40+ so what wol.12

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Ottis
Kiitos mur-mur, Putunen, Salme71 ja Mindy<3 peukutuksista ja tsempeistä muutenkin. Huomisaamun testi mulle itselleni aika paljon kertoo, sillä jos eilisessä testissä näkyi väriä pitäisi siinäkin tai sitten tämä kierto oli tässä. Tänään olen ajatellut olla mokomaa ajattelematta, ettei sielunrauha häiriinny =).

Mindy<3 Hienoa, että siellä ovisplussa pärähtänyt lasiin. Päästään reilun viikon päästä jo kovasti sun tilannettasi jännäilemään :). Plussatuulta ja onnekasta RKTT-aikaa :heart:!
 
Laittelin muuten sinne ulkolaiseen firmaan hieman tiedustelua tlauksestani..

Tilaus tullut perille maksun kera ja ovat jo laittaneet tuotteen matkaamaan..saas nähdä, saanko sen kotio saakka.:)

ps. Tilailin hieman noita B-ryhmän vitamiineja..
Befoli 30 tabl. - Apteekkituotteet.fi verkkoapteekki

On tuo B6 miun ikäiselle tärkeää..sellainen "hermovitamiini"..;)
..turvallinen max, annostus, oli muistaakesi peräti 100-200mg/vrk
(Suomessa max. suositus monasti 25-50mg)

..B6- vitamiinia tarvitaan erityisesti kasvun ja raskauden aikana. Sitä tarvitaan myös terveiden punasolujen muodostuksessa. Runsaasti valkuaista sisältävä ravinto, imetys, hormonikorvaushoito ja E- pillereiden käyttö lisäävät sen tarvetta. Puolet raskaana olevista kärsii arvioiden mukaan B6- vitamiinin eli pyridoksiinin puutteesta. B6- vitamiini voi estää PMS-oireita. Erään tutkimuksen mukaan 80%:lla masennuksesta kärsivistä on B6- vitamiinin puutosta. Suuret määrät B6- vitamiinia voivat aiheuttaa neurologisia oireita. B6- vitamiinia suositellaan yleensä n. 50 mg päiväannoksina ja yli 200 mg päiväannoksia tulee välttää. Muut B- ryhmän vitamiinit ovat vaarattomia suurinakin annoksina..
..ajattelin itse käyttää 2tbl/vrk.
 
Viimeksi muokattu:
Putuselle, mur-murille ja Oliivittarelle sekä kaikille muillekin kiitokset pahoitteluista! Se hyvä puoli tässä on, että kierto on normalisoitunut ja päästään taas aloittamaan alusta ja mahdollisesti jännäilemään seuraavaan kiertoa! :)

Hienoa Mindy! Nyt sitten odotellaan vain sinun läheneviä jännäpäiviä!:heart: Ja tosiaan; mitäpä sitä ei tekisi, että saisi pikkumassuasukin syliin asti paapottavaksi. :D

Kaikille rktt-listalaisille isot halit, että onni nyt potkaisisi kunnolla!
 
Pikainen tervehdys ladyt!!

Täällä piinailu menee jännäksi, nyt kp 24 menossa ja negaa olen testaillut pariinkin otteeseen mutta oireet kovin erilaiset kuin normaalisti eli tuhrua tuli ma sen jälkeen ei,viime viikon lopusta ma saakka nippaili tosi ilkeästi masuun ja olikin varma että hanat aukeaa etuajassa.
Tänään on ollut aivan seesteinen olo, ei niin mitään. Ja lämmöt 37.1.

Ottiksen kanssa taidamme jälleen olla samoilla viivoilla,olisihan se aikamoinen äitienpäivä lahja jos plussan tikkuun saisi..:heart:

Plussa onnea kaikille:)

T. kiireinen Onlydream
 
Ottis
Onlydream Yes :kiss:. Ihanaa, ett ollaan samoilla viivoilla. Plussapuhureita sulle puuskuttelen :whistle::heart:!

Mahdotontako Sinähän toimit kuin kello täsmälleen ajallaan. Olen pahoillani, että täti pääsi sittenkin yllättämään :':)hug:.
 
Ottis
mur-mur Befolia taidetaan meidän apteekissa myydä poretablettin ja nyt onkin menossa kolme kahden hinnalla- kampanja. Juu, niin onkin ja sitä olen välillä Beroccan sijasta käyttänytkin. Nyt pääsi taas pari päivää livahtamaan, etten muistanut Beroccaa, mutt sitä tänään sitten taas otin. Minä tilasin just netistä lisää Foolihappoa (Baby Plania), ku huomasin, ett ne loppuu ensi viikolla. Ja tietty pari r-testiä kans =) :LOL:.
 
Tulipa mieleeni noista vitamiineista kun oli puhetta, että mitenkäs on sen foolihapon laita? Viime raskaudessa lääkäri määräsi minulle ison annoksen per päivä. Olikohan se peräti 5mg (saatan kyllä muistaa väärinkin...). Alunperinhän en siis syönyt edes mitään vitamiineja tms. kun raskaus tuli vähän kuitenkin puun takaa. Olin siis jo pitkälti toisella kuukaudella, kun ekan kerran kävin lääkärin vastaanotolla.

Se kyllä täytyy sanoa, että raskauteen ja lapsen terveyteen ei tuo alun 'tietämättömyys' vaikuttanut mitenkään. Lieneekö hyvää tuuria vai mitä, mutta tosiaan elelin kuin ennenkin. Söin kaikkea mahdollista, mikä varmaan olisi ollut kiellettyjen listalla. Tein kaikkea mahdollista ja kävin vielä juhlimassakin. Tosin en nyt ole ikinä ollut mikään hillitön alkomashoolin kuluttaja, mutta viinilasillinen silloin tällöin kumminkin.

Sain sitten neuvolasta listan, jossa kerrottiin, että mitä kaikkea tulisi välttää. Olin varmaan syönyt kaikkea mahdollista siltä listalta (maksa taisi olla ainoa, jota inhoan :D )

Olen jostain lukenut, että jotkut eivät halua laittaa edes väriä tukkaansa, jos se vaikuttaa raskauteen tms. Eli ollaan huippuvarovaisia kaikessa tekemisessä. Mitenkäs teillä muilla? Onko teillä jotain, mitä pyritte välttämään tai jätätte tekemättä?

Mukavia illanjatkoja kaikille!
 
Salme Foolihappoa suositellaan n i m e n o m a a n jo e n n e n raskauttahin!
Foolihappo
Foolihappo kuuluu B-vitamiineihin. Naisen tulisi alkaa nauttia sitä jo ennen hedelmöitystä vähintään 400, mieluiten 800 mikrogrammaa päivässä, sillä foolihappo vähentää sikiövaurioita (spina bifidaa ja huuli- ja kitahalkiota). Hedelmöityksen jälkeen otettuna teho ei ole enää sama.
Max. annos taisi olla 800microgrammaa/vrk(mie syön 700microg.)

Suosituksethan Suomessa ovat alhaisemmat(400microg.)
..mutta aivan turvallista on siis ottaa tuo 800microg/vrk

Tuo Tolosen Fooli B-Strong on huokea - 2kk:n annos 5.90e

Tuossa vielä hyvä linkki Foolihaposta:

MMC ( meningomyeloseele eli selkydinkohju ) - Metachronos ry
 
Viimeksi muokattu:
Minäkin ostin apteekista Folirenia, joka sisältää 400 mg foolihappoa/tabletti. Tuo annostus on yleinen suositus, oletuksena että ravinnosta saa osansa. Pyrin kuitenkin syömään terveellisesti, mikä palvelee montaa muutakin asiaa, siksi en muitakaan vitamiineja tms. vetele tuplana. Ja aiemmin en oo foolihappoa syönyt, vaikka mulla on laktoosi-intoleranssi ja muitakin vaivoja... Miksiköhän.

Voihan olla tietysti, että kilahdan tässä projektissani, ja popsin pian purkillisen päivässä :p Edellisiä lapsia kun suunniteltiin, ei missään puhuttu foolihaposta & sen tarpeellisuudesta :O
 
Iltasia vielä :wave:

Kiitos Mur-mur Niinhän sinä kävi, että tekniikka petti :LOL: (suunnitelma ja tikutus) mutta peittoja heiluteltiin mukavastikin, jospa siellä peiton alla kaksi yksinäistä löysi toisensa......:heart:

Mahdotontako :hug: Voi pahus :'( Näyttää siltä, että kurjake-tädillä olevan rollaattorin lisäksi kellokorttikin :kieh:


Onlydream Plussasäteitä Sinulle lähettelen :heart:

Ja ei muuta kuin apteekkiin... Olen ollut kahden vaiheilla, että mitäköhän ravinteita sitä seuraavaksi, mutta nyt paukahtikin vinkkejä :) Kiitoksia :kiss:
 
Mie olen tässä illan tutkinut tuota aika uutta hormonikoetta: AMH= Anti muller hormooni
(tai ei ole aiemmin pistänyt silmääni..)
Uusi testi selvittää tarkasti, milloin naisen vaihdevuodet alkavat - Terveysuutiset - Naisten kanava - Poliklinikka.fi
..ja tuolla mielenkiintoista tietoa..
Palvelun tarjoaa Google-dokumentit

Minä ajattelin pyydellä tuohon kokeeseen lähetteen silloin 9.5 kun lääkärin soittoaika Hormonipolilta!
..saattais kertoa miun munasarjojen toiminnasta paljon..:)

:attn:Nyt flikat j o k a i n e n pyydelkää tämä S-AMH lähete omalta lääkäriltä/Gyneltä!
(kellä ei ole aeimmin jo sitä otettu)

Mie ainahin olen sen luontoinen, että haluan tietoa oman kropan toiminasta p a l j o n!:wave:
..ja varsinkin tähän lisääntymiseen liittyen.

Tutkin eilen vielä uudemman kerran ulkolaisia nettikauppoja:)D).
..ja varsinkin ettin tietoa tuosta Progesteroni voiteesta - löytyihän sitä.

Tuoltapa voitte halukaat tutkia..
progesta care. - Google-haku

Esim:" Life Flo" Progesta care..ja taitaa olla n. 100-120mg pullo/riittää 90vrk/27.95US Dollar= 18.74(suomessa Lugesteron 30tbl/15.84e..ja riittää yhdelle kierrolle)

Tuolla googlella käännettynä suomeksi..siis" hoono soomi"..:p
Google Kääntäjä
..mutta, mie sain kyllä tuosta huonostahin käännöksestä joltisenkin selvää - ja tämä tuote onhin miun seuraavalla ostoslistalla.

Löysin myöskin netistä jo aiemmin juttua naisista,(suomi&ulkomailla) jotka käyttävät tuota Progesteronivoidetta ja ovat OIKEIN TYYTYVÄISIÄ.!:)
Pumppu annostelee sellaisen sopivan pienen annoksen, 20mg määrän kerrallaan ja on siten tasaisesti elinmistössä..Lugesteron pillerit tujumpaa.(en kuitenkaan tiedä, onko a i v a n Lugeja vastaava tämä tuote?..en usko)
Mikäli ymmärsin äkkiseltään luettuna, käytetään max.3vko/per kuukausi.

Joka tapauksessa Progesteronin tuotanto hiipuu koko ajan ihan lähikuukausina/vuosina?..ja hyvä tietää, että on joku "luonnonmukainen" lääke oloni tasaamiseen.

Proge voidetta saa varmaanhin Suomesta reseptillä, mutta uskoisin sen olevan tyyriimpää.

"Life Flo:n" sivustolla tuote tyyrimpää, muistaakseni n. 35 US Dollaria= 23.50e..ei mielestäni kova hinta 3kk:n käyttöön.

Huokeimillaan löysin tuon suuremman putelin(100-120mg) n. 16 US Dollarilla+lähetyskulut(ja joskus nekin ilmaiset)

Katselen kuiteskin ensin rauhassa, tuleeko ne Clomit perille.:)
 
Viimeksi muokattu:
Moiks! Yökyöpeli täällä taas!
Salme: PAHOIITTELUNI TÄDISTÄ!
Katottuani tota lätkää (harmittava 2-1 tappio Suomelle...) ja sit koosteen USA-Ruotsi-pelistä en taaskaan saa unta simmuun. Ja tulin tähän koneelle käymään kun näkynyt jääneen päälle.. Joo ONNEKS toi ei ollu ratkaisupeli vaan jäi sitten suomalaisille nälkää näyttää jatkossa 'Närhen munat' ekaks Saksalle perjantaina, sitte oli kait Slovakia ja Venäjä... ja SIT oli se kuoleman peli! Se 7. matsi ja jos oon kunnossa jo ens viikolla niin ja jos se tulee torstaina iltapvllä se jää multa väliin koska oon varmaan iltavuorossa!! No pitää ny ens kattoo mihin kohtaan se sattuu, ei vissii viel tiedä jos onkin iltapeli...
 
Ja viel Salmelle: Oon ollu jo kerran tiistaina fysikaalisessa hoidossa, ja uus aika on huomenna 11.45 joten ois vissii aika panna pää tyynyyn kunhan toi Voltaren- voide vaikuttais! (on muuten tehokasta! ainoo et pieni tuubi maksoi noin 7 euroa, 30g! Pitänee kattoo jos verkkoapteekista sais halvemmalla... Ne lämpölaastarit oli muuten 14 euroa normaalihinta mitkä sain viimeks tarjouksesta 12 eurolla, ja verkkoapteekista hinta oli 7 euroa lähetyskuluineen!) Ja en siis laastareita 14 euron hintaan ostanut!
 
Jep, mur mur, siivosin tietty kun en kestänyt enää!
Ja NYT JUURI keskellä yötä selkä tuntuu aika kivuttomalta vielä kun oon pystyssä... toivottavasti myös sängyssä pysyy pois, eilen meni klo 4 asti valvoessa kun selkä oli nii ärtynyt! Oli tosi inhottavaa! Toki nukuin edellisenä päivänä reilut päikkärit joten tiesin ettei yöllä saa kunnolla unta silmään...
 
KIITOS OLIIVITAR ihanasta runosta!!! Oliko ihan omaa käsialaa?? Kipu on hieman hellittänyt! Jospa se sun runosi tehosi siihen? Mene ja tiedä! THANKS!!!! Ja PLUSSAATHAN NYT MEILLE JOTTA EES JOKU ONNISTUISI TÄSSÄ PORUKASSA????? JOOKO???+++++++++++++:heart:
 
Minttu..voit kyllä sitä Voltaren geeliä saada ihan puhelimellahin kun soitelet tK:n omalle hoitajalle.(lääkäri laittaa sitten puhelinreseptin)

Oletko koskaan tuota kokeillut(Ice Power Plus)
https://www.terveysmarket.fi/product_details.php?p=294

Ps. Miulla sairaalassa hoitivat hopea hoidolla -04 sektiohaavaa - ja hyvin se sit paranihin:)(lopulta)
..alkuun vaan suihkuttelua..suihkuttelua..ja vielä kerran per**le vaan suihkuttelua:kieh:..eihän se auta jos tulehdus jo tullut(sairaala bagteeri)

Kyllä se siun selkäis tuosta hissukseen paranee kun vain muistat, että sopivasti rasitusta ja kipuvoidetta tarpeeksi usein:)
Ice Poweriahan esim. voi käyttää monta kertaa/vrk
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä