Hei taas, kiitos mukavasta vastaanotosta.
Tuuliannaliina, juu, paljon myös esikoisen puolesta toivon sitä pikkusisarusta ja tietysti haluan ihan itsekin sen toisen lapsen. Mutta niin monet ainokaiset tuttavapiirissä ovat kertoneet, että toivoivat aina sisaruksia, ja itselläni on veli, jonka kanssa olen aina ollut läheinen, joten tahtoisin niin kovasti tuolle kullanmurullenikin sisaruksen. Niin turhauttavaa, kun ei ainakaan vielä ole onnistunut.
Äitiseiskanelonen, ymmärrän pointtisi ja olen joskus pohtinut samaa. Minulle henkilökohtaisesti taitaa kuitenkin olla helpompi tietää, että kaikki on kunnossa ja että raskauden pitäisi olla mahdollinen ihan luomuna kuin että olisi jokin syy tähän sekundaariseen lapsettomuuteen. Tai onhan syy olemassa, ikäni. Ja jos olisi muita "vikoja", niin se ikä olisi edelleen siinä "lisärasitteena". Ei ole helppoa joka tapauksessa.
Itselläni on suht säännöllinen kierto, 28-30 päivää, mutta luteaalivaihe tuntuu olevan sellaiset 16 päivää 14 päivän sijaan, ainakin jos ovistesteihin on uskomista. Nyt lienee DPO -1 tai 0. Oireita "harrastan" tasasin välein, on vilua, alavatsavihlontaa, samantyyppistä valkovuotoa kuin ennen esikoisen plussaa, etovaa oloa, liikuttunut olo ihan yllättävistä jutuista jne. Viime kesänä kuvittelin olevani raskaana, kun kuukautisia ei näkynyt, mutta testasin kaksi negaa ja tulihan se vuoto sitten kp 34.
Nyt viimeksi toivoin taas kovasti raskautta, niin kuin joka kierrossa, mutta sitten alkoi se raivostuttava ruskea tuhrutus ja toivo hiipui. Kuukautiset olivat kuitenkin oudon niukat, paitsi vuotopäivänä 3, jolloin tamppooni täyttyi kirkkaalla verellä 2,5 tunnissa (yleensä ei todellakaan niin nopeasti eikä yhtä kirkasta verta) ja oli myös tullut läpi (anteeksi nyt nämä inhottavat kuvaukset!). Ajattelin sitten, että voikohan tämä olla keskenmeno, joten testasin ihan vain uteliaisuuttani, mutta negahan sieltä tuli. Tällä viikolla oli maanantaina outo paha olo, jopa oksensin kerran ja hieman lämpöä ja sekä eilen että tänään lievä etova olo välillä. En kuitenkaan viitsi tuhlata toista testiä, kun a) tuli kuukautiset b) raskaustesti viime viikolla nega c) aamulämpötila laski normaaliin kun kuukautiset alkoivat. Eilen tein tämän kierron ekan ovistestin ja se näytti plussaa, kuten myös tänään. Hieman aikaista, mutta välillä vaikuttaa siltä, että mulla voi näyttää plussaa pari-kolmekin päivää. Mene ja tiedä. Mieheni mielestä mun pitäisi lopettaa noi ovistestit, ne vain stressaavat mua. Oikeassa varmaan on, mutta jotenkin pidän siitä, että tiedän aika tarkkaan milloin kuukautisten pitäisi alkaa ja milloin saa mahdollisesti alkaa toivoa.
Tosin testailin pari kiertoa myös esikoisen kanssa (ekan kierron pettymyksen jälkeen) eikä mitään tapahtunut, mutta heti kun jätin tikuttamatta, tuli plussa siihen toiseen testiin. <3 Ehkä pitäisi kokeilla jättää nyt tikuttamatta.
Mitä muuta... Niin, greippimehua olen juonut viime kesäkuusta asti, ei ole toistaiseksi auttanut pätkääkään. Tosin vasta viime kierrossa luin jostain, ettei pidä juoda koko kierron aikana, vaan vain ovikseen asti. Joten nyt mennään sen ohjeen mukaan.
Viime viikolla ostin Maca- ja kuningatarhyytelökapseleita ja raskaus- ja imetysajan vitamiineja olen popsinut jo yli 3 vuotta putkeen (taisin aloittaa kun esikoista yritettiin). Toivottavasti Maca ja nämä muut tekisivät nyt tehtävänsä.