40+ so what wol.12

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Hei,

Oivikki
Sydämelliset Onnittelut tätäkin kautta! :heart:

on: Poikasen leikkaus takana ja nyt toivotaan että kitarisojen (jotka olivat todella isot ja rosoiset) sekä putkitusten jälkeen, voitaisiin palata normaaliin elämään.

Olen alkanut miettimään, että pitäisikö vaan unohtaa haaveet kakkosesta.
Huoli ja jatkuva hätä ykkösestäkin koko ajan (stressi-petteri kun olen).
 
Viimeksi muokattu:
Mafinka hyvä, että lähetteen sait ultraan=)

Tuolla jo Rominas siulle mainitsikin, etä kyllä se kohdunulkoinen näkyy yleensä myös R-testissä - näin oli hänellä juuri.
Tuo veritesti tietenkin kertoo selvemmin, jos R-testi jotenkin epäselvä.
..sinähän et tainnut sitä R-testiä tehdäkään..

Rominas hyvä, että poikasen sairaalareissu meni hyvin ja toivotaan, että toimenpiteet tuovat helpotusta pienen eloon:heart:
..onhan se noista lapsukaisista aina huoli ja hätä, vasitenhin jos jotain saattuu..
Voithan sie pitää pienen breikin tästä "kuumeilusta" jos se auttaisi hieman.:)
 
Sointu2010 - voi harmi :(, mutta olikos sulla dpo11 tänään? - mulla on näkynyt vasta dpo 12, ja silloinkin kyllä haaleasti. Millä testillä testasit?

Mur-mur, onkos tänään jo parempi vointi ja pääsikös poikanen eskaan valokuvaukseen?

Mun ei varmaan tänään kannata päivittää listaa, kun en enää illalla pääse koneelle (mahd.korjauksia tekemään) ja seuraavaksi olen koneen äärellä vasta su-iltana.
 


Nimi/ikä.........Kiertopvä./kierronpit...yrityskerta...Km/monesko haaveissa

Mafinka (49).................kp4/28..........yk2................1.
Ottis (43).....................kp5/25-27.....yk18( 08/09) 1.
muumimamma-72 (38) kp5/25-30......yk8.....4./2.yht.
Nuuttimus (41)............kp7/28-36......yk2v...................3.
pikkutirri (41)..............kp8/28...........yk2........4./2yht.
mur-mur (45)..............kp8/25-28......yk22(01&08&11/10) 3.
Velmuliina74 (36)........kp10/26..........yk17.......................2
liiza (44).....................kp12/24-27......yk34....(02/07 08/08) 4
Mahdotontako (46)......kp12/29...........yk7....................1. yht.
sarppav (40)...............kp13/27-32......yk7(07/10) 2.
Rominas (41)..............kp15/25-27.....yk16(09/09 06&10/10) 2.
Ballerina Bolero (40)....kp17/27........yk36....................3.
Iida-Karoliina (46)........kp17/23-29.....yk19...................5./1.yht.
haave2010 (44)...........kp18/28-30......yk8(06/10) 4./1.yht.
putunen (41)................kp18/25-26.....yk12....................3./1.yht.
tetu68 (42)..................kp22/27..........yk10..................3/1.yht.
Mami-41 (41)...............kp24/27..........yk31............2.
Hysteria (42)...............kp24/26-29......yk9 (kkm.11/10) 1.
Sointu2010 (41)...........kp26/23-29......yk19..............1.
*Justiina* (38).............kp29/30-32......yk1(Tm7/07&Km1/08)3.
Raputar (40)................kp?/27............yk?......................2.
Kadonneet lampaat: Ulla4


Taustalla: Onlydream






Rominas (41).................dpo3
putunen (41).................dpo7
*Justiina* (38)...............dpo11
Sointu2010 (41).............dpo11
Mami41 (41)..................dpo13


Ovulaatiotestissä tasavahva viiva= dpo-1
ovulaatio (myös oletettu ilman testailua) =dpo0
päivät ovulaation jälkeen = dpo1..dpo2..jne..
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
pp = piinapäivä


:heart:Kaikki plussanneet löytyvät pinon ensimmäiseltä sivulta!:heart:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1750034-40-so-what-vol-11-a/
 
putunen mie täällä jo päivittelin listan=)
..jooo, on olo sillä tapaa parempi, ettei enään heikota ja kolota joka paikkaa..nyt alkoi vaan se "räkä vaihe"..ja sitä niistelyä sitten riittää!!:snotty:

((muoks))
juuuuh, pääsi poikanen eskaan ja valokuvaukseenhin!=)

Sointu pahoitteluni negasta:hug:..vaan niin kuin putunen jo kirjoittelikin, dpo 12 hällä näkynyt vasta - miulla myös!

Peukuttelen d=)b edelleen + puolesta!!:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Peukutukset minultakin edelleen Sointu2010:lle :heart:, entäs Justiina, oletkos testailemassa milloin?

ON: minullahan nippaili, vihloi ja hieman jomottikin tuolla alhaalla ja muniksissa dpo 5-6 aikana. Eilen se sitten loppui ja tänään ei tunnu miltään. Sanoitkos sinä mur-mur, että jos vihlonta tai tuntemukset muniksissa jatkuu koko luteaalivaiheen, niin tärppiä ei ole käynyt? Toivonpa siis, ettei nyt enää sitten tuntuisi munasarjojen kohdalla mitään.... :rolleyes: Entäs testailua - luulenpa, että "pakko" testata dpo10-11 kohdalla, vaikkei silloin varmaan mitään näykään....
 
Kiitos mur-mur ja Putunen! Testasin First Signalilla, sanotaan, että on herkkä testi ja näyttää jo ekana kk:n poisjääntipäivänä. Oikeinko selostetta tarkkaan luin, ymmärsin, että näyttäisi 10 mIU/ml? Tuolla samaisella testillä löysin marraskuun kemiallisen. Aloin tikuttelemaan dpo 12, ja hailukan hailukkaa oli, dpo 13 ei enää mitään.

Onneksi on vapaapäivä, taidan tehdä Mamit ja lähteä lohtushoppailemaan, paistoin just lohturuokaa, punajuuria ja fetaa, nam.

Onneksi on myös viikonloppu on täynnä ohjelmaa, on muutakin ajateltavaa, leppoisaa viikonloppua teille kaikille! Kiva, kun mur-mur olet tervehtymään päin!
 
Niinpä, Sointu - olet päivää aikaisemmassa nyt kuin marraskuussa, joten älä menetä vielä kaikkea toivoasi. Ei mullakaan omassa marraskuisessa kemiallisessa näkynyt 10mIU testillä mitään dpo11, vasta hieman hailukkaa dpo 12.... Mutta mukavaa shoppailua ja viikonloppua!
 
Viimeksi muokattu:
putunen, jep - noin miulla.
..mutta siullahan se voi olla taasen toisella lailla..vaikka naisia kaikki ollaanhin, ei kroppamme toimi ihan samalla tapaa.=)
Olen tosiaan pistänyt merkille, että oviksen jälkeen plussakierrolla on tuntemuksia muutaman päivän ja sitten lakkaa..alkaen ihan kunnolla uudemman kerran: repimistä jaloissa/nivusissa ja kuumottelua - sitä miulla enämpi, kuin palelua!
 
Sointu :hug:

Täällä testattu myös... ja tulos ei raskaana-inte gravid oli pakko käyttää puol vuotta sitten vanhentunut digitesti joka huhuili kaapista käyttöä ;) Lämmöt korkeella vieläkin, en tiedä mistä toi yhenpäivän lasku sitte johtuukaan, mutta terot aiheuttaa noi lämmöt, sekä kaikki muutkin oireet :kieh: Onneks ollut nyt niin paljon kaikkee kouluhommia ettei oo kerennyt kuumesta kärsimään sen enempää, joten ihan hyvillä fiiliksillä odottelen tätsyä, tulis vaan nyt suht pian, laskin et jos maanantaihin mennessä tulis, niin olisin tyytyväinen ( hassua kirjoittaa näin :O )


Palaan taas paremmalla ajalla,




Justis :wave:
 
Onlydream..haluatko olla tuolla taustalla, vai laitanko siut tuonne päälistalle uudemman kerran?:wave:
..mikä siellä tilanne?..jättikö täti tällä kertaa tulemati..:)
Plussatuulosia!!:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Huomenia vaan ihunaiset...mäkin täällä taas...eilen kun tulin töistä kotiin olikin yllätys yllätys kone kotona odottamassa...jee..mutta on tää niin outo nyt..uudet ohjelmat laitettu ja sillai ja jotenkin rullaa sivua alaspäin tuskastuttavan hitaasti...tekis kyllä mieli ostaa uus kone vaikka ihan vaan meille aikuisille oma!!
Tänne onkin tullu aamulla mukavasti tekstiä ja ystäviä käyny täällä olkkarissamme..voi harmitus Sointu ja Justis kun testit negaa näyttäny..mutta jospa se vielä plussaksi muuttuisi...
Putunen ja mur-mur ja muutkin tuolla eilen vihjasi pillereillä menkkojen/oviksen siirtämisestä...siis selkokielellä miten??? Mulla nimittäin on täällä e-pillereitä..(hahaa..käytin alkuviikosta mun 17v tyttöä gynellä ja sai pillerit..merkki olisko harmony? tai sinneppäin ja reseptillä vaikka kuinka paljon..niin että kun apteekista niitä haettiin neuvoi myyjä hakemaan tiheämmin kun tarve jotta ehtii kaikki saada ulos ennenkun resepti menee vanhaksi..).. Niitä minipillereitä(Cerasette) mulla taitaa itellä olla jäljellä vielä 1 liuska, vaan niihin en koskekkaan koska olen ihan varma että ne on ne syypää tähän mun kropan "toimimattomuus" ongelmiin..
Mutta hei..jos sitä siirtoa ajattelee niin pitääkö mun alottaa pillerit normaalisti niinkun alotus tapahtuu eli ensimmäinen ekana vuotopäivänä (kp1) ja jatkaa niitä yli sen 3 viikkoa mitä normaalisti..siinähän normaalisti ois se viikon tauko..syödä siis esim 4 viikkoa putkeen ja sitten ootella menkkoja ja ne ois siirtyny viikolla...näinkö?? Hitsin pimpulat että siinä "tuhraantuu" aikaa mutta ei kai se muukaan auta:(...
Kiva mur-mur että oot jo paremmassa kunnossa=) Meillä täälläkin vuotaa nenut vähän jokaisella...etenkin tuolla pienellä tytöllä..minnee kylää ei sen kanssa viitti lähtä ettei vaan tartuteta ketään..ja kiitos päivityksestä..näkee itsekkin taas ihan silmillä "missä mennään"..ja kiitos ihanasta nallekarhusta..Lilja tykkää..se aina haluais ettii sitä sun joskus aikoinaan laittamaa upeeta jääkarhua..mä vaan en enää sitä tuolta vanhasta pinosta jaksa käydä hakee...
Shoppailupäivää Soinnulle!!..=)
 
Täältä Liljalle vilkutukset yhdeltä jääkarhuselta - mukavaa viikonloppua!!
..en tiedä oliko tämä se karhunen?..

Kuukautisten siirrosta..

Pakkausselosteesta löytyy ohje miten yhdistelmäpillereiden avulla siirretään kuukautisia. Voit kysyä myös lääkäriltä tai apteekista. Käytännössä pillereitä syödään pidempään ilman taukoviikon pitämistä.* Minipillereiden avulla ei voi siirtää kuukautisia. Reseptillä on saatavissa keltarauhashormonivalmiste, jonka avulla voi siirtää kuukautisia, jos ei käytä e-pillereitä.

*Ovatko "Harmony" pillerit minipillereitä?
En itse ole koskaan syönyt E-pillereitä, joten en osaa sinua neuvoa enempää=)
Lukaiseppa sieltä paketin sisältä niistä käyttöohjeista, mitä sanotaan?!

Jos haluat siirtää kuukautia nopeaan, pyydä vaikka TH hoitajalta/lääkäriltä resepti Primolut N keltarauhashormonia:wave:
Lääkeinfo.fi - PRIMOLUT Nor 10 mg tabletti (BAYER SCHERING PHARMA)

Kuukautisten siirtäminen


Kuukautisia voidaan siirtää myöhemmäksi Primolut Nor -tableteilla, mutta vain sellaisen kierron aikana, jolloin raskaus ei ole mahdollinen.
Ota ½ Primolut Nor –tablettia (5 mg) 2–3 kertaa päivässä enintään 10–14 päivän ajan. Tablettien ottaminen aloitetaan noin 3 päivää ennen oletettua kuukautisten alkamista. Vuoto alkaa 2–3 päivän kuluttua hoidon lopettamisesta.
 
Viimeksi muokattu:
Venyipä aamu pitkälle, nyt vasta pääsen shoppailemaan, kivaa, kun aurinko paistaa.

Voi harmi Justiina, :hug: Paljon onnea tulevaan kiertoon!!!

Pikkutirri, kannattaisiko sun kysyä lääkäriltä tätä menkkojen siirtoasiaa (jos sitä tekisit useammankin kerran), ihan vaan varmistukseksi. Olen ymmärtänyt, että e-pillerit laittavat munasarjat lepoon. Sitä vaan mietin, että tarvitseeko niiden jälkeen käyttää esim Clomeja, joilla käynnistää munasarjat taas tuottamaan munarakkuloita. Toivottavasti en sekoita ajatuksiasi, kun tässä ääneen asiaa pohdin.

Nyt lohtushoppailemaan...
 
Hei pitkästä aikaa ja nytkin ihan vain pikaisesti. Taustalla olen kuulumisianne seurannut ja myötäelännyt jokaisen jutuissa, mutta en ole saanut aikaiseksi kirjoittaa mitään :(. iso lämmin lohdutushalamusritistus tädin tavanneille ja onnenhalauskalaus oviksen bonganneille ja siihen päälle plussatuulia kaikille! :hug:!

ON Nyt jalat oman maan kamaralla, veljeni luona majailen muutaman päivän, sitten siirryn kaverin luokse muutamaks päiväks, ja sitten toiselle kaverille ja sitte en tiedä mihin. Vähän hankalaa ja rasittavaa, kamat ympäri ämpäri joka paikkaa ja itsekin ihan hukassa! Lähden nyt gynelle hakemaan piikitysreseptiä valmiiks, kun ne pitää aloittaa ekana vuotopäivänä ja oottelen omaa tätiä joko viikonloppuna tai alkuviikosta. Nyt pitää rientää.

Ootte ihania iikkoja/likkoja joka ikinen iikka/likka :) !! :flower:
 
Heippa taas kaikille :)
Rominas Pikkumiehelle peukkuja ja pikaista parenemista; saako ne nykyään myös jäätelöä sairaalassa ton leikkauksen jälkeen ?
mur-mur En ehtinyt dippailemaan en koska täti yllätti silloin tiistaina ilman minkäänlaisia kiputuntemuksia!
Sointu2010 Iso hali sinullekin negasta mutta pidetään sinulle myös peukkuja että muuttuisi plussaksi kuitenkin.
Soittivat labrasta että minulle on varattuna aika maanantaille siihen ultraan; olin jo perua koko jutun sillä aamulla kun heräsin oli tuntemus poissa ??? mutta tulikin taas takaisin. On se varmaan kuitenkin hyvä käväistä tutkimuksissa!
Mutta ihanaa viikonloppua kaikille, mies soitti että tulee viikonloppuna tänne joten odottelen innolla tulevaa pyhää :hug: kaikille ja :kiss:
 
Ottis
Sointu2010 ja Justiina Pahoittelut negasta, vaikka Justis, en menis vannomaan, että se vanhentunut digi enää pelittäisi. Plussapuhureita molemmille vielä :heart:!

Mafinka Hyvä, että sait nopsasta ajan ultraan. Minä en eilen käynyt saunassa, mutt aiempaa juttuasi lukiessa tuli mieleen, että kun keskiviikkoiltana ja samoin tiistai-iltana makasin saunanlauteilla ja tunnustelin vatsaani, oikea puoli munisten paikkeilla oli koholla ja pinkeä vasempaan verrattuna. Saattaahan se olla, ett Clomit vaikuttaa tässäkin kierrossa ja sieltä olis nyt useampi munis alkamassa pullistelemaan ja siitä tuntemus. Outoa on vaan edelleenkin, ett jonkin sortin kirraus tai paineen tunne on alamasulla vieläkin. Hyvä, että sulla 'oire' kuitenkin jo ohi eikä paikkojen tsekkauttaminen ole koskaan turhaa. Mulla alkaa olla pian vuosi edellisestä ultrauksesta, joten vois olla hyvä seurata sun jalanjälkiä ja varata aikaa gynelle. Ihanaa viikonloppua sulle kultasi kanssa :heart:!

pikkutirri En aloittaisi omin nokkineni minäkään e-pillereitä syömään, mutt toi mur-mur ehdottama keltarauhashormoni vois olla kova sana. Itse olen kerran yrittänyt jollain valmisteella siirtää menkkoja, kun ulkomaanmatka osui sille ajalle ja toivoin, ettei olisi tarvinnut aurinkorannalla vaippojen kanssa vehdata, vaan eipä onnistunut. Tädin tulo siirtyi vain muutaman päivän, kun ystävällä tädin tulo siirtyi just toivotusti viikon eteenpäin. Toisilla valmisteet auttaa, toisilla ei..

Hysteria Jos en asuisi täällä periferiassa, pyytäisin sut punkkaamaan meille koko hoidon ajaksi. Heitettäs ukko wegs ja pidettäs hauskaa tyttöjen kesken =). Tsemppiä sulle kovasti :hug:.

mur-mur Hienoa, ett tauti hellittämässä. Toivottavasti mies ei ole saanut samaa pöpöä ja jaksaa sun kanssasi lemmiskellä tulevana viikonloppuna ja senkin jälkeen tarpeenmukaan. Mitäs piikkei sinä nyt oletkaan itseesi pistättänyt ja kuinka usein??

ON Täällä paistoi aurinko ja oli hetken ajan vimma lähteä ulos, vaan menipä vimma ohi, kun katosi aurinko näkyvistä. Meillä ei ole siivottu kunnolla sitten joulusiivouksen, joten pitäisi saada sen verran puhtia irti tästä emännästä, ett edes siivoaisin, jos en jaksaiskaan alkaa verhojen ja mattojen vaihtoon. Onneksi ukko ei ole ronkeli joten sitä tämä 'välitila' tuskin häiritsee.
 
Mafinka ihanaa viikonloppua sinulle:kiss:
Soinnnulle hyviä shoppailuita ja joo...kuulosti tuo mur-murin vinkkaama Primolut nor niin hyvältä ja helpolta että sitä pitää jollain konstilla saada..siispä lääkäriin..ja se ei varmaan muita juttuja sen enempiä "sotke"...
Hystis..ihana kuulla sinusta..olet mielessä usein:hug:
 

Yhteistyössä