40+ so what wol.12

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
*Justis* Toivotaan kuiteshin sen enteilevän plussaa!!:heart:
Huomiselle ++++++++ PUUUUUUH:whistle:

Ps. Kurkkasitkos, mitä kirjoittelin edelliselle sivulle - heti vaan huomenna tilausta tekemään!!:wave:
..itsellesi (Vitamore total) ja miehelle (Sinkki+Seleeni)
..molemmille omat tropit!!!!=)

Nati nati ja kauniita unosia:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Olen hieman huono nukkumaan kokopitkää yötä joten tulinpa taas koneelle :)
Justiina Mulla on Terolutit käytössä ja otin viimeisen eilen (eli sunnuntaina) kun unohdin ottaa lauantaina. Katsoin muuten tuossa mur-murin laittamaan listaa jossa mainitaan nuo dpo:t niin mulla on eilen (nyt siis jo tiistaiaamu) ollut 14 dpo:ta eli ilmeisesti mulla oli ovis silloin kun epäilinkin sen olleen. Nytkään mulla ei ole oireita tädistä, jopa se rusehtava värikin on jäänyt pois; se oli muutenkin todella vähäistä eli sen verran että pyyhkiessä jäi paperiin, ei siis mitään vuotoa varsinaisesti. Aion kuitenkin rauhassa odotella ennen testaamista... öitä kaikille palstalaisille |O :kiss:
 
Justiina, auts, sulla loppuu Terot kesken, minä dpo-päivänä? Tietääkseni Terot ei näy mitenkään testeissä, Pregnyl kylläkin (mutta et tainnut sitä käyttää?). Iso peukutus, samoissa päivissä mennään! Mulla ei vaan mitään oireita, munikset nippailevat menkkamaisesti, kuukautisten pitäisi alkaa aikaisintaan sunnuntaina.

Rominas, onnea plussasta ja onnistuneesta kaadosta :D Ei täällä vielä testit rapise.

Putunen, toivon kovasti, että ehditte ajoissa silleen :)
 
Huomenta täältäkin:wave:

Oma olo jo vähän parempi,hieman hutera vielä!mitä lie huimaustautia ollu: / Pienimmäisen hengitystä kuunnellessa meni yö,toinen raasu rohisee ja kähisee niin että äidin sydämmeen sattuu:(
Iltapäiväksi vasta saatiin aika arvauskeskukseen,mutta jospa siletä tällä kertaa apu löytyisi!

Rominas Onnea alkaneelle jahtikaudelle;)

Kysmys taas teille jotka käytätte vitamiineja eli jos syötte jotain monivitamiinia missä on jo foolihappoa niin otatteko vielä lisäksi jotakin foolihappo valmistetta??minä kun otan noita multivita plus tabuja ja niissä näytti tuo foolihappo olevan mukana niin mietitytti että mahtaako se riittää!
 
Kiitokset kaikille toivotuksista!

Onnittelut Rominas ensimmäisestä kaadosta ;), toivottavasti tuottaa positiivista tulosta :heart:

Dippailkaa nyt joku tällä viikolla, vaikkapa torstaina :cool:

Kiitos mur-mur kaikista linkeistä erilaisiin tuotteisiin :flower:. Tilasin heti tuota Vitamorea.

Haluan tosiaan ottaa kaikki mahdolliset ja mahdottomat konstit käyttöön. Macaa on nyt popsittu reilu viikko, ja jotenkin tuntuu, että ainakin ovisoireet oli selkeämmät kuin ennen. Senhän pitäisi vilkastuttaa hormonitoimintaa. Mahtaakohan macan ja Vitamoren yhteisvaikutus olla jo liiallinen :confused: :eek: Miehelle olen ostanut sinkkiä. Ja muutenkin terveellisemmät elämäntavat ollaan ottamassa käyttöön (alko vähiin ym.) nyt kevääksi. Mies taitaa olla motivoitunut - vauvatoive taitaa hänellä olla aika vahva.

