40+ "So what"!! (vol.9) =)

Kiitos neuvoista murmur ja ottis! Tuota vaan kummastelin, kun noissa ohjeissa luki, että o-testi tehdään klo 10-20 välillä? Testit joita minulla on ollut, neuvottiin tekemään heti aamusta, kuten r-testikin.
Aikamoista labrahommaa tämä on... :/
 
ikiemo kyselinkin tuota asiaa Kotitesti firmalta ja vastaus oli: Mieluiten EI aamun eka virtsaan!!


..tässäpä s-postiini tullut vastaus Kotitestiltä..

Hei, Hyvä kysymys johon vastaus ei ole aivan yksinkertainen.

Suositus että testiä ei tehdä aamuvirtsasta perustuu käytännön kokemuksiin jolla suurin osa ihmisistä saa luotettavan tuloksen. Testin voi tehdä aamuvirtsasta mutta LH-hormonin taso on tyypillisesti korkeammalla kun sen tekee hieman myöhemmin.

Kyse ei ole niinkään eroista testeissä vaan ihmisen fysiologiasta. Tärkeämpää on se että teet testin joka vuorokausi samaan aikaan ja tarkkailet testiviivan voimakkuuden muutosta. Eli aamuvirtsasta viiva on hieman haaleampi, mutta sen voimakkuus kyllä muuttuu ovulaatiota edeltävänä hetkenä.

Toisaalta niille henkilöille joille erittäin herkät liuskat antavat aina haalean testiviivan voi aamulla testaamista suositella kokeiltavaksi. Tällöin on vielä tärkeämpää että testi toistetaan samaan kellonaikaan eri päivinä.

Kannattaa aina suhtautua hieman varauksella sellaiseen markkinointiin missä lukee "Testin voi tehdä aamuvirtsasta". Toiset kauppiaat käyttävät tätä markkinointikikkana vaikka kyseessä olisi saman tehtaan tuote kuin se missä kehotetaan testi tekemään vasta päivä-/iltapäivävirtsasta.Kaikki testit on mahdollista tehdä aamuvirtsasta mutta testin luotettavuus saattaa madaltua
.
 
Ottis
ikiemo Sinähän sen sanoit :). Tänään kun tulin töistä ja avasin testiboxini, ajattelin, ett ihan kotikemistihän minä ;). O-testiä ei kannata ottaa aamun ekasta pisusta ku LH vasta päivän myötä jotenkin niiskus erittyy pisuun. Suositus olis tehdä o-testi päivän toisesta pisusta. Minä olen saattanut aamukymmeneltä tehdäkin jos aamulla 6-7 pintaan olen eka kerran käynyt pissalla. Ja juomista pitää välttää sen pari tuntia ennen testiä, ettei pisut oikein laimene. Clearbluen digitaalinen testi taitaa olla ainoa testi, jonka voi tehdä myös aamulla ihan ohjeen mukaan.

Jahas, mur-mur oli tuossa yllä jo faktaa näistä testeistä laittanutkin =).

Mur-mur Sulle onnea tän illan simppajahtiin toivottelen :heart:! Mun mies tuli sit melkein hetipian kotiin, kun olin sen viestin laittanut eli kyllä hän taitaa ihan asialla olla. Ei ole kyllä sanaakaan minulle sanonut sitten kotiuduttuaan, mutt tiedä tuota jos viereensä nukkumaan pyytäisi. Katellaan :heart:!
 
Kiitos Happis, Inia ja Rominas.

Ikiemo roimasti onnea uuteen kiertoon.

Happis hyvää RKTT aikaa.

Inia toivottaan tositaan edelleekin meillekin niitä pikkuisia.

Mur-Mur flunssan paranemista. Hyvä, kun sait ne lääkkeet, jospa se mieliala siitä käänytisi paremmaksi.

Ottis sinulla on jännät päivät menossa oviksen odottelussa, tsemppiä.

Haave3 tsemppiä tähän kierron loppuaikaan, vielä peukuttelen + puolesta.

Taavi hyvät raksaus oireet, millä dopilla aloitat testailut?

Ihania +++++++ lisää tänne kaikille =)

Hyvä yötä ja kauniita unia.
 
On: Olen jo luovuttanut... simppajahti haaleilla viivoilla, aamulla, päivää ennen tasavahvoja, niillä mennään... O-testit loppu ja tässä olen kahden vaiheilla, että tilailenko edes lisää, r-testiä 1 kipale jäljellä, joten sitä sitte säästellään hermojen viimesiin riekaleisiin asti...

Lämpöjä olen mittailut ja joka kerta 36,7. Ihan aamusta ja ihan näin myöhäänkin. Joten miten sen nyt sanos... Tulee jos niin on tarkoitettu...
 
Rominas silloin kun käytin Kotitestin liuskoja, en koskaan jäähdytellyt..nyt jäähtyy sen hetken mitä istuksin pytyllä ja pesen käteni ennen dippailua..mie kaadan aina enimmät pisut mukista poijjes, joten jäähtyy sillä tapaa nopsaan ;)

..Rominas, ei aina se määrä ratkaise.. :).. plussatuulia PUUUUUH:whistle: kovasti siulle!!!:heart:
 
Huomenta kaikille... Olisikohan aika siirtyä jo ns. raskautuneiden ketjuun... Vahvoja on jo tuntemukset ainakin! Kaikkein eniten tässä hämmästyttää, kummastuttaa, kun rinnat ovat kasvaneet viikossa niin isoiksi, etteivät vanhat rintsikat ole enää ollenkaan käypäset - joudun siis nyt jo siirtyä käyttämään kuppikokoa suurempaa liiviä - ennen ollut C75, nyt pitänee ottaa käyttöön D75, joka yleensä on ollut vasta raskauden viimeisellä kolmanneksella muistaakseni käytössä... :p
Olen tässä jo alkanut epäilemään jo mahdollista kaksosraskauttakin, kun plussauksesta on vasta viikko ja nämäkin testit tuli tehtyä ennen kierron virallista loppumista...
No ensimmäinen äitiysneuvola miulla on vasta 14.5. - siihen asti sitä pitäisi jaksaa elää enemmän tai vähemmän "jännityksessä" - toivottavasti siis ylipäätänsä kaikki on hyvin =)
Hyvää päivänjatkoa kaikille kuumeilijoille täällä - en minä vielä ihan kokonaan teitä jätä :heart: :heart: :heart: :heart:
 
Rominas minä en ole pahemmin pissoja jäähdytellyt (malttamaton kun olen). Eli vaihtelevasti oon niitä testejä tehnyt. Jos testit jossain kaapissa niin on nekin aika lämpösiä mut jos esim. ovat postissa juuri tulleet niin silloin olen antanut hetken lämpötilan tasaantua.
 
oivikki, ei harmainta hajua koska testailun alotan. Varmaan liian aikaisin, mutta kun nyt siihen dpo8 pääsisi. :)

Ottiksen mies taisi saada illalla kyytiä kun Ottiksesta ei ole kuulunut mitään. :whistle:

mur-mur ainakin hoiti hommat. hyvä niin.

haave2010 tervemenoa vaan sinne raskautuneiden puolelle. Käy meitä moikkaamassa aina välillä, jollei sitten tehdä joukkosiirtymistä sinne puolen kaikki. :D

Rominas Minä en ole myöskään pissoja jäähdytellyt. Lahopäänä unohtaisin kuitenkin pelit ja vehkeet jonnekin tyhmään paikkaan ja illalla ihmettelisin mitä nää roinat tässä keittiön pöydällä on... :LOL: Mies vielä jois Pommacina tai jotain... :LOL: Tiedä sitten mitä se siihen tulokseen vaikuttaa?

Minulla on ihan ihme päivä. Pääsen ihan YKSIN shoppaileen. Ristiäislahjaa, rintaliivejä, juhlamekkoa (tytölle), kävelykenkiä + pienempää sälää on ostoslistalla. Tällaiselle aamuvirkulle ei vaan sovi, että kaupat aukee vasta klo10. Olisin menny jo tunti sitten, mutta mitä siellä suljettujen ovien takana tekee. =)

Hauskaa päivää muillekin, aurinko paistaa!
 
Nyt vaan omanapaista tekstiä, sorry.

Ei oo kuumat aallot vielä yllättäneet, mutta kummalinen "oire" on kahtena iltana ollut. Tätä on muistaakseni jossain kierrossa ollut aiemminkin. Eli emätin tai kohdunsuu alkaa kramppaamaan illalla. Tulee sellainen ikävä tunne, että ikään kuin vetäisi suonta. Ehkä kipua kuvaa parhaiten, että se on imakka, jos ymmärrätte, mitä se tarkoittaa. Kipu tulee ennen kuin laitan luget, joten voisiko liittyä jotenkin siihen, että keltarauhasen määrä on vähentynyt liian alas. Kummallinen tunne kuitenkin.

Eli onko kenelläkään kokemuksia vastaavasta ja arvauksia, mikä voisi olla syynä?
 
Ottis
Haave2010 Ihania oireita sulla :)! Onnea masunkasvatukseen :flower:! Pitänee välillä kurkkia sinne raskautuneiden puolellekin.

Taavi166 Toisin kävi kuin arvelit. Mies ei saanut kyytiä. Viereensä kun menin lueskelemaan heti sammutti valon sanaakaan sanomatta ja käänsi mulle selkänsä. Samantien nousin minäkin ylös ja lähdin olohuoneeseen lukemaan ja sinne jäin. Väsyttikin niin, ett poikkeuksellisen aikaisin lopetin lukemisenkin. Ts. Taitaa olla tämä kierto eletty. Sen verran vihainen nimittäin yöllä herätessäni olin, ett otin Clomifen-purkin keittiön pöydälle aamuksi valmiiksi ja sen tehostamana pidin miehelle aamulla saarnan.

Eilisessä meni vikaan se kun mulla oli täällä vieras, kun HÄN tuli kotiin. Näinhän se on aina meillä ollut, ettei mulla sais olla ketään kavereita eikä kukaan käydä. Vain hänen sukulaisiaan ja vieraitaan sais passata :(.

Mies lähti ovet paukkuen töihin, kun muistutin, ett hänelle tärkeintä onkin se, ett saa rauhassa keittiön pöydän ääressä syödä ja syödä ja syödä, millään muulla ei ole väliä. Muistutin myös siitä, ett olen Clomeja syönyt ja että jos tämä kierto menee perseelleen, se on myös tän kotileikin loppu. En totisesti jaksa enää tuota vehtaamista :headwall:. Enkä ole enää edes varma haluankokaan lasta noin lapsellisen miehen kanssa.

Mur-mur Hienoa, ett sait simppasia talleteltua :heart: :)!!
 
Ottis
Terri Hurjaa toi sun oireilus. En ole mokomaa kokenut, joten en osaa syytäkään arvioida. Pitäisköhän sun gynelle soitella ja kysellä mitähän se on?

Rominas En minäkään ole kovin pitkään malttanut Sofeilla testatessakaan pisuja jäähdytellä. Mutt sen verran, ett on alle 28 asteen kuitenkin eikä siinä monta minuuttia mene. Olen laserilla lämpötilan pisun pinnasta mitannut.

Soritukset sulle vähän mönkään menneestä simppajahdista :hug:. Teillä siihen kuitenkin oli kohtalainen syy. Lohduttaako :)?
 
Ottis: Tunnustan, että oli hyvä tai huono syy mönkään menolle, niin ei paljon naurata... :/ Pitää vaan yrittää olla ajattelematta asiaa ja pyrkiä olemaan positiivinen... tuleehan noita uusia oilejakin... toivottavasti! Mutta kaunis kiitos lämpimästä lohdutus ajatuksesta!! =)
 
Voi että, kun on vääntämistä sulla, Ottis. Ei oo kiva, kun pitäisi jokainen sana ja teko miettiä, ettei mies vedä hernettä nenään. Minusta tuo, että ei haluasi sinun tapaavan kavereita tai sukulaisia kotona kuulostaa aika kamalalta. Mutta yritä nyt jotenkin pitää pintasi, ettei clomikierto mene ihan hukkaan.

Kiitos kommentistasi oireisiini. En nyt heti lähde soittelemaan gynelle, sillä kipua tuntuu vain hetken, mutta en oo kuin yhdessä kierrossa aikaisemmin sellaista kokenut. Uskoisin, että jotenkin se liittyy lugeihin.

Rominas
, uskotaan ja toivotaan, että dpo -2 simpat riittää. Jos ne olivat niitä 5 päivää kestäviä, niin silloinhan se riittää oivasti ja kaksi päivääkin kestävä olisi tavannu oilin. Peukutetaan.

Ikiemolle onnea uuteen kiertoon.

Hyvä että sait lääkkeet mur-mur ja mielikin on jo parempi. Puhumattakaan siemennyksistä :)

Haave2010, hyvältä tuntuu oireet. Käy moikkaamassa meitä, vaikka kyllä minä vakoilen sitä plussaketjuakin.

Taaville mukavaa shoppailupäivää.

Oivikille vilkutukset :wave: samoin kaikille muillekin tasapuolisesti.
 

Yhteistyössä