili, jollaisia oli suurina myös seinillä
- huippukiiltävät kirkasväriset kengät, joissa oli iso ja paksu korko; stretch-saappaat ja tunika-minihameet vyötäröllä isosolkinen vyö
- permanentit ja papiljotit
- jouluna suuret puhallettavat joulupukit
- "lumisadekuplat", joiden sisällä oli jokin hahmo ja maisema
- naivistiset toisiinsa ketjuilla kiinnitetyt eläinlelut sekä eläinlelukoristeet, joilla oli keikkuva pää
- Apu-lehden julkkispaperinuket, Mick Jaggerit ym.
- postinkeltaiset kupoliteltat ja retket leirintäalueille; ilmapatjat ja makuupussit
- täällä mainittukin kakkumascara sekä Mirame-makuhuulirasva
- aarrearkun malliset ym. peltiset karamellirasiat; näkinkengillä päällystetyt pikkurasiat
- värit: rutkasti ruskeaa ja oranssinkeltaista, myös voimakasta perusvihreää
- margariinipakettien keräilytarrat: hippikukat, auringonkukat, leppäkertut
- muoviset jäätelöannospurkit, joilla oli esim. peikon tai pingviinin tai arpakuution muoto
- "Ässä-purkka", jonka mukana sai erivärisiä, ketjutettavia S-kirjaimia; levypurukumit, joiden pakkauksessa oli keräilykuvia aiheina urheilu, avaruus, eläimet...
Jaa niin, kuka muu tunnustaa kuuluneensa Kultapossu -kerhoon? Ja lukeneensa Tiina -kirjoja, neiti -etsiviä, viisikkoa, ja kolmea etsivää?