pikkutirri Eli muistin aivan että joku oli ollut satavarma, kuten minäkin joskus aikaisemmin, raskautumisesta ja se olit siis sinä! Itse mietin että voisko tuo Terolut aiheuttaa näitä tuntemuksia, itsehän sain nämä koska kierto venyi todella pitkäksi parina viime kertana. Tosin ohjeessa mainitaan näin.
Terolut-valmistetta käytetään seuraavissa tiloissa:
- kivuliaat kuukautiset
- endometrioosi eli tila, jossa kohdun limakalvon soluja löytyy muista kehon osista, useimmiten vatsasta tai virtsa- ja sukupuolielinten alueelta, aiheuttaen esim. runsasta kuukautisvuotoa tai kivuliaita kuukautisia
- kuukautiskiertohäiriöt, esim. epäsäännöllinen kierto tai runsas vuoto
- premenstruaalinen syndrooma eli kuukautisia edeltävät oireet esim. mielialan vaihtelut, rintojen turvotus ja arkuus, vatsan turvotus, päänsärky, väsymys, ummetus
- hormonikorvaushoitona estrogeenilääkityksen lisänä hoidettaessa postmenopaussioireita (postmenopaussi = kuukautisten loppumisen jälkeiset vuodet). Terolut-valmistetta annetaan suojaamaan kohdun limakalvoa ja hoitamaan epätavallisia ja/tai epäsäännöllisiä vuotoja. Terolut korvaa progesteronin, jota elimistö ei enää tuota riittävästi tai ei ollenkaan.
Eli tuo premenstruaalinen syndrooma onkin tullut näiden käytön aikana vaikka niiden tulisi ehkäistä tällaisia oireita
Nämä taitaa vaikuttaa minulle juuri päinvastoin kun pitäisi!
No enpä vielä heitä kirvestä kaivoon, olen löytäny netistä tapauksia jossa on luomuna raskauduttu korkeilla arvoilla joten toivossa on hyvä elää...
Onneksi tämä palsta on olemassa ja ennen kaikkea Te, ihanat naiset, joiden kanssa on hyvä keskustella asioista joista olisi todella hankalaa jutella sellaisen kanssa joka ei itse kävisi tällaista asiaa läpi, on vaikka kuinka ihanasta ystävästä kyse niin kuitenkin...
Toivotaan tosiaankin
murmur että saat nyt vihdoinkin haluamasi tropit ja sen upean plussan, sinä jos joku olisit sen ansainnut :heart:
muumimamma Olin jo itsekin vähällä ostaa r-testin pyhänä mutta maltoin mieleni kun olen pari kertaa toiveissani kuvitellut olevani raskaana, juuri noiden venyneiden kiertojen aikana, kun en tiennyt juurikaan oviksesta faktaa niin tuli "tuhlattua" turhiin testeihin. Kuitenkin jos tällä kierrolla jätättää niin varmasti testaan
Haleja kaikille :hug: