40+ "So what"!! (vol.9) =)

Ottis, voit ottaa Disperin 100mg 1-2tbl 3-4krt/vrk..ne ovat niitä miedoimpia teholtaan..kerralla siis 2tbl muutoin ei varmaan kovaan kipuun auta.

Pikaista helpotusta toivon oloosi pian!!:):heart:

http://www.yliopistonapteekki.fi/fi/apteekkipalvelut/tuotteet/pages/product.aspx?catalog=yasalescatalog&productid=501940(yabasecatalog)&category=sydan(yasalescatalog)/verenhyytymisenesto(yasalescatalog)

..täällä ei vielä vuoto alkanut, paperiin tuhrua jo tulee..olenhan miekin tosi pettynyt..jotenkin oli toiveet taas niin korkealla..:ashamed:

Nyt tiedän jo missä vaiheessa toiveet on menneet..olen pistänyt ylös noita oireitani/oireettomuuttani ja selkeästi toistuu sama kaava..uskon tunnistavani nyt r-oireet jos päälle pukkaavat..

Ainahin yksi tunnistettava oli tuo rinnanpäiden kihelmöinti joka oli tärpin jälkeen, ennen plussaa voimakasta ja vasitenkin iltaisin..normisti sitä EI ole laisinkaan, vaan rinnat oviksen jälkeen hieman turvonneet ja arat..sitten oireet häviää kun päästään kierron loppua kohden..
 
Oivikki juu, tämä on karsea vaiva kun kohdille osuu :/ ..ja aavistin jo illasta, jotta taitaa kipukohtaus tulla kun niin vedin rasvaista pizzaa ja vielä siittä pötkölleni soffalle heittäydyin, alkoi oikein sydänalassa heti pahalta tuntumaan :x ..onneksi tuo Litalgin tuo avun suht nopsaan.
 
Täällä' väännettiin pitsaa kaksi pellillistä ja esikoinen oli taas vauhdissa :headwall: ...kun valmistelin toista peltiä niin kuulin selkäni takaa kun esikoinen hoki että pippulia pippulia lisääpippulia ja teki liikkeitä kuin olisi viskannut pippuria pitsaan :attn: . Ajattelin että se oli vain leikkiä mutta kun tarkemmin käännyin katsomaan niin huomasin pitsojen päällä paljon mustia murusia ....ja ne olivat...kahvinkeittimestä kahmittuja aamuisia kahvinporoja :x . Eli hän otti aina kourallisen niitä ja luuli sitä pippuriksi :LOL: . Sillä hetkellä ei kyl naurattanut ja syötinkin tuoon pellillisen isännälle ja laitoin vaan juustot päälle (toki kerroin mitä ko. yllätyspizza sisältää mut hyvin kelpas :p :LOL: ;) ).
 
Hei vaan. Semmoiset tasavahvat viivat olivat. Mutta itse en kyllä oikeesti vielä usko minkäänmoiseen raskautumiseen. Kunhan vähän mielikuvitus laukkaa. Tiistaina mulla on iltapäivällä seuraava tilaisuus käydä testiostoksilla, jollen sillon vielä vuoda. Mutta antaa nyt ajatusten vähän leikitellä. =)
 
Ottis
Oivikki Kiitos :flower:! Uskon kyllä kiinnittymistä olleen todellakin jo niiden oireiden mukaan ja näyttihän se dpo10:n tikku selvää haamua. Silloin oli oireetkin vahvimmillaan. Kiitos tuosta tiedosta, ett lääkityksellä estetään ovuloimaton kierto. Happihypyn linkin eilen illalla luin ja mikäli oikein käsitin mm. kahvi on varsinaisten myrkkyjen listalla. Sitä on taas tullut päivittäin maisteltua, joten pitänee taas siirtyä pelkkään Rooibos-teehen. Beroccaa otan joka päivä, siinä C- ja B-vitamiinit soppelina pakkauksena. D-vitamiinia olen saanut miehenkin syömään. Jokin sinkkitabu pitänee hänellekin kuitenkin hankkia.

Mur-mur Kiitos linkistä ja vinkistä. Taidankin käydä heti nappaamassa toisen disperiinin perään. Mulla oli nyt rinnoissa metkaa kutittelua lupaavimmillaan :). Minunkin pitäisi terästäytyä ja ihan itselle kirjata oireiden kirjo päivittäin niinkuin alussa. Tännehän niitä tulee kertoiltua, mutt täältä ne ei ole niin helposti poimittavissa.

Jääris Teillä on ollut erikoinen pizza :). Ei sulla olis nyt ovistestiä kehiin heittää, ett voisit kertoa mitä näyttää? Nimim. Uteliasko :)?

ikiemo Peukutuksia + :heart:! Onhan se ihan kiva antaa välillä haaveille valta.
 
Ottis
MS Ihana uutinen :). Onnea tulevalle mummille :flower:!

Kävin sit oikein urakalla tilaamassa ovis- ja raskaustestejä. Tilasin paketin digitaalisia ovistestejä ja sit Raskauskeijulta niitä herkkiä puikkotestejä. Etkös sinä mur-mur niitä suositellut? Ovisdigitestin mukana tulee yksi digitaalinen r-testi ja niitäkin tilasin sit 3 herkkää liuskatestiä ja kaksi puikkotestiä. Luulis, ett noilla tästä kierrosta selvitään ;). Ajattelin ovista tikuttaa aamusta digitaalisella ja ip puikoilla, ett saa sit vertailla päivittäin. Mahottomaks menee tää homma, hyi mua :headwall:.

Oivikki Ok, näinhän sen olettaisi olevan.
 
..omaa napasta..ei meinaa tuo vuoto alkaa, jomottelee vaan alamasua ja pyyhkiessä vaal. punaista...

************************************************************
HUOM!!

:wave: Kysymystä pukkaa!!:wave:

Jos siulle on ovis tullut aiemmin kuin mitä normisti odottelit, onko vuoto sitten viivästynyt???

Vai onko aika--> ovulaatio-vuoto pysynyt samana kuin normi kierrollakin..siis juuri tuo luteaali aika!!

************************************************************
..jos miun kierto pysyykin normi 28, tulisi täti vasta torstaina..ja silloin luteaali aika olisi jo 19vrk..
 
Mur-mur, mulla ainakin luteaalivaihe on ollut suurin piirtein sama ja kun ovis tuli eräässä kierrossa vasta kp 18, niin kierto oli nelisen päivää pidempi kuin lyhyemmissä kierroissa. Eli toisin päin, kun viime kierrossa ovis oli jo kp 11 (Menopurilla varmaan osansa asiaan), niin kierrosta tuli vain 27 päivän mittainen. Luteaalivaihe suurin piirtein sama kuin muutoinkin. Minulla ei edes Lugesteron pidä menkkoja poissa vaan tulevat läpi ihan "ajallaan". Jos nyt siis tätä kysyit.

Ottis varustautuu seuraavaan kiertoon kunnolla. Niin sitä pitää. Mullakin on tulossansa (toivottavasti, kun on jo maksettu) digitaalisia ovistestejä. Apteekissa oli vain First Signal o-testejä, joiden herkkyys on 40. Ihan hyvin kyllä ovat toimineet, vaikka eivät mitenkään superherkkiä olekaan.

Onnea MamaStellalle tulevasta mummoutumisesta. Ajatus mummona olemisesta on niin kaukainen, etten osaa kuvitellakaan miltä sinusta nyt tuntuu. Ilmeisen hyvältä kuitenkin.

Jääriksen pizzaohje nauratti :LOL:

Oivikki, miten nyt astman kanssa?
 
Ottis mulla on avaamaton paketti ovistestejä mut täytyy nyt sitten kattoo kokeilenko...oon nimittäin ihan hermoheikko nyt noiden testailujen kanssa että mitäs jos ei näytäkään kahtaviivaa tai muuten näyttää jotain outoa niin sitten olen taas huolesta vääränä :ashamed: Raskaustestit multa onneksi loppui niin en pysty niitä dippailemaan enää :attn:
Mur-mur mulla oli se km:sta alkanut kierto sellainen että jos se ovis tuli (aika hailut viivat oli) niin siitä jo 11-12 vrk niin alkoi uusi kierto. Mulla ei yleensä ole noin lyhyttä luteaalivaihetta eli yleensä 14 vrk. Eli silloin ovis tuli aikaisemmin ja uusi kiertokin alkoi aikaisemmin. Muutoin on luteaalivaihe ollut aina n. 14 vrk vaikka ovis on vaihdellut nelisen päivää eri kierroilla. En usko että luteaalivaihe venyisi 19 vrk jos yleensä ollut vähemmän.
 
Jääris miun luteaalivaihe on tänään sen 15vrk, minkä yleensä aina ollut..missä siis täti kuppaa nyt??!

..tämän vuoden kuumeilun aikana on ollut yhden kerran 16 ja 17vrk pituiset jaksot..pitänee vaan odottaa ja..odottaa..toivon tädin viimeistään sitten tiistaina pyyhältävän..saakutti jos nyt alkaakin venymään..mie en jaksa kyllä :eek:..
 
Olin eilen vähän rauhallisemmalla mielellä kuin tänään kun eilen oli pitkin päivää "paha maku" suussa että sellaista lievän livää kuvotusta. Tänään ei oo ollut kun hetken ja välillä aajattelin et sekin mielikuvitusta ;) . Eli nyt oon taas hermona :headwall: . Kuinka tämä km:n pelko voikin olla näin kova?? Sekin että oon tuolla joulukuisten pinossa ollut ihan alusta asti ja nyt jo alkanut tippua porukkaa pois...ainakin 3 vaikka koko pinokaan ei oo ollut olemassa vielä kuin vajaa pari viikkoo pystyssä eikä osallistujiakaan vielä montaa ole :attn: .

MS onnea tulevalle mummulle!!! :flower:
 
MamaS onnea, mahtava juttu! Koska sinulla onkaan ne synttärit?

Terri kiitos kysymästä, astma on paremmin hallinnassa, vielä kuitenkin vaikutta jaksamiseen, nopeasti väsyn. Toivottavasti jatkuu hyvän. Kohta täytyy yrittää vähentää lääkkeitä.

Mur-Mur jaksamista tädin odotteluun.
 
Jääris kannattaisiko siun olla hetki sieltä joulukuisten pinosta ns. "lomalla"?..meinaan jos tulee sellainen ahdistus oloinen kun muita sieltä tippuu :(..näyt aika helposti/herkästi tuntevan noin..tämä vain miun mielipide, itse tietenkin päätät..

..ja yleensäkkin tuo liika "tieto" täältä netin kautta, saattaa tuoda ahdistusta ja turhiakin pelkoja raskaus aikana vain lisää..varsinkin kun siulla ei vielä ensimmäistä ultraakaan ollut ja mielessä helposti käy vaikka mitä..

..jaksuja :) :heart:..
 

Yhteistyössä