40+ so what wol.12

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
mur-mur ja justis kiitos tsemppauksista:flower:eek:lishan se niin ihanaa saada laittaa niitä plussatestin kuvia=)mutta se tämän aamun viivan ALKU ei todella vielä paljon lupaillut!nyt kun malttais odottaa vaikka ti aamuun ennen kuin testaa seuraavan kerran,vaan eipä taida multa onnistua;)
Olo on toisaalta sellainen että menkat alkaa ihan just,paitsi puuttuu se kova repivä kipu ja toisaalta on etova olo koko ajan joka helpottaa kun vähän syö,otappa tästä nyt sitte selvää: /
Voi kun pystyis unohtaan koko asian vähäksi aikaa eikä tarvis stressata:headwall:
 
Heips I-K:wave:
Juu, sillä kyselin jos joku olisi kiinostunut täällä noista lahjamunasoluhoidoista.=)
..itselläni jos ylimääräistä irrottaa muutama tonni, en epäilisi hetkeäkään!!

Eli, käytte Suomessa Ava klinikalla muuten hoidoissa..mutta, sitten Riiasta saatte se munasolut?
..ja siksikö, kun on edullisempaa?..vai, että siellä ei sellaisia jonoja, kuin täällä?..
Anteeksi kun utelen, ei ole pakko vastasta:)
..halauasitko vielä kertoilla jotain hintaa tuolle hoitopaketille..
 
Viimeksi muokattu:
Murmur Meillä on Riikalainen luovuttaja. Käymme siellä hoidoissa. Suomessa meillä on yhdys henkilö Päivi Saari joka toimii tulkkina ja tuki henkilönä. Tampereella käytiin psygolokin haastattelussa, jossa kartoitetaan onko sopiva saamaan lahja soluja. Siinä kuitenkin on monenmoista mietittävää, vaikka minusta tuleekin lapsen äiti lainpuitteissa kun lapsen kannan (odotan) ja lapsen isä onkin oma mies. Miten tehdä kun lapsi kasvaa ja sille on kerottava että perimä äidin puolelta onkin joku muu kun minä.
Vähän eksyn aiheesta.
Tampereelle ollaan yhteydessä s-postin välityksellä ja puhelimitse tarvittaessa. Kaikki hoito tapahtuu Riikassa. Reseptit ja muu saadaan tämän Päivi Virran kautta. Ultrissa kävin ja käyn jatkossa Suomen terveystalolla. Normaali asiakkaana. Siellä siis katsotaan kohdun limakalvonpaksuus hoidon aikana.
Ja kyllä, syy että lähdettiin Riikaan oli että siellä ei juurikaan ole jonoja ja hoito tulee jonkun verran halvemmaksi.
Hoito paketin hinta oli 6 300 e.+ Lääkeet ja 2 ultraa. sekä lennot.
Tampereen käynti taisi maksaa 500e ja ensimmäinen tutustumis käynti Riikan Avalla kanssa 500e.
Hyvin on onnistunut kaikki yhteistyö vaikka voi sekavalta tässä kuulostaakkin.


Rahahan se on tässä se ongelma ja mekin mietittiin juuri sitä ennen hoitoihin lähtöä. Ja siksi vasta päästään jatkamaan helmikuussa.
 
Viimeksi muokattu:
On muuten myös mahdollista saada Adoptio lahjamunasoluhoitoa. Jossa siis sekä munasolu että siittiöt ovat luovutettuja. Sen hinta on edullisempi.
Nämä on niitä plastoja joita on jäänyt pakaseen niiltä jotka ovat saaneet lapsiluvun täyteen eivätkä niitä enään tarvitse. Ja luovuttavat ne eteen päin.
Me halusimme että ainakin toinen vanhemmista olisi ihan ihka oma eikä tähän päädytty.

avaclinic.com - Munasolulahjoitus

Tässä vielä linkki Ava klinikalle.
 
Viimeksi muokattu:
I-K
Olitko tutustunut tuohon klinikkaan:
Hinnasto | Ovumia
Koeputkihedelmöitys luovutetuilla munasoluilla, 2-3 UÄ 5000-5300 €
Mikrohedelmöitys luovutetuilla munasoluilla, 2-3 UÄ 5700-6000 €
..heillä huokeammat hinnat kuin Avalla..mutta jonot varmasti Suomessa pitkät - vähintään 6kk..

I-K selostuksesi hoidon kulusta ei kuulostanut olleskaan sekavalta:wave:
..kyllähän se on hinnakasta tuo hoito, varsinkaan kun takuuta hoidolle ei ole - vauva lopuksi syliin asti..: /

Toivon, että nyt teillä olisi ISO Onni matkassa:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Hei vaan kaikki!! Mä taas täällä yön luuhaan ja puuhaan=)
Muumimamma!!!!Jee...toivon sinulle vahvistusta siihen alkavaan viivaan!!!:heart: Voi että tuntuu niin ihanalta kun täällä plussataan...tottatotisesti siinä tulee sellanen olo että mahiksia vielä on ja ehkäpä munkin "vuoro" tulee...
 
Justis, kuulostaa vaikealta se PCO, ja :( ettet luomusti ovuloi..toivon sinulle että tällä kierrolla tuntemuksesi olisi just sitä eli kiinnittymistä jne...ois ihanaa jos sitten plussa viimein pärähtäis=)
Iida-Karoliina, kiitos noista jutskailuista niistä hoito jutuista, mielenkiintoista...lämpimästi teille myös sitä tulosta ja plussaa toivon!
Ottis pahoittelut jos se täti nyt tulee..vaan jos ei oo tullut, niin jospa ois sitä...=) vaan jos tulla tupsahtaakin niin helmikuu on hyvä kuu...meille kaikille...ja sovitaan et kun aihe on ajankohtanen itsekullakin meistä(siis se ovis aika), teemme kaikkemme "pilin eteen"...mulla etenkin se tuottaa hankaluuksia..kun nuo teinit on kotona silloin...mihinköhän mäenlaskuun mä ne taas pienen kanssa taas laitan keskellä päivää ja koitan vokotella halutonta miestä:D..saas nähdä..ideoita?? noh..huolehdin nyt ennen aikojaan mut laskeskelin vaan just..nythän mulla vasta kp3...mur-mur kans..helmikuu on hyvä kuu...
Mites Mafinka..ootko linjoilla nyt maanantaina? varmaan on ollu ihana viikonloppu miehen kanssa..mitkä on olot ja tuntemukset?? Testaatko?? PUUUUHHHH:whistle: plussaa puhaltelen sinulle!!:heart:
 
Viimeksi muokattu:
huomenta mihinhän mun viesti katos,kun varmasti painoin lähetä mutta eipä näy:confused:
no,otetaampa sitte uusiksi!eli eipä plussaa tämä mamma,ehdin juuri tehdä (viimeisen)testin jossa ei enää näkynyt sitä viivan alkuakaan,niin alkoi jo tulemaan vaaleaa verta eli jos siellä jotain alkua oli niin eipä kauan kyydissä pysynyt:'(
Se hyvä puoli minussa on (hyvä että edes yks)etten jää kauaksi murehtimaan vastoinkäymisiä eli nyt on hyvä tietää että hedelmöittyminen on mulla mahdollista ja soitankin tänään jo terkalle että laittaa mut sille gynelle jolta sain clomit josko tuo vaikka suostuis kirjoittaan mulle sitä hormonia joka tukee jo alkanutta raskautta,jonka nimeä en nyt vaan muista:confused:
 
Heips kaikille ja toiveikasta alkanutta viikkoa! Tekstiä on taas niin paljon, että ehdin lukea vain viimeisiä viestejä, voi harmi muumimamma, ja Pikkutirri ja mur-murkin ovat siirtyneet päälistan kärkeen - paljon onnea tähän kiertoon!!

Mulla olis hassu kysymys, lähinnä, että onko teillä ollut tällaista ja tietääkö joku, mitä se on? Mulla on ollut parissa kierrossa (ovulaation ja menkkojen välissä) aiemmin ja tänään tuntui samalta. Kun laitoin Lugeja, niin niitä oli vaikea tunkea tuonne alas, kun emätin oli jotenkin mutkalla ja sivussa oli sellainen tosi kova kohta. :confused:

Muumimamma, tarkoitatko Lugeja (Lugesteronia)?
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
Muumimamma Pahoittelut :hug: negasta ja tädin tulosta. Me mennään nyt samoilla päivillä, sillä mullakin nyt kp1.

Mur-mur Mulle voi kp-listalle laittaa kierron pituudeksi 25-27, kiitos :flower:.
 
Viimeksi muokattu:
ottis joo,me saadaan nyt tässäkin kierrossa taas jännäillä yhtäaikaa;)

sointu2010jos ne luget yleensä määrätään tukemaan alkanutta raskautta niin joo,niitä yritän nyt sitte ruinata gyneltä!3.2 sain herra tuppisuulle taas ajan joten saa nähdä mitä hän asiasta tuumii!

mur-murmulle sais nyt kans merkata kp1 ja kierron pituudeksi 25-30:flower:

Nytpä tiedän että tuolla voi jotain yritystä ollakkin,mikä on aina positiivista:)
nyt kun vielä poistuis äkkiä nää ns.r-oireet mitä mulla on ollu,kun vieläkin tekee pahaa ja huimaa:|
Pienimmäinen tuli yöllä kuumeeseen,mikä ei tietysti ole mikään mukava asia mutta tässä tilanteessa ihan hyvä ettei tarvitse mennä töihin kun tuo oma olo on tällainen ja ei tarvitse esittää reipasta ja iloista vaan saa nyt surra tän asian pois päiväjärjestyksestä:'(
 
Maanantaita kaikille!!

Voihan itku Ottis&muumimamma:'( lohdutus halitus täältä:hug:
..täti ka-ta-la taas:kieh:

muumimamma
, nuo Clomit saattavat aiheuttaa myös R-tuntemuksia, ainahin toisilla.
..myös Lugesteron saattaa sen tehdä - se on sitä keltarauhaslääkettä, mitä sie lääkäriltä nyt pyytää aioit.
..siun pienelleis pikaista paranemista:heart:

Sointu luulenpa, että siellä kohdunnapukka ottaa vastaan kun Clomeja laittelet?!:)

..nyt on kiirus asioille, palaan paremmalla ajallla..:wave:
 
Viimeksi muokattu:
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

Jopas olette kirjotellu huimasti, en ole koneelle kerenny koko viikonloppuna ja kiirutta on tääkin viikko, synttäreitä ollu ja tulevana viikonloppuna taas yhet 50v juhlat, joihin olen lupautunu autteleen.

Omaa oloa sen verran, että tissit pamahti kipeeks perjantaina ja jotain pientä nippailua siellä täällä, testin tei aamulla ja hailu punaviiva tuli, en tiedä onko vielä piikin vaikutusta vai ei, no odotellaan ny muutama päivä, eiköhän se totuus sieltä paljastu:LOL:

Kaikille tädin yllättämille haleja ja tsemppiä uuteen kiertoon kovasti:hug:
Alan ny lukemaa teidän juttuja tarkemmin, heippati hei:wave:
 
ottis ja muumimamma:hug: teille tätsyn jyräämille ja ei kun tulta päin ;)

ottisPiti kysymän, että onks sulla clomit käytössä? Millä annoksella?

Sointu luulenpa, että siellä kohdunnapukka ottaa vastaan kun Clomeja laittelet?!:)

..nyt on kiirus asioille, palaan paremmalla ajallla..:wave:
Mur-mur Minä laitan clomit kyllä yleensä yläteitse :LOL::LOL:

Mul on aivan karsee olo :x Meidän neiti on ykätaudissa ja vaikuttaa pahalta et se on just kohta mulla |O Päätä särkee, mahaa juilii sekä alhaalta että ylhäältä, tissit sika kipeet ja etoo ihan sikana. Nyt en edes ite kuvittele näitä r-oireiksi :x Jos olis, niin tulis aika tuskanen alkuraskaus :O Taidan lähtee nyt pötköttämään, jos tää menis vaikka lievänä ohi..en millään haluis ruveta ykäämään


Muoks* Mamille isooo plussapuhuri täältä :heart:+++++:whistle:

Justis
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
Justiina Mulla oli clomit käytössä ja yksi tabu päivässä, mutt niinkus varmaan muistat niin oili jäi sitten hyödyntämättä. Terolutteja en ottanutkaan sitten loppukiertoon turhanpäiten ja silläkään ku mulla ne heitti kierron viimeksi käyttäessäni luvattoman pitkäksi. Tais täti viipyä silloin matkoillaan 3 viikkoa yli oletetun ajan :). Ja ku ikää kertyy niin ei ole varaa tätiäkään kauaa odotella.

Mami41 Toivottavasti nuo tuntemukset ovat just Sitä :heart:.

mur-mur, Sointu2010 ja pikkutirri Kiitos pahaoiteluista, vaikka eikäpä tästä kierrosta paljon muuta ollut odotettavissakaan :). Vuoto alkoi kunnolla nyt vast ip, aamusta vielä ihmettelin, ett mitä tämä tuhruilu oikein on, mutt mieluummin näin kuin odotella tätiä. Etiäpäin, sano mummo lumessa.
 
murmur Ei käydä enään Avalla suomessa, vain tuo yksi käynti oli. Kun sekin olisi muuten pitänyt käydä Riikassa ja näin säästyttiin yhdeltä lentoreissulta.
Ultrat nyt jatkossa käydään Terveystalolla.
Meidän ei kannata enään hoidon tässä vaiheessa vaihtaa hoitoja muualle. kun jo ollaan saatu pakstimeen luovutetut ja hedelmöitetyt vaavin alut.
Noihin hintoihin vaikuttaa kaikenlainen aina jota osaa etukäteen laskea.
Meillä esim: miehen sperman tutkiminen ja pakastus. Meillehän tehtiin Icsi. alunperin piti hedelmöitys tehdä tuore spermalla vaan kun aikataulu siirtyikin jonkun päivän odotettua aiemmaksi eikä me voitu lähteä Riikaan vielä silloin, käyttettiin pakastettu sperma. ja siksi niitä myös viljeltiin plastoksi asti.
 
pikkutirrille kiitos onnen toivotuksista.
Minulla on tätä ikää jo niin paljon että tämä alkoi tuntua meidän ainoalta mahdollisuudelta ja kun ei tästä enään nuorenekkaan niin sain onneksi miehen myötämieliseksi tähän hoitoon.
Sehän se on kun ei kukaan voi antaa sellaista lupausta että tämäkään onnistuu. Luonto on niin monimutkainen.
Kun me aloitimme tätä iltatähteä toivoa oltiin vasta muutette yhteen asumaan. ja silloin kävin tutkimuksissa, siitä on nyt n 3 vuotta.
Minulle oli 4 lapsen jälkeen tehty sterilisaatio. Eli mentiin suoraan yksityiselle ja kävin yhteensä 4 Ivf hoitoa läpi. 2 hoitoa epäonnistui täysin. Meillä pääsi solut karkuteille ennen punktiota, mikä on kuulema todella harvinaista.
2 hoidosta toisesta saatiin 3 solua ja toisesta taisi olla 5 solua.
Siirretyt solut oli hyviä 1 luokan soluja , oikein kauniita. Vaan raskaus ei alkanut.
Sitten menin yksityisen kautta sterilisaation purkuun. Leikkaus onnistui todella hyvin ja lääkäri oli toiveikas. Vaan empä ole raskaaksi tullut.
Nyt viimeeksi tuumi lääkäri että on kyseessä selittämätön lapsettomuus..mkä huvittaa minua kun olen helposti saanut 4 lasta.
Vaan noista munasoluista ei päälle päin näy kaiki viat, niitä ei osata niin tarkkaan tutkiakkaan kai.
Eli oleta että vika kuitenkin on minun jo vanhoissa soluissa.
Tuo ei tietenkään selitä nyt sitä että miksi en viimeeksi tullut raskaaksi kun matkaan kohtuun sain 2 nuoren naisen solua..
Täytyy vaan jaksaa jatkaa yrittämistä. Aika vanhojakin naisia on saatu raskaaksi luovutetuilla soluilla, noista aina välillä saa lukea lehdistä. Suomessakin sai se yksi 50v kolmoset. Varmaan oli hoidoissa myös muualla kun suomessa, meillä ikä raja kulkee siinnä 45v, paitsi jos hoito on aloitettu ennen sitä niin saa varmaan pakastetut solut käyttää loppuun ja niin voi äiti jo olla vanhenpi kun löapsen saa.
Välillä on kyllä luovutus mielialakin aika voimakas ja masis iskee.
Nyt luomu yritystä taas tässä kierrossa, kai nyt olis 1dpo menossa, vaan en tikuttanut ovista joten en voi olla varma.
 
Ottis
I-K Mielenkiintoiselta vaikuttaa teidän hoitorumba, mutta on varmasti raskasta myös, kalleudesta puhumattakaan, vaan mitäpä sitä ei olisi valmis maksamaan, että pikkuisen syliinsä asti saisi. Sulla on siis vielä yksi luomukierto välissä ennen seuraavaa hoitorumbaa? Siellä kuusi pikku palleroista odottelee pääsyä sun kohtuusi kasvamaan :heart:.
 

Yhteistyössä