40+ so what wol.13

Karoliina, onnea viivasesta, toivottavasti vahvistuu!

Touhulan Mamma, montako päivää sulla pikku vuotoa ollut? Mullahan oli sitä kiinnittymisvuotoa 3 päivää ja olis voinut jatkuakin jos en teroluteja olis alkanut. Joten kaikki on mahdollista.

Babez, pidän peukkua, että ultrassa kaikki hyvin. Ensi viikollako se on?

Zandille taas toivotan onnistunutta hoitoa, tiedän miten paljon se vaatii sekä henkisesti että fyysisesti!

Theran, minäkin olin satavarma että olen vaihdevuosilla, lääkärikin niin vakuutteli. Noh, plussan kuitenkin sain.

Jimima, leppoisia piinapäiviä. Kumpa nyt kävisi tuuri teilläkin.

Pirtsi, joko sun ihmepissiä saa kohta taas ihmetellä :).

Maimeikin voisi jo kohta testailla kun nyt siinä voi jotain jo näkyäkin :)

Minä ootan kauhulla ensi viikon nt ultraa. Kiinni varmasti jään, mutta miten pahasti. Sen näkee sitten.

Onnea Karoliina!!!

Mä oon palannut mökiltä lataamaan puhelimen plus itseni arkikuntoon. Päivitys on KP2.

Että eipä mua ees pidetty jännityksessä, menkat alkoi 2 päivää ennenaikaisesti odotuksiin nähden, ja kierto jäi vain 24-päiväiseksi. Ja mökillä kun olin, en päässyt ees letroja hakemaan joten luomuna jatkuu edelleen.

Ahdistaa kans, kun on rahat ihan lopussa, piti säästää mut eihän siitä mitään tullut. Ei siis hoidoistakaan toistaiseksi. Miehellä kyl on säästöjä, mutta tämä ei ole se kohde, johon rahaa hukkaisi.

On niitä variaatioita, itsellä aina kp3 aloitukset. En usko sen merkittävästi vaikuttavan. Ultra tietty olis hyvä ainakin ekoissa lääkekierroissa. Mä niin tiedän noi rahajutut. Itse sain onneksi miehen ylipuhuttua, et yhteisistä säästöistä voisin pari ultraa maksaa ja ivf olis otettu yhteinen laina. Sitä ei tarvinnut ottaa kun hoidot ei sinne asti kantanut.

Karoliina74, kiitos tuosta Raskauskeiju -vinkistä.

Äiti seiskanelonen, vuotoa tuli ekan kerran viime maanantaina. Ovisvuoto edellisenä keskiviikkona. Tuota vuotoa on nyt tullut enemmän ja vähemmän vessakäyntien yhteydessä. Välillä ei mitään. Kyllä mä kuitenkin luulen, että tämä oli tällainen treenikierto. Pitää ottaa uusiksi seuraavassa, toivottavasti paremmin tuloksin ;)

Mulla on nuo kaksi lasta tärpänneet aikast helpolla, esikoinen heti ekasta kierrosta, kun pillerit jätin pois ja kuopus kolmannella yrittämällä. Tosin ikääkin oli kymmenisen vuotta vähemmän.

kiitos viivaonnitteluista! :) Kyllä tässä vielä saa jännittää, että miten käy! Yritän toppuutella itteeni, erittäin huonolla menestyksellä! :LOL:

Maimei, eipäs sit tarvinnut jännittää tällä kierroksella! Pahoitteluni kierron alkamisesta!

Paljonko teillä se ultra maksaa? Ei mies sitten lähde siihen, että se olisi teidän yhteinen projekti, mihin pistätte molemmat rahaa? Mä oon käynyt yksityisellä ja ultran kanssa on mennyt enimmillään muistaakseni 120€.

Onnea plussasta Karoliina74 :love: ja pahoittelut sekä tsempit uuteen kiertoon joutuneille.

Täällä on kyllä sekava tilanne. Olen nyt tehnyt muutaman päivänä ovistestin ja niissä tuntuu viivat vahvistuvan. Tässä kuva to-su, alimmainen vielä vähän kostea: http://aijaa.com/QnKSqr

Tänään tein lisäksi CB:n kaksoishormoni digi ovistestin ja se antoi vilkkuvan hymynaaman, eilen antoi negan...

Siis mitä, missä vaiheessa mun menkat oli?! Housuun asti ei ainakaan tullut. Voidaanko se pieni tuhru, joka jäi paperiin muutamana päivänä laskea kuukautisiksi? Ilmeisesti tässä ollaan nyt sitten uudessa kierrossa ja päivistä ei ole hajuakaan. :unsure:Yhdessä kierrossa sain ekan vilkkuvan hymiön kp 7, joten jossain siinä vaiheessa sitten varmaan ollaan menossa. Ja jos näin on, niin sittenhän tää mun kierto on ollutkin aika normaalimittainen eikä mikään 43/32-34. Voi hyvänen nähköön... ilmeisesti kesäloma pisti kropan sekaisin.

Ihmetyttään vaan tuo tuhruttaminen ja tietty ne viivanpaikat/haamut, tänään ei muuten tullut mitään haamua enää ja tätä pidän nyt ihan positiivisena asiana. (y)

Kertokaas nyt arvon kanssasisaret mitä mä osaan siltä gyneltä tiistaina kysyä/pyytää? Oireena kohdunulkoisen jälkeen ollut kierron keskivälin jälkeinen tuhrutteluvuoto ja maitovuoto rinnoista eli epäilen jotain hormonaalista. Voiko ultrassa nähdä kierron vaiheen? Luulisin, että ultrataan...

Aurinkoista sunnuntaita kaikille... :)

Karoliina, onnea, onnea, ONNEA!

Meibijees, kieltämättä on kyllä sekavaa. Mutta eikö ovis testitkin toisaalta voi näyttää plussaa, kun on raskaana? Toisaalta luulis ne raskaustestit nyt ainakin näyttävän. Mutta vahvasti ovikseltahan tuo nyt näyttää. Valitettavasti en osaa sanoa, mitä sun pitäisi pyydellä gyneltä, mutta ne varmasti osaa hommansa ja antavat sen mitä tarvitset. Ultrassa näkevät missä vaiheessa rakkulat ovat eli kuinka lähellä ovulaatio on, tai onko se vastikään tapahtunut.

MaiMei, pahoittelut uudesta kierrosta. Mulle lääkärit ovat sanoneet kaikista hoitoon liittyvistä lääkkeistä, että kuka tietää mikä on juuri se oikea ajankohta kullekin, että joku sen on päättänyt keskimäärin johonkin ja päivä sinne tai tänne ei kallista asiaa suuntaan taikka toiseen näissä asioissa. Eli kipin kapin apoteekkiin. :) Tosin sitä ultra-asiaanhan tuo ei rahaa tuo.
Tässä taas päästään siihen, että me jotka todella haluttaisiin lapsi huollettavaksemme ja tuoda tähän maahan veronmaksajia aikanaan, ei sitä tukea saada. Mutta kuinka moni lapsi syntyy sellaisille, jotka eivät niitä halua ja jäävät sitten vähän oman onnensa nojaan, jos ei sitten peräti huostaanoteta. No joo, kyllähän minä sen ymmärrän, että meillä joilla alkaa pikkuhiljaa olla aina vaan vaikeampi raskautua, niin turhahan yhteiskunnan on meihin upottaa rahaa. Mut vois se raja silti olla vähän ylempi kuin se 40...

SUNNUNTAI 2.8.2015

nimi / ikä.....monettako kuumeilee..........kp / kierron pituus

KeltainenSeepra.............................. 48kp/ 24-26
Meibijees(37).................2................43/32-34
Karoliina74 (40).............1................ 34kp/31-39
Katjusmaaret (41)..........4............... 34kp/26-29
Anuliini1975 (40)............1................27kp/25-29
mama na baba (42)...........................26kp/27
Virkki (39)........................................25kp/
Mileena74 (41)...............3.................20kp/28-30
Jimima (43)...................2.................20kp/27-29
Pirunpelto (39)...............1.................20kp/29-30
C.Rotundifolia (40).........2..................19kp/26-29
Kalabaliikki ().....................................17kp/24-28
Theran (36)....................4.................kp17/31-35
SuloinenSalaisuus (40) ......................16kp/26
Pilvilinna74 (40)...............6.................15kp/25
Woodoo (40)..................4.................14kp/24-26
Jelli75 (39)......................3.................12kp/
Esteri1 (42).....................2.................11kp/
Minttu 71 (43).................5..................11kp/30
Meimii ()..............................................10kp/
Martza (44)..........................................9kp/30
Tyydeli (42).....................2...................9kp/28-30
Johanna75 (40)...............6...................7kp/
Tikru-78 (37).......................................3kp/
MaiMei (39) ....................2....................3kp/26
Tammityttö (39)..............3...................0/0

Piinailupäivät:

Karoliina74 (40)...................dpo 13 (vahva haamu bongattu 1.8.)
Mileena-74(41).....................dpo 6
Pirunpelto (39).....................dpo 5
Jimima (43)..........................dpo 4

Plussanneet: :love:

2015
vauvatoiveinen.....(38) - 01/2015
Hedelmiina...........(39) - 02/2015
Sahramiini...........(43) - 03/2015
flutur................. (41) - 03/2015
Äiti seiskanelonen (41) - 6/2015
Babez74 .............(41) - 7/2015

2014
Saana72 ...........(41) - 02/2014
Iines* ...............(40) - 03/2014
Tuuliannaliina ....(40) - 03/2014
Esteri1 ..............(40) - 05/2014
Vesipossu ..........(41) - 07/2014
Jopo73 ..............(41) - 08/2014
Fleur .................(39) - 09/2014
bugsy ................(44) - 09/2014

Taustailijat:
Touhulan mamma (40) 3.
Zandi (40) 2. Syyskuussa seuraava hoitokierros
Glearblue (44)
Choco_brown (38)
hennamilla (38)
Rosella75 (40)
Ninnuska73
kiialiina (41)
~lounakehto~ (41)
Leo Pardi (40)
Torvi (42)
ruutana (39)
Meibibeibi (44)
Hupsikka (?)
harrastoive (43)
Tiuku74 (39)
Nipsu74 (40)
Lumikki1970 (43)
hupiaelämään(40+)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta.
Sen jälkeen lähetä ja vóila!

"All will be well as long as we do our best"

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Karoliina74
Babez: huippuja uutisia! Miten oot pystynyt olemaan hyshys tällä palstalla? Toivottavasti sulla menee hyvin ja tule kertomaan sitten ultrakuulumisia!

Karoliina: sun viiva on vahvistunut mukavasti. (y) Nyt sitten ultraa varailemaan! Vai aiotko varata?

Meibijees... Sun kierto ON outo. Kyllähän tuo ovistesti plussaa näytti. Nyt en muista, olitko tehnyt rtestin. Kun ovistestihän näyttää plussaa raskaana. Tee se, niin saadaan kuvia lisää! :geek:

Meikäläistä tuhruuttaa! Kp1 on siis huomenna. En ole yhtään pahoillani. Olen iloinen ja toiveikas! Kun tulisi yhdet kunnon kuukautiset, niin sitten voisi alkaa tosi toimiin! :love: Tuskin maltan odottaa lääkäriä. Kertokaa nyt leidit niistä gelee royaleista! Napsitaanko niitä joka päivä kierron ympäri?

Helou! Täällähän on taas ollut vilkasta keskustelua - ihanaa

Karoliina74 - ihana tummeneva viiba - vahvasti raskaana☺ mulla oli kans kerrankin oviksen bongailu ja toiminta kohillaan, ni tuotti tulosta..

Karoliina 74, Theran, äiti74 ja Virkki: alussa mulla oli niitä valtavia jokaöisiä vatsakipuja 10 yötä ja s. itten on vähän helpottaneet. Kävin yhdessä ultrassakin, mutta oli niin varhaisessa vaiheessa ettei vielä näkynyt oikein mitään - epäilivät että raskausvkot ovat myöhemmät kuin kk:sta laskettuna ja varattiin eka kunnon ultra ensi vkolle, jolloin on eka neuvolakin. Jännittää ihan sikana ja nämä aiemmat kokemukset tekee hermostuneeksi. Ajattelin, että kunhan sais ultrasta hyvät uutiset niin voisi vapautua enempi. Siinä ekassahan tehtiin rv 11 ja sain kuulla että alkio oli lopettanut kasvunsa rv8-9 ja tokalla kerralla ei ehtinyt ekaan ultraankaan kun homma jo keskeytyi. Eipä ole ainakaan ollut mitään vuotoja ja oireetkin olleet lähinnä tuo kohtukipu ja sittemmin nännien kipeytyminen ja tihentynyt vessassa käynti, joka nyt on rauhoittunut. Eli ei mitään pahoinvointia tai muita oireita. Toivottavasti olen niitä joilla ei tulisikaan pahoinvointia☺miten kaikki kestää tän alkuraskauden epävarmuuden? Jännittää ihsn törkeesti ens vko!!

Touhulan mamma - raskauskeijusta itekin niitä ostellut. Nyt vaan laitat geleetä kehiin!

Virkki - mä otin geleetä 1kpl/pvä siihen asti kunnes heti seuraavasta kierrosta testasin plussaa ja sitten lopetin niiden ottamisen. Se oli ainakin erilaista mun plussakierrossa - en ollut koskaan ottanut aiemmin. Eikös jotkut lopeta ovulaatioon niiden ottamisen ja toiset syö ympäri kierron? ihanaa, että pääset taas tosihommiin

Theran - kiitos peukutuksesta ' toivotaan todellakin että homma etenee mallikkaasti. Nyt vaan teitsillä festit kehiin kun kerran ovisplussaa! Oon samaa mieltä että nostan hattua kaavintaan joutuville - erityisesti täällä Virkki, jolla joudutaan usein uusimaan vielä kaavinta ja verenvuoto vaan jatkuu ja jatkuu.

Äiti 74- meillähän on molemmilla sitten jännät ultrauspaikat ens vkolla☺

Maimei - samaa mieltä kuin muutkin - letrot kehiin vaan - ei se ihan niin pvn päälle ole. Ivf hoidoissakin hormonitykitys alkaa kp 2-5.

Meibijees - valitettavasti en päässyt oviskuviisi - eikun lääkäriin vaan! Kuten zandikin sanoi, ne pystyy arvioimaan kierron vaihetta munisten ja limakalvojen paksuuden mukaan. Ja tietty jos ei oo koskaan mitattu niitä perusverikokeita kierron kulun aikana, niin ne olisi hyvät kans ' antaa kuvaa naisen tilanteesta. Kuten Zandikin aiemmissa viesteisdä totesi, tutkimukset auttaa selvittämään mikä on vikana ja mikä voisi olla täsmäase ettei turhaan haaskaa sitä arvokasta aikaa.. osa on hyvinkin helpolla autettu - joten kaikki tiede käyttöön.

Ultrista oli puhetta, mulla oli ed. 170e mutta halvimmillaan ollut 120e. Ilmeisesti hgissä halvimpia on Femeda.

Ei muuta jännittävää vkon alkua kaikille!

Virkki juu heti taidan huomenna varata varhaisultran niin aikaisin kuin se on mahdollista ja tällä kertaa vasta sen jälkeen neuvolan. Oli katkeraa viimeksi neuvolan jälkeen mennä varhaisultraan ja siellä huomattiin, että alkio oli lopettanut kehityksensä jo paria viikkoa aiemmin. Minä olin kuitenkin onnekas siinä mielessä, että ei tarvinnut kaavintaa eikä lääkitystä, kaik tuli itestään pois.

Nyt sit jännittääkin vielä enemmän kuin viimeksi, että miten tässä käy. Mieli, pää ja sydän vaan iloitsee ja lähtee suunnittelemaan tulevaa kuitenkin, joten mennään niin ja itketään sitten jos on itkun aihetta. Eli Babez ymmärrän varsin hyvin jännityksen!! Kun pääsisi tämän alkuvaiheen ylitte ja ohitte ja kaikki menis hyvin! Tuu heti kertomaan ens viikon ultratulokset!

Mulla ei ole vielä kipuja pahemmin ollut, muuta kuin nänneissä arkuutta ja turvotusta ja kuvotuksen tunnetta pitkin päivää! Yllättävän aikaisin kuvotusta! Finnejä tuli leukaan sekä kainaloihin?! Yleensä ei ole ollenkaan :D Ja taas olen kuulemma kuuma eli hot! Tuo mies joka yleensä saa olla lämmityspatterina on nyt jotenkin kylmempi! Ja niin vessassakin saa juosta. Melkein tässä jo tulee mieleen, ettei ole clomifenit saanut aikaan monikkoraskautta, kun oireet niin vahvana heti ja viivakin!

No mutta kyllä mää täs vielä testailen monena päivänä uskon niin.. Mutta mutta etiäpäin mennääN!

Theran, tuo tulos taitaa olla nega. Pieni ikkuna on testi-ikkuna ja isompi varsinainen testi. Jos siihen isoon tulee plusmerkki, niin on raskaana, jos miinus, niin se on sitten nega.
Vai enkö nyt tajunnut jotain? Vai hetkinen. Näättekö te muut siis tuossa isossa ikkunassa haamu plussan? Jota minä en näe laisinkaan?

Theran: Ok. Eli testi on tulkittu oikein ja minä olen vain sokea. Mutta sekavat on tilanteet kyllä sullakin. Oliko sulla mimmoset menkat edelliset?
Minulla on ystävä, jolla on jokaisesta lapsesta tullut ekat menkat. En tosin ole tainnut kysyä kuin runsaat tms ne on olleet, mutta tulleet ovat kuitenkin.

Mä näen myös Theranin testissä ohuen pystyviivan. Mutta ohuen. Tavasin niitä ohjeita tarkkaan kun sain just tuolla testillä esikoisesta ekan haamulaisen ja ymmärsin, että viivan täytyy olla yhtä LEVEÄ kuin kontrolliviivan ollakseen validi.

Ihan hanurista on saada mitään epämääräisiä viivoja noihin testeihin. Itse sain parissa lupaavassa kierrossa tuollaisen haamun Pregent-merkkiseen testiin muiden testien ollessa selviä negoja.

Omituista, sanon minä.

Yhteistyössä