40+ So what (vol.7)

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Iida-K, oletko kovin hyvin selvillä siitä hoidosta mitä vähän suunnittelit, että miten rankan hoidon ja kauanko se vie sinulta jos siihen ryhdyt, mietin vaan sitä Viroa että sinne ei kyllä montaa kertaa varmaan viitti matkustaa, kauanko joutuis kerralla olemaan.
Ei aavistustakaan, en tiedä koko hommasta mitään, ajattelin vaan että kun ainakin mulla IVF pitkän kaavan mukaan kaikkine vaiheineen vei viikkotolkulla. Olisko tuossa lyhyempi hoito sulle kun sun ei tarvi niitä munasoluja kasvattaa. Mutta kysy kaikki mitä haluat tietää, ja voishan sitä Suomestakin kysellä jostakin missä niitä tehdään, vaikkei sinne sitten meniskään, ehkä olet jo kysynytkin?
 
Little Bear, ihanan runon olit laittanut, oli kyllä aika osuva"""""
Nauti sä vaan siellä Turkissa, täällä lunta niin helv....että auton rattikin vatkaa kun sitä lunta on paakkuntunut joka akseliin ja nippeliin ja renkaan väliin että on jotenkin tasapaino mennyt. Mikä lämpötila teillä siellä nyt?
 
vauvatoive olet tosiaan tehokas, jo viestiä yllelle ehdit laittaa. Jännää, vastaakohan jo huomenna..
Minä olen aivan lapsi rakas ja kiinnyn vieraisiinkin lapsiin todella helposti. Minulle ei niinkään ole tärkeää se ettei lapsi ole biologisesti minun ja oishan se silloin kuitenkin miehen ja aivan tärkeä paketti. Mies vain ei ole tähän asti halunnut että lähettäis vierailla munasoluilla kokeilemaan. On sanonut että haluaa vain minun lapsen ei muiden kanssa..
Nyt sellainen kompromissi vaihe on kuitenkin, siis ennen mykkäkoulua, Että kevät yritetään vielä omin voimin ja sitten mietitään mitä tehdään. Ja saan ottaa asioista selvää. Ja sittenhän on helpompi tehdä päätöskin kun tietää mitä kaikki oikeastaan vaatii. Pitkäksi aikaa ei voida Tartoon jäädä, mutta luulen että ei tarviikkaan. Luulen että kaksi reissua kuitenkin tarvitaan tai sit yksi ja viikonloppu reissu. miehenhän tarvii ne siittiöt luovuttaa ja hedelmöitys ja siirto, vie sen 3päivää..sittenhän tuo selviää. Suomessa kai voi ottaa labrat valmiiksi ja jos reseptit saa sieltä voi täältä hakea..postihan kulkee..

 
HEH..samaan aikaan jo siellä olit..

Joo, jos omaankiertoo hyppää mukaan, kun mulla ei tarvetta muuten hoitoon. Ivf, mulla meni lyhyenkaavan mukaan, ja mahdollisimman luonnonmukaisesti..Irrotuspiikin otin ja ja 2-5 kierron päivinä Femaria..ja luget siiron jälkeen. Kokeiltiin myös ekoilla hoidoilla pitkänkaavan mukaan mutta uskomattoman hidasta toihua mun kierrot veny yli pitkiksi ja tulos oli tosi huono..Paremmin toimi lyhyt kaava mulla..sitten vielä karkuutivat ne munikset..vaikka oli hidastus piikit lopussa, ettei vaan niin käy..siis tosi hupaisa kokemus..Kertookohan mun itsepäisyydestäni jotain, solut yhtä omapäisiä..
 
Ottis kiitti vinkistä, miekin muistin siitä tuon juustonaksu pussin ;) ja heti napostelemaan ..lettuset&kaffe myös auttoi oloon, oli tainnu tuo verensokerikin hieman laskea.

Kauhealta tuntuu, mutta nämä tuntemukset sellaisia alkuraskauden oireita, mitä oli pienen hetken miulla :ashamed: rinnatkin taas kipeytyi..uskomatonta :/

Rinja hyvin on siun lämmöt ylhäällä =) ..toivon sitä parasta.. :heart:

..kuin myös muillehin RKTT-listalla!!!!!:wave:

..pitänee tuolle miehelle sitten rautalangasta vääntää jotain tästä ja tulevasta olostani..ja sairaalasta taidan pyytää sellaista tietoa ihan paprulle, annan sen sitten miehelle ja katson että lukee kanssa!!!
 