Lämmöt on nyt oviksen jälkeen nousseet hieman ylemmäs kuten kuuluukin, ja nännitkin alkoivat kipuilla oviksen jälkeen. Sitä ei ole ollut joka kierrossa, mutta toivottavasti se olisi merkki jokseenkin toimivista hormoneista :rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:


Nimi/ikä.........Kiertopvä./kierronpit...yrityskerta...Km/monesko haaveissa
Ottis (43).....................kp2/25-27.....yk18( 08/09) 1.
muumimamma-71 (38) kp2/25-30......yk8.....4./2.yht.
Nuuttimus (41)............kp4/28-36......yk2v...................3.
pikkutirri (41)..............kp5/28...........yk2........4./2yht.
mur-mur (45)..............kp5/25-28......yk22(01&08&11/10) 3.
Velmuliina74 (36)........kp7/26..........yk17.......................2
liiza (44).....................kp9/24-27......yk34....(02/07 08/08) 4
Mahdotontako (46)......kp9/29...........yk7....................1. yht.
sarppav (40)...............kp10/27-32......yk7(07/10) 2.
Rominas (41)..............kp12/25-27.....yk16(09/09 06&10/10) 2.
haave2010 (44)...........kp15/28-30......yk8(06/10) 4./1.yht.
Iida-Karoliina (46)........kp14/23-29.....yk19...................5./1.yht.
putunen (41)................kp15/24-26.....yk12....................3./1.yht.
tetu68 (42)..................kp19/27..........yk10..................3/1.yht.
Mami-41 (41)...............kp21/27..........yk31............2.
Hysteria (42)...............kp21/26-29......yk9 (kkm.11/10) 1.
Sointu2010 (41)...........kp23/23-29......yk19..............1.
*Justiina* (38).............kp26/30-32......yk1(Tm7/07&Km1/08)3.
Ballerina Bolero (40)....kp?/25-28........yk35....................3.
Raputar (40)................kp?/27............yk?......................2.
Kadonneet lampaat: onlydream, Ulla4







Rominas (41).................dpo0
putunen (41).................dpo4
*Justiina* (38)...............dpo8
Sointu2010 (41).............dpo8
Mami41 (41)..................dpo10


Ovulaatiotestissä tasavahva viiva= dpo-1
ovulaatio (myös oletettu ilman testailua) =dpo0
päivät ovulaation jälkeen = dpo1..dpo2..jne..
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
pp = piinapäivä


:heart:Kaikki plussanneet löytyvät pinon ensimmäiseltä sivulta!:heart:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1750034-40-so-what-vol-11-a/
 
Viimeksi muokattu:
Dippadippadippailkaahan joku!!!!!!

Mafinka, mikä kierronpäivä siulla nyt menossa?..nyt dpo15= 2vko:a mahdollisesta hedelmöittymisestä - näkyisi varmaan jo testissä!=)
..jos rohkeana kokeilisit;)
Plussia +++++++++ lähettelen täältä!!:heart:

Mie olen tätä jo aiemmin kysellytkin: haluatkos sie myös tuonne päälistalle??:wave:
 
Viimeksi muokattu:
:wave:Huomenta ihanaiset!

Minä dippailin aamusella apteekin oma oli testi ja edelleen haaaaailukkaa viivaa näyttää....: /
Eilen illalla oli kauheeta viiltelyä masussa, että oikein kipiää teki, toiveita herättää, mutta enpä toivo liikoja ettei putoa niin korkeelta.
Lumitöihin taasen tarttis lähtee, kattellaan ny kuin tää tästä lutviutuu, mukavat päivänjatkot kaikille.
Torstaina voisin taas testata vaikka TOTT päivän kunniaksi:LOL:
 
putunen..hmmmm..vaikea mennä sanomaan, oisiko liikaa tuo Maca ja Vitamore Total yhdessä?
..entäpä, jos käytät tuota Macaa jonkin aikaa - muista myös se tauko välillä ja sitten siirryt Vitamore Totaliin vasta.=)

Yleensä vaikutus on näillä luontaistuotteilla hitaampaa ja Macallahin sen huomasin n. 3-4vko:n päästä.
Tosiaan, miulla taisi olla limoja enämpi silloin!!:p

Vitamore Totalistakin sanottiin muistaakseni vaikutuksen alkavan n. 3-4vko:n päästä..
 
Viimeksi muokattu:
Joo mur-mur, taidankin tehdä tosiaan niin, että ensin käytän Macaa ja sitten siirryn Vitamoreen myöhemmin. Siinähän se maca-taukokin tulee sitten samalla....

Plussasäteitä Mami-41 myös minulta! :heart: Toivottavasti testi näyttää torstaina ihan oikeata viivaa oikeasta syystä.

Sointu2010, mitenkäs on dieetti edistynyt? Minulla oli nyt vajaan viikon tauko reissun vuoksi ja kun tuli herkuteltua reissussa, niin jatkan dieettiä vasta tällä viikolla uudestaan. En viitsi käydä vaa´allakaan ennen loppuviikkoa, koska varmasti osa painosta on tullut takaisin (ellei sitten kaikkikin...). Helmikuun loppuun on edelleen tavoite saada ylimääräiset kilot pois. Just nyt en vaan tiedä paljonko niitä ylimääräisiä on... :)
 
Tässpä miun "mies ihanne" oikia Röllikkä..

..on tarpeeksi "rentun" näköinen..mutta sydän täyttä kultaa!!

Harmitus vaan kun hän on fiktiivinen hahmo..: /
..TAIIIIIII..onhan niiiiin moni "Suomi" mies tällainen..eiköstä vain?..:)
 
Viimeksi muokattu:
Putunen, oliko mukava risteily? Aloitin Luget kuusi päivää sitten ja heti parin päivän päästä oli tullut 400g lisää, vaikka kuurilla olinkin. En ole sen jälkeen punninnut. Nää Luget turvottaa mua aikalailla, pidän sen mielessä, en luovuta, vaan jatkan samalla tapaa. Oon ottanut mukaan kupillisen mustikkaa/pähkinöitä/ruisleipäpalan, ai että on juustokalkkunaruikkari maistunut taivaalliselta, vähän kurkkua tai paprikaa vielä päälle :D Käydään viikonloppuna ulkona syömässä, taas ja sitten seuraavan viikonlopun ollaan reissussa - vähän rennommin täytyy ottaa noi syömisjututkin silloin. Oliko sulla muuten alussa niin, että esim tomaatti, paprika ja kurkkukin maistui ylimakealta? Se oli aika hassua. Nyt mustikat maistuu melko makeilta, ihan kuin olisi ripotellut sokeria reippasti pinnalle.

Mamille peukutukset täältäkin!

Mulla ei ole mitään oireita, höh. Munasarjanippailu ennakoi menkkoja, ei kyllä pitäisi vielä alkaa.

Ai miesmausta, mulla ei oo kuvaa laittaa, enkä keksi, kuka julkkis olis sellainen. Mä tykkään humoristisista pehmomiehistä, kotona on sellainen, mutta en tohdi kuvaa laittaa näytille :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Sointu2010, kyllä risteily oli o i k e i n mukava ja rentouttava =). Syötiin hyvin, tanssittiin paljon ja nautiskeltiin kaikella tavalla. Nyt on vaikea taas päästä arkeen kiinni, kun tekisi mieli takaisin - ja miehen luo. Mehän siis asutaan vielä erillään, mutta yhteinen asunto on jo olemassa, jonne minä muutan muutaman kuukauden kuluttua.

Dieetissä oli tosiaan niin, että tavallisetkin ruoka-aineet maistuivat yllättävän makeilta, eikä muuta makeata tehnytkään mieli. Aika hyvä olo oli dieetin aikana, ja nyt tekee mieli tosiaan päästä samaan hyvään oloon - nyt on nimittäin hieman turvonnut olo viikonlopun jäljiltä. Varmaan huomenna taas aloitan hiilarittoman kauden.

Miesmausta - ei mulla taida olla sellaista... Yleensä en tykkää sen näköisistä, joista melkein kaikki muut tykkää - eli erilainen maku ainakin taitaa olla.

Mafinka, testailepa heti kun uskallat, plussaa puhaltelen :heart:
 
Viimeksi muokattu:
muumimamma turvallinen annos olisi Foolihapossa tuo 800mikrogrammaa.
..voit ostaa ihan foolihappo aerikseen ja ottaa sitä vielä 1tbl/vrk noiden Multitabsien kera.
esim.Foolihappo 30 tabl. - 2,80EUR - Verkkoapteekki.fi (300 mikrogrammaa)
..ja
Bio-Folin 400 (400 mikrogrammaa)

Tässä ruoka aineksia, joista Folaattia, Foolihappoa saa:

# vihreät vihannekset, persilja, lehtikaali, kukkakaali
# palkokasvit
# soija
# paprika
# kokojyvävalmisteet, leseet
# vehnänalkiot
# useat hedelmät
# mustikka ja muut marjat
# hiiva
# munankeltuainen
# maksa
# munuaiset.

..Foolihappolisä vain on monella naisella/hedelmällisessä iässä olevalla todetusti tarpeellinen.
Muistakaa myös mies - siittiöt tarvitsevat Foolihappaoa!!:wave:
 
Viimeksi muokattu:
Putunen, onnea yhteisestä pesästä :flower: Pari kuukautta menee nopsaa! Me ollaan asuttu vuoden verran kimpassa.

Ennen Lugeja olo oli mahtava kuurin vuoksi, nyt turvonnut olo. Voi olla, että joudun Lugejen jälkeen ihan pikkasen kiristämään otetta, vähän vaan. Tykkään valtavasti tummasta suklaasta ja löysin Lidlistä suklaan, jossa hiilareita on vain 22/100g! Kaakaopitoisuus jopa 81%, olen yleensä ostanut sieltä sitä, jossa kaakaopitoisuus on 70%. Kun oikein tekee mieli makiaa, niin saan ottaa kaksi palaa tuota 81 %:sta, jee!
 
Viimeksi muokattu:
Mur-mur, molempien, sekä 70 että 81%:sten, valmistaja on J.D.Gross, tämä kaakaopitoisuudeltaan voimakkaampi on nimeltään Arriba Superieur (ruskea pakkaus). Saman sarjan punainen pakkaus (en nyt muista nimeä, juuri tämä 70%) on ainakin kahdessa testissä pärjännyt tosi hyvin. Testitulosten perusteella löysin sen, hyvää ja halpaa: 125 g 1.70 euroa. Ei ollut tuo ytympikään mulle liian tummaa :p
 
Kiitti Sointu, pitääpä käydä hakemassa hieman nami suklaata tällä viikolla!!;)

*Justis*..ja tietty muutkin PCO:laiset:
Changes to Diet and Lifestyle May Help Prevent Infertility from Ovulatory Disorders - October 31, 2007 -2007 Releases - Press Releases - Harvard School of Public Health

Tässä vielä jonkin vapaa suomennos..
Eli Harvardin kansanterveystieteen laitoksella (siis erit. vakavasti otettava tutkimusyksikkö) tehtiin tutkimusta terveydenhuoltoalalla työskentelevien naisten keskuudessa. Saatiin selville, että heidän ovulaatiomahdollisuutensa paranivat huomattavasti jos he noudattivat tietynlaista ruokavaliota, eli:


- Mahdollisimman paljon kasvikunnasta peräisin olevaa proteiinia eläinkunnasta saatavan proteiinin sijaan (eli vältä lihaa)

- Valkoisen viljan ja sokeripitoisten tuotteiden välttäminen (vältä valkoista leipää, perunaa, karkkeja jne.)

