40+ so what wol.12

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Heräsin kesken kaiken ja ajattelin tulla käymään koneella unta odotellessa!

Mahdottomalleko suurpahoittelut rouva Punaisen saapumisesta. On se vaan pirullinen eukko. Tsemppiä tulevaan kiertoon!

Kiitos mur-mur taas ihan hirveästi infopläjäyksistä. Täytynee nyt mennä apteekkiin hieman tutkailemaan, että mitä vitamiineja yms. sitä kannattaisi ostaa. Sitä foolihappolisää nyt ainakin. Tuo AMH-testaus kuullostaa ihan järkevältä! Sittenhän sitä tietää, että missä mennään.

Onlydreamille kovasti +++++++puhureita! Pidetään peukkuja!!

Ottiksen puolesta huomenaamulla sitten jännäillään! Hurjaa! Iik!Peukutuksia kovasti sinnekin!

Oliivittarelle iloisia jännäilypäiviä ja ++++++tuuletuksia!

Minttu; tylsää, kun Suomi hävisi, mutta onneksi ei kisattu kuin lohkovoitosta. Olihan siellä se yllätysSaksakin ykkönen ja Venäjä vasta toinen. Noi sudden death -matsit on kyllä aika pahoja. Vaikka olisit voittanut jokaikisen ottelun ja häviät sitten sen yhden, niin eikun pakkaa mailasi ja hyppää kotiin menevään koneeseen. Mutta uskotaan nyt Suomen leijoniin, että pitävät pintansa.

Kauniita unosia taas kerran! Taidan tästä hiipiä miehen kainaloon nukkumaan!
 
Huomenta!

Minttu Loru ei ollut omaa käsialaa. Vanhaa kansanperinnettä; lastenloruna säilynyt kivunlievitysloitsu :) Suomen kansanperinne kiinnostaa, ja varsinkin lorut ja loitsut ;) Kiinnostuin niistä aikoinaan, kun pidimme morsiussaunaa ystävälleni. Teimme vihdat ja saunaympärysjuoksut, puhuttumattakaan morsiamen pesusta, loitsuista, onnenkaluista ja toiveista. Meillä naisilla oli oikein mukavaa ja uskon saunan olleen morsiammelle ikimuistoisen :heart:
Ihan noidaksi en ole alkanut känsänokkineen :LOL: Loruihin ja loitsuihin kiteytyy niin paljon.... Ja mikäs sen parempi kun ne vielä auttaisi!

Lisäravinteista ja elämäntavoista sen verran vielä, että kun alan valmistautumaan raskauteen, yritän säännöllistää ruokailuajat. Olen onneton napsija ja kahvinpalvoja :ashamed: Kunnon aamupala (normaalisti aloitan kahvilla) ja lasten kanssa samat ateriat. Veden juontia olen pitänyt myös tärkeänä. Aamun aloitan juomalla kaksi lasia vettä ja ennen ruokaa lasillinen. Pitää aineenvaihdunnan kunnossa. Vedenjuontia olenkin jatkanut sitten raskauden ajankin.... Ja siihen nyt tähdäten :heart: Nyt tilailin foolihappoa ja kalanmaksaöljyä... Onko joku käytellyt tuota E-EPAa? Tai Aloe Vera -juomaa? Eilen törmäsin niihinkin kun googletin, mikä ravinnemaailma sieltä avautuikaan :LOL:

Tänään onkin Pikkumiehellä neuvola. Kuinkahan siellä hoetaan uusinta sanaa: kakka :LOL: Tytöllä se aikoinaan oli kukka ;)

Rktt- oleville ++++++++++++++++++++++++++++++
 
Ottis
Salme71 Sulla on ilmeisesti ollut hyvä ruokavalio kaikkinensa, ett olet siitä saanut kaikki B-ryhmän vitamiinit, sillä mm. foolihapon puutos saattaa aiheuttaa jo kolmannella raskausviikolla sen, että selkäydintä suojaava kalvo ei sulkeudu kunnolla ja siitä on seurauksena vauvalla mm. selkälakihalkio ja sen myötä usein ainakin lievä kehitysvammaisuus.

ON Eilen illalla, kun käytiin mökillä, kaivoin kaapista esiin sunnuntai-aamun dippauksen ja näin siinä edelleen ohuen, mutt ihan selkeästi värillisen haamulaisen ja jo illalla ajattelin, että eipä kannata enää dippailla, sillä eilisessä testissähän ei väristä näkynyt aavistustakaan. Tän aamun dippauksen tulos olis siis ihan just se mitä pelkäsin eli nega molemmissa (10 mIU/ml ja 20mIU/ml) testeissä. Vähän vituttaa ja ottaa päähän :'( :headwall::ashamed::mad:.

Yritän ajatella, ett näin olis käynyt kuitenkin, mutt silti tulee ajatelleeksi, ett se vapunaaton alkoholin nautiskelu ei ollut hyväksi. Eikä mitään jos oltais vain nokkinemme olleet tai sen sinkkusiskon kera, mutt ku tämän isosiskon mies ujutteli paukkuja vähän kaikille. Inhottaa just nyt erityisesti tuollaiset ihmiset, jotka käyttävät häikäilemättä hyväkseen toisten 'heikkoa' tilaa päästäkseen niskan päälle. Juu, tiedän, ettei kukaan viinaa toisen kurkkuun väkisten kaada, mutt kun ja jos vauhti ja meno on kova ja toinen tulee lasillisen kanssa, että 'ota tuosta', niin ottaahan sitä toiseen kertaan ajattelematta. Omaa tyhmyttä siis myös!!

Ps. Aikalailla viime tingassa, kun väsytti niin nousta, soitin pomolle, etten tule töihin. Kuuli varmasti äänestä, ett nokka on tukossa. Olen huono jäämään kotiin, mutt haluan päästä tästä taudista eroon eikä se töissä ainakaan parane.
 
Ottis
Hupsistakeikkaa =). Tänne toiselle sivulle näyttää tulleen kovasti tekstiä. Salme71 Mur-mur ja Whisky Peat näyttävätkin tarkentaneen foolihapon tärkeyttä. Mun pitäis kai jo yksistään keliakian vuoksi vedellä foolihappoa päivittäin. Mulla taitaa nykyään olla sama annos kuin mur-murilla. Niin luovutusfiiliksissä olin ennen tätä kiertoa, ett ajattelin jo lopettaa niidenkin napsimisen, vaan niin jo eilen tilasin lisää.

Mä keittelin itselleni kahvit ja otin herkullisen vaniljamustikkapullan sulamaan, ihan lohdutukseksi :).

HYVÄÄ TOTT-PÄIVÄÄ KAIKILLE :heart:!
 
Voi Ottis:'(..pahoillani olen puolestais:hug:

Älä sure sitä Vappuista rentoilua, ei siitä varmaan ole ollut mitään vahinkoa tärpin kannalta.
..niin moni ottaa raskaastihin raskauden alkumetreillä(tietämättä alkaneesta raskaudesta) ja siltikin kaikki mnee hyvin.
 
Ottis..kyllä se vanilja-mustikkapulla vähän lohduttaa..ja sie tuosta taas piristyt:kiss:
..nämä negat otaa kyllä niin voimille..

Kattoppa telkusta kun alkoi :flower:"Oi, ihana Toukokuu":flower:..miusta se niin lämminhenkinen ja viihdyttävä Englantilainen sarja;)
 
Viimeksi muokattu:
Muuten..mie olen paljosta paljon nyt näitä hormooni asioita tässä viikon sisään(jo kyllä aiemminhin) opiskellut..
..ja tulos: Estrogeeni jyllää miun kropassa nyt - suhteessa Progesteroniin, liian valtoimenaan, ei tasapainossa olleskaan..siitä nuo kipiät nännithin:$..
Puhutaanhin ns. "Estrogeenidominanssista".

Nyt tälle kiertoa eivät pelkät Luget kyllä auta raskautumisessa mitään, täytyisi olla ne Clomit apuna..
..ja se Progesteron voide on e h d o t t o m a s t i miun ostoslistalla - miun oloinen varmaan sillä jo tasoittuis kummasti.
 
Viimeksi muokattu:
Juuuh, miun tisuloista vielä;)
Nepä ei tänään enää olekkaan niin kipiät!..eilen yönä vielä inhasti kihelmöivät.

Eli..jos oviksen (mahdollisen?) jälkeen tisut TAAS kipetyvät todella kovin..on se merkki miulla vähäisestä/liian alhaisesta Progesteroni tasosta.

Pyydän vielä siltä Hormonipolin lekurilta maanantaina Proge lähetteen, näkeepi tlanteen uudemman kerran - onko vielähin Progesteron alhaalla, vaiko sellainen ovuloimaton kierto kenties se viime kierto..
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
mur-mur Kiitos :kiss: lohdun sanoista. Tiedän monienkin ottaneen alkoholia ennenkuin ovat tietäneetkään raskaudesta, eikä se ole vaikuttanut mienkään, mutt minkäs luonnolleni voin, ku suren kaiken mahdollisen mitä olen itse saattanut tehdä väärin :ashamed:.

hmm.. oviksen jälkeen kipeät tisut tarkoittavat siis progesteronin vähyyttä :confused:. Entä oviksen aikaan? Tässä kierrossa mulla ei kipuja tisuissa oviksen aikaan ollut (Clomit?), mutt muistanpa vaan, että niin on ollut muutamassa kierrossa aiemmin. Tai kai se sama on onko se kipu oviksen aikaan tai oviksen jälkeen.
 
Huomenet siskoille!
Mur mur, tosta foolihaposta: Se gyne määräsi 1 milligramman päivässä sitä, oon sitä syönyt mut toi B- vitamiini, nimenomaan B6, pitää hakea sitä apteekista, kun toi Berocca-tabletti sisältää vain 10mg sitä.
Palailemisiin, lähen nyt sinne HCG-kokeeseen, ja siit fysikaaliseen hoitoon! MOIKS!:heart:
 
Ottis
Moiks Minttu2011 :wave:=). Toivottavasti hCG on jo laskenut, ett pääsette vihiroon uuteen yritykseen.

ON Se on tehty nyt sitten. Varasin ajan gynelleni ensi viikon perjantaille 13.5.2011 ja otan ukon sinne mukaan. Kattelinpa samalla, että jos sattuisikin niin, että täti ei tulekaan, ett aikoja oli vielä vapaana lauantaille 28.5. ja silloin mulla olis rv 6+6 ja silloin vois sykkeen nähdäkin. Tämä viimein on täysin toiveajattelua, mutt eihän tätä haaveilematta jaksa.
 
Siis Ottis.......... Ihan selvä viivan paikka :confused: Mitäs jos sittenkin Haaveillaan siitä sydämensykkeestä :heart: Mä potkaisen sitä rollaattori-kääkkää puolestasi :kiss:

Kyllä munkin teki mieli testata jo tänä aamuna :p Mutta jospa sitä jättäisi sunnuntaille... Äitienpäivään.... Malttaakohan tuota
 
Ottis
Oliivitar Juu, selvä viivan paikka on, mutt ku mä olisin halunnut siihen väriä :ashamed:. Varmaankin psyykkistä, mutt masussakin alkaa olla jo ihan tätituntemuksia, vaikka mulla niitä ei välttämättä tule ku ihan tunti pari ennen tädin tuloa. Tisut olivat aamusta kipeät ja pikkasen vieläkin, mutt tätitavalla. Kyllä sitä alkaa jo pikkuhiljaa ittensä tuntea. Vaan niin kovin en ole vielä toivosta luopunut, ett pyytäisin poistamaan itseni RKTT-listalta. Hyvä, ettei testejä ole enää jäljellä kuin digitesti, sillä sitä en raaski noin vain dipata =).

Haaveillaan vaan sydämensykkeestä ja jos vain olisi pienintäkään toivoa, niin kyllä mä äitienpäivän aamuna mielelläni dippaisin. Se nega vaan niin karmeaa katottavaa, ett täytyy tosissaan harkita. Peukkuja sulle :heart:!
 
Ottis - ei kipiät tisut a u t o m a a t t i s e s t i kerro progesteronin vähäisyydestä!

Vaan sillä tapaa, kuin miulla oli: Oviksen(oletetun, ehkäpä ei ollukkaan)tisut kipeytyi päivä päivältä vaan enämpi ja enämpi - luulin tietty tärpin käyneen kun silloin juuri samalla tapaa kipeytyivät myöskin(tärpin käydessä ei kuitenkaan ihan NOIN kipiät!)

Siitä Estrogeenin hallitsevuudesta/Progen vähyydestä vain kertoisi tuo, kun tisukipuiset (aristus/kihelmöinti) vaan jatkui, vaikka täti oli porhaltanut jo kylään - kesti siis miulla Kp5 asti!!!
 
Mur-mur Aivan mieletöntä kuinka olet perillä kroppasi toiminnoista! Itselläni se on lähinnä mystiikkaa ja kuulostelua, mutta kyllähän sitä jo "tässä iässä" merkkejä alkaa tuntemaan... Ja tämä kuumeilu kummasti opettaa :D Minua on aina myös lohduttanut tieto, jonka saan kun elimistössä tapahtuu... Menemällä tarpeeksi syvälle solubiologiaan tunteet jäävät taustalle.

Laitammekin hormoonisi tasapainoon ja alamme jännäämään seuraavia kiertoja :kiss: :heart:
 
Oliivitar..johan mie tässä 2v - ylikin, olen kuumeillut ja opetellu ittiäni tuntemaan - myös sisältepäin.
..ei tämä helppoa ole..mutta vaikka tieto tuo monasti lisää sitä tuskaahin, mie haluan tietää tosi asiat, niin kuin ne on!
..aina voi sitten haaveilla "ylläreistä ja pylläreistä" siinä samalla:rolleyes:

Ps. sitä paitti, miehän istuksin täällä konehen äärellä välillä usiamman tunteroisenkin vuorokaudessa(olen kotiemoinen)..niin johan sitä tietoa alkaapi löytymään kun vielä sattuupi j u u r i oikeilla sanoilla googlaamaan.=)

Kiva, että miulla on täällä jännäily kamuja - se ihunaa:kiss:
..viimeisimmästä todistetusta tärpistä, onhin aikaa jo 6kk..

Muuten, tuo mitä kirjoittelit..Menemällä tarpeeksi syvälle solubiologiaan tunteet jäävät taustalle.
..pitää myös miun kohdilla paikkansa.
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
Just, mur-mur, nyt minä jummarran. Tisukipu jatkui siis yli tädin vierailunkin. Mulla oli tisukipu ennenvanhaan selvä merkki alkavista menkoista ja sen yhden kerran, kun olin raskaana ja tisut jumalattomat kipeät, odottelin minä vain tyhmänä menkkoja ku kuuluihan tisukipu niihin. Nykyään tuntuu, ett kaikki oireet ovat ku sillisalaattia enkä tiedä enää mistään mitään :confused:.
 
Ottis
mur-mur Mulla on dpo11 tänään eli kyllä olis väriä pitänyt testissä näkyä. Niin monta kiertoa olen jo tikuttanut, ett uskon jotain näkyvän jo varhaisillakin päivillä. Harmittaa vaan niin vietävästi ku vaikuttaa siltä, etten koskaan saa nähdä sitä kuinka viiva vahvistumistaan vahvistuu ja muuttuu lopulta kunnon plussaksi :ashamed:. Tältä tuskalta tietty säästyisi jos ei tikuttaisi liian aikaisin, mutt ku on utelias ja malttamaton, niin pitäähän sitä tehdä, vaikkei se viisasta olekaan. Toisaalta, jos se sunnuntain haamunen oli oikea, niin sittenhän on vaan hyvä edelleenkin tietää, ett hedelmöittyminen tapahtuu. Jotain ongelmaa on kiinnittymisessä, tai sit itse soluryppäässä, jonka pitäis kiinnittyä.
 
OLIIVITAR: Juuri soitin sinne naispolille ja siellä oli joku h...tin sihteeri joka sanoi ettei ole vielä valmis tulos. Ja että lääkäri soittaa huomenna jos tuloksessa on jotain poikkeavaa! Kyl osaa olla raivostuttavaa! Varmast otan heti huomenna yhteyttä ja pyydän hoitajaa puhelimeen... Ettei sais omia arvojaankaan kysellä! Ärsyttävää! Sit vuoto alkoi taas uudelleen... ei oo mitään kauheen kirkasta vaan sellasta rusehtavaa tuhrua... eli voi olla vielä samaa vuotoa! :kieh:pili pysyy miehen pöksyissä. Jos nimittäin viel illalla vuotaa, ajattelin ihan sitä jos vaan selkä antaa myöten niin vois kokeilla miltä seksi tuntuu... oiskohan siinä mitään järkeä jotta testaisin taas r- testin... mut saattaa mennä hukkaan kun kuiteskii näyttää vielä plussaa...

Nyt taas koirienkaa lenkille ja sitte laittamaan sapuskaa pojalle kun tulee koulusta, huomenna sillä onkin vapaapäivä, voi olla että lähetään mökillä käymään kun on luvannu hyvää ilmaakin! Olis jotakin vaihtelua tähänkin möllötykseen!
 
Laitan vielä tuollaisen kirjoituksen, joka kuulostaa hyvin asialliselta..

John R. Lee(Amerikkalainen lääkäri?) on kirjoittanut paljon käsitteestä estrogeenidominanssi. Se tarkoittaa sitä, että estrogeeni ja progesteroni ovat epätasapainossa, estrogeeni vallitsee liiaksi. Se juuri on ongelmana vaihdevuosia lähestyttäessä. Yritän kääntää tähän joitakin lauseita:

Kilpirauhasen vajaatoimintaa esiintyy etenkin vaihdevuosi-ikäisillä naisilla, joilla estrogeeni dominoi ja progesteroni on matalalla. KIlpirauhashormonin vajaatoiminnan oireita ovat väsymys, alhainen ruumiinlämpö, viluisuus, painonhallinnan vaikeutuminen, saamattomuus, ahdistus, masennus, ihon kuivuus m.m. Luuulisi, että arvot mittaamalla olisi helppo nähdä tarvitaanko lisäystä. Mutta vaikka arvosi olisivat normaalin rajoissa se ei tarkoita sitä, että kaikki on hyvin. Jos on selviä vajaatoiminnan oireita, vaikka arvot ovat normaalin rajoissa, niin silloin elimistö ei hyödynnä kilpirauhashormonia täysin. Monet asiat vaikuttavat siihen, kuinka hyvin solumme hyödyntävät kilpirauhashormonia, näitä ovat: unen puute, loman puute, huono ruokavalio (liikaa insuliinia), stressi, liian vähän jodia ruuassa tai hormoniepätasapaino (estrogeenidominanssi). Estrogeeni estää kilpirauhashormonin toimintaa, mutta luonnollinen progesteroni voi palauttaa normaalin kilpirauhastoiminnan. Kun arvot ovat normaalin rajoissa, mutta siitä huolimatta on selviä vajaatoiminnan oireita, niin syynä on melkein aina estrogeenidominanssi.

Neljänkympin jälkeen nainen ei enää ovuloi säännöllisesti ja siitä seuraa estrogeenidominanssia vaihdevuosien lähestyessä. Runsaat vuodot on siitä oire. Myös kaikki lihominen tässä vaiheessa lisää estrogeenidominanssia. Oman hormonitasapainonsa vuoksi kannattaa välttää stressiä, lisätä liikuntaa ja vähentää kaloreita. Jos nämä konstit ei riitä, niin John R. Lee kehottaa käyttämään progesteronilisää ja sillä hän tarkoittaa luonnollista progesteronia hyvin miedossa voide muodossa. Mutta ne on Suomessa kiellettyjä, joten se siitä!! Synteettisiä keltarauhashormoneita (Primolut, Terolut, hormonikierukat y.m.s.) hän varoittaa käyttämästä, koska niitä hän pitää terveydelle hyvin vaarallisina.

Huonot rauta-arvot tosiaan väsyttää ja sitähän runsaista vuodoista tulee.


..ja vielä pätkä samalta palstalta..

..Luontaistuotteita en ole kokeillut, mutta valmistin itse itselleni hyvin, hyvin mietoa progesteronivoidetta Lugesteron-kapseleista. Sain sillä kuukautiset jotenkuten pelaamaan, se auttoi turvotukseen ja rintojen arkuuteen. En kuitenkaan kehota ketään muuta tekemään niin, koska se on Lugesteron lääkkeen käyttöohjeiden vastaista käyttämistä, jonka seurauksista ei ole mitään tutkimuksia .

Hmmmm..kokeilemisen arvoinen tuokin, ei tartteis tilailla ulkomailta..tietäisi vaan sen oikean Luge/voide suhteen?..
 
Viimeksi muokattu:

Nimi/ikä.........Kiertopvä./kierronpit...yrityskerta...Km/monesko haaveissa

Nöpsö (42)..................kp1/29-32......yk?................2.
Mahdotontako (46)......kp2/27...........yk11....................1. yht.
Salme71 (39)..............kp2/27-29.......yk2........2
AinoEmilia (?).............kp4/?..............yk n. 3v( 08/10)4/2yht.
Euphonia (39).............kp6/25-26........yk17..........1
mur-mur (45)..............kp6/24............yk26(02&08&11/10)3.
Ninni69 (41)...............Kp9/23-30........yk n.3v............1
Mindy<3 (40)..............Kp13/28-30........yk3............4
Whisky Peat (35).........kp?/?..............yk1........3
putunen (41)...............kp14/24-26......yk yli 1v................3./1.yht.
pikkutirri (41)..............kp16/28...........yk5........4./2yht.
Marja-Leena71...........kp20/28...........yk6.......3.
oliivitar (40)...............kp22/27-30........yk3 ( 05/09)7.
Iida-Karoliina (46).......kp23/23-29......yk22...................5.
Ottis (43)....................kp25/24-27......yk20( 08/09)1.
muumimamma-72(38) kp47/25-30......yk10......4./2.yht.
Kadonneet lampaat:
Ulla4, Mother Mary?, Raputar, velmuliina, Mynteli, Bismil, Mimmi68, tetu68

Taustailijat/Taukoilijat:
Räystäspääsky,Onlydream, Ballerina Bolero, Haave2010, Elysee, Piitu73, Hysteria, Mafinka, minttu2011, sarppav, Mami41, *Justiina*





Mindy<3 (40)............dpo0
pikkutirri (41)............dpo1
putunen (41).............dpo3
Oliivitar (40)..............dpo8
Ottis (43)..................dpo11


Ovulaatiotestissä tasavahva viiva= dpo-1
ovulaatio (myös oletettu ilman testailua) =dpo0
päivät ovulaation jälkeen = dpo1..dpo2..jne..
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
pp = piinapäivä


:heart:Kaikki plussanneet löytyvät pinon ensimmäiseltä sivulta!:heart:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1897274-40-so-what-wol-12-a/
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä