40+ so what wol.13

Vauvahaaveita #3, voi kurjaa! Tiedän tunteen, liiankin hyvin. :( Joka kuukausi sitä toivoo viimeiseen asti ja se pettymys, kun menkat sitten kuitenkin alkavat, blaah! Niin monet ei-toivotut menkat olen nyt jo kokenut, että jos jonain päivänä tärppääkin, joudun varmaan tekemään 5 testiä ennen kun uskon. No, uutta yritystä kehiin. Tsemppiä! :)

).( Itse yritän olla tulkitsematta taas "oireita". Muka nippailee välillä alavatsassa ja välillä outo vilun tunne, mutta senhän olen oppinut viimeisen vuoden aikana, ettei mun mitään "oireita" kannata tulkita, ei ne todennäköisesti kuitenkaan mitään tarkoita. Pitää vain pitää pää kylmänä ja kärsivällisesti odottaa. Eikä mulla esikoisenkaan kanssa mitään oireita ennen plussaa ollut. Tai itse asiassa noin 6 tuntia ennen plussaa aloin hieman aavistaa... Oltiin porukoilla ja broidin perheenkin piti tulla sinne syömään ja he olivat myöhässä. Mulla on hirveä nälkä ja yhtäkkiä tunsin, että "NYT on saatava heti ruokaa, muuten iskee huono olo". Menkat olivat muutaman päivän myöhässä, vaikken ollut siitäkään varma, kun kyseinen kierto oli ollut vähän normaalista poikkeava enkä tiennyt tarkalleen milloin odottaa menkkoja. Silti jotenkin tiesin siinä kohtaa, että nyt on saattanut tärpätä. Ja illalla kotiin tultuamme tein testin ja kaksi viivaahan siihen ilmestyi. Oi sitä onnen päivää! <3 Hmm, menipä vähän sivuraiteelle taas... :D

Aurinkoista tiistaita ja tsemppituulia kaikille!
 
Vauvahaaveita, tsemppiä sinne nyt. Seuraava kierto on jo menossa ja siinä uusi mahdollisuus.

No on taas sulla haastetta fleur, tuossa oviksen metsästyksessä. Toivotaan tosiaan, että olis sitte vasta tulossa. Voihan niinkin käydä, että se johtofolli kasvaa niin isoksi, että se ei irtoakaan (saattaa muuttua kystaksi ja kuivua itekseen pois).

Marza, sulla olis sitte kyllä jo aika uudelle pienelle, kun nuo muuta alkaa jo oleen aika "itsenäisiä" :)

Hupiaelämään: Teillä sitten vilskettä riittää. Kyllä täytyy hattua nostaa, että jaksat noin monen lapsen kanssa. Ja toivot vielä lisääkin.

Kyllä minäkin oon aika avoimesti puhunut, että yritystä on ollut, mutta kun ei vaan tulosta synny. Ja voin ihan ventovieraillekin sanoa niin (ja olenkin sanonut), ei siinä mun mielestä ole mitään ihmeellistä.

Täällä on näköjään niin monelle sattunut niitä ikäviä tapauksia, keskenmenoja, että ihan pelottaa. Josko vielä onnistuisinkin raskautumaan, niin on aika todennäköistä, että se kesken menee :(

Tsemppiä Minttu piinailuun!

ja Esterille kans vielä tsempit, pidetään peukkuja et täti pysyykin poissa. Samoin Jimimalle!

Mitäs Lumikille kuuluu, oviksen bongailua?
 
Helou, nyt on sitten se kuningatarhyytelön napsiminen aloitettu, samoin greippimehun litkiminen... ja tänään tilaan ovistestipakkauksen, netistä saa näymmä niitä glearbluen edullisemmin kuin apteekista...

Ens viikolla sitten odottelen ovista, harmi vaan että oon Tallinnassa pari päivää ja jos mä nyt oikein olen laskenut niin just silloin taitaa olla ovis, ainakin ihan ovella, ja mies siis kotona :( paitsi että jotkut laskurit antaa 29.3, jotkut ( perhesuunnittelun sivuilla ) 1.4...mulla kun venähti se viime kirto niin pitkäksi.Että en nyt sitten tiedä mitä uskoa ??? mitä te sanotte ? eli normisti kierto 32 päivää, edelliset alkoi 13.3...Harmi jos tää ovis menee taas ohi suun :( kiitoksia vaan Äiti74 kyselyistä ja onnea kaikille plussanneille :)

Musta oli tosi kiva kun oltiin tän mun vanhanuudenrakkauden kanssa lauantaina kylässä hänen parhaan ystävänsä luona, en ollut aiemmin tavannut tätä ystävää ja vaimoaan. No tämä mun mies sitten kertoi heille tästä meidän vauvaprojektista ja sanoi toivovansa siitä ystävästään sitten kummisetää jos meille vauva tulee. Ystävän silmäkulmat ihan kastui, ja halasi muakin vaikka ekaa kertaa tavattiin sinä iltana. Jotenkin nyt mä olen ihan 100% varma tästä suhteesta, aiemmin vielä ajattelin ja pelkäsin että jos tämä taas epäonnistuu...eikait kukaan muuten puhuis vauvajuttuja parhaalle ystävälleen jos ei ois tosissaan siinä ihmissuhteessa ?
 
eiku siis 12.3 alkoi edelliset menkat...tilasin juts ovistestejä, halpatesti.fi:n sivulla oli tarjous, One Step liuskatestit, 21 ovis ja 5 raskaustestiä, paketti yht. 25,50eur mutta sitten tilausvahistuksella lukeekin 27,75eur.Mistäköhän johtuu tämä hintaero, onko joku tilannut näitä ja testaillut ? ja kokemuksia kiitos ! edullisia ainakin ovat, ovatko herkkiä ja luotettavia ?
 
Tottahan toki tuo Lumikki kuulostaa siltä, että sulla ihan ihannekumppani on vierelläsi =)
Tuota oviksen ajankohtaa on niin paha ennustaa, varsinkin jos sulla on pitkät kierrot. Tallettelette ennen kuin lähdet ja sen jälkeen ja voit toki tikutella ovista kun tuut takasin, jos se kuitenkin tulee myöhässä.

Minä tilasin kai kotitesti.fi sivuilta Sofin tavallisia liuskatestejä pari pakettia ovikseen (vihreä paketti, sisältää 7kpl) . Hyvin toimii mulla. Hyvä et muistutit, taidanpa tilata lisää niitä.

Greippimehua ei sit saa liikaa nauttia! Otatko 1 vai 2 kapselia päivässä sitä hyytelöä?
 
tota, hehe, mitä on tallettelu ? siis peiton heiluttamista ? Kyllähän mullla yleensä on ollut ihan suht säännöllinen se 30-32 päivää, ainakin viimeisen vuoden, että tuo 37 päivää oli kyllä joku ihan ihme härö ...ehkä jännitin, ehkä mä olen liian vanha, en tiedä ? Mehua juon n. lasillisen päivässä, ja aamulla nappaan 2 kapselia hyytelö ja illalla yhden raskaus+ imetysvitskun...on tossa aikamoinen coctail ;) ja tupakin lopetin vuoden vaihteessa ja alkoholia aika vähän...onko muuta mitä pitäis vielä tehdä ? no hehehhe, sitä " tallettelua " tietenkin :LOL:
 
testin tuoteselostuksessa lukee : Ovulaatiotestimme on yli 99,9% tarkka ja on herkkyydeltään 25 mlU/ml (herkimpien saatavilla olevien testien joukossa).

mutta Clearblue on 40mlU/ ml...

mitä tämä tarkoittaa ? ostinko ihan epätarkkoja testejä ???
 
No juuri sitä peiton heiluttelua. En minäkään ole noihin termeihin törmännyt kuin vasta täällä palstaillessa.

Vielä kaikille sellainen, että D-vitamiini kannattaa muistaa. Kesällä jos paljon ulkona, silloin ei juurikaan tarvi, mutta muuten ja talviaikana varsinkin ottakaa purkista, on tärkeä aines myös.

En noista ovistesteistä paljon tiedä. Olettaisin, että jos 25 on se luku, se herkemmin näyttää tuota viivaa lh hormonista, kuin sitte clearblue joka näyttää vasta kun sitä lh hormonia on "paljon". Mutta tuo on varmaan ihan yksilöllistä ja vasta kokeilemalla eri malleja, löytyy just se oikea, jota osaat lukea.
 
  • Tykkää
Reactions: Lumikki1970
Kiitos ihanat tsempeistä :heart: eiköhän sitä täältä taas nousta... Näyttää tuo olevan samat 14 päivää oviksesta kun menkat alkaa, niin kauan kun ovista olen tikutellut niin joka kerta. Nythän mulla oli ovis päivää myöhemmin kuin ennen ja siitä näköjään päivän pidenty kierto. Nooh, uudessa kierrossa jälleen.

Tänään nyt sitten hain minäkin noita Gelee Royaleita. Otatteko sen 1 vai 2 kapselia päivässä? Mietein kanssa, että pitäisköhän tuo kahvi jättää kokonaan..? Olen viimeisen vuoden aikana vähentänyt 2 mukiin/kupilliseen päivässä. Ja tupakinpolton olen lopettanut 10v sitten :) Mitäs sitten vielä...Greippimehua en aio enää juoda, muutaman kierron join ja oli aika kuivaa se aika : / ei siis sopinut mulle. Yksi hyvä olisi kun saisi tämän koko kuumeilu asian pois jokapäiväisistä ajatuksista, niin johan napsahtaisi! :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Äiti seiskanelonen
Äiti seiskanelonen, se on kyllä aina KOVA se pettymys kun se iskee aina säännöllisesti kerran kuussa. Tunsin aamulla kun heräsin, että ei v...u, en mene vessaan!!! Siellä sitten yksinäni päässäni päästin sen muutamat kivat sanat, ja sitten "iloisena" aamupalaa lapsille :)

Miten oot pärjännyt ilman kahvia?? Aamut tulee olemaan kyllä varmaan vaikeita...mulla tulee pää kipeeksi kun oon päivän ilman kahvia,tai vaikka jo ilman aamukahvia. Noh, ei kait se montaa päivää voi kestää :) Sitten kait tuo punaviini viikonloppuruuan kanssa, pitäis varmaan kanssa siitäkin luopuu. Alkoholihan pitäisi kaiketi kokonaan myös kokonaan jättää..? On vaan viikonoppusin kiva tehdä hyvää ruokaa iltaisin ja nauttia se kera punaviinin ;) Muut alkojuomat ei oikein maistu.... että tiiä sitten onko nyt tuosta haittaakaan....
 
Joo, kuningatarhyytelöt tilattu. Jotainhan sitä on yritettävä....

Viime kierto oli siis lyhyt ja luteaalivaihe oli noin 10 päivää. Toisaalta, en oo raskautunut vaikka ois pidempikin luteaalivaihe ollut. Jonkin verran nuo kierrot vaihtelee (24-31). Kun sais sattumaan samaan kiertoon, et kypsyis hyvä folli ja sitten tulis hyvä ovulaatio, niin tulis sitten hyvä keltarauhanen jne. Todistettavasti sellanen tapaus on kerran kolme vuotta sitten sattunut:) Tällä hetkellä se tapaus köhii yskäisenä sängyssä puoliunessa.

Meidän vauvayrityksestä ei moni tiedä. Kyselijöille oon aina vaan sanonut jotain mun iästä ja ohittanut asian hienovaraisesti. Ja eikä niitä kyselijöitä oo hirveesti ollutkaan. En tiedä sit et millonka tulee aika alkaa luopua kaikesta tosta vauvatavarasta ja tyytyä kohtaloonsa, jossei plussaa ala tulemaan. MUTTA VIELÄ EI OLLA LUOVUTETTU. Kevät on ihanaa aikaa. Kun valo lisääntyy, niin meitsikin pirtsakoituu. Jospa se vaikka laittaisi hormonitkin hyrräilemään ihan eri tahtiin. Eiks joo? JOO!!!!!!!!!!!!

Mukavaa kevättä kaikille!!
 
  • Tykkää
Reactions: Äiti seiskanelonen
Vauvahaaveita, olen nyt ollut kai 6 päivää ilman kahvia&teetä, ja kyllä oli pää kipeä alkuunsa, onneksi särkylääke auttoi. Nyt on alkanut vähän tasaantua. Onneks tajusin tuossa, että hei, minähän voi juoda kaakaota aamuisin :)
En ajatellut punaviinin olevan niin paha mörkö, kyllähän sitä tietty oon kans lukenut et EI alkoholia. Ainakin jossakin toisessa ketjussa, joku kehui juovansa punaviiniä tilkan joka päivä parantaakseen mahdollisuuksiaan.
Ihan samat tuntemukset on kp27-28 aina mulla kun sullakin, alkaa vähän turtua jo. Pettymys on varmaan vielä pahempi, jos on joku hoito alla (ivf, IUI), sitä odotellessa...

