47e meni kauppaan ja sain näin paljon:

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Laipää saa, mutta meillä ei sitä puputeta ruuan tilalal. Ensin otetaan se yksi leipä, että tule se ruokakin syötyä. sen j'lkeen saa ottaa elipää tai ruokaa lisää nin että maha täyttyy. Maitoa saa ruualla lasillisen, jos janottaa voi ottaa vettä

:o:o:o

Ei jumalauta! Ettei lapset saa maitoa niin paljon kuin haluaa juoda :o???!

:headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja nimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja AinaHarmaa:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Alkuperäinen kirjoittaja nimetön:
voi hyvät hyssykät taas, mikä teitä ihmisiä (?) taas vaivaa, miksi ihmeessä Metsola ei saa olla tyytyväinen siihen että on saanut useamman päivän sapuskat perheelleen edullisesti?
Miten helkkarissa teidän päivänne on pilalla kun jollakulla muulla on syystä tai toisesta hyvä mieli? Teidän pitää oikein etsimällä etsiä huomautettavaa ja valitettavaa, ja samalla tietysti tuoda esiin miten erinomaisia kokkeja ja ravitsemustieteilijöitä olette, ja lapsennehan ovat ilman muuta parhaiten ruokittuja tässä maassa.
Ja olette niin syvällä oman erinomaisuutenne harhakuvitelmissa ettette ymmärrä edes hävetä.

hyvin kirjoitettu =)

niimpä .

Hmm... kyllä tällä palstalla ostaan muitakin haukkua. Myös harmaita.

Ja täällä on myös oikeus sanoa, miltä tuntuu...

ja se sama oikeus pitäisi olla myös Metsolalla, oikeus kertoa että hyvältä tuntuu kun on usemman päivän ruuat ostettu ja jo suunniteltukin, mutta mitenkäs ne Metsola oikeudet tällä palstalla käyttää sananvapautta kummasti katoaakin? Yksintein naiset hyökkää kimppuun kuin hyeenat, ja kuinka ollakkaan,puolustelevat käytöstään sananvapaudella ja oikeudella omiin mielipiteisiin...

niin pitäiskin. Mutta se on yks ja sama mitä sä täällä kerrot, joku aina ihmettelee.
Syyllistyn siihen toki itsekin.... *huono ihminen*

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Laipää saa, mutta meillä ei sitä puputeta ruuan tilalal. Ensin otetaan se yksi leipä, että tule se ruokakin syötyä. sen j'lkeen saa ottaa elipää tai ruokaa lisää nin että maha täyttyy. Maitoa saa ruualla lasillisen, jos janottaa voi ottaa vettä

No miksi sitä maitoakaan pitäis ylenmäärin litkiä?! musta on järkyttävää että jotkut kittaa maitoa litra tolkulla päivässä

muakin kummastuttaa,että nykypvänä lasten maidon saantia säännöstellään..ei sillä,meillä janojuomana on vesi ( harvoin mehu tai limppari ) mutta ei tulis mieleenkään kieltää lasta juomasta ruuan kanssa enempää kuin se yksi maitolasillinen..no,eipä tuo juo kun 2 lasillista muutenkaan..

Minusta lasten pitäisi saada juoda maitoa, myös teinien. Aikuiset voivat juoda vettä. Minusta on surullista jos lapsi ei saa täyttää vatsaansa kotiruualla, juoda maitoa ruuan kanssa ja syödä leipää jos näin haluaisivat. En itse voisi sanoa pojalleni että tämä riitti, syöt sitten leipää ja otat vettä jos maha ei täyttynyt ja jano vaivaa..
Köyhyys on tilanne erikseen mut jos rahat ei ole tiukilla niin minusta ruoka ja maito on viimeiset asiat mistä itse lähtisin tinkimään ikinä!

Alkuperäinen kirjoittaja :
Minusta lasten pitäisi saada juoda maitoa, myös teinien. Aikuiset voivat juoda vettä. Minusta on surullista jos lapsi ei saa täyttää vatsaansa kotiruualla, juoda maitoa ruuan kanssa ja syödä leipää jos näin haluaisivat. En itse voisi sanoa pojalleni että tämä riitti, syöt sitten leipää ja otat vettä jos maha ei täyttynyt ja jano vaivaa..
Köyhyys on tilanne erikseen mut jos rahat ei ole tiukilla niin minusta ruoka ja maito on viimeiset asiat mistä itse lähtisin tinkimään ikinä!

maitoa ei ihminen tarvitse. kalsiumin saa kyllä muualtakin. tietysti jos maun takia sitä latkii, niin siitä vaan sitte mun puolestani.
mut välttämätön se ei tosiaan ole.

Alkuperäinen kirjoittaja ei maitovasikka:

No miksi sitä maitoakaan pitäis ylenmäärin litkiä?! musta on järkyttävää että jotkut kittaa maitoa litra tolkulla päivässä

No mitäs järkyttävää siinä on? Huolissani olisin jos kitattaisiin jaffoja ja cocacolaa!

