40+ so what wol.13

Voiko se testi näyttää väärin vai siis mistä on kyse ? pitääkö vielä testata uudelleen jos menkat ei ala tyyliin pariin päivään ? kiitos, muakin nauratti noi teidän sekoilut :LOL:ja tsemppiä kaikille, mulla vaan ON juttuja, sorry ....

No niin neitoset en takaa että tulee sen paremmin kirjoitettua mutta oikeasti tuo äly puhelin ei passaa mun sormille ja teksti menee menojaan ja menee minne menee. Kivaa että on hauskaa oli nimittäin mun anoppi kirjottanu sen ulkomaalaiselle miesystävälleen että SINÄ HOMO MIES ..... kyllä sitä hävetti ja sanoi että toivoen toinen ei ymmärrä suomea :LOL:
Meillä ollu aamupäivällä sähköt pois pitkään ja kirjoittelin siis puhelimella ja eipä siitä saa tolkkua mutta nyt ymmärrätte rakkaat kun alkaa tulla utopiaa että minä se taas täällä sitten puhelimella koitan saada jotain raapustusta aikaan.
Poju tulee kotiin pian koulusta ja haetaan tyttö tosta tarhasta kun olen työttömänä niin mielestäni hirveää pitää toista siellä joka päivä ja pyysin lomaketta että muuttaa vaan 10 kertaa kuukaudessa olevaksi kun nyt ollut joka päivä. Heille tuli jo ikävä ja sanoivat että oi toki olis voinu olla.Ymmärrän sen ja mielelläni annan sinne hoitoon mutta sekin kun vaan maksaa ja meille on nyt kaikki raha tervetullutta kun ajattelee että tulee kesä ja matkailuautoon pitää ostaa sitä ja tätä renkaita myöten.En halua sellaista elämää että saa kituuttaa kesälomalla sitten kun ei ole rahaa ja ihan periaatteesta tahdon tytön olevan kotona mun kanssa näin vähensin vain päiviä ja tytöllä säilyy tarhapaikka jos yks kaks menen töihin ei sitä tarvitse taas kiven ja kannon takaa anoa sitä paikkaa sitten taas uudelleen.
Mulla ollu niin kova pääkipu että ajattelin illalla ottaa pari viron olusta saunan päälle jos auttas mun oloa jotenkin.Rentouttaa ainakin ja kun ei ole raskaana niin mikäs siinä ottaa oluset saunan päälle.Tekee mieli kyllä jotain ihanaa syötävääkin mutta pitäs mies houkutella töitten jälkeen kauppaan ja ei takuulla innostu mua käyttään kun vasta aina kun huomaa ettei kaapissa ole paljoa syötävää jäljellä ;)
Kyllä pitäs katsoa itseään peiliin kun sellainen herkkuperse tullu itestään että hävettää ihan.. mutta minkäs teet kun kaikki hyvä maistuu :p
ja ei kun hymyä huulille flikat kyllä se siitä +++ vielä monelle tulloo

Viimeksi muokattu:
No jopas on omituisia kuulumisia täällä! Testaa vaan Lumikki uudestaan, ja eri testeillä. En esikoisesta saanut viivoja predictorin testeihin ollenkaan, kun muihin sain. Menkat oli siinä vaiheessa jo 2-5päivää myöhässä. Liekö viallinen testi, mutta sen jälkeen ne ovat mulla jääneet apteekin hyllylle. Suosittelen vaihtamaan merkkejä... :) Eikö sullakaan ole oireita, suuntaan tai toiseen? Siis raskausoireita tai menkkaoireita?

Ja Tuuliannaliina, ompas omituista kertakaikkiaan. Mutta enpä ole ennen tiennyt, että täytyy testata myös viivan vahvistumista... yksi stressin aihe lisää!! Sitä kun on kuvitellut, että kun testi näyttää positiivista, niin se on positiivinen kunnes toisin käy... Tosin joo, tulihan mun testattua km jälkeen, että viiva lähtee haalistumaan... Mutta kuten sanoin, en esikoisesta saanut testiin 5päivän jälkeenkään viivaa, vaikka raskaana olin ja muut testit näytti. Pidetään nyt vaan peukkuja ja toivotaan parasta!

Sullakaan ei äiti seiskanelonen ole menkat vielä alkaneet? Loppuiko välivuoto kuitenkin?
On hassua, että mähän noissa kp päivissä olen sun ohi. Ovis tuli sen verran myöhään tässä kierrossa, että dpo:t on susta jäljessä.

).( VAROITUS:

Oman kropan tutkailu on joka hetkistä....:ashamed:
Tänään siis kp26/28-30 (kiitos äiti seiskanelonen, että päivitit. Kun en meinaa millään muistaa ite omiani...). Yleensä tässä vaiheessa on jo menkkaoireita, jomotusta alavatsalla, turvotustakin. Rinnat saattaa kipuilla jne.
Ja nyt on enempi sellaisia ei-oireita... Voipi olla että mielikuvitus tekee tepposet ja se, että kuumeilu on niin vahvana. Olisin potentiaalinen, jolle voitaisiin diagnosoida valeraskaus....

Mulla olikin muuten syksyllä yksi kierto, missä menkat oli 4-6 päivää myöhässä. Raskaustesti silloin nega, mutta diagnosoin sen itselleni valeraskaudeksi. Niin kuin koirilla... :D

Viimeksi muokattu:
ihana ajatus, valeraskaus :) mä jo mietin aamulla että onko mulla jo vaihdevuosioireita, sepä oiskin ihan hemmetin kivaa :mad:Ei mulla ole nyt mitään muita oireita kuin että rinnat on kipeät, viime viikolla oli vielä ihan normi menkkaoireita...testasin apteekin omalla testillä,luulisi että se on luotettava ??? mitä muuta kannattaa kokeilla ? tänään en ehdi apteekkiin mutta huomenna illalla sitten, jos siis menkat ei ole alkaneet...

No se vähän veetyttääkin, kun tuo välivuoto ei oikeen kokonaan loppunut ollenkaan, vieläkään. Eilen lorahti sen verran taas, että siitä ennustan tädin tulevan torstaihin mennessä. Tänään taas vaan paperiin asti. Mutta en muista koska mulla viimeksi olis ollut välivuoto, yleensä vaan tuhrua ennen menkkoja. Tää on tosi hyvä ehkäisykeino tämä vuotelu. itsellä ei ole onneksi uintiharrastusta, mutta pojalla on, ja nyt pitää patistaa isi sen kanssa sinne lähes joka viikko :O

Ollaanpa me ihme vähäoireista porukkaa kaikki, kevät näköjään tekee tepposia yhdelle jos toiselle.

Tai sitten on apteekin omissa testeissä viallinen erä joka on rantautunut eri puolelle suomea :LOL:

Viimeksi muokattu:
En myönnä (vielä) olevani himotestaaja, enkä näin ollen ole expertti testeissä, mutta positiivisen olen saanut First signal ja apteekin omaan sekä ihan citymarketin pregcheck testeihin. Näillä mennään jatkossakin...

Tyydeli, jos vihjaisit minuun tuolla r-testien viivojen vahvistumisen testaamisella ;) niin mä testasin useemman kerran, koska en millään tahtonut uskoa että olen raskaana, oli sellainen ylläri pylläri että! Ihana sellainen, joka ikävä kyllä ei kovin pitkälle jatkunut.... Tänään muuten olisi ollut laskettu aika meidän yllärillä. Hassua ajatella että sitä vois olla tällä hetkellä pikkuruinen kainalossa...Tai sitten yliajalle taas menossa:D, niinkuin ainakin viimeksi tuon pikkupimun kanssa.

