70-luvun lapset!

Alkuperäinen kirjoittaja matami:
Alkuperäinen kirjoittaja xMarilynx:
Alkuperäinen kirjoittaja Zeina:
Olikos se jo 80 luvun puolella kun oli näitä Daisy nukkeja?

Eiks kukaan muu ole näillä leikkinyt?
mulla oli 2 Daisyä 70-luvun lopulla ja 80-luvun alussa.
Joo ja jos erehtyi sanomaan Barbieksi leikeissä niin oli suuri virhe.. Tämä vain "halpa kopio"
Tässä oli yksi mun " Pirkka-Barbeista" eli ei todellakaan aitoa Barbia nähnytkään. Koskaan en saanut sellaista aitoa vaikka kuinka halusin. Ne oli kuulemma niin kalliita.
Ja nämä nuppikaulaiset nuket oli ärsyttäviä kun koitti tuota alati takkuuntuvaa tukkaa kammata niin pää jäi AINA roikkumaan harjaan tai kampaan.*niisk* vieläkin kauheeta traumaa käyn läpi :xmas:

raitis
Alkuperäinen kirjoittaja kräm:
Ennenkuin dementia vie viimeisetkin muistot, fiilistelläänkö vähän? Eilen täällä oli ketju kaivatuista lastenohjelmista, nyt voitais niiden lisäksi kaivata muutakin. Muistaako kukaan teistä esim Monchihiä, lakutupakoita ja sitä ihanaa vihreätä, kurpitsaa muistuttavaa potkumopoa jolla oli sarvet ja punaiset kädensijat? Mikähän sen nimi on, muistaako teistä kukaan? Entä kärpässienijakkara,eikö ollut ihana? =)
Mulla on vielä mun Monchihi tallessa :) Sillä on punainen mekko. Kärpässienijakkara on vanhemmilla tallessa.

Peuhu
Mä leikin pienenä daisyllä ja on se mulla vieläkin. Muistaako kukaan sellaisia lastenohjelmia kuin Rosvo Rudolf ja Heikkopeikko? Kesällä näin Turunlinnassa käsinukke Eulaalia Kenkkusen, tuli heti muistot mieleen. Sen muistan myös että kahvallinen kampa piti olla takataskussa ja kahva näkyvillä :D

Alkuperäinen kirjoittaja raitis:
Ennenkuin dementia vie viimeisetkin muistot, fiilistelläänkö vähän? Eilen täällä oli ketju kaivatuista lastenohjelmista, nyt voitais niiden lisäksi kaivata muutakin. Muistaako kukaan teistä esim Monchihiä, lakutupakoita ja sitä ihanaa vihreätä, kurpitsaa muistuttavaa potkumopoa jolla oli sarvet ja punaiset kädensijat? Mikähän sen nimi on, muistaako teistä kukaan? Entä kärpässienijakkara,eikö ollut ihana? =)
Mulla on vielä mun Monchihi tallessa :) Sillä on punainen mekko. Kärpässienijakkara on vanhemmilla tallessa.
Mikä tää o`? Onko semmöinen karvainen "mörrimöykky" jolla oli muoviset kadet ja jalat?

Alkuperäinen kirjoittaja Peuhu:
Mä leikin pienenä daisyllä ja on se mulla vieläkin. Muistaako kukaan sellaisia lastenohjelmia kuin Rosvo Rudolf ja Heikkopeikko? Kesällä näin Turunlinnassa käsinukke Eulaalia Kenkkusen, tuli heti muistot mieleen. Sen muistan myös että kahvallinen kampa piti olla takataskussa ja kahva näkyvillä :D
Mä muistan Rosvo Rudolfin ja Heikkopeikon :D

Peuhu
Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
No meillä on sit muutakin yhteistä kuin asuinpaikka :)

raitis
Alkuperäinen kirjoittaja häsä:
Mun muksut ajelee mummolassa sillä "etanalla" vihree otus jossa kädensijat ja tuntosarvet =) :wave:
Joo! Muistan tonkin :D Sillä oli keltaiset kädensijat. Voi että...ja Rosvo Rudolf-kuunnelma radiosta...tää on ihana ketju :heart:

raitis
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Alkuperäinen kirjoittaja raitis:
Mikä tää o`? Onko semmöinen karvainen "mörrimöykky" jolla oli muoviset kadet ja jalat?
http://farm3.static.flickr.com/2259/2370946719_155c87ae17.jpg

:)

Ai oletko se sinä kun aiemminkin ollaan täällä törmätty paikkakunta-asiaan liityen?

Peuhu
Ai oletko se sinä kun aiemminkin ollaan täällä törmätty paikkakunta-asiaan liityen?
Ei me varmaan olla törmätty mut olen huomannut et sä olet samalta paikkakunnalta, mut asuitko sä kirkonkylässä? mä asun kaupungissa.

Ei me varmaan olla törmätty mut olen huomannut et sä olet samalta paikkakunnalta, mut asuitko sä kirkonkylässä? mä asun kaupungissa.
Ai ootko nähnyt mut kylällä? Juu siellähän minä...me ei ihan kaupunkiin saakka ollaan päästy. Täällä vähän syrjemmässä asustellaan :D
Onko sun joku lapsista koulussa tai kerhossa?

Peuhu
Ai ootko nähnyt mut kylällä? Juu siellähän minä...me ei ihan kaupunkiin saakka ollaan päästy. Täällä vähän syrjemmässä asustellaan :D
Onko sun joku lapsista koulussa tai kerhossa?
Ei kun luin täällä jonkun kirjoituksen missä mainitsit paikkakunnan niin jäi sit mieleen. Olen mä joskus seurakunnan perhekahviossa käynyt siinä kirkonkylällä mut muuten mä en sillä suunnalla juuri pyöri.

Marilii
Alkuperäinen kirjoittaja Bonita harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja Milla Makia:
muistatteko kun irtokarkit kitskalla maksoi pennin? pennin karkkeja oli salmiakit, jotka oli keltaisessa/ lapinakyvassa paperissa ja sit erivariset kovat hedelmanamut, jotka oli lapinakyvissa papereissa, joissa oli pienia varillisia palloja. merkkarit ja latkaliigat maksoi enemman, olisko ne ollu 5 p.

ja myohemmin kun oltiin murkkuikaisia, sai kitskalta ostettua irtotupakoita ja todellakin alaikaisena. hintaa naille en kylla muista millaan.

Meillä ostettiin pennin nalle-karkkeja... syötiin ihanaa Lola-suklaata ja juotiin Perry-limua ja kolmiomallisesta tötteröstä trippimehua. Tuutissa oli hopeinen paperi joka vihloi hampaisiin osuessa ;o) Tyyny-purkkaa paukuteltiin, Hellaksen tekemiä hempeänvärisiä. Kaupassa jauhettiin pavuista kahvia, ihana tuoksu! Maidot oli muovisissa pusseissa jotka putosivat käsistä kannettaessa. Ne laitettiin punaseen kaatokannuun ja leikattiin kulma pois. Pusseja ei heitetty roskiin vaan ne annettiin mummolle joka teki niistä mattoja! Kahvinkeitin oli oranssi niinkuin monet kankaatkin. Telkusta tuli peyton place ja iltatähti, jouluna katsottiin ihania piirrettyjä, kuten jaska jokusta. Hameet oli lyhyet ja shortsit oli mikrot. Hiuksiin laitettiin pehmis. (pehmeät kestokiharat, ei kaameitä käkkäröitä ;o) ) . Kuunneltiin radiosta kotimaista iskelmää, katria ja esko rahkosta, lastenohjelmia kuunneltiin muulloinkin kuin pääsiäisenä, jolloin kuunneltiin noita nokinenää. Myös jenkkimusaa radiossa soitetttiin ahkerasti. Tuolloin tuli tutuksi hurriganes, BCR ruutuvaatteineen, johnny liebkind , jonesin tomppa, elvis ja rostin vicky 1-2-3-4-TULTA levyllään. Kesät oli kuumia ja kauniita, talvet runsaslumisia. Minisukset, potkukelkka ja rattikelkka olivat kovassa käytössä talvella. jossain vaiheessa farkut oli ihan tautisen tiukat ja takataskussa se ihanan räikeän värinen iso piikkikampa!
Eiks se pehmis ollu Mini Vogue?

Yhteistyössä