70-luvun lapset!

vieras
- monchici totta kai :)
- tiikerijäätelö
- kingis jätski joka tuli kauppoihin joskus 80-luvun alussa
- Fazerin suklaanapit, ihan parhaita kakun päällä :) - haluan ne takaisin kauppoihin!
- Heikko Peikko, Käytöskukkanen, Nalle Luppakorva, Saviset ja Vahaset yms. Pikku Kakkosen ihanuudet
- Sunnuntain Huviretki ja Fragglit, kuka muistaa? :)
- Pätkis torstai-iltaisin klo 20 ( Smurffit )
- 7. tien Salaisuus ( tosi pelottava jännityssarja joskus 80-luvun alussa, muistaakseni tuon niminen ) - muistaako kukaan??
- Perry-limsa
- M.A.C. limsa
- Kapteeni Helmix ja Salmix karkit ( samat jota saa tänäkin päivänä irtomyynnissä, ne sokeripäällysteiset "merkkarit" )
- Vagabondin purkkarit joista ne nahkaiset kengännarut piti kierittää rullalle aina samalla tavalla ( päti myös huppareiden nauhoihin :))
- uudet farkut revittiin rikki lahkeista ja tehtiin kukka -yms. paikkoja - haloo, miksi sellaisia farkkuja ei voitu tehdä valmiina?!

Niin ja olen vm. 73 :)

luigi
muistaako kukaan sellasta tikku jätskiä, jossa oli päällinen mehujäätä ja siis vanilija jätskii sisunen? kuoret oli hopeiset ja tais olla varustettuna ropotin kuvilla ja digitaalikirjaimilla ja kuvat ja kirjaimet oli vaaleen punasia, vaaleen sinisiä, vaaleen keltasia ja vihreit... MIKÄ OLI SEN JÄTSKIN NIMI???

monet unettomat yöt viettänyt tätä pohdiskellesani:-D!

Raksu
Alkuperäinen kirjoittaja Squierrel:
70-luvulla oli hyviä jätskejä. Pauligin suklaatuutissa oli suklaakastiketta sisällä, vaikka muuten se jäde oli ihan vaniljaa niinku valiollakin. Mut sitten oli semmoinen suklaatuutti, joka oli oikein suklaajäätelöä ja siinä oli sisällä vihreätä päärynätöhnää. Mikähän tehdas sellaista teki? Ja mikä oli semmoinen eskimopuikko, jossa oli suklaakuori vain puoliväliin ja jätski oli kaksvärinen vihreä-oranssi?

Niin, ja vaniljajätski oli vielä keltasta!
Mä tykkäsin Lämäri -nimisestä salmiakki/lakritsijäätelöpuikosta! Muistaako kukaan?

vm75
Alkuperäinen kirjoittaja Kaipaava:
Heips..
muistatteko vielä niitä ihania Naminami -vanukkaita? Pörrö pesukarhu ja masse majava?

Itse muistan sen maitosuklaa-mansikka vanukkaan jossa oli pupu vanukaspurkin kyljessä. Muistaako kukaan, mikä oli tämän pupun nimi? mistähän saisi noista vanhoista tuotteista kuvia, onko kelään tietoa? olis kiva vielä nähdä niitä ja fiilistellä :)
muistan naminamit:) ja omppulimun (zoo) ja tais olla myös banaanilimu joka jätti huulet keltaseksi. Myöhemmin tuli sitten olvilta kiivi-päärynälimu. sitten ne toffeetikkarit, tumma ja vaalee. karkkipäivänä lauantaina sain pienen limupullon ja suffelipatukan. tuo limupullo kesti koko päivän, piti mustalla tussilla aina merkitä, ettei kukaan käynyt juomassa.
hölkkä-jogurtti oli hyvää, samoin metsätähti.
yhteen aikaan oli tosi suosittuja sellaset talvilenkkarit joissa vetoketju sivussa ja toki sellanen koko haalari talvimallinen. ja entes ne farkut joissa oli valkeat sivusaumat ja resorit lahkeissa:) no näistä muistoista osa on jo 80 luvulta.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
mulla oli nuita monchihejä, hupasaa. en muita ko mopoa, mutta mulla oli pitkäpenkkinen poikien pyörä, semmonen, missä oli selkänoja ja upeasti kaartuvat sarvet. mummolassa juotiin kesällä pommaccia ja mummo oli ostanu Lola-patukat. kaupasta ostettiin viiden pennin irtokarkkeja, merkkareita aika paljon. pillimehut oli kolmiotetroja. mulla oli froteiset alushousut ja teryleeni-verkkapuku. kuravaatteita ei ollu olemassakaan.
Siis Lola-patukat oli hyviä :p :p :p

