47e meni kauppaan ja sain näin paljon:

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Gloria Mundi:
Jos osaa noin hyvin pennia venyttaa ja silla ruokkia 6 hengen perheen niin hienostihan se kay. Onko se niin vaikea ymmartaa etta jos raha on tiukalla niin ei silla voi ostaa 2kg tomaatteja vaikka kuinka haluaisi - ostaa sitten sen 2.

Taas mä puutun asioihin jotka ei mulle kuulu :ashamed: mutta jos on varaa mm. skootteriin, uusiin astiastoihin ja sen sellaisiin, niin rahat eivät voi olla kovin tiukalla. Ainakaan niin tiukalla, että ruoasta pitäisi tinkiä. Tai ehkä mulla on vaan erikoinen arvojärjestys kun ajattelen että kaikesta muusta voi tinkiä muttei kunnon ruuasta.
Ihmetyttää se rahapula-illuusio mikä ko. nikkiin aina yhdistetään.

ja köyhä ei saa säästää mihinkään ?
eikös ap kertonut et astioihin oli jo kauan säästetty ja skootterikin ostettiin osittain lahjarahoilla ?
mä en ymmärrä tätä ilkeämielistä nyppimistä, olkoonkin, että ap itsekin olis joskus vähintään mulpero.

Jos osaa noin hyvin pennia venyttaa ja silla ruokkia 6 hengen perheen niin hienostihan se kay. Onko se niin vaikea ymmartaa etta jos raha on tiukalla niin ei silla voi ostaa 2kg tomaatteja vaikka kuinka haluaisi - ostaa sitten sen 2.

Taas mä puutun asioihin jotka ei mulle kuulu :ashamed: mutta jos on varaa mm. skootteriin, uusiin astiastoihin ja sen sellaisiin, niin rahat eivät voi olla kovin tiukalla. Ainakaan niin tiukalla, että ruoasta pitäisi tinkiä. Tai ehkä mulla on vaan erikoinen arvojärjestys kun ajattelen että kaikesta muusta voi tinkiä muttei kunnon ruuasta.

No jos se skootteri vei sitten viimesekki sentit? Ja kauniit astiat on jo puoliruokaa, se ostaa kato vaan sen toisen puolen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Rokkimakkara:
Njoo, en lukenut ketjua loppuun asti, mutta kokeilkaapa joskus keittää se 3 kanankoipea kypsiksi niin, että luu irtoaa lihasta. Todellakin saa kastikkeen 6-8 hengelle jos sekaan lisää esim paprikaa tai porkkanaa. Yleensäkin ihmiset valmistaa ne koivet väärin, liian vähän haudutusaikaa jolloin liha ei irtoa luusta ja syötäväksi jää kipene :kieh:

3 kanankoipea painaa korkeintaan 500g ja siitä ottaa luut pois, ei se ainakaan lisäänny ja kypsennyshävikki on 30% että laske siitä paljonko on syötävää! Kuudelle ihmiselle alle 100g.

voi jumalauta.eikö mene jakeluun että siinä on muutakin kuin vain sitä kananlihaa siinä ruuassa ???
eikä sitä lihaa ole tarkoitus vetää satagrammoittain muutenkaan per annos.

no sähän tarkkaan tiedät Metsolan kaikki ostokset.
Skootteriakin voi jopa joku tarvita (tosin en tiedä miten on tässä tapauksessa) työ matkoihin, jotta pääsee rahaa tienamaan sitä ruuan ostoa varten ja mieluummin sitä astioilta ruokansa syö, kun lattialta, vai mitä

Joskus jaksoin puolustaa ap:tä, mutta sitten kun luin enemmän, ja huomasin, että hän itse on hyvinkin suvaitsematon ja jopa rasistinen, en vaivaudu enää. Nimittelee ulkomaalaisia ja mielenterveyspotilaita. On soittamassa toisen palstalaisen lapsesta lastensuojeluun, koska ei ymmärrä sitä, että nuoret viettävät aikaa kavereidensa kanssa ulkona ilta yhdeksän jälkeen. Omilla lapsilla kun ei kavereita ole. Homot ovat sairaita ja perverssejä. Yms yms.

Sitäpaitsi vaikuttaa usein siltä, että nämä samanlaiset aloitukset ovat ap:lle tapa saada aikaan pitkiä ketjuja ja huomiota. Provosointia siis.

:flower:

peesi

Alkuperäinen kirjoittaja merianna:
Skootteriakin voi jopa joku tarvita (tosin en tiedä miten on tässä tapauksessa) työ matkoihin, jotta pääsee rahaa tienamaan sitä ruuan ostoa varten ja mieluumminsitä astioilta ruokansa syö, kun lattialta, vai mitä

Tottakai tiedän, kun niistä on aina avauksia palstalla :D. Joka hiton vaatteesta, astiasta, leffakäynnistä, yms.

Skootteri on perheen teini-ikäiselle, joka ei käy töissä.

Saahan sitä ostaa mitä tahtoo, mutta on jokseenkin hassua että porukka olettaa Metsoloiden elävän kädestä suuhun, ja vanhempien miettivän aamusta iltaan millä ilveellä saisivat pesueensa ruokittua - jos puoletkaan Metsolan jutuista on totta niin kyllä niillä rahaa on. Sitä ei vaan käytetä ruokaan. Ja tarjotusta työstä kieltäydyttiin (joo joo, se on myös hysss-juttu josta ei saa sanoa mitään).

Alkuperäinen kirjoittaja mitä ihmettä te selitätte ????:
Alkuperäinen kirjoittaja Rokkimakkara:
Njoo, en lukenut ketjua loppuun asti, mutta kokeilkaapa joskus keittää se 3 kanankoipea kypsiksi niin, että luu irtoaa lihasta. Todellakin saa kastikkeen 6-8 hengelle jos sekaan lisää esim paprikaa tai porkkanaa. Yleensäkin ihmiset valmistaa ne koivet väärin, liian vähän haudutusaikaa jolloin liha ei irtoa luusta ja syötäväksi jää kipene :kieh:

3 kanankoipea painaa korkeintaan 500g ja siitä ottaa luut pois, ei se ainakaan lisäänny ja kypsennyshävikki on 30% että laske siitä paljonko on syötävää! Kuudelle ihmiselle alle 100g.

voi jumalauta.eikö mene jakeluun että siinä on muutakin kuin vain sitä kananlihaa siinä ruuassa ???
eikä sitä lihaa ole tarkoitus vetää satagrammoittain muutenkaan per annos.

Pääruoat:

Pääraaka-ainetta
- kypsää, ruodotonta kalaa, äyriäisiä ja luutonta lihaa 100 - 150 g
- raakaa, ruodotonta kalaa, äyriäisiä ja luutonta lihaa 120 ? 180 g
- raakaa, ruotoista kalaa ja luista lihaa 150 ? 200 g
- raakaa kalaa tai lihaa keitossa 60 -80 g
- raakaa kalaa tai lihaa laatikossa 80 ? 100 g

Lisäkettä
- ohutta kastiketta ½ - ¾ dl
- sqkeaa kastiketta (esim. béchamel-kastiektta) 1 ? 1 ½ dl
- päälisäkettä (perunaa, kypsää riisiä ja pastaa, laatikoita) 100 ? 150 g
- lämmintä kasvislisäkettä (keitettyjä tai haudutettuja kasviksia) 60 ? 80 g
- kylmää lisäkettä (hyytelöitä, salaatteja, etikkasäilykkeitä) 25 ? 50 g

Skootteriakin voi jopa joku tarvita (tosin en tiedä miten on tässä tapauksessa) työ matkoihin, jotta pääsee rahaa tienamaan sitä ruuan ostoa varten ja mieluumminsitä astioilta ruokansa syö, kun lattialta, vai mitä

Tottakai tiedän, kun niistä on aina avauksia palstalla :D. Joka hiton vaatteesta, astiasta, leffakäynnistä, yms.

Saahan sitä ostaa mitä tahtoo, mutta on jokseenkin hassua että porukka olettaa Metsoloiden elävän kädestä suuhun, ja vanhempien miettivän aamusta iltaan millä ilveellä saisivat pesueensa ruokittua - jos puoletkaan Metsolan jutuista on totta niin kyllä niillä rahaa on. Sitä ei vaan käytetä ruokaan. Ja tarjotusta työstä kieltäydyttiin (joo joo, se on myös hysss-juttu josta ei saa sanoa mitään).

kuule mä taidan tietää tämän asian ehkä hieman paremmin kuin sinä, mitä tulee tähän taloudelliseen tilanteeseen, usko pois. Ja se taas miten mä sen tiedän ei todellakaan kuulu sulle tai muillekkaan tällä palstalla, joten ei siitä sen enempää

kuule mä taidan tietää tämän asian ehkä hieman paremmin kuin sinä, mitä tulee tähän taloudelliseen tilanteeseen, usko pois. Ja se taas miten mä sen tiedän ei todellakaan kuulu sulle tai muillekkaan tällä palstalla, joten ei siitä sen enempää

Mua ei henk.koht. voisi vähempää kiinnostaa, mitä ja mistä sä tiedät :D. Itse tiedän sen mitä täältä luen.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mulla meni pelkästään kiloon kasleria ja kiloon naudan ulkofilettä 50 euroa :|

No jopas maksoit. Naudan Ulkofilettä pitää saada noin 20 e kilo ja kassler pitää olla halvempaa kuin possun ulkofile ja täällä saa ulkofilettä 7e kilo ja vähemmälläkin.

No jopas maksoit. Naudan Ulkofilettä pitää saada noin 20 e kilo ja kassler pitää olla halvempaa kuin possun ulkofile ja täällä saa ulkofilettä 7e kilo ja vähemmälläkin.
Ne oli luomua, siksi maksoivat :)

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Ne oli luomua, siksi maksoivat :)

Mulla olis kyllä jäänyt luomut laitumelle.

Mua ei henk.koht. voisi vähempää kiinnostaa, mitä ja mistä sä tiedät :D. Itse tiedän sen mitä täältä luen.

niin sua kiinnostaa erityisesti lukea rivien välistä ja tehdä omia johtopäätöksiä, (siis ihan yleisestikin ottaen) ja pidät niistä tiukasti kiinni uhraamatta edes ajatusta sille että sun kaikkivoipa ja kaikkitietävä persoonasi voi joskus jopa erehtyä...mutta tämä sana "erehtyä" sehän ei kuulukaan sinun sanavarastoosi, ainoastaan meidän tavallisten kuolevaisten

tiedä sä mitä sä tiedät..ketä se kiinnostaa..sitähän voipi päteä monella asialla vaikka tietämällä toisen taloudellinen tilanne. Tee vaikka gradu metsolan taloudellisesta tilanteesta jos se sun persettäs noin nykii.
Ap:stä vielä sen verran, toi ei voi mitenkään olla todellinen ihminen vaan joku ihan kuvitteellinen henkilö.

Mulla olis kyllä jäänyt luomut laitumelle.
Mulla ei, kun kuitenkin nykyisin tykkään taas syödä myös lihaa. Ja luomusta, porosta ja riistasta mulle ei tuu nivelet kipeeksi. Toinen vaihtoehto olisi tietty syödä vain kasvisruokaa.

niin sua kiinnostaa erityisesti lukea rivien välistä ja tehdä omia johtopäätöksiä, (siis ihan yleisestikin ottaen) ja pidät niistä tiukasti kiinni uhraamatta edes ajatusta sille että sun kaikkivoipa ja kaikkitietävä persoonasi voi joskus jopa erehtyä...mutta tämä sana "erehtyä" sehän ei kuulukaan sinun sanavarastoosi, ainoastaan meidän tavallisten kuolevaisten

Blaablaa.
Joko Metsola valehtelee niistä skoottereista yms, tai sitten heillä on rahaa mutta eivät halua käyttää sitä ruokaan. Tai sitten hän valehtelee ruokaostoksistaan. Näin :xmas: . Sama se mulle. Jos joku kokee velvollisuudekseen kertoa joka ikisen ostoksensa täällä, niin siitä saa olla sitä mieltä kuin on.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:

tiedä sä mitä sä tiedät..ketä se kiinnostaa..sitähän voipi päteä monella asialla vaikka tietämällä toisen taloudellinen tilanne. Tee vaikka gradu metsolan taloudellisesta tilanteesta jos se sun persettäs noin nykii.
Ap:stä vielä sen verran, toi ei voi mitenkään olla todellinen ihminen vaan joku ihan kuvitteellinen henkilö.

tuntuuhan Metsolan taloudellinen tilanne kiinnostavan moniakin, kun siitä kirjoitellaan eli ne on varmaan täsmälleen toiset joiden "persettä nykii" hänen taloudellisen tilanteensa...ja jos Metsola antaa luvan, voin mä sun mieliksi kirjoittaa vaikka gradun aiheesta jos olet sitä vailla

Blaablaa.
Joko Metsola valehtelee niistä skoottereista yms, tai sitten heillä on rahaa mutta eivät halua käyttää sitä ruokaan. Tai sitten hän valehtelee ruokaostoksistaan. Näin :xmas:

Ja tilinsä saldosta! :whistle:

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä