40+ so what wol.12

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Pikaheippa:wave:

Voi mur-mur:kiss:! Kyllä nykyään tuntuu olevan noita persiistä tulleita lääkäreitä enemmänkin! Hyvä, jotta olit tiukkana, ja tosi topakastihan olet ollut koko homman kanssa, ja noin upeasti tulostaki syntynyt! Mulla parikin ystävää joutunut mielivaltaisen lääkärin käsiin; toinen oli menossa rintaleikkaukseen (ihan siis terveydellisitä syistä, kun niiiiiin isot ja raskaat tisut), ja oli jo sairaalakoltussa pedillä esilääkityksen saaneena, kun leikkaava lääkäri päättikin, ettei leikkaa, kun potilaalla liikaa painoa|O! Mitä vi**ua siis? Eikö tota painoasiaa ois voinu miettiä hilppasen aiemmin? Kaveri sopinut työasiat ja kaiken lastenhoidon yms.niin, että on leikkaus kohta takana.. Ja toinen tapaus taas, että kun ystävälläni on paha anoreksia, jonka takia käy usemmassakin terapiassa jne.jne, niin meidän työterv.lääkäri oli vain todennut, että eihän toi oikeestaan oo ees sairaus yms.. Ystävä tuli itkua piätellen pois lekurista..Että voisko olla liikaa pyydetty, että jonkinverran olis empatiaa ja myötäelämisen kykyä, jos kerran on lääketieteen alakseen valinnut, tai sitten menis ihan vain tutkimaan jo edesmenneitä..:mad: Piristy sinä ystäväinen, äläkä anna mokoman hippiäisen plata päivääsi:hug:

MrsBree; olen sanaton! Voimia nyt ja tulevaisuudessa, ja kuten viisaammatkin jo sanoivat, älä tee mitään elämää suurempia päätöksiä tollaisessa shokkitilassa!

Mulla yks koululainen jo kävi kinuamassa koneelle, joten heippaset ainakin hetkeksi!

Kaikille lämpöinen hali:hug:

Lillis:wave:
 
  • Tykkää
Reactions: Kastehelmi
Ottis
Ippis Noinhan se menee, että kun täti yllättää tarpeeksi usein, alkaa tosiaankin miettiä, ett onks järkee vai eiiiiii.. Onnea kuitenkin tähän kiertoon :hug:. Eihän sitä koskaan tiedä =)..

Kastehelmi Mä olen oikeastaan odotellut tätiä tulevaksi, että olisi edes jotain kommentoitavaa omasta nahasta ja nyt sitä tulee :). Eilen illalla täti alkoi pienen pienellä verituhrulla paperiin ilmoitella tulostaan ja olikin tänä aamuna jo niin reippaana paikalla, että kun mökillä heräsin, olivat yökkärit housut veressä :ashamed:. Siellä tuntuu nuo aamut olevan muutenkin kiireisempiä ku matka töihin pitempi, joten en hallelujaa kuuluttanut, kun liottelin yökkäreitä ensin kylmässä vedessä ja pesin ne ennen töihn lähtöä kuivumaan saunan lauteille. Mulla siis kp1 tänään. Kierron pituutta en ole vielä laskenut, se selvinnee kun tän päivän merkkaan punaisella kalenteriin.

Kai se yleensäottaen on niin, että jos en omasta elämästäni kovin paljon kertoile, se tietää hyvää :). Ei siis ole valittamisen aihetta, sillä sittenhän kun joku asia oikein hurjasti sapettaa, on tämä ainoa paikka, missä niitä tuntoja viitin purkaa. Ei reilua teitä kohtaan, mutt täällä mut ainakin tältä osin tunnetaan niinkuin meidän stoorikin. Eilen oli niin ihana ja lämmin ilta, ett lähdettiin 5:n jäljestä mökille, kun mies oli kotiutunut. Tulokahvien jälkeen lähdettiin heti järvelle ja uisteltiin reipas tunti. Saalista ei tullut lainkaan :(, eka kerta koko kesänä, ett katit jäivät kaloitta.

Nyt olen käymässä kotona ja mies on varmaankin par'aikaa tsekkaamassa kissojen vointia. Mulla ei siis ole kamala kiire mökille ja sillä tännekin nyt ehdin kurkata ja kommentoidakin. Mitä tohon ukkoon tulee, niin hänelle aamulla kerroin menkkojen alkamisesta ja hän tiennee hyvin mitä se meinaa n. 10 päivän päästä. Nyt päätin kuitenkin olla ovista testaamatta ja stressaamatta, sillä eihän siitä tule kuin surua. Ts. olen aikalailla vahvasti luopumassa vauvahaaveesta. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö vauva olisi tervetullut, jos sellainen ihme tapahtuisi :).

tattinen Pikaista paranemista pikkuiselle :hug: ja onnea sulle, ett pääsisit sille kurssille. Vaihtelu virkistää aika :kiss:.

mur-mur Kiva, ett VT-tulehdus menossa ohi kotikonstein.

Morticia Kurja, ettet sitä kotiapua vieläkään saanut :(. Todella surullinen miehesi tytön tilanne :kiss:. Jotenkin hurjalta tuntuu, että 12-vuotias "saa itse päättää missä asuu". Kamala vastuu pienelle ihmiselle. Voimia teille :hug:.
 
Mur Mur :hug: törkeitä ne ihmiset osaa olla ja tiedätkö mullakin vaaka menee kolminumeroiselle kevyesti joten ei mitään paniikkia mulla ole oon aina ollu iiiso ihminen tai miten se sanotaan mutta ei oo koskaan lekurit sanonu mitään mutta toki sokeritesteissä oon saanu ravata ja hyvä niin.
dille olin ku likkaa odotin ni ennenkuin oli aamulla se rasitustesti niin klo 3 yöllä teki mielein pepsiä niin että hirvitti ja aattelin että viddu yks kunnon kulaus mitään tee...nooh tekihän se arvot ol päin persettä ja ei kun kunnon syyneihin ja mittarit kotiin ja raporttia tekeen 5 kertaa päivässä ja piikitin siinä sitten pari viikkoo itteeni 5 krt päivässä ja huomasivat että arvot olikin ok.
minä aina alotan dieetin mutta mun sisu ei siihen riitä ollenkaan...mulle maistuu se nami liikaa kun herkkuperse oon :ashamed:
 
Ottis
mur-mur Voi sinua :'(. Mulla oli ihan kyyneleet silmiin tulla kun luin tarinaasi :hug:. Tosiaankin tuntuu lääkärin asenne olevan, ett jos saa itse painoa pudotettua, ettei sitten leikkaukseen olisikaan tarvetta. Mutt eikös se mennytkin niin, että sun piti jonkin verran pudottaa, ett pääset jonoon? Pidä siitä kiinni ja tosiaankin tuosta, että se 10 kg voi lähteä ja enemmänkin, mutta että et koskaan ikinä milloinkaan pääse siitä alemmas ilman apuja. Ei ole reilua, ett pitäis odottaa diabeteksen puhkeamista ennenkuin tehdään mitään :stick:.

Saat kuitenkin olla todella ylpeä itsestäs, että olet jo tuonkin verran saanut painoa tippumaan ja että jaksat vieläkin vyötä kiristää. Kuulostaa hurjalta toi 1800 Kcal;n dieetti. Meinaan, vaan ett mulla se kuluu ns. automaattisesti päivässä ja sen verran saan syödä ilman ett varsinaisesti lihon, mutt en kyllä laihdukaan. Silti, jos 'joudun' sitä vähemmän syödä, se jo tuntuu, siis silleen ett pitää todella miettiä mitä suuhunsa pistää..

ON Mies soitti hetki sitten käyneensä mökillä. Katit ruokittu ja nukkuvat turvallisesti sisällä eli mulla ei oikeastikaan olisi sinne mikään kiire, mutt lähden tästä kauppaan ja suoraa tietä mökille. Huomisaamuna on pakko terästäytya nousemaan ajoissa, ett ehdin aamulla labraan. Huomenna kotiuduttaneen mökiltä kuitenkin, sillä mä olen varannut vkl:lle (pe-su) 10 hengen luxusmökin mun sisarusten käyttöön ja pitäis jossain välin ehtiä mm. pestä pyykkiä täällä kotona ja muutenkin miettiä mitä sakille tarjotaan ja valmistella jotain etukäteen. Pari siskoa tullee ukkoineen jo perjantaina mun kanssani ko. mökille, ja mun ukko kans.. mutt loppusakki tulee sit vain lauantaina päiväksi. Mutt pääasia, ett saadaan olla koko sisaruskatras yhdessä edes se yksi päivä. Syy miksi en ole kuulutellut yöpymismahdollisuudesta kuin siskoille, on etten halua ottaa pienintäkään riskiä, ett pari veljistäni, joilla on taipumusta alkoholin väärinkäyttöön, tulisivat sinne ja alkaisivat sitten juoda. Päiväkäynnillä joutuvat pysytellä selvinpäin =). Tylsä pikkusisko olen, mutt ei voi auttaa ;).

Pluissatuulosia tänne :heart:! t. ottis kp1
 
Viimeksi muokattu:
mur-mur lääkärit on sieltä itsestään ja syvältä! tsemiä. tämän takia en käy lääkärissä. Viimeksi työterveys lääkäri olisi laittanut mut ravitsemusterapeutille joka oli hänen oma vaimonsa... (mies ite ei sit ollutkaan noudattanut ohjeita), en mennyt sillä olen käynyt kaikki painonvartijoista lähtien ja osaan syödä oikein. mutta aina ei vain tuu katottua mitä suuhunsa pistää. paitsi nyt. olen terveellisen ruoan kannalla sekä lopetin tupakan polton, alkoholia en käytä.
liikkuminen taas tulee hyötyliikunnasta.

teen sellaista työtä että minun pitäisi olla esimerkki terveydestä joten täältä tullaan ;)

Mutta sitten kyssäri:

Tilasin siis tuolta ulkomaisilta sivuilta tuon julia sylkiovistestin ja sit ohessa raskaustestejä kun sellainen 1 first response... ja siinä luvataan että sen voi tehdä jo 6 päivää ennen menkkoja... :O onkohan tuo nyt ihan nuin... dpo 8 pitäs tuolla saaha vastaus... tässä ootankin että kuukausi menisi nopiaan niin sit testattais sitä onko noin :D

Miulla on vissiin runsaat menkat jäänyttä aikaa koska nytkään ei oo runsaat mutta tulloo ainakin hyytymää sillon tällön papruun kun sillon reilu kolme viikkoa sit kun oli ne "valemenkat" niin ne todellakin oli varmasti sellaiset valet. :D nyt tulee sentään siteeseen asti mutta ei tartte koko aikaa olla vaihtamassa niinku yleensä. :D

Juuh, ihanan sekavaa sepustusta, hieman väsy viime yön outojen unien takia.
palaillaas taas myöhemmin :)
 
Mur Mur :hug: törkeitä ne ihmiset osaa olla ja tiedätkö mullakin vaaka menee kolminumeroiselle kevyesti joten ei mitään paniikkia mulla ole oon aina ollu iiiso ihminen tai miten se sanotaan mutta ei oo koskaan lekurit sanonu mitään mutta toki sokeritesteissä oon saanu ravata ja hyvä niin.
Sairastin RD:n 2004 raskaudessa..miulla siis vaarana se 2-tyypin diabetes 10v sisään raskaudesta(nyt siitä 8v aikaa)
..ja nuo arvoni: paasto 6.6/2h 8.6 kyllä kertoo jo vääjäämättä sokerinsietokyvyn heikentymisestä - ns. "diabeteksen esiaste":(

Meillä kun Äidin&isän puolelta vielä sukurasitetta(mummo kuoli Diabeteksestä johtuvaan tulehdukseen - ensin amputoitiin jalka)
 
Viimeksi muokattu:
mur-mur Voi sinua :'(. Mulla oli ihan kyyneleet silmiin tulla kun luin tarinaasi :hug:. Tosiaankin tuntuu lääkärin asenne olevan, ett jos saa itse painoa pudotettua, ettei sitten leikkaukseen olisikaan tarvetta. Mutt eikös se mennytkin niin, että sun piti jonkin verran pudottaa, ett pääset jonoon? Pidä siitä kiinni ja tosiaankin tuosta, että se 10 kg voi lähteä ja enemmänkin, mutta että et koskaan ikinä milloinkaan pääse siitä alemmas ilman apuja. Ei ole reilua, ett pitäis odottaa diabeteksen puhkeamista ennenkuin tehdään mitään :stick:.

Kyllä, näin oli juuri tarkoitus: osoittaa, että olen tosissani ja pudottaa painoa itsenäisesti sen minkä voin.
Aloitin kuitenkin JO 5.5..olisi miusta väärin, että lääkäri halusi venyttää tuonne 2013 maaliskuulle sitä sitä Ravitsemussuunittelijalla käyntiä - 6kk vielä tästä päivästä.

5.5 lähtien laskettuna, tulee juuri Marraskuussa 2012 se 6kk täyteen laihdutusta.
Lokakuun 22pvä pitäis näyttää vaakan usiamman kilon vähemmän - tämä Kiloklubin sivuston kautta laskettu sillä vajaalla 1800ccal/vrk
(voinkin sivustoa suositella, on ilmainen:wave:)

Mikäli tuon saavutan, olisi painoa tippunut lähtöpainosta 5kk/-13kg
..ihan realistinen tavoite..mutta ei helppo.


Saat kuitenkin olla todella ylpeä itsestäs, että olet jo tuonkin verran saanut painoa tippumaan ja että jaksat vieläkin vyötä kiristää. Kuulostaa hurjalta toi 1800 Kcal;n dieetti. Meinaan, vaan ett mulla se kuluu ns. automaattisesti päivässä ja sen verran saan syödä ilman ett varsinaisesti lihon, mutt en kyllä laihdukaan. Silti, jos 'joudun' sitä vähemmän syödä, se jo tuntuu, siis silleen ett pitää todella miettiä mitä suuhunsa pistää..

Tiukkaa tekee, ei ole tämä helppoa:( ja muutama repshdus tullutkin - se oli kuitenkin odotettavissa.
Vaatii miulta suurta kurinalaisuutta ja ittensä tarkkailua/ennakoimista syömisien suhteen.
.
 
Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Naapurin tyttö;27134112:
mur-mur lääkärit on sieltä itsestään ja syvältä! tsemiä. tämän takia en käy lääkärissä. Viimeksi työterveys lääkäri olisi laittanut mut ravitsemusterapeutille joka oli hänen oma vaimonsa... (mies ite ei sit ollutkaan noudattanut ohjeita), en mennyt sillä olen käynyt kaikki painonvartijoista lähtien ja osaan syödä oikein. mutta aina ei vain tuu katottua mitä suuhunsa pistää. paitsi nyt. olen terveellisen ruoan kannalla sekä lopetin tupakan polton, alkoholia en käytä.
liikkuminen taas tulee hyötyliikunnasta.
Ihan ei kai voi yleistää, että lääkärit niin "syvältä"?..miulle vain sattunut tuo omalääkäri sen oloinen, että ei ota ollenkaan tosissaan tätä miun..voisiko sanoa - "projektia"
..lääkäri aina kiireinen ja koskaan ei voi puhua rauhassa sitä, mikä sanottava olisi.:|

Monessa muussahin asiassa tuon lääkärin kera vaikiaa kommunikoida - hän kun ei juurikaan kommunikoi.(ei paljoa puhele ja senhin todella hiljaa/epäselvästi)

Hienoa, että alkoa ja tupekkia ei siulla mene.:)
 
Viimeksi muokattu:
Mur Mur sitä raskausajan diabetestä mullakin tutkittiin.
Älä ota korviesi väliin ikäviä sanoja toisilta :hug: suruinen mieli mulla kun olet nyt pahoittanut mielesi lääkärireissulla. Mutta hei me kaikki ollaan täällä sun tukena ja turvana :wave:
Kiitos ihuna:kiss:
..miulla oli sen RD:n lisäksi vielä raskausmyrkytyskin..poikanen syntyi suunitellusti sektiolla rv34+6(2210g/46cm)

Reipas miehen alku tänään:heart: ja ei silloin syntymänkään jälkeen ongelmia suuria: oli alkupäivät lasten teholla kun sokerit hieman alhaiset ja pari kertaa sinivalohoidossa.

En mie noista lääkärin sanoista muuten perustais..mutta kun hänestä kiinni se lähetteen saaminen sinne erikoislääkärille.

Kun vihdoin asiaa työstettyäni usiamman vuoden, päätin toimia hyvinvointini hyväksi..on kurjaa jos TK lääkäri jarruttelee tuota lähetettä..no, nyt näyttäis kumminhin hyvältä - ensivuoden puolella hyvällä tuurilla lähete sinne Kys:iin..niin toivon kovin:)
 
Viimeksi muokattu:
Ottis..Syy miksi en ole kuulutellut yöpymismahdollisuudesta kuin siskoille, on etten halua ottaa pienintäkään riskiä, ett pari veljistäni, joilla on taipumusta alkoholin väärinkäyttöön, tulisivat sinne ja alkaisivat sitten juoda. Päiväkäynnillä joutuvat pysytellä selvinpäin . Tylsä pikkusisko olen, mutt ei voi auttaa .;)

Et kuule olleskaan tylsä, kuka selväpäinen viittii toisten juopottelua(kunnon sellaista)kattella!:O
 
  • Tykkää
Reactions: Kastehelmi
mur-mur, myötätuntoa täältäkin :hug: Ei tosiaan voi kaikkia lääkäreitä luokitella samaan kastiin, on niitä hyviä JA ihaniakin, MUTTA liikaa löytyy sellaisia, joiden sosiaaliset taidot ovat lähinnä olemattomat. Saattaapi johtua siitä, että vielä tänäkään päivänä lääkikseen ei ole minkään sortin SOVELTUVUUSTESTIÄ - eikö ole aika uskomatonta!? Eli kunhan osaat matikkaa, fysiikkaa ja kemiaa, voit päästä lääkäriksi vaikka olisit persoonallisuudeltasi psykopaatti. :kieh:

Kiva Ottis että on ollut elämä rauhallisempaa ja positiivisempaa siippasi kanssa :)

ON: Olen luulosairas, nyt se on todistettu :LOL: koko päivän on tuntunut siltä, että rinnat kihelmöivät, ja töistä tullessani päätin hakea Cittarista herkemmän testin ja testata saman tien. (Onko se Pregcheck herkempi kuin se Ärrän testi? En siitäkään kyllä löytänyt herkkyysmerkintää.) IIIHAN puhdas nega, ei mitään viivanpaikkoja. Ja kävin vielä tässä välissä varmistamassa, ettei ole mitään roskishaamuakaan ilmestynyt. Eli mur-mur (tai kuka vaan jolla kokemusta ;)), voinko nyt tästä päätellä kohtuullisen varmasti, että jos tänään on se dpo11 tai ainakin dpo10, niin jotain olisi jo pitänyt tuossa testissä näkyä, jos raskaana olisin? Joko voisin lopettaa itseni piinailun? :LOL: Nyt kyllä vähän pakottelee alaselkää tutunomaisesti, saattaapa täti pistäytyä kylään piankin ja vastata tähän kysymykseen... ;) Lisäksi pieni ärsytys päällä jopa iki-ihanaan puolisooni :mad: voisi hyvinkin olla tädintulomerkki!

Simmottii siis täällä. Eipä tarvitse pahoitella. :) Itsellä on sellainen olo nyt, että haluaa vain SELVYYDEN. Kumpi tahansa on hyvä - raskaana tai ei - mutta tämä väliolotila kun ei tiedä mitä on... tuskastuttavaa. Mutta kyllä tämä testin tekeminen helpotti, eiköhän se nyt aikas selvä ole että työntelen jatkossa vain lastenlasta vaunuissa... :)

Iloista iltaa itse kullekin! Älkääpä te olko ärtyisiä vaikka minä olenkin ;)

Kastis
 
Siis en mie kaikkia lue samaan kastiin mutta miun kohdalle osuneet on olleet sellaisia kpäitä ja taulapäitä vajokkeja yms että huh huh... oikeasti... esimerkiksi kun aikoinani olin auto-onnettomuudessa tai noh, jäin polkupyörällä auton alle niin se 1kk sairaalassa oli yhtä tuskaa niitten idoottien takia. kiitos vain LAHTI!!! saati sitten HEINOLA... ja tää oma paikkakunta onkin sitten vielä ihan oma lukunsa... yksi esimerkki, työntekijämme loukkasi sormensa jyrsimeen. meni lääkäriin ja siellä oli sitten venäläinen lääkärinainen, ensinnäkin kutsu eri nimellä vaikka papereissa luki oikein, sitten kysy että noh, miksi sinä pistä se sormi sinne jyrsin, ja sitten vielä että mitäs nyt tehdään... hmmmh...

ite nuorena kävin lääkärissä täällä ja kokeilin että mihin lääkäri ryhtyy kirjoittamaan reseptiä ja lopulta kun poistuin sieltä oli mulla resepti: masennukseen, unettomuuteen, kipuihin, astmaan yms... siis ihan noin vain ne kirjotti kun pyysin... en tietenkään ikinä niitä hakenut apteekista... en tarvinnut todellisuudessa.

hoitovirheitä on osunut kohdille.

piittaamattomuutta, töykeyttä yms...

pahin oli tuolloin heinolassa kun olin viimeistä viikkoa sairaalassa ja pyysin pillerireseptiä, hoitaja sanoi mulle että ootappa hetki ja lähti lääkärin juttusille, sitten käytävästä kuului näin: hoitaja: potilas tahtoisi pilleri reseptin. Lääkäri: (huutaa) ja jumalauta jos tuollainen läski ei tajua että pitää ensin laihtua ennenkun me määrätään mitään pillereitä niin voi jumalauta, ja eihän se saa niitä muutenkaan syödä kun on ollut keuhko embolia...

olin muuten pikkasen sanaton :O

mutta joo :D näin meillä mites teillä :LOL:
 
Kastis kirjoittelit..mur-mur (tai kuka vaan jolla kokemusta ), voinko nyt tästä päätellä kohtuullisen varmasti, että jos tänään on se dpo11 tai ainakin dpo10, niin jotain olisi jo pitänyt tuossa testissä näkyä, jos raskaana olisin? Joko voisin lopettaa itseni piinailun?

Eiiiiii sitä vielä voi..ei i h a n vielä..:rolleyes:..:D
..vaan oikiasti..jos vasta dpo10 nyt, on vielä hyvin hahdollisuus siihen plussaanhin:heart:

Kovasti täällä siulled=)b
 
Alkuperäinen kirjoittaja Naapurin tyttö;27135527:
Siis en mie kaikkia lue samaan kastiin mutta miun kohdalle osuneet on olleet sellaisia kpäitä ja taulapäitä vajokkeja yms että huh huh... oikeasti... esimerkiksi kun aikoinani olin auto-onnettomuudessa tai noh, jäin polkupyörällä auton alle niin se 1kk sairaalassa oli yhtä tuskaa niitten idoottien takia. kiitos vain LAHTI!!! saati sitten HEINOLA... ja tää oma paikkakunta onkin sitten vielä ihan oma lukunsa... yksi esimerkki, työntekijämme loukkasi sormensa jyrsimeen. meni lääkäriin ja siellä oli sitten venäläinen lääkärinainen, ensinnäkin kutsu eri nimellä vaikka papereissa luki oikein, sitten kysy että noh, miksi sinä pistä se sormi sinne jyrsin, ja sitten vielä että mitäs nyt tehdään... hmmmh...

ite nuorena kävin lääkärissä täällä ja kokeilin että mihin lääkäri ryhtyy kirjoittamaan reseptiä ja lopulta kun poistuin sieltä oli mulla resepti: masennukseen, unettomuuteen, kipuihin, astmaan yms... siis ihan noin vain ne kirjotti kun pyysin... en tietenkään ikinä niitä hakenut apteekista... en tarvinnut todellisuudessa.

hoitovirheitä on osunut kohdille.

piittaamattomuutta, töykeyttä yms...

pahin oli tuolloin heinolassa kun olin viimeistä viikkoa sairaalassa ja pyysin pillerireseptiä, hoitaja sanoi mulle että ootappa hetki ja lähti lääkärin juttusille, sitten käytävästä kuului näin: hoitaja: potilas tahtoisi pilleri reseptin. Lääkäri: (huutaa) ja jumalauta jos tuollainen läski ei tajua että pitää ensin laihtua ennenkun me määrätään mitään pillereitä niin voi jumalauta, ja eihän se saa niitä muutenkaan syödä kun on ollut keuhko embolia...

olin muuten pikkasen sanaton :O

mutta joo :D näin meillä mites teillä :LOL:
Kaikkea sitä..:O..aika hirveetä, en paremmin sano:(
 
Eiiiiii sitä vielä voi..ei i h a n vielä..:rolleyes:..:D
..vaan oikiasti..jos vasta dpo10 nyt, on vielä hyvin hahdollisuus siihen plussaanhin:heart:

Kovasti täällä siulled=)b
No voi ei... ;) kiitos kuitenkin mur-mur :heart:

Mikähän nyt sitten olisi sellainen dpo että voisin jo uskoa negaan? :LOL:

Mutta kuten sanottu, jospa tätönen toisi vastauksen jo sitä ennen.... ei kuitenkaan tänä iltana vielä tullut vaikka vähän luulin.

Öitä murut:heart:
 
Kastehelmi - jos oviksen olet bongannut..niin dpo14-15 alkaisi olemaan sellainen aika, että luulisi plussan näkyvän jos on näkyäkseen..toivotaan punaviivaa testiin:)

Miulla on helpottaneet nämä VT-oirehet..uutta oiretta tuli tilalle: poskia helottaa, lämmöt 37.3C..ja alavatsalla vahva painon tunne/turvottaa(ei satu kuitenkaan)mutta huonoa oloista pukkaa:$..niin ja alakerta aika liukkahan oloinen, valkovuotoa alkoi tänään tulemaan.(kerkesi jo hetken kuiva kausi olla oletetun oviksen jälkeen.

Mie innostun muiden mukana aina, vanha kananen kuumeilemaan..höh: /
..nythän vasta dpo4..taitaa tauti vaan tehdä tuloaan kun näytti jo miut sivuuttavan aiemmin..

Illan jatkoja ihunat.:heart:
 



Nimi / ikä.......Kiertopvä / kierronpit...yrityskerta...Km / monesko haaveissa

Naapurin tyttö (29).... kp2/29...............yk 10v........................1.
Perhis (44).................kp6/?.................yk9.6v....( n. 11)...3.
Iida-Karoliina (48).....kp7/26-31...........yk6.............................5/1.yht.
Marza (42v)...............kp7/30................yk2v.............................3.
anjamarita (43).........kp9/28-30............yk11.............................2./1.yht.
Euphonia (41).......... .kp13/25-26.........yk27.....................................1.
Onlydream (39).........kp17/268............yk?...............................?
sarialeksandra (41)....kp18/30.............yk yli 1v..............................2.
tattinen (42)..............kp20/22-28.........yk24 (2km.) ..........5/1.yht.
Pernilla (42)..............kp21/?................yk12....................2/1.yht.
sinivatukka (43)........kp21/28.............yk2.............................2.
PippuriPiia-70 (41)....kp21/30..............yk2..................................5.
AnnaPauliina (41).....kp22/28..............yk5...............................4.
Morticia (44).............kp27/35..............yk3(?).......................3.
lippis (43)..................kp31/25-28.........yk4 ( 4/2012)........1.
Fiialiia (40+).............kp31/27-30..........yk4................................1.
Rominas (42v)...........kp3326-27.........yk1..........................3.
Hanhimamma (42)....kp50/29..............yk5.......................................3/1.yht.
Tintti-Tiivari (42)......kp54/25-27.........yk1......................................?
annekristiina (47).....kp?/26................yk8 (
2007)...........5./2.yht.
pikkutirri (42)..........kp?/28-30...........yk20 ( 6&8/2011).4/2yht.


Kadonneet lampaat:
Ulla4, Mother Mary?, Raputar, velmuliina, Mynteli, Bismil, Mimmi68, Muumimamma-72, AinoEmilia, Pernilla, Mahdotontako, mariikka70, Barbarella, Zillian, nooraneeamaria, OOAK

Taustailijat/Taukoilijat:
Räystäspääsky, Onlydream, Ballerina Bolero, Haave2010, Elysee, Piitu73, Hysteria, sarppav, Mami41, *Justiina*, Iida-Karoliina, *mur-mur*, Kastanja, pikkutirri, Oivikki, Rominas, MrsBree, anjamarita, Ninni70, Rena, Glearblue, Minttu2011, WhiskyPeat, Sussu-72, Kastehelmi, ulpunen





onlydream (39)......dpo4
Morticia (44).........dpo8



Ovulaatiotestissä tasavahva viiva= dpo-1
Ovulaatio (myös oletettu ilman testailua) =dpo0
Päivät ovulaation jälkeen = dpo1..dpo2..jne..
Hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
pp = piinapäivä

RKTT= Raskaana kunnes toisin todistetaan
TOTT-päivä= "torstai on toivoa täynnä päivä"(R-testipäivä torstaina)

Ulkolainen sivusto mm: Ovulaatiolaskuri, R-testin tekopäivä laskuri, R-oireita dpo-päivittäin ja p a l j o n muuta hyödyllistä tietoa "piinapäiviin".:wave:
The Very Early Signs & Symptoms of Pregnancy | Countdown to Pregnancy

:heart:Kaikki plussanneet löytyvät pinon ensimmäiseltä sivulta!:heart:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1897274-40-so-what-wol-12-a/

linkki pikkuriikin sivuille: pikkupikkuriikki retroilee
 
Mur-mur :kiss: jätä tuommonen lekuri omaan arvoonsa. meille oot ihuna mur-mur ja ollaan siulle tukena ja turvana aina:heart:
Kastehelmi peukutusta siulle:heart:

Hui ja kääk..kohta lähen työkkäriin haastatteluun ja jänskättää hurjasti: /
Jospa kaikki mennöö hyvin ja ens viikolla olen hoiva/siivous alan opiskelija 3kk ajan :)
Pitänee alkaa antaa poijaalle aamupalaa ja siittä se päivä taas alkakoon. Ihunaisille ihkua päivää:kiss:
 



Nimi / ikä.......Kiertopvä / kierronpit...yrityskerta...Km / monesko haaveissa

Naapurin tyttö (29).... kp3/29...............yk 10v........................1.
Perhis (44).................kp7/?.................yk9.6v....( n. 11)...3.
Iida-Karoliina (48).....kp8/26-31...........yk6.............................5/1.yht.
Marza (42v)...............kp8/30................yk2v.............................3.
anjamarita (43).........kp10/28-30............yk11.............................2./1.yht.
Euphonia (41).......... .kp14/25-26.........yk27.....................................1.
Onlydream (39).........kp18/268............yk?...............................?
sarialeksandra (41)....kp19/30.............yk yli 1v..............................2.
tattinen (42)..............kp21/22-28.........yk24 (2km.) ..........5/1.yht.
Pernilla (42)..............kp22/?................yk12....................2/1.yht.
sinivatukka (43)........kp22/28.............yk2.............................2.
PippuriPiia-70 (41)....kp22/30..............yk2..................................5.
AnnaPauliina (41).....kp23/28..............yk5...............................4.
Morticia (44).............kp27/35..............yk3(?).......................3.
lippis (43)..................kp32/25-28.........yk4 ( 4/2012)........1.
Fiialiia (40+).............kp32/27-30..........yk4................................1.
Rominas (42v)...........kp34/26-27.........yk1..........................3.
Hanhimamma (42)....kp51/29..............yk5.......................................3/1.yht.
Tintti-Tiivari (42)......kp55/25-27.........yk1......................................?
annekristiina (47).....kp?/26................yk8 (
2007)...........5./2.yht.
pikkutirri (42)..........kp?/28-30...........yk20 ( 6&8/2011).4/2yht.


Kadonneet lampaat:
Ulla4, Mother Mary?, Raputar, velmuliina, Mynteli, Bismil, Mimmi68, Muumimamma-72, AinoEmilia, Pernilla, Mahdotontako, mariikka70, Barbarella, Zillian, nooraneeamaria, OOAK

Taustailijat/Taukoilijat:
Räystäspääsky, Onlydream, Ballerina Bolero, Haave2010, Elysee, Piitu73, Hysteria, sarppav, Mami41, *Justiina*, Iida-Karoliina, *mur-mur*, Kastanja, pikkutirri, Oivikki, Rominas, MrsBree, anjamarita, Ninni70, Rena, Glearblue, Minttu2011, WhiskyPeat, Sussu-72, Kastehelmi, ulpunen





onlydream (39)......dpo4
Morticia (44).........dpo8



Ovulaatiotestissä tasavahva viiva= dpo-1
Ovulaatio (myös oletettu ilman testailua) =dpo0
Päivät ovulaation jälkeen = dpo1..dpo2..jne..
Hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
pp = piinapäivä

RKTT= Raskaana kunnes toisin todistetaan
TOTT-päivä= "torstai on toivoa täynnä päivä"(R-testipäivä torstaina)

Ulkolainen sivusto mm: Ovulaatiolaskuri, R-testin tekopäivä laskuri, R-oireita dpo-päivittäin ja p a l j o n muuta hyödyllistä tietoa "piinapäiviin".:wave:
The Very Early Signs & Symptoms of Pregnancy | Countdown to Pregnancy

:heart:Kaikki plussanneet löytyvät pinon ensimmäiseltä sivulta!:heart:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1897274-40-so-what-wol-12-a/

linkki pikkuriikin sivuille: pikkupikkuriikki retroilee
 
tattinen - peukuttelen d=)b kovasti, jotta sinne koulutukseen pääset!

Morticia - kiva kun jaksot päivitellä!:wave:

..niin..siitä uudesta pinosta..

Mietin, että minnekäs me se laiteltais?..

Ajattelin sitä tuonne Äidit40+ otsikon alle..en oikein muuhin sitä osaa ajatella - olisikos ehdotuksia:wave:

Morticia - kyse oli tuosta pinosta meille vauvakuumeen ajan jo ohittaneille..pinon nimeksi mietin vaikka: ~~kuumia aaltoja~~ "so what"
 

Yhteistyössä