40+ so what wol.12

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Mur-mur Kiitos onnen pipanoista :). Mä muuten nimitän koiranruokaa pipanoiks, kun ne on sallaisia… no niin, pipanoita. Mun koira on syöny koko elämänsä samoja pipanoita! Kupillinen aamulla ja kupillinen illalla, yli 15 vuotta, samoja pipanoita. En oo koskaan antanu sille mitään extraa, en välipaloja enkä herkkuja. Vain jos oon opettanu sille temppuja, mutta silloinkin namipalat on yleensä ollu samoja pipanoita. Nyt se on vanhoilla päivillään oppinut kerjäämisen jalon taidon (ei multa, mutta muilta ja mieheltä). Minulta se ei kerjää, kun tietää sen olevan turhaa, mutta sepä onkin keksinyt konstin joka tehoaa myös muhun: se ei syö. Haistelee kuppia ja lähtee pois. Ennen nostin kupin pois jos ei kelvannut ja yleensä sitten illalla maistui taas. Mutta nyt kun se on jo niiiiiin vanha (ihmisen iässä jotain 110v.), mä en voi antaa sen olla syömättä kokonaan ettei kuihdu pois. Niinpä oon joutunut houkuttelemaan sitä syömään laittamalla pipanoiden joukkoon vaik activia-jugurttia. Niin on ovela se koira. Tämä juttu tuli mieleen noista pipanoista, kun kuurolla koiralleni juttelen: ”Syö syö, täällä on sulle ihania pinania, joita oot syöny 15 vuotta” :)

Voi mur-mur, nyt huomasin sun toisen kirjoituksen. Mä lähetän SULLE niitä hyviä ja voimaannuttavia pianoita ja säteitä, sinä niitä nyt tarviit :hug:. Joten; roppakauhakuormaajakaupalla ihania pipania mur-mur herkälle ja tempperamenttiselle sisupussille :heart:.

Ottis tossa jo sanoikin, että on kumminki hyvä, että padot aukes, vaikka ei tietenkään oo ollenkaan kivaa, että tuli paha mieli :(. Mutta sä tosiaan saatkin olla ylpeä ittestäs, monessa mielessä. Hyvä kun oot menny juttelemaan, ne ammatti-ihmiset osaa semmoisia juttuja (en tie mitä, mut ne oikeesti osaa), mitä me ”tavalliset” ei osata. Mä oon käyny aikoinaan kolmen vuoden psykoterapian, kolmesti viikossa kävin ja mä siellä pääasiassa puhuin. Kun se loppui ja voin paremmin, mä ihmettelin ääneen, että mitä ihmettä se terapeutti oikein mulle teki, kun minähän siellä enimmäkseen äänessä olin. Myöhemminkin olen käynyt juttelemassa, en kuitenkaan ihan noin intensiivisesti enää, mutta tarvittaessa. Ei kai ne turhaan opiskele monta vuotta. Onneks olet just tollanen ku oot, mur-mur. Huuto muuten saa happea liikkeelle palleasta, joten huutaminen oli ehkä hyväkin juttu. padot aukes, niin ku sanoit.

Ja mitä tulee tähän nettimustasukkaisuuteen, niin olen minäkin huomannut saman ilmiön. Mutta sä perustelit sen just niin kuin asia on. Onko parempi jos lukee kirjaa/ katsoo telkkaria/ kuuntelee kuulokkeista musiikkia ja kutoo tai ramppaa harrastuksissa (jumpissa, kielikurssilla, tanssikurssilla tai vaikka näytelmäkerhossa) kodin ulkopuolella tai tekee töitä kotona? Hah, sanon minäkin.
Iso lämmin luja rutistus sulle kultainen mur-mur :hug:.
 
Ottis Sä osaat kyllä oikeesti laittaa kirjaimet tosi hyvään järjestykseen! Susta olis pitäny tulla kirjailija, kun osaat kirjoittaa hauskasti, elävästi ja niin, että lukija näkee tilanteet. Ainakin mä näen :) :hug:. Jos sä olet kirjailija, niin mä olen sitte varmaan näkijä :LOL:.
 
Ottis
Hystis En ole kirjailija, mutt ei ollut eka kerta, kun 'kuulen' vastaavaa sanottavan. (Mies tulee pian Bondia kattomaan, joten kiire naputella, ettei tarvi roudata konetta muualle). Sun teksti mur-murille meni mulle, mutt ei se mua haittaa. Ukko tuli jo tohon istumaan, mutt sitä piti ihmettelemäni, että ku se (ukko) on jo humalassa ku ellun kana, enkä mä tiedä missä sen pullo on. Sitä jo siltä kyselin ja anelin kertomaan ku niin uteloittaa, vaan ei paljasta, mutt tarjospa mulle mustikkasidukkaa (Lidlen) jota rakastan :heart:.

Koneelle tullessa tuli suru puseroon, ku mulla on taustakuvana aivan ihku kuva pojusta. Ikävä tuli. Hystis, pidä hyvä huoli koiruudesta ja rakasta se vaikka ihan pilalle niinkuin minä tein omalle muruselleni, mutt sehän meillä on onni, ett me saadaan rakastaa, jos ei muuta niin kissaa tai koiraa. Ja mulle ainakin mun kisut ovat aina antaneet enemmän kuin ovat minulta saaneet, vaikka olenkin niille aina ostanut kaikki mahdolliset herkut tai virvelöinyt tuntikaupalla, ett saisin muruselle kalaa, jota se rakasti.

Ps. Yksi systeri soitteli ja hän tarjoaa minulle viikon loman kanssaan jossain. Paikan saan valita itse. Viikon ilmainen ylläpito viikolla 10, jee =). Arvatkaapa vaan olenko innoissani lähdössä ja mietinpä taas, ett jos Lapin lomalla saan simppasia ajoissa, olen silloin jo raskaan :saint:. Mun täytyy olla hullu ku näin vakaasti uskon, ett maaliskuussa tärppää.
 
Ottis
Sarppav Onnittelut oviksen bongaamisesta :heart:! Haluatko RKTT-listalle? Ihan vaan mur-murin puolesta kyselen =). Onnekasta RKTT-aikaa sulle toivottelen!

Ps. Voe taivas, ett on saundit tässä huoneessa. Taidan kipasta alakertaan, siellon hiljasempaa.
 
Hystis, kiitos siulle halituksista ja "pinanoista":kiss:
..mie kutun niitä koiran nappuloita taasen papanoiksi..jänikselltähän tulee papanoita..no juuu:D

Etkä oleskaan jää Ottista huonommaksi tuossa tekstin tuotossa, et olleskaan!!!;)
..ihana kun kirjoittelette siltä, miltä TUNTUU - kaunistelemati!!:heart:

Mie olen nyt töitä itteleni haeskellut, hissukseen..takapakkiahin tuli kun noita keskeytyneitä raskauksia välillä, vaativat veronsa miun voimista:|

Olen mukana sellaisessa työllistymishankkeessa ja siellä myös psygologin kera jutustelua..hän miulle tuumi, että näkisi miun olevan lievästi masentunut kun olen selkeästi alavireinen, itkukin pääsee helposti.
Puhua polotan kyllä paaaaljon ja elävästi.. mutta kuitenkin sydän on raskas..:ashamed:

Hän sanoi sen ääneen, mitä itsekin hieman mitettinyt: Miun elossa&lähipiirissä tapahtunut paljon esim. viime vuoden aikana raskaitahin asioita..ei siis ihme jos veto poissa.

En ole masentuneena sisäänpäin kääntynyt, hiljainen, vaan enämpi: ärtynyt, kärsimätön ja tyytymätön yleensäkkin..johonkin ja kaikkeen.

Kyllä mie yritän nyt luottavaisin mielin kattella tulevaisuutta kohden ja uskonkin kodin ulkopuolelle lähdön tekevän miulle hyvää - sen verta sosiaalinen otus olen!=)
..tarve on kova puhua (tulla kuulluksi myöskin!) ja kommunikoida ihmisten kanssa.
..siitä tiedänhin, että kaikki ei Ok kun vetäydyn tänne kotio..
 
Viimeksi muokattu:
Hei vaan ihanat!! Ompa kumminkin mur-mur hyvä että saitte niitä patoja auki ja puhuttua ja vaikka huuettuakin ja vaikka se pahamieli siitä tulee, ni ehkä se kumminkin puhdistaa ilmaa ja vähän on taas enempi perillä mitä sen kumppanin päässä liikkuu...ja samaa mieltä oon ku Hystis ja Ottiskin tuosta netti mustasukkasuudesta...sitä samaa täälläkin aika ajoittain on ollu ja jopa ompelua kohtaan..ikään kuin se ajankäyttö sohvalla löhöten ja telkkua tiiraten ois jotenkin suotavampaa kun ommellen tai koneella ollen...mut yks mikä on musta tosi ärsyttävää on se et jos mä tällä koneella jotain kirjotan(niinku esim. nyt) niin että mies tulee olantaaske katsomaan mitä kirjotan..voi että se tuntuu inhottavalta:mad:, siitä tänään päivällä hälle sanoinkin, johon hän sen vastasi että lähtee sinne kaupungille..että saan sitten rauhassa salaisuuksia kirjotella...paitovei...sain muuten kumminkin hänet silloin päivällä "kaappastua" ennenkun lähtöä ois tehny ja puhuttua että jos nyt kumminkin hempeiltäis hieman kun tilaisuus on ja näin tehtiinkin=)(vaikka ei siitä hyötyä siinä mielessä ollu että mahdollinen ovis on loppuviikosta jos on..)mutta kumminkin..ihan rakkauesta:heart:..sen jälkeen sitten lähdettiin ihan kahelleen sinne kaupungille ja mentiinkin tuonne Lahteen asti..ilman sitä pienintä kerrankin kun se aina on mukana...
 
Ottis mie laittelen sarpav(in)tuonne listalle..haluaa hän varmaankin sinne..eiköstä?=)

Kiitos siullehin halituksista:)


Täällä ei puheen palpatusta kuulu:|..mie laittelen ittelleni evästä ja mies katsoo(keskittyneenä mukamas)telkkua.

Kyllä se niin on, että mies ai saa turpaansa auki, kuin kännissä tai sitten todella suuttuneena!..ja tietäähän mitä tekstiä sieltä sitten tulee - ei ainakaan asiallista tai rakentavaa.: /
Tämä on kai hyväksyttävä jos eloa meinaan hänen kanssaan jatkaa.. olenhan sen jo 7v aikana nähnyt selvästi.
..en vaan tiedä haluanko tai jaksanko..
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa lauantai-iltaa kaikille tasapuolisesti!:wave:

Mur-mur sinulle oikein iso:hug: Toisaalta ihan hyvä että saitte ilmaa puhdistettua,kauan kyllä jaksoit sitä aloitetta toiselta osapuolelta odottaakkin!Ne nämä Suomalaiset miehet tahtoopi olla just sellaisia etteivät juuri tunnoistaan puhu muuta kuin kännissä tai vihaisina: /
Saisitkohan sinä sitä mörökölliäsi jutustelemaan vaikka huomenna kun on saanut asioita hieman hautoa?Meillä ainakin menee niin ,että kun minä haluan aina selvittää erimielisyydet heti ja mies hautoo asioita pitempään niin kun on "räjähdetty"hänen on viisaampi antaa olla vaikka seuraavaan päivään ja sitten jo onkin hyvinkin valmis neuvottelemaan asiasta;)

Hystis/näkijä:wave: Myös sinun kirjoituksia on ihana lukea,monesti olet saanut minut hyvälle tuulelle sinun lennokkaalla ja huumorintajuisella tavalla kirjoittaa vaikeistakin asioista:hug::heart:
 
Heips!

Mafinka: Joo, saavat jätskiä... =) Meidän poikanen vaan ei makeasta välitä, ( kun ollaan pidetty karkeista ja kaikesta makeasta erossa. Ollaan ajateltu, että ehtii varmasti kaikkea sokerista vedellä sitten isompanakin.) joten onnesta soikeena ei suostunut syömään... Mutta vettä ja maitoa meni alas, onneksi!

mur-mur: Ehkä pikkanen paussi hyväksi... Minusta tuntuu, että en osaa tehdä mitään oikein. Jotenkin vain tuntuu, että en osaa olla muuta kuin huolissaan kaikesta. Hirveän vaikeaa löytää sanoja tunteelle, joka painaa koko ajan rintalastan alla. Tosi hieno selitys, mutta jospa se tästä....
 
Kiitos siullehin halituksista muumimamma-72

En mie varmaan ikinä opi tuota miestäni ymmärtämään..surullinen juttu oikiastaan..:(
Hän koettaa saada miut tuntemaan itteni ihan surkeaksi paskaksi - siinä harvoin onnistuen.
..hänellä itsellään on huono itsetunto ja siten syyt ja seuraukset on muiden, kuin itsensä vika - kaikki!
..mie olen aika vahvaluontoinen ja hän kokee, ettei pärjää miulle..näin luulen asian jotakuinkin olevan.
 
Viimeksi muokattu:
Rominas, monasti niitä tunteita onkin vaikia sanoiksi pukea, vaikka me naiset osataanhin se monasti miehiä paremmin.

Siulle laitan täältä tulemaan sellaista harmoonista, stressitöntä oloa ..oooops, noooooin..
 
Viimeksi muokattu:
Hyvää lauantai iltaa sinullekin Muumimamma:)
Nii...siitä mun piti vielä teille kertoa...mä näin viimeyönä, tai aamua se jo oli..sellasta unta että oli mun syntymäpäivän aamu(12.7) ja mä tein raskaustestiä ja sain siihen sen kaksi viivaa!!! Ekassa testissä se toinen viivanen oli sellanen hento haamunen mutta olin siitä ihan innoissani..seuraavassa testissä tuli jo samantien raskausviivastakin vahva ja tummanpunainen...tässä vaiheessa heräsin ja olin niiiiiin onnellinen..kello oli jotakuinkin 8 aamulla ja herätin miehenkin ja kerroin tästä unesta(murahteli vaan unenpöppörössä että jaa...)...nukahin sitten samantien uudestaan ja ihme ja kumma se uni jatkui ja siinä jatkossa koitin ettiä sitä testiä roskiksesta ja löysinkin mutta se oli aika nuhjaantunnu ja en siitä sitte halunnu kuvaa TÄNNE ottaa..joten tein vielä kolmannen raskaustestin ja siihen se viivanen tuli samantien vahvana kun "virtsa-aalto" pyyhkäisi testikohdan ohi...sitä sitten kuvailin ja voi miten onnellinen olinkaan=)... se uni oli jotenkin niin elävä ja hyvin mielessä ja muistissa että jotenkin koko päivä on ollu aurinkoinen ja olo sellanen rauhallinen ja sen tuntunen että aikaa tässä voi hetki mennä, ennenkun kroppa toimii ja ajoitukset toimii ja kaikki natsaa kohdalleen mutta tunne ja varmuus siitä tuli että kyllä meille se pieni vielä tulee:heart:...
Ihunaa iltaa kaikille=) Pienin on unten mailla ja tää vois ottaa olusen ja vaikka kuvailla tänpäivän ostoja ja tehdä blogiin jutun valmishousujen mahdottomuudesta tuollaselle pienelle tirpulle:rolleyes:
 
Miusta tuntuu kurjalta kun nyt oikiasti olisi tehnyt mieli olla miehen lähellä(ilman vaavin työstö ajatusta)..olen jotenhin ollut pitkään raukkauvven nälkäinen!..mies vain painui aikaa sitten oven taa makkariin..viimeiks tykättin toisistamme 2.1

Ei se sextailu pelkästään (halujen tyydyttäminen) aja samaa, kuin toisen lähellä olo kainaloisessa, silittely, suukottelu..**ska juttu ja tähän on tultu!:(
 
Viimeksi muokattu:
pikkutirri..kait mie pelkään sitä torjutuksi tulemista..se tuntuu todella pahalta sitten jos näin käy..
Miulla tunteet niiiiiin pinnassa aina oviksen aikoihin..pakkohan meidän olisi pystyä jokin ratkaisu löytämään ongelmiimme, ei tällaista kestä mur-mur pitkään..:(

Nyt juon tuon siidukan loppuun kun mies ei halunnut, joi vain oluset ja katton hieman telkkaria..uni ei kyllä heti tule kun heräilin vasta klo. 13.00 jälkeen, oli niin katkonainen tuo viime yö - nenä tukossa ja kurkkuun sattui..nyt onneksi jo taas parempi oloinen..jospa se tästä..:)

Sweet dreams lovely..
 
Viimeksi muokattu:
voi mur-mur:hug:..voiko sitä torjua kainaloon tuloa!!!???:OJos voi niin sitten ei oo kyllä mies eikä mikään, eikä ainakaan sun arvoisesi mies mur-mur:( turpiin sellasta pitäs paukuttaa ja opettaa kohtelemaan naistaan:(:kieh::stick::mad:
Hyviä öitä minunkin puolesta...ja mäkin varmaan kukun puolen yötä kun päivällä torkuin...
 
..vielä pikkutirri..en tiedä torjuisiko mies suoralta kädeltä, kertaakaan kun en ole mennnyt ihan liki jos ollut eripuraa..sellaista vain ajattelin, että JOS..
Silloin loppiaisena menin viereen mutta en liki ja mies käänsi seljän - torjui t ä y s i n..huokui oikein kylmää koko mies..

No, jospa se huominen toisi tullessaa jonkin ratkaisun, toivon näin:)
 


Nimi/ikä.........Kiertopvä./kierronpit...yrityskerta...Km/monesko haaveissa

Mami-41 (41)...............kp2/27..........yk32............2.
Mafinka (49).................kp6/28..........yk2................1.
Ottis (43).....................kp7/25-27.....yk18( 08/09) 1.
muumimamma-72 (38) kp7/25-30......yk8.....4./2.yht.
Nuuttimus (41)............kp9/28-36......yk2v...................3.
pikkutirri (41)..............kp10/28...........yk2........4./2yht.
mur-mur (45)..............kp10/25-28......yk22(01&08&11/10) 3.
Velmuliina74 (36)........kp12/26..........yk17.......................2
liiza (44).....................kp14/24-27......yk34....(02/07 08/08) 4
Mahdotontako (46)......kp14/29...........yk7....................1. yht.
sarppav (40)...............kp15/27-32......yk7(07/10) 2.
Rominas (41)..............kp17/25-27.....yk16(09/09 06&10/10) 2.
Iida-Karoliina (46)........kp19/23-29.....yk19...................5./1.yht.
haave2010 (44)...........kp20/28-30......yk8(06/10) 4./1.yht.
putunen (41)................kp20/25-26.....yk12....................3./1.yht.
tetu68 (42)..................kp24/27..........yk10..................3/1.yht.
Hysteria (42)...............kp26/26-29......yk9 (kkm.11/10) 1.
Sointu2010 (41)...........kp28/23-29......yk19..............1.
*Justiina* (38).............kp31/30-32......yk1(Tm7/07&Km1/08)3.
Raputar (40)................kp?/27............yk?......................2.
Kadonneet lampaat: Ulla4


Taustalla: Onlydream, Ballerina Bolero





mur-mur (45).................dpo-1
sarppav (40)..................dpo0
Mahdotontako (46).........dpo1
Rominas (41)..................dpo5
putunen (41)..................dpo9
*Justiina* (38)...............dpo13
Sointu2010 (41).............dpo13


Ovulaatiotestissä tasavahva viiva= dpo-1
ovulaatio (myös oletettu ilman testailua) =dpo0
päivät ovulaation jälkeen = dpo1..dpo2..jne..
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
pp = piinapäivä


:heart:Kaikki plussanneet löytyvät pinon ensimmäiseltä sivulta!:heart:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1750034-40-so-what-vol-11-a/
 
Viimeksi muokattu:
Sunnuntai päivästä ihanaiset!!

Siellä joillahin ihanaisilla melkein kierron viimosia päiviä mennään..testailuhalukkuutta kellään?..=)
Plussapuhkuja PUUUUH:whistle::heart:

Mie täällä laittelin uunihin kinkku/raejuusto/paprika/ananas-piirakan..mies läksi poikasen kera luistelemaan ja ajattelin sen olevan mukava ylläri, "tie miehen sydämmeen"..jne..tiedättehän:rolleyes:
Kroppa huutaa ovista lähenevää, limoja vaik muille jakaa ja itsellähin haluja pukkaa!!!!
..jos pistäis kaikki peliin ja rohkeasti tulta päin!!..


Ps..O-testissäkin viiva vahventunut..
 
Viimeksi muokattu:
niin sitä pitää mur-mur..rohkeasti vaain tuulta päin ja kaikki keinot kehiin=), kiitos päivityksestä.
Hyviä sunnuntaita kaikille ihanille naisille:wave:! mullakin jo kp10..jospa sitä dippais ekan ovistestin tänään ja alkais kuulostelemaan että tapahtuuko täällä kehossa mitään...mulla ei kyllä mistään limiksistä oo tietoakaan: /...
Ihana on ilma ulkona..pienen tyttösen ja miehen kanssa oltiin kolailemassa pihaa..täällä paistaa aurinko ja 5 astetta on pakkasta=)
 

Yhteistyössä