40+ so what wol.12

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Ottis
Oivikki ja Ninni-70 siirretty synnyttäneisiin ja huomasinpa samalla vakoilukeikalla, että Minnihiiri68 on synnyttänyt tämän vuoden ensimmäisen lapsen, pojan. Onnittelut kaikille!

Vähän jälkijättöistä tämä minun listan päivitys, mutt parempi myöhään kuin ei milloinkaan =).
 
Ottis mie tuolla jo Mafinkalle kirjoittelinhin..

Miulla alkaa ne munisten kasvukipuiset Kp3-4..nyt Kp7 ja ei niin kovin tunnu enään.
Alkaa kuitenkin taas tuntumaan uudestaan tuossa Kp10-13 välilä(ovista odotteleisin Kp13-14)
Masu on kuitenkin nytkin turvoksissa hieman ja supistelee välillä - miun kohtu ON herkkä supistelemaan, huomasin sen esim. kierukan ollessa vielä käytössä.

Miusta ne munisten kasvuikipuiset voi alkaa heti, kun uusi kierto alkaa - välillä tuntuen - kierron vaiheesta riippuen, voimakkainakin.

Miulla juuri noin: alkuun jomottelee&tuikkii muniksiin, sitten muutaman päivän vain masu turvoksissa (supistelee)..ja jomottelut&tuikkimiset alkaa uudemman kerran.
Oviksen jälkeen tätä kestää yleensä sen muutaman (3-4) päivän, sitten loppuu..jos tuntemkset jatkuu koko kierron loppuun saakka, EI tärppi ole käynyt!
 
Viimeksi muokattu:
hei vaan kaikki! Mä täällä töissä taas ja kotona mulla ei olekkaan nyt konetta joten nytkin on hirmusti lukemista....nyt vaan heti kysyn et tietääkö kukaan noista FSH jutuista...mulla tuli tulokset tänään ja kp4 otetusta verinäyteeestä se FSH on 7.4, onko se liian suuri tms..muistelen että Mafinka jotain tuosta silloin jutteli ja koitankin sitä tuolta vanhoista löytää... Tässä samassa lapussa on tälläsiä ohjearvoja kun Follikkeli vaihe 2.0-10, Ovulaatiohuippu 8.0-23, Luteaalivaihe 2.0-8.0 ja postmenopaussi 34-110
Jatkan lukemista ja palailen...:wave:
 
Miusta arvosi Ok pikkutirri!!
Viitearvot:
Naiset:
Follikkelivaihe 3.5 - 12.5 U/l
Ovulaatiovaihe 4.7 - 21.5 U/l
Luteaalivaihe 1.7 - 7.7 U/l
Postmenopaussi 26 - 135 U/l


Nämä miun kopsaamat tiedot ovat ISLAB:in sivuilta, jonkin verran on labrakohtaisia eroja noissa arvoissa.
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
mur-mur Juu, huomasin sun noista muniksen kasvukivuista kirjoitelleen. Kertaus on opintojen äiti, mutt silti tuntuu, ett ei tämä ihan normaalia voi olla ku kirraa jopa kävellessä ja voisinpa melkein väittää ett kohdun paikkeilla. Tiistai-iltana kun suihkussa paikkoja tutkiskelin, ei tullut enää kuin mustaa veristä töhnää sormenpäähän ja sitä nyt mietin, että kun sen jälkeen ei ole kunnolla vuotoa tullut, ett jos sinne on jäänyt jotain vähintäänkin mätänemään ja tulehdusta tekisi. Mulla oli illalla taas viluhorkka ja lämpökin vähän tavallista korkeammalla. Tosin yrittää flunssaa saada päälle, joten voi olla lämmön nousu siitäkin, mutt niin sitä vaan tuppaa hermoilemaan onko paikat sittenkään kunnossa :ashamed:. Toivottavasti on, niin sulla ku mullakin :saint:.
 
pikkutirri Kuulostaa oikein hyvältä, itselläni oli 17,5 kp2 eli aivan turhan korkea :(
Mami41 Kuulostaa todella ihalta sinun miehesi kun jaksaa sinua noin kannustaa :heart:
Aion tänään mennä pääterveysaseman kautta kotiin ja kysäistä sieltä hieman mitä kannattaisi tai pitäisi oikein tuon säryn kanssa tehdä kun sitä on jatkunut jo niin pitkään että ihmettelisin josko se voisi olla keltarauhashormoonista tai Terolutista johtuvaa? Helpottaisi vaan jos ultraisivat munasarjan ettei vaan olis ulkopuolinen raskaus kyseessä, silloinhan ymmärtääkseni voi kuukautiset kuitenkin tulla eikä tavallinen raskaustesti raskautta osoittaisi vaan se näkyisi verikokeissa. Minähän tuossa jo toista viikkoa sitten pelleilin että minulla taitaa olla pieru karkuteillä mutta kyllä tässä jo alkaa hieman hermostuttamaan etenkin kun ennen ei ole tällaista ollut. Toivotaan että mur-mur on oikeassa sen suhteen että minulla ehkä elimistö on taas herännyt uudestaan ja tekee tepposia :)
Ottis Minusta kyllä kuulostaa siltä että voisit kuitenkin olla raksautunut :)
Mutta nyt taas työntekoon, käväisen illalla katsomassa mitä olette saaneet täällä ja tämän päivän aikana muutenkin aikaiseksi, kerron sitten mitä sanoittiin terkkarissa... :wave:
 
Heips vaan...sain luettua useamman päivä'n jutut ja nyt pää lyö tyhjää:headwall:..jotain kuitenkin pistin paperille muistiin mitä lukiessa halusin sanoa..Mafinkalle kumminkin isot harmitukset ja halitukset:hug: tädin tulosta ja toivottavasti selviäis mikä siellä kipuilee ja Ottiksellakin...et ois ihan normia vaan..mullakin tädin jälkeen alavatsa oli tässäkierrossa ihan oudon tuntunen..meinasinkin tuossa alkuviikosta että mitähän siellä on kun niin on ihmeen tuntunen, enkä oikeen osaa sanoa et tuntuuko kohdun kohdalta vaiko suolistosta..nyt ei kumminkaan tunnu enää ja nyt siis vissiin kp7 tai sinneppäin..
Mur-murille kauheesti peukutuksia sinne lähikontaktiin sitten oviksen ajoille ja toivottavasti sulla tauti on jo heppottanu..sitä roobois teetä mäkin oon käyny hakemassa..on maultaan ihan hyvää, mut mä oon vissiin niin tottunu normi mustaan teehen et mulla vierotusoireena ehkä päänsärkyä jos en oo koko päivänä mustaa teetä saanu..nyt täällä töissä kumminkin sorruin jo siihen normiteehen ja energiajuomankin join:ashamed:
Mä lähen taas vähän töitä tekee ja palailen kyllä..:wave:
Kiitos vastauksista tuohon FSH juttuun!
 
Mafinkalle..

Kyllä kohdunulkonen raskauskin näkyy R-testissä!!
Kohdunulkoisessa tulee sellaisia hartiapistos kipuisia jossain vaiheessa.
Tunnista oireet

Jos hedelmällisessä iässä olevalla naisella on mahdollisuus tulla raskaaksi ja hänellä ilmenee alavatsakipua ja ylimääräistä vuotoa, on syytä epäillä kohdunulkoista raskautta siitä riippumatta, miten ehkäisy on hoidettu. Myös kierukkaehkäisyä käyttävän naisen alavatsakipu antaa aiheen epäillä kohdunulkoista raskautta. Kohdunulkoiseen raskauteen liittyvä kipu voi alkaa jo tyypillisesti 7.–9. raskausviikoilla. Raskautta oireittensa syyksi epäilevän naisen on silti viisasta tarkkailla, lisääntyvätkö ja muuttuvatko hänen oireensa. Varhainen taudinmääritys ja nopea pääsy hoitoon vähentävät komplikaatioita ja auttavat myös säilyttämään hedelmällisyyden. Äkillinen, voimakas alavatsakipu, hartiakipu ja pyörtyminen ovat merkkejä vakavasta tilanteesta: munatorvi on saattanut revetä, ja vatsaonteloon on vuotanut runsaasti verta. Tällöin tarvitaan nopeita toimia, eli on heti lähdettävä lääkäriin.

Munasarjakysta, voi olla yksi mahdollisuus myöskin.

..mutta sie saat varmasti jo tänään siihen kipuiluun vastauksen kun käyt siellä terveysasemalla - hyvä.=)
..mie vain siitä R-testistä kyselin, ettei vain olisi..ihmeitä on maailma pullollansa:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos pikkutirri:)..toivon miekin parasta..ettei vain nyt mieskin sairastuisi - aivastelee jo siihen malliin..:|

Juu, siitä Rooibos teestähän puuttuu se kofeiini. Päänsärkyä tulee miullehin, jos esim. kaffe jää kokonaan joku päivä poijjes.

Miulle tuli nyt tästä teestä(2kupilista)HETI ummetusta, vaikka tuon verran vain join!:xpeppu ihan kipiä, vertahin jo hieman tuli kun niiiiin tiukkaa teki isolla hädällä:whistle:
..ja miulla ei ole näitä ongelmia tosiaankaan normisti!
..ei kiva olleskaan, siksi miulla tuo teenjuonti on vähäisempää.
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
Mafinka Peukuttelen!!

pikkutirri Toissavuonna ku mä lopetin kahvin juomisen, podin vieroitusoireita ekan 9 päivää, mutt sit ne loppuivat kuin seinään. Rooibos-tee on jamia :p.

mur-mur Tuota kystaa minäkin jo itselleni povailin :ashamed:, mutt en muistanut nimeä :LOL:. Täytyy vaan muistaa, ett näitä oireita on minulla ollut ennenkin, muistaakseni elokuussa Clomi-kierron jälkeen. Mies hieroi jo mun hartioita ku ovat ihan jäkissä.

Oletkos ajatellut miestä milloin kaataa? Onnea matkaan :heart:!!
 
Ottis ainahan mie suunnitelmia teen..mutta ei pitäis liikaa, enemminkin sellaista spontaania toimintaa!!

Elikkäs..jos ovis olisi 2.2 niin tulevana viikonloppuna ja sitten 1.2(miehen vapaapäivä&synttäripäivä)voisi sitä ihokontaktia kokeilla..vähän niin kuin - l a h j a n a:p
 
Viimeksi muokattu:
Mammax68 tervetuloa joukkoon munkin puolesta ja peukutuksia:heart: samoin peukutuksia Putukselle! Mami41 voi kun harmi että ne viivaset sitten häipyi:(..onneksi sait terapia shoppailtua ja uusin purjein kohti uutta kiertoa ja sitä pysyvää ++++
Muumimamman pienelle paranemisia..toivottavasti ois hengitys ongelmat jo takana päin...ja iso :hug: sinulle itsellesi...
Ja Ottikselle vielä et peesaan Putusta, että mitä turhia jättää kiertoa pois...jos vaikka vaan meijen vuoksi:D...kerkee siellä lapissakin sitten naatiskelemaan vaikka se plussanen ois jo pärähtäny...ymmärsin kuitenkin mitä ajoit takaa=)...
 
Nyt sitten omanapaiseen valitukseen...: /
Aiemminkin oon tästä ongelmasta kertoillut mutta nyt taas..aihe pinnalla:':)(ja on kyllä ISO ongelma! Eli ne kellä mies on täysillä mukana vauva haaveilussa on kyllä onnellisessa asemassa, koska silloinhan se pupustelu sujuu silloin kun on tarviskin...vaan meillä: teinit aiemmasta liitosta asuu luonamme 2 viikkoa kerrallaan ja mies ei toimi silloin..ei siis halua heiden kotona ollessaan kun kukkuvat pitkin yötä ja "avoimetovet" koko huushollissa..toisen huone meijen makkarin vieressä ja toisen alakerrassa olkkarin ja vessan+saunatilojen vieressä...ja meijen sängyssä nukkuu perhepedissä tää 3v tyttö! Ja jos siis mies ois täysillä haaveilussa mukana hänkin ois varmaan halukas keksimään keinoja...vaan kun hälle tää 1 yhteinen riittäisi, niin eipä sitä halukkuutta silloin löydy kun ois tarvis..viime syksyn ei ongelmaa ollut kun ovis sattui niin että isommat ehti jo isälleen lähtä, vaan nyt se on kierto kierrolta päivä kerrallaan aikaistunu niin että seuraava ovis on oletettavasti perjantaina kun isommat lähtee sunnuntaina...viimekierrossa jo ovis tuli lauantaina ja mä koitin viimetingassa jotain simpasia talletella laittamalla pojan pikku tytön kanssa pulkkamäkeen...mutta eipä ollu ihan helppoa vokotella keskenpäivän tuota miestä kun kumminkin mielessä että seuraavana päivänä on sitten "talo tyhjä ylimääräisiltä korvilta"...eilen jo vähän vihjailin että oiskos mahdollista mitenkään..jos ovis on ens viikolla(ja tiedän että on jos ylipäätään on..) ni kivahti siihen että: puhehan oli että saa tulla jos on tullakseen ja syytti että oon käyny "kuumeileman" ja syömään ihme troppejakin(greippimehu ja multivita)...no joo..kuumeilemaan oon käyny..mutta kun meistä kaikki tietää että raskaaksi ei voi tulla ellei niitä siemeniä saa ja jos mä vaan oon koko vuoden tässä rytmissä, et ei rakastelua ollenkaan tän kahdenviikonaikana jolloin nuo isommat on kotona, niin mä pystyn jo nyt laskemaan että se tarkottaa sitä jotta niitä siemeniä ei siellä oviksen aikaan ole ollenkaan..ei oottamassa eikä sillä hetkellä. Nyt se ovis on siirtyny 1 päivä/kk aina aikasemmaksi ja nyt siis ollaan tässä et ovis perjantaina ja teinit lähtee sunnuntaina...mitä mun pitäis tehdä???? Pystyykö tuota rytmiä millään muuttamaan??? Vai pitääkö mun muuttaa "kallioita" eli yrittää exän kanssa sopia...mut ei se mee niinkään:(...mä en kertakaikkiaan pysty niin pätevästi exälle perustelemaan "rytminmuutos" tarvetta et se ois sille ok, kun se pitäis tehdä niin et teinit ois täällä mulla nyt vaan viikon ja menisvät isälleen ja näin ollen rytmi muuttuis suotuisammaksi mun rytmiin nähden...en mä tiiä...tää on kyllä ihan syvältä...:':)ashamed:
 
Voi sua pikkutirri, ihan sun puolesta sydäntä raastaa :hug: Miten voikaan olla niiiiiiin hankalaa yhteisen ajan löytäminen ja sellainen luontainen, spontaani rakastelu kun on niitä murkkuja huushollissa... Pidän sormet ja varpaat pystyssä, että se yhteinen aika teillekin löytyisi ja juuri silloin kun sitä tarvitsette :heart: Ja ainaskii tuo FSH tosiaan näytti hyvältä, kuten jo ihana mur-mur oli ne viitearvot linkittänytkin sinulle. Itse kyselin aiemmin samaa ja minullahan tuo FSH arvo oli 6,6 kiertopäivänä 2 ja siis ekasta yk:sta yllätykseksemme raskauduin, aiemmat useat km:t tosin vielä varjostavat mieltäni. Pikkuhiljaa eteenpäin, askel askeleelta... Meillä muuten olivat esimurkut isällään koulujen loma-aikana tuossa vuoden vaihteen tienoilla, jolloin pikkualku sai alkunsa ja spontaania, sekä hieman villin vapaata oli meno meillä täällä sillä välin ;) Ai niin, ja punaviinikin lämmitti mukavasti... Olisiko teillä ovisaika lähettyvillä kun kohta se koulujen talviloma/hiihtoloma koittaa? ;)

Kaikille muillekin :wave: ja :hug:
 
Ottis
Pikkutirri Voi pihkura ku on kinkkinen tilanne. Kyllähän menkkoja ja siten kiertoakin saa tabuilla siirrettyä, mutt ymmärrän kyllä turhautumisesi. Minäkin kerran laskin, ett menis puoltoista vuotta ennenkuin ovis palautuu takas päiville, jotka olisivat otollisempia simppojen saannin kannalta kun tuntui, ettei miestä kiinnosta pupuilla kuin kerran viidessä viikossa. Eikä meillä edes ole ylimääräisiä korvia nurkissa ja siltikin on hankala saada piliä ajoissa :'(. Mun sympatiat on sun puolella nyt ja toivon, ett ongelma ratkeaa, mieluiten silleen, ett nyt tulisit raskaaksi eikä tarvis enää miettiä miten sen sais aikaiseksi.
 
Ottis
Pikku-Äiti Mulla osuu tätä seuraava ovis loman ajalle ja siihen tässä vähän tähtään niinkus suuremmilla toiveilla :).

mur-mur Hyvä lahja sulla suunnitteilla sun miehelles :heart:.
 
Pikkutirri - sulla on hankala tilanne :hug:. Mitä jos popsisit vaikka viikon tai pari e-pillereitä, ja siirtäisit siten ovista sopivaan kohtaan. Miehelle ei varmasti kannata siitä kertoa, koska sittenhän se voi lopettaa hommat kokonaan... Meilläkin on joskus neljä lasta 9-16 v paikalla, mutta meillä on makkarissa lukko, ja aina on jotkin konstit keksitty.... kun mieli tekee.... vaikka ei oviksia aina metsästelläkään vaan ihan muuten vaan hommaillaan... :saint: En osaa edes asettautua asemaasi - varmasti todella mutkikasta...
 
Kiitos Ottis ja Pikku-Äiti...meillä nuo murkut aina 2 viikkoa kerrallaan molemmissa kodeissa, mistään loma ajoista tms. huolimatta...aina ollu näin ja tulee olemaan kunnes 18v... Ehkäpä mun pitäs myös tässä asiassa nöyrtyy sille lääkärille ja pyytää apuja miten sais siirrettyä...:ashamed::(
 
Kiitos myös Putunen myötätunnosta...:ashamed:...on tääkin niiiiiiin noloa ja samalla ikävää ja ärsyttävää ja vaikka mitä:(...meillä ollu tää 2 viikon rytmi jo pitkään ja kun 2 viikkoa asutaan "pienempää" perhettä ja voidaan pupustella ihan milloin halutaan(siis kun 3v nukkuu), ni se on ollu vaan niin helppo pidättäytyä molempien silloin kun nuo isommat on kotona...ja aiemmin ei oo ees tuntunu et muuloin pitäis..onhan se ollu aika sulosta et sinä iltana kun teinit lähtee ja pienin saadaan nukkumaan, ollaan ikään kuin hyökätty toistemme kimppuun..niin iso ikävä on ollu jo...nyt kun noita oviksia on käyny tarkkailemaan.. että sitä tulostakin tulis niin eipä osu rytmit kohilleen...voi rähmä!!!:headwall:sanon vaan!!!
Mut hei!!! kaikille PLUSSATUKSIA, kellä minnekkin testeihin ja peukutuksia ja ihan kaikkea hyvää!!!! Mulla loppuu työpäivä ihan koht ja kotikone remontissa enkä tiedä koska saan....ja mulla alkaa töistä pitkät vapaat(puoltoist viikkoa=)) joten voi olla etten vähään aikaan pääse kurkkimaan tänne.... PUUUUUHHHHH plus puhuri kaikille!!!!
 
Hyvää loma-aikaa pikkutirri !! :cool: Rentoudu ja lepää ja nauti elämästä.

ps. onhan tuossakin puolensa, että kahden viikon jälkeen hyökkäätte toistenne kimppuun :) mutta vauva-asiassa se ei nyt auta, --- mutta jos sen kierron saisi siirrettyä, niin mitään muuta elämäntapaa ei tarvisikaan muuttaa :rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:
Mafinka: Kohdun ulkoinen todellakin näkyy raskaustestissä!! Todistettu on!
Joillakin hartiapistoksia tulee ja joillakin ei. Minä vaan saatapeetä kipeeksi ja loppuun asti toivoin, että pissatulehdus tai jotain...
 
Viimeksi muokattu:
pikkutirri voi miten hankala tilanne siulla on noiden lemmekkäiden hetkien&oviksen yhteensovittaminen..: /.halitus tältä:hug:
Mutta kuten täällä jo siulle mainittiinkin - kannattaa menkkoja pillereillä siirtää, siinä siirtyy oviskin.
..eikä siun tartte lääkärille (eikä miehellesi) mainita, että oviksen siirtämisen takia niitä haluat, ei olleskaan!!..sanot halutessasi vaikka, että on loma ja haluat silloin olla ilman vuotoa - nauttia lomasta!;)
Mukavan rentoista lomaa!!

Mafinka saitkos nyt illasta käytyä siellä lääkärillä?..toivon ettei mitään vakavaa kuiteskaan ollut:heart:

velmuliina joko sie tänään dippailit eka O-testin?
..toivonpa, että se Oili neiti vierailisi luonasi hieman aiemmin..hmmm..vaikkapa viim. kp15..se olis jo parempi, kuin tuo Kp17 jäisi luteaalivaihekkin sitten sopivan mittaiseksii alkionkin kiinnittyä:heart:

Nati nati jokaiselle ihanaiselle!!


Ps..miulla tauti näyttäisi helpottamaan päin - ihanaa:)
 
Viimeksi muokattu:
pikkutirri Sinuna siirtäisin keinolla millä hyvänsä kuukautisia mutta kaikille yleensäkin sanoisin että, etenkin jos parisuhteessa on lapsia, niin varatkaa itsellenne aikaa ja menkää vaikka hotelliin viikonlopuksi ja muksut hoitoon, parisuhde tarvitsee vaalimista! Vaikka mitä minä neuvomaan :)
Kävin terveyskeskuksessa, tulehdusarvot ok, sisätutkimus vain osoitti että oikea puoli on arempi mutta ei kipeä! Sain onneksi lähetteen ultraan, nyt tosin ensin ultrataan vatsanpeite ja sitten vasta lähete mahd. gynelle... Eli mitään ei tänään selvinnyt!
Tässä otanta löytämästäni "artikkelista" koskien kohdun ulkopuolisen raskauden oireista:
"Ensimmäinen toimenpide kohdunulkoista raskautta epäiltäessä on gynekologinen tutkimus. Se saattaa paljastaa, ettei kohtu ole suurentunut ja että paineltaessa alavatsa aristaa toiselta puolelta. Emätinvuodossa ei myöskään ole kudosten osia, joita löytyy tavallisissa keskenmenoissa. Raskaustesti suositetaan tällöin tehtäväksi verestä eikä virtsasta, koska veritutkimuksessa väärän negatiivisen tuloksen mahdollisuus pienenee ja oikeaan diagnoosiin voidaan päästä nopeasti. Kohdunulkoinen raskaus on mahdollinen myös, jos potilaalle on keskenmenoa epäiltäessä tehty kohtuontelon kaavinta ja sen saalis on niukka. Yleistyneet hedelmällisyyshoidot ovat tuoneet mukanaan sen mahdollisuuden, että normaalin kohdunsisäisen raskauden kanssa samaan aikaan on kohdunulkoinen raskaus. Tällaiset yhdistelmäraskaudet ovat kuitenkin hyvin harvinaisia, noin yksi 3 000:ta raskautta kohti."
Eli summa summaarum, täältä netistä löytyy niin paljon erilaista informaatiota että ei paljon kannata näemmä googlettaa :) ainakaan mitä tulee sairauksiin, heh!
Halimukset Teille kaikille, minä tilaan huomenna ajan ultraan ja hyvät yöt :hug: :kiss:
 

Yhteistyössä