- sen sijaan suosi matalan glykemia-indeksin omaavia tuotteita kuten täysjyvämuroja/ täysjyväpastaa, netistä löytyy tuotelistoja esim. diabetes-sivuilta

-paljon vihanneksia ja hedelmiä

- vältä ns. transrasvoja, kuten margariinia. Ei siis margariinia leivän päälle, jos jotain on pakko laittaa, niin mieluummin voita ja ruoanlaitossa vain oikeita kasviöljyjä eikä mitään rasvasekoituksia

- lisäksi nämä hedelmälliset naiset nauttivat paljon monivitamiinejä, joissa oli esim. foolihappoa ja rautaa

- lisäksi tutkijat yllättyivät siitä, että ovulaatiomahdollisuus parani, jos nainen nautti täysrasvaisia maitotuotteita kuten juustoja vähärasvaisten sijaan. Täysrasvaisia maitotuotteita nautittiin kuitenkin vain kohtuudella. Vähärasvaisten maitotuotteiden käyttö sen sijaan vähensi ovulaatiomahdollisuuksia.

Tämän selittääkseen tutkijat ovat esittäneet teorian, jonka mukaan elimistö menee sekaisin, kun se joutuu pilkkomaan maitotuotteita, joihin on lisätty proteiinia mutta poistettu rasvaa, koska elimistö olettaa, että paljon proteiinia sisältävissä maitotuotteissa on myös tietty määrä rasvaa.

Eli tämä dieetti voi parantaa ovulaatiohäiriöistä kärsivien naisten ovulaatiomahdollisuuksia, jos nainen ovuloi normalisti, ei ruokavalio tietenkään paranna hedelmällisyyttä, mutta on kyllä muuten vain terveellinen.

Lisäksi suositellaan liikkumaan ainakin 30 minsaa päivässä reippaaseen tahtiin, mutta se liittyy lähinnä siihen, että liikkuvilla naisilla on alempi paino kuin vähän liikkuvilla, ja jo pelkkä ylipaino saattaa vähentää ovulaatiomahdollisuuksia huomattavasti.

..Eli..hyväksihän tämä meille kaikille "kumeilijoille" kyllä olisi..taidankin alkaa juomaan kevytmaitoa ja noita "kevyt" jogurtteja mie en siedäkkään, niihin ympätty sitä makeutuainetta niin saamaristi-Yäks!!:$
Syön Joguja kuitenkin kohtuudella 1-3/vko(150-200g/kerta)
Polar juustosta tykkään kyllä(15%)..en hirviä siirtyä rasvaisempaan, sitä kun menee enämpi!
 
Viimeksi muokattu:
Heips ihanaiset!!!!:wave:

Ultrassa kaikki sujui toooooooooodella hyvin.Pikkuinen voi hyvin,ja paksusti,oli 3 vko.a suurempi mitä kk. mukaan pitäisi olla...:confused:
Niskapoimu oli 0,4,mikä on tosi hyvä mitta,labra tulokset olivat myös erittäin hyvät,joten ikä huomioiden riskiluvuksi tuli 1:510,joten on tässä nyt kyllä aihetta olla hymy pyllyssä!!!:LOL:

Teille ihanaiset kerron miten kätilöni tuli raskaaksi 52v.oman kertomansa mukaan,jospa tästä olisi teille jotain "apua".eli, SEKSIÄ NORMAALIIN TAPAAN,JOSKIN KORTSUN KANSSA,ENNEN OVISTA SELIPAATISSA(MOLEMMAT) JONKA JÄLKEEN KIIVASTA SEKSIÄ OVIKSEN AIKAAN ILMAN KORTSUA,NÄIN SIMPAT OIKEEN RÄJÄHTÄÄ SISUKSIIN.mene ja tiedä toimiiko,mutta heillä on 9 lasta joista nuorin nyt 3v!!

Teille "siskot" annan jokaiselle onnen murusen omasta onnestani,olette sen ansaineet.:hug:
Niin ja voikaa tekin pian paksusti!!!!!!
 

Yhteistyössä