On meitä tässä monenlaisessa tilanteessa olevaa :stick: Onneksi olette ihanuudet täällä, toinen toistamme tukemassa ja kannustamassa:heart: ja välillä vähän huvittamassakin ;)

Muuten, löysin kaapista vieä yhden ovistestin ja ihan huvikseni sen tossa tein, ja mä olen hyvä esimerkki siitä jolla ei noi viivat koskaan kovin himmeeksi mene, eikä kyllä plussan tullessa myöskään kovin vahvaksi....: / Koitan liittää kuvan (mieluummin kyllä noi kaksi viivaa näkisin siinä r-testissä:kieh:)

Vauvahaaveilija, enpäs oikeastaan tarkoittanut sinua, vaan kun Tuuliannaliina murehti, ettei viivat ala vahvistua...
Kyllähän mäkin siis esikoisen kanssa testailin sen 5 testiä (tosin ne prediktorit eivät toimineet) ja yks verikoe päälle. Kun en meinannut uskoa silmiäni!! Tämän joulukuisen kanssa tein vain kaksi testiä. :D

Kokeiletko koskaan vauvahaaveilija digitestiä? Koin sen kyllä tässä kierrossa erittäin käteväksi!! Siis ovistestistä puhun.
Mä en koko syksynä tuntunut saavan tarpeeksi tummaa viivaa. Kunnes marraskuussa sain, ja raskauduin... Nyt jatkossa luotan noihin digeihin. Tikkujen lisäksi.

Ja en tiedä testaamisesta vielä huomenna... Mulle iskee pakokauhu aina tässä vaiheessa!! Kun niin kauan kun ei näe negaa, voi haaveilla olevansa raskaana!! Nega jotenkin masentaa niin.... :(

Fertiliteetti on siis poissa - gone- finito, ei toimivia munasoluja jos niitä on ollenkaan. Tai no, jos olis alle 0.2 sitä ei vois enää kone mitata ja olis ihan lohduton tilanne. Yli 1 olisi hyvä arvo, 0.6-1 OK arvo. Mut 0.2.... joo on joku saattanut raskautua vielä, suurin osa ivf:llä ja vielä suurempi osa luovutetuilla munasoluilla.

Äiti74: olipa ikäviä uutisia! Tosi ikäviä, olen todella pahoillani puolestasi, varmaan järkyttynyt olo. Tiedätkö alkaako teidän suvussa vaihdevuodet aikaisin? Mulle gyne sanoi, että se on tosi perinnöllistä. Ja kuulemma hedelmällisyys loppuu, tai voi loppua, jo 10 vuotta ennenkuin menkat jää pois... Hurjia lukuja. Oletko ehtinyt jo aiemmin miettiä vaihtoehtoja, olisko ifv sellainen?

Tyydeli: en mä ole ennen juuri uudestaan testaillutkaan kun viiva on ollut heti niin vahva. Mutta tässä raskaudessa näyttää olevan toisin. Juu, sanon raskaudessa, koska kävin tänään verikokeessa ja kyllä se positiivinen on :) :heart: Pyysin sellaisen pikatestin, josta ei näy tarkkaa hcg-arvoa, mutta pitää olla yli 25, jotta on positiivinen. Siinä toisessa olisi mennyt monta päivää. Lääkäri onnitteli ja sanoi kysyessäni, ettei voida ihan sulkea pois kemiallisen mahdollisuutta tässäkään vaiheessa, mutta hänen mielestään jos ei tule kipua tai vuotoa tai muuta ei tarvi testailla uudestaan. Olen kyllä tosi onnellinen asiasta ja nyt sitten vaan sormet ja varpaat ja kaikki liikenevä ristiin, että pikkuinen pysyy kyydissä loppuun asti.

Lumikille myös pahoittelut negasta. Mä testaisin uudestaan muutaman päivän päästä, jos maltat, jos ei menkkoja kuulu.

Saanalta kysyn, että imetätkö vielä? Mullehan gyne neuvoi silloin varmuuden vuoksi lopettamaan, koska minimaalisesti kohonnut keskenmenon riski, jos imettää kun uusi raskaus on alkanut. Pakko kait yrittää äkkiä totuttaa esikoinen normimaitoon... en kyllä halua ottaa mitään riskejä.

Toivon sydämestä että nyt alkaa vyöryvä plussa-aalto tässäkin ketjussa.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Saana72
Olipa järkytys, äiti seiskanelonen!! En voi edes kuvitella, miltä sinusta tuntuu!! Ja sä olet nuorempi kuin mä!! Onko se normaalia, että jo tuossa iässä? Tarkoitan, että voiko siihen olla joku muu syy kuin ikä? En ole koskaan aiemmin kuullut tuollaisesta testistä, ja näin ollen myös täysin ummikko siihen liittyvine seikkoineen. Missä mahdoit käydä siinä testissä? Voi olen niin pahoillani! Nainen niin parhaassa iässä!!

Äiti seiskanelonen :hug: voi ei, olipas ikäviä uutisia sulla. Mutta ihmeitä tapahtuu ja toivotaan että sä olet yksi niistä. Onhan niitä "tuomion" saaneita ennenkin kuitenkin sitten yllättäen raskautunut.... Tiedän, ei varmaan paljon nyt lohduta... Juuri tuon vuoksi varmaan itse en mihkään kokeisiin/tutkimuksiin ole hakeunut, haluaa olla siinä uskossa että kaikki on vielä mahdollista. Ei halua sitä tyrmäystä....

Tyydeli, juu on mulla ollut CB:n digit käytössä edellisissä kierroissa. Tää oli nyt eka kierto kun mun piti olla tikuttamatta ovista...mutta kuinka ollakaan, kun aika koitti tuli prismasta mukaan noi liuskat :p Mulla siis ollut molemmat käytössä kun en ota noista viivojen vahvuuksista selvää, niin varmistanut aina digillä.

Surullinen uutinen Äiti74, tsemppiä :hug:ja kiitos kun olet jaksanut minua neuvoa :flower: täältä ei mitään uutta, menkat ei ole alkaneet, 5 päivää siis myöhässä nyt mutta testi näytti eilen miinusta...testaan uudelleen perjantaina jos eivät ala :whistle:

Onnea vileä kerran Tuuliannaliina, eipä tarvii miettiä viivoja. Toivotaan tosiaan, että pysyy matkassa.

Joko Tyydeli sinä olet testaillut?

Esterillä ja vauvahaaveisella on vielä hieman piinailtavaa, tsemppiä.

Kyllä on kyyneleet ollet herkässä. Kaikki tarinat, hyvät ja huonot, alhaisesta amh:sta itkettävät. Mut mitä enempi löytää noita hyviä tarinoita, niin mieli vähän tasaantuu.

Kyllä alhainen amh voi olla jopa alle 30vuotiailla. Mutta nuoremmilla on sitten paremmat mahdolisuudet raskautua esim. ivf:n avulla. Tosin jokaiseen hoitoon liittyy aina kohonnut km riski (jo lääkehoitoihinkin). Minä en pidä ivf:ää mahdottomuutena, mun mies ei kyllä ole kovin innoissaan asiasta, pelkää rahaa menevän turhaan, kun ei ole hoitotakuuta). Tosin kiukuttaa tosi paljon, että tätä arvoa ei katsottu jo viime kesänä kun aloitin lääkehoidot. Silloin olisin vielä saattanut päästä ivf hoitoon julkiselle, ja kustannukset olisivat olleet aika paljon pienemmät kuin jos tekee yksityisellä. Ja kyllä ilmoitin jo silloin, että äidilläni on vaihdevuodet alkaneet jo 40v, mutta siihen ei sitten enempää palattukaan. En tiennyt, että tuollainen AMH arvo voidaan edes mitata silloin. Nyt tuo minulle uusi lapsettomuusgyne siis tuon testin määräsi otettavaksi.

