40+ so what wol.13

Ihanan jännittäväää!!! Zandi heti huomenna (vai jo tänään) uutta testiä ja Jiminallekin toivottavasti nyt onnistuu, olisi varmasti jo aika!

En nyt muista kaikkea, mitä oonn lukenut ja oonko lukenut kaikkea, mutta onko jotain erityistä, miksi ei ole napsahtanut? En kestä ajatusta, että ei vaan onnistuisi ilman syytä :(

Ääh muistin muuten, että kerran tuli viiva testiajan jälkeen, se ei pitänyt sitten oikeasti paikkaansa :/ Mutta Zandin mahdollisuuksiin uskon silti enemmän, koska noin nopeasti tuli se viiva!

Oon muuten miettinyt tässä varmaan viikon ajan, että kukas On -nimimerkki täällä on, kelle kaikki jotain vastaa.. Hitaat on sytyttimet, tajusin siis eilen myöhään! :D

Woodoo, miksei ole montaa kierrosta enää aikaa??

On: oikealle puolelle munasarjoja sattuu jostain syystä, väsyttää (oli aamuvuoroja tuossa), rinnoissa ei tuntoja, nenä tukossa aamuisin, turvotusvaihe menossa.. ehkä pakko perjantaina testata, vaikkei oireet täsmääkään!

Voi Choco brown, jospa miehelläs on vain hetken kestävä uskonpuute ja toivottavasti nyt tärppääää!
 
Viimeksi muokattu:
Toivotaan, toivotaan... (ja pilvissä silti jo leijun, argh) Ja edelleen, tolle testille väärässä järjestyksessä tuli viivat (oma tulkintani), tosin voi johtua siitä että pitää vielä vahvistua....


Choco_brown
, miehesi tarvii nyt aikaa työstää asiaa uudelleen. Voittehan pitää vaikka hetken taukoa ja palata asiaan. Pääasia on kuitenkin, että molemmat voitte noin avoimesti puhua omista tuntemuksistanne asiaan liittyen ja tehdä lopullisen päätöksen yhdessä.
Vanhempi kansa muuten sanoo, että lapsi tuo rahan tullessaan. Mitä se sitten ikinä tarkoittaakaan, mutta eiköhän nekin asiat tuppaa selviämään. Ja oma ajatukseni on, että Luoja ei anna kellekään mitään sellaista, mitä ei ihminen jaksaisi kantaa. Millään tavalla. (Ei, ne ole mikään "uskovainenuskovainen", mutta sinällään haluan uskoa korkeamman voimassaoloon. Sekavaa, eikö totta?)
Toivottavasti kuitenkin jatkatte harjoituksia ja pysyt mukanamme. :)

Karoliina, ei enää tänään. Odottelen tässä, että lähdettäisiin jossain välissä ajelemaan "anoppilaan". Mutta kyllä huomenaamuna on pakko tuhrata. Kiva siellä tohistella itsekseen, niin ettei muut huomaa mitään omituista touhuttavan. Kun sitä pissaakin pitää säästellä mukissa (joo otan omat kertakäyttömukit matkaan), että jos näyttää lupaavalta merkit, niin sitten pitää ottaa niitä varmempia testejä käyttöön samalle pissalle. :D Toivottavasti teitä naurattaa nää mun "lomasuunnitelmat" yhtä paljon kuin mua. Toivotaan nyt ettei hymy joudu hyytymään.
Karoliina, sait mut niin hymyilemään. Kelle kaikki vastaa... hihi... Itsekin sitä ihmettelin aikoinaan, että kuka ihmeen hiljainen ON, mutta onneksi joku jossain viestissä kirjoitti ihan selkeästi oma napa, niin sain yhdistettyä asiat.

Jimima, siis jos muutat tyyliä ja testaat jo DPO 14, niin sittenhän sun pitäisi jo testi tehdä? Täällä odotetaan kovasti ;p

Tammityttö, en ymmärrä miten viestisi on aiemmin mennyt ohi. Toivottavasti tällä kertaa kaikki kuitenkin menee hyvin loppuun asti ja ennakkomerkit heittääkin keikkaa tällä kertaa. Hirmuisesti tsemppiä raskauteesi!
 
Voi kun mua jännittää kaikkien puolesta ja itteni puolesta ja kohta olen apteekissa.. Iha seko olotila :D Voin Zandi kuvitella, kun jumittelet tekemässä puolenkymmentä testiä anoppilan vessassa :D

Ja olet pro kuten moni muukin täällä, monenlaisia testejä?! nyt äkkiiä vinkkejä, mitä kaikkea menen apteekista ostamaan :D En oo ymmärtänyt tikkuja ja liuskoja ja jaja..

Ehkä mä lähen nyt johki täält kotoa vapaapäivää viettämästä, sekoon näihi pohtimisiin :) (eli apteekkiin..)
 
Zandi, tuohan vaikuttaa jo lupaavalta! Nyt on peukut pystyssä ja loput sormet ristissä ja varpaat myös! :)

Karoliina74, jos minua tarkoitit että miksei ole tärpännyt, niin syy on yksinkertainen: ikäni. :( Tosin enimmäisen yritysvuoden aikana osa-imetin esikoistamme, mikä on saattanut vaikuttaa asiaan. Imetyksen lopettamisen jälkeen itse asiassa tärppäsikin parin kuukauden jälkeen (viime maaliskuussa), mutta raskaus meni kesken. Sitten oli keskenmenon hoito ja uuden kierron alkamisen odottaminen ja sen jälkeen oli muutaman kuukauden tauko koko hommasta, kun tuntui että haluan unohtaa koko homman hetkeksi. Eli noin 5 kk voi oikeastaan laskea pois viime vuoden yrityksistä, mutta silleen kokonaisuudessa olemme yrittäneet toista lasta 01/2013 alkaen. Mun arvot oli ainakin vielä 01/2014 oikein hyvät ja miehen uimarit oikein superpriimalaatua, joten ainoa syy on ikäni ja mitä ilmeisimmin vanhat mädät munasoluni. :headwall: Toivoa antaa kuitenkin nämä muutamat "vanhemmat" (anteeksi leidit! ;)) odottajat, kuten Bugsy, Sahramiini ja Tetu68. Toivo kai elää mulla jollain tasolla niin kauan kun ei vaihdevuodet ala. :D

Toistaiseksi ei mitään uutta. Veskissa juoksen niin usein kun täällä konttorilla kehtaan ja odotan että pääsisin lähtemään kotiin, niin saa ravata vessassa niin usein kuin haluaa ilman ihmetteleviä kollegoita. :LOL: Jos tämä menee tutun kaavan mukaan, tänään alkaa jossain vaiheessa tuhruttaa ja huomenna aamulla alkaa tulva. Jos näin ei kuitenkaan tapahtuisikaan, taidan testata huomenna aamulla. Zandi ehdottikin että testaisin uuden tyylin mukaan jo nyt, mutta taidan kuitenkin odottaa huomiseen. Ehkä. :D Kuitenkin alkaa ne saakelin tuhrut hetkenä minä hyvänsä ja sitten potkin itseäni, kun sallin itseni TOIVOA, kun pitäisi tietää että sehän on aivan turhaa. Ei oo helppoo ei!
 
Viimeksi muokattu:
Ostin nyt halvat liuskat cittarista, jos niillä testaisi alkuun eli ehkä jo huomenna.. Piti kyllä hakea sellainen clearbluen testi, joka näyttäisi jo ihan alkualkuraskaudenkin, mutta apteekkiin oli sairas jono ja mun pakasteet oli ollut jo vähän liian kauan pakkasen ulkopuolella. Miten lie tommoinen liuska mittään näyttää!? Olo on jokseenkin pökkyräinen, mutta johtuuko siitä, että vaateliikkeessä, missä kävin haisi home tai jokin sellainen!

Maimei :D

Jimina! Eihän tuo minun korviin (silmiin) ollenkaan toivottomalta sitten vaikuta!! Kun on kerran onnistunut kokonaan ja viime vuonna alku onnistui. :)
 
Älkää pitäkö töykeänä, mä olen vaan ihan pihalla enkä pysy kärryillä, kun täällä tapahtuu niin paljon!! Joten onnittelut kaikille ansaitseville! Ja peukkuja lopuille!!
Jimima, kaikki on mahdollista kunnes toisi todistetaan! Ei siihen tarvita kuin yksi osuma, oikeaan aikaan. Mä luulen, että mäkin alan jatkossa pihtailee testien kanssa. Blanko nega on niin julma.
Joku kysyi taas geleestä, linkitin kuningatarhyytelön just pari vkoa sitten. Se on se aina joka saa vanhat kanatkin munimaan.. :D

Ja hauskat on teidän jutut. Hiljainen ON. :D
Ja fuckfest. Sitähän se meilläkin on, edessä päin. Vkl aikaan luulen, tänään ainakin ovistikku oli kalpea.
 
Jaaah.. Karoliina. Jos ne on pregcheckejä niin ne on ainakin mulla ollu ihan luottotestejä. En ole saanu mitään viivaa millään muotoa jos en ole ollu raskaana ja raskaana ollessa näyttänyt suht alkaisin, dpo10 jo ihan "selkeän" haalun :). Ei mun mielestä mitenkään huonompia kuin vaik kalliit CB:t.

Joo mä söin Macaa 2 päivässä (kapselit) . Nimenomaan raw-muotoa joka pitäs olla se hyvä . Sitte helokkia jossa paljon e - vitamiinia ja noita q10 joita käytetään jenkeissä lapsettomuushoidoissa. Pitäs syödä kai vähintään 200mg päivään. Ja mitäs muuta.. foolihappoa aika isolla annoksella.
 
Ei ois pitänut nauraa. Huonoja uutisia. Pahimpia. Alkoi vuoto, ihan kunnon. Se oli sitten kemiallinen vain. Clearblue oli siis ihan oikeassa. Takaisin nollapisteeseen. Todellakin tapahtuu, Tyydeli! Kai tää sit on KP1. Saman tien, kun alkoi verta tulla (olin just menossa salille venyttelemään, siellä vessassa huomasin), tuli menkkaolo mahaan. Koko päivän voin huonosti, ei tehnyt mitään ruokaa mieli, googlailin jo, että kuinka aikaisin raskauspahoinvointi alkaa. Mut se olikin jotain kemiallispahoinvointia. Näin nää menee.
 
Tyydeli. Olen itsekin huomannut, että täällä on melko vaikea pysyä perillä jos ei heti kohta ole taas lukemassa ja sittenkin menee asioita ettei huomaa.

Karoliina en muusta tiedä, mutta testeissä clearblue on tosiaan ainakin taattu. Oiskohan kotitesti.fi tai halpatesti.fistä istanut noita wondfon onesteppejä. Sekä ovis että raskaus ja milemnat puikkomalleja. Oon niistä kovasti tykännyt.
Ja jos taas minulta kyselit onko jotain erityistä syytä miksi ei tärppää, niin mulla on munanjohtimet tukossa. Lääkäri tosin sanoi että ne on voinut tutkimuksessa ns. krampatakin et ei satavarma tuolla tutkimuksella mutta olen sen sitten itse päätelljt että se on syy, kun kaiken pitäisi muutoin olla kunnossa (jos ikää ja painoa ei lasketa)

Jimima, onhan tuhrut pysyneet poissa?

Siis MaiMei et ole tosissasi?? Aivan kauheaa, haleja, haleja :'( edit. Tulipa mieleen vielä että ystäväni,4 lapsen äiti, taannoin sanoi että hänellä on raskaus joka kertaa alkanut vaikka vielä kerran on kuukautiset tulleetkin. Eli ei menetetä vielä ihan kaikkea toivoa. Jooko?

On. Kylään ollaan päästy jo tunteja sitten. Hienosti sain tervetuliasproseccon vaivihkaa kaadeltua miehen lasiin ja ruoalla join vettä. Jossain vaiheessa anoppikokelas heräsi, että etkö sinä ota viiniä lainkaan. Totesin, että tyydyn vain haistelemaan. Ensimmäinen avattu viini kun oli pilalla. Ei sen suurempaa ihmetystä herättänyt vielä vaikka yleensä sen lasillisen pari otankin. Ja itsehän olen pyrkinyt tässä harjoitteluaikana välttämään alkoa täysin. Täällä tosin en. (kuulostaapa tää alkkispaikalle mutta sivistyneesti täällä nautitaan yleensäkin :D)
 
Viimeksi muokattu:
Oi Maimei..pahoitteluni! Mutta kuten Zandi sanoi, se voi siltikin jatkua. Entä jos se pn hematooma? Toivo korkealla. Olin jo niiin iloinen puolestasi!

Zandi!!! Mahtawaa! Kyllä se ihan selkeeltä plussalta näyttää!! Eikun uutta testiä heti kehiin! Miten sä kestät ootella!

Samat sanat Karoliinalle - testiä kehiin!!

Tää ketju on ihan mahtawa - voi seurata toisten onnistumisia - joten mielellään kaikki pidemmällä raskaudessa olwvatkin - tulkaa tuomaan kuulumisia - luovat uskoa vanhoihin kanoihin! Operaatio äitienpäivä 2016 :) nythän tulee tammivauvoja plussanneille, joten vielä ehitään...
Tammitytölle kiitokset luomuapujen listauksesta!

Zandi, kuulostaa hyvältä kyläilyltä: ohjelmassa salailua ja palkpn pissallakäyntiä - sit leveetä hymyilyä:)

Ihanaa vapaata kaikille!
 
Siis eikä! Voi kurjuus MaiMei :( Kemialliset on sitten niin ärsyttäviä. Sain muistaakseni jopa kolme kemiallista raskautta aikaiseksi esikoisen yritysaikana. Mulle ne toi kuitenkin sitä lohdutusta, että munasolu ja siittiö kohtaavat ja munasolu hedelmöittyy. Vanhemmiten se kiinnittyminen näyttää monilla olevankin ongelma. Sen kun tietäisi mikä siihen auttaa.

Zandi, siis meille on anoppi hokenut aina, että "lapsi tuo rahan tullessaan" ja esikoisen kohdalla voisi jopa sanoa pitävänsä paikkaansa vammaistukien vuoksi :( Siihen, että Luoja ei anna enempää mitä jaksaa kantaa en todellakaan usko, koska niin monta kertaa elämässä ollut tilanne mitä ei todellakaan jaksa kantaa. Enkä usko siihenkään, että ei tarvitse murehtia huomisesta ja kaikki mitä tarvitsemme, tulee tuosta vaan. On ollut elämässä niin hirveitä tilanteita. Olen sellaisesta kodista, missä ei aina ollut ruokaa ja ihmettelen missä se Jumala silloin hengaili...

Jos tässä kierrossa ei tärppää, todennäköisesti tulee joko tauko tai kaikkien vauvahaaveiden kuoppaus. Syvemmät keskustelut miehen kanssa on vielä käymättä, mutta pahasti näyttää tuolta. Suurin syy on se, että mies pelkää meidän saavan toisen erityislapsen.

Esikoinen kampaa mun tukkaa ja halailee tässä samalla kun kirjoitan. Siinäkö on mun ainokainen ja en koskaan saa toista :'(

Niin masentava olo, että voisin suorilta tehdä sellaisen diagnoosin, että tää on pms-masennusta ja menkat alkaa olla oven takana...
 
Mäkin oon halaillu esikoista koko aamun ja ollut ihan samoissa mietteissä kuin Choco. Ei tässä kierrossa oo mitään toivoa enää, kyl oli tämä toivonkipinä tässä. Kaikki oireet on kadonnu ja testi nega. No ihan haamuviiva (sellainen, josta dpo10 olis riemuissaan). Digiä en suostu ensinnäkään tuhlaamaan ja toiseks ei kestä niitä sanoja Ei raskaana. Ulkona jo mekastavat ärsyttävän monilapsiset perheet. Tänään piti tavata eräs vastaraskautunut ystäväpari, mutta en kyllä jaksa.

Muille parempaa onnea!! Täytyy lukea, mitä ootte kirjoitellu, kun on ihan ollu pää omassa sumussa.

Tällä hetkellä ärsyttää eniten se, että iPeriodin kalenteri meni nyt sekaisin.
 
Voi kurjuuus MaiMei =(

Choko brown, mun miehellä on erityislapsi, joka asuu meidän kanssa. Itte miettinyt välillä, että miten selvittäisiin, jos saisi lapsen, joka olisi erityinen, kun tätä ikääkin kuitenkin on niin mahdollisuudet siihen kasvaa. Sulla ei vielä niin paljon ole, että nyt ois hyvä aika! Vai onko perinnöllisyysmahdollisuuksia? Meillä ei ole kuin tuo ikä mahdollinen riski, tai no mun kohdalla ei tiedä, mitä perimästä löytyy.

Mutta minä myös uskon siihen, että sen saa, mitä jaksaa kantaa, ainakin useimmiten. Ja sitten, jos löytyisi hiukan suojaverkkoja, jos tipahtaisi ja ei jaksaisikaan. Sinäkin olet onneksi selvinnyt!

Ai niin, meinasin unohtaa :O Tein testin, joka näytti negaa! Ei haamunhaamua ei tuntienkaan jälkeen. Mutta isken toivoni siihen, että vielä oli liian aikaista. TÄä oli predictorin mittari, ja sitten ostin tosiaan niitä pregcheckejä cittarista, jos tekis joku muu aamu ne.
 
Viimeksi muokattu:
Choco, onhan se niinkin, että Luoja ei välttämättä kato todellakaan mikä on kohtuullista kullekin. Vieläpä kertomatta syytä.
Kertomasi ei todellakaan ole sellaista mitä kellekään soisi. Kuinka todennäköistä on, että jos on yksi erityistukea tarvitseva lapsi, että samaan perheeseen tulisi useampia?
Voimia keskusteluihinne ja päätöksiinne! :hug:
Vähänkö mä oon kade tuosta hiusten harjaamisesta, mun "pikkuinen" (nyt tosin jo14 v) ei ole ollut oikein ikuna ollut kiinnostunut tuollaisesta, voi kuinka olisinkaan nauttisinkaan siitä. :D Meidän jässi ei tosin kiinnostunut missään vaiheessa mistään kotileikeistäkään tms, ruokaa pikku keittiössään joskus kokkailtiin, mutta hän oli kiinnostunut enemmän kaikesta muusta. Siis "tiskaamaankin" sain houkuteltua tasan kerran, ei ollut tällaiset vesiläträämiset tarpeeksi kiinnostavia.

MaiMei, sinullakin onni kuitenkin tuo esikoinen, jota pääset rutistelemaan. Usko ja toivo on kuitenkin, että vielä kerran tarttuu helmiäinen, joka tarttuu matkaan niin, että pysyy loppuun saakka. Halauksia :hug:

Babez, oli mielenkiintoinen aamu. Anoppi heräsi ja kävi vessatoimillaan ja me sängyssä pohditaan, että missä välissä minä tungen välineineni vessaan. Mies sanoi, että isänsä herää myöhemmin, että aika on nyt oikea. Sinnehän minä sitten luikin.
Ensimmäinen wondfon testi 1minuutin kohdalla (testiaika kolme min) ja kolmen minuutin kohdalla. Näkyypä tosi huonosti, puhelimessakin näkyy paljon paremmin. Kerran testiaikana näytti tuollaista, päätin testata clearbluen plussalla. Siinäkin testiaika kolme minuuttia, tässä siis minuutin kohdalla ja tässä kolmen minuutin kohdalla.
No tuota toista testiä kuvaillessa olin unohtanut ajastimeen pidemmän ajan ja eiköhän se alkanut vessassa piippailemaan ja heti kohta olikin appi oven takamailla ihmettelemässä miehelleni, että mitä oletteko te jo hereillä. Ja minä hihittelen vessassa.
Nyt olen varma, että hormonihoidot voi vielä vaikuttaa ja näyttää vääriä tuloksia. Minullahan on lääkärin ohjeistama testipäivä vasta nyt lauantaina. Jalat on kyllä silti alkaneet hipomaan takaisin maan pintaa, sen verran pysäyttävä tämä MaiMeinkin kokemus on ollut.

Toivottavasti teillä kaikilla on pidennetty viikonloppu ja saatte huomennakin olla vapailla, niin ja tietenkin jo tänään. Mukavaa viikonloppua oli vapaita tahi ei!
 
  • Tykkää
Reactions: woodoo
Karoliina, niin se munkin silmään näyttäisi mut kun on tosiaan tuo ensimmäinen hoitokierros päällänsä niin en tiedä missä vaiheessa voi olla edes vähän luottavaisempi... Ainakaan kun menee tälleen etukäteen testailemaan. Tosin sen verran naapuripalstoilla kävin että ei ne lääkkeet kai pitäisi enää tässä vaiheessa näkyä. Mutta mennään vielä varovarovasti ettei kaatuisi kallis lasti...
 

Yhteistyössä