40+ so what wol.13

"Herkkien testien ongelmana saattaa olla se, että tulos on positiivinen useamman päivän ajan, tällöin on vaikeaa tietää, milloin todellinen huippu tapahtuu. Jos testi on positiivinen usean päivän, on suositeltavaa vaihtaa epäherkempään testiin."

Bongasin yks päivä. Vaikka toisaalta, jos pupuilee joka päivä kun näyttää plussaa, ja vähän vielä sen jälkeenkin, niin ei kai niillä testeillä niin väliä...
Tässä kuitenkin taas linkki sinne sivustolle: https://www.kotitesti.fi/info/ovulaatiotesti/info/18/
 
Jimima, tervetuloa mukavaan kuumeilevaan joukkoomme :wave:

Äiti seiskanelonen, voihan peevelin tuhrut :mad: Onko jatkunu oikeen vuodoksi asti?

Jokos Tuuliannaliina on uskaltanu testata =)

Täällä taas mennään tätä pitkästyttävää aikaa, oisko dpo2... Ei ainakaan yrityksen puutteesta voi olla kiinni tässä kierrossa, kun en niistä liuskatesteistä ottanut selvää iin joka päivä sitten vaan...Seuraavat viikot taitaakin olla sitten hiljaiseloa sillä rintamalla :LOL:
 
Vauvahaaveita: Sulla on pitkä piina edessä, tsemppiä!

Eilen illalla siis vuoto runsastui ja jotain hyytymiäkin mukana. Tänään ei taaskaan vielä ole tullut mitään :O. Mä en kestä tätä olotilaa... kun sekunnin välein tuntuu et olis ollut kiinnittymistä ja sit sekunnin päästä taas on varma, että kohta täti kurvaa paikalle ihan tosissaan. JOKA kerta on ihan kuristava olo kun menee vessaan.
 
Äiti74: tommonen epämääräinen vuotelu on niin turhauttavaa! Voi pöhkö sentään, toivon puolestasi että alkais joko ne ihan kunnon menkat tai loppuisi tuhruttelu alkuunsa. Onko sulla normaalisti jotain tiputteluja kierron aikana?

Tyydeli: kiitos tsempeistä ja myötäelämisestä. Täällä ei edelleenkään mitään muita oireita kun flunssa ja ajoittaista palelua, tänään ei sitäkään. Pää kipeä myös ja huonosti nukuttu pari yötä, mutta liittyy musta tähän flunssaan.

Aloin kyllä harkita että pitäiskö testata jo hu aamuna, kun tajusin että mun äiti on täällä yökylässä pe-la ja päästään miehen kanssa taas treffeille :heart: En haluaisi alkaa rapistelemaan vessassa, joka on vierashuoneen vieressä joskus kukonlaulun aikaan enkä myöskään pitämään pokkaa suuntaan tai toiseen äidin edessä, oli sitten nega tai plussa. Kummastakin tulee reaktio. Plussaan ei ole kyllä mitään uskoa tällä haavaa... Eikös mahassa nyt jotain pitäisi tuntua, jos siellä olisi ihmisentaimi ollakseen??? Ja tissit johonkin suuntaa arat tms. Toki kuulee täysin oireettomista plussaa edeltävistä päivistä, mutta jos on kolmessa raskaudessa ollut jotain tuntemusta, niin eikö tässäkin olisi???

Mulla ei muuten ikinä ole ollut mitään kiinnitysmivuotoa.

Miten muuten, jos ovis on ollut vasta kp16, eikö voi periaatteessa olla ettei raskaus edes näkyisi dpo12? Joskus aiemmin mulla on ollut ovis jo kp12 tuntemuksien perusteella ja kunnon plussaa ei silloinkaan ole tullut ennenkuin sinä päivänä kun menkkojen olisi pitänyt alkaa.

Ja vielä kysymys: miten paljon lämpö kohoaa jos on kohotakseen ennen plussaa? Tai siis mikä haarukka suunnilleen? Mulla on näköjään 36.8 tänään kun normaalisti on aina 36.6 ;)

Ja vielä toinenkin kysymys:: näissä tilaamissani r-testeissä käsketään kastamaan virtsasuihkuun testipää. Mä pissaisin mieluummin astiaan ja kastaisin siihen, kun aiemmat kokemukset on että menee kädet pissaan jos yrittää siihen tikkuun virtsata ;). ONko väliä miten pitkään tikkua kastaa virtsaan? Siis voiko tulos vääristyä, ei kait sentään? LUin netistä muiden testien ohjeita ja joissain oli ihmeen tarkkoja aikoja, tyyliin 'kasta 6-8 sekunniksi'. Outoa.
 
Viimeksi muokattu:
Periaatteessahan on mahdollista, että dpo12 raskaus ei vielä näy, mutta ovulaation ajankohtaan tuo ei liity kuitenkaan (ovispäivä aina dpo0). Niin huomaa Tuuliannaliina sun teksteistä tuon suuren toivon tuohon plussaan ja miten mielialat heittelee sielläkin (ainakin minusta tuntuu siltä). Ihana ajatus, että viettää rentouttavan illan puolison kanssa ennen kuin tarvii ihmetellä r-testien viivoja, hyvähyvä.

Muistelisin, että mulla on ennen noita clomifen&Lugesteron lääkityksiä luomukierrossa ollut ennen menkkoja tuota tiputtelua niin, että kun olen ne laskenut vuotopäiviksi, olis ollut vain 21 päivää tuo kierto välillä (on tainnut välitiputteluakin olla joskus). Nythän tuo tuli siis jo kp19 tuo tuhruttelu, mikä on tosi aikaisin, siksi tässä vielä pidetään toivetta yllä jossain määrin. Mutta kyllä nytkin vessassa taas sitä rusehtavaa vuotoa :( Ei kai se nyt montaa päivää sitten kestäis se kiinnittyminen :(
Voi kun olisin ekassa raskaudessa osannut havaita ensioireita, mutta kun sitä ei ollenkaan aavistanut raskauden mahdollisuutta, niin eipä ole muistissa oliko silloin mitään vuotoja tai muita oireita.

Kyllä mäkin tykkään r-testeissä pissata siihen purkkin ja dipata, kun tuntuu, ettei aina oikein saa sitä tikkua siihen suihkun kohtaan osumaan. Minkä merkkisiä sun testit olikaan?
 
Tuuliannaliina, kyllä sun kannattaa jo pe dipata!! Ja sitten kerrot meille!! Oma lehmä ojassa - tyydeli viheltelee... :whistle: Eikös se saata näkyä jo dpo10?
Noissa testeissä on saattanut olla virtsasuihkussa 5sek ja dipaten 10sek, tai sinne päin. Kyllä luulis, että saa myös dipata. Itse en myöskään tykkää testailla noin niinku lennosta...

Vauvahaaveita
, joo, hiljasta se on täälläkin. Mies varmaan ihmettelee, että mikä tuota eukkoa vaivaa, kun välillä hyökkää kimpuun harvase ilta, ja sitten taas ei ollenkaan... Sanoi kyllä yksi päivä ihan yllättäin ruokapöydässä, että hänellä on vauvakuume! Piti oikein tarkistaa, että mitä siihen ruokaan tuli laiettua... :heart:

Tuo on tosi ärsyttävää, tuollainen epämääräinen vuotaminen. Toivottavasti tulisi selkiys, äiti seiskanelonen.
Tuuliannaliina, ei niitä oireita oikeesti tarvii olla. Mä taas rupean keksimään jo vaikka mitä oireita itselleni. Enkä kehtaa edes kertoa kenellekään, kun on meneillään vasta dpo5, joten mikään ei kuitenkaan voi olla vielä oikea oire... :ashamed:

Ja tähän päälle sitten pieni lämpöily ja flunssan oireet, höh.
 
Dpo 3 täällä hei! Ei ihmeitä oireita mitä ei olisi ollut muissakin kierroissa. Polttelis postissa tulleet testitkin jo ja ei mitään jakoa vielä testailemaan.

Jimima tervetuloa mukaan.

Niistä simpoista muuten. Syötän ukolle sinkkiä, pitäisi kuulemma jeesata sekin.
 
Ihanaa että on tullut uusia. Onnea uusille tulokkaille. Eilen koitin ihan onskuna kirjoitella kun mies osti uuden älypuhelimen mutta paskan marjat ne kirjoitukset tais mennä ihan harakoille.Onnea siis uusille tulokkaille ja paljon plussatuulia meille kaikille tosin mulla taitaa olla toivo menetetty kyllä nimittäin on yritetty jo niin useaan kertaan mutta ei kuule enää meille sitä toista yhteistä tai sitten tulee kun ei osaa oikein enää ilmeisesti kuumeilla ja kuvittelee ettei toistatule.
Niin kovin olis toivottu kuten kaikille meille kuumeilijoille.
Kiitos listan päivittäjälle 0n vaan niin helppoa seuraillaomaa kiertoa aina tän kautta.Meillä mies ei perustaovulaatiotesteistä,on kuulema ihan humpuukia koko touhu.
Joten luotetaan vaan että sitä ovuloi joka kuukausi.On se kumma kun kierto on aina niin säännöllinen päivälleen mutta eipä vaan :'( tärppää
 
Hello ihanaiset!

Pikaiset kuulumiset odotuspuolelta. Tänään oli vu ja kaikki hyvin! Jännitti kovasti mennä ultraan, mutta onneksi tuli (ainakin toistaiseksi) hyviä uutisia. Pikkuinen oli pari päivää oletettua suurempi ultran mukaan nyt 8+4 (LA 12.10)

pikkuinen 8+4

Kyselin ultran tehneeltä,vanhemmalta, kokeneelta ja arvostetulta erikoislääkäriltä mahdollisista tulevista puntioista hän sanoi että "eipäs mennä asioiden edelle", eli ei ollut ollenkaan sitä mieltä että pelkästään ikäni takia sellaisiin ryhdyttäisiin.. No np-ultra 2.4. sitä seuraavaksi odotellessa. Mutta nyt aion kuitenkin hengähtää vähän ja iloita hyvistä ultrakuulumisista:heart:

Toivon tosiaan että tänne tulee paljon plussia ja saadaan 40+ odottajiin lisää säpinää (aion sinne lähipäivinä aktivoitua, kun kerran todisteusti pikkuinen köllöttelee kohtupesässään)

Puuus ja tsemppiä kaikille!:wave:

Saana ja pikkuinen 8+4
 
Onnea Saana hyvistä ultrauutisista. Lisää tarrasukkia sinne :) Ihana lääkäri kyllä, olishan siellä voinut olla ihan toisenlainenkin vastaanotto.

No ei nyt Esteri ihan vielä :LOL:

Marza: voihan kierto olla säännöllinen, vaikka ei ovuloiskaan. Tai sitten ovulaatio voi olla, kuten eräs palstalainen kirjoitti, aina vähän myöhässä , ja meni monta kuukautta, ennen kuin tajusivat että koittavat aina väärään aikaan. Muuttivat yritysajankohtaa, niin siitä sitten tärppi.

Vauvahaaveita, Tyydeli ja Tuuliannaliina, tsemppiä piinailuun ja testailuun :) :heart:

Aina välillä "vuotoa" (ei tule ihan suojaan asti) ja välillä ei. Viikonloppuna testailen, heti lauantaina (jos muistan). Parempi niin, että voi sitten jutella miehelle siitä simppatestistä, vähän pehmitellä sitä taas kerran ajatukselle. Ärsyttää vaan kun ei oikein tee mieli touhuillakaan mitään iltaisin kun on tämmöstä.
 
  • Tykkää
Reactions: Marza1970
[/URL][/IMG]Joo pitää varmaan tilata salassa ovistestejä ja alkaa kyyläämään että ovuloinko olleskaan..heh
Mies kyllä toivoo kuten minä hirmuisesti pikkuista mutta ei kuulema tajua nuita tikutteluja.
Ihmettelee kovasti kun naiset pissii tikkuun ja katsoo onko aika ja sit kiiruusti kotiin :D ei ihan nuin mutta melkein se menee.
Meilla aamu alkoi että tuo3v katselee tvtä.Eilen valkkasin kuvan tuonne porvoon päivänsäde kilpailuun mutta olihan vaikeaa oman lapsen kuvista valita se muka parhain otos... no sain sinne kuvan laitettua joten katsellaan nyt sitten =)

[/URL][/IMG]

[/URL][/IMG]

sellasia pari kappaletta ja kun kuvia on 100 ei osaa mitään päättää....
 
Viimeksi muokattu:
tuossa nyt on vaan nuo 3kuvaa mutta kun niitä oli ainaskin sata niin valitse sitten siitä...HUOH
Meillä on pojalla ihme kriisitaas koulussa ja mikään ei ota edelleenkään sujuakseen.Syksyllä oli hyvä motivaatio koulun vaihdon myötä mutta nyt näyttää että jää kolmannelle luokalle sitten kertaamaan.Raskasta olla kun toinen ei osoita mitään mielenkiintoa koulua kohtaan :'(
Eilen sain vietyä itse matot ulos ja petikamppeet.Itseä masentaa tää kevät kun aurinko alkaa mollottamaan niin joka paikka on kauheassa siivossa pölypalloineen päivineen!!!
Mistä hemmetistä tuota pölyä piisaa kysyn vaan.
Välillä miettii että tekis mieli paeta vaan pois ja toivoa että joku siivoaa kotona mutta kyllä se siivo aina odottaa kun kotiin palaa :O
Meillä mies tekee hirveästi ylitöitä ja vapaa aikaa ei ole ollut liki kahteen kuukauteen eikä sitten tietenkään sitä kahdenkeskistä aikaa kun toinen on iltaisin niinväsky.
Nyt alkaa tää kevät ja meidän matkailuauto vaatii kaikenlaista kesää ajatellen ja mies jo innostuu sivuvaunu moottoripyörän kunnostamisesta eli sekin vie aikaa sitten
 
