40+ so what wol.13

Voi vauvahaaveita#3, mutta älä vielä luovuta. Sulla on vasta dpo11? Mä tein täyden negan dpo10 ja haalean hailakka viiva dpo12. Eikä eilenkään ollut vahva viiva. Uuteen kiertoon vasta kun menkat alkaa!! Sitä ennen on aina toivoa!!
 
Voi Esteri, oireettomuus voi olla hyvä!! :) Silloin ei ole menkkaoireitakaan!! Mulla oikeastaan se, että nännin on arat, on ainoa oire ja väsymys. Yleensä ennen ku menkat alkaa, koko rinnat saattavat olla kipeät, eivät nännit.
 
Tyydeli, ihana, kiitos tsempistä:heart: mutta kyllä se niin pudas nega oli kuin olla ja voi..ja mulla pitäis maanantaina jo alkaa menkat, dpo 11-12 nyt

Esteri, ei mullakaan oireita, ainakaan raskauteen liityyviä...lähinnä tulevia menkkoja enteileviä
alavatsajomotuksia.

Miksi sitä sitten pitää lähteä testailemaan hätähousuna...Kun sitä niiiiiin toivoo saavansa ne kaksi viivaa ettei malta edes odottaa siihen menkkojen poisjääntiin (tai siis eihän ne meikäläisellä tässä hetkeen ole kyllä pois jääneetkään:headwall:
 
Viimeksi muokattu:
Oikeessa olin, tänään siis kp 2.

Hitto, mä en oo ees pitkään aikaan päässyt testailemaan kun vuoto alkaa jo niin aikaisin. Ihan kökköö. En tiijä, pitäiskö sitä sitten lääkärireissu heittää ton kanssa vai ei... Onks mammoilla vihjeitä? Mitä tehdä lyhyelle kierrolle? Luteaalivaihe vaikuttaa turhan lyhkäiseltä.

Pitäisköhän munkin tota kuningatarhyytelöä kokeilla, kun noin hyvät on nuo "suositukset". Ukko-kulta varmaan taas ihmettelee uusia kapseleita.

Marzalla on muuten kivoja "kodintuoksuisia" päivityksiä. Niistä tulee jotenkin hyvä mieli ja onnellinen perhe mieleen.
 
Olihan eilen mukava ilta syötiin porukalla vaan herkkuja ja tultiin exän luokse sitten laavulle ja saunomaan.se on mukava kun ex ja nykyinen tulee hyvin toimeen. Nukuttiin mieheni kanssa matkailuautossa pitkästä pitkästä aikaa.katselin just tuota listaa ja mulla näköjään alkamassa ihan muutaman päivän päästä menkat huh huh ei tarttis kyllä alkaa en kaipaa :-/
 
Vauvahaaveita#3, mä olen sinnikäs ja jankutan!! Mutta mulla oli todellakin tyylipuhdas nega silloin ekassa testissä dpo10, joten ei kannata luovuttaa, ennen kuin menkat todellakin alkaa. Minä ainaskin pidän sormet ja varpaat pystyssä sun, vauvahaaveita ja esterin puolesta!! Plussajunaan mahtuis vielä mukaan tässä kuussa!!

Voi kökkö Vesipossu, ettei edes ehdi testausrumbaan!! Tuskin niistä kunigatarhyytelökapseleista haittaakaan on. Kokeile vaan. Onhan sekin maailmalla todistettu, ettei lumevaikutustakaan pidä vähätellä. Jos vaan johonkin uskoo, niin se toimii! :)

Ja varovaisesti ilmoitan, että minut saa siirtää plussanneisiin + :heart:. Olihan se jo aika vahva viiva tänään tikussa... Miehellekin kerroin. Kysyi kauanko olen tietoa pantannut... taitaa siis tuntea minut. :)
Saas nähdä montako varhaisultraa joutuu oman mielenterveyden vuoksi ramppaamaan. Pelko on konkreettinen nyt tammikuisen km jälkeen. Että josko ne munkin munasolut ovat niin vanhoja, ettei niistä ole loppuun asti. Sellainen alkuraskauden euforia puuttuu. Ennemminkin toivoisi, että aika menisi nopeasti esim rv12 saakka...
 
Hyvää alkavaa viikkoa vauvakuumeiset! :heart:

Vauvahaaveita, Esteri, rutistus täältäkin. Se nega on kyllä sellanen ilonpilaaja :(

Kiitos Tyydeli sanoistasi ja tsempeistäsi, :heart: ja ehkä tuo pikkunyytti vielä tässä toteutuu. Täältä on tosiaan saanut ihanasti vertaistukea ja "saa" purkaa tuntojaan kun tarve sitä vaatii :) Kyllä tuo varmasti pysyy mukana loppuun asti, se on nyt tällä kertaa niin laadukas, usko pois. Alat meditoimaan tai jotain ettet stressaa liikaa, joohan.

Paljonko teillä niitä lapsia Marza on? Aika kyllä hienoa, että tulevat exäsi ja nykyisesi niin toimeen keskenään, voishan se olla ihan toisinkin.

Vesipossu, montako päivää sun luteaalivaihe sit on? Lääkäri voi määrätä vaikka keltarauhashormonia, joka saattaa pidentää tuota luteaalivaihetta (vai auttoikohan se vaan kiinnittymiseen). 10 päivää olis hyvä jos se olis. Mutta ainakaan mulla menkat ei ala kun vasta 5 päivää hormonin lopetuksen jälkeen. Sitä ei kyllä ole kovin mukava käyttää.

Mullakin on jo eka purkki hyytelöä mennyt. Lieköhän sillä jotain tekoa siihen, että nyt tän kerran menkat ei oo ollut niin runsaat ku normaalisti. Täällä meidän lähiLifeissa tuo purkki maksaa joku 20,90.

Näinkin viime yönä unta, että sydänääniä kuunneltiin ja siellä minun vatsassa jumputti kaksi pikku sykettä, toinen olis ollut jo pidempään ja toinen vasta alkanut. Ei se unessa tuntunut oudolta ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Marza1970
Maanantai 17.03.2014

nimi / ikä........................kp / kierron pituus

Vauvahaaveita (40).........29kp / 28
Piksukka (39)..................28kp / --
Marza (43).....................26kp / 30
Esteri1 (40)....................26kp / 28
Minttu71 (42).................24kp / 30
Jimima (42)....................23kp / 28-30
Fleur (39).......................13kp / 25-27
Lumikki1970 (43).............6kp / 28-32
Äiti seiskanelonen (40)......4kp / 28
Vesipossu (--)...................4kp / --

Piinailupäivät:
Esteri1 (40)....................dpo13
Vauvahaaveita (40)..........dpo13
Jimima (42).....................dpo11
Minttu 71 (42)..................dpo10

Plussanneet: :heart:
Saana72 - 02/2014
Iines* - 03/2014
Tuuliannaliina - 03/2014
Tyydeli - 3/2014


Taustailijat:
Susseli72 (41)
Memmu05 (40)
Bugsy (43)
SoturiPrinsessa (43)
Jadee (39)
Tiuku74 (39)
PippuriPiia-70 (43) ..?/26-28
Tintti-Tiivari (43)...?/20-27
Fiialiia (40+)........?/25-39
Nipsu74 (39)..........?/29-30

Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
Viimeksi muokattu:
Aurinkoista maanantaita kaikille! Talvi tuli takaisin, mutta onneksi aurinko paistaa, ainakin täällä meilläpäin. Täällähän on nyt jo mukavasti noita plussanneita, onnittelut teille kaikille! Voi, kun saisi liittyä itsekin joukkoon. Näin viikonloppuna unta, että tein positiivisen raskaustestin ja vielä toisenkin, kun en meinannut uskoa silmiäni. Olin niin onnellinen unessa. Oli pettynyt olo, kun heräsin ja tajusin sen olleen vain unta. :(

Mulla on jotenkin tosi kaksijakoinen olo tän koko kuumeilun suhteen. Toisaalta olen vakuuttunut (ainakin melkein ;) ), että kyllä meilläkin vielä tärppää, mutta toisaalta minusta on tullut vähän kyyninen ja pessimisti. En tosin suostu hyväksymään ajatusta, että aika on ehkä ajanut ohitse, mutta silti jollain tasolla ymmärrän sen. Olen jo pidempään tuntenut "vatsakateutta", kun näen raskaana olevia naisia. Ei missään nimessä niin, etten suo lapsia muille, ei ollenkaan, mutta raskausvatsat muistuttavat joka kerta siitä, ettei itse ehkä saa enää sitä kokea. Mieskään ei oikein ymmärrä tunteitani, hänen mielestään pitää olla onnellinen siitä, että meillä on ihana esikoinen ja tietenkin olen iki-onnellinen hänestä, hän on parasta mitä mulle on koskaan tapahtunut. Osaisinpa asennoitua niin kuin mieheni, jonka mielestä toinen lapsi olisi kiva ja tervetullut, mutta jos ei tärppää, niin meillä on ainakin yksi ihana lapsi. Toki ajattelen myös niin, mutta silti ajatus toisesta lapsesta on päässäni koko ajan ja epäilen, että asia jää harmittamaan minua, jos ei "suunnitelmani" onnistu. Ihan pimeetä, I know. Olen niin äärettömän iloinen ja onnellinen esikoipojastani, jota rakastan yli kaiken. Haluaisin vain niin mielelläni hänelle sisaruksen. *huokaus* Ehkä mä tällä stressaamisellani vaikutan asiaan negatiivisestikin. Yritän ottaa rennosti ja olla miettimättä asiaa liikaa, mutta asia käy mielessä päivittäin, en voi sille mitään. Mites te muut, mietittekö tätä vauva-asiaa koko ajan vai osaatteko välillä olla miettimättäkin?

Ihmettelen myös tätä tämänhetkistä kiertoani. Ovistestit näytti tosiaan positiivista tuossa vajaa pari viikkoa sitten ja sitten lopetin tikuttamisen. Lämpötilat eivät kuitenkaan nousseet ja sitten viime tiistaina tuntui alavatsassa pientä nipistelyä ja seuraavana päivänä (viime ke) aamulämpötila olikin noussut ja sen jälkeen on pysynyt korkealla. Eli en tiedä ovuloinko jo vajaa kaksi viikkoa sitten vai vasta viime tiistaina. Kuukautiset voivat siis alkaa joko tämän viikon loppupuolella tai mahdollisesti vasta ensi viikolla (mieluiten eivät tietysti alkaisi ollenkaan ;) ). Rasittavaa odottelua siis edessä. Itse en ole noita raskaustestejä juuri tehnyt, ellei ole kuukautiset olleet myöhässä, ja jollain hassulla tavalla on kuitenkin mukavaa elää toivossa. Niin kauan kun kuukautiset eivät ala, niin kauan on toivoa... :D Ehkä mun kannattaisi kuitenkin noudattaa mieheni neuvoa ja lopettaa noi tikuttamiset ja lämpötilan mittaamiset ja vain luottaa säännölliseen peiton heiluttamiseen ja mahdollisiin oireisiin. Eivätpä ole toistaiseksi ainakaan auttaneet mua, nämä toimenpiteeni, mahdollisesti vain lisänneet stressiä.

Aurinkoa ja plussatuulia kaikille! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Marza1970
Eihän sitä Jimima koskaan tiedä, vaikka olisi tärppi käynyt. Tosin minä en osaa sanoa mitään lämpötilamittailuun, en oo sitä harrastanut.

Tuo teidän (sun ja miehesi) ajatukset on ihan kuin meidän perheestä. Ihan täsmälleen samat tuntemukset itsellä, päivittäin, ja miehen mielikin on ihan identtinen. Ei ole estellyt yritystä, mutta olisi myös ihan tyytyväinen tähän tilanteeseen. Mä en niin haluaisi, että poikani on "yksin" kun hän kasvaa ja meistä vanhemmista sitten tulee vanhoja. Vaikka tuossa on serkkuja vaikka kuinka, mutta on se aina eri asia tuo oma sisko/veli. Mitä enemmän sitä ajattelee, sen vahvemmin haluaa sen toisen lapsen. Eikä se tosiaan tarkoita, etteikö sitä esikoista rakastaisi täydestä sydämestä.
 
  • Tykkää
Reactions: Marza1970
Joo, Äiti seiskanelonen, taitaa olla aika yleinen kuvio, että nainen haluaa kovasti toisen (tai kolmannen, neljännen...) lapsen ja mies on periaatteessa hengessä mukana, mutta ei kuitenkaan ihan yhtä intohimoisesti kuin nainen. Meillä mies kyllä haluaa toisenkin lapsen eikä ole yrittämistä mitenkään jarrutellut (paitsi niitä lapsettomuusklinikkakäyntejä piti vähän turhina), mutta hänelle ei ole mikään ongelma, vaikkei toista tulisikaan. Itseäni asia taas jäisi todennäköisesti vaivaamaan loppuelämäksi, vaikka olenkin iki-onnellinen että on yksi ihana lapsi. Alan myös olla sitä mieltä, että ellei tässä ala kohta tapahtumaan, niin haluaisin ehkä yrittää vielä koeputkihedelmöitystä. Tiedän nimittäin, että jos 45-vuotiaana joudun toteamaan, että toista lasta ei nyt sitten tullut, tulen ikuisesti potkimaan itseäni, jos en ole yrittänyt kaikkea, sisältäen hoidot. Epäilen vaan, että siinä kohtaa saattaa miehen yhteistyöhalukkuus loppua... :( Hänellä tuntuu olevan vähän sellainen kanta, että luomusti voidaan yrittää pitkäänkin, mutta mihinkään kalliisiin hoitoihin, jotka eivät kuitenkaan välttämättä onnistu, hän ei halua mennä. Saas nähdä. Toivon niin, ettei siihen tilanteeseen jouduta. Pidän sormet ja varpaat niin ristissä, että onnistuisi ihan perinteisellä tavalla. :)

Mulla on kaiken lisäksi alkanut tulla sellaisia "nostalgiakohtauksia" ties mistä asioista, tulee esikoisraskaus mieleen koko ajan eri tilanteissa, tyyliin "tähän aikaa 3 vuotta sitten kerroimme ilouutisen mun vanhemmille" jne. Isovanhemmatkin varmasti miettivät, että tuleeko sieltä enää toista lasta, mutta hienotunteisesti eivät kysy. En ole kenellekään edes kertonut, että yritys on päällä. Tuntuu, että se lisäisi vain stressia, varsinkin jos tulisi koko ajan kysymyksiä. Oletteko te muut kertoneet muille yrityksistänne?
 
Viimeksi muokattu:
Vauvahaaveita miltä siellä näyttää? Täällä ei ole vielä ainakaan merkkejä tädistä. En ole kyllä testannutkaan nyt.

Sitä piti kysymäni, että tuo kohdun napukka, missä sen pitäisi olla? Kun itselläni tässä nyt parina päivänä alkanut olla arka varsinkin niissä hommissa. Yleensä ei ole.
 
Voi vitsi miten jännät päivät täällä on edessä!! JA plussajuna on niin vauhdissaan, että tervetuloa mukaan vaan! Tehdään tästä maaliskuusta oikein superplussakuukausi!!
Pidän peukkuja kaikille piinailijoille, Esteri1, Vauvahaaveita, Jimima, Minttu 71! Ja Marza vielä päälle!!
Kyllähän todennäköisyyslaskelmat sanoo, että joku teistä vielä plussaa... eikös niin!! ;)

Ja mulla on edelleenkin liikaa aikaa... ja liian pienet huvit elämässä (kun ei voi vielä vauvahankintojakaan tehdä) niin tiedätte, kuinka paljon mä tykkään muiden testailusta ja niiden jännittämisistä, että antaas nyt mennä vaan!!
 
  • Tykkää
Reactions: Marza1970
Ja sellaisen kommentin tässä vielä lisään, että meillä ovulaation testaaminen on osoittautunut melkoisen tärkeäksi seikaksi...
Olen löytänyt 100% varman ovulaation kahdesti. Ja molemmista raskautunut. Ja tämä jälkimmäinenhän oli kp17, eli tosi myöhään. Edellinen oli kp13-14 kieppeillä. Siitä huolimatta olen tikuttanut kyllä 12kk ainakin. Joko ovista ei löytynyt, tai sitä ei ollut muilla kerroilla.

Ja Jiminan pohdintaan, mä koen että ihmiset ovat olleet hyvin HYVIN hienotunteisia meitä kohtaan. KUKAAN ei ole kysynyt, että jokos sitä toista, vaikka jotkut sen yrittämisestä tietävätkin. Ehdin sitä jo pohtiakin, että mistähän se johtuu. Siitä kai,että ei haluta tunkeilla, että kaipa me kerrottais jos olisi tuloillaan...
 
Esteri täällä ei ole testailtu sen edellispäivän jälkeen, mutta ei ole täti vielä saapunut.. Pelkään että huomenna saapuu, kun yleensä 14 päivää oviksesta mulla menkat alkaa. Toisaalta mulla on ollut toi 28 päivän tarkka kierto, että jotain pientä toivoa koitan pitää yllä, tänään kyllä kerkiää vielä alkaa, koko ajan on sellainen olo vatsassa että alkais, ja joka vessakäynnillä pelkää sitä punaista siinä paperissa näkevän....

Tyydeli taasen kiitän tsemppauksesta, ja niiiin paljon toivoisin siihen plussajunaan mukaan pääseväni :heart: ja myös koko poppoolle sitä toivon!

Jimima taisi kysellä onko kerrottu kuumeilusta muille... Mä en ole, keskenmenneestä raskaudesta tiesi ainoastaan mun vanhemmat. Ja vähän luulen että äiti taitaa aavistella meidän yrittävän...ei ole kuitenkaan suoraan asiasta puhunut mulle.
Kaveripiirissä luulenpa että lapset on tehty 10-15v sitten=) ainakin puheista päätellen, ei ole kukaan "tässä iässä" enää halukas tulemaan äidiksi : / Mutta mikäs se nuorekkaampana pitää kun lapset! =)=)

Paljon tsemppiä muillekin piinailijoille!!
 
Voi Esteri ja Vauvahaaveita - olisipa siellä nyt kuitenkin yllätys muhimassa. Dpo13 on kuitenkin vielä aikainen ja monillahan plussa ilmestyy vasta kun kuukautiset on jo myöhässä. :hug: Peukkuja myös Jimimalle ja Mintulle piinailuun.

Täällä on ovulaatio hukassa :confused: Viikonloppuna ja tänään CB digi näytti negaa. Lauantain testi oli tosin niin lirusta ja myöhään illalla tehty (unohtui taas päivän touhuissa), että enpä tiedä kuinka paljon siihen voi luottaa, mutta sunnuntain ja tänään kunnolla tehdytkin olivat negat. Tikun testiviivat (joo niitä ei sais ohjeiden mukaan digitestissä tulkita, mutta tulkitsen kuitenkin :ashamed: ) on haalentunut selvässä tahdissa lauantailta tähän päivään ja mä pohdin nyt, olisko se ovis voinut olla jo perjantaina. Viime vuoden perusteella mä oon saanut plussan aina kp12, joskus myös kp11 ja tänään on jo kp13. Gyne oli ultrassa niin positiivinen siitä että komea munasolu on tulossa, että ihmetyttää josko tähän nyt kuitenkin on osumassa ovuloimaton kierto. Yritykseen ehdittiin kyllä perjantaina, mutta lauantai jäi väliin (jotenkin kummasti petipuuhat toteutui tas muodossa 'nukahdettiin molemmat sohvalle'). Limoja tuntuu olevan edelleen (mulla ovista seuraa yleensä rutikuiva kausi), vaikka ei mitenkään hurjasti. Myöhäiseksi menee jos ovis on vielä edessäpäin... Ärsyttää. No toivotaan että Tyydelin esimerkki myöhäisestä oviksesta tietää hyvää meillekin =) Miehellä on kaiken lisäksi huomenna ja keskiviikkona iltameno. Mä kyllä asetun oven taakse vamppina vaanimaan sen kotiintuloa, jos plussa tikkuun kuitenkin vielä lähipäivinä pärähtää :vampire:

Me ei olla yrityksestä kerrottu kenellekään, mutta ei kai se mikään salaisuus ole tammikuun keskenmenon jälkeen. Viime raskaudesta ehdittiin tosin kertoa vain ihan lähiperheelle ja mun pomolle. Meille ei myöskään ole tullut lapsikyselyitä yhtään edes ennen tätä viimeistä raskautta. Johtuu varmaan siitä, että yhteinen esikoinen on jo melkein 6v ja kun miehen poika asuu meillä niin meillä käytännössä on jo kaksi lasta.

Menipäs kovin omanapaiseksi taas juttu:ashamed: Mukavaa alkuviikkoa toivottelen kuitenkin kaikille!
 
Ymmärrän, että tässä iässä moni kuumeilee iltatähteä, jos on pari lasta ennestään. Meillä on kuitenkin jo 10 ja viimeisin vasta 5kk. Olen yrittänyt pitää itseni kurissa, jotta ns ovispäivät menisi ohi, ettei mitään tee. Nyt jälkimmäisenä kiertona on ollut varmaan tipalla, että laitoinko uunin kiinni ennen ovista. Tosin en kyllä havainnut ovista...Nyt on kr päivä 32. En ole testanut, koska itku pääsee jos se näyttää negaa ja menkat vaan myöhässä.
Minun tapauksessa voikin jo ajatella viiraako päässä. :) Vaikka yritän ajatella järjellä, ei tunteet anna periksi oviksen lähestyessä.:LOL:
Meillä ei ole yllätys, vaikka vauva tulisi. Kaikki on jo asennoitunut, että vauvoja tulee niin kauan kuin minulla ei ole vaihdevuosia.:)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä