40+ so what wol.12

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
PP - Griffoneitako siulla.=)
..miun kaverilla oli 2(Bruxellois)ja toinen reppana oli syntyessään säikähtänyt, arka pien..
..toinen taas rohkeampi ja ärhäkämpi - kuin varjo vahti emäntäänsä, tosi kiintynyt juuri häneen.

Kun lapset leikki, kävi miun lasta näykkäisemässä heti esim. kädestä jos lapsille tuli eripuraa - omiaan puolusti.:whistle:

On siulla siellä varmaan hyörinää&touhua noiden koiruuksien kera.:heart:

Ps. Onko noissa muuten luonne eroja jos vertaa-->Griffon Bruxellois, Petit Brabancon, Griffon Belge..
 
Viimeksi muokattu:
En ymmärrä nyt omaa oloani... Voikohan toive raskaanaolosta saada aikaan kovin todentuntuiset raskausoireet vai mitä tää on.... Samanlainen paineentunne alamahalla kun oli Viivistä alkuraskaudessa ja ihan samalla lailla äsken pitkän nauru"kohtauksen" jälkeen piti rynnätä oksentamaan. Jä mä en siis ikinä oksenna... tai no toki jos iskee mahatauti mutta muuten en oo herkkä oksentamaan esim. hajuista tms. kuten jotkut. Kai mun täytyy laittaa tilausta taas Mammaksi.fi:lle ja napsutella mukaan pari raskaustestiä.....
 
Pidän peukkuja, että Morticiallakin olisi "nakki napsahtanut"! :)

Täällä tulee taas vaihteeksi vettä, eipä se ole kolmeen päivään vielä hetkekskään lakannutkaan satamasta. Tosi masentavaa, kun tulee jo ihan syksyinen olo hajuineen kaikkineen!
Eipä tarvihe koirienkaan kanssa lähteä metsälenkille, ei kiva. :(

*mur-mur*, Griffoneitahan nämä tosiaan, eikä näiden kolmen eri rodun välillä juurikaan mielestäni ole luonne-eroja, niin että voisi sanoa sen rodusta johtuvan, ennemminkin yksilöllisiä eroja, kuten aina koirilla rodun sisällä.

Harmi että tuttavallesi on osunut tuollaiset kaverit, vaikka arkojakin rotuun mahtuu (ja siksi pitääkin olla tarkkana mistä ja millaisista vanhemmista pentunsa ottaa), niin ei kuulosta kovin rodunomaiselta käytökseltä, tuo näykkiminen eritoten. Mun kohdalle ei ole onneksi arkoja sattunut yhtään, eikä pentueissakaan sellaisia ole ollut. Toki sillä kotikasvatuksellakin on oma osuutensa, mutta mun ja tuntemieni koirien kohdalla se lapsirakkaus on ollut yksi iso syy siihen, että nämä koirat on kaikilta ominaisuuksiltaan just lapsperheisiin passeleita.
 
  • Tykkää
Reactions: *mur-mur*
PP - juu, kasvattaja kyllä sanoi hälle, että toinen on hyvin arka pikkuinen..hän kuitenkin sen siltikin tahtoi ottaa.:)
Koira oli kuitenkin ihuna lutunen, ei koskaan ärissyt tai näykkinyt - hyvin rakastava ja hellyyden kipiä.

Tämä toinen OLI liian suojeleva omistajaansa kohtaan, kuin varjo tosiaan kannoilla(rasittavuuteen asti)..ja yksin jäädessään haukkui, ulisi, sekä pissasi&kakki sisälle ikävöidessään,(asuin itse silloin heidän yläkerrassaan ja esim. erotin äänestä, kumpi koirista haukkui)

Tämä arempi ei juurikaan haukkunut, vain toisen haukkuessa sitten innostui hänkin välillä..ja ei pissannut, eikä kakkinut sisälle.(jos nyt ihan oikein muistan?)


Voin sanoa, että itse ahdistuisin jos koira olisi koko ajan liimautunut minuun:O..haluan, että koirani on itsenäinen, hie-man ittepäinen ja kovakalloinenhin.;)(kuin emäntänsäkkin:D)



Ai niin..eilen sain viestiä siltä koirankasvattajalta - nartut oli jo varailtu..kyllä minua sitten harmitti..:(

Täällä meidän lähellä kuitenkin Bretagnen bassetteja eräässä kotikennelissä..ja pentue suunnitteilla 2013..jos mie mitenkään jaksaisin sinne asti odottaa:whistle:(pääsiäisen tienoille)

Koko ajan kyllä etsin sopivaa mix-rotuistahin..ei ole silmiini sattunut toista ilmoa BB&kk mäykky yhdistelmää.

Bassettien kasvattajia muutenhin vähemmän, varsinkin Bretagnen Bassettien.
 
Viimeksi muokattu:
Bugsy Ihanaa,loistavaa:heart: Onnea hurjan paljon:kiss:

Tosi hyvä ilma ja käytiin haspendin kans tunti taas kävelemässä:)
varmaan 2kk kohta kävelty melkein joka päivä ja jos ei kilot niin hirveesti katoa niin kunto on ainakin kohillaan:LOL:
Tuhruttelu JIPPIII jo vihdoinkin loppu että vois sanoa et täti kyläili puolitoista viikkoa kun tuhruili alusta ja lopusta :mad: Tosi hanurista tuo tiputteluvuoto mutta minkäs teet:confused:
Menen 31pvä miun leikaaneelle lekurille et ultraa ja katsastaa tuon tilanteen munissa et onko kystää taas kasvanut ja endo pahentunut..voisko nuihin tiputteluvuotoihin pyytää jotain auttavaa tabua jos saan luvan vielä kuumeilla ja onko tiputteluvuodosta haittaa vaavin haaveiluun??..kysyy tyhmeliini:p:confused:
Jos lähtis suihkuun ja nakkais jotain öhöm :) kevyttä iltapalaa..
Plussatuulosia kaikille:heart::heart:
 
  • Tykkää
Reactions: bugsy
Lämpimät onnittelut täältäkin, bugsy! Toivottavasti tämä vauveli pysyy matkassa loppuun asti! :flower: Ja näitä samoja ylläripylläreitä nyt sitten kaikille muillekin, toivottavasti pian myös sinulle Morticia! :hug: Sais jo negat riittää! :mad: Pippuri-Piian yllärikö on seuraava, vai ehtiikö joku muu ensin...? :)

Lillis, kiitos kun kerroit :) Kyllä elämä muuttuu perusteellisesti sen jälkeen, kun omalta (valheelliselta) turvallisuudentunteelta kiskaistaan matto alta... I've been there, tosin en vastaavasta syystä. Jostain se luottamus pitää taas löytää sen jälkeen kun on tajunnut, että todella, tässä elämässä ei ole mistään takuita, ja MITÄ TAHANSA VOI TAPAHTUA MILLOIN TAHANSA. Itse löysin luottamuksen siitä ajatuksesta, että mitään ei kuitenkaan tapahdu Jumalan sallimatta. Ja koska en oikeasti voi hallita elämää ollenkaan, ainoa mahdollisuus on heittäytyä siihen uhkarohkeasti mutta luottaen, että hyppään käsivarsille jotka kantavat... Jos jää pelkäämään eikä uskalla hypätä, jää myös elämä elämättä.

Lillis pyysi kertomuksia kesän kohokohdasta. Tältä kesältä ei nyt ole jäänyt mitään sellaista yksi ylitse muiden hetkeä (mutta HUOM: kesä ei vielä ole ohi, eihän!!! ;)). Muutama mieleen muistunut hetki:

- Kreikassa vuokrasimme mopot ja ajelimme pienellä saarella. Ihana vapaudentunne! Itse asiassa ajoin kunnolla itse ekaa kertaa, yleensä olen vain vähän kokeillut.
- Veneilemässä rakkaani kanssa, iltahetki saaressa, nuotiolla auringonlaskun aikaan...
- eka kerta, kun oikeasti pystyi uimaan näissä Suomen tämän kesän hyisissä vesissä niin pitkään kuin halusi, kunnes kyllästyi ;) ystävän kanssa uimme pitkää rantaa edestakaisin.

Vielä viikko lomaa jäljellä, mutta alkaa jo ajatus suuntautua töihin. Jääpi sitten netissä roikkuminenkin vähemmälle, kun olis vielä yhdet 20 op opinnot täyden työpäivän ohella suoritettavana syksyn aikana.......

Nautitaan kuitenkin näistä pian pimenevistä elokuun ihanista illoista! Säätiedotus ei lupaa hyvää, mutta eiköhän tässä vielä saada intiaanikesä... sitä odotellessa!!!!

Kaikkea positiivista (etenkin niitä plussia) kaikille!

toivottaa Kastehelmi

PS: Ja ai niin, Lillis: blondilla tarkoitin senhetkistä hitaanpuoleista ajatuksenjuoksuani, mutta näin kesän jälkeen hiuksetkin ovat aikas blondit, pienellä avustuksella tosin ;)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: *mur-mur* ja bugsy
tattinen - eiköhän nuo tiputteluvuodot ole aika yleisiä naisilla.

Miulla alkaa pikku tuhruilu(kun kokeilee sormella kohdunnapukkaa)n. 1-3vrk ennen menkkoja - luget jos käytössä, ei tuhruile olleskaan.

Nyt niitä tuhruja ei ollut ja olen varma, että yritystähin oli.
(ja sama tuoksahdus vuodossa, kuin aina keskenmenneissä)

Vain yhden kerran ollut tärpissä tuhrua ja se oli: vaaleanpunaista läpikuultavaa, pikkasen ennen plussaa n. kolmen päivän verran ja edellisenä päivänä ennen plussaa, kunnon veriholahdus pöksyyn yhden kerran.


Laitanpa vielä tästä tietopaketin..

Joskus välivuodot ovat merkki jostakin yleissairaudesta, esimerkiksi kilpirauhasen toimintahäiriöstä, tai ylimääräisiä vuotoja voi aiheuttaa huonossa tasapainossa oleva sairaus, kuten diabetes tai munuaisten tai maksan vajaatoiminta. Myös jotkut lääkkeet, kuten psyykenlääkkeet, suuret asetyylisalisyylihappopitoisuudet, spironolaktoni (nesteenpoistolääke), ketokonatsoli (sienilääke) ja epilepsialääkkeet voivat aiheuttaa välivuotoja ja kiertojen epäsäännöllisyyttä.
Oireet

Välivuodot voivat esiintyä normaalien kuukautisten välissä, esimerkiksi kuukautiskierron puolivälissä. Tällöin kyseessä on ns. ovulaatiovuoto, joka on niukka, päivän pari kestävä vuoto. Se on vaaraton eikä vaadi hoitoa. Tavallinen on myös varsinaista kuukautisvuotoa edeltävä tai seuraava niukka, tiputteleva verenvuoto, joka kestää 2–3 päivää. Se on tavallisin yli 40-vuotiaalla naisella. Kuparikierukka herkistää keskikierron vuodoille ja yhdynnän jälkeiselle vuodoille.

Mikäli kuukautiskierron pituus vaihtelee runsaasti tai on selvästi pitkittynyt (yli 35 vrk), taustalta löytyy usein hormonaalinen syy: munarakkulan kypsyminen on häiriintynyt (ks. «Epäsäännölliset kuukautiset»8). Munasolun irtoamattomuus on toiminnallisen vuotohäiriön tavallisin syy. Silloin tyypillistä ovat niukat tiputteluvuodot lyhyiden kiertojen jälkeen ja kauan kestävät, runsaat vuodot pitkien kiertojen jälkeen. Polykystiseen munasarjaoireyhtymään (ks. «Munasarjojen monirakkulaoireyhtymä (PCOS)»9) ja lihavuuteen voi liittyä eri tyyppisiä välivuotoja.


Taudin toteaminen

Kuukautishistoria on tärkeä. Usean kuukauden ajalta kannattaa kirjata kalenteriin kuukautisvuodon alkamisajankohta, vuodon kesto ja ylimääräisten vuotojen esiintyminen sekä määrä. Näiden tietojen perusteella lääkäri suunnittelee mahdollisesti tarvittavat tutkimukset. Tutkimusten valintaan vaikuttaa oleellisesti naisen ikä. Gynekologinen tutkimus, Papa-näyte (ks. «Papa-koe»10), mahdollisesti muut tulehdusnäytteet ja kohdun sekä munasarjojen ultraäänitutkimus antavat usein valaistusta oireen syyhyn. Kaikututkimuksen yhteydessä tehtävä keittosuolaliuoksen ruiskutus kohtuonteloon parantaa tutkimuksen tarkkuutta. Yli 40-vuotiailla naisilla on syytä harkita kohdun limakalvonäytteen (ks. «Kohdun limakalvonäyte»11) tutkimista.
Itsehoito

On hyvä tarkkailla vuotorytmiä ja kirjata oma kuukautistilanne. Useat vuotohäiriöt eivät tarvitse hoitoa, kun oireen hyvänlaatuisuudesta ja vaarattomuudesta on varmistuttu. Kaikki perussairaudet on syytä hoitaa huolella.
Milloin lääkäriin

Jos ylimääräinen vuoto on uusi oire ja se toistuu useammassa kierrossa, on syytä käydä gynekologisessa tutkimuksessa (ks. «Gynekologinen tutkimus»12) ja papa-näytteessä (ks. «Papa-koe»10). Vaihdevuosien jälkeinen emätinvuoto on aina syytä tutkia. Kohdun limakalvonäytteen otto näissä tilanteissa on tärkeä.

 
Viimeksi muokattu:
Kastehelmi - miekin tykkään sellaisista lämpöisistä, pimeistä loppukesän illoista.
Silloin on ihuna sytytellä partsulle kynttilöitä ja siellä istuksia, nauttia ja haaveilla.:rolleyes:

Nati nati ihunat:heart:..mie vielä tuota listaa katton..

HUOM!
kertoilkaa sitten jos tietonne eivät täsmää, niin muuttelen!:wave:
 



Nimi/ikä.......Kiertopvä./kierronpit...yrityskerta...Km/monesko haaveissa

Crissy-72 (40)...........kp6/23-26..........yk4.....4.
tattinen (42).............kp9/22-28...........yk23(2km.)5/1.yht.
AnnaPauliina (42)......kp10/28..............yk4............4.
sarialeksandra(41)....kp11/32-35.........yk yli 1v...2.
Hanhimamma (42)....kp11/29..............yk5...........3/1.yht.
sinivatukka (43)........kp11/28..............yk2.......2.
Tintti-Tiivari (42).......kp15/25-27.........yk1......?
Fiialiia (40+).............kp20/27-30.........yk3............1.
lippis (43).................kp21/25-28.........yk4(4/2012)......1
PippuriPiia-70 (41)....kp23/29..............yk1........5.
anjamarita (43)........kp25/28-35..........yk9...................2./1.yht.
Euphonia (41)...........kp87/25-26.........yk25......................1.
annekristiina (47).....kp31/26..............yk8....(2007) 5./2.yht.
Onni-71(41).............kp34/25..............yk2...........?
pikkutirri (42)...........kp35/28-30.........yk20(6&8/2011)4/2yht.
Morticia (43)............kp53/28-35.........yk3........3.
Iida-Karoliina (48)....kp56/26-31.........yk5.......5/1.yht.
bugsy (42)...............kp?/?.................yk?..........9.(digi 5.8/+3:heart:)


Kadonneet lampaat:
Ulla4, Mother Mary?, Raputar, velmuliina, Mynteli, Bismil, Mimmi68, Muumimamma-72, AinoEmilia, Pernilla, Mahdotontako, mariikka70, Barbarella, Zillian, nooraneeamaria, OOAK

Taustailijat/Taukoilijat:
Räystäspääsky, Onlydream, Ballerina Bolero, Haave2010, Elysee, Piitu73, Hysteria, sarppav, Mami41, *Justiina*, Iida-Karoliina, *mur-mur*, Kastanja, pikkutirri, Oivikki, Rominas, MrsBree, anjamarita, Ninni70, Rena, Glearblue, Minttu2011, WhiskyPeat, Sussu-72, Kastehelmi, ulpunen





anjamarita (43)......dpo12



Ovulaatiotestissä tasavahva viiva= dpo-1
ovulaatio (myös oletettu ilman testailua) =dpo0
päivät ovulaation jälkeen = dpo1..dpo2..jne..
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
pp = piinapäivä

RKTT= Raskaana kunnes toisin todistetaan
TOTT-päivä= "torstai on toivoa täynnä päivä"(R-testipäivä torstaina)

Ulkolainen sivusto mm: Ovulaatiolaskuri, R-testin tekopäivä laskuri, R-oireita dpo-päivittäin ja p a l j o n muuta hyödyllistä tietoa "piinapäiviin".:wave:
The Very Early Signs & Symptoms of Pregnancy | Countdown to Pregnancy

:heart:Kaikki plussanneet löytyvät pinon ensimmäiseltä sivulta!:heart:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1897274-40-so-what-wol-12-a/

linkki pikkuriikin sivuille: pikkupikkuriikki retroilee
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa Bugsy, onnitteluhalit plussasta ja paljon tarraliimaa pikkuiselle! :heart:

Morticia, voi harmitus :hug:. Minä olen kyllä kuullut, että kierto saattaa olla imetyksen jälkeen alkuun epäsäännöllinen, varmaan aika yksilöllistä, tsemppiä!

lumeton, hienot viikot sinulla jo kasassa! :)

Ottis, se teidän isäntä...se on niin raivostuttavaa kaiken tikuttelun yms. jälkeen, jos mies alkaa kriittisellä hetkellä pihistelemään, eipä luulisi olevan liikaa vaadittu. Jaksuja, toivottavasti tilanne on kääntynyt parempaan suuntaan.

mur-mur, voi harmi, kun oli ehtinyt tyttöpennut mennä, toivottavasti saat pian pikku karvakuonolaisen kainaloon!

Kastehelmi, ihana kesä sinulla takana, siihen on mahtunut paljon hyviä hetkiä! :)

Kovasti peukutuksia PippuriPiialle ja muille jännääjille!

ON: Olen tietoisesti yrittänyt vähän rauhoitella tätä kuumeilua ja toivon ainakin, etten sitten stressaisi niin paljon. Sumuttelut ja piikittelyt alkavat näillä näkymin ensi viikolla, joten yritys ei lopu, mutta voisin mieluusti siirtyä ainakin toistaiseksi taustailijoihin - tuskin osaan kumminkaan pysyä poissa olkkarista eli luen kyllä juttujanne ja käyn varmaan jossain kohtaa moikkailemassa.

Oikein Ihanaa kesän jatkoa kaikille teille Ihanille, pysytään taajuudella!
 
  • Tykkää
Reactions: bugsy
*mur-mur* ,Oi Bretagnen bassetteja! :) Yhdellä tutulla on kaksi sellaista, livenä en ole itse nähnyt, mutta hauskan näköisiä ovat ja ilmeisen persoonallisia koiria.

Pippuri-Piian yllärikö on seuraava, vai ehtiikö joku muu ensin...?
Mulla olis hirveä hinku testata jo nyt, mutta sehän ois ihan järjetöntä, eiks oliskin?! :D Jos kuitenkin innostun rahaa tuhlaamaan ja testaamaan, niin mistä testistä teillä on hyviä kokemuksia tässä vaiheessa testattaessa? Tuolla toisessa ketjussa Clear Bluesta ei vissiin kovin positiivisia kokemuksia ollut.
 
  • Tykkää
Reactions: Kastehelmi
PP: liuskatesteistä PregCheckit toimii mulla, ja apteekin oma sitten puikkotesteistä. Clearbluen puikkotestiä kannattaa välttää kuin ruttoa, ja olikohan RFSU:n liuska myös, mikä on huonoksi havaittu. Clearbluella on tosi hyvät nuo digitestit, en ymmärrä miksi pitävät valikoimassaan noin surkeaa perustestiä :/
 
PippuriPiia - käy vain ostamassa esim. Prismalta/Cittarilta Pregcheckin testejä..2kpl liuskapeketti n. 3.50e
Raskaustestiliuskat | Pregcheck

Voit ihan hyvin dipata ja jos vain 1 viivanen tulee..odotellaan sitä toista vielä hieman!:)

Kyllä meidän koirasella on ainahin ihuna luonne:heart:
..puolethan hänessä on kk mäyräkoiraa.
Riistaviettinen on, mutta sisällä kotosalla rauhallinen, kuin mikä.(mitä nyt poikasen kera riehkaa kun hän vilitsee)

Löytyy ittepäisyyttähin ja sellaista huvittavaa epäluuloa(esim. harjaa ja kynsileikkuria kohtaan) - ei missään nimessä agressiivisuutta.

Eilenhin makupalojen kera n. 45min "keskutelin" kynsien leikkaamisest:D..
..ja hyvin meni lopuksi - kynnet leikattiin kun koiruli kölli lattialla ja sai pikkisen namun aina välillä.
Tämä rotu kun ei ole kovin miellyttämishaluinen, niin kuin joku muu rotu..mutta namuilla tekee vaikka piruetin!:LOL:

En tätä rotua olisi osannut edes ajatella, ellen metsästyskoiraa miehelle kaveriksi ettimällä ettinyt=)..Ajokoira, Dreeveri ja Beagle oli poissa laskuista.(vaikka niissähin varmaan mukavia persoonia)

Sitten huomasin, että kasvattajia vain kourallinen ja pennun hinta n. 1200-1400e:whistle:..säkällä Apulan sivuilta meitin Sallukan sitten bongasin..
..ja katunut en ole päivääkään, että uudeksi perheenjäseneksi hänet otimme.:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Okei, pitääpä ostaa noita liuskoja! :) Pankissa käydessä iski pahoinvointi, jouduin vuoroani ootellessa miettimään mihin käyn heittämässä laatan jos oikein ikäväksi olo käy. :O Kävin samalla apteekissa ostamassa nuorimmalle Pamol-F:ää korvakipuun ja samalla ostin jonkun apteekin testin. Eihän siihen mitään viivaa tullut (2,5 tunnin pissan pidättämisen jälkeen :D), mutta tulihan testattua. Ootellaan nyt rauhassa tuleeko täti kylään vai ei, ja testaillaan sitten uudelleen jos ei nävy.
 
Minutkin saa poistaa listalta, emmä näin epäsäännöllisellä kierrolla viitsi roikkua mukana. :( Tuolla taustailijoissa mun nimeni onkin koko ajan roikkunut, enteellistä vissiin..... Yllättävän paha olo ja melkein itkua tihrustan kun ajattelen että nää mun pienet oli nyt sitten tässä.

Olipa ihana aamupäivä kun oltiin tyttöjen kanssa monta tunteroista pihalla. Korkattiin uusi hiekkalaatikko oikein kunnolla kantamalla sinne vettä että tulee hyvää hiekkakakkuhiekkaa ja sitten syötiin välipalaksi punaherukoita omista pensista ja pieniä porkkanoita omasta maasta (harvensin että saadaan suurempiakin sitten myöhemmin). Tytöt oli söpöjä kun ne istua nökötti oman pienen leppäkerttu-puutarhakalustonsa äärellä syömässä. <3 Oon mä silti niin onnellinen noista pienistä ja siitä että heidät sain. Mun rakkaat.

Kovasti plussatuulia kaikille ja tarrasukkia pienille pesäntekijöille.
 
  • Tykkää
Reactions: Kastehelmi

Yhteistyössä