40+ so what wol.13

Torstai 18.9.2014

nimi / ikä........................kp / kierron pituus

Zandi (39).................................. 27kp / 24-30
Glearblue (44)............................. 26kp / 25-29
äiskä-73 (41).............................. 26kp / ?
Äiti seiskanelonen (40)................. 24kp / 27-30
~lounakehto~ (41)....................... 19kp / 28
sahramiini (42)............................ 18kp/ 26-28
Hedelmiina (39)........................... 15kp / 35
Jimima (42)..................................13kp / 28-30
ruutana (39)............................... 12kp / 24-28
Marza (44).................................. 4kp / 30
vauvatoiveinen (38) .................... 4kp / 27-29
Minttu71 (43).............................. 4kp / 30

Piinailupäivät:

Zandi (39).....................dpo 14
Äiti74 (40).....................dpo 12
äiskä-73 (41).................dpo 9
~lounakehto~ (41).........dpo 6
sahramiini (42)...............dpo 6

Plussanneet: :heart:
Saana72 (41) - 02/2014
Iines* (40) - 03/2014
Tuuliannaliina (40) - 03/2014
Esteri1 (40) - 5/2014
Vesipossu (41)- 7/2014
Jopo73 (41) - 8/2014
Fleur (39) - 9/2014
bugsy (44) - 9/2014

Taustailijat:
mörrinkäinen (36)
Susseli72 (42)
Memmu05 (40)
SoturiPrinsessa (43)
Jadee (39)
Tiuku74 (39)
PippuriPiia-70 (43)
Tintti-Tiivari (43)
Fiialiia (40+)
Piksukka (39)
Nipsu74 (40)
Lumikki1970 (43)
Vauvahaaveita #3 (41)
Kessu (41)
Jetsulleen (39)
hupiaelämään(40+)

Fertility Calendar Tool | babymed.com

"All will be well as long as we do our best"

Äiti seiskanelonen jos oikein muistan niin dpo 10 paikeilla on testi haamuillut mutta sekin on yksilöllistä miten ne hormoonit lisääntyy ja kuinka aikasee tai myöhään testissä rupee näkymään jotain sitten miten se oviskin on osunut kohilleen ja koska sitten on kiinnittyminen tapahtunut,,, ja vielä miten mikin testi alkaa näyttää ees haamua...
Mutta eikö se ole niin että niinkauan on toivo kun tätiä ei näy nurkilla ;)

En kyllä ihan tarkkaan muista missä vaiheessa testit on ruvenneet haamuilemaan edellisissä raskauksissa. Nytkin varmaan tikuttelen siihen asti kun täti kurvaa tai testi näyttää kunnolla++++ jos niin käy kun saattaa myös näyttää kemiallista raskautta jonkin aikaa haaleana niin kuin minulle kävi viimeksi ennenkuin sitten seuraavasta kierrosta raskauduin kunnolla.

Voi Minttu :hug: ja Äiti seiskanelonen :hug: että se tätin ketale kehtas teille tulla... Tsemppiä kummallekin uuteen kiertoon :heart:

Jimima mukavia talletteluhetkiä sinnepäin :whistle:

Tervetuloa tähtö73!! Tää on sitten viimeisen päälle loistava porukka! :) Siks mäkään en malta pysyä tuolla odottajissa, vaan palaan tänne aina muutamien viikkojen jälkeen... Kieh kieh, hirtehishuumoria! Mutta ei siis se, että tää on loistavaa porukkaa! :)

ON Vuoto laantumaan päin, toki sitä vielä viikon tai toista vielä riittää. Tänään aloitin lisäfoolihapon syömisen, nyt raskausvitamiinin lisäksi, eli yhteisannoksella 800mg päivässä sitä. Olen lukenut, että siitä voisi olla apua toistuvissa keskenmenoissa, ja tuskin on haittaa, kun ymmärtääkseni sitä muualla syödään enemmän ja on tehty tutkimuksia kolminkertaisellakin määrällä.
Joo, julkisen puolen hormoonipoliklinikalle pääsen, mutta toki lääkäri kehoitti ryhtyä hommiin jo ennen sitä. Ymmärsin, että testaukset ajoitetaan sitten kierron mukaan, johonkin aikaan kierrosta.

Ja pahoittelut tädin kohdanneille/tuhrutteleville. :(

Ja vauvatoiveinen, voimia! Kyllä se oma käärö vielä teillekin tulee.

Onnittelut Jimimalle oviksesta! Entäs zandi? Miltäs siellä näyttää?!

Tähtö73: toivotan sinut lämpimästi tervetulleeksi joukkoomme! Onnea, onnea matkaan!

Minttu71: hali

Jimina: jälkiviisaus on tyhmää viisautta sanoo sanonta, mutta kyllä sitä itsekin välillä suree menetettyjä tilaisuuksia. Jotkut asiat tekisin nyt toisin, mutta olen päättänyt etten anna niiden vaikuttaa elämääni ja mieleeni, sillä tekemätöntä ei saa tehdyksi kuten ei tehtyä tekemättömäksi. Katse hymyssä suin huomiseen.

Ja Jimina. Itselläni on ollut haamut ovistessä. Olen tehnyt niitä vain kahdessa kierrossa ja ensimmäisestä tulin raskaaksi, joka sitten päättyi sponttaaniin keskenmenoon. Tuolta näytti huhtikuun ovistestailuni ja tuolloin tulin siis raskaaksi.
Muistan, että tasavahvat viivat olivat vain tuolloin illalla kp 13/28, mutta sitä edelsi selkeä viivojen vahvistuuminen päivä päivältä.
Kp10 10 Haamu
Kp11. 11 Hento
Kp12 12 Vain hiukan hennompi kuin vert.viiva
Kp13 (<3. klo. 5.30.) 13 Tasavahvat (klo. 19.00)
Kp14 (Limaa) 14 (24) hento
Kp15 15 (48) hento

GB: kyllä kierto vaikuttaa minunkin haluihin. Ovulaation oikoihin se on huipussaan, ja siitä se sitten hiipuu hiljalleen kunnes just ennen kuukautisia on pieni piikki.

Ja Sahris: Niinpä piinailemme... Mukavaa piinailla näin samanaikaisesti sun kanssasi! Peukkuja myös sinulle!
Kiinnittymmisen päivät ovat meillä nyt alkamassa. Jännittävää. Onnea meille molemmille, ja toki muillekin!
Luottavaisin miellin odotan seuraavia yhdeksää päivää. Keltarauhanen alkaa kasvaa ja tänään tunsinkin lievää jomotusta. Voi kun tässä kävisi hyvin. Onneksi päätin vielä kerran kokeilla onneani.:)

~lounis~

Viimeksi muokattu:
~Lounis~ ..vai Sahris :D !
Minulla ei ole tuntunu kummempia, ehkä jotain painetta alavatsalla. (Oikealla puolella ihan kuin munasarjassa on ollu jomotusta viime kierrosta asti - onks minulle iskemässä joku endo??) Loman jäljiltä sisuksissani varmaan käy melkoinen vilinä, nyt jos ei tärppää ni ei sitten ikinä :D

Tervetuloa tähtö73, olet ajautunut hienoon porukkaan! Ja tää palsta on sikälikin kätevä, ettei ite tartte miettiä milloin pitäisi sekstailla tai testailla, täältä kyllä komento käy kun hetki koittaa :)

Marza, mites menee?

Kiitos, ihania olette!

Voimia tädin taas kylään saaneille. Yritetään estää ensi kierrossa vierailut. :hug:

Tervetuloa tähtö!

Ihanaa oli lukea, että palstan käskystä on sahris peuhannut :D Täältä tulee hyviä käskyjä :whistle:

Ihanaa viikonloppua! Täällä voidaan jo paremmin ja suunta on vain ylöspäin.

Voi Maza :hug: toivottavasti miehesi tajuaa kuinka ihana ja rakastava vaimo sillä on nyt vierellään :heart: Koita nyt saunoa ja juhlia ihanan rennosti sekä kohtuudella ;)

tähtö73 tervetuloa ja onnea kovasti yrityksiin :heart:

Täällä vaan odotellaan... :popcorn:

Mukavaa viikonloppua kaikille ihunille tänne :wave:

Tähtö73, tervetuloa mukaan kuumeilemaan! Tämä on tosiaan loistava, toisiaan tsemppaava ryhmä. :)

Lounis, oikeassahan olet, ei kannata jäädä märehtimään vanhoja, vaan katse eteenpäin. :) Kiitos myös ovistestikuvauksestasi. Mulla on yleensä ollut vahvemmat viivat aiemmin kierrossa (siis kuitenkin nega testi, mutta sentään selvästi näkyvät viivat), mutta nyt oli niin haalean haaleaa keskiviikkoon asti. Onneksi silloin alkoi viiva tummeta ja eilen se oli tosiaan ihan selvä plussa, paljon tummempi kuin kontrolliviiva. Testipakkaus loppui eilen, enkä uutta ole nyt ostanut, joten näillä mennään ja parin viikon päästä saisi sitten toivottavasti käyttää toisenlaista testiä. :)

Glearbluelle pahoittelut tädin saapumisesta. :hug:

Marzalle voimahalit ja jaksamista rankassa tilanteessa! :hug:

).( Mitään varsinaisia ovistuntemuksia ei ole ollut, mutta ei niitä mulla muutenkaan yleensä ole, joten täysin varma en voi olla että ovis on jo ollut. Aamulämpö oli kyllä tänään 36,6 ja eilen 36,3, joten se voisi viitata siihen että jotain on tapahtunut/tapahtumassa. Jos se huomenna on noussut vielä tuosta, niin asia lienee aika selvä. Taidan kuitenkin veikkailla että tänään on DPO 0. Jännitysviikot alkakoon! :popcorn:

Ihanaa viikonloppua kaikille!

Sahris: hymy ja hali.

Marza: halaus - kaikesta huolimatta ihanaa iltaa, rentouttavaa ja levollista.

GB: voimauttava halaus. Huomenna paistaa taas aurinko - usko pois. Silti on niin epäreilua kun kuukautiskierto päättyy menkkoihin...

Äiskä73: mukavia odotteluja...

Tyydeli: luin merkintöjäni km jälkeisestä vuodostani. Sponttaanin kekenmenon jälkeen vuosin yhteensä 8 päivää, raskausmateriaali vuoti ulos noin 16 tuntia vuodon alkamisen jälkeen. Muistan, että sen jälkeen vuoto muuttui kuin kuukautisiksi, väheni siis. Ennen rask.materiaalin vuotoa ulos vuoto oli todella voimakasta. Kivutkin vähenivät samalla. Huomasitko sinä muutosta vuodossa raskaumateriaalin ulostulon jälkeen?
Mukava kuulla, että vuotosi on vähenemään päin.

Jimina: jännittäviä piinailupäiviä!

Ihanaa viikonloppua teille kaikille!

~lounis

Mulla on nyt periaatteessa vuotanut 7päivää, ja nyt pärjää jo pienillä siteillä. Mutta se on jotenkin edelleen erilaista kuin kuukautisvuoto. En osaa selittää, jotenkin liian veristä. Pääasia kuitenkin että niukkenee. Ton 7päivälisäksi oli vielä se tyhjennyspäivä, tiistai, jolloin vuotoa hulahteli pönttöön. Silloin myös tuli suurin osa raskausmateriaalia ulos. Viime tiistainakin tuli vielä viimeinen pala, ehkä se juuri sen jälkeen alkoi vähentyä. Ja kivut ehkä jäi siihen päivään myös
Mutta ei tässä auta kuin odottaa ja toivoa parasta, että tällä selvitään loppuun asti, ilman tulehduksia.

Ja jännää on se, että nyt on tulleet ne ihan sekopäiset unet, mitkä yleensä on ollut raskausoireena, mitä nyt ei ollut. Ellei nyt ole joku kuuhullujen aika...
Ja päätä särkee jo kolmatta päivää. :( Liittyisköhän sekin jotenkin tähän. Ainakin esikoisen syntymän jälkeen pää oli kipeä 2viikkoa.

Noh, mieli on hyvä. Miehelle oli jo soitettu hormoonipolilta hänen tietojaan, joten eiköhän sieltä kohta tule jotain infoa tapaamisesta.

Ja meillä on tyttöjen mökkivkl: minä, tyttö ja koira. Kun miehellä on omia menoja.
Mukavaa viikonloppua kaikille!

Viimeksi muokattu:
Viikonloppuja kaikille!

Joka päivä tulee käytyä täällä lueskelemassa, vaikka olo tuntuu vielä ulkopuoliselta, koska mitään konkreettista lapsen hankintaan ei ole vielä tapahtunutkaan. Toki niitä ensi askeleita, mutta kaikki tuntuu niin kaukaiselta. Olokin tuntuu niin vanhalta: tällä viikolla kuulin, että 13 vuotta nuorempi siskoni on raskaana. Ei sitä silloin parikymppisenä, kun sisko oli ekaluokkalainen, olisi arvannutkaan, että lapsen hankinta menee näin päin. Sinänsä ei tunnu mitenkään pahalta, mutta sukuni tuntien, tiedän että asiaa spekuloidaan selkäni takana ;).

Nyt olen kaksi kertaa ovutikuttanut - ei tietenkään + tulosta. Ihmetyttää vaan, kun halvemmissa testeissä (minulla kun on kolmen firman tikkuja) on hirveän tarkat ohjeet, että pitää olla virtsaamatta 4 tuntia ennen ja ottaa näyte klo 10-20 välillä. Tässä kalleimmassa ei sitten ollut mitään rajoituksia.

Labratulokseni kuulin pikaisesta puhelimessa (lääkäriaika varsinaisesti ensi viikolla). Positiivista oli se, että ns. ikätekijähaittaa minulla ei ole, eli ikään liittyvät arvot olivat ihan rajoissa ja jopa melko hyvät. Ei siis lisäongelmia, onneksi! VAIN oma pco ja ovuloimattomuus (?) ja miehen huonosti liikkuvat siittiöt. Voiko tuosta nyt sanoa edes VAIN, mutta näillä koitetaan edetä.

Tsemppiä kaikille yrittäjille ja onnittelut kaikille onnistujille.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: ~lounakehto~
Hedelmiina, älä suotta tunne itseäs ulkopuoliseksi :) En kyllä oikeasti tiedä näistä pco:sta sun muista kovin paljon, mutta minulla on käsitys että kaikenmoisiin ongelmiin on vaikka minkämoisia apuja. Ikä onkin ihan toinen juttu ja siltä puoleltahan sinulle tuli tosi hyviä uutisia :) ! Luottavaisin mielin vain eteenpäin!

Lounis, fiiliksiä? Kerro heti :)
Minulla pikkiriikkisen rinnat arat (koska kävin kuntosalilla) ja mahatuntemuksia (koska join pitkästä aikaa kahvia). Eli ei mitään selittämätöntä tai ihmeellistä. Miten sinä voit olla niin ihailtavan rento tän asian suhteen??? Itse sitä yrittää kuvitella ties mitä, vaikka mielen perukoilla muhii jo ihan oikea epäusko.

Äiti74 ja Zandi... mikä meininki? Teillä taitaa olla jännittävät hetket ja toivottavasti raskaustesti käsillä :)

Viimeksi muokattu:
ihan kuin vatsa vähän pullottaisi (jee, jee, jee!) - tosin taisin syödä vähän liikaa pähkinöitä.
Ihan kuin tissini työntyisivät erityisen pyöreinä ja turpeina esille. Joo, kun oikein katselen oikeasta kulmasta peiliin sivurofiiliani niin ehkä noi rinnat on suuremmat kuin eilen (jee, jee, jee!) - liekö vaikutelma uusista tissiliiveistä johtuva...

Eli samassa veneessa oon sun kanssa, ei mullakaan mitään selittämätöntä kehollista muutosta, henkisestäkään en niin tiedä... Seesteisen harmoonista mielen- feng shuita tässä yritän ylläpitää ja yritän olla sortumatta raskautumistoiveajatteluun.

Mielenkiintoista on kyllä miettiä kuinka (ehkä/ehkä ei) hedelmöittynyt rypälesoluhässäkkähöpövauvapallero on viiden kuuden päivän aikana kulkeutunut munajohtimia pitkin kohtuun ja nyt viimeistään kolmen päivän aikana kiinnittyy kohdun limakalvon vällyihin. Silloin viimeksi jo kp22 ilmesty se ruskea masuviiva, joka pahus on yhä olemassa... Eli samainen kiertopäivä osuu mulla/meillä huomiselle... Siitä voisi ajatella, että mulla/sullakin kiinnittyminen olisi nyt menossa jos sen nyt on ollut tarkoitus tapahtua. Elämän suuria tapahtumia. Voi kun noi meidän rypälesoluhässäkkätaaperopallerobabyt olisivat napanneet kiinni kohdun mehevään ja täyteläiseen 'pesään'. :)

Yhtä toistakin asiaa. Toivon, etten tuntisi mitään muutoksia kehossani, että olo olisi kuin kuukautiskierron niinä päivinä, jolloin ei tapahdu juurikaan mitään eli sellaista neutraalia tuntemustilaa, sillä aina kun olen tullut raskaaksi, niin en ole tuntenut mitään erikoista kehossani. Sitten vasta viikolla 5-6-7 on iskenyt hurja väsymyspiikki ja herkkyys... Jos ei tunnu mitää = raskaana, mun tapauksessa.

Olenko susta, jotenkin 'rento'? Ehkä olen pääsemässä yli keskenmenopelosta. Tai ainakin olen pystynyt pitämään pelot poissa ajatuksistani:)

~l

Mitä tuumaat...

Viimeksi muokattu:
Kuules Lounis, tuumaan edelleenkin että sinulla on aika viilipyttymäinen asenne tätä hommaa kohtaan :) En tosin itekään ota mitään paineita, koska sille mitä on tai ei ole tapahtuakseen, ei voi mitään.

Itselleni vähän epätyypillisesti huomaan kuitenkin, että usko alkaa horjua. Melkein tuntuu siltä, että mahdollinen positiivinen raskaustesti kertoisi vaan sen pitääkö minun kestää vielä yksi keskenmeno vai ei (ja tässä kohtaa hatunnosto Tyydelille, sulla on mahtavan paljon voimia ja hieno asenne :) ) On minulla kohdunsuulla nipistellyt ja silloin ei tunnukaan siltä että jee, tapahtuuko jotain vaan enemmänkin että taasko minulle kasataan koettelemuksia :(

Ehkä se johtuu kuitenkin siitä, että toisella teineistäni on ollut aika suuria terveyshuolia ja itselläni sitten jonkinlaista henkistä väsymistä. Periksi ei silti anneta vaan toivon viimeiseen siittiöön saakka että ihme tapahtuisi ja pääsisin vielä kerran pullistumaan :)

Ehkä mä olen jääräpäinen sen suhteen, että pakkohan sen on joskus onnistua!!! Ehkä se joku kerta on jo ens kerta... Enkä ehkä uskalla olla ottamatta sitä riskiä! :) Mieskään ei muistanut, että keskenmenoja oli jo kolme.
Musta olis oikeastaan surullista, jos en saisi kokea loppu raskautta, vauvan liikkeitä, synnytystä, imetystä jne. uudestaan.
Nää keskenmenot ovat ärsyttäviä ja rankkoja, mutta silläkin uhalla, että niitä tulee, haluan vielä yrittää saada tämän kerran vielä loppuun asti.

Tunnistan Tyydeli noi sinun tuntemukset 100-prosenttisesti. Uskon jopa että voisin vielä tulla raskaaksi, mutta on tosi vaikeaa pitää siitä uskosta kiinni että saisin joskus vaavan syliin saakka. Mutta ei auta kuin luottaa siihen että luontoäiti todistaa kaikki negatiiviset epäilykset turhiksi :)

(Onkohan minulla joku hormoni vinossa kun enhän minä nyt tällasia yleensä... :D )

Ei oo jänniä paikkoja täällä ei.
Täti kurvasi paikalle jo useampi päivä sitten (eli KP5 nyt). Sitä tässä on nyt ihmetelty. 1.pv suht normaali, seur. Pv aivan ihan hillitöntä vuotoa isoilla hyytymillä ja sitten on ollut vuotoa vähänlaisesti. Eli ei mulle ihan normaalit. Pitäisi vuotaa enemmän pidempään.
Onko hyytymät kuukautisten aikaan normaalia vai kertooko ne jostain? Tosin edelliset mensut nyt melkein jäi välistä joten selittäisiköhän se asiaa.
Viikon päästä me ollaan visusti etelän lämmössä, katsotaan josko tarttuisi matkaan oma salamatkustaja Puerto. Ja kyllä meinasin ottaa ovistikut ja lämpömittari sinnekin matkaan. Voivat tullissa sitten rauhassa ihmetellä jos haluavat. Siis niitä tikkuja.

Plussapuhureita tänne!

Sahris: Uskonhorjumisen tunteen tunnen minäkin. Silloin yöllä, kun päätin, että vielä kerran pahus vieköön yritän meni sitten syteen tai saveen, niin suurin syy siihen, että epäröin oli juuri tuo mitä kuvailit, "että mahdollinen positiivinen raskaustesti kertoisi vaan sen pitääkö minun kestää vielä yksi keskenmeno vai ei". Tohdonko todellakin tietoisesti saattaa itseni jälleen raskaaksi, jotta saan käydä läpi keskeytyvän raskauden. Noh... näimpä nyt päätin antaa käydä. Ja no, eipä kannata asiaa nyt murehtia, sillä nyt käy niinkuin on käydäkseen, ja itsehän tähän kohtalon käsikirjoitukseen ei voi juurikaan vaikuttaa. Toivoa voi vain parasta.

Ja tsemppiä sulle sinne teinin kanssa. Meillä on täällä aika seesteistä omamme kanssa toistaiseksi. Pian alkaa koeviikot lukiossa, joten silloin meillä täällä joudutaan mitä luultavammin taas törmäyskurssille teinimme kanssa, kun lukupuuhat tuntuvat jäävän useinmiten viime hetkeen.

"Periksi ei silti anneta vaan toivon viimeiseen siittiöön saakka että ihme tapahtuisi ja pääsisin vielä kerran pullistumaan." Taidanpa olla samaa mieltä!

Ja kuten Tyydeli sanoi "pakkohan sen on joskus onnistua!!! Ehkä se joku kerta on jo ens kerta..." Taidanpa nyt lopettaa tuohon tämä kirjoittelun...

Zandi: ihanaa lomaa pusipusibugibugi!

~lounis

Viimeksi muokattu:
Maanantai 22.9.2014

nimi / ikä........................kp / kierron pituus

äiskä-73 (41).............................. 30kp / ?
~lounakehto~ (41)....................... 23kp / 28
sahramiini (42)............................ 22kp/ 26-28
Hedelmiina (39)........................... 19kp / 35
Jimima (42)..................................17kp / 28-30
ruutana (39)............................... 16kp / 24-28
Marza (44).................................. 8kp / 30
vauvatoiveinen (38) .................... 8kp / 27-29
Minttu71 (43).............................. 8kp / 30
Zandi (39).................................. 6kp / 24-30
Glearblue (44)............................. 5kp / 25-29
Äiti seiskanelonen (40)................. 3kp / 26-30

Piinailupäivät: