40+ so what wol.12

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
kiitos mur-mur tiedoista..(taas=))...
ON: tikutin sitä ovista taas tänäänkin ja viivasesta tuli himpun vahvempi kun eilen..ei tasavahvaa kumminkaan..eikä siis vielä ois niin väliksikään...minkään valtakunnan oireita(turvotuksia/painetta alavatsalla) ei enää tunnu..sikspä olinkin jo murheissani että jos sitä ovista ei tuukkaan, tahi ompi mennyt jo ennen aikojaan..vaan tulipa siihen tikkuun sentään sitä viivasta ja toivon että sunnuntaille menis se irtoaminen..nyt tää kierto tuntuis olevan hyvässä rytmissä mun elämään nähden(teinit siis aina 2 viikkoa isällään) mut jos yhtään aikastuu niin apua..mies ei todellakaan suostu toimimaan heiden täällä ollessa ja itestäkin tuntuu kyllä vähän..hmm..täällä kun on niin "avointa" ja ovetonta ja he kukkuu yöt ja pienimmäinen tietysti päivät...
Hyviä öitä kaikille:kiss:
 
pikkutirri juuuh, on se varmaan välistä sellaista säätämistä, jotta saa sen oman ajan lemmekkäisiin puuhasiin, varsinkin jos porukkaa/pesuetta enämpi:)
..nukutko makkarissa?..eikö siellä saa ovea lukkoon..jos olohuonessa ja ei ovea, ymmärrän hyvin.
Meillä taasen MINÄ olen enämpi varovaiseksi tullut, ettei vain poikanen herää meidän puuhastelujen ääniin:O..vaikka hällä oma huone onkin.
Onneksi pieni miesi on sikeäuninen kaveri:)

Kauniitta unosia siullehin:heart:
 
Ottis
Onpas täällä illalla juttua tullut. Meillä netti pätki enkä päässyt edes vilkasemaan.

Rominas Mies tuli kotiin puol kahdeksan maissa, söi, luki lehtiä, kävi kanssani saunassa, minä tosin livahdin lauteilta ku systeri soitti, mutta ihan oli ok fiiliksillä hän, vaan minä en. Niin vi**tti ku aina joudun olla täällä yksin, kun hän vain harrastaa. Mies meni nukkumaan puol kymmenen aikaan, kun minä kipusin vintille pizzan ja siiderin kanssa töllöttämään. Siinä olis tietty ollut mulla shaans jos olisin mennyt perään, vaan minkä luonnolleen voi.

Aamusta ku soffalta heräsin (klo 6.00) ja otin lääkkeet, niin mies kimpos yhtä aikaa ylös ja lirkutteli kuinka mukavaa onkaan kun olen yht'aikaa hereillä. En siihen sanonut kuin, että on hullu jos suosiolla nousee kuudelta lauantaina ja menin sänkyyn nukkumaan. Mies koluutteli ja juoksi portaita edestakas ja piti huolen, etten vain nukahda, paitsi ett nukahdinhan minä sitten kun hän oli lähtenyt. Aamulla käytiin skaba lumenluonnista. Hän aikoi luoda lumet täällä ennen lähtöään, minä sanoi n, että antas olla vain, että minullakin olis jotain tekemistä. Silloin syytti minua omien sanojeni syömisestä, mutt väitänpä edelleen, ett väitteeni olivat loogisia.

Eilen tuon lumenluonnin kanssa ihan oikeasti alkoi kyllä tuntua, ett jos sitä enää yhtään teen, niin jokin päässä naksahtaa, niin ykstotista touhua se on kun käy samoin liikkein pihaa läpi monta kertaa peräkkäin. Mutt mukavaa liikuntaa se on :).

ON Nyt mulla on auto jo lämpenemässä eli kun tästä koneelta toinnun, lähden käymään mökillä ja kattomassa onko se simppasäkki siellä. Yritän vähän hyvitellä josko sittenkin simppoja saisin, ettei mene Clomi-satsi harakoille.

Eilisen hymynaamakuvan jätin kameraan ja illalla mies musta yhden kuvan otti ja kuvia samalla selasikin, vaan ei tainnut bonjata mitä se hymynaama tarkoittaa. Eri liinakin kuvassa on kuin edellisessä hymynaamakuvassa, joten luulis hänen sen erottaneen. Mutt en siis oviksesta puhunut sanallakaan. Ku olis kiva ku joskus jutut sujuis ihan luonnollisesti :ashamed:. Minä kuvittelin, ett ovis olis ollut vasta su tai ma, ett seksi olis ollut ns. normaalia ku miestä näyttää alkaneen sunnuntai-aamun talletukset kiinnostamaan.

Ja vielä omaa napaa :), sori: Aamusta hoksasin miksi mies vouhkaa ja touhuaa taas niin mahdoton. Näyttää olevan tipattomalla tammikuulla =), jee :cool:. Tuostahan olen täälläkin varmasti joskus marmattanut, että kun sillä on tasan kaksi vaihdetta vapaalla, joko 1) juo tai 2) häslää niin maanperusteellisesti, ettei sitä jaksa katella. Aamusta miehelle ääneen sanoin, ett olen kyllä lukenut kortisonin sekoittavan herkillä ihmisillä pään, mutta että nyt sen vasta eka kerran nään :). No joo, mutt jos mulla arkena on herätys kahdeksan/ seitsemän maissa, on epistä, ett vapaalla pitäis sitten nousta kuudelta viihdyttämään toista tai sen kaveriks muuten vaan :(, vaikka se toinen olisikin oma mies.

Putunen Jokos olet tältä aamusta testaillu? Kuvaa pliis =).

Rominas Toivotaan sen oviksen olleen sittenkin myöhemmin. Ymmärrän varsin hyvin, ett sua ei myöhäinen plussa nappaa ollenkaan. En kukaan sitä sinulle totisestikaan toivo.

mur-mur Minäkin olen samankaltaisen hyrinän ollut joskus tuntevinani. Voipi olla, ett just oviksen aikaan, mutt en mene vannomaan. Kai siellä paikat vaan hyräjää ihan sillä, ett olisivat valmiit simppaset vastaanottamaan.

Harmi, että jäi sullakin nyt sitten kuitenkin talletukset tekemättä :hug:. Toisaalta voi tehdä ihan hyvää elää yksi kierto piinailematta plussaako vai ei.. ainakin mulla, vaikka toisaalta harmittaakin :ashamed:.
 
Ottis
Plääh. Ajattelin ottaa kuvan eilisestä ovistestistä, siis siitä tikusta, mutta oli testiviiva niin haalistunut, ettei kuvan ottamisessa ole mieltä. Mutta, kun viime kertaan vertaan (mielessäni) viivojen vahvuuksia niideen kuivuttua alankin elätellä toivoa, ett tänään saattaisin sittenkin saada vielä hymynaaman testiin. Peukutelkaa ihmeessä naiset, pliis :|.

Ts. nyt tämä nainen lähtee simppajahtiin. Pisulla käyn kotona ennen lähtöä ja testiarsenaalin otan mukaan ja teen testin mahdollisesti mökillä, siis jos ukko siellä on. Oonkohan minä ihan hullu ku näin intoilen ja eilen illalla ku pili oli lähellä ei kiinnostanut sitten pätkääkään :ashamed:.
 
.. Oonkohan minä ihan hullu ku näin intoilen ja eilen illalla ku pili oli lähellä ei kiinnostanut sitten pätkääkään :ashamed:.
No, et oooo!!!!:D

Se tuo Ovis saa hormoonit sillä tapaa hyräjämään ja mitä lähempänä munarakkulan puhkiamasta ollaan, sen enämpi niittä simoja haluaa!!!(siitä miehestä en sitten niin varma..)
..no kyllähän se mieshin kivalta näyttää ja tuntuu silloin:p

Toivottavastai onnistut Ottis koitoksessasi!!!:wave:
 
Juuu, kyllä se miunhin "värinä/hyrinä" alakerrasa, oli selkeästi ovikseen liittyvää, en enään sitä tunne!!;)..ovis oli siis mitä luultavimmin Kp13(6.1) - eikä Kp11..

Meillä mies&poikanen läksivät ISOON mäkeen laskemaan ja ottivat retkievästä mukaan mm. makkaraa paistamista varten!=)
..nautin näistä hetkistä kaffekupposen kera.:rolleyes:

..niiin..ja muutaman sanan vaihdoin miehen kanssa ennen lähtoöään "tavallisia" juttuja..koetan illasta vähän kuulostella, mikä olisi saattanut aiheuttaa tuon oudon käytöksensä?

Kauheasti en ala lypsämään, pare olisi miehenkin tulla nyt ja tehdä aloite itse -:attn: kerranhin!
 
Viimeksi muokattu:

Nimi/ikä.........Kiertopvä./kierronpit...yrityskerta...Km/monesko haaveissa

Mami-41 (41)...............kp4/27...........yk31............2.
Hysteria (42)...............kp4/26-29......yk9 (kkm.11/10) 1.
Sointu2010 (41)............kp6/23-29.....yk19..............1.
Ottis (43).....................kp12/25-26......yk19( 08/09) 1.
muumimamma-71 (38) kp13/26-29......yk7.....4./2.yht.
pikkutirri (41)...............kp15/28.........yk1........4./2yht.
mur-mur (45)..............kp15/25-28......yk21(01&08&11/10) 3.
Pikku-Äiti (37)............kp18/26...........yk1(km94/96/2x99)4./1.yht.
liiza (44).....................kp19/24-27......yk33....(02/07 08/08) 4
Nuuttimus (41)............kp19/28-36......yk2v...................3.
Iida-Karoliina (46)........kp19/23-29.....yk18...................5./1.yht.
Mahdotontako (46)......kp20/29...........yk6....................1. yht.
sarppav (40)...............kp21/27-32......yk6(07/10) 2.
putunen (41)...............kp23/24-26......yk11....................3./1.yht.
haave2010 (44)...........kp24/30..........yk7(06/10)...4./1.yht.
Riikkaliisa(42)..............kp26/30..........yk?................?
tetu68 (42)..................kp30/27.........yk9..................3/1.yht.
Rominas (40)..............kp30/25-27.....yk15(09/09 06&10/10) 2.
Ballerina Bolero (40)....kp?/25-28.......yk35....................3.
Raputar (40)................kp?/27...........yk?.....................2.
Kadonneet lampaat: onlydream, Ulla4







Pikku-Äiti (37)...............dpo6
Mahdotontako (46)........dpo6
Iida-Karoliina (46).........dpo7
putunen (41)................dpo11
Rominas (40)................dpo18

Ovulaatiotestissä tasavahva viiva= dpo-1
ovulaatio (myös oletettu ilman testailua) =dpo0
päivät ovulaation jälkeen = dpo1..dpo2..jne..
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
pp = piinapäivä


:heart:Kaikki plussanneet löytyvät pinon ensimmäiseltä sivulta!:heart:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1750034-40-so-what-vol-11-a/
 
Eeeeeiii..mitä ihmettä?!!..se värinä tuntuu TAAS!!!
..olenkohan mie jotenhin puuttehessa sitten?..alakerta "hyrisee" ja muistuttelee että: "piliä ja sassiinsa"!!..:D Woe mahoton..:LOL:

Alakerta muistuttaa jos yläkerta pettää..
..keinot on monet "luonnolla"..;)
 
Viimeksi muokattu:
Rominas mie muisteleisin, että putunen koneen äärellä vasta maanantaina - siihen asti jännäillään dippailujen tulosta!!
..luulen kyllä + pärähtävän!:heart:

Onko tätiä sillä suunnalla näkynyt Rominas?
..ei ole kiva antaa odotuttaa ittiään jos kerta kummiskin on tulollaan!!: /
 
Viimeksi muokattu:
on: Dippasin sitte ovistestin kun ei niitä r-testejä enään ole. Ja kiitos kiitos, ei tasavahvaa tai tummempaa viivaa testiin tullut! Joten siltä osin näyttäs tilanne hyvältä!

Tätiäkään ei ole ilmaantunut, eikä edes minkään sortin varoittavia oireita. Damn!!

Fiilikset muuten on aikaslailla masentuneet.

Mies lähti kympiltä nukkuun eilen ja nousi ysiltä pojan kanssa ylös. Ja oli selvästi ärsyyntynyt kun joutui nouseen, kun poikanen oli sitä mieltä että nyt on maattu tarpeeksi ja uhmaikäisen riehunnan aloitti.
Mä nousin kympiltä ja mies ilmoitti menevänsä omaan kamariinsa valmisteleen lähtöä harrastukseensa. Menin sitte kahdentoissa maissa makkarissa käymään, niin siellä ukko-kulta kuorsas. Mietin, että uskallanko herättää... Siis kun vaihtoehdot oli: Herätyksestä tulisi olemaan kiukkuinen ja jos en herättäs olisi kiukkunen, kun ei ehdi kovinkaan kauan harrastuksessaan olla kun pimeä tulee. Päätin etten herätä.
Noh, meni n.45 min ja herra könyää alakertaan ja aloittaa närkästyksensä purkamisen siitä syystä, että hänen kalleimmat ja sairaan hyvät polar techin välihousut on levällään lattialla. Poikanen oli raahannu isänsä villasukat ja housut lattialle jostain ihmeen syystä.
Ei siinä mitään... Sitte mekastus jatkuu kun mies hoksaa paljoko kello on... "En ehdi kunnolla olla radalla ennenkuin pimeää" jne... Ihan niinkuin arvelinkin tekstin menevän. Huoh!

Odotan mielenkiinnolla mitä tekstiä tulee jahka kotiutuu... Oliskohan että "En ehtinyt oikeastaan yhtään harjoitella. Ja mä meen päikkäreille kun niin väsyttää".

Voin sanoa, että mulla jo valmiiksi ihan kamalan yksinäinen ja apea olo.
Jääkaapissa olisi uuden vuoden kuohari juomatta, pitäsköhän kiskasta illalla yksinäni se huiviin?
Iloinen ylläri kyllä olis jos isäntäki yllättäs ja nauttis lasillisen ja olisi hereillä.
 
Voihan Rominas:hug:
Silloinhan tämä yrittäminen niin raskahalta vasitenhin tuntuu jos puolison kera jotain ongelmaa tmvs.: /

Kyllähän aikaisen miehen täytyy ITSE huolehtia heräämisistään ja kerkeämisitään harrastusten pariin - HALOOOOO MIES!!!!!!!!|O

..ymmärrän silti, että sinnuu keljuttaa miehen käytös..ja muutenhin nyt..:kiss:
..tulis edes se täti, koska tuohin siun mieltä madaltaa - vuottelu.

Miun neuvoni: Ota ihmeessä se kuohari;) ja aina mukavampi jos mieshin jaksaisi siun kera sitä nautiskella!

Peukuttelen d
b

Ps. ja mitä ihmettä!:O..mie veteli unosia 22-09.00 välillä - 11h!
..kyllä silloin JO jaksaa lapsen kera nousta!!!!!!!!:)

Jaksuja mur-mur laittaapi:heart::heart::heart:
 
Viimeksi muokattu:
mur-mur: Kiitos lohdutuksesta !:heart: Minäkin olisin sitä mieltä, että 11h yöunilla luulis jo helpo nousta! Mutta ilmeisesti ei. Noh, nukkuhan hän sitte varhaispäikkärit n. 2h sen jälkeen, joten toivotaan parasta että jaksais olla hereillä mun kans, sitte kun poikanen paapaamassa. Olis yhteistä luksus aikaa!

Ai pasha... Ei muutes taida tulla, kun oli alustavasti sopinut, että menee jahtaan kaurista (tai jotain bambia) meidän metsikköön... Jottei ne syö sitte keväällä istutuksen jälkeen kaikkia puita paljaiksi. Voi kökkö, miten saatoinki unohtaa!! Vanhuus ei tuu yksin. Noh, toivotaan, että jostain syystä asia raukeaisi... heh heh... Pakkasherra alas paukutella henkseleitä ja Tuima Tuiverrus teeppä tuloa!! :D
 
Ottis
Rominas ja mur-mur Kiitos myötäelämisestä mun simppajahdissani. Tilanne silleen hyvä, ett miehen mökiltä yhytin. Mies sirkkelöi puita ja mä roudasin klapeja liiteriin. Ei paljoa puheltu, mutt touhuiltiin yhdessä, lumiakin luotiin, vaikka mua otti ensin päähän, kun oli ajanut traktorilla pihaan niin rumat jäljet :headwall:. Yht'aikaa lähdetiin mökiltä, minä suoraan kotiin ja mies viemään kärryä kotipaikalleen. En tiedä tuleeko kotiin vai palaako mökille ku jotain saunanlauteitten suojaamisesta puhui, kun on niitä hionut. Joka tapauksessa mun oikeata munista nippailee niin maan perusteellisesti, ettei ole epäilystäkään, etteikö oili olisi ovella.

Ruokaa pitäis kai laitella. Vois olla ideaa siinä, ett yllättäis miehen jollain hyvällä. Vaikka kotikutoisella perunamuusilla, paljon voita ja vähän kermaakin p:, ja ja.. vaikkapa lihamurekkeella. Se olis suht helppo tehdä..

Rominas Vähän hankalahko toi sinunkin miehes näemmä ja yhtä fanaattinen itsekkyydessään kuin toi minunkin ukkoni :headwall:. Korkkaa ihmeessä kuohuva, niin on muuten meilläkin se uudelta vuodelta juomatta, mutta jos mun mies on päättänyt olla juomatta, en häntä todellakaan siihen houkuta ja olen itsekin mielelläni ilman sitä sidukkaakin. Teillä eri juttu =). Toivonpa teille nyt oikein leppoisaa kahdenkeskistä aikaa tälle illalle.

mur-mur Toivottavasti se sinunkin murjakkeesi alkaa pikkuhiljaa puhella. Mun mies kertoi eilen setänsä kyselleen, ett mitä mulle kuuluu. Siihen sanoinkin, ett hän ei koskaan kysy mitä mulle kuuluu, mutta jos kysyisi niin vastaisin, että: "Mulla menee pirun huonosti ku joudun aina olla täällä yksin." ja olin mutten ihan tyytyväinen, ett sain itse vähän tuntojani purkaa.

Ennenkuin mökiltä lähdettiin mies melkein kiitti mua avusta, sillä sanoi, ett jos en olisi auttanut, hänellä olisi mennyt varmasti kolmeen asti niiden puiden kanssa. Eli ehkä mä saan tänään sen pari tuntia itselleni jollain tavalla. No joo.. paras olla haihattelematta. Taidanpa sen o-testin nyt dipata kuitenkin :).
 
Ottis
Hyvä Rominas, jospa se sun siippas siitä taipuisi kanssasi iltaa viettämään. Mun pitänee lähteä kauppaan ja alkaa loihtia sitä tietä miehen sydämeen :heart:. On tämä kans hommaa :ashamed:.
 
Ottis
mur-mur Toivotaan parasta ja pelätään pahinta vai miten se meni =)? Tein jauhelihamurekkeen, perunamuusin ja herkullisen kermasipulikastikkeen. Mies makoili ja lepäs sen aikaa mitä minä leikin kodin hengetärtä ja lopulta söi maarunsa täyteen. Kun minä siivoilin ruokailun jälkiä, meni mies sohvalle makoilemaan, mutt sanoi samalla, että nyt ei kyllä passaa jäädä tähän pitkäksi aikaa ja siitä jo arvasin hänen suunnittelevan mökille menoa. Eikä kauaakaan, kun mies sitten alkoi puhella itsekseen, pakkailla eväitä mukaan ja näyttipä ottavan mökkilaukkunsakin mukaan. Kysyin, aikooko jäädä yöksi. Vastaus oli, että eihän sitä tiedän. Enpähän sitten enempiä kommentoinut kuin vasta, kun mies seisoi laukku olallaan eteisessä. Sanoin, että on tämä sitten mielenkiintoista hommaa, kun häntä ei ei kiinnosta yhtään mikään muu kuin hän itse ja että mulla olis ovis tänään ja asialle olisi voinut tehdäkin jotain, mutta kun ei kiinnosta yhtään mikään meihin liittyvä jne.

Yksin pitäis lisääntyä. Olis ihan kiva jos mies joskus kysyisi, ett mikäs aika nyt kuusta onkaan ja milloin sitä vauvaa voitais taas tehdä tms., mutta kun ei, odotetaan vain, että valmis paketti putkahtaisi esiin joku päivä ilman että itse tarvisi edes jörniä sen eteen :headwall:. Kyllä mies mua mukaan pyysi ja kyseli, mutta mökillä olen jo tänään käynyt ja se riittää mulle just nyt. Se on niin kertakaikkisen ikävä ja kuollut paikka, kun ei sinne enää saa pojua mukaan.

Mullahan oli jo kauan mökin suhteen sellainen tilanne, ett sinne en yksin miehen kanssa halunut lähteä. Mieluummin käväsin siellä vaikkapa yksin yökylässä, mutta kun viimein uskalsin ottaa kisulin mukaan, muuttui mökkielämäkin täysin ja siellä oli oikeasti kiva ja mukava olla koko sakilla. Tänään aavistuksen siitä tunsin, että ehkä joku päivä minäkin pystyn vielä mökille mennä ilman että siellä pojun ikävä riipii sisukset auki. Jonain päivänä, joskus.. ja kyllä minä sinne sitten menen.

Nyt on siis pallo totaalisesti miehellä. Tietenkin voisin käydä mökillä saunomassa ja saada ehkä piliä siinä samalla, mutt siihen mun luonto ei anna periksi. Olenhan minä sinne tänään jo kerran pilin perässä mennyt ja joskus 'alentunut' peräti toimistolle pupuilemaan, kun ei herralla ole ollut aikaa omista jutuistaan niin paljon irrottautua, ett joutais yrittää saada akkaa paksuksi. Mies tietää nyt, että ovis on tänään ja jos hän lasta haluaa, hän ei mökille yöksi jää, vaan tulee tänne jne. Se on homman nimi nyt.

En ole totaalisen pettynyt, sillä osasinhan minä tätä tavallaan odottaakin. Clomien haaskaaminen harmittaa, mutt tämä on vain elämää.
 
Ottis
Omaa napaa taas. Kävin veskissä ja ensinnäkin pisu oli yllättävän punaista. Kun pikkareihin kurkkasin oli valkovuodon mukana tullut verta, ihan vähän, mutta kuitenkin. Nytpähän ainakin tiedän oviksen tapahtuneen, joten ihan turha kai on enää miehen perään juostakaan :LOL:.
 
Voihan **ska Ottis jos nyt homma(simot) ei mee hanskaan..tai siis: EIHÄN sinne haaaaans-kaan pitäiskään,:whistle: vaan siulle paljon parempaan talteen!!!!!!!!!!!:D..:saint:

Mie värjäilin hiukset - on punaiset nyt=)..poikanen ja mies saunoivat, itse en taida nyt mennä tuon värjäyksen vuoksi.
Kyllä minnuun niin paljon tämä asia painaa, että pakko olisi illasta saada selvyyttä, oli sitten kuinka paha/ikävä juttu tahansa!!
..sitähän mie tässä juuri pelkäänhin..:ashamed:
 
Viimeksi muokattu:
Ottis siullako tulee oviksen aikoihin hieman verta??..onko AINA näin?..
Koeta Ottis ottaa tämä loppukierto sitten lonkisti - ilman enempää stressiä(jos pystyt):kiss:
..niin miekin ajattelin=)
 
Viimeksi muokattu:
Lauantaita kaikille!

Täällä tylsää alkukiertoa pitelee, ekan pistoksen laitoin tänään, ens viikolla taas kontrolli ultra.
Mur-mur toivottavasti jotain vastauksia tilanteeseen saisit mieheltäsi:hug:
Jokaiselle mukavaa illanjatkoa ja toivottavasti lemmekkäitä hetkiä niitä tarvitseville=)
 
Voi ottis pahalta tuntuu sun puolestas tuo miehes käytös:( vaan jospa se sieltä yöksi kotiin nyt tulis kun tietää ainakin että olis ovis käsillä:hug:ymmärrän kyllä ettei sua hänen perässä huvita ajella!Korkkaa nyt kaikessa rauhassa se sidukka ja rentoudu:heart:

ON:tänään ollut mukavan touhukas päivä ja jopa välillä unohdin koko oviksen:O,aamulla oli ihana ulkoilu keli pitkästä aikaa ja käytiinkin lenkillä kolmisin kun teinit on viikonlopun isällään,päivällä juniorin kans ensin leivottiin sämpylöitä ja saatiin muutama vaatekaappikin siivottua:D
Sitten kun äsken muistin testata niin siihenhän pärähti kaksi yhtä vahvaa viivaa eli joku viisaampi varmaan osaa sanoa onko se nyt sitten DPO-1??
Täytyy varmaan vielä saunan päälle tuo isäntä yrittää kellistää:psais nyt kaiken hyödyn tällä kierrolla oviksesta kun nuo clomitkin olleet käytössä:)

Kaikille muillekkin hyvää simppajahtia:whistle:
 

Yhteistyössä