40+ so what wol.12

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Mur-mur..en oo töissä sairaalassa vaan ihan tylsästi tehtaassa ja täällä labrassa..näytteitä haetaan tuotteesta n. 3h välein..tarkkaillaan laatua et pysyy hyvänä...ihan hauskaa "askartelua"..
justis..kiva kun säkin linjoilla ja sulle mun pitikin jotain sanoo mut nyt en muista...pakko tehää vähän töitäkin;)...palaillaan..
 
Ottis
Voi teitä kyöpeleitä. Töllötin jotain karmeaa australialaista murhatutkimusta ja olen jäänyt paljosta paitsi.

Pikkutirri Miedän adoptiohaaveet ovat alkuunsa kaatuneet siihen, että me ollaan ihan liian vanhoja siihen. Tietty aikamme jyystettiin uskoen, ett onnaa, mutt olin 42v kun raskauduin eka kerran ja siitähän se tosi yritys vasta alkoi, kun oivallettiin, ett vauvahaave saattaisi olla totta. Kun aikoinaan mieheltä adoptiosta kyselin, ei hän lämmennyt ajatukseen ollenkaan ja siihen se jäi. Onnea sinulle sen sinkkijutun kanssa :saint:.

Kylmäpuristettua vehnänalkioöljyä saa mm. Minimanista, siellä se on halvintakin. Neo E+ taitaapi olla myyntinimi ja mur-mur on sulle niistä jo linkkejä laittanut. Minä olen reumani vuoksi tilaillut jo vuosia omega3sta ja krilliä kapseleina NaturaMed Pharmalta. Paketti kolahtaapi luukusta joka kuukausi erikseen tilaamatta. Krilli on se pieni äyriäinen, jota kalat syövät ja jääämereltä sitä pyydystetään meidän kapseleihin. Lapsettomuuteen en tiedä onko siitä apua, mutt reumaan ainakin on ollut. Minä olin ns. toivoton tapaus ja kuoleman kieliski jo käynyt hoitojen vuoksi ennenkuin sen löysin.

Justiina Sinähän saat miehes syömään vaikka kalanpäitä ammatti-ihmisenä jos mä oon saanut omani syömään D-vitamiinia :).

Voi sinua mur-mur, minä vetelen tupakkata entistä enemmän jos ukko siitä jurputtaa. Vain oikein paha sää saa mut miettimään kannattaako ulos mennä. En siltikään polta yli kymmentä (1mg nikotiinia/ 2mg tervaa) per päivä, mutt silti toisinaan muistelen sinkkuaikoja ku kavereiden kanssa pössyteltiin joko takan tai liesituulettimen ääressä tai saunan ikkunasta :LOL:.

ON Veskiin olen salakuljettanut Cb:n +testin. Pikhkurapahkura, ett petyin ku luulin, ett se olis digitesti, mutt sen kuitenkin aamusta hannoo dipata, vaikkei plussaa tuliskaan. Ei ole muuten pienintäkään oiretta tädistä vielä, ei ensimmäistäkään ja olen juonut yhden ison sidukan, pienen öölin ja pikkulasillisen punaviiniä kuin uhmaten sitä, etten voi olla raskaana.

Käynpä viel tupskulla ja kipasen sitten nukkumaan joko ukon viereen tai olkkarin sohvalle =). Natinati teille, yökyöpelit :wave:!
 
[/I]Kiitos mur-murlinkistä, pitää vielä huomenna lukee tarkemmin :kiss: Siis paljonko voin ottaa d-vitskuu, otin ennen viimeistä gyneä 47,5 mikrogrammaa/vrk tarkalleen..gyne piti sitä liian suurena..joten vähensin sitten 27,5 mikrogrammaan |O
 
Viimeksi muokattu:
Voi ottis sun salakuljetuksia ;) sanoo nainen, joka testailee mieheltään salaa oviksia :whistle:

Mä nautin tästä yön yksinäisyydestä (oonkin ex yöhoitsu :whistle: ) mies ja lapset nukkuu, koiruudet nukkuu (vauva koira tietty mamman kyljessä) ja mä katon lady gagaa tv 2:lta :LOL: mitä se nyt kertookaan sit musta :rolleyes:


Hyv yöt kaikille





Justis
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta ihanaiset=)

Täällä on keskusteltu paljon vitamiineista,minä syön säännöllisesti multivitaa mutta on tuossa tullut mieleen että varmaan jotain kalsium tabuja pitäis alkaa myös syömään koska maitotuotteita en käytä juuri oleenkan!

Ottis jokos testasit?:heart:+++sulle puhaltelen=)

Ja minä se sitten olen kans ihan toivoton tapaus:headwall:eilen vannoin että testaan vasta maanantaina vaan arvatkaas maltoinko odottaa??no,en todellakaan testasin aamulla ja just ehti tulla 4 tuntia täyteen kun jouduin yölläkin käymään vessassa!
Nyt siihen testiin sitten tuli viivan alku:Ominä en olis sitä nyt alkanut tiirailemaan tarkemmin mutta mies siihen tulla tupsahti myös ihmettelemään ja tuumas että on siinä viivan alku ihan niin kuin tuon juniorin alku aikoina:confused:

Ota tästä nyt sitte selvää,taidan testata taas huomenissa jos ei tätiä näy: /
 
Ottis
Lämpö 36,4 eli kyllä se täti tänään tulee. Nyt harmittaa se, ett olis sittenkin 2 vkoa sitten su-aamuna pitänyt antaa miehen laittaa pili sinne =), mutt silloinpa ajattelin, ett se on myöhäistä jo :ashamed:. No, turha surra kaatunutta maitoa.

Hauskaa sunttista kaikille!
 
Huomenia :wave:

Voi ottis pahoitteluni negasta ja täin tulon merkeistä :hug: Älä suotta harmittele tuota, mitä teillä 2 vkoa sitten tapahtuikaan..tilanne oli se mikä oli ja silloin teit päätöksen olla ottamatta mieheltäsi mitään :kiss:

mur-mur kattelin noita Tolosen sivuja, yritin etsiä et mikä olis D-vitskun sopiva annostus, vaan eipä sitä taida ollakkaan, vain suosituksia...kattelin jotain taulukkoo sieltä ja huomasin, et ne joilla oli vhh-ruokavalio, söivät vähintään 30 mikrogrammaa ja jopa yli sataa mikrogrammaa/vrk. Joten täytyypä mun taas nostaa tuota omaa annostustani :whistle:

Mukavaa sunnuntaita
 
Viimeksi muokattu:
*Justis* Wikipedia kertoilee näin..
Valtion ravitsemusneuvottelukunta(Suomi) on määritellyt suurimmaksi hyväksyttäväksi päiväsaanniksi aikuiselle 50 µg/vrk, kuten myös Euroopan elintarviketurvallisuusvirasto (EFSA).

Antti Aron mukaan aikuinen ihminen voi nauttia jatkuvasti D-vitamiinia 100 µg/vrk ja lapsi 25 µg/vrk. Amerikkalaisen ja kanadalaisen arvionselvennä mukaan aikuiselle turvallinen päiväannos (Tolerable Upper Intake Level) jatkuvassa käytössä on peräti 250 µg[. Kerta-annoksena 2,5 mg (2 500 µg) on turvallinen ja se voi antaa suojaa muun muassa tuberkuloosia vastaan.

D-vitamiinin liikasaannin riskiä ei Suomessa juuri ole, sillä riittävän ja turvallisen saannin alue on melko laaja (aikuisilla 7,5–50 ?g/päivä) ja sen saanti luonnollisista lähteistä on Suomessa vähäistä. Ainoastaan samanaikaisesti lisäravinteita runsaasti käyttävät voivat eri lähteistä saada niitä liikaa. Liikasaanti lisää luun hajoamista ja suurentaa liiaksi veren kalsiumpitoisuutta. Kalsiumsuoloja voi saostua kudoksiin ja voi aiheutua sydän- ja hermostoperäisiä oireita. Vaikeimmillaan voi kehittyä munuaisten vajaatoiminta, ja myrkytys voi johtaa jopa kuolemaan.

Mie ainahin olen sitä 50 mikrogramman tabua popsinut ja välillä 25
Olen r e i l u s t i ylipainoinen itse ja tarvitsen sitä hieman enemmän.

Tämä "ötökkä"--> µg tarkoittaa siis mikrogrammaa;)..ei pidä sotkea milligrammaan(mg)

Jos esim. syöt kalaa reippaasti ja sännöllisesti tai muuten paljon lisäravinteita(kannattaa laskea vrk määrä minkä niistä saa D-vit.) voit syödä lisä D-vitamiinia sitten pienemmän annoksen.
 
Viimeksi muokattu:
Ottis..voihan itku&ISO harmitus:headwall:..lämmin halitus:hug: täältä mur-murilta:heart:

Älä ihanainen ittiäis turhaa syyllistä sillä, että "olis pitänyt"..ei kannata :kiss:..tilanne oli se, mikä oli silloin!(ei mitenkään mukava, muistatkos..)
 
Viimeksi muokattu:
muumimamma..Wauuuuu - jotain viivasta..JA mieshin oli nähnyt!!!!!..se ON nimittäin jo jotain se!!


Viivasen vahvistumista peukuttelen d=)b täysillä!!!!:heart:

Älä tule kurja täti:stick:..vaan tule IHUNA +
 
Viimeksi muokattu:

Nimi/ikä.........Kiertopvä./kierronpit...yrityskerta...Km/monesko haaveissa

pikkutirri (41)..............kp3/28.........yk2........4./2yht.
mur-mur (45)..............kp3/25-28......yk22(01&08&11/10) 3.
Velmuliina74 (36)........kp5/26..........yk17.......................2
liiza (44).....................kp7/24-27......yk34....(02/07 08/08) 4
Mahdotontako (46)......kp7/29...........yk7....................1. yht.
sarppav (40)...............kp8/27-32......yk7(07/10) 2.
Rominas (40)..............kp10/25-27.....yk16(09/09 06&10/10) 2.
haave2010 (44)...........kp13/28-30......yk8(06/10) 4./1.yht.
Iida-Karoliina (46)........kp12/23-29.....yk19...................5./1.yht.
putunen (41)................kp13/24-26......yk12....................3./1.yht.
tetu68 (42)..................kp17/27...........yk10..................3/1.yht.
Mami-41 (41)...............kp19/27...........yk31............2.
Hysteria (42)...............kp19/26-29......yk9 (kkm.11/10) 1.
Sointu2010 (41)...........kp21/23-29.....yk19..............1.
*Justiina* (38).............kp24/30-32......yk1(Tm7/07&Km1/08)3.
Ottis (43).....................kp27/25-26......yk19( 08/09) 1.
muumimamma-71 (38) kp29/26-29......yk7.....4./2.yht.
Nuuttimus (41)............kp34/28-36......yk2v...................3.
Ballerina Bolero (40)....kp?/25-28.......yk35....................3.
Raputar (40)................kp?/27...........yk?......................2.
Kadonneet lampaat: onlydream, Ulla4






*Justiina* (38)...............dpo6
Sointu2010 (41).............dpo6
Mami41 (41)..................dpo8
Mafinka (49)..................dpo13
muumimamma-71 (38)..dpo14



Ovulaatiotestissä tasavahva viiva= dpo-1
ovulaatio (myös oletettu ilman testailua) =dpo0
päivät ovulaation jälkeen = dpo1..dpo2..jne..
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
pp = piinapäivä


:heart:Kaikki plussanneet löytyvät pinon ensimmäiseltä sivulta!:heart:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1750034-40-so-what-vol-11-a/
 
Ottis
mur-mur ja Justiina Tattista :flower:! Eipä ole tätsykkä tullut vieläkään. Hetki sit tultiin mökiltä ja aivan varma olin, ett hanat olisivat auenneet, vaan ei :headwall:. Tässähän alkaa pikkuhiljaa kuvitella olevansa raskaana :LOL:.
 
Meillä täällä pikku miesi otti taasen herneet nenuunsa kun Äiti erehtyi mainitsemaan, että "korjaileppa jälkesi"(vaattehet)..väkätti vastaan ihan kunnolla.:vampire:
..nyt riehuu ja itkee omassa huoneessaan kun sinne komensin ja laittelin telkkarista Sub junior kanavan poijjes..Äiti on ihan tyhmä ja kakka!:kieh:..
Voi pientä, pitää kohta mennä sovintoa hieromaan, kunhan ensin enimmät höyryt hän päästelee.:)
 
ottistoivottavasti pysyiskin poissa seuraavat 9 kk! :heart:

mur-murOnkos sullakin tempperamenttinen lapsonen? Meillä niitä on kaksi ja tytär välillä todellinen drama queen :whistle: tyyliin..mä en oo sun lapses enää, niih... joskus pakko :LOL: salaa piilossa...:whistle:

Oltiin äsken kaupoilla ja taas tuli niin omituinen vihlasu kohdulla, pari kertaa, et mielikuvitus lähti samantien laukkaamaan :p joo, se on varmaan kiinnittyminen nyt..testaan ylihuomenna..nyt ostan kapeen tussin, millä saan merkattua liuskoihin dpot..ja..ja.. Voi luoja mun mielikuvitusta...mies muuten heitti mulle aamulla kun lämpöjä mittailin, et eiks raskaana olevilla oo lämmöt jotain 39 luokkaa, silloin kun ne tulee raskaaks..vastasin sille et, joo, mistä sä voit sen tietää :LOL: kuuntelin huolimattomasti ja ajattelin et se oli sanonu 36,9c :LOL: Taas konna testaili mua, kuinka kuuntelen sen juttuja ;)
 
Jooo, *Justis*..Afrikkaan oli poikanen muuttamassa jo vuosi takaperin;)
..ja saan kyllä kuulla aika ajoittain, että en ole hänen Äiti enään ja muuttaa pois ja k u o l e e, "sittenpähän itkette"..Niii-iiih..Huh, huh aina välistä

Herkkä, mutta syttyvä poikanen ja jaksaa väitellä piiiiitkäään!!!..välistä tuntuu että..
..hohhoijakkata..mutta kun itse peiliin katsoo, niin kukas se?..taitaa olla..juu, minuun tullut..


Tytär, esikko oli enämpi isänsä kaltainen - tuumija, viihtyi yksinäänhin..mutta pienenä kova puhumaan ja ei vierastunut yhtään!
..sitten murkkuiässä tuli niitä vaikeuksia enämpi.

Ei ole tasaista meillä menoi, ei:D
Vauvana ja taaperona poikanen oli hyyyyvin tasainen ja "helppo"..nyt jo näyttää luontoaan ihan kummasti:whistle:
Mutta tiedättehän: Poiskaan en i k u n a antais ja sydämmeen saattuu jo valmiiksi mikäli ajattelee, että jotain pahaa kummallekkaan lapselle sattuisi..
Leijona emon lailla koetan suojella pentujani kaikelta liialta pahalta Wrääääyyyh!
..näin se vaan menee:)

Tuolla se poikanen nyt iskää neuvoo letunpaistossa:D..paremmin osaa kuulemma kuin iskä - iskä paistaa liian ruskeita!!..voi että..

Ps. Hernerokka OLI Namia, PALJON parempaa kuin kaupan!!:p
 
Viimeksi muokattu:
ottis pahoittelut negasta:hug: mutta jos täti on poissa pysynyt niin vielähän se ehtiipi plussaksi muuttua:heart:

mur-mur Kovin tutulta kuulostaa tuo sinun pojan kiukkuilu;)minulla keskimmäinen(ainut tyttö)on kuin tuli ja leimaus välillä neidin kanssa saa kyllä olla ihan:O

justis eikös se vaan ole ihanaa tämä kuumeilu kun kaikista "oireista"lähtee mielikuvitus lentoon,vaan monestihan ne osottautuvat ihan oikeiksi eli ostahan vaan se tussi;)
 
Kohtapa kaffetta laitan tippumaan ja sitten niitä herkkulettusia mantsikka hillolla - NjamNjam:p
..odotan niitä yhtä innolla kuin poikanenhin..

Pidettiin pieni breikki välillä kun kävin poikaselle ostelemassa lopputalveen/ensitalveen ulkovaatetta.(ihan hyväkuntoisia käytettyjä vain)
 
Viimeksi muokattu:
mur-mur Joo, kyllä toi muksujen luonteen tulisuus on ihan molemmilta meiltä peritty eli jos meille olis tullut/tulis luonteeltaan tooosi rauhallinen lapsonen, niin tulis kyllä mieleen, ettei taida olla meidän :p Vaikka usein tuntuu, etten jaksais millään tyttären draamaa ja usein on vaikeaa pidätellä omia tunteitaan, joko kiukkua tai nauruakin, niin silti ymmärrän, että lapseni tulee saada näyttää tunteensa ja avautua kunnolla kotona, koska "ulkomaailmassa" tytär on todella kiltti ja tunnollinen aina. Poika meillä on taas kamojen/ovien paiskoja ja avautuu onneks aika harvoin :whistle: Enkä minäkään vois kuvitella elämää ilman niitä, en edes halua ajatella moista. Joskus olen kyllä ajatellut, jos ei meille ois noita koskaan suotu, niin mitä tekisimme ja missä olisimme ja olisiko rakkaus kestänyt yms....

Muumimamma Juu, on tää kuumeilu niin ihanan kamalaa, että ;) mut ei ihan vielä tarvis tällee nousta heti ekassa clomikiekassa..mites sitten mahdollisessa neljännessä kiekassa suu pannaan :O Ja lisäoire on taas tullut mieleen..väsyttää sikana |O Jep, jep, mutta laita sä aamulla plussatesti kuvineen kehiin, niin saadaan kaikki lisätsemppii tähän hommaan :heart:
 
Sunnuntaita!
Ompa tänne tullut tosi paljon kirjotuksia sitten viime kerran kun täällä kävin. Ihan nopskaan vaan selailin niitä.
Murmur taisi kysäistä että missä klinikalla ne ollaan käyty. Tampereen Ava-klinikkahan se on. Ja hoidot sitten siellä Riikassa. Nyt siis pakastimessa 6 plastoa odottaa että päätetään milloin aloitetaan siirto prosessi. Ensimmäinen Pas olisi tämä näillä lahjoitus soluilla. Tuore siirto ei meillä onnistunut.(raskaus ei alkanut). Meillä luovuttajalta saatiin hyvin soluja joista kaikki ne 8 jotka olivat ensiluokkaisia aivan priimaa. 2 siirrettiin tuoreeltaan ja 6 pakastettiin myöhempää varten.
Maaliskuussa ajateltiin lähteä taas reissuun.
 

Yhteistyössä