40+ so what wol.12

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
IHANAA HUOMENTA KAIKILLE!=)

Ei ne nyt ne menkat kuiteskaa varmaan viel ole kun vuoto pientä ja rusehtavaa jo kolmas päivä...:(
Ihana kuva Salme! :heart:
Onnea Nöpsölle alkion selviämiseen! :hug:
Mafinkallle ihanaa viikoloppua kullan kainalossa! :heart::heart::heart:
Ottis: ootko testannut tänään?
Ja pian käy lenkille mun tie... nukuinkii noin klo 10 saakka joten selkä jumissa ihan tarpeeks. Ei kun buranat ja kipugeelit kehiin ja menoks!
Palataan
 
Myöhäistä Huomenta!

Johan sitä taasen tänään käytiin neuvolassa ja "tuloksena" terve 5-v poika :LOL:

Ja arvatkaa.... :ashamed:.... juuri niin. Dippasin jo ;)

Joku Punertava pilkku yläreunassa on :confused: Olipas muuten edellisen kierron testissäkin, eri paikassa vain; kyljessä silloin. Onko muille tullut noita David-testeillä? Laitan kuvan tämän päiväisestä... olenkohan ainut joka sen näkee :D



Nöpsölle hedelmällistä uutta kiertoa =)
 
Ottis
Minttu2011 Sinähän reipas olet. Tunti reipasta kävelyä onkin just se määrä mikä jo vaikuttaa kuntoon ja jos ei ole laihiksella, siitä hyvästä saa syödä joko suklaapatukan tai pullan :). Minähän en ole karkkia syönyt nyt yli kuukauteen ja sipseistäkin olen onnistunut pysyttelemään erossa, paitsi eilen ku oli oikein kurja olo ja söin sit 3 annosta juustonaksuja ja ukko varmaan säikähti mun flunssaista olemustani ku toi sit kaupasta suklaata ja niitä olen nyt syönyt. Tänä aamuna ku kävin puntarissa oli puol kiloa nasahtanut takas, mutt siitä en huolestu ku tiedän, että kun tää flunssa hellittää ja pääsen taas mm. pihatöihin, lähtee kilo ja toinenkin helposti.

ON Kävin lekurissa ja tauti osoittautui viruksen aiheuttamaksi flunssaksi. Lupasi kirjoittaa Tamifluta, mutt arvaatte varmaan, etten ollut innokas sitä ottamaan. Ihan varuulta =). Ja kyllä lekuriki sanoi, ett jos flunssaa ollut jo viikko, ett pöpöt ovat ehtineet niin pesiytyä, ettei niihin Tamiflukaan pure. Eikä luvannut varmaksi, ett olen maanantaina matkustuskunnossa, joten voi se työkeikka peruuntua. Sinne on mun varalle jo henkilö määrätty jos en pääse lähtemään, joten sen puoleen mun ei tarvi surra, mutt silti harmittaa jos en mukaan pääse. Vaan onhan mulla tässä vielä melkein 3 päivää aikaa parannella ihteäni.

Ostin apteekista grammasta C-vitamiinia samalla kun hain särkylääkettä. Viime yönä päänsärky oli niin mahdoton, ett vaikka kahdentoista aikaan, ennen nukkumaan menoa, otin 2 Panadolia, heräsin jo kolmen jäljestä valtavaan kipuun ja eikö taas nappia naamaan ja sain sitten vielä aamustakin vähän nukuttua. Mies ihmetteli miksi olin tullut sohvalle nukkumaan, mutt syy oli siinä, ett useaan kertaan heräsin omaan voihkintaani, enkä halunnut ett sillä häritsen miehen yöunta. Kurjaa sairastella ku ulkona on mitä ihanin sää.

Ja sit vielä. Tänä aamuna muistin, ett vois dipata, mutt olin yksinkertaisesti niin kipeä, etten jaksanut ajatellakaan raskaustestien tekemistä.
 
Ottis
Minttu2011 Kiitos tsempeistä :kiss:. Tuosssapa mullakin syy miksi minä en edes ala kattomaan pelejä tai mitään kisoja ku elän niin mukana joka kurvissa, ett jännitän jok'ikisellä lihaksella ja tiukoissa paikoissa panet silmät ja korvat kiinni. Liian jännää touhua minulle =).

Mafinka Voi, kiitos kauniista sanoistasi :kiss:. Minäkin sinulle sitä samaa ihmettä toivon kuin itselleni, että joskus nähtäisiin sen viivan vahvistuvan ja myös pysyvän :heart::hug:. Minäkään en saanut varattua kuin 20 minsan ajan gynelleni, mutt kyllä hän on siinäkin ajassa ultrannut jos olen pyytänyt. On muutenkin 'vanhan kansan' lääkäreitä eli ei tuijota kelloon vaan asiakkaaseen ja siitäpä syystä hänen vastaanotolleen mennessä saakin aina varautua siihen, ett ajat ei päde, mutt ainakin hoitoyritys on hyvää ja henkilökohtaista. Tuloksista ei tiedä :).

Käsittääkseni, vaikka oviksen testillä bongaisikin, se ei välttämättä tarkoita, että munasolu irtoaisi tai, että sen sisällä kelpoa kamaa olisi. Testi mittaa vaan sen LH:n määrän, joka puolestaan kertoo siitä, että jokin yrittää saada munasolun irtoamaan. Jotain tonne päin...

Oliivitar Viel en ehtinyt lähemmin kuvaasi tsiikata, mutt toivon sen punaisen pilkun testin reunassa oikeaksi viivaksi muuttuvan. Minä olen niitä pilkkuja saanut kyllä, mutten muista mihin testeihin.

Nöpsö Nyt ei varmaan ole tarvis tädin tulosta pahoitella, kun on Menopur tulossa kehiin. Toivottavasti alkio selviää sulatuksesta ja saat pienen pienen hurunenän kyytiin :heart:. Peukkuja!!
 
Ottis
Oliivitar Taisi olla aikalailla viivan paikan yläreunassa toi väripilkku :confused:? Silloin ei hätiä mitiä, sillä hyvä viivan alkuhan toi jo on :heart:. Toivottavasti viiva pitkistyy nyt vahvistumisen ohessa :).
 
Noista testeistä. Mulla on ollut viivanpaikkoja ja roskishaamuja.. Vaan enpä niitä noteeraa, kun kaksi plussaa oon aikanaan saanu, niin niissä ei kyllä ollut mitään tulkinnan varaa :) Juuri vapun aikaan sain siihen ovistestiin vaalean jäljen, mutta eipä siitä mitään seurannut. Vissiin se kuuluisa viivan paikka sitten.
 
Ottis
Whisky Peat Totta. On sitä oppinut jo ihmeesti tietämään mihin haamuun voi uskoa. Omalta kohdaltani sanoisin, että jos toisena aamunakin vielä jotain näyttäisi tai piirunkaan vertaa vahvempaa viivaa, niin voisin uskoa, että jotain on tapahtumassa, mutt sitä onnea ei minulle ole suotu. Ovistikkuihin olen kyllä saanut sitten vahvojakin viivoja.
 
Voi Oliivitar; toivotaan punaisen viivan vahvistumista! Sehän olisi aivan mahtava äitienpäivälahja! Milloin olet ajatellut testailla seuraavan kerran? Pidän sinulle kaikkia ulokkeita pystyssä, että tärppi olisi käynyt!!


Mukavaa, että pikkumies on terve! Mekin käytiin tuossa äskettäin 1v-tarkastuksessa neuvolassa. Kaikki oli ok, poika kuulemma motorisesti hyvin kehittynyt. :) Varmaan olikin, kun viipotti kaikkien uusien lelujen perässä minkä kerkesi.
 
Ottis
Salme ja Oliivitar Onnittelut teille molemmille terveestä ja reippaasta jälkikasvusta =) :flower:.

Kävin postilooralla taas kerran eikä sinne per**na ole tullut vielä mitään :headwall:. Oi niitä hyviä aikoja ku päiväposti tupsahti laatikkoon yhdentoista korvilla. Nykyään saa odotella joka päivä ainakin puol kolmeen. Ihan epistä :ashamed:. Mua alkaa nimittäin kutittaa taas siitä paikasta, että vois dipata :LOL: jos vaan olis mitä dippais :mad:. Onkohan mussa vähän masokistin vikaa ku tälleen haluan kiusata ihteäni :confused:. Kannattaakohan ylipäätään dpo12 päiväpisusta testailla??
 
:kiss: Kiitoksia tulkinnoista. Aikaisessahan minä olen liikenteessä noitten tikkujen kanssa :LOL: En vain malttanut odottaa :ashamed: Kuumotukset miltein ovat kuitenkin hävinneet, päänsärky vieläkin jäljellä :mad: Yritin tuossa vähän hieroskella hartioitakin, eiköhän se kohta helpota...

Ottis Se muuten taitaa kattaa postinpojan myöhästyminen koko Suomen :kieh: Ennen täälläkin tuli ennen puolta päivää (posti siis :LOL:) ... Nyt menee välillä jopa kello kolmeen! Ja varhaisjakelualueella emme asu... Päivänpamaustakin saa siis odotella. Toivottavasti olet saanut kutitukseen jo helpotusta :D Plussaa :heart:++++++++++:heart:

Ja juuuuh... nyt kun vauhtiin olen päässyt tikutuksessa, huomenna uudelleen ;)

Mur-murille Onnekkaita hetkiä peiton alla :heart:
 
Mintulle mukavaa reippailua! Sitten illemmalla sonnustaudutaan sinivalkoisiin tunnelmiin tv:n ääreen


Mafinkalle mukavaa viikonloppua kultamurusen kainalossa! :)

Nöpsölle kovasti peukutuksia onnistuneeseen siirtoon! :heart:

Ottis; teille posti tulee kyllä tosi myöhään. Onpas ärsyttävää! Toivotaan, että Pate ehtii tuoda dipattavaa. Vahvistuvaa punaista viivaa sinulle! Ja pikaista paranemista flunssasta. Ihanaa, että miehesi on hellinyt sinua.
 
Ottis - kyllä minä ainakin päiväpisusta dpo 12 olen saanut aikaiseksi oikein hyvän plussaviivan =). Peukutuksia kovasti!!! :heart:

oliivitar - hieno testiviivan alku sinulla =) Peukutuksia sen jatkokehitykseen!!! :heart:

Mur-murille ovisonnea!! :heart:

Salme - sinulle plussaisen tämän kierron toivotukset!! :heart:

Nöpsölle peukutukset alkion selviämiseen ja siirtoon!! :heart:

ON: Viikonloppu mökillä ja pihahommia tiedossa. Kummasti nippailee tuolta alamasusta aika ajoin, ja nyt on jo oviksen jälkeiset lämmöt alkaneet kohota. Mulla ne nousee yleensä vasta tässä dpo 4 päivän tienoilla niin että huomaa olossa muutoksen. Vatsa on hieman sekaisin ja nuha ei meinaa parantua... Oishan se ihmeellisen ihanaa, jos tässä kierrossa tärppäisi :). Muuten täytynee siirtyä jämerämpiin aseisiin. Suunnitelmat jo on olemassa siihenkin :).

Oikein hyvää ja keväistä ja aurinkoista viikonloppua kaikille ihanaisille!! :heart:

 
Viimeksi muokattu:

Nimi/ikä.........Kiertopvä./kierronpit...yrityskerta...Km/monesko haaveissa

Nöpsö (42).................kp2/29-32.......yk?................2.
Mahdotontako (46).....kp3/27............yk11....................1. yht.
Salme71 (39)..............kp3/27-29........yk2........2
AinoEmilia (?).............kp5/?..............yk n. 3v( 08/10)4/2yht.
Euphonia (39).............kp7/25-26........yk17..........1
mur-mur (45)..............kp7/24............yk26(02&08&11/10)3.
Ninni69 (41)...............Kp10/23-30......yk n.3v............1
Mindy<3 (40)..............Kp14/28-30......yk3............4
Whisky Peat (35).........kp?/?..............yk1........3
putunen (41)...............kp15/24-26......yk yli 1v................3./1.yht.
pikkutirri (41)..............kp17/28...........yk5........4./2yht.
Marja-Leena71...........kp21/28...........yk6.......3.
oliivitar (40)...............kp23/27-30.......yk3 ( 05/09)7.
Iida-Karoliina (46).......kp24/23-29......yk22...................5.
Ottis (43)...................kp26/24-27......yk20( 08/09)1.

Kadonneet lampaat:
Ulla4, Mother Mary?, Raputar, velmuliina, Mynteli, Bismil, Mimmi68, tetu68, Muumimamma-72

Taustailijat/Taukoilijat:
Räystäspääsky,Onlydream, Ballerina Bolero, Haave2010, Elysee, Piitu73, Hysteria, Mafinka, minttu2011, sarppav, Mami41, *Justiina*





Mindy<3 (40)............dpo1
pikkutirri (41)............dpo2
putunen (41).............dpo4
Oliivitar (40)..............dpo9
Ottis (43)..................dpo12


Ovulaatiotestissä tasavahva viiva= dpo-1
ovulaatio (myös oletettu ilman testailua) =dpo0
päivät ovulaation jälkeen = dpo1..dpo2..jne..
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
pp = piinapäivä


:heart:Kaikki plussanneet löytyvät pinon ensimmäiseltä sivulta!:heart:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1897274-40-so-what-wol-12-a/
 
Meillä poikaselle iski yöllä aivan yllättäin tuo Laryngiitti/"valekuristustauti"..

Aivan kamalaa ja tuntui, että lapsi ei saa enää henkeä ja sanoihin monta kertaa: "kuolenko minä Äiti nyt"?..voi pientä poikasta kun vieläkin muistelen hänen hätäänsä:ashamed:

Soitin yöllä päivystykseen ja sain selkeän neuvon: Ulos lämpimästi puettuna hengittelemään kosteata, viileää yöilmaa.
..ja näin tehtiin: hattu päähän, villasukat jalkaan ja lämpimän peiton sisään.

Siellä istuksin lapsen kera n. 15min ja olo alkoi poikasella pikkasen helpottaa, lapsi muutenhin rauhoittui ja lopetti itkun - välillä limaa pikkasen oksensi.

Huomasin sitten kuumeen lapselle nouseeen..mies antoi lääkettä ja laittelin lapsen kahden tyynyn varaan nukkumaan omaan huoneeseen, jossa ikkuna auki..sinne pikku poikanen nukahti heti ja nukkui rauhallisesti sitten koko yön.:heart:

Aamulla, kuin ei mitään - terve kuin pukki lapsi on!=)

Tämä on kauhean kuuloinen auti ja säikäyttää kyllä kunolla.:O
Miun esikollakaan ei tällaista ollut, kuumekouristus oli kyllä paha kerran aivan pienenä.

Tauti iskee juuri typillisesti yöllä ja lapsi on saattanut ruveta nukumaan illasta a i v a n terveenä!

Toivottavasti ei ensi yönä käy samoiten..sairaanhoitaja kertoili, että saattaa mennä n. 3yötä kun lapsi näin heräilee..:(

Pitääkin lähteä laittautumaan "haaskan näköiseksi" - käyn ostamassa ittelleni uuden luurin.;)
..päätä on vain inhasti särkenyt aamusta lähtien..olisiko matalapinetta taas ilmassa?..täällä kaunis, lämmin keli ja huomisellehin luvattu lämmintä.
Miun pääkoppa reagoi jo t o s i aikaiseen esim. sateeseen/ukkoseen!(toisilla kolottaa jalkoja)

Taitaa nuo tisuthin taas kipeytyä:$..tänään dippaan taas illemmalla..sellaista pientä kutinaa hieman jo on..että jos vaikka Äitienpäivä piliä etukäteen..:D:p


Mukavaa päivää ja viikonloppua kaikille ihunaisille!!
Ps..sain jo Äitienpäivä ruusuthin sisään ja partsulle etukäteen.;)

Ps.Ps..Oliivitar, miekin sen "pilkun" näin=)
Kunpa siihen tulis lähipäivinä lisää punaväriä!:heart:

Ottikselle pikaista paranemista tauti pöpöisestä, jotta pääset reissuamaan!:kiss:

Jännääjille ISOT +++++++++++ :heart:puhut:whistle:
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
Omaa napaa. Testasin ja negahan se :'(. Pakkasin just kamani, ett lähden mökille. Miehestä en tiedä ku en ole kysynyt lähteekö, mutt ei se kieltäydykään yleensä sinne lähdöstä. Toisaalta vois olla kovinkin terapeuttista saada olla ilta yksin. Pakkasin r-testin mukaan ja sen huomenna teen. Jos näkyy hailua haamua, en siitä intaannu, sillä se ei merkkaa tässä vaiheessa enää mitään. Nimim. kokemusta on.
 
Ottis
Oliivitar ja Salme71 Samaa päivittelin postin kulusta kahden naapurin kanssa, ku kaikki höngättiin laatikille yht'aikaa postia hakemaan. Ennen oli kaikki paremmin :LOL:.

Putunen Kiitos kannustuksesta, mutt kuten edeltä ehkä luit, niin negahan se mutt samaa mieltä olen kanssasi, ett jos raskaana olisin, näkyisi jo.

mur-mur Kiitos pöpönkarkotuksesta. Pää on aina vain juma**ttoman kipeä, mutt lekuri sanoi sen olevan 'tension neck'in syytä ja sen taas johtuvan flunssasta, joka puolestaan johtuu viruksesta. Koko viime yön unissakin tämä kipu oli mukana. Opastin ruotsalaisia helikopterilentäjiä pitämään suun auki kipupiikin aikana, ettei käy hassusti ja tule kopteri alas. Eilen illalla oikeasti hoksasin, ett suun auki pitäminen vihlonnan aikana pikkasen helpotti kipua. Hurjaa oli ku nenä ratisi ja samaan aikaan tuntui, ett vannetta kierretään pään ympäri.

Mutt nyt mä lähden, Hauskaa viikonloppua teille kaikille! Käyn varmasti huomenna kotona ja koneellakin, joten vi ses :wave:!
 
Ottis
mur-mur Ainakin parhaani teen, ett relaisin ja onhan toi ukko ihan kiltti viime aikoina ollut, joten voi se vähän helliäkin. Pitäisköhän huijia, ett lääkäri käski hieromaan niskoja ;)?
 
Kamalaa, mur-mur! Onneksi poikasesi on nyt jo ihan terve. Kuullostaa tuo tauti ihan kaamealta. Sisareni tytöllä on ollut myös samanlaisia hengitysvaikeuksia öiseen aikaan. Ensimmäisen kerran he veivät tytön päivystykseen yöllä, mutta saivat hyvät neuvot ja kun jatkossa noita on tullut toisinaan, niin ovat tosiaan hoitaneet itse viemällä ulos hengittelemään raikasta ilmaa.

Missähän vaiheessa tuollaisia voipi tulla? Meinaan, että onko kyse nimenomaan jo isommista lapsista vai voiko tällainen pieni taaperoikäinenkin sellaisen saada? Jotenkin sitä itse nukkuu yöt niin kevyesti, kun koko ajan kuuntelen pienimpiäkin risahduksia, joita kuuluu pojan huoneesta.

Mutta onneksi on noinkin yksinkertainen hoitokeino. Sitä varmaan vaan säikähtää kamalasti ja tietysti pieni lapsi vielä enemmän. Hyvä, että kaikki nyt kunnossa.
 
Ottis :hug: :'( .........Mutta jos vielä äitienpäivään......... :heart:

Mur-mur :heart: Olen myös säikähtänyt valtavasti, kun esikoinen sai ensimmäisen laryngiitti-kohtauksen. :'( Ambulanssin soitin, yksin kun kotona olin silloin. Onneksi silloin kohtaus ei enää uusiutunut. Nyt minun 3-vuotiaasta tiedän, että hänen kipeytyessä kammarista kuuluu "haukuntaa", se on hänellä sairastumisen ensimmäinen oire :( Onneksi rajuiksi kohtaukset eivät enää ole menneet. Pihan rappuset ovat kuitenkin tulleet tutuiksi yön pikkutunteina :hug: Minun pikkuisella on muuten ollut korvatulehdus aina laryngiitin rinnalla. Ei varmasi koske kaikkia pieniä, mutta kysäise pikkuiseltasi onko korvat kipeät :heart:

Paranemissätehiä Pojallesi

Salme Meidän perheessä ensimmäiset kohtaukset ovat tulleet noin 1,5v iässä ja jatkuneet tuonne 4-v asti. Siskonpojalle tuli laryngiitti vielä noin 8-vuotiaaksi asti
 
Viimeksi muokattu:
Huh huh "hellettä" Täällä pukkaa hikeä :confused: Kuumia aaltoja tulee ja menee :( Hikeä valuu ja keräytyy selkäkuoppaan, naama kiiltää ja paitoja vaihdettu.... Nyt on kyllä jotain hormonaalista toimintaa ilmassa. Tuskin raskausoire :ashamed:, palelu ollut oire aiemmissa raskauksissa kylläkin...
 

Yhteistyössä