40+ "So what"!! (vol.9) =)

Ottis: Iso lohtu halaus!! :hug: Olen todella todella pahoillani!!! :(

on: Täällä töistä pääsin kotiin ja kävinpä miehen olut varastolla... Nyt tässä lipittelen kylmää Karjalaa. Ei oikeestaan jaksas tehdä sitäkään mutta jospa se nyt hieman rentouttas.
 
:hug: Ottis. Mullakin on viiniä lasissa :p

Tässä se linkki uudelleen. Oli ottanut pisteen siihen mukaan, joten siksi ei toiminu http://www.marilynglenville.com/infertility.htm

Tuossa siis listaa vitamiineista sun muusta sekä miehille että naisille. Vitex on se siveydenpuu-uute.
 
Ottis
Happis Hienoa homma. Taidanpa kurkata noille sivuille. Se mun aiemmin mainitsemani kuuma aalto taisi muuten olla vain sitä, ett meillä on yläkerrassa 27 astetta lämmintä :). Ja nyt lämmittää jo punkkukin sisältä. Taitaa tehota paremmin kuin särkylääke.

Rominas Kiitti! Mulla on ollut niin pitkä päivä, ett sitä ei todeksi ollenkaan uskois.
 
Ottis: Sanoit saaneesi tarpeeksi Sofeista... Mitä merkkiä ajattelit kokeilla seuraavaksi? Nimittäin mullakin niitä "Sohveja" ja voishan sitä jotain muutakin testata...

Päivä on VARMASTI ollut jumalattoman pitkä... :(

Täällä huomisesta tulee sellainen, tosin eri syistä... Anoppilaan pakko lähteä hienostuneelle päivälliselle... Ja mulle nuo teeskentelyä tulvillaan olevat kultturelli päivälliset ovat niin punainen vaaate... Ihan tavallisia ihmisiä, joiden on aina silloin tällöin päästä leikkiin niin helkkarin hienostunutta ja fiiniä että ihan oksettaa... Anoppi itse niitä haluaa järjestää ja sitte se naama punaisena stressistä kotkottaa menemäään... Ja niihin nyt niinkuin vähän pakko mennä, vaikka kilsoja tulee suuntaansa reipas 100, ja perillä varmaan max 2h. Taas tuskanhikeä pukkaa kun miettii kotimatkaa väsyneen lapsen kans... Noh, kun kerta pakko niin minkäs teet... Heh, saiskohan jostain nopeesti tilattua vaikka ripulin??? :LOL: :LOL:
 
Ottis
Rominas En vielä tiedä, täytyy joku päivä surffailla netissä. Sofienhan pitäisi olla sama testi kuin Apteekin oma ja tarkempikin, mutt silti musta tuntuu, ett viivanpaikkoja näyttävät turhan herkästi. Nyt on siis sellainen tunne, vaikka ennen olen ko. testit manannut ku ovat niin tylsiä, ett eivät edes haamua näytä :headwall:. Mutt jospa mulla todellakin oli kiinnittymisyrityksiä, kun eka haamu tuli dpo10. Jos näin olis, niin tilannehan olisi hyvä, sillä silloin meillä olisi km:n jälkeen olleista kierroista 3:ssä ns. käynyt tärppi eli hedelmöittyminen tapahtunut. Voitte vaan uskoa, ett kun otan Clomit ja Terot käyttöön, ett sittenhän mä vasta intaannunkin testailemaan ja mitä vielä ;).

Outoa miten sitä suorastaan sekoaa, ett just heti pitäis saada tietää onko raskaana vaiko ei ja sit kun oravanpyörässä aikansa pyörii, ei vain osaa lopettaa testailua ennenkuin täti kirmasee paikalle. Täti on siis oikeastaan aika kiva tyyppi ku antaa jotain selvyyttä asioihin, vaikka mieluummin sitä soisi selkeän plussan puhuvan puolestaan.

mm Eilen oli juttua siitä tahtotilasta. Olen suurperheen nuorin tyttölapsi eli mulle jäi mm. vanhempieni huoltaminen ja hoivaaminen, kun he olivat jo vanhuksia. Aina olen tehnyt niitä 'äidin juttuja' ja lopulta olin omalle äidillenikin äiti ja eilen mökillä sen oivalsin, ett edelleenkin, minä tahdon vain sitä mitä saan, kun muut saavat mitä tahtovat. Minun mottoni on aina ollutkin, että saan mitä tahdon, koska en osaa muuta toivoakaan. Esim. kaksoisveljeni on edelleen katkera kuulema köyhästä lapsuudestaan, kun ei ollut leluja jne. ja nyt hamstraa kaikkea mahdollista omille lapsilleen. Me elettiin samaa lapsuutta, ja kuitenkin minun mielestä meillä oli kaikkea mitä tarvittiin. Itseasiassa mulla oli maailman upein minimaatila pellon kulmassa, siellä kasvoi ihan oikeata kauraa, ruista, ohraa ja vehnää, joita oli isän kanssa idätetty pannuhuoneessa ;). Mutt sitä siis yritän nyt sanoa, ett eilen oivalsin sen, että jos minä lapsen saan, siitä olen kiitollinen ja sitä takuulla tahdon, mutt myös, jos en lasta saa, minä opin haluamaan myös sitä tilaa, ts. olemaan tyytyväinen siihen mitä on. Olen ehkä äärimmäisen yksinkertainen tyyppi, mutt peräti toi mun mieheni on joskus sanonut, että olen helppo ihminen :).

Täällähän tulee hyvin herkästi nurjia puolia elämästä esitettyä ja ilmaistua asioita varmaan liiankin yksipuolisesti, mutt minun mielestä näiden keskustelupalstojen idea on nimenomaan siinä 'tuulettamisessa' ja ajatusten putsauksesta, ett taas sitä omaa arkeaan jaksaisi.
 
Ottis
Rominas Niin minäkin uskon, enkä vain noiden testien perusteella, vaan että mulla oli alusta asti 'vahvoja' tuntemuksia siitä ett jotain mun sisälläni tapahtuu. En kai mä muuten olis niin sikaintona jaksanut testaillakaan.

thih.. tota sun anoppias. Mun anoppini on päinvastainen, joskus saatan toivoa, ett hänessä olisi edes ripaus hienostuneisuutta. Mies kävi muuten tänään yksin lasareetissa häntä kattomassa, kun täältä katosi. Oli muorilla tänään huonompi päivä, mutt oli sentäs mua osannut kaipailla. Minähän olen hänelle rakas ku mikä ja just siksi, että ole se tyttö, jota hän ei koskaan saanut. Näin hän asian on ilmaissut.
 
Ottis
Rominas Olen pahoillani, että olet jäänyt äidittömäksi noin nuorena :hug:.

Mutt nyt, olen kumonnut sen punkkulasilliseni ja on aika mennä tuutimaan. Kauniita unia kaikille :) :wave:!!
 
Ottis
Mur-mur Positiivista tässä on se, ett päästään yhdessä sitä vappuplussaa metsästämään :). Siitä pidetään kiinni. Ei haittaa vaikka jää simat juomatta.

Kauniita unosia sinullekin!
 
Ottis
[/url]



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

Ottis (42).....................kp2/23-28.......yk10.................1.
happihyppy (39)..........kp4/28............yk6(27).........3./1.yht.
Lumisydän (45)...........kp5/28-32.........yk?..................?
Rominas (40)................kp6/25-27........yk10.................2.
Inia (43)....................kp7/26-30......yk20...........1.
oivikki (41)..................kp10/23-27........yk10...............1.
Terri (45).....................kp10/27-32........y.2,5v.............2.
Iida-Karoliina (45)......kp12/23-26.......yk12...............5./1. yht.
Little Bear (37)............kp12/23-24........y.n.2v.............1.
nillanilla (42)...............kp13/28-33.........yk9.................1.
Mahdotontako (45)......kp14/29.............yk6...............1.yht.
taavi166 (38)..............kp17/8-42.........yk12...............3.
Minnihiiri68 (41).........kp17/25-28........yk5.................2.
onlydream (37)..........kp18/23-29.........yk?.................3.
Taikakuu (41).............kp18/27-32........y.n.3v..............2./1.yht.
ninni-70 (39)..............kp19/29-35........yk11...............2.
haave3 (41)................kp22/28..............y.2v................3.
mur-mur (44)..............kp24/28....yk10 (km2/10)......3./2. yht.
haave2010 (43)..........kp25/29-30........yk14...............4./1.yht.
ikiemo (45)..................kp26/20-50........y?....................4.
liiza (43)......................kp29/24-25.......yk23..............4.
Sariella09 (43)...........kp52/40..............yk?.............5./1.yht.




RKTT

ikiemo (45).....................dpo15
liiza (43).........................dpo15
mur-mur (44).................dpo13
haave2010 (43).............dpo10
Minnihiiri68 (41)............dpo4
LittleBear (38)...............dpo1
ninni-70 (39).................dpo0
mahdotontako (45)........dpo0
[/b]
[/i]

ovistestiplussapäivä = dpo-1; seuraava (eli oletettu ovispäivä, myös ilman testiä itse oletettu ovispäivä ) = dpo0; sitten dpo1, jne.; hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.

 
Ottis
Mahdotontako Onnittelut oviksen bongauksesta :flower: ja onnekasta RKTT-aikaa, sen lopussa olkoon plussa omanasi :heart:!

Jääris Kiitos :flower:! Tätipahalainen oli ihan odotettavissa, kun ei viiva lähtenyt vahvistumaan. Parempi näin ja mulla todellakin on sitten seuraava jännäpäivä vappuna jos kierto pysyy tässä 27 päivässä niinkuin 2:ssa edellisessä kierrossa. Mutt sitä en voi kieltää etteikö siltikin harmittaisi :headwall:.
 
Tervehdys kaikille! :wave: Tietääkö kukaan, onko se pelkkää legendaa, että joku on onnistunut testaamaan raskauden ovistestillä? Kyselen tätä kiinnostuneena, kun tänään aamulla (dpo15) lankesin tekemään ovistestin ja sain siihen kaksi sievää viivaa...? Yhtään ei kyllä ole "raskautettu" olo, mutta mieli taas vähän leikkii ajatuksilla... Osaako joku kertoa, mistä nuo kaksi viivaa tässä vaiheessa kiertoa kertovat? Sujuvaa päivää kaikille! t. ikiemo =)
 
Ikiemo, kyllä se voi olla sitä itseään. Jossain kuvattiin, että lh-hormoni ja hcg muistuttavat toisiaan, mutta hcg:llä (?) on ns. hattu päässään. Eli lh-testi voi pongata hcg:n. Onko viivasi yhtä vahva tai vahvempi kuin kontrolli? Milloin meinaat tehdä raskaustestin? Niin ja muistaakseni ainakin mur-mur testasi ovistestilläkin plussan, kun oli jo positiivisen raskaustestin tehnyt. Vai muistanko oikein?

Ottikselle sympatiat tädin tulosta. Totta se on, että lääkkeiden mukaan otto moninkertaistaa odotuksia ja jos ei tärppää, niin romahdus on totaalinen. Näin ainakin mulle kävi, kun ekaa kertaa oli avustukset käytössä. Kait mekin vielä pari kertaa apuja käytetään, mutta niin kuin olen monesti sanonut, alan pikkuhiljaa tottumaan ajatukseen, ettei sitä vauvaa enää tulekaan. Ja toivon pystyväni suhtautumaan niin, että sitä minä halusinkin.

Mulle kävi niin, että cokiset loppui ennen saunan siivousta :) Pitää mennä ostamaan lisää. Onneksi se rommikin jo loppui, etten enää voi väärinkäyttää pesuaineita.
 
Pääsiäis Sunnuntaita täältähin!!:flower:


Täti se täälläin ilmoitti tulostaan ja astuu ovesta ihan just kohta, negan kuiteskin kerkesin unihiekat simmussa testailla.

..vaan..Ikiemo ..kaksi nättiä viivasta-ovistestissä..jos testiviiva on vähintään yhtä vahva kun kontrolliviivanen, olisi siulla jännäyksen paikka =) ..itse tein heti tyhjennyksen jälkeen(km)seuraavana päivänä uteliaisuudesta O-testin..pamahti mustanpuhuva, tumma punainen viiva..

..mutta se r-testi olisi kyllä nyt pare..koskapa LH:ta on loppukierron aikaan naisen elinmistössä taas enämpi-EI kaikilla kuiteskaan, esim. miulla ei ole!!..aivan haalea haamusta näytti herkkä O-testi..

Hurjasti plussasätehiä nyt sinne laittelen!!!!!
 
ON..kylläpä kostautui pizzan mussutus miulla-ahneella kakkanen loppu:eek: ..sain aivan järkyn kovan sappikivikohtauksen ja heräsin yöllä 5:den aikaan hiki märkänä ja kovissa kivuissa :( ..onneksi-luojan kiitos, oli kaapissa Litalginia ja apu löytyi kun vajaan tunnin vielä kärvistelin..oli muutenhin aivan kauhea "mostereitten" yö ja siitähin tiesin vuodon tulevan kyllä juuri tänään:ashamed:

..mutta kuten Ottis sanoit..kyllä voipi ilomielin jättää vappusimaat juomati..tai nautiskelee sitähin ilman prosentteja, vaikkapa munkkien kera-Nam =)

..kaffehammasta kolottaa nyt äkkiä keittelemään:p..eilen kun jäi kokonaan iltakaffeet juomati..heräsin tänään vasta yhden korvilla ja miulle ei heti eväs silloin maistu..nukuin noin pitkään sen yöllisen valvomisen vuoksi..olo ihan zombimainen, pää ihan sekasin :headwall:
 
Ottis
ikiemo Kuten edellä on jo vahvistettu se o-testin vahva viiva voi olla sitä itteään :). Se oliski ihana juttu. Ei sulla tosiaankaan yhtään r-testiä olisi uhrata näin pääsiäisen kunniaksi, ett päästäs mekin jännäämästä :)?

LH-hormonin nousu ennen menkkojahan voi todellakin ihan etoa oloakin pukata, mulla sitä mm. eilen oli.

Terri Hyvä juttu toi sun pesuaineen väärinkäyttö :LOL:. Kiitos sympatioista. Reseptit jo esiin kaivoin, ett heti kun arki koittaa, haen tabut apteekista. Illallako ne namut otetaan vai aamusta? Mulla Clomifen ja Terolut sit loppukiertoon. Nyt on kieltämättä toiveet taas korkealla, kun nyt oli jo tärppi niin lähellä. Mutt mitäpä sitten jos syökin tabuja ja tuleekin ovuloimaton kierto, sillä mulla ei niitä nyt ole ainakaan tän 9:n kierron aikana ollut yhtään?

Mur-mur Harmitus sitä sun sappikivikohtausta yöllä. Onneksi sait kuitenkin helpotusta siihen ja sait nukkuakin kipua pois pitkään. Mä tarttisin kans vähän apuja nyt, sillä on täti niin kivuliaasti kylässä, ett ihan heikkoa tekee. Kaikki Pamolit mitkä talosta on löytynyt, ovat menneet ns. parempiin suihin eli miehelle ku sillä niska niin jumissa, ettei pää käänny kumpaankaan suuntaan. Kun käytiin anoppia sairaalassa kattomassa, haettiin samalla mökiltä ne kaksi tabua mitä siellä vielä oli. Mulla vuoto nyt tumman punaista puhdasta verta, ei viel ole tullut kuin pari ihan pientä hyytymää. 100mg:n disperiinin otin, kun en muutakaan keksinyt, vaikka ne ei taida ihan tähän vaivaan olla.

Meillä mies laittaa vaivoistaan huolimatta ruokaa alakerrassa, ihan itse sanoi, ett hän haluaa valmistaa. Naudan sisäfilettä olis tarjolla tänään, perunoita, porkkanoita ja kukkakaalta ja tietty mun eilen tekemä salaatti sekä sipulikermakastike :p. Eilen jo syötiin lammasta. Kivaa pääsiäissunttista kaikille!
 
Hei

Kävin eilen yöllä pääsiäismessussa, se oli mukavaa.

Ottis pahoittelut tädistä :hug: . Kyllä sinulla oli sitä kiinnittymistä, sillä eikö ne ensimmäiset viivat tuleet ihan testi aikana ja kaikki mekin ne nähitiin kuvissa. Sen takiahan sanotaan, että ei pitäisi testata aikaisin, että ei tulisi niitä pettymyksiä. Lääkkeillähän on tarkoitus tukea niiden pallukoiden kasvua ja "estää" ovuloimaton kierto. Tuossa happiksin linkissä taidettiin suositella c vitamiinia noiden sun lääkkeiden kanssa. Sillä myös sanottiin ei saisi niitä siellä mainttuja tuotteita ( tarkoitti kai luontaistuoteta ) ei suositella, kun on hormooihoitoja käytössä. ymmärsinkö oikiein.

Happis kiitos linkistä, oli tosi mielenkiintoisia juttuja, nyt ennätin vain vilkuilla, mutta ajattelin lukea muitkakin juttuja sieltä ajankanssa.

Mur-Mur ikävää, jotta oli sappikipuja. Minulta sappikivet ja -rakko poistettu, joten kokemusta on.

Terry no onneksi ei tuo peusaine löysi parempaa käyttöä.
 

Yhteistyössä