40+ so what wol.13

Taallahan on kaynyt hieno plussapuhuri, hurjasti onnea uusille odottajille :flower:

Aiti seiskaneloselle tsemppihalaus :hug: Tosi kurjia uutisia. Onko siis niin, etta tohon arvoon ei voi enaa mitenkaan vaikuttaa?

Ma olen pitanyt hiljaiseloa ja vauvahaaveet taustalla viime ajat. Lapsilla oli viime viikko lomaa ja me vietettiin se maaseudulla Belgian ja Ranskan rajalla. Levattiin, ulkoiltiin ja syotiin hyvin (vaikka loydettiin sitten kylla vastapainoksi pizzeria, jonka listalta loytyi kananuggetti pitsaa...). Hyvin rentouduttiin kun toihin paluukin tuntui ihan kivalta :saint:

Mulle voi paivittaa kk7 Me siis skipattiin viime kierto ja nyt sitten odotellaan oilia etta paastaan uuteen yritykseen. Kavin gynella eilen ylimaaraisessa tarkastuksessa ja laakarin mukaan kaikki on erinomaisessa kunnossa (ihan nikkelia laakari huudahteli ranskaksi useampaan kertaan, ja ma oletan etta ilmaisu on positiivinen :D ) Ultralla mallaili etta olisi munasolu kypsymassa jopa molemmilla puolilla ja ma miesta jo kiusasin, etta mulla on kaksoset tilauksessa. Sen verran kuitenkin ohjeisti, etta jos ei raskaus ole alkanut kesalomaan mennessa niin pitaa varata uusi aika ja sitten katsotaan josko hoitotoimille olisi aihetta. Positiivisella mielella eteenpain :wave:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Tyydeli
Toivottavasti on Iines harmitonta! Itseni tuntien olisin varmaan huolesta sykkyrässä, ja varmaan menisin varhaisultraan. Oletko ajatellut mennä?

).( Testasin ihan tyylipuhtaan negan, herkällä testillä. Mä en saa ikinä edes roskishaamuja, vaikka kuinka kävisin tonkimassa roskista tuntien jälkeen. NOh, pieni toivon kipinä siihen asti että menkat alkaa. Ei tosin mitään menkkaoireitakaan, mikä on mälsää sekin. Tänään dpo 10 ja 27/28-30.
 
Tiistaii 11.03.2014

nimi / ikä........................kp / kierron pituus

Lumikki1970 (43)...............36kp / 28-32
Tyydeli (40)......................27kp /28-30
Äiti seiskanelonen (40)........26kp /28
Vauvahaaveita (40)............23kp /28
Piksukka (39).....................22kp /--
Vesipossu (--)...................21kp / --
Marza (43)........................20kp /30
Esteri1 (40).......................20kp /28
Minttu71 (42)....................18kp/30
Fleur (39)..........................7kp / 25-27
Nipsu74 (39).....................--kp /29-30

Piinailupäivät:
Lumikki1970 (43) ...........dpo15
Äiti seiskanelonen (40).....dpo13
Tyydeli (40)....................dpo10
Esteri1 (40)....................dpo7
Vauvahaaveita (40).........dpo7
Minttu 71 (42)................dpo4

Plussanneet: :heart:
Saana72 - 02/2014
Iines* - 03/2014
Tuuliannaliina - 03/2014

Taustailijat:
Susseli72 (41)
Memmu05 (40)
Bugsy (43)
SoturiPrinsessa (43)
Jadee (39)
Tiuku74 (39)
PippuriPiia-70 (43)...........--kp /26-28
Tintti-Tiivari (43)..............--kp /20-27
Fiialiia (40+).....................--kp /25-39


Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
Voi ei Tyydeli :hug: Kumpa tuo tylsä tulos muuttuisi viimeistään seuraavassa kierrossa. Eihän tätäkään kiertoa ole vielä katsottu loppuun. Onhan se tavallaan hulluutta, mutta viimeiseen asti toivo elää (täälläkin).

