40+ so what wol.12

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Täh, viivanpaikka :) !!!??? Ottis! Kääk! Inhaa, kun ei voi olla joo tai ei. Voi hiton hitto. No, nyt oot ainaki dipannu sitte :D! :hug: sille dipille.

Juu, kirja on helppolukuista, etenkin sulle, joka ilmiselvästi olet kieli-ihminen. Mä en ole (muuta kuin yhden kielen, äidinkielen), mutta silti ymmärsin kaiken, vaikka ihan kaikkia sanoja tai sanontoja en tiennytkään. Lukuiloa :).

Mul on kierto venynyt yli 28 päivää vain kaksi kertaa: toisella kerralla luulen olleen kiinnittymisyritystä (se oli se eka inssikerta) ja toisella kerralla menkkoja ei tullutkaan, kun tulin raskaaksi. Nyt meninkin muuten ihan sekaisin... onko luteaalivaihe siis aika oviksesta seuraaviin kuukautisiin? Koska jos on, niin eihän sillä luteaalivaiheella ole sitten mitään merkitystä, jos raskautuu, koska silloin niitä kuukautisia ei tunnetusti tule. Häh? Mähän alan tyhmistyä entisestäni :/. Ding dong.
 
Ottis
Hysteria Sä oot sulonen noitten ding-dongies kanssa :kiss:. Luteaalivaihe on aika oviksesta seuraaviin kuukautisiin ja jos tulee raskaaksi, niin kyllä se luteaalivaihe sittenkin on, mutt kai se jotenkin muuttuu raskaudeksi, sitten kun kierto on täynnä eli tätipäivä ohi, vaikka täti ei olisi tullutkaan. En minä osaa selittää :ashamed:. mur-mur osais takuulla selittää.
 
Ottis
Hysteria Tällaisen bongasin netistä. Tämä oli jonkun blogista. Ovulaation jälkeinen vaihe eli luteaalivaihe kestää kuukautisiin asti. Kohdunsuu laskee, sulkeutuu ja kovettuu. Kohdunlima muuttuu hedelmättömäksi. Lämpö pysyy korkeana. Luteaalivaihe loppuu, kun corpus luteum kuolee luonnollisen kuoleman yleensä 12-16 päivän kuluttua, tällöin progesteronin eritys lakkaa, lämpötila laskee ja kohdun limakalvo vuotaa ulos. Luteaalivaiheen pituus vaihtelee yksilöllisesti, mutta samalla ihmisellä sen ei pitäisi vaihdella päivää tai ainakaan paria enempää.

Ja nyt kysymys kuuluu, mikä on sun luteaalivaiheen pituus normaalisti? Onko se sen 14 päivää?
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
Ja tässä hedelmällisyys.fin sivulta: Luteaalivaiheen riittämättömyys

Jos keltarauhanen ei toimi ovulaation jälkeen, kohdun limakalvo ei ole valmis ottamaan vastaan hedelmöittynyttä munasolua. Vaikka ovulaatio ja hedelmöittyminen tapahtuisivat normaalisti, raskaus ei voi jatkua. Keltarauhanen toimii umpieritysyksikkönä, joten luteaalivaiheen riittämättömyyden syy on hormonaalinen. Joillakin harvoilla naisilla keltarauhasen toimintahäiriö johtuu kilpirauhasen toimintahäiriöstä tai veren suuresta prolaktiinipitoisuudesta, ja tilan oireita voivat olla epänormaalin tiheät ja niukat kuukautiset. Suurimmalla osalla ovulaatio tapahtuu kuitenkin normaalisti ja heille voidaan antaa ’luteaalitukea’ progesteronihoidolla, jolla pyritään saamaan aikaan luteaalivaiheen olosuhteet kohdun limakalvolla ja siten tukemaan munasolun kiinnittymistä ja raskauden jatkumista.
 
Ottis
Ja tässä muuten vain mielenkiintoista tietoa hedelmöittymisestä ja simpoista varsinkin :D.
Munasolu siis uiskentelee munatorvessa siittiöitä etsimässä. Sen jälkeensä jättämä munarakkula romahtaa ja muodostaa ns. corpus luteumin, joka alkaa säädellä progesteronin eritystä. Progesteroni kasvattaa ja ylläpitää kohdun limakalvoa odottamassa hedelmöitettyä munasolua ja tekee tissit hiton kipeiksi, au! Progesteroni on vastuussa myös lämpötilan äkillisestä noususta ja sen pysymisestä tasaisen korkeana kuukautisiin asti - tämä riippuu yksilöstä ja siitä miten kenenkin ruumis progesteroniin reagoi. Jos munasolu on hedelmöittynyt, se kiinnittyy kohdun seinämään noin viikon kuluessa ja progesteronin eritys jatkuu - 18 korkeaa lämpötilaa ovulaation jälkeen on suht varma merkki raskaudesta. Jos taas munasolu ei hedelmöity, se kuolee 6-12 tunnissa. Tätä eivät ihmiset halua uskoa, mutta totta se on, nainen on hedelmällinen noin 12 tuntia per kierto. FAM:n konservatiiviset säännöt ottavat huomioon toisen munasolun irtoamisen mahdollisuuden, näin käy joskus ja siksi varoaika on 24 tuntia. Hedelmällinen vaihe muodostuu tästä ja sperman elinajasta - kuivassa kohdunlimassa sperma ei elä paria tuntia pidempään, hedelmällisessä limassa taas jopa 5 päivää (tästä on peräisin vanha sperma-elää-viikon -hokema, joka pitää siis suurin piirtein paikkansa muutamana päivänä kierrosta..). Hedelmällinen vaihe kattaa siis yhteensä noin neljänneksen kierrosta.
 
Ottis, Hystis, pikkutirri..kun mie lueskelen teidän tuntojanne, mitä olette tänne kirjoitelleet..tuntuu, että mie en tunne tai pode kauhiasti syyllisyyttä - mistään!
..onkohan tämä normaalia oleskaan?:O

Lähinnä poden syyllisyyttä sellaisesta jos poikaselle olen räyhännyt:ashamed:..pinna ollut tiukalla ja sitten katkennut kun lapsi ollut hankala(äsken näin)
Sytyn nopsaan ja lepynhin sitten yleensä.

Toki muistahin asioista syyllisyyttä tunnen välistä..mutta ne eivät ole suuren suuria ja eivät jää vaivaamaan mieltäni.
...vai enkö mie vaan anna ittelleni lupaa niitä ajatella?

Tapanani on vatvoa asioita PALJON(kuka sanoi/miten sanoi/teki missä/miten? jne..mutta tuo syyllisyyn tai huonommuus..sitä en niin kauheasti kylläkään tunne.
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
mur-mur Sehän on hyvä vain, ettei pidä itseään syntipukkina. Sie oot terve ja normaali ihminen =). On tietty asioita elämässä joita minäkin kadun ja toivon, ett ne olisivat jääneet tekemättä. Ekana tulee mieleen pe-ilta, jolloin lähdin ukolle suuttuneena mökille ja Poju sitten kuoli aamulla. Se on luonnollista. Aina surun myötä tulee syyllisyys. Samoin keskenmenon jälkeen mietin mitä olen tehnyt väärin, mutta gynen toteamus, ett alkio oli geneettisesti viallinen poisti kaikki epäilykset siitä, että olisin voinut tilanteeseen itse mitenkään vaikuttaa ja lopetin itseni syyttämisen. Tosin helpommin mietin vieläkin, että jos ei mies olis vetänyt lärvejä kuultuaan raskaudesta, en olisi raivonnut, riehunut ja suuttunut jne., mutt ei se miehenkään syy ollut. Viimeksi viime perjantaina syytin miestä siitä, ett hän 'välillisesti' tappoi Pojun, kun ei pitänyt huolta, että sen liharuokakuppi on täynnä jne. Kaikki turhaa. Minä taidan olla nykyään se, joka etsii syyllistä jostain muualta kuin itsestään :LOL:.

Pitäis olla se kultainen keskitie, vaikka totta puhuen, osaan minä ottaa syyn niskoilleni, jos se on aiheellista. En siis pidä itseäni ihan syyntakeettomana. Viime perjantaina unohdin irrottaa autosta lämmityskaapelin ja 'rikoin' autosta sen töpselin mihin piuha kiinnitetään. Miltei vieläkin odotan ukolta rähinää sen rikkomisesta, mutt yllättäen hän otti sen tosi lunkisti. Tilasi netistä uuden piuhan autoon ja suunnitteli käyvänsä laittamassa sen paikoilleen mun veljen tallissa. Aloin jo epäillä, ett mies oli mielissään kun kehittelin hänelle tekemistä :LOL:.
 
Ottis Kiitos luteeliselvityksestä. Joo, on mulla yleensä sen 14 päivää, siis muistaakseni :whistle::confused:.. En kuulkaa nykyään muista enää mitään! En meinaa ees muistaa milloin oltiin miehen kanssa sillai. Joskus viime viikonloppuna oltiin (muistan sen, koska se oli aika.... kamalaa, varsinainen työ, jossa mietin että "äkkiä nyt, että tää loppuu" :ashamed:)

Jospa ootkin oikeassa sen miehes suhteen: se tahtoo tuntea itsensä hyödylliseksi ja tarpeelliseksi ja siten on iloinen kun kehittelet hälle tekemistä :D. Hyvin ajateltu Ottis-Kattis.

Mur-mur EI EI ei ei ei, sä nimenomaan ET ole epänormaali, vaan päinvastoin just sellainen omantunninarvon omaava fiksu ihminen, joka ei kehittele turhia syyllisyyksiä ja ainakaan kantele niitä vuos tolkulla mukanaan. Hyvä mur-mur. Mä olen hyvää vauhtia pienin askelin matkalla tuohon rauhaisaan tilaan. (Rauhaisa tila ei tarkoita, että olis vaan tyynen rauhallinen koko ajan, ettei sais syttyä nopsaan ja railakkaasti ja leppyä sitten taas syttyäkseen jälleen. Onpa vaikeaselkoinen virke :/ ) Mutta sä olet siis sellainen, jollainen mäkin haluaisin olla :)!

Ja vielä mur-mur Tietopankkimme kultainen, tiedätkö voiko tekstiä suurentaa tai pienentää ja jos, niin miten?
 
Hystis yksi tapa suurentaa tekstiä--> Valitse ylhäältä tuolta riviltä missä: Tiedosto, Muokkaa jne - SE "Näytä"..sieltä sivun suurennos ja suurenna..
(Mozilla Firefoxilla)

TAI..sitten Internet Explolerin kautta:
Ylhäältä "Näytä"..Zoomaus..ja sieltä valitset 50-400% väliltä.
..nämä ne, mitä äkkiseltään osaan..
 
Heips vaan ja huomenia ihanaisille!! Mä täällä töissä taas yön oon kukkunu ja paljon olikin mulle yölukemista tullut, ihanasti ootte asioita pohtineet...sen verran mä haluun vielä viimeöisiin syyllisyys pohdintoihini lisätä että en mäkään katkeruutta oo ystäviäni tai teitä tai muitakaan kohtaan kokenu(siis siinä tilanteessa et muiden miehet haluaa ja mun ei)..vaan katkeruutta oon kokenu vaan miestäni kohtaan(joka sekään ei oo katkeraa katkeruutta) tai itteäni että mulla/meillä näin..ja lähinnä se tunne on sellasta"koville ottaa!"...ymmärtänette varmaankin...
Nyt mä en ees muista mistä kaikesta on keskusteltu..kun mä näitä oon aina joutessani työn lomassa pitkin yötä lueskellut, vaan monesti oon täällä ihan nauranut..niin hauskoja ootte:) ja ihunia..mun ystäviä:kiss:teille!
Täti tulla pärähti eilen mullekin..vuoto on niukkaa edelleen, mutta niiden limakalvopaksuuksien jälkeen mitä se lääkäri mittasi, ei voi kyllä isoa vuotoa odottaakaan...säännöllinen on mulla rytmi kumminkin (jos nyt jotain positiivista tilanteesta koittaa löytää)..toivottavasti lääkär setä löytäis keinot ja konstit saada mut kuntoon jotta ois ees mahdollista raskautua, meillähän oli se päätös että tää vuosi aikaa ja jos ei ni sitten ei...nii..mur-mur olikos mulla eilen(perjantaina) sitten kp1 eikös niin??? Ja kun mä oon kokoajan sanonu ja valivali etten tunne mitään, ni positiivista on nyt myös se että mä ihan selkeesti NYT tunnen menkkajomotusta!!!JEEE!!! mun kroppa edes jollain tavoin toimii...jospa ens kierto olisikin parempi limakalvo paksuuksineen päivineen!!!
Pahoittelut sinulle mur-mur tädin tulon johdosta..mut nyt uutta ja entistä ehompaa kiertoa kohti!!! Harmi Hystis että sitä ovista ei vielä oo löytyny..peukutan kumminkin että ois vaan myöhässä ja huomenissa hymynaama:)pärähtäis tauluun...
Kiitos Ottis tietoiskusta hedelmöitymisestä...on se vaan niin kummaa että se munasolu on niin pienen hetken hedelmällinen..eli niitä simpasia olis paras olla siellä valmihina odottelemassa...
Mulla ihan just loppuu työaika ja mä lähen unta ettii...hyvää tätä päivää kaikille ja plussa PUUUHHHH jokaiselle!!!=)
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
Hystis Ottis-kattis osui ja upposi =). Sehän pukee mua. Poju oli leijonakuningas ja hiiri kissan vaatteissa.

ON En dipannut. Ei tunnu miltään, ei siltäkään, että täti olis tulossa, mutt kyllä se tulee joko tänään tai huomenna. Sittenpähän saan varmuuden kummat ovistuntemukset olivat oikeat 2 viikkoa sitten la vai su.

Meillä veti mies herneen nenään illalla ku laitoin löylyveteen löylytervaa. Menee kuulema laavakivet uusiksi, hih.. En viittiny sanoa, ett toi oli 3. pullo tuolla kiukaalla :). Olen käyttänyt tervaa vain silloin kun mies on jo löylytellyt ja mä olen jäänyt jälkilöylyihin. Nyt saunoin ensin ja tein virhearvion ku kuvittelin, ettei se huomais :ashamed:.

Ja mokoma leikkii kaukosäätimen kanssa aina vain. Eilen illalla oli tuonut sen alakertaan. Sanoin aamulla, ett mahtaa nyt harmittaa ku en kahteen iltaan ole yrittänytkään kattoa televisiota ja sinä ihan suotta temppuat kaukosäätimen kanssa. Toissailtana oli 'piilottanut' se nurinpäin mustan kaiuttimen päälle, ett sitä oli tosi vaikea erottaa siitä. Alkaa olla vainoharhaista minullakin tämä ku kyttään mitä se nyt on tehnyt mun elämääni rajoittaakseen :stick:.
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
Pikkutirri Juu, miehet vaikuttaisivat huomattavasti hedelmällisemmiltä ku me naiset =). Voi pahkura, että täti ennätti sinnekin, mutt positiivista on tietty sekin, ett menkat ylipäätään tulee. Oletko ajatellut luomutroppeja limiksiä kasvattamaan? Miten olis maca-jauhe, siitä olet varmaan täältä jo lukenut, mutt en muista käytätkö sitä. Kaikenmaailman vitamiinilisät pitäis huomioida myös, mm E-vitamiini on iholle ja hiuksille kova juttu. Mikä ettei siis limiksille myös. Minä käytä kylmäpuristettua vehnänalkioöljyä päivittäin, samoin omega3:sta ja krilliä. Niin ja tietty foolihappoa kans. Nuku hyvin, tirri!

Ooops! Unesta puheenollen. Näin unta, että ikäänkuin lahjapaketista vetelin vauvoja tosta noin vain. Ne oli puettuja tonttupukuihin ja aina vain tuli tyttöjä, kai siellä jokunen poikakin oli ja kaikki kiinalaisten näköisiä :). Mun äiti oli siinä vierellä ja hänelle ääneen vauvoja ihastelin ja etsin tuttuja piirteitä. Sai uni varmaan aiheensa kissapentueesta, josta meille pentuja tarjottiin tai sit siitä ku eilen täällä muistelin ystäväni koirapentuetta :LOL:.
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
iik! Nyt just tuntuu siltä, että täi tulee. Jouduin jo vähän aikaa sitten käydä tätiä enteilevällä *piip* ju nou.. Kurja ku tulee, siis se vuoto yksinkertaisesti ällöä, en niinkään jaksa surra sitä mitä sen tulo tarkoittaa. Aika sopisi täydellisesti, sillä mulla yleensä vuoto alkaa tasan 2 tuntia ennenkuin oviksesta tulisi tasan kaksi viikkoa pilkulleen. Ts. mun luteaalivaihe on 13 vrk ja 22 h.
 
Viimeksi muokattu:
Hellou Leidit pitkästä aikaa:wave:

Palstailu on jäänyt kaiken kiireen keskelle aivan totaalisesti samoin koko vauva projekti.
Elämä on ollu työtä,työtä,työtä....
Kuumeilun kovin piikkikin on hieman hioutunut tässä kuukausien aikana mutta ei kokonaan kuitenkaan hävinnyt,olen ilokseni saanut kavereiden vauvoja sylii ja olen jopa kummiksikin tässä hiljattain päässyt:heart:

Kierron viimeisiä päivä tässä taasen mennään ja aina se sama ajatus päässä käy että jospa se tätönen ei sieltä tulisikaan..mutta aina se vaan on tiensä löytänyt..

Uusia on tuullut mukaan ja vielä "vanhojakin"mukana,eriytis terveiset Ottis ja mur-mur olette olleet mielessä vaikka en täällä ole käynytkään ja harmi kun ei ole vielä tärpännyt:hug:

Tässä vähän lyhykäisyydessään kuulumisia ja palailen tänne paremmin kunhan tämä elo tästä hieman rauhoittuu.

++ läpimästi kaikille toivottelen!!

Tammi terveisin onlydrteam:wave:
 
Ottis
Onlydream Onnittelut kummiudesta :hug:. On suuri kunnia saada olla pikkuisen kummi. Tervetuloa taas mukaan piinailemaan. Niin on kierron viimeinen (tai ensimmäinen) päivä menossa minullakin. Par'aikaa yritän olla tuntematta kehon viestejä siitä, että täti todellakin on tulossa ja huijaan itseäni uskomaan, että nämä tuntemukset olisivatkin jotain ihan muuta. Ja toisaalta jokin pikku piru minussa ajattelee, etten haluaisikaan olla raskaana ja se taas juontaa tästä mutkikkaasta suhteesta :).

Ukko lähti käymään mökillä ja mä tuumasin alkaa laittaa ruokaa. Minä niin tykkäisin saada olla vapaapäivinä ihan vaan kotona ja mm. kokata tavallista paremmin, mutt tuo toinen puolisko vaan laukkaa ympäriinsä :(. Mutt kai se syömään tulee ku kerroin hänelle, ett ajattelin laittaa perunajauhelihalaatikkoa.
 
Ottis
muumimamma Mitkäs on siellä fiilikset? Alkaa olla kierto lopuillaan. Plussaa sulle täältä puhkun :heart:.

Nuuttimus, Raputar ja BB Huhuuuuuuuu! Onks siellä jo plussailtu?

mur-mur Tsekkasin listaa (niinkuin varmaan huomaat ku huhuilin joitakuita :)) ja huomasin, että Pikku-Äiti on edelleen kp-listalla. Hänet sais varmaan ottaa jo sieltä pois ku mehän uskotaan hänen olevan raskaana ja olen hänet siirtänyt yrjöklubiin.
 

Nimi/ikä.........Kiertopvä./kierronpit...yrityskerta...Km/monesko haaveissa

pikkutirri (41)..............kp2/28.........yk2........4./2yht.
mur-mur (45)..............kp2/25-28......yk22(01&08&11/10) 3.
Velmuliina74 (36)........kp4/26..........yk17.......................2
liiza (44).....................kp6/24-27......yk34....(02/07 08/08) 4
Mahdotontako (46)......kp6/29...........yk7....................1. yht.
sarppav (40)...............kp7/27-32......yk7(07/10) 2.
Rominas (40)..............kp9/25-27.....yk16(09/09 06&10/10) 2.
haave2010 (44)...........kp11/28-30......yk8(06/10) 4./1.yht.
Iida-Karoliina (46)........kp11/23-29.....yk19...................5./1.yht.
putunen (41)................kp12/24-26......yk12....................3./1.yht.
tetu68 (42)..................kp16/27...........yk10..................3/1.yht.
Mami-41 (41)...............kp18/27...........yk31............2.
Hysteria (42)...............kp18/26-29......yk9 (kkm.11/10) 1.
Sointu2010 (41)...........kp20/23-29.....yk19..............1.
*Justiina* (38).............kp23/30-32......yk1(Tm7/07&Km1/08)3.
Ottis (43).....................kp26/25-26......yk19( 08/09) 1.
muumimamma-71 (38) kp28/26-29......yk7.....4./2.yht.
Nuuttimus (41)............kp33/28-36......yk2v...................3.
Ballerina Bolero (40)....kp?/25-28.......yk35....................3.
Raputar (40)................kp?/27...........yk?......................2.
Kadonneet lampaat: onlydream, Ulla4