Huomenet

Ja sitten hämmentyneet kuulumiset heti alkuun: tein herkän testin (10) ja siihen ilmestyin just vähän ennen 5 minuutin umpeutumista (ohjeiden mukaan ei tule tulkita tän jälkeen) aikalaisen haalea viiva. Kääk! Kymmenen minuutin kuluessa oli tummunut jo selkeäksi, mutta se ei kait tarkoita mitään???

Jostain syystä mulla on hyvin epäuskoiset tunnelmat enkä siksi ole osannut iloita mahdollisesta plussasta ollenkaan. Lisäksi testitilanne oli koominen, luin ,tai yritin samalla lukea esikoiselle kirjaa, mutta hänpä oli aikamoisen enemmän kiinnostunut testistä ja päädyimme sitten yhdessä ihmettelemään onko siinä jotain vai ei ;)

Ennen muuta pelkään kemiallista, enkä varmaan siksi uskalla iloita enkä myöskään täällä tuulettaa enkä myöskään sanoa miehelle mitään vaikka on treffitkin illalla. Mulla ei myöskään ole yhtään sellainen olo, että olisi raskaana, ja kaikissa muissa raskauksissa on ollut! 'Oireina' edelleen palelu ja kipeä kurkku, ei muuta. Ei mitään tuntemuksia mahassa tai rinnoissa. Sitäpaitsi mitä varten hailea viiva ilmestyi tikkuun vasta viime minuutilla?!

Älkää vaan alkako onnittelemaan tai mitään kun en osaa yhtään uskoa, että tässä nyt olis jotain. Testaan huomenna uudestaan, kait. Pitäisköhän testata sellaisella, jossa herkkyys 25, ehtiikö nousta tuohon JOS olen raskaana? Menkkojen pitäisi alkaa hu. Jos siitä tulisi plussa, olisi ainakin kemiallinen hu poissuljettu.

Marza: söpö tyttö sulla!

Sorry omanapaiset kuulumiset mutta nyt on kyllä pää ihan sekaisin ja pikemminkin huolestunut kuin iloinen mieli :ashamed:
 
Teit sitte herkän :D Just tuo oli mielessä, että ennen illanviettoa on pää täynnä kaikkea mahdollista. Kai sun mies nyt huomaa jos sun mielessä pyörii viivat ja haamut :) (No joo, ei ne kaikki miehet kyllä huomaa mitään)

Onhan se nyt jo jotain jos jopa testiajalla siihen viivaa pukkaa. Sittenhän jos tulis testiajan jälkeen, vois olla epäileväinen. Vaikka olis kemiallinen (mihin nyt en ihan heti usko), niin on ainakin merkkejä, että voi onnistua. Eiks.

Minä taas tein ovulaatiotestin, ja se viivanpaikka jäi ihan vitivalkoiseksi, että luovuttajafiilis täällä päin, haamu olis ollu kiva :)
 
Kiitos tsempeistä äiti74. Ehkä tässä voi elätellä jotain toiveita... Mutta kun lukee netistä tarinoita halpisliuskojen haamuista, aika monta väärää plussaa näkyy lukeutuvan joukkoon... Tai siis että oli haamu ja sitten seuraavana päivänä toisellla testillä nega. No joo, ota tästä selvää. Toivottavasti huomenna jotain osviittaa (ja saan jotenkin rapistelua ne pissit tikkuun ilman että mummi ja kaikki hokaa mistä on kyse...).

Äiti74, siis mitä varten sä nyt ovistestaat??? Vai onko mulla päivät ihan sekaisin sn osalta?

Ps vielä pikkuedit tähän loppuun. Katsokaas mitä löysin perhoset.fi -sivuilta, joilta tilasin r-testit:

”Erittäin herkkä” raskaustesti näyttää positiivista yleensä noin 2 päivää aiemmin kuin PERHOSET™-raskaustesti, mutta voi näyttää myös joillakin naisilla positiivista vaikka raskaus ei olisikaan alkanut.

Siis mitä??? Ei kuulosta kovin luotettavalta testiltä, jos myyntipaikka itse raportoi tällaista kyseisistä testeistä. Taisi mennä toiveet kankkulaan just...
 
Viimeksi muokattu:
Kunhan koitin tuleeko siihen mitään :kieh:

Sama hormonisuku kun on kyseessä, niin joillakin näkyy raskaus ovistestissäkin. Eikä mulla ollut kotona mitään herkkää testiä täksi aamuksi ja vasta huomenna on tarkoitus tuhlata tuo äsken hakemani ApteQ herkkis.

Nythän sun on kyllä pakko testata myös huomenna. Onhan se totta, että joistakin testeistä voi tulkita jotain haamua vaikka nega sitten myöhemmin tulee. Mutta Pidetään Peukkuja!

No pakko kai niiden on tuo teksti kirjoittaa jonnekin, ettei sitten tule syytteitä jos joskus väärä plussa jollekin pamahtaa. Odotetaan nyt vielä pari päivää ennen kuin heitetään kaikki toivo, jookos.
 
Viimeksi muokattu:
Perjantai 07.03.2014

nimi / ikä........................kp / kierron pituus

Lumikki1970 (43)..............32kp / 28-32
Fleur (39).........................29kp / 25-27
Tuuliannaliina (40).............28kp /28
Tyydeli (40)......................23kp /28-30
Äiti seiskanelonen (40).......22kp /28
Vauvahaaveita (40)...........19kp /28
Piksukka (39)....................18kp /--
Vesipossu (--)....................17kp / --
Marza (43)........................16kp /30
Esteri1 (40).......................16kp /28
Minttu71 (42)....................14kp/30
Nipsu74 (39).....................--kp /29-30





Piinailupäivät:
Tuuliannaliina (40)...........dpo12
Lumikki1970 (43) ...........dpo11
Äiti seiskanelonen (40).....dpo9
Tyydeli (40)....................dpo6
Esteri1 (40)....................dpo3
Vauvahaaveita (40).........dpo3


Plussanneet: :heart:
Saana72 - 02/2014
Iines* - 03/2014

Taustailijat:
Susseli72 (41)
Memmu05 (40)
Bugsy (43)
SoturiPrinsessa (43)
Jadee (39)
Tiuku74 (39)
PippuriPiia-70 (43)...........--kp /26-28
Tintti-Tiivari (43)..............--kp /20-27
Fiialiia (40+).....................--kp /25-39


Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
Kiitos äiti74 listan päivityksestä!

Saanaa unohtui onnitella tuossa aamupäivän tohinassa. Ihania ultrakuulumisia, toivotaan että pikkuinen on tarrannut jo niin tiukasti, ettei päästä irti kuin 7kk päästä (noin suunnilleen). Kohtahan sulla on jo 12 viikkoa takana ja voi vähän huoahtaakin.
 
  • Tykkää
Reactions: Saana72
Kyllähän tuosta Tuuliannaliina voi ihan vahvasti ilahtuakin!! Eikä vain epäillä!! Sulla kuiteskaan ei ole menkat vielä myöhässä, eikä näin ollen voi hirveästi olla hcg.tä veressä, joten siksi tulee haalea viiva ajan lopuksi!! Kyllä mä nyt vaan luulen, että olet raskaana!! Lisää testejä vaan kehiin!!!!
EIkä tarvii olla niitä oireita, vaikka ennen on ollut. Eihän esim pahoinvointikaan ole samanlaista joka raskaudessa.

Marza1970, ei miehen tarvii tietää tikutteluja. Ei ne meilläkään ole yleisenä puheenaiheena. Saattaa tietää, mutta yleensä teen ne itsekseni ja päivisin. En halua, että liika yrittäminen oikeina päivinä tappaa halut. Mies on vaan tyytyväinen, jos olen toisinaan innoissaan...
Mutta joo, ei meillä ihan 2-3 päivän välein...

Marza, onko sun poikaa tutkittu mitenkään? Onko mahdollisuutta, että on jotain oppimisvaikeutta? Tai vaikea ymmärtää jotain? Silloinhan monesti asiat heittää läskiksi, kun ei tajua, on liian vaikeaa tai ei ymmärrä kaikkea. Vikahan ei silloin ole älykkyydessä, vaan esim. kuullun ymmärtämisessä... TAi keskittymisvaikeudessa. Tää nyt vaan tuli mieleen...

Ja kiitos taas listasta, äiti seiskanelonen. Kun en meinaa millään muistaa itse, että millä päivillä mennään, niin joutuu aina tarkistaa...
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Marza1970

Yhteistyössä