40+ so what wol.12

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
nii..mur-mur, ehkäpä sitä itse ensimmäisenä on ajattelemassa sitä pahinta vaihtoehtoa, niinkuin sinäkin ehkä nyt..kysehän voi kumminkin olla jostain ihan muusta keskusteltavasta "ikävästä" asiasta..niinku vaikka jostain isosta rahanmenosta..kuten vaikkapa vene tai moottoripyörä tms.
Toivon ettei olisi mitään kauhean ikävää...
 
Tässäpä tämä..eli kysyin: "voiko testin tehdä aamuvirtaan ja jos EI miksi"?!

Hei,

Hyvä kysymys johon vastaus ei ole aivan yksinkertainen.

Suositus että testiä ei tehdä aamuvirtsasta perustuu käytännön
kokemuksiin jolla suurin osa ihmisistä saa luotettavan tuloksen.

Testin voi tehdä aamuvirtsasta mutta LH-hormonin taso on tyypillisesti
korkeammalla kun sen tekee hieman myöhemmin. Kyse ei ole niinkään
eroista testeissä vaan ihmisen fysiologiasta.

Tärkeämpää on se että teet testin joka vuorokausi samaan aikaan ja
tarkkailet testiviivan voimakkuuden muutosta. Eli aamuvirtsasta viiva on
hieman haaleampi, mutta sen voimakkuus kyllä muuttuu ovulaatiota
edeltävänä hetkenä.

Toisaalta niille henkilöille joille erittäin herkät liuskat antavat aina
haalean testiviivan voi aamulla testaamista suositella kokeiltavaksi.
Tällöin on vielä tärkeämpää että testi toistetaan samaan kellonaikaan
eri päivinä.

Kannattaa aina suhtautua hieman varauksella sellaiseen markkinointiin
missä lukee "Testin voi tehdä aamuvirtsasta". Toiset kauppiaat käyttävät
tätä markkinointikikkana vaikka kyseessä olisi saman tehtaan tuote kuin
se missä kehotetaan testi tekemään vasta päivä-/iltapäivävirtsasta.
Kaikki testit on mahdollista tehdä aamuvirtsasta mutta testin
luotettavuus saattaa madaltua.



Ystävällisin terveisin,

Jari Seppälä, kotitesti.fi
myynti@kotitesti.fi
puh 0400 855000
 
Viimeksi muokattu:
...pitääkin sitten testailla muusta kun aamupisusta...
Onko sulle mur-mur(tai muutkin) tuttu tuo Donnatest, mikä on siis se sellainen minimikroskooppi mikä syljestä niitä "saniais" muotoja haeskelee?? Sellasen ostin tuossa joskus syksyn aikana mut en oo oikeen sinuiksi sen kanssa päässyt...
 
Enpä usko, että mistään rahanmenosta - yksistään ainakaan..miun tuntemukset on pitäneet monasti kutinsa ja nyt on vain sellainen oloinen taas

..vaan jos tupekilla nyt kävisi ja pötkölleen kohta - Nati nati:heart:
 
Viimeksi muokattu:
pikkutirri, ei ole tuttu..miekin meinasin sen kuumeilun alkuaikoina hankkia, vaan lueskelin siitä hieman käyttökokemuksia ja jätin ostamati.

Tuolla tosin monilla hyviäkin kokemuksia:
Donna ovulaatiotesti - Plazan keskustelut ? Plaza

Tässäpä lisätietoa, ketä kiinnotaisi kyseinen tuote:
Ovulaatiotesti.net ovulaatiotesti, hedelmllisyystesti, donna ovulaatiotesti, raskaustesti
..ja tuolla ihan huokean hintainenhin:
Erityisesti naisille | Luontaisprssi
..ja tuolla vielä vastaava - "Julia" sylkiovulaatiotesti:
Julia -ovulaatiotesti syljest - Julia ja DonnaTest ovulaatiotestit syljest | Raskauskeiju.fi
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta ja hyvää Loppiaista! :) Täällä onkin ollut aika vilkasta keskustelua taas viime yönä....

Toivottavasti mur-mur aavistuksesi eivät nyt osuisi ihan oikeaan, taikka saisitte asian kuntoon joka tapauksessa, oli se mikä tahansa.

pikkutirrille toivotan onnekasta oviksen bongailua =)

Rominas, huhuu, miltä näyttää tämä päivä ja oletko testaillut? :rolleyes:

Kiitokset kaikille plussatsempityksistä :flower: Eilen illalla tämä "raskaana olemisen tunne" vain vahvistui, samoin aamulla on tuntunut samalta kuin tärppikierrossa, tai oikeastaan vielä vahvemmasti. Ja viime kierrossa, joka ei ollut tärppikierto, ei ollut tällaisia tuntemuksia. Nyt on sellainen t u n n e vain, kokonaisvaltainen olo. Sitten tuli vielä muiden oireiden lisäksi pari aftaa suuhun, joita mulla ei yleensä ikinä muuten ole, ja niidenkin olen jostain lukenut olevan joillain raskausoireita. Aamulla sattui yskiessä vatsaan, vihlontaa on aika ajoin ja se ylettyy tuonne reisiin asti. Painon tunne alavatsassa on olemassa. Olen oikeastaan melko varma, että jotain nyt yrittää tapahtua, mutta kiinnittyykö sitten, niin onkin ihan toinen juttu.... jännittävää :O

Testasin aamulla huvikseni, ja yllytyksenkin vuoksi :D, Predictorin tavallisella (liekö 50 IU vahvuinen), eikä siinä oikeastaan mitään näy, mutta miten näkyisikään, kun menkkojen alkuun on vielä 5 päivää. Jos kuitenkin oikein vääntelee, niin voi siihen hyvällä mielikuvituksella kuvitella hailukkaa punaista haamun esiastetta. Jos niitä herkkiä testejä tulee huomisen postissa, niin pitäisi aamupisua varmaan laittaa huomenna jemmaan. Pitääkö sitä säilyttää jääkaapissa, mur-mur varmaan tietää, ja Ottis varmasti myös?

Tulipas lörpöteltyä nyt omista oloista....:ashamed: :$
 
Viimeksi muokattu:
...huomenia... taidankin olla "aamun" ensimmäinen kirjoittaja..
Ottis onpa erikoista ollut sinulla noiden terolutien kanssa kun minulle ne kirjoitettiin tasaamaan vuotovälejä kun jostain syystä aina tasan kakskytkasikierto muuttui ensin kolmekakkoseksi ja sitten kolmeysiksi?? Nyt sitten ensimmäisen kuurin jälkeen alkoi taas tasan kaksykasilla .. anteeksi kun kirjoitan nämä luvut näin mutta mulla on numeronäppäimissä jotain vikaa :confused:
mur-mur toivotaan että se juttu mikä miehesi mieltä tuntuu painavan johtuu todellakin jostain mitä Pikkutirri tuolla jo kommentoi: "vene, moottoripyörä" tms. :cool:
Mukavaa Loppiaista kaikille, täytyykin mennä tästä toisen koneen äärelle tekemään töitä jotta pääsis kullan luokse lähtemään huomenna ...
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
Pikkutirri ja mur-mur ovat täällä näemmä viettäneet valvojaisia. Harmi, ett minä suljin koneen puolen yön aikaan, sillä olisin voinut liittyä yöllisiin tissuttelijoihin ;).

mur-mur Toivottavasti ei mitään kamalaa ole tapahtumassa. Oikeastaan saisin minäkin pelätä omasta puolestani, sillä nukuin puol kahteentoista ja mies oli varmaankin jo aikoja sitten lähtenyt jonnekin, ehkä kotipaikalleen tai mökille, mutt sen tiedän, ettei hänelläkään voi täällä olla hauskaa mun kanssani jos ei minullakaan ole. Eilen olin ihan revetä ajatukseen, ett mun pitää tuollaisen äkkipikaisen kiukuttelijan kanssa elää, mutt kyllä minä sitä ärripurria kuitenkin rakastan :heart:, oli miten oli.

Putunen Hyviä noi sun oireet edelleen :heart:. Plussatuulta :whistle:!

Rominas Testailitkos plussan jo :heart:?
 
Ottis
Mafinka Niin minullakin reseptissä lukee, että kiertoa tasaamaan ja itse sitä todella ihmettelin, koska mulla on aina ollut melko tasainen kierto eli luteaalivaihe sen 14 vrk. Tiedä noista sitten, mutt Terolutit aloitan vain ja ainoastaan jos on pienintäkään toivoa siitä, että tärppi vois käydä, siis jos ollaan pupusteltu oikeaan aikaan.

Putunen Jess! Toivotaan viivan vahvistuvan :heart:!
 

Nimi/ikä.........Kiertopvä./kierronpit...yrityskerta...Km/monesko haaveissa

Mami-41 (41)...............kp2/27...........yk31............2.
Hysteria (42)...............kp2/26-29......yk9 (kkm.11/10) 1.
Sointu2010 (41)............kp4/23-29.....yk19..............1.
Ottis (43).....................kp10/25-26......yk19( 08/09) 1.
muumimamma-71 (38) kp11/26-29......yk7.....4./2.yht.
pikkutirri (41)...............kp13/28.........yk1........4./2yht.
mur-mur (45)..............kp13/25-28......yk21(01&08&11/10) 3.
Pikku-Äiti (37)............kp16/26...........yk1(km94/96/2x99)4./1.yht.
liiza (44).....................kp17/24-27......yk33....(02/07 08/08) 4
Nuuttimus (41)............kp17/28-36......yk2v...................3.
Iida-Karoliina (46)........kp17/23-29.....yk18...................5./1.yht.
Mahdotontako (46)......kp18/29...........yk6....................1. yht.
sarppav (40)...............kp19/27-32......yk6(07/10) 2.
putunen (41)...............kp21/24-26......yk11....................3./1.yht.
haave2010 (44)...........kp22/30..........yk7(06/10)...4./1.yht.
Riikkaliisa(42)..............kp24/30..........yk?................?
tetu68 (42)..................kp28/27.........yk9..................3/1.yht.
Rominas (40)..............kp28/25-27.....yk15(09/09 06&10/10) 2.
Ballerina Bolero (40)....kp?/25-28.......yk35....................3.
Raputar (40)................kp?/27...........yk?.....................2.
Kadonneet lampaat: onlydream, Ulla4







Pikku-Äiti (37)...............dpo4
Mahdotontako (46)........dpo4
Iida-Karoliina (46).........dpo5
putunen (41).................dpo9
Rominas (40).................dpo16

Ovulaatiotestissä tasavahva viiva= dpo-1
ovulaatio (myös oletettu ilman testailua) =dpo0
päivät ovulaation jälkeen = dpo1..dpo2..jne..
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
pp = piinapäivä


:heart:Kaikki plussanneet löytyvät pinon ensimmäiseltä sivulta!:heart:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1750034-40-so-what-vol-11-a/
 
Viimeksi muokattu:
Täällähän mie notkun(taassiisa) Ottis:D

Päivittelin listan ja jätin edelleen itteleni RKTT-listalle dpo0..tuli päivällä aika hyvät limat alakerrasta ja tisut turvonneet ja hieman arat - lämmöt EI nousseet vieläkään..joten: Ovis tänään!(luultavasti?)
..ja jos ei ole, olkoon olemati!!..eipä noilla viime sunnuntain talletuksilla taida enään mahkuja ollakkaan..ja tänään tuskin lemmitään.

Mies läksi poikasta viemään mummolaan, mie nukuin vielä silloin - eli en tiedä missä mennään, jää nähtäksi kun mies kotio palaa.

Onko Rominas töitä painamassa kun ei ole ilmoitellut testituloksestaan?..olispa se PLUSSA:heart:

..ja putunen - iiiiiiiihan selvästi pieni pesänrakentaja siellä kyydissä:heart: voi kun kestäis nyt matkassa pikkinen sen n. 9kk!!!!!

Muuten: Näkyikö se hailu haaleanpunertava viivanen sieltä testissä, testiajan puitteissa??

Mafinka, putunen..kyllä meillä on sen verta taas huonommin suhde pelannut, että kaikki on mahdollista: Joko loppu häämöttää..tai romanssi(?)jatkuu..:)
 
Viimeksi muokattu:
mur-mur pidän kuitenkin peukkuja ennemminkin sen romanssin suhteen sillä miehet ovat välillä niin arvaamattomia =)
Täytyi tulla välillä "linjoille" kun yritän pitää ruokapaussia töistä että jaksan taas jatkaa ja koiruus täytyy syöttää ja käyttää lenkillä.
Kauanko niiden simppojen oikein pitäisi pysyä hengissä, olen nimittäin lähdössä reissuun rakkauden luokse huomenna ja minulla ovis (toivottavasti) 12 pvä. Ei kait se tällä ikää kun ei nuoremmillakaan joka kerta irtoa ja on myönnettävä että viime kierroksella tunsin sen mielestäni pitkästä pitkästä aikaa ja ovislimatkin olivat sellaiset että joskus nuorempana viimeksi ollut, tosin en ole niistä mitään ymmärtänyt aikaisemmin... Sitä vaan olen ihmetellyt kun minulla jomotus tuntuu aina vaan oikealla puolella?
Noita ovistestejä hankin (jos hankin) vasta kun olen saanut viestiä gyneltäni...
Peukutuksia kuitenkin ihan jokaiselle :D
 
Ottis
Mafinka Muistelisin joskus kuulleeni/ lukeneeni, että ovisjomottelut jostain kumman syystä saattavat tuntua aina vain toisella puolella, vaikka munis ei sieltä silloin irtoaisikaan. Simppaset elävät parhaimmillaan 5 vrk, mutt kai se 3 vrk on vähän yleisempää. Riippuu tietenkin simpoista itsestään ja sekin ratkaisee onko kohdun kaulan happamuus sopiva.

mur-mur Peukuttelen, ett saatte asianne selvitettyä onnellisesti mitä se sitten onkaan.

Mun ukkoni kävi parin tunnin verran kotona, laittamassa ruoan itselleen, nukkumassa ja lähti taas omille teilleen. Melko synkkää tämä elo täälläkin.
 
Kiitos kaunis Mafinka "peukutteluistasi":)

Tuollaista tietoa siimahäntäisistä Solunetin sivustolta:

Siemensyöksy

Yhdynnässä tapahtuvassa siemensyöksyssä kertasiemenheitto eli ejakulaatio vapauttaa emättimeen 200-300 miljoonaa siittiötä. Näistä vain 200-300 kulkeutuu lopulta emättimestä munasolun hedelmöityspaikalle, joka tavallisimmmin on munatorven avautuma-osassa eli ampullassa lähellä munasarjaa (etäisyys 7.5-10 cm emättimestä). Siittiöiden muuttuminen hedelmöittymiskykyiseksi kestää noin seitsemän tuntia ja tapahtuu lopullisesti munatorvessa. Ejakuloitujen siittiöiden elinikä on pisimmillään 6 vuorokautta siemensyöksyn jälkeen.

(yleensä 1-3vrk)

Miulla vastaavasti tuo vasen puoli tuntuu olevan se, mistä munarakkula irtoaa.(-09 raskaudessa ultralla siellä näkyihin kutistunut keltarauhanen 16.9mm)

Hedelmällista oviksen hettästystä!!:wave:

Ps. Kiitti Ottis:)..siulle jaksuja myöskin eloosi:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Hellou!

mur-mur: Vapaapäivä tänään, onneksi!! :D

on: Jätin aamulla testaamatta ja nyt sitte harmittaa. Odottelen iltaan asti ja kenties sitte käyn negaloisen testaamassa. "Joku" on aika pessimisti asian suhteen tänään. :ashamed: Noh, tätiä ei ole tullut joten toivoa sitten kait on jäljellä....
 
Kiitos mur-mur taas tietoiskusta simpojen suhteen..=) ihanaa kun sä jaksat aina tietoa etsiä....
Ja voi kun käy ihan jännnnäksi putusen ja rominasin puolesta..voi kumpa teillä tärppäis nyt ja pysyis kanssa!!!
Harmi Ottis ettet eilen jääny koneelle kukkumaan ja oluselle, valvojaisia tää mamma viettää varmaan joka yö kun rytmi on tällee lomalla niin sekasin..
ON: Me lähtään miehen kanssa viettämään jonkun näköstä laatuaikaa tänään..Ruonansuun 30v juhlakiertueen keikalle...ja ehkäpä sen jälkeen hyvälle pihville..nam=)..oispa ihanaa jos ois vähän hellää sen jälkeen, mut..talo täynnä lapsia ja sillee...pikkasen mielen vieressä kävi et saisko tuon miehen kellistettyä auton penkille..eiks nuoretkin harrasta sellasta??;), noh..ehkäpä näillä kymmenillä(ja pakkasilla) täytyy vaan jättää moiset ajatukset ja oottaa sitä sunnuntaita..ihan on kyllä selvästi ovis lähenemässä kun moiset mielessä pyörii...=)
 
Ottis
pikkutirri Kuulostaa hyvältä toi ajatus miehen kellistämisestä autossa =). Hauskaa iltaa teille!

mur-mur Kiitos! Eiköhän tämä tästä mene, mutt on vähän vähissä mun sosiaalinen elämäni tällä menolla.
 
pikkutirri, Ai miten hyvältä kuullostaa teitin laatuaika mihesi kera!!:heart:
..ja kuuleppa - kaikki tai ei mitään tuon simojen saalistuksen eteen, eiköstä vain?!!;)

Mites teillä onnistuisi sellainen myöhäinen saunominen/suihkussa käynti kun lapset nukkuu - ihan silleen kahdelleen?..saahan sen kylppärin oven lukkoon?
..autossahin tiukan paikan tullen - aikas jännää(hekumallista)olis varmasti!!
 
Viimeksi muokattu:
Täällä ei muten mitään selvyyttä miehen outoon käytökseen tullut vielä..

Kaffitellaan tässä ihan rauhassa, ihan tavallisia asioita puhellaan..laittelin kuiteshin vähän tunnelmavalaistusta(kynttilöitä):rolleyes:ja saunan kohta lämpiämään napsautan.
Miulle jäi yksi oluthin eilisestä - miehelle viisi!!..taidan yhden ittelleni vongata:D..kattellaan..kattellaan, miten homma etenee..
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
mur-mur Tsemppiä!

ON Tein aikani kuluksi ovistestin ja pallonaamaa näytti. Ei siis onneksi vielä ovishuippu käsillä, mutt vahvempi oli testiviiva kuin viimeksi, kun jo pallonaamaa näytti. Uskon siis vahvasti, ett hymynaama testiin tulee huomenna ja ovis kp12 niinkuin ainakin kahdella edellisellä kierrolla. Saas nähdä saanko simppasia ajoissa jos ollenkaan :confused:. Enää en jaksa edes turhautua tähän touhuun :(.
 

Yhteistyössä