Mua alkoi naurattamaan ne perunat, niiden täytyy olla tosi pieniä jos jokainen syö 2kpl.
2000g/5pvä tekee 400g perunoita päivää kohden. Jos syömässä on kolme lasta joista jokainen syö 2 perunaa ja aikuisia 2 joille 3 perunaa. Aterialla menee 12 perunaa. Lämpimiä aterioita on päivää kohden 2 joten perunoita kuluu 24kpl/päivä. Yksi peruna painaa 16,6g :laugh: (laskinkohan mä oikein...!)

Vai ostankohan mä jotenkin mutanttisuuria pottuja, kun juuri ostin keittoon 4 perunaa ja ne painoivat 502g yhteensä.

Alkuperäinen kirjoittaja :

Ihan aikuisetkin saa kyllä juoda meillä ainakin maitoa niin paljon kuin napa vetää! Vettäkin kuluu meillä paljon.
Tulisi mieleenkään alkaa lasten ruuista ja juomista säännöksiä tekemään! :headwall:
Lapsilisän saa jokainen lapsi suomessa, ostakaa jumalauta edes sillä sille lapselle ruokaa ja hummatkaa muut rahat mihin parhaaksi katsotte.KUKAAN ei suomessa nälkään kuole!

Kouluruoka on ilmaista ( ei tarvitse alkaa viuruamaan verovaroista ) ja sen ulkopuolella se 2,5 kk on lapsen herranjumala saatava kunnon ruokaa yhtäpaljon! Niin paljon kuin jaksaa syödä.

Jo on aikoihin eletty, että lapsien syömisiä (normaali RUOKA ) aletaan säännöstelemään ja maitokupillisia laskemaan! :headwall: :o

Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:
Mua alkoi naurattamaan ne perunat, niiden täytyy olla tosi pieniä jos jokainen syö 2kpl.
2000g/5pvä tekee 400g perunoita päivää kohden. Jos syömässä on kolme lasta joista jokainen syö 2 perunaa ja aikuisia 2 joille 3 perunaa. Aterialla menee 12 perunaa. Lämpimiä aterioita on päivää kohden 2 joten perunoita kuluu 24kpl/päivä. Yksi peruna painaa 16,6g :laugh: (laskinkohan mä oikein...!)

Vai ostankohan mä jotenkin mutanttisuuria pottuja, kun juuri ostin keittoon 4 perunaa ja ne painoivat 502g yhteensä.

ikkäänkun et tietäis että keittoo varten ostetaan aina isoja pottuja

Alkuperäinen kirjoittaja jalat maassa:

No en tiennyt. Ostan aina samankokoisia. Nyt tiedän siis, että lihan kanssa pitää ostaa minikokoisia.

Alkuperäinen kirjoittaja Hanskat Naulassa:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Ninzukka se täällä vieläkin jaksaa jauhaa :headwall:
Samat on jutut sulla vuodesta toiseen :)
Etkö kyllästy?

Ninzukka?

Yksi monista nimimerkeistään vuosien varrella.

Tiedän hernetädin ja oliko yksi joku hempan mutsi tai vastaava? Niin ja tsernobiili tms. Vaihtaa nikkiä ja yrittää piilotella? Jää kuitenkin aina kiinni ton "lukihäiriönsä" vuoksi

Alkuperäinen kirjoittaja Matami-Mutkula:
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Siis montako henkeä noista syö 5-6 päivää ?

6 syöjää. jauhelihasta on mennyt tämän päivän ruokaan 750g, lopuista teen kaksi ruokaa. 400g riittää lihapulliin.

Miten ihmeessä saat koko perheellesi 400 g:sta tehtyä lihapullat?!

Ei voi olla mahollista, meillä hyvä jos riittääkään 2 aikuiselle ja 2 pikkuselle ( liki 3v ja 4v, syövät kun hevoset ite tehtyjä lihapullia)

meitä on kolme 2aikuista ja yksi teini. 800gr jauhelihaa menee lihapullia yleensä syödään 2päivää laitan myös muuta jauhelihan sekaan (juustoa,paprikaa).
miten 400gr voi riittää 6:lle hlö?

Alkuperäinen kirjoittaja jalat maassa:

No en tiennyt. Ostan aina samankokoisia. Nyt tiedän siis, että lihan kanssa pitää ostaa minikokoisia.

no jos haluut vasiten kuoria mieluummin pieniä pottuja keittoa varten, niin mikäs siinä...
ja pakko kysyy miten ihmeen pienen keiton teet, jos ostat 4 pientä perunaa keittoa varten

Ninzukka se täällä vieläkin jaksaa jauhaa :headwall:
Samat on jutut sulla vuodesta toiseen :)
Etkö kyllästy?

Ninzukka?

Yksi monista nimimerkeistään vuosien varrella.

Tiedän hernetädin ja oliko yksi joku hempan mutsi tai vastaava? Niin ja tsernobiili tms. Vaihtaa nikkiä ja yrittää piilotella? Jää kuitenkin aina kiinni ton "lukihäiriönsä" vuoksi

mit vit...yrittää piilotella? eikö Metsola saa nikkiäkään vaihtaa kuten muut?

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä