45 Minuuttia TÄNÄÄN 20.00 Aiheena VAMMAISET LAPSET JA NYKYAJAN ULTRAT

  • Viestiketjun aloittaja Harmaa
  • Ensimmäinen viesti
Harmaa
Siinä ovat vammaisten lasten vanhemmat huolissaan nykyajan seulonnasta, Kaikille ihmisarvoinen elämä, heidän mielestään oikeus elää siinä missä terveenkin laspen.
Aion katsoa.

Ja on se huolestuttavaa toi nykymeininkin :/
 
vieras
Just tulin sanoon et muistakaas kattoo ketä kiinnostaa.
Itekin kävin np-ultrassa mutta esim. turvotuksen näkyminen ei olis johtanu meidän kohdalla km-riskin sisältäviin jatkotutkimuksiin saati keskeytykseen.
Me ollaa päätetty että otetaan mitä tulee vastaan mut silti pidän esim. rakenneultraa tärkeänä jotta jos jotain vikaa huomattas osattas synnytykses varautua.
 
Juu, onhan se näin mutta kun asioilla on kaksi puolta.

Ei kaikki vanhemmat jaksa hoitaa vammaista lasta.Siis kaikista ei vain ole siihen, niin ikävältä kun se kuulostaakin :/ Ja noi asiat on aina vanhempien omia asioita ei niitä voi arvostella jos ei itse ole siinä samassa tilanteessa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja muhvi:
Juu, onhan se näin mutta kun asioilla on kaksi puolta.

Ei kaikki vanhemmat jaksa hoitaa vammaista lasta.Siis kaikista ei vain ole siihen, niin ikävältä kun se kuulostaakin :/ Ja noi asiat on aina vanhempien omia asioita ei niitä voi arvostella jos ei itse ole siinä samassa tilanteessa.
mutta kaikki vammat ei näy noissa seulonnoisa ja nidenkin tulokset näyttää väärin
 
vieras
Abortin ja sikiöseulontojen vastustajia löytyy sekä vammaisten, sairaiden että terveiden lasten vanhemmista. Kuten myös seulontojen kannattajia. Eikä seulontojen kannattaminen tai seulontoihin meneminen tarkoita välttämättä sitä että poikkavuuksien löytyessä abortti olisi edes vaihtoehto.

Lisäksi jotkut vammaisen lapsen vanhemmat ovat päätyneet siihen ratkaisuun että seuraavien raskauksien kohdalla poikkeavuuksien löytyessä, raskaus keskeytetään eikä se tarkoita että oma vammainen lapsi olisi vähemmän rakas. On myös vammaisia henkilöitä jotka hyväksyvät poikkeavan sikiön abortoinnin.

Asiat eivät ole aina niin yksinkertaisia, eivätkä vammaisten lasten vanhemmat tai vammaiset ihmiset ole yhtään sen suvaitsevaisempia kuin muutkaan. Emme me ole yli-ihmisiä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja muhvi:
Juu, onhan se näin mutta kun asioilla on kaksi puolta.

Ei kaikki vanhemmat jaksa hoitaa vammaista lasta.Siis kaikista ei vain ole siihen, niin ikävältä kun se kuulostaakin :/ Ja noi asiat on aina vanhempien omia asioita ei niitä voi arvostella jos ei itse ole siinä samassa tilanteessa.
Kaikeen ei voi kumminkaan varautua.

Lapsi saattaa vammautua (pahastikin) myös synnytyksessä, puhumattakaan laisinkaan siitä että jospa lapsi myöhemmin vaikka onnettomuuden seurauksena vammautuu. Kun vanhemmat ei jaksa vammaista lasta niin pitääkö se vanhemmus sitten irtisanoa?

Aion katsoa!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Harmaa:
Siinä ovat vammaisten lasten vanhemmat huolissaan nykyajan seulonnasta, Kaikille ihmisarvoinen elämä, heidän mielestään oikeus elää siinä missä terveenkin laspen.
Aion katsoa.

Ja on se huolestuttavaa toi nykymeininkin :/
No eipä ole ihme jos ei vammaisia hyväksytä, kun ei hyväksytä ketään, joka on erilainen kuin MINÄ. jo eri värinen takki on syy siihen, että toinen ei ole ihmienn kuten minä.
 
WTF
Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:
Alkuperäinen kirjoittaja muhvi:
Juu, onhan se näin mutta kun asioilla on kaksi puolta.

Ei kaikki vanhemmat jaksa hoitaa vammaista lasta.Siis kaikista ei vain ole siihen, niin ikävältä kun se kuulostaakin :/ Ja noi asiat on aina vanhempien omia asioita ei niitä voi arvostella jos ei itse ole siinä samassa tilanteessa.
Kaikeen ei voi kumminkaan varautua.

Lapsi saattaa vammautua (pahastikin) myös synnytyksessä, puhumattakaan laisinkaan siitä että jospa lapsi myöhemmin vaikka onnettomuuden seurauksena vammautuu. Kun vanhemmat ei jaksa vammaista lasta niin pitääkö se vanhemmus sitten irtisanoa?

Aion katsoa!
täysin samaa mieltä ylläolevan kirjoittajan kanssa!!!
itse en menny siihen rakenneultraan, sillä olisi lapsi ollut millainen tahansa olisin hänet pitänyt, meidän lapsi hän olisi ollut! tästä juttelimme miehenkin kanssa ja hän oli myös samaa mieltä! pidän sitä rakenneultraa lähinnä kansalaisten karsimisena, näin jyrkästi sanottuna.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja WTF:
täysin samaa mieltä ylläolevan kirjoittajan kanssa!!!
itse en menny siihen rakenneultraan, sillä olisi lapsi ollut millainen tahansa olisin hänet pitänyt, meidän lapsi hän olisi ollut! tästä juttelimme miehenkin kanssa ja hän oli myös samaa mieltä! pidän sitä rakenneultraa lähinnä kansalaisten karsimisena, näin jyrkästi sanottuna.
rakenneultra voi pelastaa lapsen hengen sillä jotkin poikkeavuudet ovat sellaisia jotka vaativat esimerkisksi synnytyksen sektiolla tai viikkoja ennen laskettua aikaa. Lapsi saattaa tarvita leikkausta heti synnyttyään jne.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja WTF:
Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:
Alkuperäinen kirjoittaja muhvi:
Juu, onhan se näin mutta kun asioilla on kaksi puolta.

Ei kaikki vanhemmat jaksa hoitaa vammaista lasta.Siis kaikista ei vain ole siihen, niin ikävältä kun se kuulostaakin :/ Ja noi asiat on aina vanhempien omia asioita ei niitä voi arvostella jos ei itse ole siinä samassa tilanteessa.
Kaikeen ei voi kumminkaan varautua.

Lapsi saattaa vammautua (pahastikin) myös synnytyksessä, puhumattakaan laisinkaan siitä että jospa lapsi myöhemmin vaikka onnettomuuden seurauksena vammautuu. Kun vanhemmat ei jaksa vammaista lasta niin pitääkö se vanhemmus sitten irtisanoa?

Aion katsoa!
täysin samaa mieltä ylläolevan kirjoittajan kanssa!!!
itse en menny siihen rakenneultraan, sillä olisi lapsi ollut millainen tahansa olisin hänet pitänyt, meidän lapsi hän olisi ollut! tästä juttelimme miehenkin kanssa ja hän oli myös samaa mieltä! pidän sitä rakenneultraa lähinnä kansalaisten karsimisena, näin jyrkästi sanottuna.
Entäs tuo mitä minä kirjoitin tuolla aika alussa, että itse haluaisin tietää siksi että synnytyksessä osattaisi varautua?

 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Patarouva:
Mutta jos lapsi on syntyessään niin vakavasti sairas että vanhemmat ei jaksa tai pysty häntä kotoaan hoitamaa vaan lapsi pitää laittaa laitokseen, jossa hoitokulut todella suuret, mites sitten :/
Musta ei olis hoitamaan niin vaikeasti vammaista lasta.
Me ollaan miehen kanssa myös päätetty niin.
 
Itse olen noiden ultrien kannalla, mutta jos se niskapoimu jätettäis mittaamatta ja kromosomitestit ottamatta. Tiedän, että joskus tarvitaan lääkäriä, leikkausta tai vaativaa tehohoitoa lapsen heti synnyttyään ja se mielestäni täytyykin tietää! :whistle:
 
hei
Mielipiteitä on monia ja mun mielestä taas, mitä enemmän seulontaa, sitä parempi. Ja aion itsekin käydä kaiken mahdollisen seulonnan läpi ja kyllä, jos saan tietää odottavani vammaista lasta, raskaus keskeytetään.

Tämä on meidän elämää ja kukaan toinen ei voi tätäkään päättää meidän puolesta. :)
 
Ymmärrän mä, että jotkut tahtoo sen kromosomitestin tai niskapoimumittauksen, mutta minusta se johtuu aika paljon myös sairaalan "painostuksesta" ja siitä ettei edes mainosteta sen olevan vapaaehtoista.

Itsekin kävin esikoisen kanssa np-ultrassa, en tiennyt sen olevan vapaaehtoista, ei sanottu! :eek:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Patarouva:
Mutta jos lapsi on syntyessään niin vakavasti sairas että vanhemmat ei jaksa tai pysty häntä kotoaan hoitamaa vaan lapsi pitää laittaa laitokseen, jossa hoitokulut todella suuret, mites sitten :/
NO HUHHUH,empä olisi ikinä uskonut tällaselta palstalta löytyvän tällasta kirjoitusta kun suurin osa on meistä äitejä..Eli suomennan mitä tarkoitat,eli tapetaan lapsi mahaan jotta ei vain vanhempien voimat joudu koetukselle ei tervetulleesta lapsesta!!Meillä on vaikeasti vammainen lapsi ja en ikinä ikinä vaihtaisi häntä toiseen,hänen kauttaan on meidänkin elämänkatsomus avartunut hurjasti,toisin kuin monilla näköjään..Tuli todella puistattava olo tästä.
 

Yhteistyössä