rantapallo
Alkuperäinen kirjoittaja Tiitiäisen äiti:
Lp-levy purkka, Asterix ja Obelix jäätelö, Roope-ankan rahat.
Lasten ohjelmista Hinku ja Vinku tai olla Käytös kukkanen tai jotain sinne päin, Hello! Hello! where is the cat? kieliohjelma.
Lastenlaulu suosikkini oli Mustakissan tango.
:) :) Ollaan varmaan saman ikäisiä

tiina
Alkuperäinen kirjoittaja kräm:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aina oli lämmin ja talvella oli lunta + hankikanto. Oi niitä aikoja:D
Niin oli! Asvaltti tuntui aina kuumalta, kesän jokainen päivä oli aurinkoinen eikä vesi ollut koskaan liian kylmää uimiseen! Talvella oli tosiaan hankikanto ja ulkoillessa tuli jostain syystä hiki eikä kylmä. Sanottiinpa tuosta kultaisesta 70-luvusta räikeine vaatteineen ja omituisine suuntauksineen mitä tahansa niin nyt kun sitä kurppana muistelee niin olen onnellinen että oon just tuon aikakauden lapsia. :D
Ihanasti kuvailtu, ja niin nappiin! :)
vm. -69

Alkuperäinen kirjoittaja tiina:
Alkuperäinen kirjoittaja kräm:
Aina oli lämmin ja talvella oli lunta + hankikanto. Oi niitä aikoja:D
Niin oli! Asvaltti tuntui aina kuumalta, kesän jokainen päivä oli aurinkoinen eikä vesi ollut koskaan liian kylmää uimiseen! Talvella oli tosiaan hankikanto ja ulkoillessa tuli jostain syystä hiki eikä kylmä. Sanottiinpa tuosta kultaisesta 70-luvusta räikeine vaatteineen ja omituisine suuntauksineen mitä tahansa niin nyt kun sitä kurppana muistelee niin olen onnellinen että oon just tuon aikakauden lapsia. :D
Ihanasti kuvailtu, ja niin nappiin! :)
vm. -69
Minä kanssa =)

Ja Ärrältä sai BlackPete lakunamia=) Sellasta litteetä mustaa lakua tai tais olla salmiakinkin makua seassa.Ja paljo monia IHANIA asioita ootte muistanu =) Tollasta/tollasia Monccineja tms.en kyllä mä muista!?-vm.73 Mitä ne oli edes??

vm-71
Hiihdettiin aina vain pääsi ja laskettiin mäkeä, kun oli niin hyvin luistavat haalarit ;).

Tekisin niin kovasti mieli syödä nyt karkkia, kun luin ketjun läpi... siskoni kyllä muistaisi paremmin miltä ne maistuu, kun hänen viikkorahat meni aina karkkiin.

Minä katselin rintamäkeläisiä ja jotain muuta kotimaista (nimi ? vade vaivaa...) ja kivikasvoja... ja joku villahousutarina. Ja niitä joutui itse pitämään.

Arvi Lind oli aina uutisissa.

Me ei saatu pelata jääkiekkoa, vaan pelattiin sählypallolla... ja kovasti siita maristiin, mutta kun olette tyttöjä niin ei...

Kiitoksia ketjun nostosta, oli päässy ihan ohi aiemmin... mukavaa muistella lapsuutta.

Mulla ei hirveesti muistoja, tai no nyt muistuu mieleen kun laititte kaikkia hyviä juttuja MUTTA kukas muistaa sen jäätelön mallisen missä se "vohveli" oli muovia ja "jäätelöpallo" sellasta kovaa valkosta maukasta(en tiä mitä), ja sisällä oli sitä jauhetta. Oliko tarpeeksi selvästi artikuloitu :D
mä muistan. se oli tosi hyvää. hypättiin tvistiä pihalla ja välillä käytii kiskalta hakee 1.5 mk:lla tollaset. ;)

mun lapsi ajaa sellasella keltasella muovihepalla millä on renkaat alla...

mam
Alkuperäinen kirjoittaja :
Ja Ärrältä sai BlackPete lakunamia=) Sellasta litteetä mustaa lakua tai tais olla salmiakinkin makua seassa.Ja paljo monia IHANIA asioita ootte muistanu =) Tollasta/tollasia Monccineja tms.en kyllä mä muista!?-vm.73 Mitä ne oli edes??
Eka sivulla on kuva :)

vieras
joissa oli musta jäljennysosa, sen läpi jäljennettiin kuvia!
kuu-kengät, niillä meni laskut hyvin jäämäestä, kiinantossut, ne mustat...
mansikka-mustikka heinät keättiin joka kesä ja sit syötiin ihanaa mustikka-mansikka maitoa, NAM!

Yhteistyössä