:'( Siellä yksityisellä selvisi että kohdussa oli vielä joku yli sentin pala... sain lähetteen uudelleen sairaalaan :kieh: Oon niiiiiiin vihainen et eivät ultranneet vaan päästivät kotiin :kieh: :headwall: :kieh: . Eli huomenaamulla soitan sairaalaan ja toivottavasti saan pian ajan ennen kuin saan kohtutulehduksen. Typerää kun jättävät hoidon puolitiehen sairaalassa. Kuulemma saattavat antaa uudestaan samat lääkeannokset ja jos ei tehoa niin sitten kaavintaan.
 
hyvä erka, kun menit yksityiselle. Mutta on tuo väärin, etteivät kunnallisella palvele! :kieh: Vihainen olet syystä.
mur mur, sulle iso :hug: jälleen huomiselle. Hyvä, kun miehesi tulee mukaan. Miehen läsnäolo saa heidät ehkä toimimaan vielä paremmin =)
Kaikki menee hyvin, peukkuja pidellään ja sua ajatellaan :heart:
Kiitos kommenteista. Niin. Alkoi itsellä vähän toivo nousta....jospa sitä olisi... :whistle:
palataan.
 
Voi miten kurjaa erka :(:hug: jaksuja siulle kovasti.. ..nyt mie tämän perusteella vaadin EHDOTTOMASTI sen ultrauksen!!!

..ja nuo kermapullat kuulostaa sika hyviltä, syökkin monta!!!! :D

..taidan miekin vähän jemmaan ja lohdutukseksi syödä tänään..
 
Hei,
Mähän voisi periaatteessa hyvällä omallatunnolla olla töistä pois, kun on 37,4? =)
No, en kuiteskaa taida. Jos raskaus todentuu perjantaina, niin sitten olen ehkä aika helpolla pois...turvallisuussyistä.
 
Rinja kotosallahan tuo mies, on vapaapäivä..tuesta en sanois nyt mitään, kattotaan huomenna sitten..pitäisköhän(anteeksi jos kuulostaa kauhealta)ottaa siitä pöntön sisuksista kuva kun kohtu sinne tyhjentynyt..mitähän tuumais armas mieheni?..tuntuisko missään vai olisko vain että.. "elämä on"..
 
Tänään oli miehen synttärit, täytti 38v..en tällä kertaa kaakkusia laitellut/ostellut ja se ihan selvästi miestä taitaa jurppia..valmiita porkkanlettuja pannulla voissa lämmittelin ja hyviltä nehin maistuivat kaffen kera ;) ..mutta..

Huomiselle saakin "kipaista" ukko kulta miulle jotain hyvää leipomosta..olen nimittäin sen ansainnut..
..kyllä miehillä varmaan iso poru pääsisi ja melkeinpä Äiteetä ikävä jos saman homman läpi joutuisivat käymään kun me naiset!!!

vaikka mie voinhin pahoin melkein koko ajan ja herkistelen-äskenhin sen Katrin biisin ajan:'( (tosin siitä lapsikuorosta en pitänyt)..niin..siltikin miulla nousee tuollaisesta välinpitämättömyydestä(mieheni) karvat pystyyn |O ja olen kyllä kova puolustamaan yleensä oikeuksiani =)..nyt esim. tuo ultraus on ehdoton huomenna, ennen en sieltä sairaalasta kotiudu!!!!
 
[/url]



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

Little Bear (37)............kpxxx..............y.n. 3v................1.
Inia (43)..................kp1/26-30........yk18.....1.
Lumisydän (45)...........kp2/28-32.........yk?..........?
MamaStella (39)..........kp2/28............yk1............6/2.yht
Terry64 (45)................kp3/27-32.........y.2,5v.........2.
mimmimamma (47).....kp7/28............?............4./1. yht.
nillanilla (42)...............kp9/28-33.......yk8...........1.
Mahdotontako (45)......kp10/29.............yk4...........1.yht.
haave3 (41).................kp11/28.............y.2v..........3.
oivikki (41)..................kp12/23-27.......yk9...........1.
Ämy (41)......................kp15/25-28.......yk5..........4.
Solakka Silakka (40)...kp16/24-28.......yk18........1.
Rominas 40..................kp19/26-27........yk4/3.......2.
liiza (43).......................kp19/24-25......yk21........4.
Rinja (39)....................kp19/23-24......yk2..........1.
haave2010 (43)..........kp20/29-30.........yk12......4./1.yht.
Leena65 (44)..............kp20/25-27.........yk8........3./1.yht.
Ottis (42).....................kp21/23-27........yk7........1.
Iida-Karoliina (45)......kp21/23-26.........yk9.........5./1. yht.
Minnihiiri68 (41).........kp21/28..............yk2..........2.
AinoEmilia (45)............kp22/31...........yk?..........4./1. yht.
Siiri Sisilisko (39).......kp22/28................yk22........1.
onlydream (37)...........kp24/23-29.........yk?...........3.
Sariella09 (43)...........kp26/40.............yk?..........5./1.yht.
happihyppy (39).........kp26/28..............yk4(25).....3./1.yht.
ikiemo (45)..................kp31/20-50..........y?.............4.
Äiti7 (41)......................kp34/28................y?.............8.

Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/31 = 10,23 Pino alkanut 29.12.2009 --> 29.12.2010 mennessä "tavoite" = 10 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taustailijat, reilusti "alaikäiset" ja poistuneet)


RKTT

onlydream (37).............dpo16
Happihyppy (39)...........dpo14
Iida-Karoliina (45)........dpo13
Ottis (42).......................dpo8
liiza (43)........................dpo6
Minnihiiri68 (41)............dpo5
Solakka Silakka (40).....dpo4

[/i]

ovistestiplussapäivä = dpo-1; seuraava (eli oletettu ovispäivä, myös ilman testiä itse oletettu ovispäivä ) = dpo0; sitten dpo1, jne.; hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.


Plussanneet eli yrjöklubilaiset:






torpeedo (42)..17.4.2008/kp24...yk1..poika 30.12.2008
Mari66 (41)......9.6.2008/kp37.....y1,5v....poika 5.2.2009
päivänkakkara67 (41)..11.7.2008/kp40....................
mimuli (42).....30.7.2008/kp29..........yk4.......poika 31.3.2009
äittä-67 (40).......15.9.2008/kp29.....yk1....................
Karpalo67 (42)..........22.4.2009.................
velmuliina74 (34)2.5.2009/kp24(24-30),yk7,6./1..poika 1.1.2010
OnniMaija (41)....11.5.2009/kp31 (28-30), yk3...5....LA 16.01.2010
tirulii (40)..15.5.2009/kp27/pp10..1./1.yht.....tyttö 22.01.2010
Murmukka (43)..........18.10.2009/dpo11/kp24 (28)
star-67 (42).....21.10.2009/kp26 (26-46)...yk10.....3.
Päikki (41)...25.10.2009/kp30. .y.2v...2.
Jadette (40).....29.10.2009 kp30/28-32/dpo15.....yk9....3.
Enkelinäiti (33)............17.11.2009 kp26/25-27..........yk2...........5.
Pinkki69 (40)..........30.12.2009 kp28/26-28[/url]...........y.n.2v..........1.
Roosamaria69 (40).....7.1.2010 kp29/28..........yk8.............3.
vauvatoive10 (42)......21.1.2010 kp30/28-31........yk2.....3./1. yht.



Mukana myös:
Taukoilijat / Taustajännäilijät / Pinon jättäneet

nallekalle, Taikakuu, pääpilvissä, Räystäspääsky, mur-mur, erka , Wiara, Tirlittan1968, MamaStella, Emily67, Hastu39, gerpera, Hemppaliina, Hysteria, siira, lumeton, Uudi, äitijo2x, anjamarita, Saara10, Minni007, Matsalu, babo67, sinisyys, kenzie64, lapsellinen67, Karpalo67, äippä67, Pilvenpyörä, vilmaville, Pömppöli, baby5, touhu tenava, Plättä, pyrstötähti, Nuusku, Kirsikka68, Höpisijä, Elina67, ruujakengu, Mussukka67, Hellu1, einiinvaan, Rva Pikkumyy, gitte, Pennanen, annastiina, Riikkaliisa, kane, keijukka, dinosaurus61

40+ SO WHAT (VOL.6)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1608427
40+ SO WHAT (VOL. 5)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1538698
40+ SO WHAT (VOL. 4)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1406929
40+ SO WHAT (VOL. 3)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1225015
40+ SO WHAT (VOL. 2)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091269
YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1.
http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636
 