Vesipossu: Kyllä tuon luteaalivaiheen pitäis riittää. Olet oikeassa, hyvä tuuri pitää olla, että tärppi käy. Mutta niin monella täälläkin on käynyt, niin miksei sitten meilläkin. Joten uutta yritystä putkeen :)
 
Tänään siis kp 28/30 ja vielä ei mitään oireita mutta onhan tässä aikaa vielä.sain juuri imuria näytetty kotona tolle pölyn määrälle mitä tuntuu piisaavan.tässä taas äly
Puhelimella kirjoitan että jos taas hirmu sekavaa niin sorry.ihania olivarastossa kun kattelin lasten vauva vaatteita joita olen säästänyt.kyllä tuli kuume entisestään pintaan
 
  • Tykkää
Reactions: Äiti seiskanelonen
Äiti seiskanelonen En ole ikinä pitänyt lapsien olemassa oloa raskaana. Kyllä elämässä on muut asiat paljon raskaampia. Stressiä pukkaa muista asioista.;)

Tänään kp 33. Pelottaa testata, jos saa pettyä.

Vehnänalkoiöljy sisältää paljon e-vitamiinia. Se auttaa kohdunlimakalvon hyvinvointiin. Toiset sanoo, että foolihappo auttaa raskaaksi tuloa ja raskaana auttaa sikiön kehittymiseen. Jollakin viikon paasto tehnyt hyvää. Tosin näissä tapauksissa kumpikin osapuoli paastonut.
Ei sitä kahvia tarvitse kokonaan jättää pois. 200-300mg päivässä kofeiinia on ok määrä raskaana olevalle. Eli tarkoittaa n. 2-3 kahvikupillista kahvia. Jos haluaa kokonaan vierottaa kofeiinista, kannattaa tehdä se erittäin hitaasti. Joka päivä vähentää vain vähän. Tekee itsellensä aikataulun milloin olisi kokonaan ilman kahvia. Muistakaa teessä on myös kofeiinia.
 
Heipat kaikille tasapuolisesti!

Aurinko ihanasti paistelee, ja nyt juuri elämä tuntuu hyvältä. Tosin jos vielä kerran saisi sitä vauvaa nuuskuttaa...

hupiaelämään täälläkin on nro 10 tilauksessa, joten samaa mieltä, että lapset on olleet elämän rikkaus. Vaikka valehtilisin, jos en sanoisi, että joskus toivoisi edes pientä hetkeä itselleen, mutta sitten kun on talo hiljainen, niin ei osaa olla ja odottaa, että tulisi jo joku kotiinkin.

Meillä on niin monen ikäistä jo, että on mahtavaa saada katsoa jo aikuisiksi ehtineiden lasten keskinäistä kaveruutta ja meillä ollaan välillä kuin italialaisessa perheessä. Joka puolella joku ja puhetta riittää. Vaikka pari lasta asuu jo omillaan ja samalla paikkakunnalla, niin välillä haluavat tulla yöksi kotiin.

Mutta tämä on ollut omalla kohdalla tietoinen valinta, ja kiitollinen olen siitä, että olen saanut näin paljon lapsia. Toiset eivät ole yhtä onnekkaita, ja toiset taas eivät halua lapsia ollenkaan. Onneksi olemme erilaisia ja täälläkin saa olla vanhana kanana odottamassa uutta munintaa.....

Tsempit kaikille, ja mur-mur, mitä kuuluu, samoin oliivitar, joko siellä on viikot kuinka pitkällä?

T: bugsy
 
En kai minä missään vaiheessa viitannut, että lapset mitenkään raskaaksi elämän tekevätkään, enhän :x. Mutta jaksamiseen se voi vaikuttaa. Kyllä sitä on vähemmilläkin lapsimäärillä vanhemmat väsyneitä, mutta ei se silti tarkoita, etteikö he olisi onnellisia lapsistaan ja kokisivat näitä elämänsä tärkeimpänä asiana :heart:. Toisaalta olen aina ajatellut, että kun on paljon lapsia, heistä on myös seuraa toisilleen ja he pitävät toisistaan huolta. Tilanteita on monelaisia ja ihmisiä. Vaikken tällä hetkellä olisikaan kovin järjestelmällinen ihminen, 3-4 lasta varmasti parantaisi tuota ominaisuutta minussa.:)

Minä nyt en tiedä mistä tuota foolihappoa saisin. En syö pinaattia, enkä maksaa. Pitääkö mun ostaa purkillinen sitäkin :O
 
Tyydeli kuiskailee täältä sivuvasemmalta. Kun kokee eroahdistusta teistä ja haluaa tietää, miten teillä menee.... :ashamed:

Raskaus- ja imetysvitskuissahan on foolihappo huomioituna.
Lisäksi sitä on esim. parsakaalissa ja muissa vihreissä vihanneksissa, marjoissa, täysjyväviljassa, paprikassa ja kananmunan keltuaisessa.
 
Äiti seiskanelonen, kyllä mä suosittelen hakemaan purkin foolihappoa, olen sitä itsekin popsinut sen keskenmenon jälkeen (miljoonan muun pillerin ohella:LOL: ) Se tuntuu olevan aika tärkeää, ja ruuasta sitä ei ilmeisesti tarpeeksi saa.

Voi bugsy ja hupiaelämään, onnittelut isoista perheistä :) Itse en varmaan henkilökohtaisesti suoriutuisi moisesta urakasta :ashamed: Nytkin kolmatta yrittäessä ja haaveillessa, miettii että mitenköhän sitä pärjää...Ei olla siitä rikkaimmasta päästä..ja kuitenkin haluan että lapset saa harrastaa ja tehdä minkä mieleiseksi tuntee. No meillä ei vielä ole kun tuolla isommalla harrastuksia joihin vähän täytyy satsata...mutta kovaa vauhtia pienempi perässä :)

Meillä nyt mies meinasi että jos tämä kierto skipattaisiin ( ei siis todellakaan puhunut KIERROSTA:LOL:, vaan kysäisi että jos seuraavaksi onnistuisi että syntyisikö ensi vuonna ja mä vastasin että ei vaan tulisi joululahja, niin meinasi että,olisi parempi että syntyisi mielummin alkuvuodesta...Ja mähän en ala skippailemaan yhtään kuukautta! :mad: : / Kun sitten se olisi varmasti juuri SE kierto missä kypsyisi se kelpo munasolu...... Sen kun tietäisikin että jos/kun ja milloin sieltä se priima solu irtoaa......
 
Tyydeli, ihana että käyt välillä täällä. Just eilen kattelin lääkekaappia ja löysin ison purkin raskausajan vitamiineja, oli melkein täynnä vielä. Siin kuitenkin luki et parasta ennen 2012, että en tiiä voiko noita vanhentuneita syödä enää. Kai mä haen jostain uuden purkin : /
 
Vauvahaaveita, ihana kuulla sustakin :) Mä kun oon tullut ihan riippuvaiseksi tästä palstasta (henkireikä). Minä haen purkin samalla kun käyn postissa tänään. Ja kohta mun iHerb kamatkin on varmaan täällä. Ostaisinkohan sellasen dosetin (vai oliko se dosentti?)... :LOL:

Miten mä olen juuri paininut tuon saman asian parissa kun sun mieskin. Nyt vaan olen ihan kahden vaiheilla. En itse haluaisi "pilata" sitä joulua ja uudenvuodenreissua pojalta, se kun nyt jo odottaa sitä kuin kuuta nousevaa. Ja lisäksi olen itse tammikuun tähtönen ja koskaan ei ole siitä asiasta ollut harmia.... :) Ja sitten toisaalta pelkää menettävänsä sen hyvän ainoan mahdollisuuden, jossa just paras munasolu olis tyrkyllä. On tää vaikeeta :(
 
Mun mies oli sitä mieltä että sillai lasketaan että alkuvuodesta syntyy, että on lapselle paras aika syntyä, sitten on luokan vanhin ja vahvin koulussa ;) voi apua noita miehiä :LOL:mä sanoin että en odota enää yhtään, siis tämä oli silloin joskus helmikuussa, että ei kertakaikkiaan ole aikaa odottaa enää päivääkään...no enpä mä tiedä miten tässä ees käy, aika näyttää mutta nyt jos tulisin raskaaksi tästä kierrosta niin menisi joulukuun loppuun...ja sitten mä saisin huutia :LOL:
 
Äiti seiskanelonen, juu jos saisi vaan päättää niin mielummin mäkin tahtoisin sen alkuvuoden pienokaisen :) mähän halusin meille kesävauvan, mutta eipä onnistunut ei...Mutta yhdenkin kierron skippaaminen nyt vaan tuntuu uhkarohkeelta : / Nyt oon taas kahden vaiheilla ton oviksen tikuttamisen kanssa, piti jo viime kierrossa antaa olla, mutta tuli niitä liuskoja kuitenkin ostettua... Kun ne hemmetin testiviivat ei mulla kunnolla tummene! Eli pitäs vaan ostaa taas niitä CB:n digejä, niin ainaski osaa niitä lukea :)
 

Yhteistyössä