40+ so what wol.13

Onnea onnea karoliina, tuossa ei ole enää mitään epäselvää! Plussa, wau!!

Mä olen ollut taas metsässä koko viikonlopun ja nettikin pimahti eli yhteyksiä ei ole ollut. Hirrrrveesti viestejä ja viivoja täällä!!

Mejbijeesin kierto on kyllä eittämättä epänormaali. Voiko uusi kierto alkaa ilman menkkoja? ja nyt mä olen ihan sekaisin näistä tikuista, että kellä r-testi ja kellä ovistesti ja kuka raskaana ja kuka ovistelee. Theranilla plussa kesken oviksen raskaustestissä? mikä näitä testejä vaivaa? Lopetetaan testailu, kyllä sen n 10 kk sisän tietää tuleeko vauva vai ei. ;)

Minä nyt olen varmaan jo ovuloinut jos sellaisesta on toivoa. Perslääkärin varaan loppuviikkoon, katsotaan mitä hän sanoo. Ties vaikka sanoisi, että tuolla värkillä ei lasta saa aikaiseksi. Sekin olisi ihan ok tieto, että ei tartte turhaan toivoa. Ovistikkuja en kertakaikkiaan ole muistanut tässä kierrossa käyttää, taas unohdin ottaa töihin. Jos sitten ensi kierrossa...

Jatkamme, kohti uusia kuukautisia!!

tv, woodis rv 2+

ps mitä hittoa tapahtui keltsille?

pps muoks varasin huomiselle lekurin. Kai se on tosiaan hyvä käydä näyttämässä fjoosaa välillä..

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Karoliina74
Kuulostaa niin oudolta, että raskaustesti näyttää plussaa ovulaatiosta! Mutta hyväpä tietää tämäkin (tai ehkä kannattaa välttää sitten sitä nimenomaista testiä, josta Theran ovisplussan sai).

Karoliinalle onnea plussasta :)

Minä odotan kovasti, että pääsen jännäilemään, tärppäsikö. Viikon päästä on jännät paikat.

• Tykkää
Reactions: Theran
Ja yhä ihmeellisemmäksi tämä touhu menee... :sick:

Eilen tuli siis aamulla aika vahva viiva ovistestiin (kuva edellisellä sivulla) ja vilkkuva hymiö CB:n digi kaksoishormoni ovistestiin. Eilen ei mitään vuotoja.

Tässä kuva digitesteistä: http://aijaa.com/vPBhb7
Ylimmäinen nega ja kaksi alinta vilkkuvaa hymiötä.

Tänään aamulla heräsin, kun tuntui lämpöiseltä jaloissa... Niagara, tulva, pato... sänky pelastui, mut yökkärit meni samantien koneeseen. Siis what? Nytkö ne menkat alkoi??? Pissasin kuitenkin purkkiin ja samaa vilkkuvaa hymiötä ja vahvaa viivaa tarjoili myös tänään ovistestit. Eli onko mulla nyt sitten ovis ja menkat samaan aikaan. Mä alan ihan oikeesti kohta itkemään tämän asian kanssa. :cry::cry::cry:

Tampaxia olen nyt sit pitänyt koko päivän. Huomenna gyne ja eihän se varmaan edes näe vuodolta mitään. Voiko gynelle edes mennä vuodon aikana...? Mä oon niin kypsä tähän tilanteeseen, et olen kohta valmis kohdunpoistoon... :mad:

Theranilla näyttää oikean hyvältä, ei muuta ku talletuksia! Mut ihme viiva tosiaan siinä raskaustestissä. Mä näin sen myös. Mut mihin tässä enää voi luottaa... o_O

woodoo, tulehan sit kertomaan miten lekurilla meni.

Karoliina74, hyvin on vahvistunut. (y)

Viimeksi muokattu:
Onpas täällä viivashow!! Tsemppiä kaikille epäselviin tilanteisiin ja selviinkin!

Emmä ole ehtinyt apteekkiin, en oo kotoa poistunut kahteen päivään. Että letrolykkäystä taas. Vähän on ollut ahdistusta nyt ilmassa, sellaista että ei taida olla hoitoihin varaa ja että ehkä nyt täytyy vaan uskoa siihen, että yksi lapsi on ihan jees. Toivon, että joskus pääsis eroon siitä kateuden tunteesta, jota usealapsiset aiheuttavat, ja jos lapsia on yli 3, niin vihastuksenkuohahduksista... (Nimim. liikaa naapureita nähnyt pihalla taas...)

Öh minen tajua Theran ja Meibijees teidän viivashowta sitten ollenkaan!? C-rotundi.. tsemppiä jännäämisiiin!

Maimei, tämä kuukausi letrojen osalta ohi, mutta ehkä ensi kuussa? Tosiaan voit olla onnellinen yhden lapsen äitikin! :) Mutta jos siltä tuntuu, että kuuluisi olla enemmän niin toivoisin kyllä sitä sulle. Ymmmärrän vihan tunteetkin.. Jotkut eivät osaa edes olla kiitollisia siitä, että saavat niin helposti lapsia! Ärr

Woodoo mihin sinä tikkuja tarttet, kun sun miäshän jaksaa koko ajan :D Toivottavasti lekurilla on hyviä uutisia!

Täällä 2 päikkärit otettu tälle päivää! :D

Tällä palstalla kyllä eletään parhaillaan niin ihmeellisiä aikoja, ettei tosikaan. Kiitos kun jaatte ne tänne, että voidaan yhdessä ihmetellä.

Meibijees, tulehan kertomaan mitä gyne sanoi. Aamulla kannattanee soittaa klinikalle, mutta mulle taannoin sanoivat, että moni toimenpide tehdään muutenkin vuotojen aikaan, että ei ole ongelma. Mutta varmasti riippuu mitä meinaavat tehdä.

Theranille mukavia piinoja. Toivottavasti lopputulos on mukava ja raskaustesti näyttää lopussakin plussaa. :)

Karoliina, joko neuvolaan on pirauteltu?

Täällä odottavan aika on pitkä. Syyskuuhun on miljoona vuotta. Ja ensi viikolla lähdetään reissuun. Paljosta vetoa, että vuodan kuin huono seula siellä. No saanpa olla sitten ilmastoidussa hotellissa sen aikaa :D Eipä sillä, kyllähän ne vuodot saisi tulla, että pääsisi niistä kierroista kiinni.

Maimei varasin varhaisultraan ajan, ja tällä kertaa, en edes soita neuvolaan ennnen kuin siellä ultrassa olen käynyt.. 25.8. sain ajan.

Viimeksi kävin ensin neuvolassa ja oli ihanaa ja kaikkea ja sit varhaisultraan ja toiveet murskaksi, joten jos nyt sitten näin päin!

Tekis mieli testata puolen päivän välein.. LÄhden kans huomenna reissuun, joten kai mää kaikki testit otan mukaan :D

• Tykkää
Reactions: Zandi
Karoliina74, millaisia raskausoireita sulla on? Ootko mitannut lämpöä, onko korkeampi mitä normisti?

Jännä seurata tätä teidän viivashowtanne, perässä pysyminen käy liki työstä ;). Mielenkiintoista.

ON:
Kierto 34/37. Tänään tullut vuotoa (ei kirkkaanpunaista) ihan siteeseen asti, yhteen sellaiseen, eikä mitenkään rutkasti. Nyt illalla ei sitten mitään edes paperiin vessakäynnin yhteydessä. Nukuin 3 tunnin päikkärit, tosin heräsin normaalia aikaisemmin.. Kehon lämpötila edelleen normaalia korkeampi. Opiskelin, että sen pitäisi tippua, jos ja kun menkat alkaa, joten onkohan tämä vuoto jotain menkkaenteitä vai jotain muuta..mene ja tiedä.

Kuopuksesta mulla oli rv 6+ pientä vuotoa, kävin silloin ultrassa ja lääkäri meinasi, että olisi mahdollisesti toinen vuotanut pois. En nyt usko, että mistään sellaisesta olisi kyse, mutta kohdussani oleva kysta (pari vuotta sitten bongattu) saattaisi oirehtiä näillä ylimääräisillä vuodoilla? Tai sitten edelleen, menkat vain tekevät tuloaan.

Pitänee alkaa kans tuohon tikkushowhun loppuviikosta, jos siihen on silloin vielä tarvetta :D

Theran, mulla oli kans tollasia viivoja apteekin omassa pari viikkoa sitten.

Nyt en tiedä mikä on. Vuodan edelleen, mutta testien mukaan käsillä on ovis. Tänään tuli kaksoishormoni CB digitestillä pysyvä hymiö. Kuvassa ylempänä eilinen vilkkuva hymiö ja alempana tämän aamun pysyvä hymiö.

http://aijaa.com/A8Kvqf

Kuka tässä nyt viitsii peittoja heilutella ja sotkea kaikki paikat... :ninja:
Iltapäivällä gynen pakeille ja kuulemaan tuomio, tulen illalla raportoimaan.

Heippasta pitkästä aikaa!
Täällä mennään tällä hetkin kp3:sta, eli ei mitään uutta vauvantekorintamalla, jos joku vielä päivittelee listauksia. Käyn täällä sivustolla aika harvoin nykyään, kun ei ole eres yritystä nyt Miehen kanssa. Jotenkin ollaan molemmat niin odottavalla kannalla, että jokin suuri ihme tapahtuisi ja alettaisiin Vihdoin yrittämään vauvaa.
Ihanaa päivää teille ihanille Naisille!!!!!!(y)

Hmpj menin tänään tekemään testin sit jo puoli viisi aamulla ja se ei ollut kovin vahva! Nyt on reissussa ostettava jostain testi ja testattava lisää! Mun 10+2 testiä on menneet muutamassa kuukaudessa! Oireet kuuma, en ole lämpöä mitannut, arat ja turvonneet nännit, kainalossa finnejä?!ikinä ollut ennen, välillä kuvottaa vähäsen ja pissattaas paljon!

Mutta lisää on testattava!

Moikka!!

Kyllä ne testit vahvenee vielä Karoliina uskotaan siihen!!

Tikkushow jatkuu, mietin MEjbijees, että eikös ovistetsti jollain tasolla reagoi raskaushormoniinkin, jos on haaleeta haamua raskaustestissa ja ovistetsti hymyilee niin oisko joku raskautumisyritys ollut päällä ennen menkkojen alkua? En tiedä?

Itse tänään kp 14, listalla on vähän eri päivä. Pissin tikkuun ennen lekuria ja aika hyvän viivan antoi. No lekuri taas totesi, että ainakaan tässä kuukaudessa ei munasarjoissa ole mitään elämää. Eli ihan turhaan on painittu miehen kanssa. Kuulemma toinen oli ihan kuollut ja toinen sellanen, että ehkä on yrittänyt jotain mutta tuskin on onnistunut. Limakalvokin oli kuulemma vääränlainen tähän kierron kohtaan raskautumista silmällä pitäen. Lopputulos oli se, että alakerta on sellaisessa kunnossa, että raskautuminen on "äärimmäisen epätodennäköistä". Eli ovistetstit on mulla ihan turhat jos ne vilkkuu vaikkei mitään tapahdu.

LEkuri oli jo vähän jättämässä siihen kun itse kysyin, että eikö nyt jotain virtapiikkia voisi iskeä jos vielä jotain tapahtuisi. Mietti hetken ja kirjoitti mulle kanssa ne letrot. Letrot on ollu mulle ihan kysymysmerkki kunnes MAiMEi niistä täälää puhui. Ilm joku follienkasvatushomroni? Mitä on clomit, terot ja luget? Niistä puhutaan aina, miksei mulla nyt ole teroja ja clomeja ja lugeja? Ei voi tietää, jos jollain ois pikalista nistä napeista. Ai niin follihappoa se käski myös ottaa, aloitin heti.

Ens kierrosta katsoin, että tosiaan lomaa pukkaa kriittiset päivät, niin en noita letroja ota, mutta seuraavassa testaan. Kun se vaatii sen uusintaultran eikä se oikein ulkomailla käy...

Lopputulemana lekuri kuitenkin siis totesi, että 6 kk on ihan maksimi mitä kannattaa yrittää, koska huonolta näyttää jo nyt niin huonommaksi muuttuu jatkossa. Osasin jotenkin kyllä odottaakin moista, kun kierto on muuttunut niin erilaiseksi niin tietäähän sen, että elimistö ei toimi kuten ennen.

Vikana vielä kysyin, että onko nyt satavarma että voin kivittää miestä kun illalla lähentelee, että siis ei ole mitään mahkuja. LEkuri katsoi mua vähän että haloo, ja totesi että kyllä, kivitä vaan. Eli se tästä kierrosta.

Eittämättä vähän nyppii ja tuli jo melkein surullinen olo, mutta koitetaan nyt se 6 kk painaa ja valmistautua siihen, että lasta ei tule.

Parempia lekurikuulumisia muilta kiitos!!

Halit kaikille tv woodis rv ei mitään

No huh, huh, mikä lääkärikeikka Woodoo! :( Halaus! Siis toinen munasarja on levossa ja toinen on muuten vaan laiska!? Laittoiko se sua verikokeisiin (AMH sun muut)? Siis kerro vielä, miksi niiden letrojen kanssa tarvitaan uusintaultra? Kysyy utelias ja tietämätön! Mullekinhan niitä suositeltiin ovulaation vahvistamiseksi, mutta mun gyne vaan sanoi, et kokeilet yhden kierron sitä luomusti ja sitten voisi kokeilla inseminaatiota. Käytätkö muuten gelee royalia?

Miten Meibijeesin lääkärikeikka? On sullakin outoa? Vuotoa ja ovulaatiota?

Theranilla selkeää plussaa pukkaa! Ei muuta kuin tsemppiä sinne ja hyviä kaatoja!;)

Lekuri sanoi että pitää ehdottomasti mennä letrokierrossa kp 11 katsomaan onko siellä elämää. En tiedä meinaako, että jos elämää on niin vielä jotain tykkiä sinne iskis? en huomannut kysyä..

Geleetä en käytä.

Äsken huomasin vielä että sieltä saadussa lapussa lukee alimmaisena Diagnoosi: Lapsettomuus.

Ilm mä olen aika epätoivoinen tapaus jos yhdestä ultrasta saa lapsettomuusdiagnoosin?
JA ei käskenyt mitään verikokeita tai vastaavia.

woodoo, ohhoh mikä käynti sulla... o_O

En kyllä minäkään tullut yhtään viisaammaksi. Ultrassa ei ollut mitään ovikseen viittaavaa. Oikea ovario 3,1 ja vasen 3,0 cm, ei selvää keltarauhasta nähtävillä, tavallisia alkufollikkeleita. Oikea ovario pullea, sitä lääkäri vähän ihmetteli. Kohdun limakalvo viivamaisen ohut eli UÄ:n perusteella vaikuttais nyt olevan kuukautisvuoto. Ovisplussatesteistäkin puhuin ja jopa näytin, mutta ei osannut selittää niitä mitenkään. Sanoi vaan, että unohda ne testit ja elä normaalia elämää... :D

Jos ensi viikolla on vielä vuotoa, niin sitten pitäisi tehdä raskaustesti. Nyt ei kohdussa ollut mitään, eikä myöskään vuotoja vatsaontelossa.

Kilpirauhasarvo oli alarajoilla, mutta sallitun puitteissa kuitenkin. Se kontrolloidaan muutaman kuukauden kuluttua. Muita labroja ei tässä vaiheessa vielä määrännyt.

Sain 3 kk:n Terolut-kuurin, jolla yritetään saada kierto säännöllistymään. Lasken tämän päivän nyt sitten kp 2/32 ja aloitan Terot kp 15. Ja voitte olla varmoja, että tikuttelen edelleen. Mä oon varmaan se tilastoihme, jolla mikään testi ei toimi oikein. Tai sit mulla vaan on ovulaatio kuukautisten aikaan. Varmoja päiviä ei siis ole olemassakaan.... :ninja:

Voi hyvänen nähköön mitä touhua, töihinkin pitäs pystyä keskittymään!

Meibijees kp 2/32

Voi kurja woodoo, mikä lääkärikäynti! Aiotko ensi kerralla mennä samalle lääkärille, vai haluatko vielä toisen mielipiteen?

Toisaalta, mä ehkä tarvitsisin tuollaisen loppukommentin, jotta tajuaisin jossain vaiheessa lopettaa tämän. Olenkin miettinyt, josko tilaus lekurin. Ens kierrossa, tai seuraavassa. Että näkis, onko jokin muuttunut vuodessa. Tai että joku sanoisi, että ei enää kannata yrittää.
Olikos se niin, että juuri kp 11-12 kannattaa mennä?

Täällä juuri nyt kp 11. Festit tai meidän tapauksessa täsmäiskut luultavasti to ja la. Kuinka romanttista, että ne hempeilyt voisi jo alkuviikosta kirjata kalenteriin... :D

Onnittelut Karoliina. Joko teit parempia testejä? Olkoon klo 05 testi viallinen...

No on Meibijees sullakin vähän sulateltavaa!! Siis silläkö ne viivat on kuitattu, että eläpä tee testejä!!! Grrrr. Mulla ainakin herää kysymys, miks ne viivat tulee siihen? Onko sulla hormonit hyrräämäs sitten koko ajan? Eikö sitä ois pitänyt tutkia tarkemmin? (Oon kait sitten jotenkin murehtija, kun kaikkea mietin). Onneksi sait lääkkeet kiertoa tasoittamaan. Hyvä niin! Missäpäin kävit lääkärissä?

Tyydeli, Meikkis menee kanssa tuon samaisen syyn takia gynelle. Vastaus oli vaan viimeksi, että kaikki näyttää olevan loistavasti. Värkki on paljon nuoremman oloinen kuin fyysinen ikä. :confused: Vaan mitä se lämmittää, kun ei tärppää! Eipä kyllä ensimmäinenkään tullut ihan hetkeen. Melkein kaksi vuotta pykättiin ja lähete tutkimuksiin oli takataskussa.

No hitto, yritin tehdä testin, mutta kun hotellihuoneessa ei ollut kertiskuppia, joten yritin osua tikkuun, ihan en osunut ja sitä päätä siihen tunkiessa takas , roiskin vielä naamalle sitten sitä itteensä. Phuuh testi meni pilalle! Huomiseksi on ravintolasta vongattu kertis ja uusi testi! Testimaailma :D woodoo aika jännä lääkäri sulla? Pitäs ne verikokeetkin ottaa ja mitä noi letrot on? Mulla clomifenit saa aikaan ovulaation, terolutit tosiaan tasaa kiertoa

Kyllä noi letrot (letrozol) ajaa samaa asiaa kuin clomitkin, tosin jostain luin että buustavat eri hormonia, loppuvaikutus sama. Letrot ei myöskään ohenna sitä limakalvoa niin kovin (useimmilla). Itsekin otin letroja tässä plussakierrossa. Tosin ohjeiden vastaisesti vain 1 tabu/pvä. Ei ollut ultria, kun ei niitä folleja koskaan aiemminkaan montaa kasvanut.

Kaikkia lääkäreitä ei ole uskominen, kuulostaa woodoo aika suurpiirteiseltä tutkimukselta.

Itse kärvistelen seuraavat 3-4 viikkoa. Kärähdin suht ikävästi seuloissa ja pitää tehdä jatkotutkimuksia.

Plussapuhureita tänne kaikille.

Äiti-74, ei voi olla totta!! Mitä sulle sieltä tuli? Soitettiinko sulle vai oliko ultra vai mitä?? Ja mitä tutkimuksia? Päivä on kyllä ollut huonoja uutisia täynnä. :cry: Halauksia kaikille teille! On tämä kyllä vaikeeta!

Olin tässä Virkki nt ultrassa ja down riski 1:77, veetyttää ja tietty pelottaa. Nipt testiin ehkä pääsen ens viikolla, taysista soittavat tällä viikolla. Ja tuloksissa menee sit pari vkoa. Tiedän et mies ei halua jatkoa jos sieltä ikäviä tuloksia tulee. Tosin on n. 98 % tsäänssit kromosomeiltaan terveeseen

Äiti seiskanelonen, onpa ikävää. Täällä peukut ja varpaat pystyssä, että kaikki menee hyvin. Tuo odottaminen on kyl raskasta... :(

Virkki, kävin Jyväskylässä Terveystalolla naistentautien erikoislääkärillä. Kait mä sit oon hormonihirviö :devil: Ei vaan, nyt mä aloin miettimään, että voiko ovistestit reagoida menkkoihin? Kyllä mä kuitenkin uskon, siihen mitä ultrassa näkyi ja kokenut lääkäri oli kuitenkin. Tänään digiovistesti näytti negaa, eilen siis pysyvä hymiö (positiivinen) ja toissa päivänä vilkkuva hymynaama. En tiedä, mutta kiellosta huolimatta jatkan testailua... onhan tää mielenkiintoista :D

Mut ehkä tosiaan vinkkinä muillekin, et ei noihin testeihin kannata ihan satasella luottaa. Peittojen heiluttelua vaan säännöllisesti, niin voi olla varmempi tulos...

Minulla on ovis on tullut aina kierron alkuvaiheessa, et kohtahan sitä ollaan tositoimissa. Jatkan nyt päivittäin tikkushowta, niin näen viivojen kehityksen...:geek:

Huomenta! Täällä aamuinen testaaminen apteekin normitestillä sujui mainiosti, molemmat viivat näkyvät!! :) kontrolli vielä vahvempana, mutta sepä varmaan normaalia mun kiertopäivillä? Nyt kp 36 ja viimeks tais alkaa kp35 ja sitä ennen kp39..

Äiti74 toivottavasti on väärä hälytys, eikö se laskutapa ole sellainen, että monella tän ikäisellä sitä pitää tutkia? No en tiedä kyllä ihan mistä puhun, mutta silti! :)meibijees mun lääkäri kehotti tikuttamaan..

Kiitos tsempeistä!

Karoliina, kyllä se pelkkä ikä tekee, mutta myöskään verikokeet ei antanut kovin hyviä arvoja (pappa ja hcg). Nyt ei voi kun odotella, niin tuttua :/

Meibijees, mulla menkkojen lähestyessä aina ovistestit tummeni jonkun verran, mutta ei ne kyllä plussaa näyttänyt (tai en menkkojen aikaan tekstaillut enää). Ilmeisesti tuon lh hormonin kuuluukin nousta, ja sulla nousee sitten tosi paljon. Ei siellä kuitenkaan oikein vois mitään soluja olla hollilla, et sinänsä "varmat päivät" jos normikaavasta puhutaan.

Tekstaillut?? Siis testaillut

Yhteistyössä