Totta mur mur, että naiset joutuvat kokemaan niin paljon enemmän kuin miehet. Näin on. No, kyllä porkkanalettuset luulisi olevan eri hyviä ja ymmärtää pitää, ettet ehkä ole juhlatuulella ja hänen hellimiseen nyt keskittynyt. Sinulla on henkisesti iso koettelemus huomenna, mutta muista, että tuhannet naiset ovat saman läpi käyneet ja elämä on jälleen näyttänyt paremman puolensa, vaikka ei se silloin siltä tunnu.
Voimia sinulle tuhannesti!
Joo, olet kyllä niin herkillä nyt, että oikeuksien puolustaminen varmasti vaikeaa. Siellä sairaalassakin asia voi tulla eteen. Sitten vaan nokka pystyyn ja oikeuksia vaatimaan! Suomi on terveydenhuollon kärkimaa. :hug:
 
Erkalle ja mur mur halit lämpimät myös täältä päin :hug:
Tänään oli oikea liikunnan täytteinen päivä. Aamupvällä kuntosalia, zumbailua ja sitten välissä kävin lenkillä täällä kurkkimassa ja lapsoset ruokkimassa. Sitten kävin pitämässä kolme tanssituntia. Nyt hyvä ja energinen olo, paskamainen olo jäi matkanvarrelle. Tänään ei ole vuotanut niin tuhottomasti. Liam tehnyt mulle jalkakylvyn ja iltapalan. :heart:
 
Ottis
Erka Harmi, että noin kurjasti kävi. Toivottavasti nyt hoidot tepsii ja kohtu tyhjenee kunnolla. Se ultraus olisi kyllä välttämätön lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen.

Mur-mur Kiva, jos mun 'vihjeeni' yhtään lohdutti :). Pidä vain pääsi ja ota oikeasti sairaalasta kaikki lippuset ja lappuset mukaan ja laita mies lukemaan. Eihän ne muuten ymmärrä mistään mitään. Jos sittenkään? Minä ainakin jouduin ihan rautalangasta vääntää, että muhun sattuu henkisesti ja että jo se, ett verta vuotaa monta päivää, ei todellakaan ole mukavaa. Mies nimittäin vaati, että lauantaina olis pitänyt lähteä moottoripyöräilemään, kun keskiviikkona oli tehty kaavinta. Mitään erityispalveluita en vaatinut, mutt sanoin, ett olisi silkkaa tyhmyyttä lähteä pyörän selkään, jos ei ole moneen päivään pystynyt syödä ja heikottaa ja huippaa ja mitälie. No, minähän tosta hommasta olin saada vatsahaavan itselleni ja herkästä vatsasta kärsin edelleen. Jotta se ainakin mun mieheni sympatioista :ashamed:.

Rinja Lupaavalta näyttää sun lämpös. Meillä on liikkeellä outoa kuumeetonta flunssaa. Reksi laittoi jo torstaina yhden open kotiin, ku se oli ihan kähy, silmät punaiset ja nenä vuoti. Mutt oli tullut töihin, kun ei ollut kuumetta!! Ja reksi sit sanoikin, ett jos sama tauti iskee, niin ei tarvi odotella kuumeen nousevan ennenkuin ymmärtää olla pois töistä.
 
Inia menne vasta huomenna, lisäsin juomista ja olo oli parempi eilen, tänään välillä niinkuin kirveli välillä vähän vatsaa. Onnistuin sitten pistämään itselleni mustelman vatsaan :D .

Onlydream ja Iida-K pahoittelut negoista.

Ottis paranemista :flower:

Lapsellinen =) kiva kuulla sinusta. Mukavaa kun laskit meille tuota tilastoa. On meitä täällä monta yhteensä ollutkin.

Rominas tervetuloa mukaan!

Mur-Mur huomisella paljon jaksamista.

Erka voi ei! Hyvä, kun menit ja todella ihmeellistä touhua, kun ei siellä sairaalassa sutä ultraa tehdä, outoa säästöä! :hug: Jospa se sieltä vuotais itekkseen pois, ennen kun pääset sinne uudelleen.
 
NO ottis katsellaan nyt TEP- päivään, ellei sitä ennen yllätä täti. Vaikka täytyy myöntää, mulla alkaa ajatukset jo vähän pörrätä, että jos...muttta katellaan. Että moottoripyöräilyä heti kättelyssä...joo, mutta tietysti asiaa voidaan ajatella niinkin, että se oli miehesi tapa saada ajatuksesi muualle. Tai yrittää saada. Miehillä on usein sellainen ETEENPÄIN mieli vastoinkäymisessä. Joka on toisaalta hyvä, mutta välillä vähän ei-ymmärrettävä...
MamaStella tuo sinun miehesi on kovin ihana.
 

Yhteistyössä