Ja kyllä, voi olla, että on paljonkin naisia, joilla on alhainen amh, mutta ovat raskautuneet luonnollisesti, kun tuota arvoa ei niin usein mitata. Nyt mun pitää tilata jostain iso kasa erinäisiä hivenaineita ja muita, jotka nyt saattavat auttaa tässä asiassa. Jonkun AMH arvo oli noussut jonkun DHEA valmisteen avulla. Mutta valmiste ei ole täysin turvallinen. Aion silti koittaa vielä kaikki oljenkorret.

Tiistaii 11.03.2014

nimi / ikä........................kp / kierron pituus

Lumikki1970 (43)..............36kp / 28-32
Fleur (39).........................33kp / 25-27
Tyydeli (40)......................27kp /28-30
Äiti seiskanelonen (40).......26kp /28
Vauvahaaveita (40)............23kp /28
Piksukka (39)....................22kp /--
Vesipossu (--)...................21kp / --
Marza (43)........................20kp /30
Esteri1 (40).......................20kp /28
Minttu71 (42)....................18kp/30
Nipsu74 (39).....................--kp /29-30

Piinailupäivät:
Lumikki1970 (43) ...........dpo15
Äiti seiskanelonen (40).....dpo13
Tyydeli (40)....................dpo10
Esteri1 (40)....................dpo7
Vauvahaaveita (40).........dpo7

Plussanneet: :heart:
Saana72 - 02/2014
Iines* - 03/2014
Tuuliannaliina (40) - 03/2014

Taustailijat:
Susseli72 (41)
Memmu05 (40)
Bugsy (43)
SoturiPrinsessa (43)
Jadee (39)
Tiuku74 (39)
PippuriPiia-70 (43)...........--kp /26-28
Tintti-Tiivari (43)..............--kp /20-27
Fiialiia (40+).....................--kp /25-39

Fertility Calendar Tool | babymed.com

"All will be well as long as we do our best"

Heissan!

Täällä ollaan edelleen taustalla, en vaan ole nyt jaksanut kirjoittaa, kun väsyttää koko ajan.

Oma tilanne on hiukka epäselvä; on ollut vuotoa viime pe asti. Aluksi vaalean ruskeaa, sitten hiukan vertakin, sit tummaa ruskeaa ja nyt taas vaaleaa (sori ällö-kuvailut). Kaikki kauhukuvat on käyty läpi ja googlailu ei asiaa kyllä paranna... Vielä ei taida kuitenkaan kannattaa ultraankaan mennä, että saisi selvyyden asiaan. Kaikki voi olla hyvin, tai sitten ei. Onko kellään ollut vuotoa aiemmissa alkuraskauksissa?

Tuuliannaliina onnittelut plussasta :flower:

Äiti74 älä nyt vielä heitä kirvestä kaivoon ton amh:n kanssa. Mä ole juurikin yksi niistä, joiden ei olisi pitänyt saada lapsia ollenkaan, ainakaan omilla soluilla. Silloin hoito-aikana mulla mitattiin amh:ta moneen otteeseen, ja matala oli. En nyt kyllä muista mikä se lukema oli. Ivf:ssäkin niitä soluja tuli aina vaan muutama, ekalla kerralla 6, sitten 4 ja viimeiseksi 4. Vaikka lääkkeitä pistin suurimmat mahdolliseet määrät, ei vastetta saatu. Meille sanottiin, ettei omia soluja enää ole ja ainoa mahdollisuus saada lapsi olis luovutetut munasolut. No, toisin kävi. Täähän on nyt mulla kuitenkin kolmas luomusti alkanut raskaus. Joten, sano lääkärit mitä vaan, kaikki on kuitenkin mahdollista ;)

Toivottavasti tänne nyt alkaa ropiseen lisää niitä plussia!!!

Yhteistyössä