40+ so what wol.12

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Löysinpä netistä parilla palstalla kehutun "Emerita" firman ja siellä myytävän Progesteronivoiteen:
Google Kääntäjä

Hinnaksi tulee 29.56e/2kk:n käyttöön
(hieman tyyriimpää kuin muualla/muunmerkkinen tuote..mutta "merkki" maksaa, niin kuin vaikka vaattehissakin;))

Tuo nettifirma on selkeä sivutoltaan ja Firman osoite tiedothin löytyivät selvästi=)
Tuo laittamani sivusto, on googlella käännetty - siis "hoono soomi"..
 
Viimeksi muokattu:
Ottis; viivanpaikkahan se on. Pidetään toivoa yllä, että äitienpäivänä jos dippailet, niin se pysyvä plussa ilmestyisi tikkuun. Itse yritän välttää (saahan sitä yrittää... : / ) testaamista liian aikaisin, kun en halua pettyä. Onhan se hyvä toisaalta tietää, että jos jotain kropassa tapahtuu eli esim. se, että hedelmöittyy, mutta ongelmia kiinnittymisessä. Hyvä, että saat miehesi mukaan lääkäriin. Saanko kysyä (ei tarvitse vastata, jos et halua), että oletteko olleet hoidoissa aiemmin?

:hug:
 
No huh - onneksi en tiennyt tuota foolihappojuttuakaan silloin, kun ekan kerran olin raskaana. Se on kyllä totta, että tieto lisää tuskaa. Nyt olen vähän paremmin varustautunut kuin viimeksi. Samoin kuin Oliivitar, olen lisännyt veden juontia, d-vitamiinia syön muutenkin sekä kalsiumlisää olen ottanut.

Ja Ottis, en yhtään usko, että vapun juhlimisella oli vaikutusta tärppiin! Joten elä turhaan huoli sen suhteen. Tietysti harmittaa, mutta ei kannata ajatella niin, että sen vuoksi kiinnittyminen ei olisi onnistunut.

Putuselle taas kiitokset päivityksestä! Ilman tuota listaa olisin ihan hukassa kiertopäivistä yms. =)

Mintulle tsempitykset ukkelin kaatoon illalla. Toivottavasti vuoto antaa sen verran myötä, että pääsette lempimään. :heart::heart:


Mukavia päivänjatkoja!
 
Ottis
Minttu2011 Kiitos :flower:. Mulle saattaa posti-pate huomenna kiikutella kaksi r-testiä ja onhan mulla digi jemmassa. Tietty jos oikein himottaa, niin voi kipasta kaupasta hakemassa halpistestejä.

Hittolainen ku tuo sun vuotos jatkuu aina vain :(. Ei todellakaan kuulosta mukavalta. Multa olis palaneet käämit aikoja sitten. Ärsyttävä hoitsu ollut sulla puhelimessa. Mustakin on joskus tuntunut lähinnä omassa tk:ssa niinkuin ei omista arvoistaan tai ylipäätään mistään saisi kysellä mitään. Kuin ne olis jotain valtionsalaisuuksia :headwall:. Trombosytopenian aikaan mulla oli kyllä niin ihanat hoitsut ja lekurit, ett joka aamupäivä tuotiin mulle kopio sen aamun verikokeiden tuloksista. Ei tarvinnut tingata. Joskus niinkinpäin =).

mur-mur Kääk! Näyttää siltä, että kannattaa todellakin pitää esim. mun dieetistä kiinni. Mullahan on viimeisimmn punnituksen mukaan se 3.7 kg lähtenyt kauhulukemista ja olo ollut sen myötä parempi, mutt muistanpa vaan talvella, että vaikka kilpparilääkitys oli huipussa, lihoin ku katoinkaan ruokaa ja olin väsynyt ku mikä. Voipi olla ihan syynä toi estrogeenijuttu minullakin, ainakin osittain. Kiitos tietoiskusta :kiss:.
Salme71 Kiitos tosta juhlimiskommentista ja muutenkin :kiss:. Ei me olla varsinaisesti missään hoidoissa oltu. Noiden Clomifenien ja Terolutien kanssa täss on edellinen puoli vuotta pelattu enemmän ja vähemmän aktiivisesti. Nyt ne loppu ja aika hakea uutta apua.
 
Ottis
Sitä piti kertomani, että osaa toi mun ukkelikukkelini olla ihanakin :kiss:. Kun tuli kotiin lähti hetipian käymään kaupassa ja toi mulla kantarellikeittoa. Sen syötyäni tuli eka kerran lämmin moneen päivään. Ja toipa hän mulle suklaatakin. Nyt lähti raivaamaan risuja metsästä. Olis niin kiva ku hänet voi kerran elämäsä kunnolla yllättää, sillä plussalla siis :heart:.
 
Heips MUR MUR! Ootpas sinä tosi paljon tutkinut asioita! Ja mites se onnistuu tilaaminen jos ei oo laillista Suomessa tuo käyttö? Ja sit tosta tuli mieleen, että mulla ainakin ruumiinlämpö on alhaisempi kuin joskus nuorempana... ja muutkin oireet on just samanlaisia... Täytynee pyytää tuo jos jotain kautta sais lähetteen kokeeseen. Jos ei nimttäin onnistu muuten!

No ei sit lähdettykään mökille, poika tuossa valitteli ettei lätkämatseja näe sieltä, kysyin että miten niin, nehän tulee normi kanavalta? Se vaan tokaiksi että 'ei ne pelit mitä mä haluan kattoo!' Sit tajusin että kyseessähän on NHL-pelit ja nehän tulee joltain maksukanavalta Canal+:n kautta...
Että ens viikonloppu sit JOS ilma on hyvä ja kaikki on terveinä..
Blääh! Avaankin nyt oluen.... meneehän se näinkin ja onneks on netti missä olla jos on tylsää! (mitähän sitä ennen tehtiin? Juostiin ulkona ja kyläiltiin enemmin). On muuten totta, ihmiset on vähentäny menemisiä netin takia, se on tutkittukin jo! Passivoiduttu siis, kamalaa, minä ainakii aloitan nyt tällä kertaa pikkuhiljaa kunnonkohotuskuurin! Tarkoittaa että suunnittelen etukäteen mitä teen minäkii päivänä, alkuun vain pari krt/vko, ei siis joka pv. Esim. uiminen (vesijuoksu)on vuodoista riippuen sellainen mistä voisi aloittaa, sitte kävely, sauvakävelyä suositellaan mut en oikein pidä siitä...kaikkeen tietty tottuu! Tylsiä lajeja mutta pakko jostain aloittaa!

Sitte täällä on puhuttu ruokavaliosta, sekin on tärkeä osa kunnon kohotusta!
Joo olis nyt sit parempi säkä ens kerralla ettei hajoo selkä tms. kun en nyt voi vielä pyöräillä... Voi olla että ens viikko mennee viel sairaslomalla... ainakii se fys.ter. oli sitä mieltä ettei viel kannattais lähtee...

No vuoto jatkuu.. ja on siinä aavistus punastakii joukossa... aattelin että mulla VOI olla menkatkii kun eihän se mitenkään sanottua oo että vuodon pitää olla punaista. Mutta tuo vaan, että sanotaan kuukautisten km: jälkeen olevan tavallista runsaaammat ekalla kertaa. Mut voihan tuo viel runsastua ja niinhän mulla ennenkii on ekana ollut ruskeaa tuhrua mut sitte on melkein jo viimeistään seuraavana päivänä ollut kirkasta verta. Joo en tiedä, katotaan!
 
Ottis: Onnittelut kun oot saanut kiloja pois noinkin hyvin!:flower:

Kateeks käy kun mulla homma on mennynnä toisinpäin eli takasin on ropissu! Ja laiskasikii tullut, olis pitäny tänäänkii mennä kävelylenkille mut ei jaksa, vielhän sitä ehtis... näkis vaan! Se olis kiva jos ois joku kaverina. Mut kun ei saa kysyttyä! Ukkokii kieltäytyi kun ehdotin kera koirien hautuumaalla pojan haudalla käyntiä kävellen. Vaik eihän sinne sais koiria viedä.. menee huomiselle!

Huomenna kyl VARPISTI lähen tunnin kävelylenkille! Lupaan sen itelleni ja lupaan sen teille! OK!
Siten vielä: sorry jaaritteluni mut kun ei oo ketään juttuseuraa ja tänne on kiva kirjoitella avoimesti kaikki mieltä painavat asiat... PALAILLAAN TAAS RAKKAAT OLOHUONEKAVERIT!
PIAN MINÄKII kiertopäivälistoilla??? :heart:=)
Ihanaa illanjatkoa, voipi olla että taas pikkutunneilla palaan!:p
 
Minttu; nuo sinun liikuntasuunnitelmasi kuullostavat tosi hyviltä! Itse tykkään uimisesta, mutta valitettavasti tulee harrastettua sitä vain kesäisin omalla mökillä. En oikein tykkää käydä noissa halleissa... Sauvakävely on tosi hyvä liikuntamuoto! Suosittelen! Eikä se ole kuule tylsää. Kun pistää oikein vauhtia ja antaa sauvojen viuhua, niin johan on menoa ja meininkiä... :LOL: Ei mutta siis ihan oikeesti, se käy moneen lihakseen ja on yllättävän hauskaa. Itse laihduin raskauden jälkeen takaisin normaalimittoihin juuri noiden ansiosta.
 
Viimeksi muokattu:
Minttu - hyvinkin saattaa olla jo menkat sieltä siulla tulollansa!:wave:
..Ja mites se onnistuu tilaaminen jos ei oo laillista Suomessa tuo käyttö?..

Jaahas, niinpä niin ja sa se..;)
Minä nyt kuiteshin riskillä tilasin..J A kyllähän Clomit ovat laillisia Suomessahin!..tartteis vaan sen reseptin..
Tänään vielä tuota Progesteron voidettahin tilailin parin kuukauden käyttöön.=)
Makseli läheyskuljen kera 24e
Hyvässä lykyssä pääsen voidetta käyttämään vielä tälle kiertoa, oviksen jälkeen..T A I, sitten aloitan 3vrk oviksen jälkeen Luget..mietin vielä.

Monta firmaa kävin läpi ja joka paikasta EI voi Suomeen tilailla..eräässäkin firmassa oli selkeä lista, mitä tuotteita esim, Suomeen lähettävät!
Lootuskaupasta(Suomi)on voinut ennen tilailla Progesteron voidetta, ei enään.

Tämä firma josta tilailin, hyväksyi maksuksi myös Visa Electron kortin ja makselin turvallisesti PayPalin kautta.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä kuulkaaas ihunaiset, mie olen tämän pinon soffaperuna - se on varmaa..:LOL:

Pitäishin joku kerta laitella askelmittari vyötärölle ja kattoa, miten paljon se mur-mur hiippailee päivän mittaan:D..en juurikaan kyllä:O
 
Mur mur! Minä oon lihonu melkein 10 kiloa sitten viime kevään! Nyt saa kyl loppua tää lorviminen kun saan selän parempaan kuntoon! Huomenna lähenkii HETI AAMUSTA kun oon koirat käyttäny ja syöny aamupalan lenkille!

Sitte saa loppupäivän tehdä mitä huvittaa... meinaan löhötä soffalla tai baden baden- tuolissa ja kattoo Suomen peliä klo 17 alkaen! Kuin moni täällä seuraa noita pelejä? Mua ainakin jännittää niin etten aina uskalla kattoo mitä tapahtuu! Pakko vaan seurata, oon tykännyt lapsesta asti kattoa ja mun poika on ihan hulluna seuraamaan kaikki NHL-pelitkin jos vaan jaksaa, ne kun tulee keskellä yötä!
 
Heips taas Ihanaiset Naiset :) Hirmuisesti on tullut asiaa taas muutaman päivän aikana! Anteeksi kun en kuitenkaan muista kaikkea mitä Teistä kaikista luin :ashamed:

Hmm... siitä ihanaisesta "tätirunosta" tuli ihan mieleeni Kalevala ja olinkin melkoisen varma että oli "otanta" sieltä mutta pieleen meni :)

mur-mur Itse asiassa jäin miettimään sitä että mikäli minulle ei lekuri suostu yksinkertaisesti kirjoittamaan esim. clomeja niin mikään ei estä tilaamasta niitä netistä jos siis haluaisivat hankalaksi heittäytyä (lääkärit) :D Kyllä maailmaan tarjontaa mahtuu ... eri asia on tietenkin että omalla riskillähän siinä silloin toimii mutta kuitenkin ... "tarkoitus pyhittää keinot" ..

Ottis Ajattelen aivan kuten sinäkin tuosta testistä - haluaisin edes joskus maailmassa viivan vahvistuvan jotta tietäisin edes olleen mahkuja :( vaan kun ei niin ei minua ole kohdannut :ashamed: Mutta kyllä se sinulla vielä vahvistuu ++++++++++++puuhkutan ja puhallan viivan vahvaksi punaiseksi :D Hyvä että menette yhdessä lekurille miehesi kanssa!

En kertakaikkiaan viitsinyt tilata aikaa vielä sille gynelle kun netissä oli aikavaraus vain 20 minsalle, höh! Edellisellä gyne käynnillä sai varata ajan joko ultralla tai ilman ja minähän varasin sitten ultralla! Tuolla klinikalla ei sellaisia mahdollisuuksia ollut ollenkaan, täytynee tilata aika soittamalla...

Minttu Sinullako se selkä vaivaa niin kovasti :( omani alkaa jo olla parempi, tiedän nyt syynkin kun kävin puntarilla... aina kun paino nousee yli 70 niin minulla selkä paksahtaa!?

Pahoitteluni kaikille joille Tätitoope tuli tyhmyyksissään kylään! Seuraavaan kiertoon sitten uusia tuulia!

Vielä sen verran ON että tällä kierrolla olikin sitten runsaat vuodot joten toivon että kierto normalisoituu vihdoinkin!

Ihkua iltaa Teille ihanaisille! Kaikkia Teitä ajattelen ja toivon plussaa aivan jokaiselle haaveilijalle :heart::heart:
 
Mafinka niin..miehän en ole muuta kuin Tk lääriltä kysäissyt noita Clomeja - ja kieltävän vastauksen sain..epäilen kyllä, että Hormoonipolin lääkäri minua näkemäti, niitä kirjoittais?..
..eli..tarkoitus pyhittää keinot - näin mie fundeeraan..ja kovasti Clomeja odottelenkin Posti Paten tuovan sieltä jostahin rapakon takaa!=)

Jospa Clomit+(Luget - voide tai ihan suomi pilleri)toisi avun ja tärppi kävis..haaveillaan vielä hetki(tuonne syksyyn saakka..)..
 
Viimeksi muokattu:
mur-mur:kiss: no nyt ymmärrän miksi tilasit ne clomit :) samaisesta syystä kuin minäkin sen tulen tekemään mikäli en lekurilta saa määräystä!

Miten muuten on kun niin paljon tunnut tietävän!? Tarkoittaako se, mikäli ovulaatiotikku näyttää sen ovulaation, että myös munasolu varmasti irtoaa? Kysyn siksi että joku täällä "vierailijoista" ehdotti selvittämään ko. asian. Itsellänihän on ollut juuri ongelmana tutkimuksien mukaan ettei munasolu irronnut paitsi clomeilla joten sehän tässä minua häiritseekin ... Olosuhteet on olleet hyvät ja ajat olleet kohdillaan ja ja ja muttei tärppiä ole tullut? Kun kerran menen yksityiselle niin ovathan siellä velvollisia tekemään kaikki kokeet mitä pyydän kun kerta itse ne joudun maksamaan! Mihinkään hoitoihin, lukuunottamatta lääkinnällisiin en ole valmis menemään, joten luulisi että edes lääkkeitä joutaisivat määräämään ...

No ompas tästä tullut stresin aihe :(
 
Mur-mur Minulla testattiin alkuvuodesta AMH <0,2 ja FSH jotain 12,9 muistaakseni (liian korkea kumminkin), ja tohtori sanoi että kipi kipi yksityiselle hoitoihin, koska julkisella on vuoden jono ja silloin voi olla jo myöhäistä.. Ja sanoi vielä että suoraan IVF:ään koska todennäköisesti inseminaatiosta ei ole minulle apua. Ja minä varasin ajan mutta eipä sitä ehditty käyttämään, kun seuraavasta kierrosta sitten tuli plussa :whistle: Vaikka se kesken menikin niin tulipa todistettua että jotain toimintaa vielä tuolta sisuksista löytyy... niinkin paljon että riittää tupliksi asti...

Nyt ajattelin että yritetään pari kiertoa luomuna, ja jos ei tärppää niin sitten uutta aikaa varaamaan, jos se taas tepsisi :D
 
Tarkoittaako se, mikäli ovulaatiotikku näyttää sen ovulaation, että myös munasolu varmasti irtoaa?
-sata varmahan se ei silti ole, vaikka testit ovisplussaa näyttäis..ja varsinkin meillä iäkkäämmillä naisilla ja naisilla, joilla monirakkulaiset munasarjat.
Kysyn siksi että joku täällä "vierailijoista" ehdotti selvittämään ko. asian. Itsellänihän on ollut juuri ongelmana tutkimuksien mukaan ettei munasolu irronnut paitsi clomeilla joten sehän tässä minua häiritseekin ...
- Eli, et ovuloi ilmeisesti ilman Clomeja?
Olosuhteet on olleet hyvät ja ajat olleet kohdillaan ja ja ja muttei tärppiä ole tullut? Kun kerran menen yksityiselle niin ovathan siellä velvollisia tekemään kaikki kokeet mitä pyydän kun kerta itse ne joudun maksamaan!
-Kyllä ovat velvollisia tekemään ne KAIKKI mahdolliset hormonikokeet, ultrat mitä sie haluat..vaikka saattaavat antaa ymmärtää, että: "turhaa touhua"
Mihinkään hoitoihin, lukuunottamatta lääkinnällisiin en ole valmis menemään, joten luulisi että edes lääkkeitä joutaisivat määräämään ...
Kyllä Clomeja&Lugeja TAI ehkä Clomit ja jopa iroituspiikin(Pregnyl- pikkutirrillä mm.)silloin vain täytyy seurata ultralla, milloin sopiva folli sieltä irtoamassa
Tuosta Femarista kannataa vielä erikseen jutella, se voisi siun kohdalla(ja miunhin)olla tehokkaampi, kuin pelkät Clomit!?

..ja monilla on ollut p a l j o n vähempi niistä sivuvaikutuksia.

No ompas tästä tullut stresin aihe :(
-Älä muuta virka, kyllä stressitasot nousee ja laskee vuoron perään huimasti tässä hommassa!:O..:(
.
 
Viimeksi muokattu:
Euphonia siulla tuo AMH ollut jo postmenopausaalisella tasolla..mitähän se miulla jo onkaan:|..mikä Kp katsottiin silloin tuo FSH?..oliko follikulaarivaiheessa/kierron alussa?

Esim. nuo FSH ja LH tasot saatavat vaihdella paljonkin vielä kierroittain, ne eivät kerro oikein tarkasti munasarjojen kapasiteetista..
..ajatteleppa, siulla kuiteshin tärppi kävi - tupla sellainen!!
Vielä on kuule toivoa!:):heart:

Kovasti kesäistä luomutärppiä mie teille miehesi kera toivon täällä:heart:..ja sitten jos ei, varaat sen uuden ajan;)
 
Viimeksi muokattu:
Vielä laitan tuollaisen tekstin..viimonen sitten tämä näistä "mummo jutuista";)

Kuukautisten loppuminen
Vaihdevuodet
11.12.2007
Marika Javanainen

Estrogeenituotanto vähenee voimakkaasti kuukautisten loppumisen aikoihin, koska munasolu ei enää irtoa jokaisen kuukautiskierron aikana. Silloin ei myöskään muodostu keltarauhashormonia, ja kuukautiset alkavat muuttua epäsäännöllisesti. Lopulta ne loppuvat kokonaan.

Vaihdevuosien katsotaan alkaneen, kun kuukautiskierron pituus on selvästi muuttunut aiemmasta.
-Miulla kierto jo lyhentynyt -2009 lopusta tuon 4vrk
Vaihdevuosien alkuvaihetta ja viimeisten kuukautisten jälkeistä vuotta kutsutaan perimenopaussiksi. Perimenopaussi alkaa keskimäärin 47-vuotiaana.

Kuukautiset alkavat muuttua epäsäännöllisiksi 45. ikävuoden jälkeen. Ensin kierto lyhenee,
-lista sen kun jatkuu..
.. mutta myöhemmin kierrot pidentyvät tai muuttuvat vaihtelevan epäsäännöllisiksi. Myös kuukautisvuodot voivat muuttua. Kuukautisten muuttuminen on yksilöllistä, eivätkä ne myöskään pääty minkään tietyn kaavan mukaan.

-Ihan kuin miulla!
Kuumotusta ja hikoilua voi esiintyä jo silloin, kun kuukautiskierto muuttuu epäsäännölliseksi. Nämä oireet lisääntyvät ennen kuukautisvuodon alkua ja kuukautisten aikana. Samoihin aikoihin voi ilmaantua itkuisuutta, masennusta ja ärtymystä.
-Juu ja jatkuu vaan..

Kuukautisten loppumiseen liittyvät fysiologiset muutokset käynnistyvät perimenopaussin aikana, jonka keskimääräinen kesto on noin neljä vuotta. Yksikölliset erot ovat kuitenkin suuria. Kestoaika vaihtelee kahden ja kahdeksan vuoden välillä.

Hyvä tietää
Kuukautiskiertoa voi säännöllistää keltarauhashormonilla, kun käyttää sitä kuukautiskierron puolivälistä eteenpäin 10–14 päivän ajan. Hoito varmistaa kohdun limakalvon hyvinvoinnin ja vähentää kohtusyövän riskiä. Keltarauhashormonia suositellaan erityisesti, jos kuukautiset jatkuvat epäsäännöllisinä pitkään. Jaksottaista keltarauhashormonihoitoa voidaan jatkaa kuukautisten poisjäämiseen tai vaihdevuosioireiden ilmaantumiseen saakka.

Perimenopaussille on tyypillistä munasarjojen toiminnan voimakas ja yllätyksellinen vaihtelu. Tämän takia estrogeenia voi olla yhtenä hetkenä liikaa ja toisena liian vähän.
-Näin just miulla edellisellä kierrolla!

..ja:attn: HUOM Ihunaiset..edelliseen, punaisella vahvistettuun tekstiin viitaten:tämä antaa juuri sitä toivoa mahdollisuudesta meille!:heart:
..jalka, vielä siellä oven välissä..ei toisella puolen kokonansa:kiss:

Artikkelin asiantuntijat:
Leena Anttila
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta Ihunaiset!

mur-mur Kiitos taas uutispjäjäyksestä! Huomaan että myös minulla joltakin osin näyttäisi olevan noita edellä mainitsemiasi oireita koskien tuota artikkelia "Kuukautisten loppuminen". No olisihan se ihme ellei tällä ikää jo oireita olisi.

Euphonia Muistaakseni olet samalta paikkakunnalta kuin minäkin eli Suomen Aurinkoisimmasta kaupungista. Meillä täällä ei ole noita "Hedelmöitysklinikoita" mutta kannattaisi varmasti olla yhteydessä joko Mehiläiseen tai Liljaan, sieltä osaavat sitten ohjata eteenpäin mikäli katsovat aiheelliseksi (esim. Tampereelle Avaan). Nyt en muista ikääsi mutta kipin kapin yksityiselle mikäli lähentelet 45:ttä sillä sen jälkeen on turha itkeä, näin minulle kävi!

nöpsö Käytkö jossain "saamassa" sen pistoksen? Onnea matkaan kovasti :heart:

Ihanaa pyhää Teille kaikille, lähden taas kullan luo ja palaan maanantaina :heart::heart::heart:

mur-mur Leiskuvaa lempeä tälle pyhälle :D :heart::heart:

Niin ja kaikille äideille: HYVÄÄ ÄITIENPÄIVÄÄ :flower::kiss:
 
Viimeksi muokattu:
Mafinka ei en käy vaan pistän itte noita piikkejä puoliväliin kiertoa ja sitte ultrataan ja kassotaan mitä sisuksissa tapahtuu :)
tää onki uus kokeilu mun kohilla,kun aikasemmin on vaan syöty tabuja limiksen kasvattimeksi.
Jaa..täytyy mennä..nykyään ei istuskella koneella paria minuuttia kauempaa ku tuo murunen tahtoo myös tulla koneelle ja sillon se on menua...:)
 

Yhteistyössä