40+ "So what"!! (vol.9) =)

Ottis
Juu, olen kokenut tuon mur-mur, ett tupsku ei enää maistu ku raskaushormoonit hyrrää, joten siitä en huoli. Normaalistihan en kahvia enää juo kuin miehen mieliksi ja alkoholikaan tuskin ongelma. Liikkua vain pitäisi enemmän, mutt olen laiskempi ku laiskiainen :(.

Psst. Kun otan %-juomaa unohdan tupakan kokonaan :).
 
Ottis
Mur-mur En ole enää mittaillut lämpöjä mutt vissinä alle 36.4 ku ei enää viluta. Toivottavasti toi sun vuodottomuus olisikin merkki ylläripylläristä :). Elämä voi todella yllättää.

Mutt nyt.. Ukko ollut jo 2 h nukkumassa, joten mun täytyy myös. ettei herätys ole niin rankka. Palataan asiaan ja kauniita unosia itsekullekin! :wave: Byeeee!!

Psst. Mun mies lopetti tupakoinnin noin 3.5 v. sitten, kun sairastui astmaan. Siitä olin heti helpottunut, vaikken itse voinutkaan paheesta luopua. Itse poltan 6-7 tupakkia päivässä/ 1 mg nikotiinia/ kpl ja silleen. Vaihdoin loivempaan merkkiin kun olin raskaana ja onnistuin lopettaakin, mutt kun km tuli, aloitin taas.
 
Ottis
Oivikki Oikeassa olit sen Clomifenin suhteen, estää ovuloimattoman kierron:
4.1 Käyttöaiheet
Naisilla: Munasolun irtoamishäiriöt. Klomifeeni saa aikaan normaalin ovulaation, kun munasolun irtoaminen on estynyt.

Mur-mur Kiitos kun linkin puolestani esiin kaivoit :flower:! Aikamoinen lääke :ashamed:.
 
Heti omaa napsasta tässä.. :/

Olo on aivan hirveän huono..päänsärky, oksettaa ja vuotoa ei kuulu :( ..viimeisen r-testin dippailin kuitenkin tänään, vaikka huomenna vasta olin ajatellut-nega..taitaa vaan mennä miulle sen tädin tulo tuonne kierron loppuun 28:teen päivään..aavistelinkin että näin saattaa käydä..
Paperiin vaan haaleaa vaal. pun. tuhrua tulee, tosi ärsyttävää kun vuoto ei ala..sellainen pinkeä ja tukkoinen olo vaan on.. :ashamed:

..kaffetta jos hörppäisi ja söisi, jospa se vähän auttaisi.. :)


Oikein mukavaa maanantai päivää kuitenkin kaikille - miun märehtimisestä huolimati!!!:wave::flower:..Plussatuulia!!!:heart:

Ottis voisitko miut tuolta RKTT-listalta ottaa poijjes - Kiitti =)
 
[/url]



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

mur-mur (44)...........kp1/25-28..yk11 (km2/10)......3./2. yht.
liiza (43)......................kp3/24-25.......yk24..............4.
Ottis (42).....................kp3/23-28.......yk10.................1.
happihyppy (39)..........kp5/28............yk6(27).........3./1.yht.
Lumisydän (45)...........kp6/28-32.........yk?..................?
Rominas (40)................kp7/25-27........yk10.................2.
Inia (43)....................kp8/26-30......yk20...........1.
oivikki (41)..................kp11/23-27........yk10...............1.
Terri (45).....................kp11/27-32........y.2,5v.............2.
Iida-Karoliina (45)......kp13/23-26.......yk12...............5./1. yht.
Little Bear (37)............kp13/23-24........y.n.2v.............1.
nillanilla (42)...............kp14/28-33.........yk9.................1.
Mahdotontako (45)......kp15/29.............yk6...............1.yht.
taavi166 (38)..............kp18/8-42.........yk12...............3.
Minnihiiri68 (41).........kp18/25-28........yk5.................2.
onlydream (37)..........kp19/23-29.........yk?.................3.
Taikakuu (41).............kp19/27-32........y.n.3v..............2./1.yht.
ninni-70 (39)..............kp20/29-35........yk11...............2.
haave3 (41)................kp23/28..............y.2v................3.
haave2010 (43)..........kp26/29-30........yk14...............4./1.yht.
ikiemo (45)..................kp27/20-50........y?....................4.
Sariella09 (43)...........kp53/40..............yk?.............5./1.yht.




RKTT

ikiemo (45).....................dpo16
liiza (43).........................dpo16
haave2010 (43).............dpo11
Minnihiiri68 (41)............dpo5
LittleBear (38)...............dpo2
ninni-70 (39).................dpo1
mahdotontako (45)........dpo1
Iida-Karoliina (45).........dpo1
[/b]
[/i]

ovistestiplussapäivä = dpo-1; seuraava (eli oletettu ovispäivä, myös ilman testiä itse oletettu ovispäivä ) = dpo0; sitten dpo1, jne.; hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.



 
Ottis näin taitaa käydä..vaan olen kyllä tyytyväinen jos kierto pysyyhin tuossa 28
..ikä vain tekee sen, että munasarjoja alkaa hormonit jo kovastikkin piiskamaan, jotta tuottaisivat munarakkuloita - eli ovis tulee aiemmin sitten..
 
Ottis jätä se tupakka poijes nyt, jos mitenkään vain pysyty, ota jotian nikoitiin valmistetta tilalle. Ajattele, että se lisää + todennäköisyyttä. Nyt kun varma oviskin tiedossa.

Mur-Mur tuo kahvi kuulostaa ihmeen hukuttelevalta (muok siis houkuttelevalta )taidan mennä keittämään itsekin päiväkahvit, en ole kotona kahvia juonnut pitkään aikaan, juon teetä. Ja kun olen rktt olen vaihtanut teenkin kofeiinittomaan.

ON edelleen tihkuvuotoa minulla, ei taida nämä estrogeni tabut toimia toivotusti :( . Tarkoituksen on siis kasvattaa limakalvoa ja tehdä pakastetunalkionsiirto sitten, kun limis on sopivasti kasvanut. Luomunahan minulla on aina kasvanut hyvä limakalvo. No katsotaan miten käy, täytyy sitten odottaa sitä seuraavaa luomukiertoa, jos tämän ei onnistu, tuleepahan tämäkin keino kokeiltua.
 
Moikka! Mun koneen yhteyksissä jotain häikkää, kun viskoo kesken kaiken pihalle ja ei anna edes edellisiä sivuja aukoa... Joten hippasen kaikki näyttää kestävän... Päivityksenkin kerran hukkas jonnekkin mutta toivottavasti nyt antaa olla tuolla..
 
Ottis
Oivikki Yritän, ihan tosissani yritän jättää tupskun kokonaan pois. Vielä tänä aamuna join kahvia pääsiäisen kunniaks, mutt miehellekin sanoin, ett nyt se saa jäädä. Töihinkin jo onneksi vein Rooibos-teetä, ettei sielläkään tule kahvia maisteltua. Juu ja alkoholi saa myös jäädä tässä kierrossa kokonaan. Jos ei tärppiä nytten tule, saan sit vapun jälkeen maistella vahvempaa simaa, mutt en sitä ennen.

Olin lukevinani tuota, ett välivuotoa voi olla estrogeenilääkityksen aikana, Oivikki. Mua oikeastaan vähän hirvittää koko Clomien ja Terojen aloittaminen, kun luin millaisia myrkkyjä ne on, mutt yrittänyttä ei laiteta :saint:.

Terolutin lääkeselostessaa sanottiin, ett vuoto alkaa 7-12 päivää sen ottamisen lopettamisesta, onko näin kaikilla? Muistelisin jonkun (Terri?) kertoneen, ett vuoto alkaa 4 päivää sen jälkeen.

Rominas Meillä yhteys pätkinyt koko pyhien ajan. Taas oli hetki välissä, ettei päässyt minnekään. Mutt heti ku mies tuli koneelle, alkoi pelittää ;).
 
Mie en päässyt sivulle 50 ja piti käydä yksi Pääsiäis kuvanen poistamassa, siten vasta laski tänne?..

Tilailin tuossa jo O-testejä, nenu vain reippahasti kohti uutta kiertoa kohden - ei auta jäädä märehtimään, sillä ei vaavia tule ;)

Oivikki, Ottis mie juon 3x/vrk kaffetta ja aina sen ison Teema mukin verran..onkohan se ihan liikaa?..välistä jää ne päiväkaffet poijjes, riippuen aihan miten maistuupi..kevät kun etenee ja ilma lämpiää, istuksin partsulla kaffekupponen kädessä hanaksti kyllä :p
 
on: Jopas jotain... Tein o-testin tuossa huvin vuoksi ja näytti jo haaleaa viivaa!! Eli parin pvän päästä pitäis tulla tasavahva, jos muiden kiertojen tyyliin menee...Tosi kummallista mun mielestä kun eilen vielä täti iloisen runsaana lorisi! :eek:
 
Rominas Jos siun vuoto kestää sen melkein 7vrk on tosiaan siihen oviksen tuloon sitten aikaa vain muutama päivä.=) ..oliko siulla O-plussa viimeiks jo kp9?..miulla oli kp10..eli munarakkula puhkesikin melko varmasti jo kp11 - sellaiset oli kyllä kivut.. :x

Miusta noin olisikin ihana, heti pääsisi hommiin vaan ja jännäämäänkin pian!! :p
 
Ottis
mur-mur Siellä Happihypyn laittamassa linkissä muistaakseni jo desi kahvia päivässä vähensi vauvansaantimahiksia puoleen. Yleensähän sanotaan, ett raskaanakin voi juoda enemmänkin, joten melkonen shokki toi oli mullekin, vaikken enää vakituiseen kahvia juo.

Minä poistelin myös kuvalinkkejäni, ku niitä ei enää tarvita. Sen haamusen dpo10:ltä säästin :). Taitaa pätkiä linjat vähän kaikkialla.

Rominas Sullehan on sitten Oili jo taas tuloillaan. Aika varhain tulee. Suosittelen macan käyttämistä. Mulla se ainakin on tasannut kiertoa oikeampaan suuntaan eli ovis on siirtynyt pidemmälle. Km:n jälkeen se mullakin aikaistui, mutt nyt on kohillaan. Sillä oikeastaan ihmettelekin miksi mun pitäisi Clomeja käyttää, mutt katotaan nyt ainakin tämä kierto, vaikka ne kaikki sivuvaikutukset vähän pelottaakin.
 
Ottis
Kukas sanoikaan, ett Clomit pitäisi ottaa illalla? Mistään en ole tietoa löytänyt milloin ne kuuluisi ottaa, mutt pitänee apteekista kysyä.

Missä muuten Pikku Karhunen piileksii? Taitaa olla pääsiäispupuilut menoillaan, kun kp13 käsillä ;).
 
Mur-Mur olen jostain lukentu, että kaksi kuppia kahvia ok / pvä (tarkoittaa perinteistä kahvikuppia ). En tätä tiennyt, kun kuumeilun aloitin. Vähitellen päätin luopua kahvista läheskokonaan ja olen nyt pari kertaa ollut ilman kofeiinia rktt ajan. MUTTA Suomessa on tämä kahvin kulutus sitä luokaa, jotta jos tämä olisi todellinen ehkäisykeino, niin oltais jo kuolut sukupuuttoon. Sitä vain haluaa kokeilla kaikki tämmöiset, mistä ei haittaa ole. Kerkeiäähän sitä kahvia sitten jouda vielä ihan hyvän aikaa...

Ottis juu noista välivudoista sanotaan lääkkeen ohjeissa. mutta ei varmaan voida siirtoa tehdä, jos vuotaa.... eikös se alkioi silloin tulisi vuodon mukana pois???? Onkohan noissa clomeissa väliä vuorokauden ajalla, luulisi ohjeessa sanottavan tai lääkärin määräyksessä, jos on, kysy sitten vielä apteekista neuvoa.

Romnas joskushan se ovis tulee aiemmin ( vaikuttaisiko kevät ) ja joskus se LH alkaa näkyä haaleana viivaan jo aiemmin vaikka huippu tulee samaan aikaan kuin normaalisti.
 
Nyt pitää heti älähtää :eek: ..EN todellakaan usko, jotta vaavin saanti tippuu PUOLEEN jos juo desin kaffetta..höpön höpö :D turhaa hysterisointia!!
..ja tämä ihan miun mielipide!!..tiedän toki ettei liika ole hyvksi..tuolta jostain onginkin tietoa(vau?)että 2-3kaffekupia max määrä.
 
Kahvi ja runsaasti kofeiinia
sisältävät juomat:


Raskauden aikana/raskautta yrittäessä kofeiinin saannin olisi hyvä jäädä alle 300 mg:aan päivässä. Määrä vastaa noin kolmea kupillista kahvia. Kahvin lisäksi runsaasti kofeiinia sisältävät myös monet kola- ja energiajuomat. Runsas kofeiinin saanti raskauden aikana saattaa aiheuttaa sydämentykytystä ja vapinaa. Liiallinen kahvin juonti aiheuttaa usein myös närästystä. Teelle ei ole annettu käyttörajoituksia.

..tuossahan sitä tietoa olikin.. =) ..mie juon n. 4-6 kaffekupposta..eli noin puoleen voisin vähentää!!
 
Ottis
Mur-mur Minähän kirjoitin siitä, ett aika shokeeraavalta vaikuttaa, mutt se oli vain se yksi linkki. En minäkään väittänyt siihen täysin uskovani ;), mutt varmaankin raskautta edesauttais parhaiten se jos jo tässä puuhasteluvaiheessa eläisi kuin olisi raskaana.
 
http://www.hedelmallisyys.fi/treatment/Enhance_Your_Well_being/Caffeine.jsp

Ottis kylläpä kyllä, ymmärsin :) ..minua vain joskus ärsyttää niin kovin, mitä kaikkea sontaa täältä netistä löytyykään ja jos kaikkeen vielä uskoo..no, silloin voi hyvässä tapauksessa unohtaa - ELÄÄ!!

Hei!!.. ja ainahan voi siirtyä tuohon kofeiinittomaan kahviin ;) ..sitä oli kaffekupposessa muistaakseni vain 5mg..tosin..sekään ei ole uusimpien tutkimusten mukaan hyvä sille "huonolle" kolesterolille - nostaa sitä entisestään :/
 
Jacobs Krönung Balancessa on puolet vähemmän kofeiinia.
Kasvaneen hyvinvointitietoisuuden myötä Jacobs on halunnut tuoda oman kahvinsa niille, jotka haluavat nauttia kahvihetkistään hieman pehmeämmin. Jos pitää kahvin mausta, mutta haluaa vähentää kofeiinin saantia, kannattaa valita uusi Krönung Balance-kahvi. Tämän ainutlaatuisen kahvin kofeiinipitoisuus on tasapainotettu kahvin täyteläisestä mausta tinkimättä. Silkinpehmeässä ja aromaattisessa kahvissa on 50 % normaalikahvia vähemmän kofeiinia, jonka ansiosta se tuo hieman rauhoittavamman nautinnon päivän hektisiin hetkiin.

http://www.kraftfoodsnordic.com/kraft/page?siteid=kraft-prd&locale=fifi1&PagecRef=2522&Mid=2522

..tuotapa ostan seuraavaksi..Jacobsin kahvi on IHANAN pehmeän maksuista muutoinhin - hieman vaan tyyriimpää..itse tykkään siitä vihreässä paketissa olevasta.
 
Täältä kahvikupin äärestä, hyvää on. Vaikkakin vähän tuorampi kahvi olisi vielä parempaa, tämähän on se ongelma, kun ei kotonaan paljoa kahvia keittele kuin vieraille niin tuo kahvi paketti säilyy liiankin kauan tuolla kaapissa.

Pesen tässä samalla pyykkiä. Muut tuntuvat olevan kiireisiä, kun me vaan täällä pyöritään. Katselin muuten eilen netistä haaveillessani vaunuja. Löysin mieleiset tuolta oraselin sivuilta, sellaiset lähes perinteiset vaunut, jovi moon, nimeltään. Niissä on siis vain tuo vaunu osa, sitten voisi hankkia erikseen rataskäytöön, jotkut kevyemät, ai niin mukavaa tälläinen turhanpäiväinen tarvikkeiden katselu :D
 

Yhteistyössä