Samaten Lumikki, missä kummassa sun menkat viipyy :O

fleur, kuulosti ihanalta lomalta, asut siis siellä patonkimaassa? Oikeasti se on kyllä hieno maa ja ihana kieli, joskin niin vaikea, etten enää muista siitä mitään. Ja ei se arvo yleensä nouse. Jostakin DHEA valmisteesta voisi olla apua, mutta siitä lähtee tukka ja alkaa puberteetti, ajattelin nyt kuitenkin sitä tilata tuolta iHerbistä.
 
Kiitos teille kaikille tsemppauksesta, tosiaan voi olla harmitonta tai sitten ei.

Äiti74 en osaa sen kummemmin sanoa niistä tsänsseistä, mut ainakaan mulla ei niitä pitänyt olla, parinkin eri lääkärin mukaan. Toisin kuitenkin kävi, huolimatta matalasta amh:sta. Muistaakseni tolla fsh:llakin oli vaikutusta sen amh:n lisäksi. Eli halusin vaan sanoa, että ei ne lääkäritkään aina oikeassa ole. Äläkä menetä toivoasi, vaikka lääkäri sanoisi mitä. Ihmeitä tapahtuu ;)

Joo Tyydeli, pakko myöntää että aika hermona täällä ollaan. Aion todellakin mennä varhaisultraan, ehkä viikon päästä. Mulla joidenkin laskureiden mukaan nyt 5+6, joten ei siellä taida vielä mitään näkyä, vaikka kaikki olisikin hyvin.

Missäs vaiheessa ootte käyneet vu:ssa? Mä muistaakseni menin tossa ekassa (onnistuneessa) raskaudessa joskus 7+ ja syke näkyi. Viimeksi (keskenmenneessä) sit kävin kai jotain 6+jotain ja silloin lääkäri sanoi ettei sykettä vielä edes välttämättä näkyisi. Nää on vaan mun muistikuviani, kun nyt mietin että missä vaiheessa sinne oikeesti kannattais mennä. Ei nyt viitsisi ihan joka viikko käydä, kun on melkoisen kallista lystiä yksityisellä.
 
Moikka

Rohkaisevia uutisia Iinekseltä äiti74lle! Toivon, että sulla nyt kuitenkin tärppäis matalista arvoista huolimatta.

Tyydeli: höh negasta! Mutta menkkaoireiden puuttuminen voi joskus olla merkki plussasta! Mulla ainakin oli tässä raskaudessa ja muistaakseni jossain muussakin.

Iines: tietty henkilökohtainen päätös, mutta mä menisi varhaisultraan vähän myöhemmin. Viimeksi menin viikolla 9 tai oliko taisi olla jo 10 (9+jotain), koska edellisessä kävin rv8 ja sydän sykki ja kaikki sitten olikin menehtynyt jossain sen ja np-ultran välissä. Lisäksi olen usein kuullut, että rv8 tai 9, en muista kumpi, tapahtuu iso osa keskenmenoista, kait koska tärkeitä elimiä kehittyy silloin. Mitä lähempänä np-ultraa menet, sitä varmempaa että jos ja toivottavasti kun siellä näkyy elävä sikiä, kaikki jatkuu hyvin. Jos menee tosi aikaisin, voi mitä vaan käydä. Toki jos vuoto jatkuu ja tulee kipuja tms. ei varmaan halua odottaa. Tässäkin raskaudessa aion malttaa varhaisultran kanssa, jos nyt ylipäätään menen sinne. Mullahan ei ollut kummassakaan keskenmenossa minkäänmoisia oireita siitä, koska oli ns. keskeytyneitä. Vuoto alkoi vasta tyhjennyslääkkeillä. En tietenkään halua pelotella tällä postauksella, on vaan oma mielipiteeni että menisi myöhemin, etenkin jos vuotelu loppuu. Siihen liittyen, mun käsittääkseni se on aika yleistä, muistan kuulleeni että jopa 1/3 raskauksiin liittyy harmittomia vuotoja.

Puhureita kaikille!
 
Kiitos kannustuksesta, ehkä sitä toivoa on vielä pidettävä yllä.

Esteri: *clip clip*

Dehydroepiandrosteroni (DHEA) on adrenal rauhasen tuottama kolesterolin tapainen ns. ”äitihormoni”, jonka avulla n 50 elintärkeää hormonia rakentuu kehossamme. Näitä ovat esimerkiksi estrogeeni, testosteroni, progesteroni ja kortikosteroni.

Tutkimukset ovat osoittaneet, että DHEA:n määrällä on ehkäisevä vaikutus kasvaimiin, syöpään ja ikääntymisongelmiin yleensä. Jos DHEA:n määrä on hyvällä tasolla, se lisää energiaa, kontrolloi stressiä, ylläpitää sopivaa mineraalitasapainoa, sukupuolihormonien tuotantoa ja vähentää ikääntymisoireita sekä kehon rasvakerrosta.. Jatkuvasti iän mukana vähenevä DHEA:n määrä altistaa tauteihin, kuten syöpä, sydän- ja verisuonitaudit sekä Alzheimerin tauti. Eräiden lähteiden mukaan 80 vuotiailla on enää 5-10 % DHEA tasosta jäljellä. Eläinkokeissa tutkijat ovat todenneet DHEA:n vahvistavan immuunisysteemiä, normalisoivan insuliinin tuotantoa ja edistävän aivosolujen tuotantoa. Samoin eläinkokeissa on todettu selvästi tämän hormonin syöpää estävä vaikutus.

DHEA hormonin lisääminen kehossamme on vaikeaa, sillä jos tätä hormonia nautitaan suun kautta, niin se muuttuu testosteroniksi. Siksi pyritäänkin löytämään kasvistuotteita, jotka olisivat DHEA:n esiasteita ja muuttuisivat täksi hormoniksi vasta kehossa. Tällaisia onkin löytynyt, mutta niiden toimivuus on vielä todistamatta.
 
Viimeksi muokattu:
Lämpimät onnittelut kaikille plussanneille! :) Ihanaa, että täälläkin kuulee näitä uutisia! Toivottavasti nyt lähtisi oikea babyboom käyntiin.

Äiti74, voi miten kurjia uutisia sait! :( Toivottavasti kuitenkin onnistuisi teilläkin, niin kuin muutamilla muillakin huonon arvon saaneilla.

Omaa napaa: vaikka viime viikolla tikuttelin, en ota nyt tuosta oviksesta selvää. Viime tiistaina ja keskiviikkona näytti (RFSU:n) ovistesti selkeää plussaa (vahvempi testiviiva kuin kontroliviiva) ja to ja pe oli myös vahvat viivat (kauempaa katsottuna näytti plussalta, lähempää katsottuna kontrolliviiva oli ehkä hitusen verran vahvempi kuitenkin). Aamulämpötila ei kuitenkaan noussut, joten en sitten tiedä. Peittoa tuli heiluteltua ti-pe, viikonloppuna taukoa. Eilen tuli sellainen ovismainen tunne ja limaa oli ihan kiitettävästi, joten hommailtiin vähän lisää, ja tänään oli aamulämpötila noussut 36,8:aan. En sitten tiedä mitä tästä pitäisi ajatella. Lopetin tikuttelun perjantaina, joten en tiedä, mitä testit olisivat sanoneet viikonlopun aikana. Lähden kuitenkin siitä, että ovis olisi ollut viime viikolla, joten nyt olis varmaan joku DPO 5 vai jotain siihen suuntaan. Jos joku haluaa merkata minut listalle, niin tuon DPO 5 voi sinne laittaa ja ikä 42 ja kierto 28-30 päivää. :)

Mites teillä muilla tuo lämpötila? Mittailetteko aamulämpöjä? Nouseeko/laskeeko aina kierron mukaan? Entä aiemmissa raskauksissa? Onko aina pysynyt korkealla? Itse en esikoisen kohdalla koskaan mittaillut lämpötilojani, joten en tiedä miten silloin oli.

On se hassua miten nämä asiat menevät. Kun esikoista yritettiin, tunsin oloni epätoivoiseksi joka kerta, kun epäonnistui, kokonaiset 3-4 kertaa. Silti siinä meni lyhyt aika. Nyt on yli vuosi yritystä takana ja alkaa olla jo vähän kyyninen olo, tyyliin "ei se kuitenkaan tälläkään kertaa onnistunut". Olen tuskaisen tietoinen siitä, että ikää on jo paljon ja että ihan oikeasti ei välttämäättä enää onnistu, mutta silti en suostu menettämään toivoa. Jotenkin tuntuu, että kyllä on pakko joskus tärpätä. En yksinkertaisesti suostu hyväksymään, ettei asia välttämättä ole näin, vaikka ehkä pitäisi ajatukseen totutella. :( Silti jaksan joka kuukausi toivoa. Ja nyt sitten eletään taas jännittäviä päiviä. Ensi viikon lopussa varmaan tiedän, miten tällä kertaa kävi.

Plussatuulia kaikille! :)
 
Keskiviikko 12.03.2014

nimi / ikä........................kp / kierron pituus

Lumikki1970 (43)...............37kp / 28-32
Tyydeli (40).......................28kp / 28-30
Äiti seiskanelonen (40)........27kp / 28
Vauvahaaveita (40).............24kp / 28
Piksukka (39).....................23kp / --
Vesipossu (--)....................22kp / --
Marza (43).........................21kp / 30
Esteri1 (40).......................21kp / 28
Jimima (42)........................21kp / 28-30
Minttu71 (42).....................19kp/ 30
Fleur (39)...........................8kp / 25-27


Piinailupäivät:
Lumikki1970 (43) ...........dpo16
Äiti seiskanelonen (40).....dpo14
Tyydeli (40)....................dpo11
Esteri1 (40)....................dpo8
Vauvahaaveita (40).........dpo8
Jimima (42)....................dpo6
Minttu 71 (42)................dpo5

Plussanneet: :heart:
Saana72 - 02/2014
Iines* - 03/2014
Tuuliannaliina - 03/2014

Taustailijat:
Susseli72 (41)
Memmu05 (40)
Bugsy (43)
SoturiPrinsessa (43)
Jadee (39)
Tiuku74 (39)
PippuriPiia-70 (43)...........--kp /26-28
Tintti-Tiivari (43)..............--kp /20-27
Fiialiia (40+).....................--kp /25-39
Nipsu74 (39).....................--kp / 29-30

Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
Jimima: Mä nyt luin tuosta, että sulla ovisplussa testiin olis ollut keskiviikkona (dpo-1) ja siitä sitten ovis torstaina ja jos lasketaan tähän päivään, olis dpo6. OK? Vai merkkaanko dpo5? Kai se siitä viimeisestä vahvasta lasketaan... :O Myös arvasin sun kiertopäivät tuonne... 21. Mutta korjataan jos nuo on väärin :)

Millasella mittarilla mittaat? Meil on joku digivehje ja näyttää aina satunnaisesti mitä vaan, pitää ottaa kolmesti ja laskea keskiarvo ;)

Ja taulukon päivitysohje :
1) Lainaa edellinen posti, jossa on taulukko
2) Poista QUOTE kohdat alusta ja lopusta
3) Muuta tiedot
4) Lähetä.

Just In Case
 
Viimeksi muokattu:
nimi / ikä........................kp / kierron pituus

Lumikki1970 (43)...............37kp / 28-32
Tyydeli (40).......................28kp / 28-30
Äiti seiskanelonen (40)........27kp / 28
Vauvahaaveita (40).............24kp / 28
Piksukka (39).....................23kp / --
Vesipossu (--)....................22kp / --
Marza (43).........................21kp / 30
Esteri1 (40).......................21kp / 28
Jimima (42).......................18kp / 28-30
Minttu71 (42).....................19kp/ 30
Fleur (39)...........................8kp / 25-27


Piinailupäivät:
Lumikki1970 (43) ...........dpo16
Äiti seiskanelonen (40).....dpo14
Tyydeli (40)....................dpo11
Esteri1 (40)....................dpo8
Vauvahaaveita (40).........dpo8
Jimima (42)....................dpo6
Minttu 71 (42)................dpo5

Plussanneet: :heart:
Saana72 - 02/2014
Iines* - 03/2014
Tuuliannaliina - 03/2014

Taustailijat:
Susseli72 (41)
Memmu05 (40)
Bugsy (43)
SoturiPrinsessa (43)
Jadee (39)
Tiuku74 (39)
PippuriPiia-70 (43)...........--kp /26-28
Tintti-Tiivari (43)..............--kp /20-27
Fiialiia (40+).....................--kp /25-39
Nipsu74 (39).....................--kp / 29-30

* * *

Hmm, meneeköhän tämä nyt oikein...?! Sorry, jos sählään tän listan kanssa. ;) Muutin tuohon tuon oman kp:n, kun se ei ole vielä 21, vaikka niin voisi mahdollisesta ovispäivästä ja kierron keskivertopituudesta päätellä. Tästä taitaa tulla lyhyempi kierto, sillä oviksen olisi kalenterin mukaan pitänyt olla vasta viime sunnuntaina, mutta tosiaan viime ti ja ke näytti jo plussaa. Tietysti toivon kuitenkin oikein pitkää kiertoa raskauden muodossa. :D

Äiti74, käytän ihan perus Philipsin digimittaria, joka on kyllä näyttänyt samaa, vaikka kuinka mittailee, joten kai se ihan luotettava on.

Lisäys: Höh, taisin poistaa listasta ne kivat tähdetkin. Ehkä joku osaa laittaa ne takaisin?!
 
Viimeksi muokattu:
Tuuliannaliina tosta ultrasta vielä: ei mun hermo kestä noin kauaa odottaa! Kyllä mä ajattelin, että ehkä viikon päästä menisin jo, kun olis 7+. Ekassa raskaudessa kävin kanssa noin ja näkyi syke. Tosin kävin sit uudelleen jollain 11 viikolla ihan oman mielenrauhan takia. Just katsoin, et silloin ekassa raskaudessa saatiin jo neuvolan dopplerilla syke kuuluun jo 10+jotain, eli siellähän sit sais sitä "varmistettua". Sit sitä hyvissä ajoin ultraan menoa ajattelin myös siksi, että jos sattuisikin oleen ku, niin ei ehtisi mitään kauheita tapahtua. Kun tulin googlailleeksi, et ruskea vuoto vois merkata myös tota ku:ta. Kipujakin on jonkun verran ollut, tosin niitä on ollut aiemmissakin raskauksissa, myös siinä onnistuneessa. Ei mullakaan siinä keskeytyneessä km:ssä ollut mitään oireita, eikä mitään vuotoa. Sama homma kun sulla, vuoto alkoi sitten vasta cytoteceillä.
 
Kommenttini vielä varhaisultraan. Itse kävin esikoisesta 7+ viikolla, jotta näkee, että on oikeassa paikassa ja toki se sydämenlyöntikin oli kiva nähdä.
Keskenmenneessä ryntäsin 7+0, ja silloin jo näkyikin, ettei kaikki ollutkaan ok, vaan meni samana iltana kesken.
Jos tulisin raskaaksi, menisin varmasti taas siinä 7 viikon alkaessa, ehkä jo pari päivää aiemmin. Femedassa, Helsingissä maksoi vu alle 80€, niin se oli pieni summa mielenrauhasta. Siinähän saattaisi ehtiä uudestaan vielä ennen np-ultraa, jos oikein hermoilee. No, esikoisesta en osannut hermoilla. Nyt km jälkeen saattaa olla toisin...

Ja mulla takuulla on niin onnettomat kuumemittarit, että mä en tuohon lämpö asiaan aio lähteä ollenkaan... Tykkään nyt niin kovasti noista digi-ovitesteistä. Niin kovasti, että voi kun saisi jo lopettaa koko bongaamisen ja raskautua!! :D

).( Täällä ei uutta. Ehkä testaan aamulla uuden testin. TAi sitten en. Mä en oikeastaan enää usko, että se plussaksi muuttuu, vaan todennäköisempää on, että menkat alkaa. Ei vaan tunnu siltäkään. :(

Lumikki, missä ihmeessä sun menkat on?
 
Torstai 13.03.2014

nimi / ikä........................kp / kierron pituus

Lumikki1970 (43)...............38kp / 28-32
Tyydeli (40).......................29kp / 28-30
Äiti seiskanelonen (40)........28kp / 28
Vauvahaaveita (40).............25kp / 28
Piksukka (39).....................24kp / --
Vesipossu (--)....................23kp / --
Marza (43).........................22kp / 30
Esteri1 (40).......................22kp / 28
Minttu71 (42).....................20kp/ 30
Jimima (42)........................19kp / 28-30
Fleur (39)...........................9kp / 25-27


Piinailupäivät:
Lumikki1970 (43) ...........dpo17
Äiti seiskanelonen (40).....dpo15
Tyydeli (40)....................dpo12
Esteri1 (40)....................dpo9
Vauvahaaveita (40).........dpo9
Jimima (42)....................dpo7
Minttu 71 (42)................dpo6

Plussanneet: :heart:
Saana72 - 02/2014
Iines* - 03/2014
Tuuliannaliina - 03/2014

Taustailijat:
Susseli72 (41)
Memmu05 (40)
Bugsy (43)
SoturiPrinsessa (43)
Jadee (39)
Tiuku74 (39)
PippuriPiia-70 (43)...........--kp /26-28
Tintti-Tiivari (43)..............--kp /20-27
Fiialiia (40+).....................--kp /25-39
Nipsu74 (39).....................--kp / 29-30

Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
Siis viestin alusta esim. hakasulku +QUOTE=Äiti seiskanelonen;229856+hakasulku ja viestinlopusta /QUOTE (hakasulut myös). Nuo kohdat siis vain poistetaan, ei mitään muuta.

Odottelen tätiä. Tänään viimestään pitäs tulla, mikä on aika ikävää kun pitäs viikonlopuksi lähteä vanhemmille. Ja siellä me yleensä yövytään asuntovaunussa. Ja nyt ei ole mies mukana, enkä sitä vessaa osaa laittaa toimintakuntoon. Taidan nukkua porukoitten sohvalla.

Olisko teistä vastenmielinen ajatus, jos teidän 10v vanhempi isosiskonne pyytäisi teiltä munasoluja itselleen?? Tämäkin ajatus pyörähti päähäni, olisi ainakin sama perimä. Mutta miten suhtautua siihen, että mun miehen siittiöt ja mun pikkusiskon munasolu...ensi alkuun kuulostaa vähän omituiselta.
 
Viimeksi muokattu:
No niin, täti tuli kylään eli eilen illalla alkoi menkat, pöh... no ainakin päättyi se epätietoisuus... Nyt meinaan hankkia sitä kuningatarhyytelöä vai mitä se nyt olikaan ja sitten ovistestejä. Oisko mitään muuta mitä suosittelisitte jotta hedelmällisyys " paranisi " ?
 
Lumikille pahoittelut tädin saapumisesta ja tsemppiä uuteen kiertoon :)

Tyydeli, joko testannut ;)

Fleur, onnea hyvistä ultrakuulumisista ja plussia tähän kiertoon. Kuulostaapa ihanalta elonne ranskassa =) Meillä mies haluaisi myös että muuttaisimme ensi syksynä n. vuodeksi espanjaan. Mä en vaan ole oikein lämmennyt ajatukselle, kun toinen lapsi jo kuitenkin koulussa... Talosta lainaa jne. Ja jos niin onnellisesti tässä kävisi että raskautuisin, EN uskaltaisi synnyttää ulkomailla, kielitaito mulla ei parhaasta päästä ja haluan ymmärtää siinä tilanteessa KAIKEN =) Mutta, kerranhan täällä ollaan....

ON: eipä ihmeitä, flunssaa taitaa koittaa pukata :( Pihahommia tehty urakalla, ihanaa ilmaa kun ollut. Pienosia menkkajomotuksia taas ilmaantunut. Testejä en vielä ole ostanut... niin ikävää pettyä kuukaudesta toiseen kun se tasan yksi viiva siihen ilmestyy :( (katsotaan vaan kuinka kauppareissulla tänään käy :kieh:

Äiti seiskanelonen, minulla ei siskoa, en joteskaan osaa samaistua tai ajatella asiaa siltä kannalta....:)
 
Viimeksi muokattu:
Voi harmin paikka Lumikki, mutta kun testitkin negaa niin ehkä parempi, että pääsee seuraavaan kiertoon jo. Oli kyllä hurjan pitkä kierto. Minä tilasin eilen iHerbistä:
MRM, DHEA 25mg, 90 veggie caps
Nature's Way, Vitex Fruit, 400 mg, 100 capsules
Now Foods, CoQ10 (ubiquineon), 200mg, 60 Vcaps
Madre Labs, Omega-3 Premium Fish Oil, 180 mg EPA/120 mg DHA, 100 softgels
Eden Foods, Organic, Wild Berry Mix, Nuts, Seeds & Berries, 4 oz (113g)
YHT postikuluineen vähän alle 40 dollaria (tullirajoitus, käytetty alennuksia)
Sen lisäksi siis gelee royalia, D-vitamiinia (sekin tilattu aiemmin iHerbista koska suomesta saa niin laimeaa) ja magnesiumia. Monivitskua kai vielä pitäis hankkia??
Kahvia en oo juonut eilen enää. Ja joka päivä näin kierron alussa ajattelin juoda yhden greipin mehut (foolihappo?).

Toivottavasti nää ei ala stressaamaan...

Lisäys: ja just luin että foolihapon kanssa tarvitaan B12 vitamiinia (tutkimusten mukaan normiravinnosta saa tarvittavan määrän, huh)
 
Viimeksi muokattu:
Moi taas!

Tyydeli samoilla linjoilla ton ultran kanssa, haluan nähdä että on oikeassa paikassa ja jos on, että löytyy se syke. Onpa siellä halpa toi vu :O Täällä on yksityisellä lääkäriasemalla joku vähän alle 200e, joten ei siellä viitsi ihan kauheen moneen kertaan käydä.

Äiti74 enpä mäkään osaa tohon siskolta munasolujen pyytämiseen sen kummemmin kommentoida, paitsi että jos ajatus siskon munasoluista ja miehen siittiöistä tökkii, vois ajatella ristiinluovutusta. Sillä ainakin kai pääsee kiilaamaan jonon ohi, ne jonothan on kai aika pitkät täällä Suomessa.

Pahoittelut Lumikille tädistä.
 
Kiitokset tsempityksestä, onneksi nyt kolme päivää kestänyt päänsärky on lakannut ja muutenkin on helpompi olla, aika kurjaa tuollainen kun en oikein pystynyt keskittymäänkään yhtään mihinkään vaan vain odotin ...Mä syön nyt toista kk sitä multitabs raskaus ja imetys vitskua( suositellaan aloitettavaksi jo kun aletaan raskautta suunnittelemaan ) ja nyt sitten tosiaan aloitan sitä kuningatarhyytelöä...sitten olen lopettanut vuoden vaihteessa tupakin polton ja muutenkin yritän nyt elää terveelliisemmin, josko minusta joku päivä äiti vielä tulisi <3

Lauantaina on miehen kaverin synttärit, aion rentoutua 100 %...niin oli paskamainen viikko kun odotin ja odotin ja sitten tuli nega, ja menkat, pah...mutta elämä on, kaikella on tarkoitus, näin mä uskon ja luotan kuitenkin siihen että kyllä se vauva mun sisällä saa sitten alkunsa kun on oikea aika <3 !
 

Yhteistyössä