41v ja ensimmäinen raskaus toiveissa

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mariikka70
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mariikka70

Uusi jäsen
18.11.2011
9
0
1
Nyt 6 yrityskiertoa takana ja kotitestien mukaan ainakin 4 ovulaatiota ollut. Otatin verikokeita omalla lääkärillä kp 5:
s-tsh 0,5
s-fsh 12
s-lh 7,8
s-shbg 129
s-testost. 0,8
s-østradiol 0,22
s-ft4 14

Millaiselta tulokset vaikuttavat? olisiko syytä ottaa esim. progesteron tai jotain muuta? ¨
Kiitos vastauksestanne.
 
Hei "marikkaa70"!

Kiitos kysymyksestäsi, ja pahoittelut että vastaus on näin viivästynyt.

Pelkkien verikokeiden perusteella on kovin vaikea lähteä ennustamaan raskauden onnistumista tai hoitomuotoa, siihen vaikuttaa kovin moni muukin tekijä.

Ainakin tuo fsh (follikkelia stimuloiva hormoni) arvosi on hieman korkeahko, osalta siihen vaikuttaa tietenkin ikäsikin, mutta kovin kauan ei varmasti kannata yrittää raskautta ennenkuin hakeutuu suoraan lapsettomuuteen erikoistuneen lääkärin luo.

Onnea matkaan!
 

Yhteistyössä