*Justiina* (38)...............dpo5
Sointu2010 (41).............dpo5
Mami41 (41)..................dpo7
Mafinka (49)..................dpo12
muumimamma-71 (38)..dpo13



Ovulaatiotestissä tasavahva viiva= dpo-1
ovulaatio (myös oletettu ilman testailua) =dpo0
päivät ovulaation jälkeen = dpo1..dpo2..jne..
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
pp = piinapäivä


:heart:Kaikki plussanneet löytyvät pinon ensimmäiseltä sivulta!:heart:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1750034-40-so-what-vol-11-a/
 
Viimeksi muokattu:
Lauantaita ihanaiset :kiss:

Nyt on siivouksella, pyykkämisellä ja relaamisella paranneltu mielialaa ja vaikuttaa, et känkkis on toistaiseksi häädetty =)

Kirjotin äsken pitkät pätkät ja just kun olin lopettelemassa niin tekstit katos jonnekkin...:kieh: katotaan miten mun muisti toimii...tuleehan sekin nyt tässä testailtua :whistle:

putuselle kiitos :kiss: ja onnittelut oviksesta sekä mukavia hyödintämishetkiä teille


Pikkutirrille :hug: Syyllisyyden tunteminen on vaikea juttu, se on täysin turha tunne, silloin kun on tapahtunut jotain, mihin ei itse ole voinut vaikuttaa..mutta helpommin sanottu kun tehty...ymmärrän sua hyvin :kiss: Mä tunsin todella pitkään voimakasta syyllisyyttä siitä, että olin silloin v.07 itse aiheuttanut sen tuulimunan...oviksen aikoihin olin tyttöjen kanssa viihteellä, vaikka harvoin käyn, en todellakaan silloin sylje mukiin. Näin ollen olen ajatellut itse aiheuttaneeni reippaalla alkoholiannoksella joko vaurion solussa tai jakautumisessa..nyt kun aikaa on kulunut niin pitkään, en enää ajattele sitä paljon, mutta aika ajoin se mieleen heti nousee..niinkuin nytkin
Toinen asia kans, mistä tunnen ainakin huonoa omaatuntoa on se, että olen miettinyt näiden viiden, toivottomankin, kolmosen yirtysvuoden aikana..et vingun ja valitan henkistä pähoinvointiani vaikka mulla on jo kaksi lasta (saman miehen kanssa) ja kuintenkin sekä täällä että esim. clomittarissa on yrittäjiä, joilla ei ole sitä ensimmäistäkään :ashamed: Ja se saa mut pitämään välillä itseäni itsekkäänä biatchina, jolle mikään ei riitä...ja miettimään, onko oikein valittaa ja vinkua...kaksteränen miekka tää "sekundana" olo on :|

mur-mur Hyvä, että sait luget =) Toivon todella, et saat pian plussan testiisi :kiss:

Hystis :hug: ja :kiss: Kyllähän niitä ihmeitä tapahtuu aina silloin tällöin ja toivon, että meille kaikille noi ihmeet tapahtuu :heart: Komppaan Sointua siinä, että olisiko mahdollista sun jutella miehesi kanssa perusteellisesti suhteenne laadusta ja olisiko mahdollista jatkaa vain ystävinä, jos hän kuitenkin haluaa olla osallisena hoidoissasi? Ajattelen vaan, että sun olis helpompi jatkaa ja mannerta olis siten näkyvissä, kun olisitte sopineet suhteestanne, ettekä eläis kaarnalaivoina :hug:

Ottis Voi tuota sun miestäsi, kunnioitettavaa on, ettet luovuta, kun miehen oot itselles ottanut :kiss: Mä noudatan elämässä, mun äitini antamaa neuvoa, varmaan ainoaa sellaista; niinkauan kuin välillänne on rakkautta, tee kaikkesi suhteen eteen, kun rakkaus kuolee, on helppoa pakata laukkunsa (tai toisen) ja lähteä. Tätä oon kiltisti noudattanutkin, kun välillämme on ollut kriisiä poikineen, osa lapsettomuuden lietsomaa ja on alkollakin ollut osuutta aikoinaan asiaan :whistle:

Ukkokullastani täytyy kertoa herkkisjuttu aamulta :heart: Siis mun mieheni on perusäijä, joka tunteistaan puhuu harvoin ja pussaa vähän useammmin :kiss: Siis jutun alustusta..ostin viikko sitten pöydälle ruukkuruusun, jota en osaa näköjään hoitaa, kun se pudottaa lehtiänsä eikä nuput aukene vaan surkastuvat :whistle: No, aamulla pöydällä oli taas ruusunlehtirypäs ja yhtäkkiä ukkoni laitteli lehtiä riviin suuruusjärjestyksessä: "Täs on isälehti, äitilehti, isoveli, pikkusisko ja..." , sillä oli kädessään pikkiriikkisin ruusun lehti ja se makuuhuonekatse kertoi enemmän kuin tuhat sanaa..mua rupes hymyilyttämään ja se rupes ujoilemaan, niin että mun oli sit pakko ruveta pussailemaan sitä kesken aamupalan ;) Meil on tämmöstä teinijuttuu tää meidän huumori, mutta se on ollut suhteemme kulmakivi aina, sen rakkauden tukena :heart:




Justis
 
Viimeksi muokattu:
Ottis eilen juuri pikku-Äitisen otin poijjes vasta tuolta RKTT listalta..ja siirsin sydämen&Dpo + päivän sinne päälistalle tietojen perään!;)
..mutta nytpä on poisteltu Äitinen päälistaltahin..siellä Plussanneissahan onhin ihunampi olla!!:heart:

pikkutirri pahoitteluni täti pahalaisen hyökkäyksestä:(..Lämmin:hug:

Onlydream
..No, Tervehdys pitkästä aikaa!!!!!!!!!!!!!!:wave:
..ja kiitos kaunis terkuista:flower:..
Kiva kuulla, että se "kuumeiluliekki" ei aivan sammuksissa vielä - *Plussasätehiä laitan tulemaan*
(älähän sie aivan ittiäis työllä uuvuta:):heart:)
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
mur-mur Niinpä taisi ollakin. Sori mun hörhöilyni :(. Miniäipän laitoin listanneisiin samana päivänä ku hän plussasi, niin vakuuttava se plussa oli :heart: ku minä ainakin olen omissa tikuissani niitä 'yritelmiä' nähnyt ihan riittämiin. Miten teillä tilanne, onko kaikki taas ennallaan?

Justis Ihan mulla nousi iho kananlihalle kun luin miehestäsi, ihana :kiss:. Ei ihme jos alkoi pussailuttaa kesken aamupalan =). Mä olen jo pitkään miettinyt suhdettani tohon mieheeni, kun tuntuu, ett ei hän pahemmin herätä minussa tunteita. Enimmäkseen ärsyttää, kun pukkaa olemaan aina tisseissä kiinni ja kun työnnän häntä kauemmaksi, varmasti annan kuvan, etten välitä. Mutta ku koskettas jotenkin herkemmin eikä kouris :ashamed:. Kyllä mä häntä kuitenkin varmasti rakastan, sillä päällimmäinen tunne on, ett haluaisin hänen olevan onnellinen. Kun mies aamulla taas raivosi jos mistäkin, ihmettelin jo ääneen, että mistä se viha tulee ja sanoin, ettei mun kanssa ole pakko olla, jos se on noin vaikeata. Sitten mies alkoikin puhua pulputtamaan, ensin perui omia puheitaan ja selitteli (enimmäkseen itsekseen), mutt näyttipä tällä kertaa sanan menevän perille heti eikä hetken päästä.

ON Pistin lämpömittarin kainaloon ku yleensä ennen tädin tuloa mulla ovat lämmöt laskeneet, mutt nyt näytti mittari 36.9 ja arvatkaa vaan, ettei mulla ole pitelemistä, etten mene ja dippaa heti. Pitäis silti malttaa odotella ku en raaskis haaskata Predictoria ku sen tilatessani ajattelin, ett se on kiva kun sen tulos säilyy näkyvissä iänkaiken. Niin ainakin lupaavat :).
 
Ukkokullastani täytyy kertoa herkkisjuttu aamulta :heart: Siis mun mieheni on perusäijä, joka tunteistaan puhuu harvoin ja pussaa vähän useammmin :kiss: Siis jutun alustusta..ostin viikko sitten pöydälle ruukkuruusun, jota en osaa näköjään hoitaa, kun se pudottaa lehtiänsä eikä nuput aukene vaan surkastuvat :whistle: No, aamulla pöydällä oli taas ruusunlehtirypäs ja yhtäkkiä ukkoni laitteli lehtiä riviin suuruusjärjestyksessä: "Täs on isälehti, äitilehti, isoveli, pikkusisko ja..." , sillä oli kädessään pikkiriikkisin ruusun lehti ja se makuuhuonekatse kertoi enemmän kuin tuhat sanaa..mua rupes hymyilyttämään ja se rupes ujoilemaan, niin että mun oli sit pakko ruveta pussailemaan sitä kesken aamupalan ;) Meil on tämmöstä teinijuttuu tää meidän huumori, mutta se on ollut suhteemme kulmakivi aina, sen rakkauden tukena :heart:
*Justis* Oi miten ihunaa ja suloista ja söpöä ja herkkää ja koskettavaa..ja..ja kerrassansa niin rrrrrrrrrromanttista!!!!!
 
Viimeksi muokattu:
Ottis Meidän suhteessa kaikkina näinä vuosina on ollut ns. vakio-ongelma ja se on läheisyyden erilainen tarve. Mies sanoo mua iho-ihmiseks ;) varmaan siks kun viihdyn sen iholla..mut mua kans aivan samoin ärsyttää toi tissien/pepun puristelu, minkä toisaalta ymmärrän sille luontevaksi tavaksi osoittaa välittämistään, mut mulla on taas aivan eri näkemykset asiasta ja nyt oon taas viime aikoina "kouluttanut" sitä tällä biisillä (tykkään bändistä muutenkin ihan sikana :D )
YouTube - Happoradio - Pelastaja

Ja ottis nyt vedät kuplat otsaan, pidätät sen 4h ja pissit tikkuun
Mul on muuten kolme vuotta vanha predictorin "pätkä" vielä jossain laatikon pohjalla..mut se kun ei valitettavasti sitten kertonut sen olevan tm :'( ja viimeks kun oon sitä kattonut niin liilat viivat näkyi ihan vahvoina.
Isoooo plussapuhuri täältä :heart:++++:whistle:
testaa...testaa...testaa...
 
Viimeksi muokattu:
Ottis, ei hätiä mitiä:kiss: pääasia, että Pikku-Äitiliini siellä plussanneissa nyt!!=)

Tuota..onko kaikki taas ennellaan, kyselit?
Ei mielestäni.
Puhellaan kyllä jo ihan normaaleja juttuja, naureskellaanhin - pinnallista vain..mutta jotain oli/on ja se minua kaihertaa..tuntuisi esim. nyt pahalta lähestyä miestä sillä tapaa, tykkäämis aikomuksissa.:ashamed:..min-kään-lais-ta lämmintä koskettelua, ei välillämme ole ollut sen 2.1 lemmiskelyn jälkeen..eikä se kivaa kyllä ole:|

((korjaan))..mie kerran silitin hänen poskeaan ja taputin pyllylle - hän ei mil-lään lail-la ole itse lähestynyt.(paitsi pistää sen Fragmin piikin aina mahanahkaani ja sitä ei lueta läheisyydeksi)

Eipä niitä rakkauvensiemeniäkään saa, jos ei ole minkäänlaista läheisyyttä toisen kanssa..huoks..
Tärkeintä olisi nyt tuo solmu(miun sisältä ainahin)saada auki.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä